وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

یک شنبه 1 فروردين 1400
ن : بنفشه

مسافرت سبز چیست؟چگونه یک مسافر سبز باشیم؟

سفر سبز ؛ مسافرت سبز و مسافران سبز یکی از رویکردهای صنعت گردشگری است که در سالهای اخیر و با عنوان سفر مسولانه در کانون توجه قرار گرفته است.

بسیاری از افراد مسافرت سبز را همردیف با طبیعت گردی و یا اکوتوریسم دانسته اند در حالیکه گونه های مختلف طبیعت گردی و  اکوتوریسم هریک بعنوان شاخه ای مستقل در دل رویکرد سفر سبز قرار می گیرند.البته اینکه در سفر تنها ردی از انسان باید بجا بماند ردپای انسان می باشد نکته مشترک تمامی زیرشاخه های سفر مسولانه و مسافران سبز می باشد.

فارغ از اثرات شیوع و گسترش ویروس کرونا  طی سالیان اخیر و بویژه در دو دهه گذشته سفرهای بسیاری در سراسر جهان رخ داده است. افراد مقاصد مختلفی را در نظر می گیرند، امکانات را می سنجند و سپس تصمیم خود را می گیرند و راهی می شوند. در این میان ردپایی که انسان از خودش در مقاصد برجای می گذارد، توجه بسیاری را به خود جلب می کند. یکی از مسائلی که در زمینه مباحث سفر و گردشگری همواره برای کارشناسان مطرح بوده است کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از گردشگری و فعالیت های مربوط به آن می باشد.
اهمیت ارتباط میان محیط زیست و سفر موجب پیدایش اصطلاحاتی همچون سفر سبز یا اکوتوریسم شده است. به یاد داشته باشید که برای تجربه یک سفر سبز احتیاجی به نادیده گرفتن و یا قربانی کردن خواسته های خود در مورد سفر ندارید. می توانید به هر جایی که دوست دارید سفر کنید، در مکان های مختلف از یک کلبه کوچک تا هتل پنج ستاره تاپ اقامت داشته باشید و از بهترین امکانات و تسهیلات برخوردار شوید و در عین حال یک مسافر سبز هم باشید. تمام آنچه که به آن احتیاج دارید به کارگیری راهکارهایی برای حفاظت از محیط مقصد مورد نظر شماست.

سفر سبز و مسافران سبز در صنعت گردشگری

مسافرت سبز چیست؟

اصطلاح سفر سبز به طور کلی به اهمیت حفاظت از محیط طبیعی و فرهنگی مکان مورد بازدید می پردازد و توجه به گونه های گیاهی و جانوری، آداب و رسوم جوامع و مسائل مربوط به آنها را شامل می شود.

چرا سفر سبز؟

سفر سبز ریشه در تفکری علمی بنام مدیریت سبز دارد که هدف نهایی آن دستیابی به توسعه پایدار می باشد. با وجود نزدیک به یک میلیارد گردشگر که در طول سال به مقاصد مختلفی روانه می شوند، کاهش و به حداقل رساندن اثرات منفی سفر بر طبیعت و فرهنگ موجود در زمین بعنوان موضوعی پر اهمیت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که تاثیرات شما بر روی مقصد به طور کلی بر شرایط کل زمین تاثیر می گذارد.
در سمت دیگر قضیه اقدام به این گونه سفرها بعنوان یکی از آسان ترین و ضروری ترین راهها  برای حفظ مقاصدی است که دوستشان دارید و حفظ آنها برایتان مهم است.چیزی که از آن بعنوان سفر های مسولانه نام برده می شود.

کافیست به این مساله توجه داشته باشید که با خروج شما از مقصد همچنان افرادی در آن محل به زندگی خود ادامه می دهند و برای بقا و تداوم زندگی به آن محیط زیست نیاز دارند. همچنین مسافران دیگری بعد از شما به مقصد وارد می شوند که حق استفاده از امکانات آن را دارند و با نگاه دورتر می توانید به این فکر بیافتید که این محل مقصدی برای نسل آینده و فرزندان شما نیز خواهد بود.
با نگاهی دقیق تر متوجه این موضوع خواهید شد که این سفرها نه تنها گران تر از سفرهای معمولی تمام نمی شوند بلکه در بسیاری موارد به عنوان راهی برای کاهش هزینه هایتان به شمار می رود.

اقدامات لازم قبل از ترک خانه

اقدامات لازم برای داشتن یک سفر سبز از زمانی آغاز می شود که شما تصمیم می گیرید به سوی یک مقصد خاص ترک کنید. قبل از اینکه سوار وسیله  نقلیه شوید بهتر است نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

* در بستن کوله بارتان دور وسایل اضافی و غیر ضروری را خط بکشید. این وسایل تنها بار شما را سنگین می کنند و مصرف سوخت در حمل و نقل را افزایش می دهند. پس هم به جیب شما آسیب می زنند و هم به محیط زیست.

* لوازم یک بار مصرف را از وسایل خود حذف کنید و سعی کنید لوازم روزمره تان را به کار بگیرید. لیوان، حوله، ملحفه و بسیاری موارد دیگر را می توان از میان لوازم شخصی و مصرفی خودتان انتخاب نمایید.

* مراقبت از محیط در سفر تنها به مقصد معطوف نمی شود بلکه مبدا شما نیز در فرایند سفر قرار دارد. پس قبل از خروج از محل زندگی تان تمام وسایل مصرف کننده انرژی را خاموش کرده و از عدم اتلاف انرژی اطمینان حاصل نمایید.

انتخاب اقامت گاه سبز

این تصور که اقامت گاه های سازگار با محیط زیست کمترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهند را فراموش کنید. امروزه در سراسر دنیا هتلها، کمپ ها و انواع دیگری از اقامتگاهها وجود دارند که با در نظر گرفتن تمامی شرایط زیست محیطی و پیاده سازی مدیریت سبز طیف وسیعی از امکانات را با قیمت های متفاوت در اختیار شما قرار می دهند.با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان طیف وسیعی از هتل های سبز را حتی در شهرها هم پیدا کرد.

اگر می خواهید سفری سبز داشته باشید باید با توجه به نکات پیشین، مسائل زیر را هم در انتخاب اقامتگاه در نظر بگیرید.

  •  آیا اقامتگاه مدنظر شما توسط یک فرد بومی تاسیس شده و مدیریت می شود و یا حداقل کارمندانی از جامعه محلی در آن به کار مشغولند؟
  •  چه نوع برنامه در خصوص بازیافت موادی مانند پلاستیک، آلومینیوم، کاغذ و … در محل مورد نظر انجام می شود؟
  •  آیا در خدمات اقامتگاه از لوازمی همچون حوله به صورت یکبار مصرف استفاده می شود و یا امکان تعویض هر روز آن وجود دارد؟
  •  چه برنامه ای برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد؟ این برنامه ها می توانند استفاده  کارآمد از نور روز، تنظیم فشار آب و یا استفاده از انرژی های پاک مثل انرژی بادی بادی و خورشیدی را شامل شوند.
  •  این اقامتگاه چه مزایایی را نصیب جامعه محلی می کند و چه ارزش هایی را برای آن قائل است؟منافع بلند مدت مادی این اقامتگاه برای ساکنین محلی چه می تواند باشد؟

اکوتوریسم وسفر سبز رویکرد جدید صنعت گردشگری

حمل و نقل و مسافرت سبز

اینکه چه شیوه ای را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنید در ردپای شما بر محیط بسیار موثر است.بعنوان نمونه در فرودگاه‌های ۲۵ کشور جامعه اقتصادی اروپا امروزه برای تشویق مسافران برای آن که سبز باشند و در این کشور‌ها «سبز» رفتار کنند، از آنها می‌خواهند که به عضویت کلوپی در آیند و سعی کنند که در طول سفر با رعایت برخی از نکات، خود سبز باشند و به سبزی جامعه اقتصادی نیز کمک کنند.

در این فرودگاه‌ها نمونه‌هایی از مغازه‌های معتبر آن کشور وجود دارد که در آن به بهترین شکل اجناس خاص همان کشور را عرضه می‌کنند. اما وقتی کسی با فرم پیوستن به گروه مسافران سبز به شما نزدیک می‌شود، حتما شگفت زده می‌شوید. او یک متخصص کارشناس محیط‌ زیست است و می‌گوید اگر همه مسافرانی که به اروپا می‌آیند و یا از این قاره می‌روند سعی کنند «سبز» باشند، قطعاً اروپا سبز‌تر خواهد بود.

در زمینه حمل و نقل  و سفر سبز  توجه به راهکارهای زیر می تواند کمک کننده باشد:

  •  در برخی مسیرهای پروازی در دنیا هواپیماهایی مورد استفاده قرار می گیرند  که کمترین میزان دی اکسید کربن را تولید می کنند. در صورت امکان می توانید آنها را برای رفتن به مقصد انتخاب کنید.
  •  برای سفرهای کوتاه تر به ویژه در مناطق دارای خطوط ریلی مناسب، به جای هواپیما از قطار استفاده کنید.
  •  به هنگام اجاره خودرو کوچکترین نوع آن را که احتیاجات شما را برطرف می کند انتخاب کنید. حد الامکان از خودرو های سنگین و بار اضافی خودداری کنید. چرا که بجز افزایش  هزینه سوخت و میزان آلودگی فایده  دیگری ندارند. در برخی مواقع می توانید از خودروهای الکتریکی و خورشیدی که آسیب کمتری برای محیط دارند استفاده کنید.
  •  در مقصد برای جابه جایی حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا علاوه بر رعایت مسائل زیست محیطی در هزینه های تان هم صرفه جویی کنید.

در زمان اقامت

همه چیز مربوط به ویژگی های محل اقامت شما نمی شود. بعنوان یک مسافر سبز حتی اگر یک اقامتگاه سبز را برای ماندن انتخاب کرده اید باز هم باید شرایطی را رعایت کنید تا دوست بهتری برای محیط مقصد به شمار بیایید. این راهکارها شاید به نظر تکراری به نظر برسند اما باز هم باید به آنها توجه نمود.

  •  به هنگام استفاده از منابع مقصد نهایت صرفه جویی را اعمال کنید. مثلا می توانید زمان دوش گرفتن خود را کاهش دهید.
  •  وقتی محل اقامت خود را ترک می کنید دستگاه سرمایش یا گرمایش محیط، تلویزیون و لامپ ها و سایر وسایل الکتریکی را خاموش کنید.
  •  سعی کنید استفاده از لوازم یک بار مصرف را به حداقل ممکن برسانید و اگر مجبور به استفاده شدید بقایای آن را از محل اقامت جمع آوری کنید و تحویل مراکز بازیافت بدهید.
  •  سعی کنید احتیاجات خود را با محصولات محلی بر طرف کنید و کمترین استفاده را از انواع صادراتی کالاها داشته باشید. از این طریق می توانید به اقتصاد محلی نیز کمک کنید.

سفر بنا به ماهیت ناملموس آن همیشه با خاطرات و لذت ها و تجاربی همراه است که تا همیشه در ذهن شما می مانند. با مراقبت از امکانات و منابع مقصد می توانید علاوه بر خاطرات خوشی که برای خودتان رقم می زنید کمترین آسیب را متوجه مقصد سازید. کافیست راهکارهایی که به آنها اشاره شد را به کار بگیرید و سفری سبز و متفاوت را تجربه کنید.

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: مسافرت سبز, سفر سبز, اکوتوریسم, طبیعت گردی, سفرنامه, شبکه سفر, شبکه سفرنامه, سفر و گردشگری, بومگردی,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

شیرها یک راهنمای گردشگری را خوردند

خورده شدن یک راهنمای گردشگری و سفر توسط شیر ها
 

راهنمایان گردشگری در سراسر جهان در معرض انواع مخاطرات کوچک و بزرگ هستند .دو شیر گرسنه پس از حمله به یک راهنمای گردشگری۲۷ ساله در طبیعت آفریقای جنوبی بنام مالینونگ ماهیلا، او را طعمه خود ساخته و خوردند.

 Malibongwe Mahila از ردیاب‌های پارک سافاری و راهنمای گردشگران در آفریقای جنوبی بود که در روز یکشنبه ۶ مارس ۲۰۲۱ به‌ دست شیران گرسنه کشته شد.

 

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که این تور لیدر جوان به‌دنبال رد پای یک یوزپلنگ چیتا برای گردشگران ثروتمند بود تا آن را شکار کند اما شیرها در کمینش نشسته بودند.

 

در زمان حمله شیرها، همراه  ماهیلا در خودرو نشسته و در انتظار وی بوده که از موضوع باخبر شده و با اورژانس و تیم امداد تماس گرفته و درخواست کمک کرده است.با این وجود تلاش ها برای نجات جان تورلیدر جوان نتیجه نداده و توسط شیرها خورده شده بود!

 

همراه این راهنمای گردشگری بیان کرد که ما با خودرو به‌ دنبال یوزپلنگ چیتا بودیم و به‌دنبال ردپای حیوان، «ماهیلا» از خودرو پیاده شد اما پس از مدت زمان کوتاه هنگامی که در جستجوی چیتا بود شیرهای جوان او را غافلگیر کردند.

 

گردشگرانی که برای تور های سافاری و مشاهده حیات وحش آفریقا به این مکان مراجعه و معمولا در هتل های مجلل اقامت دارند  اغلب ترجیح می دهند از تورلیدرهای ردیاب و آشنا به محیط برای همراهی در محیط های پر مخاطره استفاده کنند.

 

بر اساس اعلام مسولین پارک هر دو شیر پس از این اتفاق کشته شدند و اقدامات برای بررسی علت حادثه و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده در دست بررسی می باشد. در اینجا تصویری از این راهنمای گردشگری نگون بخت را مشاهده می کنید که توسط شیر ها خورده شد:

خورده شدن راهنمای گردشگری یا تورلیدر توسط دو شیرمنبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: راهنمای گردشگری, خطرات راهنمایان گردشگری, خورده شدن توسط شیر, سفرانه, شیرها راهنمای گردشگری را خوردند, مجله سفر و گردشگری, آفریقا,


شنبه 4 بهمن 1399
ن : بنفشه

چرا در جوانی سفر کنیم؟

شاید این جمله را خیلی  شنیده باشید که برای رفتن به سفر سن و سال مهم نیست و اهمیتی ندارد که که جوان هستید یا مسن، چند سال سن دارید و یا اینکه شغل و تحصیلاتتان چیست . سفر کردن و رفتن به مسافرت از نیازهای اساسی زندگی هر انسانی محسوب میشود به همین دلیل تا زمانی که کودک درونتان به دنبال شادمانی و تفریح باشد، همیشه برای سفر وقت دارید.

وقتی سفر می کنید اهمیتی ندارد چه کاری انجام می دهید و یا چه کسی هستید؛ با سفر احساس آزادی می کنید و تمام محدودیت ها را کنار می زنید. از فواید سفر این است که می توانید خود واقعیتان باشید و بدون محدودیت از لحظات لذت ببرید.

 

با این وجود سفر در ایام جوانی طعم و لذت دیگری داشته و فواید آن بسیار بیشتر از زمانی است که مثلا بعد از بازنشستگی بخواهید به آن بپردازید. این را با پرسش از هر فرد بازنشسته ای به راحتی متوجه خواهید شد!

 

اگر در سن حدودا ۲۰ تا ۳۰ سالگی هستید و به تازگی فارغ التحصیل شده­ اید و برای ورود به دنیای کار، احساس می­ کنید تجربه کافی ندارید و یا اینکه هنوز هدفی برای زندگی خود انتخاب نکرده ­اید، سفر در ایام جوانی را به هشت دلیل زیر در اولویت کارهای خود قرار دهید.

 

 

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی و میانسالی

هنوز وابسته نیستید

 

اگر هنوز تشکیل خانواده نداده ­اید و یا برای بلند مدت  در جایی استخدام نشده اید، از این فرصت مستقل  بودن نهایت استفاده  راببرید.  لحظات زندگی با سرعت در حال  گذر بوده و محدوده زمانی کوچکی وجود دارد که در آن شما فردی جوان با حداقل مسئولیت­ها و تعهدات هستید، و از دیگر سو  آنقدر بالغ که بتوانید دنیای اطراف را تشخیص دهید، پس اکنون زمان آن فرا رسیده است که از این فرصت استفاده کنید و سفر در جوانی را تجربه کنید.

 

استقلال مالی و  نداشتن بدهی بانکی

 

اینکه شما در رابطه با بازپرداخت وام بانکی و یا مخارج مربوط به کودک و خانواده، نگرانی ندارید، شانس بزرگی است. اگرچه شما پول زیادی ندارید  در عوض به همان اندازه هم  هزینه های چندانی ندارید. با صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مخارج و پس ­انداز آن در یک حساب بانکی، می­توانید هزینه سفر خود را تأمین کنید و برنامه ریزی داشته باشید تا سفر در جوانی را تجربه کنید.

 

پول همه چیز نیست

 

بدون شک با سفر در جوانی، متوجه بی ارزش و کم اهمیت بودن پول و مادیات خواهید شد. به دنبال اتومبیل بهتر و یا اپارتمان بزرگتر نباشید. سفر به کشورهای مختلف و تجربه سنت­ های گوناگون و طبیعت زیبا، بی ارزش بودن مادیات را به شما اثبات خواهد کرد.

 

با سفر در جوانی فرهنگ و تمدن جدید را تجربه می­ کنید

 

با سفر در کشورهای مختلف، مکان­های شگفت انگیزی را می­بینید که فراتر از حد تصور شماست. شما قوانین اجتماعی مختلف و راه­های برقراری ارتباط را یاد می­ گیرید و شاید مهمتر از همه به بینش و بصیرت برای زندگی واقعی خواهید رسید. تجربه­ های سفر در جوانی فرصت آشنایی با زندگی مردمی را که درک کاملا متفاوتی از جهان دارند را برایتان مهیا می سازد که تجربه ای بسیار ارزشمند و سودمند برایتان در ادامه مسیر زندگی تان خواهد بود.

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی

پیدا کردن دوستانی جدید و ایجاد ارتباطات دوستانه

 

یکی از بهترین مزایای سفر در  ایام جوانی این است که در طول سفر  با افراد محلی، سایر مسافران و افراد دیگر آشنا می­ شوید و می توانید براحتی روابط دوستانه برقرار کنید. با این کار نه­ تنها دوستان جدیدی خواهید داشت، بلکه ممکن است برقراری این ارتباطات در آینده به شما کمک کند. از طریق فضای مجازی و یا  گرفتن شماره تماس با این افراد ارتباط خود را حفظ کنید. چه بسا در سفر بعدی میزبان شما باشند و یا حتی در آینده با برقراری ارتباط تجاری و کاری به شرکایی موفق تبدیل شوید!

 

سفری با هزینه کمتر خواهید داشت

 

در بیست سالگی با اقامت در یک هاستل و یا اقامتگاه های ویژه جوانان،  نیازی به اقامت در هتل و صرف وعده ­های غذایی در آنجا نخواهید داشت، شما می ­توانید با خرید مایحتاج خود از بازارهای محلی هزینه های سفرتان را کاهش دهید. ممکن است بعدا در زندگی به چیزهای خوب و کمی گران­تر عادت کنید، اما درحال حاضر فقط از تجربه چیزهای مختلف لذت ببرید. با یک کوله پشتی سوار قطارهای بین ­المللی شوید. قطعا از هر لحظه آن لذت می­برید و با هزینه کمتری مکان­های زیادی را خواهید دید.

 

سفر در زمان جوان بودن

برای رفتن به هرجایی در آینده زمان نخواهید داشت

 

بسیاری از مردان و زنان منتظر می­ مانند تا بعد از بازنشستگی به سفر و تفریح بروند. اما حقیقت این است که شما در بازه محدودی از زمان نمی ­توانید تمام جاهایی که رویای دیدنش را در سر داشتید، ببینید. شما هرگز نمی­توانید برای شرایط غیر منتظره ای که در آینده رخ می­دهد، برنامه ­ریزی کنید، پس ریسک نکنید. از زمانی که هم اکنون دارید، برای سفر در جوانی به هرجایی که می­توانید، استفاده کنید حتی اگر رفتن به مناطق اطراف شما در تعطیلات آخر هفته باشد.

 

درباره شخصیت خودتان بیشتر یاد می­گیرید

 

با سفر و رفتن به خارج از محدوده راحتی، نه تنها راجع به مکان­ها و مردم اطراف، بلکه در مورد خودتان بیشتر یاد می­گیرید. ممکن است شما ترسی داشته باشید که هرگز نمی­دانستید و بر آن غلبه کنید، متوجه شوید که چه چیزی شما را تهدید و یا آرام می کند.

 

شما موارد سودمند جدید و یا موارد قدیمی را کشف خواهید کرد.ممکن است شهرهای کوچک روستایی ثروتمند را به شهرهای بزرگ و ناشناس ترجیح دهید. درک خواهید کرد که چه چیزی ارزشمند است و چه چیزی بی ارزش. پس، در جوانی به دنبال این یادگیری ها باشید.

منبع: سفرانه

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

تصویری زیبا از ماه و میدان آزادی تهران

تصویری بسیار زیبا از ماه و میدان آزادی در یک یک قاب!

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

کدام پرواز را انتخاب کنیم بیزینس یا فرست کلاس؟

کلاس های پروازی در میان ایرلاین های مطرح و ناشناخته جهان معمولا به دسته بندی های مشخص پروازی و با بسته های خدماتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می گیرند. اکونومی کلاس، فرست کلاس و بیزنس کلاس از دسته کلاس های پروازی هستند که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند. هر مسافری بسته به بودجه ای در اختیار دارد و خواسته ای که از سفر هوایی اش دارد یکی از این گزینه ها را انتخاب می کنند.

بیزنس با فرست کلاس چه فرقی دارد؟
ممکن است وقتی به دنبال پروازی خاص می گردید، کمی در انتخاب میان پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس دچار سردرگمی شوید. صندلی های کدام از این دو کلاس پروازی راحت تر است؟ خدمات کدام یک بهتر است؟

یکی از عمده تفاوت هایی که کلاس پروازی بیزنس و فرست کلاس با هم دارند این است که پرواز فرست کلاس، شیک ترین و مجهزترین گزینه های کلاس پروازی در میان ایرلاین ها است. به طور کلی می توان گفت که اگر می خواهید در پروازتان مانند خانه تان راحت باشید، پس نباید به بودجه فکر کنید و مستقیم باید به سراغ خرید بلیط کلاس پروازی فرست کلاس بروید و این سوال را که بیزنس یا فرست کلاس کدام بهتر است را در ذهن تان پاک کنید. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از گزینه ها در کلاس های پروازی از اکونومی گرفته تا بیزنس کلاس یکسان هستند.

چه کسانی باید پرواز بیزنس کلاس را انتخاب کنند؟
در حال حاضر بسیاری از کسانی که عجله دارند و در پی برگزاری جلسه ای فوری و یا عقد قراردادی در مقصد دیگر قصد سفر دارند، ترجیح می دهند، هر چند گران، با کلاس پروازی بیزنس کلاس همراه شوند و خود را با بالاترین کیفیت در خدمات در پرواز به مقصد موردنظر شان برسانند. در کل می توان گفت اگر به دنبال کلاس پروازی می گردید که بتواند شما را در اسرع وقت و بدون این که از نشستن روی صندلی هایش خسته شوید و یا به خاطر وعده غذایی معمولی اش گرسنه به مقصد برسید، باید بیزنس کلاس را انتخاب کنید.

چرا باید فرست کلاس را انتخاب کنیم؟
اول باید این نکته را خاطر نشان کرد که در جواب این سوال که باید بیزنس یا فرست کلاس برای سفرمان انتخاب کنیم، پرواز فرست کلاس یک ضرورت به حساب نمی آید! اما کسانی که این کلاس پروازی در میان تجربیات سفر خود دارند می گویند که حتی برای یک بار هم که شده کلاس پروازی فرست کلاس را تجربه کنید.

تماشای فیلم آن هم در حالتی که روی صندلی تان امکان دراز کشیدن دارید و در ارتفاعی چند هزار پایی در حال پرواز هستید، بی شک یکی از ناب ترین تجربیاتی است که هر کسی می تواند برای ادامه زندگی به آن رجوع کند و از یادآوری آن لذت ببرد. مسافران معمولا از این که نمی توانند در کلاس های پروازی مختلف به خاطر دلایلی مانند سر و صدا و شلوغی بیش از حد راحت بخوابند شکایت دارند اما در میان تمام کلاس های پروازی، شما بی شک می توانید با در اختیار داشتن امکاناتی مانند گوشی صدا گیر و جایگاه اختصاصی تان، خواب راحتی را تجربه کنید.

این که بیزنس یا فرست کلاس را انتخاب می کنید به عهده خودتان است اما باید دانست که هر دو کلاس پروازی که به آن ها پرداختیم از کلاس های پروازی شناخته شده و البته گران هستند و برای استفاده از هر کدام بهتر است دلیل قانع کننده ای برای خود داشته باشید.

منبع: دنیای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

معرفی یک استارتاپ گردشگری؛گردشگری یوگا

یکی از موفق ترین استارت آپ های گردشگری که توانسته به سوآوری بسیار بالایی از طریق گردشگری تندرستی دست یابد در زمینه یوگا و مدیتیشن در کشور کاستاریکا میباشد. گردشگری تندرستی بعنوان یکی از زیرشاخه های توریسم سلامت محسوب میگردد.

گردشگری تندرستی از ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در جهان برخوردارمیباشد.در مجله چرخ فلک نگاهی به یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای گردشگری پایدار در کاستاریکا انداخته ایم که توانسته است که بعنوان یک استارت آپ موفق در صنعت گردشگری از ظرفیت های بالقوه گردشگری تندرستی استفاده نموده و به سودآوری در صنعت گسترده گردشگری دست یابد.

تورهای یوگا درحال تبدیل‌شدن به یک ترند مهم در گردشگری هستند.

بسیاری از مسافران امروز، ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کمپ‌ها یا دهکده‌های سلامت و تندرستی سپری کنند و خستگی ناشی از زندگی شهری پرتلاطم خود را با تمرین‌های یوگا و مدیتیشن‌های روزانه به فراموشی بسپارند در حالی که فرصت کاوش در فرهنگ محلی و قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آرام یک روستا یا یک ساحل خلوت را هم دارند.
یوگا به‌خاطر پیوندی که با تجربه معنویت به‌عنوان گم‌شده اصلی جهان مدرن دارد توانسته مسیری جدید در گردشگری و سفر باز کند.

تاحدی که نه‌ تنها هند، بالی و تبت در آسیا و بعنوان خاستگاه اصلی یوگا از مواهب این نوع گردشگری بهره‌مند شده‌اند، بلکه اکنون حتی در دل آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای غربی، استراحتگاه‌ها و اردوگاه‌هایی با محوریت یوگا تاسیس شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. یکی از این اردوگاه‌ها که اتفاقا مهم‌ترین آن‌ها در دنیا به‌شمار می‌رود مرکز یوگا و گردش بادهی(Bodhi) واقع در دهکده ای به همین نام در کشور کاستاریکا می باشد.

دهکده بادهی در کاستاریکا و استارت آپ گردشگردی با یوگا

یک هفته سفر که در پایان آن نوعی آگاهی و شفافیت روحی عاید فرد می‌شود موضوعی است که بسیاری از مسافرانی که تجربه‌ گردشگری یوگا را در این مرکز دارند به آن اذعان می‌کنند. میشل جولاندا که اهل بوستون است و تجربه حضور در این کمپ‌های یوگا را دارد این‌گونه سفر خود را توصیف می‌کند:

«در این سفر نوعی آشتی بین ذهن و بدن من صورت گرفت. احساس خوب در جمع بودن و مدیتیشن گروهی چیزی است که تا ابد در ذهن خواهم داشت. هر صبح با طلوع خورشید بیدار می‌شدیم و چای عسل و زنجبیل و زردچوبه می‌نوشیدیم و برای مدیتیشن با اولین بارقه‌ها خورشید آماده می‌شدیم. بعد از انجام تمرین‌های یوگا هم بین هندوها می‌رفتیم و از قدرت معنوی آن‌ها در مناجات‌‌شان لذت می‌بردیم.»

قصه شکل‌گیری بادهی؛ جایی برای گشت‌وگذار و یوگا

در سال ۲۰۱۰ ، چهار دوست از گوشه‌وکنار جهان به یکدیگر پیوستند تا یک شرکت گردشگری مسئولانه تاسیس کنند که هدف اصلی آن، برگزاری تورهای آموزش یوگا به همراه گشت‌وگذار در محدوده‌های نسبتاً توسعه‌نیافته Bahia Ballena-Uvita، در کشور کاستاریکا بود.

با توجه به وضعیت بکر محیط اطراف و یک جامعه محلی مثبت و همراه، بنیان‌گذاران تصمیم گرفتند که تجارت آن‌ها به‌مثابه‌ ابزاری برای ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی در هر دو جامعه محلی و جهانی نقش ایفا کند.و این آغاز استارت آپ موفق آنها در عرصه گردشگری تندرستی بود.

با گذشت ده سال، اکنون کسب‌وکار آن‌ها به‌عنوان اولین (و تنها) کمپ گشت‌وگذار و یوگا در جهان دارنده گواهینامه استاندارد طلایی از شرکت معتبر کورپوریشن بی (corporation B) نشان می‌دهد که توانسته‌اند موفق‌تر از چیزی که روز اول تصور می‌کردند عمل کنند.

استارت آپ گردشگری یوگا در کاستاریکا

 

دلیل موفقیت دهکده یوگای بادهی (Bodhi) چیست؟

بنیان‌گذاران دهکده، با استفاده از چاشنی شیرین گردشگری و ذات اصیل سفر یعنی گشت‌وگذار و به اتکا به فضای معنوی یوگا و ایجاد تجربه‌ غرق شدن در طبیعت و تعامل با جامعه محلی، تجربه‌های به‌یاد ماندنی برای مسافران ایجاد می‌کنند.

آن‌ها با ایجاد فضای آموزشی، کاری می‌کنند که یک مسافر علاوه بر گشت‌وگذار و تجربه‌های فردی با یادگرفتن یک مهارت یعنی تمرین‌های مدیتیشن و یوگا، دست پر به خانه برگردد.

در دهکده یوگا مسافران چه تجربه‌هایی دارند؟

قرار بر این است برای مسافرانی که دهکده یوگا بادهی در کاستاریکا را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند یک سفر معنوی رقم بخورد به همین منظور تمام فعالیت‌های فرد در طول سفر با پیش زمینه ها و تجارب روحی و درونی که مختص ورزش یوگا و مدیتیشن میباشد به همراه خواهد بود.

برای مثال، در محدوده‌ اقامت، نقاطی به مسافران جهت اتصال فردی به طبعیت و مادر زمین معرفی می‌شود و فرد این امکان را دارد که در تنهایی تجربه‌ای بدیع از مدیتیشن تک‌نفره در خلوت داشته باشد.

یوگا و مدیتیشن در صنعت توریسم

در اردوگاه گشت‌وگذار و یوگا، هر نفر یک برنامه درسی شامل مبانی تئوری یوگا و راهنمای تمرینات عملی، دریافت می‌کند و زمانبندی روزانه برای انجام تمرینات با توجه به شرایط فرد در اختیار او قرار می‌گیرد. در ساعت‌های غیرآموزشی مسافران در اقامتگاه‌های راحت خود یا در مزرعه یا آشپزخانه هستند و از همنشینی با دیگر مهمانان یا افرادی از جامعه محلی لذت می‌برند.
علاوه بر این در تمام طول سفر به افراد یادآوری می‌شود که آنها بعنوان یک گردشگر و در نقش توریست در صنعت توریسم نقش مسولانه داشته و باید به طبیعت و جامعه بومی احترام بگذارند و رحمت عطا کنند.

در مجموع با اتکا به این نکات کلیدی، این مدل گردشگری در کشور کاستاریکا خود را بعنوان یک استارت آپ موفق و با عملکرد خوب معرفی نموده است، زیرا اخیرا این مجموعه برای دومین سال متوالی از طرف مرکز اعتباربخشی کسب‌وکارها در زمینه توسعه پایدار و دوستدار محیط‌ زیست، به‌عنوان یکی از بهترین شرکت های جهان که به آنها لقب «بهترین برای جهان» داده میشود، شناخته شده است.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


چهار شنبه 21 آبان 1399
ن : بنفشه

نسل جدید تعطیلات آخرهفته

گزارش سازمان جهانی گردشگری از ابتکار عمل کشورها نشان می‌دهد تمرکز بر «رونق‌بخشی سفرهای داخلی شهروندان» شدت گرفته و برای این منظور طرح «افزایش تعطیلات آخرهفته به سه روز» در حال اجرا است. فرصت هفتگی و توان‌بخشی مالی برای سفر، رمز فعالیت این بازار پول‌ساز است.

بازار گردشگری جهان به‌منظور تقویت، راه‌اندازی مجدد و بهبود این بخش پس از بحران بیماری کووید-۱۹ به سفرهای داخلی روی آورده است و ترویج گردشگری داخلی از طریق اجرای نسل جدید تعطیلات آخر هفته، اولین گام برای بازیابی بازار گردشگری است. هر چند نخستین گام نجات بازار گردشگری ایران نیز برای خروج از کمای توریسم و رسیدن به تعطیلی کامل این بخش، ارتقای بازار گردشگری داخلی و تشویق و ترویج مردم به سفرهای ایمن داخلی و نزدیک است. اما به دلیل آنکه «زمان مناسب» برای سفرهای منظم در کشورمان وجود ندارد (خلأ آخر هفته دو روزه)، عملا هنوز شرایط برای احیای این بازار فراهم نشده است. کشورها از تعطیلات آخر هفته دوروزه در عصر کرونا جلوتر آمده‌اند و آخر هفته سه روزه در این ایام را پیگیری می‌کنند.

بسیاری از کشورهای جهان با شروع کاهش محدودیت‌های سفر در فصل تابستان، گردشگری داخلی را در اولویت قرار داده و اقدامات لازم را برای ارتقای سفر در کشورهای خود آماده و اتخاذ کرده‌اند. هدف اصلی چنین اقداماتی تقویت سفرهای داخلی و بازیابی بخش گردشگری است. براین اساس کشورها دو شیوه راهبردی «مشوق‌های مالی» و «بازاریابی و تبلیغات» را در کنار طراحی نسل جدید تعطیلات آخرهفته برای بازگشت بازار توریسم داخلی به حالت طبیعی (قبل از کرونا) درنظر گرفته‌اند و بر محصولات خاص عمدتا سفرهای طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)، فعالیت در هوای آزاد و دور از مناطق متراکم، سفرهای ماجراجویی و گردشگری فرهنگی، غذایی و روستایی تمرکز کرده‌اند.

 به‌‌رغم توجه ویژه مقاصد برتر گردشگری جهان به ارتقای گردشگری داخلی خود در این بحران کرونا و جایگزینی موقت با ورود توریست‌‌های خارجی به منظور نجات بازار گردشگری و بازیابی و رونق دوباره مشاغل، به‌نظر می‌آید که متولیان گردشگری و دولت در کشورمان از توجه به این بخش غافل مانده و همچنان تنها راه نجات بازار گردشگری ایران را ارتقا و بازیابی گردشگری بین‌المللی و جذب توریست‌های خارجی می‌دانند که بتوانند از این محل به جبران خسارت‌های مالی و ارزآوری بپردازند که در واقع جایگزین درآمدهای نفتی ایران باشد. پیش از همه‌گیری کرونا نیز بازار گردشگری کشور باتوجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم به‌ویژه از آذر ۹۸ روند نزولی در پیش گرفته و تقریبا بازار توریست خارجی خود را از دست داده بود.

شاید بتوان از عمده دلایل آسیب مداوم به بازار گردشگری ایران با هر رویداد بین‌المللی را عدم توجه به گردشگری داخلی و وابستگی این بازار به ورود توریست‌های خارجی دانست. این در حالی است که براساس بررسی‌های سازمان جهانی گردشگری سهم گردشگری داخلی از کل بازار توریسم ایران حدود ۹۰ درصد است. اما همین سهم در کشورهای توریستی بالای ۹۸ درصد است. مقامات بازار گردشگری کشورمان تصور می‌کنند در کشورهای توریستی،‌ این توریست خارجی است که موتور بازار را به جریان انداخته است اما در واقعیت، توریست‌های داخلی در هر کشوری می‌توانند سرنوشت آن بازار را تعیین کنند. بحران کرونا می‌تواند فرصت مناسبی برای متولیان گردشگری دولت باشد که به‌منظور جبران خسارت‌های وارد شده بر این بخش و بازیابی مشاغل به ارتقا و رونق بازار گردشگری داخلی بپردازند که این امر می‌تواند با ایجاد مشوق‌های مالی و تبلیغات گسترده در جهت سفرهای ایمن صورت گیرد. با ارتقای سفرهای در استطاعت شهروندان و ایجاد بازار رقابتی بین فعالان و مشاغل در عرصه توریسم با الگویابی و استفاده از راهبردهای دیگر کشورها می‌توان ضمن خروج از کمای توریسم به تقویت و توسعه گردشگری داخلی به‌عنوان اولویت مهم در بازار گردشگری پرداخت.

منبع: اقتصاد آنلاین

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


پنج شنبه 1 آبان 1399
ن : بنفشه

ماسک صورت طبیعی با جو پرک

جو پرک

ممکن است از فهمیدن اینکه جو پرک چه خواصی داشته باشد تعجب کنید.

بله ، غلات خارق العاده ای که برای صبحانه از آن لذت می بریم ، (یا شاید نه!) ، یکی از بهترین درمان های طبیعی برای خشکی پوست است.

جو دوسر رول ساده ، می تواند برای ایجاد یک پاک کننده طبیعی ، بسیار نرم و مایع پوست ، اسکراب صورت و ماسک صورت تسکین دهنده استفاده شود.

جو پرک که یک درمان عالی چند منظوره برای مراقبت از پوست است ، به رفع خشکی کمک می کند و تعادل طبیعی رطوبت را بازیابی می کند تا به دلیل تحریک تحریکات جزئی به دلایل مختلف و حساسیت های پوستی کمک کند.

تحریکات جزئی پوست می تواند به دلیل حساسیت به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات تمیزکننده خانگی ، لایه برداری با محصول نامناسب ، مالش یا مالش بیش از حد در طول لایه برداری و بسیاری از عوامل دیگر باشد.

پاکسازی صورت با آرد جو دوسر به تسکین تحریک پوست و کاهش ناراحتی کمک می کند.

جو پرک ، هنگامی که به عنوان پاک کننده پوست استفاده می شود ، در واقع آلودگی و آلودگی های سطح را جذب و از بین می برد در حالی که لایه برداری بسیار ملایمی ایجاد می کند ، پوست را صاف ، نرم و تمیز و بدون صابون می گذارد.

جو پرک به عنوان ماسک صورت ، منافذ پوست را بدون تحریک و خشکی پوست تمیز می کند. و به عنوان یک اسکراب صورت ، جو پرک به آرامی اما به طور موثر سلولهای مرده پوست را از بین می برد تا پوستی نرم و لطیف پیدا کند.

علاوه بر این ، تمیز کردن و لایه برداری با آرد جو دوسر ، یک امتیاز درخشش طبیعی و سالم را فراهم می کند.

برای لذت بردن از فواید زیبایی مراقبت از پوست جو پرک به موارد زیر احتیاج دارید:

- جو دوسر - در بخش غلات سوپرمارکت یافت می شود

- مخلوط کن یا غذاساز

روش درست کردن: جو دو سر را در مخلوط کن یا غذاساز آسیاب کنید تا زمانی که جو دوسر از آرد پایدار باشد.

داخل شیشه بریزید ، محکم روی آن را بپوشانید و به شرح زیر استفاده کنید:

 

پاک کننده و اسکراب صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. به صورت و گلو بمالید و روی پوست ماساژ دهید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. (برای ماسک مرطوب کننده تر ، به جای آب از شیر استفاده کنید.) به صورت و گلو بمالید و حدود 5 دقیقه روی پوست بگذارید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت لیمو جو دوسر:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به جو پرک اضافه کنید و یک خمیر درست کنید. به صورت و گلو بمالید و بگذارید 5 دقیقه روی پوست بماند. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

استفاده هفتگی از ماسک صورت لیمو جو دوسر می تواند به سفید شدن لکه های تیره و کک و مک به طور طبیعی کمک کند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و ویتامین C است که به عنوان آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی عمل می کند و به حل سلولهای مرده پوست برای داشتن پوستی روشن و یکدست کمک می کند.

احتیاط:

آب لیمو تازه می تواند احساس سوزن سوزن شدن ایجاد کند که ممکن است ناراحت کننده باشد. برای پوست های حساس ، قبل از مخلوط شدن در جو پرک و استفاده از آن روی پوست ، آب لیمو را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. اگر سوزن سوزن شدن شدید شد ، پوست را بلافاصله با آب گرم بشویید.

بعد از لایه برداری از پوست از ماسک صورت لیمو صورت استفاده نکنید.

توجه:

این اطلاعات برای استفاده ، معالجه ، التیام یا بهبود هر بیماری پزشکی در نظر گرفته نشده است. لطفاً در مورد هرگونه مشکلات بهداشتی با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

نوشته شده توسط گروه مستر وب سئو

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، زندگی و محیط، ،


جمعه 25 مهر 1399
ن : بنفشه

سوییت های درختی اتریش، آشتی با طبیعت

سوییت های درختی اتریش، آشتی با طبیعت

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از سفرهای خاص و یا گردش در دل طبیعت بکر لذت می برند؟ افراد زیادی هستند که از سفر به مناطق کوهستانی بیشتر لذت می برند و عاشق کوهنوردی و عکاسی در چشم اندازهای طبیعی کوهستانی می باشند.

یکی از زیباترین مناظر کوهستانی دنیا، کوهستان های آلپ می باشد. در کنار این کوهستان زیبا و چشم نواز در شهر کیتزبوهل Kitzbühel اتریش جلوه دیگری از زیبایی را خواهید دید و غرق تماشای طبیعت بی نظیر آلپ خواهید شد. اقامت در دل طبیعت آن هم با دسترسی به مدرن ترین امکانات می تواند بسیار دلنشین و به یاد ماندنی باشد. سوییت های درختی شهر کیتزبوهل یا شهر اسکی یکی از ماندگارترین اقامت ها را به گردشگران هدیه می دهد.

این شهر، شهری قرون وسطایی است که در آلپ های کیتزبل در امتداد رودخانه Kitzbüheler Ache در تیرول ، اتریش ، در حدود ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایل) در شرق پایتخت ایالت اینسبروک واقع شده و مرکز اداری منطقه کیتزبله است. Kitzbühel استراحتگاه اسکی با شهرت بین المللی است و فصل اسکی آن از نیمه اکتبر تا اوایل ماه مه ادامه دارد. در طول زمستان و اوایل بهار، بیشتر مسافران از طبقه متمول اتریش و یا توریست های خارجی به این منطقه سفر می کنند. انواع هتل های لوکس یا چشم اندازهای بی نظیر طبیعی وجود دارند ولی به تازگی هتلی در این منطقه در حال ساخت است که علاوه بر اقامتی شیک و به یادماندنی چونان اثری هنری می درخشد.

سوییت های درختی اتریش

شرکت معماری و طراحی پیتر پِلچِ (Peter Pilcher) سوئیت‌هایی را در دل جنگل و رو به کوهستان می سازد که ارتفاعشان از درختان جنگل بلندتر می باشد و منظره ای خیره کننده از جنگل و کوهستان را در اختیار مسافران می گذارد. سوییت های چوبی یا درختی بسیار لوکس بوده و در طراحی آنها از معماری سنتی منطقه آلپ به همراه طراحی های مدرن بهره گرفته شده است.

در طراحی سوئیت‌های درختی اتریشی از سیستم پیچیده چوبی استفاده می شود. طراحی چوبها در سقف اتاق ها به صورت مشبک بوده و به نحوی طراحی شده که موجب عبور نور و به وجود آمدن سایه روشن های زیبا در اتاق می شود. این ساختار به ویژه در شب بسیار دیدنی و جذاب است.

فرض کنید در دل جنگل های کاج در سطحی بالاتر از زمین شب را به صبح برسانید. ارتفاع سوییت های چوبی بسیار بلند است و بالاتر از درختان قرار می گیرند به طوری که وقتی از درون اتاق ها به بیرون نگاه می کنید گویا جنگل در زیر پاهایتان است و در روبرو کوهستان با شکوه آلپ خودنمایی می کند. از ویژگی اصلی این سوییت ها سازگار بودن آنها با محیط زیست است. تمامی مصالح به کار رفته در ساخت این سوییت ها طبیعی بوده و به محیط زیست آسیب نمی زند.

اگر یک شب را در این هتل های رویایی سپری کنید دیگر از اقامت در هیچ هتلی راضی به نظر نمی رسید. ساخت این هتل ها می تواند به جذب گردشگران بیشتری به منطقه کمک کند.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 25 مهر 1399
ن : بنفشه

بهترین بستنی های دنیا در این کشورها سرو می شوند

بهترین بستنی های دنیا

در فصل گرم تابستان خوردن بستنی یکی از لذتبخش ترین کارهایی است که می تواند یک غروب دل انگیز خنک را بشارت دهد. اما آیا می دانید برای اولین بار بستنی چگونه تولید شد و کدام کشورها بهترین بستنی های جهان را ارائه می دهند؟ اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید می توانید قبل از سفری تابستانی نگاهی به لیست کشورهایی بیندازید که بهترین بستنی های دنیا را سرو می کنند. اگر علاقه مند دسر و بستنی هستید در ادامه با تیک بان همراه باشید تا به معرفی کشور خاستگاه بستنی بپردازیم.

برای اولین بار نوشیدنی‌ها و دسرهای یخ‌زده با کمی تغییر و تحول شکل بستنی گرفتند. تاریخچه ورود دستگاه های بستنی ساز به ایران به اواخر دهه ۴۰ بود که برای اولین بار دستگاه های بستنی ساز .وارد کشور ما شد. اما نخستین بستنی ها در سال ۱۷۷۶ در شهر نیویورک آمریکا تولید شد. با کمی ابتکار انواع بستنی در سال ۱۹۲۰ برای فروش عرضه شد و طرفداران دسر و تنقلات را شوکه کرد.

تاریخچه بستنی

مصرف مواد لبنی یخ زده، برای اولین بار در ادبیات چین باستان مصرف لبنیات یخ زده مشاهده شد که تاریخی به بلندای قرن دورازدهم دارد. اما ممکن است تاریخ اولین بستنی ها به ایران برگردد چرا که ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در زمان امپراطوری هخامنشیان بستنی در ایران مصرف می شده است! در آن زمان در روزهای گرم تابستان بستنی هایی با طعم های زعفرانی و میوه ای می خوردند و حتی ۴۰۰ قبل از میلاد مسیح ایرانیان فالوده را همراه با گلاب مصرف می کردند.

در قرن چهارم قبل از میلاد، اسکندر کبیر به مصرف نوشیدنی های یخ زده و تگری علاقه داشت و در سال ۶۲ قبل از میلاد، نرون، امپراتور روم گروه هایی برف و یخ کوهستان های آپنین (Apennines) را با شربت و عسل مخلوط می کرد و به اصطلاح بستنی درست می کرد.

برای اولین بار مارکوپولو، روش تهیه یخ را از آسیای جنوب شرقی به اروپا برد. در پاریس سال ۱۶۶۰، یک ایتالیایی به نام کولتلی کافه ای را افتتاح کرد که در آن انواع یخ های طعم دار و خامه های یخی ارائه می کرد. سالها بعد دسرهای یخی به آمریکا راه پیدا کردند و اولین بار در سال ۱۷۰۰ میلادی، فرماندار مریلند، از میهمانان خود را با بستنی پذیرایی و شگفت زده کرد.

تاریخچه بستنی
اولین دستگاه بستنی ساز

در سال ۱۸۴۳ میلادی، اولین فریزر توسط نانسی جانسون اختراع شد که با دست می چرخید. اما۵ سال بعد دستگاه فریزر دیگری اختراع شد تا این که اولین واحد صنعتی تولید بستنی توسط جاکوب فیوزل در سال ۱۸۵۱ در شهر بالتیمور رسما افتتاح شد .اما نخستین بستنی فروشی در ایران بستنی اکبر مشتی می باشد که در خیابان ری تهران نبش خیابان ادیب الممالک بود.

معروف ترین بستنی فروشی های تهران

امروزه بستنی فروشی های زیادی در تهران وجود دارند اما هنوز نام بستنی اکبر مشتی بر خاطره ها ماندگار است. با خرید بلیط هواپیما تهران می توانید به پایتخت ایران سفر کرده و از بستنی فروشی های معروف آن بهترین بستنی ها را سفارش دهید. در ادامه با ما باشید.

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی هنوز هم در تهران طرفداران خودش را دارد. این بستنی فروشی در میدان تجریش قرار دارد که در حال حاضر امیر مشتی (آقای محمد ملایری) مدیریت آن را به عهده دارد. انواع بستنی سنتی، زعفرانی و فالوده بستنی در این مغازه کوچک اما دوست داشتنی عرضه می شود.

بستنی فروشی منصور

منصور یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران است که در شهرهای دیگر ایران نیز شعبه دارد. کیفیت بالای انواع بستنی و فالوده به همراه قیمت های ارزان و اقتصادی باعث شده تا این بستنی فروشی در لیست بهترین ها قرار بگیرد.

بستنی فروشی های میدان سپاه

در میدان سپاه چندین بستنی فروشی معروف وجود دارد که بهترین بستنی ها را به مشتریان خود ارائه می دهند. در ضلع شرقی میدان کنار سازمان نظام وظیفه عمومی مغازه های بستنی فروشی متنوعی وجود دارند که از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب انواع بستنی و آب میوه های ارزان را برای فروش به مشتریان عرضه می کنند.

بستنی بابا رحیم

در غرب شهر تهران بستنی فروشی بابا رحیم از قدیمی های این صنف است. معجون های گردویی و شیر پسته های با کیفیت آن بسیار مشهور است. انواع آب میوه، بستنی سنتی و فالوده شیرازی در این مغازه به فروش می رسد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر تهران در شهرهای دیگر کشورها نیز بستنی فروشی های معروفی وجود دارند که نشنال جئوگرافی در یکی از مقاله‌های آن بهترین آنها را معرفی کرده است. تیک بان در این مقاله قصد دارد تا با خوانندگان خود سری به آنها بزند و یک عصر تابستانی خوشمزه را به شما هدیه بدهد.

بستنی فروشی های تهران
معروف ترین بستنی فروشی های دنیا

برای خوردن بهترین و با کیفیت ترین بستنی ها می توانید بلیط هواپیما خارجی را خریداری کنید و به این کشورها سفر کنید.

Capogiro Gelato فیلادلفیا، آمریکا

بستنی‌فروشی Capogiro Gelato یکی از بستنی فروشی‌های معروف در آمریکا است. این بستنی فروشی ۴ شعبه در شهر فیلادلفیا دارد و خوشمزه ترین بستنی ها و ژلاتوهای دنیا را به مراجعه کنندگانش ارائه می دهد. ژلاتو (Gelato) نوعی بستنی ایتالیایی است اما با چربی کمتر.

Ted Drewes Frozen Custard سنت لوییس، آمریکا

بستنی ‌فروشی Ted Drewes Frozen Custard فعالیت خود را از سال ۱۹۳۱ با عرضه بستنی‌های خوش طعم در شهر سنت لوییس ایالت میزوری آغاز کرد و تا به حال مشتریان زیادی را طرفدار خود کرده است.

Devon Houseکینگستون، جامائیکا

در شهر کینگستون در جامائیکا یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی‌ها Devon House است. این بستنی فروشی را فرد سیاه پوستی در اواخر قرن نوزدهم با ارائه طعم های مختلف محلی افتتاح کرد.

طعم اکثر بستنی‌ها میوه ای بوده که در آن از پسته‌های محلی، توت سنتی جامائیکا، نارگیل و ساپادیل استفاده می شود.

Heladeria Cadore بوئنوس آیرس، آرژانتین

در شهر بوئنوس آیرس کشور آرژانتین بستنی فروشی معروف هلادریا کادوره مشتریان پر و پا قرصی دارد که توسط خانواده ایتالیایی Olivotti تاسیس شده است. استفاده از روش سنتی طعم بستنی ها را بسیار متفاوت کرده است.

Ice Cream City توکیو، ژاپن

Ice Cream City با خرید بلیط هواپیما توکیو می توانید به این شهر زیبا سفر کنید و سری به بستنی فروشی معروف “شهر بستنی” بزنید. در این فروشگاه ۳۰۰ نوع بستنی با طعم های مختلف و عجیب ارائه می شود. ممکن است بستنی های اینجا بسیار ناآشنا و عجیب باشند. به طور مثال بستنی‌هایی با طعم عروس دریایی، گوشت اسب، زبان گاو و حتی جوهر اختاپوس شما را شگفت زده می کند. البته می توانید بستنی های ایتالیایی را نیز در این فروشگاه سفارش دهید.

شهر بستنی
Glacé سیدنی، استرالیا

با در دست داشتن بلیط هواپیما سیدنی امتحان کردن طعم بستنی های بی نظیر استرالیایی را به شما نوید می دهیم. Glacé یکی از بهترین بستنی فروشی‌های دنیاست که در شهر سیدنی قرار دارد. این بستنی فروشی از سال ۱۹۸۴ تا به حال در حال ارائه بهترین طعم های بستنی است.

هتل A’jia استانبول، ترکیه

شاید خیلی از شما با رزرو هتل استانبول مدتی را در این شهر زیبا و دیدنی اقامت داشته اید اما خوردن بستنی در کنار تنگه بسفر را تجربه نکرده باشید. هتل A’jia یکی از بهترین هتل‌ها برای خوردن بستنی ترکی (dondurma) است.

Vaffelbageriet کپنهاگ، دانمارک

Vaffelbagerietبستنی‌فروشی معروفی است که در سفر به دانمارک می توانید از طعم بستنی های آن لذت ببرید. بستنی هایی با تکه های کیک و شکلات و شربت مخصوص که بسیار طعم دلپذیری دارد، خرید بلیط هواپیما دانمارک را توجیه می کند!

Perchè No فلورانس، ایتالیا

ایتالیا به طعم غذاها و دسرهایش مشهور است. بلیط هواپیما رم شما را به شهری تاریخی با غذاهای بی نظیر می برد. با سفر به رم می توانید سری به بستنی فروشی Perchè No بزنید.

این بستنی فروشی‌ در شهر فلورانس است و بستنی های با کیفیت آن زبانزد گردشگران است.

ترکیباتی از عسل، دانه کنجد، تکه ‌های شکلات در اغلب بستنی ها دیده می شود و طعمی ماندگار را از خود برجای می گذارد.

منبع: تیک بان

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

چطور بفهمید ماسک شما واقعا ماسک جراحی سه‌لایه است؟

ماسک‌های جراحی یک بار مصرف دردوران پاندمی کرونا به کالایی پرفروش بدل شده‌اند. در این میان ماسکهای جراحی سه لایه و ماسک ان-۹۵ بعنوان بهترین نوع ماسک برای

پیشگیری از ورود ویروس کرونا به بدن شناخته می شوند اما از کجا میتوانید بفهمید که ماسک شما واقعا یک ماسک جراحی سه لایه است؟برای شناخت بیشتر موضوع با

گشنیز همراه باشید:

این ماسک‌های از نوع ماسک‌های بافته‌نشده هستند که از سه لایه از مواد پروپیلنی بافته‌نشده تشکیل می‌شوند:

–  یک لایه بافته‌نشده بیرونی ضد آب که شفاف است.

–  یک لایه میانی پروپیلنی بافته‌نشده که یک فرآیند خاص ذوب به نام melt blowing تولید می‌شود و به رنگ سفید است.  

– یک لایه بافته‌نشده درونی که جاذب رطوبت است و به رنگ‌های سبز،آبی یا سفید است.

ماسک سه لایه جراحی

  • آزمایش‌هایی برای تشخیص ماسک سه‌لایه واقعی

آزمایش با مشاهده: لایه‌های سازنده ماسک را وارسی کنید. اگرسه لایه وجود نداشته باشد، ماسک تقلبی است.

آزمایش با آتش: لایه میانی ماسک جراحی از مواد پروپیلنی تولید شده با روش  خاص ذوب به نام melt blowing تهیه شده است و نه از کاغذ. بنابراین اگر این لایه روی آتش بگیرید، آتش نمی‌گیرد، بلکه بدون شعله ذوب می‌شود.اگر ماسک شما آتش می‌گیرد، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش با آب: لایه بیرونی ماسک طور طراحی شده است که ضد آب باشد.  بنابراین اگر مقداری آب روی لایه بیرونی ماسک بریزید، باید مشاهده کنید که آب جذب ماسک نمی‌شود. اگر این طرف بیرونی ماسک خیس شود، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش جذب الکتروستاتیک: لایه میانی ذوب‌شده خاصیت الکتریسته ساکن دارد. اگر این لایه را به صورت نوارهایی ببرید، اثر جذب الکتریسیته ساکن را احساس می‌کنید. همچنین این نوارها دارای الکتریسته ساکن به سطوح استیل (به خاطر داشتن بار الکتریکی) می‌چسبند. اگر ماسک شما این خاصیت را نداشته باشد، ماسک سه‌لایه واقعی نیست.

آزمایش عبور نور: لایه میانی ماسک که به عنوان فیلتر یا صافی برای جلوگیری از عبور باکتری‌ها عمل می‌کند، نباید خیلی سوراخدار باشد. اگر هنگامی که ماسک را جلوی یک منبع نوری می‌گیرید، نور زیادی از آن عبور می‌کند، باز ماسک سه‌لایه واقعی ندارید.

آزمایش تنفس: ماسک‌های جراحی سه‌لایه طوری طراحی شده‌اند که لایه میانی ذوب‌شده‌ با جذب الکتروستاتیک قطرک‌ها در سطحش مانع عبور آنها از  ماسک شود. لایه درونی ماسک برای جذب آب، عرق و بزاق است. هنگامی که این ماسک سه‌لایه را به صورت زده‌اید، خاموش کردن شعله‌ای مانند شعله شمع بسیار مشکل است. اگر با ماسک بتوانید به راحتی با دمیدن شعله را خاموش کنید، ماسک سه‌لایه‌ای در کار نبوده و تقلبی است.

آزمایش جذب آب: درونی‌ترین لایه ماسک برای جذب مایعاتی مانند بزاق، ترشات مخاطی و قطرک‌های ناشی از عطسه طراحی شده است. بنابراین اگر فرد ماسک زده عطسه کند، قطرک‌های خارج شده را جذب می‌کند و صورت فرد خیس نمی‌شود. اگر لایه درونی ماسک‌ جاذب آب نباشد، ماسک سه‌لایه مناسبی نیست.

با آرزوی سلامتی برای همه مردم جهان و رخت بربستن ویروس مهلک کرونا و بازگشت شرایط عادی در جامعه

منبع: مجله زندگی سبز و موفقیت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

طبیعت درمانی و نقش آن در رفع استرس و افسردگی

طبیعت درمانی نسخه ای است که پزشکان معمولا پس از تحمل شرایط دشواری مانند درمان بیماری های مزمن همچون دیابت، چاقی، فشار خون بالا و افسردگی ، به بیماران تجویز میکنند. قدم زدن در طبیعت در یک روز آفتابی نسخه‌ای موثر برای رهایی از رخوت روحی است. امروزه تاثیر بسیار بالا و مثبت طبیعت درمانی در تندرستی و بازیابی سلامت در علم پزشکی ثابت شده است.
فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، ورزش و بازی در محیط باز علاوه بر اثراتی که بر سلامت جسم دارد، راهکاری بی‌نظیر برای مقابله با افسردگی، استرس، افکار منفی است.
گاهی قدم زدن در طبیعت سبب خطور راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات می‌شود که اثرات آن خیره کننده است.تغییر سبک زندگی در عصر جدید یکی از باید های زندگی در این دوره محسوب می گردد.
 
با توجه به اهمیت این امر، شاخه‌ای علمی نام طبیعت درمانی یا اکو درمانی(Echotherapy) وجود دارد که به مزایای این روش می‌پردازد.طبیعت درمانی یکی از زیر شاخه های گردشگری سلامت یا توریسم درمانی محسوب میگردد.
در این نسخه فرد مورد نظر باید هر روز زمانی را به پیاده روی و گردش در طبیعت و زیر نور ملایم خورشید اختصاص دهد. مطالعات محققان دانشگاه اسکس انگلیس نشان می‌دهد نسخه طبیعت، افسردگی را تا ۷۱ درصد کاهش می‌دهد. این روش به ویژه برای درمان اختلالات خلقی فصلی موثر است. علاوه بر طبیعت گردی و پیاده روی، انجام اموری مانند باغبانی نیز همین تاثیر مثبت را دارد.
محققان مرکز پزشکی بالتیمور از این روش برای رفع خستگی ناشی از درمان در نجات‌یافتگان سرطان سینه استفاده می کنند. در برخی مراکز این روش بخشی از درمان است و اثرات فوق‌العاده‌ای را برجا گذاشته است.

 طبیعت درمانی روشی موثر برای پیشگیری از دیابت و چاقی در کودکان

محققان یک مرکز پزشکی در نوادا در آمریکا برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و چاقی، کودکان و نوجوانان را وادار به فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز می‌کنند.
با توجه به افزایش بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از تبلت و تلفن‌های هوشمند، دیابت، افزایش وزن و سایر بیماری‌های متابولیک، هم‌نشین اجتناب ناپذیر کودکان در آینده خواهد بود، بنابراین طبیعت درمانی یا بطور کلی توریسم درمانی و گردشگری سلامت به شدت در این قشر احساس می‌شود.
درمان سبز علاوه بر بهبود سوخت و ساز، منجر به افزایش اعتماد به نفس و آرامش کودکان، به ویژه در سنین بلوغ می‌شود. تاری دید، انحنای ستون فقرات، افزایش توده بدنی و خشونت، مهمترین پیامدهای عدم تحرک کودکان است.

برخی از فواید اثبات‌شده طبیعت درمانی

– ویتامین D مورد نیاز بدن تامین می‌شود
پیاده روی زیر نور ملایم خورشید بهترین روش برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن است. کمبود ویتامین D احتمال ابتلا به سرطان‌های مختلف و بیماری‌های خود ایمنی از جمله ام اس را افزایش می‌دهد.
– تنفس  هوای تازه
مطالعات نشان می‌دهد در یک روز عادی که هوا پاک است، میزان آلودگی هوای منزل ۷۰ برابر هوای بیرون است. منظور از آلودگی، آلودگی ناشی از مواد شیمیایی، پلاستیکی، چاه فاضلاب و سوختن شعله گاز و بخاریست. از طرفی محیط بسته فاقد یون منفی است. یون منفی به دلیل اشعه خورشید یا در مناطق ساحلی وجود دارد و سبب نشاط می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد یون‌های منفی از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند.
– بهداشت چشم را افزایش می‌دهد
هنگامی‌که در فضای بسته هستیم، معمولا نور طبیعی به حد کافی وجود ندارد، از طرفی مدام درگیر صفحه نمایش تجهیزات الکترونیکی یا کامپیوتری هستیم؛ ولی به محض اینکه از خانه خارج می‌شویم، با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مواجه می‌شویم و نور طبیعی باعث بهبود دید می‌شود.
– میزان برخی هورمون‌های بدن کنترل می‌شود
تحقیقات نشان‌ می‌دهد پیاده‌روی در فضای آزاد و زیر نور ملایم خورشید میزان هورمون های مختلف از جمله کورتیزول و هورمون‌های تیروئید را تعدیل می‌کند و این کار علاوه بر کاهش استرس و افسردگی،  منجر به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن و تندرستی  می شود.
– سبب کاهش وزن می‌شود
-سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد
– به افزایش حافظه کمک می‌کند
– اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد
– سبب شفافیت و لطافت پوست می‌شود
– عملکرد کلیه و کبد را بهبود می‌بخشد
خود بیمار انگاری را از بین می برد
– توده بدنی را کاهش می‌دهد
-از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند
– از یبوست جلوگیری می‌کند
– احتمال ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد
-از فشار خون جلوگیری می‌کند
– به درمان و کنترل دیابت کمک می‌کند
– میزان کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد
– سبب بهبود خلق و خو می‌شود
– روابط اجتماعی را وسعت می‌بخشد
 
منبع: گشنیز
هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

تاثیر مثبت سفر بر بهره وری کارکنان

هرچند ورود میهمان ناخوانده ای بنام کرونا ویروس و بیماری مهلک کووید-۱۹ از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی  دنیای سفر و گردشگری را بطور گسترده ای تحت تاثیر قرار داده است ولی در مباحث مدیریت نیروی انسانی سازمانها آنچه مسلم است, سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

ساعت‌های طولانی کار لزوما به معنای بالارفتن کارایی نیست و حقوق، دستمزد مناسب و مزایایی مثل بیمه و پاداش نیز می‌تواند به زودی برای بسیاری از کارمندان تبدیل به موضوعات روتینی شود و اینجاست که جای خالی سفر به عنوان راهکاری برای بالا بردن رضایت شغلی و هیجان‌انگیزتر کردن کار احساس می‌شود و شما به عنوان کارفرمایی که دلش برای بالا بردن پتانسیل‌های کاری کارکنانش می‌تپد باید به آن فکر کنید.

کم شدن استرس

سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و  کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بالا بردن انرژی

هر روز در ساعت مشخصی سرکار رفتن، در طولانی مدت می‌تواند هر کسی را از پای درآورد و خلاقیت‌ها را بخشکاند و هر آدمی نیاز دارد که هرچند وقت یکبار باتری‌اش را شارژ کند و  سفر همین نقش را بازی می‌کند. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ در آمریکا انجام شد، نیمی از آمریکایی‌ها به طور میانگین هر ۱۶ سال ۱۸ روز به تعطیلات می‌روند. این درحالیست که فرانسوی‌ها دوبرابر این مدت را در تعطیلات سپری می‌کنند و بهره‌وری‌شان نیز بیشتر است. محققان متوجه شدند وقفه کوتاه اجازه می‌دهد مردم تمرکز کاری‌شان را بدون از دست دادن کیفیت، حفظ کنند و وقتی از سفر برمی‌گردند به آدم‌های شادتر و پرانرژی‌تری تبدیل شوند.

تاثیر سفر بر روحیه کارکنان

کمک به خلاقیت

 دیدن مردم و فرهنگ‌های متفاوت و سفر به شهرهای مختلف باعث می‌شود کارمندان با دید بازتری به مسائل نگاه کنند. وقتی کارکنان تمام ساعت‌های کاری‌شان را پشت میز باشند و سالی یکبار هم سفر نروند، ایده‌های خلاقانه و جدید به ذهن‌شان نمی‌رسد و دنیا را با چشم محدود خود نگاه می‌کنند. مثلا سفر در پاییز و دیدن آن همه رنگ باعث ایجاد تلنگری در ذهن می‌شود و ما را به تخیل وامی‌دارد یا سفر به جایی مثل قشم که پر از جاهای دیدنی‌ست می‌تواند خلاقیت‌ را در ما زنده کند.

در سال‌های اخیر روانشناسان و دانشمندان علوم اعصاب به این نتیجه رسیده‌اند که قرار گرفتن در محیط‌های جدید، چشیدن طعم‌های جدید و در معرض زبانی متفاوت بودن باعث ایجاد سیناپس مغزی می‌شود و علاوه بر آن می‌تواند توانایی ذهن را احیا کند و  آن را به سمت و سوی جدیدی ببرد. آدم‌های زیادی بوده‌اند که سفر مسیر زندگی‌ و ایده‌یشان را تغییر داده.  بسیاری از کارهای ارنست همینگوی، نویسنده مشهور آمریکایی بعد از سفرهای او به فرانسه و اسپانیا نوشته شده. مارک تواین، نویسنده آمریکایی و آلدوس هاکسلی، فیلمساز انگلیسی از دیگر کسانی بوده‌اند که ایده‌هایشان در سفر شکل گرفته. 

گسترش دایره ارتباط ها

درست است که امروزه آموزش‌های آنلاین زیادی برای ارتقای کسب و کارها وجود دارد، اما شرکت در نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌ها باعث ملاقات با افراد تاثیرگذار، گسترده شدن دایره ارتباط‌ها و حتی رونق کسب و کار شما می‌شود. داشتن یک غرفه در نمایشگاهی که در شهر دیگری برگزار می‌شود شما را به عنوان یکی از فعالین آن حوزه مطرح می‌کند و  این امکان را  به شما می‌دهد که خدماتتان را به شرکت‌های بیشتری ارائه کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا ویدئو کنفرانس با افراد فعال حوزه کاریتان ارتباط داشته باشید یا بروید و مستقیم اعتمادشان را جلب کنید که صدالبته تاثیر دومی بیشتر است.

تقویت حس وفاداری

 وقتی بودجه‌ای را برای سفر کارمندانتان در نظر می‌گیرید، درباره اهمیت سفر با آنها حرف می‌زنید یا اینکه سفر  چقدر می‌تواند روی کارایی و روحیه‌‌شان تاثیر بگذارد، حس وفاداری و اعتماد را در آنها بالا می‌برید.  در این زمان است که آنها شما را بیشتر از اینکه به عنوان یک مدیر قبول داشته باشند به عنوان یک مربی می‌شناسند و حس بهتری نسبت به همه چیز خواهند داشت. هم شما پیشرفت می‌کنید و هم آنها خودشان را در مقابل کار مسئول می‌بینند. سفر می‌تواند به عنوان یک ارزش سازمانی مطرح شود و به عنوان پاداش یا جایزه به کارمندان داده شود، پاداشی که از همه چیز ارزشمندتر است.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


چهار شنبه 4 تير 1399
ن : بنفشه

توصیه هایی ساده برای فرار از روزمرگی

این که تو این دوره زمونه همه ما دچار روزمرگی و گرفتاری های  روزانه شدیم شکی نیست .انگار طبق یک  برنامه و عادت از پیش تعیین شده هر روز بعد از بیدار شدن از خواب مجبور به تکرار  یکسری امور روزمره  هستیم تا روز خود را به پایان برسانیم و منتظر تکرار همان امور در روز بعد بمانیم! در مجله زندگی سبز و موفقیت گشنیز توصیه هایی ساده برای فرار از روزمرگی  تقدیم حضورتان میکنیم .ولی این نکته اساسی را از همین ابتدا در ذهنمان داشته باشیم که باید هدفی را در آینده مشخص کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم و هرگز فراموش نکنیم که سنگ بزرگ علامت نزدن است.

 

روزمرگی

روزمره گی، عین مردن است.
حتی اگه شب رو دیر خوابیدید، صبح زود بیدار بشید!
زیر بارون راه برید، نترسید از خیس شدن !
هر چند وقت یه بار یه نقاشی بکشید !
توی حموم آواز بخونید، آب بازی کنید، چه اشکالی داره ؟!
بی مناسبت کادو بخرید! بگویید این توی ویترین برای تو بود.
در لحظه دست دادن به یه دوست، دستش رو فشار بدید !
لباس های رنگی بپوشید !
آب نبات چوبی لیس بزنید !
نوزاد فامیل رو بغل کنید !
عکساتونو رو با لبخند بگیرید!
بستنی قیفی لیس بزنید !
زیر جمله های قشنگ یه کتاب خط بکشید !
به کوچیکتر ها سلام کنید !
تلفن رو بردارید و به دوست های قدیمیتون زنگ بزنید !
برید دریا، شنا کنید !
هفت تا سنگ بندازید تو دریا و هفت تا آرزو کنید !
به آسمون و ستاره ها نگاه کنید !
چای بخورید، برای دیگران هم چای دم کنید !
جوراب های رنگی بپوشید !
خواب ببینید!
شعر بگید!
خاطرات قشنگ رو بنویسید !
بالا بلندی، وسطی بازی کن !
قاصدک ها رو بگیرید و آرزو کنیدو فوتشون کنید !
خواب بد دیدید بپرید، حتما یه لیوان آب بخورید !
باغ وحش برید، شهربازی، چرخ و فلک سوار بشید !
جمعه ها به کوه برید، هر جاش که خسته شدید، یه ذره دیگه ادامه بدید !
نون خامه ای بخرید و با لذت بخورید !
قبل خواب کارای روزتون رو مرور کنید !
هیچ وقت خودتون رو به مردن نزنید !
نفس های عمیق بکشید!
به درد و دل دیگران با دقت گوش بدید !
سوار تاکسی شدید بلند سلام کنید !
چون … هر جا وایستید، مردید !
زنده باشید، زندگی کنید !
برای زنده موندن از داشته هاتون غافل نشید !
قدر همشون رو بدونید، بگذارید زندگی از اینکه شما زنده اید، به خودش ببالد !

منبع: گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


دو شنبه 19 خرداد 1399
ن : بنفشه

اکثر هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها مایل به بازگشایی صنف شان نیستند

ممکن است رونق هتل‌ها تا پایان سال به طول بیانجامد

در گفت‌وگوی پانا بارئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران اعلام گردید که اکثر هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها مایل به بازگشایی صنفشان نیستند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران با اشاره به بازگشایی این صنف می‌گوید با اینکه اکثر هتل‌ها و هتل‌اپارتمان‌ها مجاز به فعالیت شده‌اند اما هتل‌دارها به خاطر هزینه‌ها و مخارج این اماکن و عدم کسب درآمد کافی مایل به فعالیت نیستند.

محمدعلی فرخ‌مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه اکثر صنوف فعالیت خود را از امروز آغاز کرده‌اند هتلها و هتل‌آپارتمان از چه زمانی آغاز به فعالیت می‌کنند گفت:‌«این صنف نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌است اما شیوع کرونا،‌شرایط اقتصادی مردم و عدم اعتمادشان برای حضور در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها باعث می‌شود که فعالیت این صنف مانند گذشته نباشد.»

وی افزود:«هتلداران با توجه به شرایط موجود که ممکن است تا پایان سال هم طول بکشد مایل به بازگشایی هتل‌ها نیستند چون برایشان هزینه‌بر است در حالیکه درآمدی ندارند.»

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران همکاری اتاق اصناف با واحدهای صنفی در جریان کرونا را مناسب ارزیابی کرد و گفت:‌«اتاق اصناف به طور کلی برای همه صنوف فعالیت می‌کند و فرقی برایش ندارد. نگاهش به اصناف نگاهی کلی است.البته باید بگویم که صنف ما زیر نظر وزارت گردشگری است و وزارت گردشگری هم تلاشهای زیادی برای این صنف انجام داده است.به طور کلی همکاری اتاق اصناف هم خوب بوده است.»

نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت چندی پیش اظهار کرد: با اجرای دستور العمل های بهداشتی مقابله با کرونا برای کسب و کارهای مختلف، رستوران ها و هتل ها جزو مشاغلی هستند که بیشترین محدودیت ها بر آنها اعمال شده است اما پس از گذشت نزدیک به ۲ ماه زمان بازگشایی این اصناف مشخص شد.

وی ادامه داد: برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا هتل ها و رستوران ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از ماه مبارک رمضان به صورت کامل بازگشایی می شوند.

این مقام انتظامی افزود: رستوران ها به صورت بیرون بر فعالیت خود را از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز کرده بودند اما با این ابلاغیه این اماکن می توانند فعالیت خود را با پذیرش مشتری در محل نیز ادامه دهند، هتل ها نیز پذیرش مسافر را آغاز و خدمات رستورانی را نیز بعد از پایان ماه مبارک رمضان از سر خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا

نقل از مجله سفر و گردشگری سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 19 ارديبهشت 1399
ن : بنفشه

آیا ماسک پارچه ای جلوی انتقال ویروس را میگیرد؟

در حقیقت بررسی های اولیه نشان می دهد که ماسک پارچه ای شیوه مناسبی برای جلوگیری از ورود ویروس ها خواهد بود اما اینکه تا چه اندازه کارایی داشته باشد اهمیت فراوانی دارد.

زدن ماسک بعنوان راهی برای پیشگیری از انتقال ویروس ها و باکتری های بیماری زا عالی است اما اینکه ما چگونه از این ماسک ها استفاده میکنیم از آن مهم تر خواهد بود. در حقیقت نکته مهم در این رابطه به کارهایی پس از ماسک زدن باز می گردد. ماسک می تواند چرخه انتقال ویروس را از بین ببرد اما با کارهای نادرست ما این چرخه دوباره بازخواهد گشت.

استفاده از ماسک های از نوع پارچه ای برای همه افراد توصیه نمی شود. این ماسک ها حاوی موادی در درون خود هستند که مواد از نوع ضد حساسیت بوده اما گاهاً در برخی از افراد می تواند مشکلاتی را پدید آورد. در مواردی استفاده از ماسک اصلا توصیه نمیشود که نمونه ی آن کودکانی هستند که در محدوده سنی زیر دو سال قرار دارند، و یا  افرادی که مشکلات تنفسی و معلولیت هایی دارند.

ماسک های پارچه ای باید هرازگاهی برداشته شوند و دوباره بر روی صورت قرار گیرد، اما در نهایت می توان گفت که این ماسک ها  بعنوان مثال در افراد دارای معلولیت و یا افرادی که ناتوانی های حرکتی دارند احتمالاً بدون فایده خاصی بوده و حتی ممکن است  بدلیل عدم امکان برداشتن ماسک در مواقع ضروری توسط خودشان مشکلات تنفسی را برای آنها پدید آورد.

قرار دادن ماسک بر روی صورت بخصوص برای افرادی که ناقل بیماری هستند بسیار مهم است.اهمییت این موضوع چنان است که پس از همه گیری جهانی کرونا  که منجر به کمبود ماسک در همه جای دنیا شده بسیاری از پزشکان و مسولان کشور ها مردم را به دوختن ماسکهای پارچه ای خانگی توسط خودشان ترغیب و تشویق کرده اند.

ماسک پارچه ای

چه نوع  ماسکی مناسب است؟

به گزارش ایرنا محققان دانشگاه شیکاگو واقع در آمریکا دریافتند مناسب‌ترین پارچه برای ساخت ماسک خانگی استفاده از یک لایه پارچه از جنس کتان (پنبه) به همراه یک لایه پارچه از جنس ابریشم طبیعی یا شیفون (نوعی ابریشم مصنوعی) است. کارایی ماسک‌هایی که با این نوع پارچه تهیه می شوند،‌ مشابه ماسک‌های N۹۵ است .

ماسک های ان ۹۵ بعنوان یکی از بهترین ماسکها برای مبارزه و پیشگری از انتقال ویروس کرونا معرفی شده است؛تفاوت هایی بسیار بین ماسک ان ۹۵ و همچنین ماسک از نوع پارچه ای وجود دارد که نشان دهنده اهمیت استفاده از آنها خواهد بود. به عنوان مثال ماسک پارچه ای برای یک فرد مریض دچار سرماخوردگی معمولی یا آنفولانزا کاربرد بهتری دارد. زیرا سوپاپ یا فیلتری برای خروج وجود ندارد و بنابراین میتوانیم در صورت نبود این سوپاپ انتقال را  نیز کمتر بدانیم.

بعبارتی دیگر میتوان گفت ماسکهای فیلتر دار  برای افرادی مناسب است که سالم هستند و با سرفه و عطسه خود بیماری را منتقل نخواهند کرد.

پس از زدن ماسک باید حتماً دست های خود را با آب و صابون بشویید. شاید این تصور وجود داشته باشد که یک ماسک در مقابل بینی شما قرار دارد، اما باز هم این احتمال دارد بطور ناخواسته به چشم خود دست بزنید. سعی کنید تا حتی با وجود ماسک بر روی صورت خود فاصله با افراد به میزان  حداقل یک متر را رعایت نمایید. این فاصله احترام به حقوق شما و آنهاست. امکان ناقل بودن هر دوی شما وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد.

متأسفانه برخی از افراد پس از زدن ماسک راه بینی خود را باز نگه داشته و ماسک بطور کامل بینی آنها را نمیپوشاند.در بیماری کووید ۱۹ این راه باز هم می تواند بیماری را گسترش دهد. زیرا ویروس ها به سیستم تنفسی و بینی ما وارد می شوند و در نهایت اختلال را ایجاد خواهند کرد. انتشار از طریق کل سیستم تنفسی هم بینی و هم دهان امکان پذیر است. بنابراین ماسک را به صورت کامل بر روی صورت خود قرار دهید.

متأسفانه یکی از دلایل مهم آلودگی را می توان به انتشار ویروس از طریق ماسک نشسته نسبت داد. شما ماسک را نمی شویید و بار دیگر آن را بر روی صورت خود قرار می دهید. علاوه بر ویروس کووید-۱۹ ویروس ها و باکتری های دیگری هم وجود دارند که می توانند به این روش انتقال پیدا کنند. سعی کنید تا پس از هربار استفاده از ماسک پارچه ای آنها را به صورت کامل شستشو دهید.

شستشو این ماسک ها به تنهایی با آب و صابون کافی خواهد بود.سعی کنید تا قبل از استفاده از ماسک حتماً دست های خود را با الکل یا آب و صابون ضد عفونی نمایید. زیرا قرار دادن ماسک منجربه تماس دست های شما به صورت می شود و آلودگی را گسترش خواهد داد.

اگرچه پزشکان همواره تاکید دارند که زدن ماسک برای همه افراد الزامی نبوده و صرفا افراد ناقل بیماری و  افرادی که در تماس و ارتباط نزدیک با این بیماران هستند الزاما باید از ماسک استفاده کنند بنابراین میتوان گفت که ماسک های پارچه ای اگرچه در جلوگیری از انتقال برخی ویروسها از جمله ویروس کرونا قابلیت اعتماد چندانی ندارند ولی بعنوان پوششی در جلوگیری از ورود  بسیاری از ذرات معلق در هوا و پیشگیری از انتقال و گسترش برخی از بیماری ها علی الخصوص در روزهایی که آلودگی هوا بالاست میتوانند اثرگذار باشند.

منبع: گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 29 فروردين 1399
ن : بنفشه

چگونه بهره وری مان را برای یادگیری و موفقیت بیشتر کنیم؟

می خواهید یک روش موثر برای پربازده بودن را یاد بگیرید؟ یا اینکه روش مدیریت و بهره وری زمان را یاد بگیرید؟ یا اینکه یک زبان خارجی مثل زبان آلمانی را یاد بگیرید؟ در این مطلب 3 نکته ساده برای افزایش بهره وری زمان برای یادگیری بهتر را آموزش می دهیم.

۱-قدرت اراده را دست کم نگیرید

جنگ واقعی برای رسیدن به بهره روی و بازدهی بیشتر هر روز صبح شروع می شود. اگر بعد از شنیدن صدای ساعت زنگ دارتان آن را خاموش کردید و دوباره به خواب رفتید باید بگوییم جنگ را واگذار کرده اید!

اگر هشداری تنظیم می کنید به محض شنیدن صدای آن باید از خواب بلند شوید. این ساده ترین اما موثرترین کار ممکن است. تحقیقات نشان می دهند خاموش کردن صدای زنگ هشدار ساعت یا تلفن و دوباره خوابیدن شما را خسته تر و بیدار شدنتان را هم سخت تر می کند.

بنابراین جنگ اول بین شما و رختخوابتان است! هر روز به خودتان قول بدهید که از این جنگ پیروز و سربلند برمی گردید و اجازه ندهید میل به خواب شکستتان بدهد. به محض اینکه صدای آلارم را شنیدید بلند شوید و روزتان را شروع کنید.

۲- تمرکزتان را مدیریت کنید

هر کسی با توجه به توانایی هایی که دارد تا حدی می تواند با مسائل مختلف در طول روز دست و پنجه نرم کند. برای همین است که هدف اصلی ما در این مطلب یاد گرفتن انجام کارها به نحوی هوشمندانه تر است نه صرفا سخت تر و بیشتر.

یکی از بهترین راهها برای انجام هوشمندانه کارها این است که وظایف و کارهایتان را بر اساس ریتم بدنتان تنظیم کنید. منظور ما از ریتم بدن همان ساعت داخلی بدن است. خیلی از افراد اول صبح تمرکزشان برای انجام فعالیت های مختلف بیشتر است. برای بعضی ها هم این مساله کاملا بر عکس است. بنابراین مهمترین نکته این است که بفهمید در کدام بازه زمانی تمرکز بیشتری برای انجام کارها دارید و روی همان زمان بیشتر حساب کنید.

۳- اهدافتان را بنویسید و جلوی چشمتان بگذارید

اینکه بخواهید مولد و پر بازده باشید یک طرف قضیه است و اینکه بفهمید چه چیزی شما را به سمت این مساله می برد طرف دیگر قضیه. هر روز صبح بعد از بیدار شدن ۳ سوال از خودتان بپرسید:

  • برای رسیدن به هدفم به چه چیز احتیاج دارم؟
  • آیا در مسیر رسیدن به هدفم قدم برمیدارم؟
  • آیا کارهایی که الان می کنم مهمترین وظایفم هستند؟

گاهی اوقات در طول روز چندین و چند بار به این سوالات فکر کنید و به آنها جواب بدهید. مهمترین چیزی که باید از آن مطمئن شوید این است که الان به سمت هدفتان حرکت می کنید و از آن دور نشده اید. برای اینکه موثر و پربازده باشید همیشه باید هدف اصلی و خط پایان را در نظر بیاورید. به این ترتیب تمام فعالیت هایتان در راستای همین هدف انجام می شوند.

۴- با یک دست چند هندوانه برندارید!

مغز ما نمی تواند در آن واحد روی چندین کار به طور مساوی تمرکز کند و همه را با هم به یک شکل و یک اندازه انجام بدهد. بنابراین دقت کنید که چند کار را به طور همزمان انجام ندهید چون ضرر این کار بیشتر از فایده اش است.

مطالعات اخیر نشان می دهند فقط چیزی حدود ۲٫۵% از افراد می توانند چند کار را به طور همزمان و درست انجام بدهند. میبینید؟ درصد خیلی کمی است. گذشته از این، تحقیقات اخیر دانشگاه لندن حاکی از آن است که مولتی تسکینگ یا چند وظیفه ای بودن قدرت بدنی شما را کم می کند و حتی می تواند باعث کاهش میزان ضریب هوشی یا همان IQ شود.

از طرف دیگر مشخص شده است چگالی قشر سینگولیت قدامی مغز در افرادی که چندین فعالیت را در یک زمان انجام می دهند کاهش می یابد. این قسمت مسئول احساساتی مثل فهم متقابل و همینطور کنترل شناختی و احساسی مغز است.

بنابراین وقتش رسیده این عقیده که انجام همزمان کارها می تواند بازدهی بیشتری داشته باشد را کنار بگذارید و هر بار فقط روی یک فعالیت متمرکز شوید.

۵- ورزش کردن را فراموش نکنید

اگر تجربه ورزش کردن داشته باشید می دانید که آزاد شدن اندورفین در بدن تا چه اندازه احساس خوب و شگفت آوری ایجاد می کند. اما اینکه ما ورزش کردن را توصیه می کنیم فقط به خاطر این احساس خوب و فوق العاده نیست. ورزش کردن باعث کاهش استرس و اضطراب می شود و آرامش ذهنی شما را بیشتر می کند. در نتیجه می توانید بهتر و بیشتر روی کارهایتان تمرکز کنید. به این ترتیب میزان بازدهی و اثر بخشی تان هم بیشتر می شود.

شاید بپرسید بهترین زمان برای ورزش کردن چه موقع است؟ خب، باید بگوییم این مساله کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر بتوانید ۴ بار در هفته ورزش کنید یا به باشگاه بروید فوق العاده است! اما اگر وقت باشگاه رفتن یا ورزش حرفه ای را ندارید نگران نباشید. ورزش های ساده ای مثل پیاده روی یا استفاده از پله به جای آسانسور هم می تواند در دراز مدت باعث افزایش بهره وری شود.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


سه شنبه 12 فروردين 1399
ن : بنفشه

دمنوش هایی برای روزهای کرونایی

 دمنوش هایی برای روزهای کرونایی

این روزها با شیوع ویروس کرونا و قرارگرفتن در معرض انبوهی از اخبار و اطلاعات صحیح و ناصحیح در زمینه  ویروس کرونا  بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش داریم تا هم سیستم ایمنی بدن مان تقویت شود و هم بتوانیم تصمیم‌های درست بگیریم. برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید از غذا و دمنوش‌هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، استفاده کنیم.

انسان‌ها گاهی اوقات دچار اضطراب و استرس می‌شوند و این احساس اضطراب و ناراحتی برای هیچ فردی بیگانه نیست. زمان استرس، خوردن برخی گیاهان به صورت دمنوش می‌تواند به کاهش اثر این حالت و عوارض ناشی از آن، کمک کند. این دمنوش‌ها هم آرام‌بخش است و هم به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کند.

دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، جینسینگ، اکیناسه (سرخارگل)، گل پنیرک، ختمی و زوفا، بارهنگ، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند، نوشیدن این دمنوش‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیشگیری و به درمان این عارضه کمک می‌کند.

دمنوش کرونا

دمنوشی مناسب برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا

نوشیدن دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی، اسطوخودوس، بارهنگ و عناب نقشی مؤثر در بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا، رفع عفونت سینوس‌ها (سینوزیت) معده، سرفه و خارج کردن خلط از ریه‌ها دارد. برای این منظور باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و ۷عدد عناب داخل قوری ریخته و پس ز اضافه کردن آب‌جوش به آن صبر کنند تا دمنوش به خوبی دَم بکشد. هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کنید، این دَم‌کرده را می‌توان روزانه  چهار تا پنج لیوان میل کرد.

دمنوشی برای رفع عفونت بدن

افرادی که دچار عفونت بدن هستند باید یک قاشق غذاخوری از ترکیب گیاهان آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی و اسطوخودوس را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ مبتلایان به عفونت می‌توانند روزانه سه لیوان از این دمنوش را به همراه یک قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

دمنوش برای کرونا

دمنوش آویشن و شیرین بیان 

دمنوش دیگری که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد، دمنوشی از آویشن و شیرین بیان که می‌توانید آن را با عناب مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چایخوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب را در یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید. توجه کنید که این دستور دو بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار است.

البته برای کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف شیرین‌بیان بیش از ۳ تا ۴ هفته توصیه نمی‌شود.

گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان از قدیمی‌ترین و پر مصرف‌ترین دم کردنی‌ها در بین مردم ایران است.

آرام بخش اعصاب، تقویت کننده کلیه و کبد، نشاط آور و پیشگیری کننده از افسردگی است.
گل گاو زبان، سنبل‌الطیب و به لیمو را به همراه آب جوش در قوری دم کنید. اگر از رنگ سیاه گل گاوزبان خوش تان نمی‌آید چند لیمو عمانی را به قوری اضافه کنید.

 

دمنوش برای کرونا

عناب

این گیاه برای رفع استرس و اضطراب بسیار مفید است و به علت مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان، روند پیری پوست را کند می‌کند. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده‌ گلو و سینه است و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. این گیاه گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و سبب تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

 ۱۰تا ۱۵ عدد عناب را در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم و سپس از صافی رد کنید. از آن جا که عناب شیرین است، نیاز به شیرین کردن دمنوش آن ندارید اما می‌توانید از عسل و نبات نیز استفاده کنید.

دمنوش میوه گل رز

 میوه گل رز منبع خوبی برای ویتامین C است. حتی می‌توان گفت که این بهترین منبع ویتامین C است. شما می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را با یک فنجان میوه گل رز در روز به خصوص در این شرایط تقویت کنید.

دمنوش زنجبیل و عسل و لیمو

این دمنوش مانند معجزه‌ای سبب تقویت سیستم ایمنی بدنتان می شود. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این روزها نوشیدن این دمنوش را فراموش نکنید و برای اثربخشی بیشتر به آن مقداری عسل و لیمو اضافه کنید.

دمنوش دارچین ، فلفل سیاه و زنجبیل

این دمنوش با دارا بودن دارچین، فلفل سیاه و زنجبیل می‌تواند دمای بدن را حفظ کند. با نوشیدن این دمنوش بیماری‌ها نمی‌توانند به شما نزدیک شوند.

منبع: گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


چهار شنبه 6 فروردين 1399
ن : بنفشه

صنعت متفاوت توریسم در ترکیه

قطب گردشگری آسیا اروپایی

صنعت توریسم ترکیه از محبوب ترین صنایع در حال رشد می باشد که سالانه بالغ بر ۴۰ میلیون گردشگر را به خود اختصاص داده است. ترکیه رتبه ۶ جهانی را در جذب گردشگر به خود اختصاص داده است. افراد زیادی هر سال ترجیح می دهند که ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود در نظر بگیرند. دولت ترکیه تسهیلات ویژه ای را برای گسترش این صنعت برداشته است به خصوص برای سرمایه گذاری در ترکیه در این بخش امکانات زیادی را در نظر گرفته است تا بتواند صنعت توریسم در ترکیه را به یکی از ایده آل ترین صنایع برساند.

ترکیه را می توان کشوری نامید که شما می توانید تلاقی قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و البته که خاورمیانه را در آن مشاهده نمایید و البته که می توانید ۴ فصل در همان زمان، با توجه به حضور در محل اقامت خود تجربه نمایید. تجربه چهار فصل زیبا در ساحل های منحصر به فرد که از دریای سیاه تا کوه های باشکوه جنوب و همچنین مکان های تاریخی که به مدت ده ها قرن در آناتولی حضور داشته اند را برای شما به یاد ماندنی می نماید.

استانبول و آنتالیا در صدر جدول صنعت توریسم در ترکیه

بسیاری از گردشگران بیشترین جایی که برای سفر به ترکیه ترجیح می دهند شهرهای استانبول و آنتالیا می باشد. استانبول به دلیل شهرت جهانی خودش هر ساله میلیون ها گردشگر را از کشورهای مختلف به خود جذب می نماید.  این در حالی است که آنتالیا به دلیل طبیعت بی نظیر خودش، گردشگرانی را به خود جذب می نماید که در پی تعطیلات ساکت و آرام در یک شهر ساحلی می باشند.  تعداد گردشگران هر ساله افزایش پیدا می کند مثلا در سال ۲۰۱۵ تعداد گردشگران کل در ترکیه بالغ بر ۲۵.۳ میلیون نفر بوده است در حالی که در سال ۲۰۱۶ به ۳۶.۲۰۰ میلیون و در حال حاضر به بالای ۴۰ میلیون گردشگر در سال رسیده است. البته نوسانات سیاسی در تعداد گردشگران و کلا در صنعت توریسم در ترکیه تاثیر گذار می باشد.

هتل های ۵ ستاره

ترکیه با دارا بودن بیش از ۶۰۰ هتل بین المللی ۵ ستاره در سطح بین الملل گام بزرگی را در جذب گردشگران خارجی برداشته است. البته نیمی از این هتل ها در شهر توریستی آنتالیا قرار دارد. بهترین زمین های گلف اروپا، زمین های فوتبال، چشمه های آب گرم و …  در آنتالیا واقع شده است که سبب گردیده یکی از مقصدهای مورد علاقه گردشگران خارجی باشد.بر اساس اطلاعات گردشگری Euromonitor International، آنتالیا در میان۱۰۰ شهر پربازدید دنیا در سال ۲۰۱۵  با تعداد ۱۱.۱ میلیون بازدی کننده و گردشگر معرفی شده است.

مکان منحصر به فرد برای گردشگری در طبیعت

در ترکیه می توانید مناظری را ببینید که در کشورهای دیگر چنین زیبایی های طبیعی یا وجود ندارد و یا انگشت شمار می باشد. مکان هایی که در فصل تابستان مملو از توریست می باشد به مانند پاموک کالا، کاپودوکیا، کارادنیز و جاهای دیگر که بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که فصل زمستان را در آن جا بگذرانند و از چشمه های آب گرم، پیست های اسکی  کوههای اولوداغ و پالاندوکن و … لذت ببرند.

دریا، شن و ماسه به همراه خورشید

کشور ترکیه، یک کشوری می باشد که  از سه طرف توسط دریا احاطه شده است سواحل دریای اژه به همراه سواحل زیبای دریای مدیترانه و همچنین سواحل دریای اژه جنوبی که معیارهای لازم و استانداردهای مکفی را برای پاکیزگی و ایمنی  از ویژگی های آن به حساب می آید. در سال ۲۰۱۷ در سواحل اژه بالغ بر ۴۵۴پلاژ وجود داشت که در طول خط ساحلی ۷۲۰۰ کیلومتر ترکیه توانسه بود جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده بود. البته که یونان و اسپانیا را می توان از رقبای اصلی ترکیه به حساب آورد.

آلتین‌قلعه؛ قطب جدید گردشگری ترکیه

تراورتن‌های زرد رنگ منطقه آلتین‌قلعه استان سیواس ترکیه توجه گردشگران و دوستداران طبیعت گردی را به خود جلب می کند.

تراورتن‌های استخرهای آب‌گرم منطقه آلتین‌قلعه استان سیواس ترکیه به دلیل گوگرد موجود در آب زرد رنگ است و شباهت آن به پاموک قلعه باعث شده تا توجه گردشگران و دوستداران طبیعت گردی را به خود جلب کند.

صالح آیحان استاندار سیواس در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: به دلیل آب زرد رنگ٬ این منطقه به آلتین قلعه (قلعه طلایی) شهرت دارد. برای معرفی جاذبه های گردشگری آلتین‌قلعه سرمایه گذاری های زیادی انجام دادیم. اینجا پاموک‌قلعه زرد رنگ ترکیه است.

وی افزود: پروژه های جدیدی در این منطقه احداث می کنیم و حدود هفتاد درصد از فعالیت ها در این زمینه به پایان رسیده است. اینجا مروارید زرد رنگ استان سیواس است.

عید نوروز متفاوت با سفر به کشور ترکیه

ترکیه کشوری است مملو از زیبایی و جاذبه گردشگری که جاذبه های تاریخی و توریستی آن در سرتاسر شهرهای آن پراکنده شده است. به هر جای این کشور که بنگرید می توانید گنجینه ای دل انگیز از تاریخ و آداب و رسوم مردم آن را بیابید. این گنجینه ها در فصل بهار و یا همان نوروز جلوه ای خاص دارند که با شکوفه های رنگارنگ بهاری جذاب تر می شوند.

استانبول، شهری زیبا و باشکوه است که در واقع پایتخت فرهنگی ترکیه محسوب می شود. این شهر در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد و جذابیت های متفاوتی را برای توریستان ارائه می دهد. کاخ ها و قصرها، مساجد، پارک های ملی و تاریخی، موزه ها، پل ها، کلیساها، مراکز خرید و ... 

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه یکی از بزرگ ترین کلیساهای جهان به شمار می آید که قدمت آن به دوران سلسله عثمانی بازمی گردد. امروزه این مسجد تبدیل به موزه ای شده است که فرهنگ و هنر ترکیه را برای همگان به تصویر می کشد. این مسجد نماد اصلی شهر استانبول است که بوی معنویت و تاریخ را به مشام علاقمندان تاریخ می رساند.

شهر کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی یک شهر ساحلی است که در جنوب شهر ازمیر قرار دارد. طبیعت زیبا و رویایی، سواحل دوست داشتنی، تفریگاه های متنوع و .. در این شهر هر ساله مملو از گردشگرانی است که از نقاط مختلف جهان برای گذراندن اوقات فراغت خود این شهر را انتخاب می کنند. مکان هایی مانند دروازه قلعه، دیوارها، ارگ قلعه، کاروانسرای و ...

پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی

این پارک ملی در استان آیدین واقع شده است و تا شهر کوش آداسی فاصله کمی دارد. این پارک از پیشروی دریای اژه ایجاد شده است که در واقع یکی از نواحی مندرس است. پوشش گیاهی بی نظیر این پارک در کنار لاژهای شنی و دره های سنگی صحنه های فوق العاده را ایجاد کرده اند.

شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا در جنوب غرب ترکیه واقع شده است و آوازه زیبایی های آن در سرتاسر دنیا پراکنده شده است. این شهر ساحلی توسط شخصی به نام آتالوس احداث گردیده و قدمت زیادی دارد. فرهنگ ترکیه را می توان کوچه و خیابان های آنتالیا و حتی در وجود مردم مهربان و خونگرم آن احساس کرد.

منطقه بلک آنتالیا

اگر به دنبال آن هستید که در یک منطقه لوکس و شیک تفریح و استراحت کنید، بلک همان جای ایده آل است. بلک دارای کلوپ ملی گلف است و در طی سال ها توانسته است نام بهشت گلف بازان را به خود اختصاص دهد. در بلک می توانید از تفریحات ساحلی لذت ببرید و از بهترین غذاهای سنتی ترکی بچشید. هر چیزی که برای تفریح لازم است در این شهر فراهم شده است تا مسافرین بتوانند اقامتی رویایی داشته باشند.

منبع: تیتر برتر

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


دو شنبه 4 فروردين 1398
ن : بنفشه

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سلام به همراهان گرامی شیراز یاب، تیم شیرازیاب خرسند است ازاینکه با ارائه مطالب به روز درباره مشاغل شهر شیراز در خدمت شما همراهان همیشگی این وب سایت می باشد. در این مطلب به معرفی سوپرمارکت اینترنتی شیراز می پردازیم، از اینکه تا آخر همراه ما خواهید بود سپاسگزاریم. در ادامه لیستی از سوپرمارکت های اینترنتی در شیراز به همراه وب سایت، آدرس، شماره تماس، ایمیل و اطلاعات تکمیلی آورده شده است. امیدواریم این پست نیاز شما همراهان گرامی را برطرف نماید.

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سوپرمارکت اینترنتی در شیراز

با توجه به گسترش زیر ساخت های اینترنت کشور و دسترسی روز افزون جامعه به اینترنت و فضای مجازی، کسب و کارهای سنتی به مرور جای خود را به نسخه‌های نوین تجارت، یعنی تجارت الکترونیک می‌دهند. این تغییر مدل کسب و کار به سرعت درحال پیشرفت است و تجارت سنتی به تدریج در حال منسوخ شدن می باشد.

ویترین ها و قفسه های عظیم و سردرگم کننده ی فروشگاه های بزرگ جای خود را به صفحات جذاب وب و اپلیکیشن هایی با قابلیت جستجوی آسان و دسترسی سریع و راحت به انواع کالاها را در فروشگاه های اینترنتی داده اند.

امروزه فروشگاه های اینترنتی، در زمینه های مختلف، محصولات متنوع و گوناگونی را به مشتریان ارائه می دهند. در حال حاضر، خدمات فروشگاه های اینترنتی تنها به فروش کیف و کفش، لباس، ظرف، لوازم منزل اختصاص ندارند، بلکه اخیراَ، سوپر مارکت های آنلاین در نقاط مختلف کشور نیز جای خود را در میان مشتریان باز کرده اند. این سوپر مارکت ها با عرضه اقلام مصرفی روزانه، در شهر های مختلف کشور در حال گسترش می باشند.
مشتریان سوپرمارکت اینترنتی شیراز، مانند مشتریان تمام فروشگاه ها با خرید آنلاین در شیراز از مزایای بسیاری بهره مند می شوند، بیشترین مزیت این نوع خرید زمانی است که مشتریان سری  به یک فروشگاه آنلاین زده و اقلام مورد نیاز خود را با مناسب ترین قیمت، درب منزل تحویل بگیرند.

 

 

عکس تصویر زمینه پاندا

عکس پاندا برای تصویر زمینه کامپیوتر

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، زندگی و محیط، ،


دو شنبه 4 فروردين 1398
ن : بنفشه

عکس پاندا

پاندا

پاندا نوعی خرس است که در نواحی مرکزی و جنوب غربی چین زندگی می‌کند. پاندا به سادگی توسط لکه‌های سیاه روی گوش و دور چشم و دور بدنش قابل شناسایی است. این حیوان هرچند در راسته زیستی گوشتخوارسانان قرار دارد اما ۹۹٪ رژیم غذایی آن را گیاه خیزران تشکیل می‌دهد. پانداهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند غذاهایی مانند عسل، تخم پرندگان، ماهی، مرکبات، موز، برگ گیاهان و سیب زمینی را هم مصرف می‌کنند.

چرخه زندگی یک پاندا در طبیعت حدود ۲۰ سال می باشد

در جهانی که در آن زندگی می کنیم، حیوانات زیادی نیز وجود دارند که هریک به نوعی برایمان شگفت انگیز هستند.

عکس های پاندا ی کونگ فو کار

عکس پاندا

در حالی که همچنان اژدها نماد ملی و تاریخی چین است در این اواخر پاندای بزرگ نیز به یک علامت و مشخصه برای چین تبدیل شده‌است. تصویر خرس پاندا روی بسیاری از سکه‌های نقره و طلا و پلاتین مربوط به چین مدرن حک شده و حتی تمبر با عکس و اسم خرس پاندا منتشر شده‌است. حالت خوردن گیاه بامبو توسط خرس پاندا به یک نماد صلح‌جویی در مقابل شکارچیان تبدیل شده‌است. گفته شده خرس پاندا یک حیوان اهلی و آموزش‌پذیر است و حمله آن به انسان اغلب به خاطر آزار و اذیتی بوده که از انسان به آن رسیده تا به علت خوی وحشی خود جانور.

عکس ببری در پاندای کونگ فو کار

عکس ببری در پاندای کونگ فو کار

عمر پانداها


. عمر پاندا ها در طبیعت وحشی حدود ۲۰ سال است. پاندا هایی که در قفس نگهداری می شوند می توانند از ۲۵ تا ۳۰ سال عمر کنند.

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، زندگی و محیط، ،


یک شنبه 3 فروردين 1398
ن : بنفشه

پایتخت آذربایجان پس از شیوع کرونا

تصویری از خیابان مشهور نظامی در شهر باکو پایتخت آذربایجان در آستانه سال نو و روزهای کرونایی! خیابانی همیشه شلوغ و 24 ساعته که کرونا ویروس اونو به این روز انداخته!

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

مدیریت زمان ؛ با ساده ترین راه حل های ممکن

هر فردی در زندگی خود شرایط خاصی را تجربه می کند. قطعاً مدیریت زمان هم یک مسئله شخصی و مرتبط با اراده فرد است.در مورد مدیریت زمان پیشتر هم در گشنیز مطالبی را درج و منتشر کرده ایم و در مقاله پیش رو نکاتی را در خصوص مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن تقدیم حضورتان میکنیم.با گشنیز همراه باشید.

افرادی که مشغله های کاری زیادی دارند همیشه از کم آوردن وقت صحبت می کنند. در حقیقت هیچگاه کمبود وقت معنایی ندارد، بلکه مهم تر از آن نبود مدیریت زمان خواهد بود. اگر شما برنامه ریزی مناسبی را در هر روز داشته باشید، برای هر فعالیتی بازه زمانی تعریف کنید، قطعا وقت کم نخواهید آورد.

متأسفانه یکی از شایع ترین دلایل عدم مدیریت زمان را می توان پایبند نبودن به برنامه ریزی نسبت داد. شما در ابتدای روز برنامه ریزی دقیقی را انجام می دهید، اما هیچ یک به درستی عمل نمی کنید. همین عامل می تواند سبب هدر رفت وقت شما شود. کارهای اضافی و غیرضروری را انجام ندهید.

اولویت بندی کنید که کدام کارها باید هرچه سریع تر انجام شوند، در این صورت زمان شما هم ذخیره خواهد شد. این که یک فردی مدیر است و هیچ گاه وقتی برای کاری ندارد، نشانه ای از بی کفایتی در مدیریت زمان دارد. هر مدیری با توجه به آموخته های مدیریتی خود باید زمان مشخصی را تعریف کند.

در ادامه راه کارهایی را به شما یادآوری میکنیم تا با بکارگیری منظم و دوباره آنها بتوانید بر کمبود وقت خود غلبه کنید.

 

مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن

 

مدیریت زمان اما با فشاری

اینکه شما بر روی انجام کارها در همان زمان پافشاری کنید، بسیار خوب است. زیرا تنها نتیجه مطلوب برای برنامه ریزی و مدیریت وقت و هزینه ها در این شرایط اتفاق می افتد. در برگه ای کارهایی که در همان زمان انجام شده و همچنین کارهایی که انجام نشده را بنویسید. در این شرایط شمای کلی از خود را به دست می آورید.

برای مدیریت زمان کارها را از صبح آغاز کنید!

 کارهای زیادی در طول روز داریم اما دوست داریم تا صبح را در استراحت به سر ببریم و در بعدازظهر آنها را انجام دهیم. این نکته یکی از اصول اصلی مدیریت زمان خواهد بود که کارهای مهم را در صبح انجام دهید. عموماً بسیاری از کارهای غیر ضروری و به یکباره در بعدازظهر اتفاق می افتند. بنابراین اگر شما نتوانید کارهای سخت خود را در قبل از ظهر انجام دهید به مشکل برخواهید خورد.

 

مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن

لیستی از مهم ترین کارها بنویسید!

در طول روز کارهای زیادی داریم، اما از این کارها چند مورد مهم تر هستند. بنابراین با اولویت بندی آنها می توانید مهم ترین ها را با بالاترین اثر از نظر روحی انجام دهید. این موجب می شود تا انگیزه ای برای ادامه روز و فعالیت های دیگر هم داشته باشید.

هیچ گاه خود را دچار سردرگمی نکنید!

شاید دیده باشید که برخی از افراد مدیریت زمان درستی ندارند. آنها یک کار را انجام نمی دهند. بلکه در طی یک زمان چندین کار را به صورت همزمان انجام می دهند. با کمی فکر متوجه می شویم که موفقیت در چنین فردی معنایی ندارد. تمرکز کافی بر روی هر فعالیت وجود ندارد. بنابراین کیفیت کار پایین می آید. 

سعی کنید تا در کنار فعالیت های روزانه خود حتما از استراحت و بازیابی انرژی حتی با گوش دادن به یک آهنگ آرامش بخش هم کمک بگیرید.

منبع: سایت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

تا شکست کرونا سفر نمی رویم

همه با هم  به کمپین در خانه میمانیم میپیوندیم .تا اطلاع ثانوی سفر ممنوع!

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

سبک زندگی می تواند به میزان بسیاری بر روی سلامتی جسمی و روانی ما تأثیر بگذارد  از اینرو  در مجله گشنیز قصد داریم تا سبک زندگی عصر جدید را بررسی کنیم.

سبک زندگی عصر جدید در حقیقت سبک زندگی است که می تواند فرد را به خانه نشینی دعوت کند. قطعاً در پس این ماجرا افسردگی هم به دنبال دارد. همه ی ما نیاز داریم تا به صورت روزانه فعالیتی را داشته باشیم و از جای خود بلند شویم. در صورتی که دنیای دیجیتالی امروز این فعالیت را رفته رفته از ما می گیرد و همه چیز را در دسترس ما قرار می دهد.

استفاده از فناوری های مختلف در زمینه ی دیجیتال در زندگی ما تحولی عظیم ایجاد می کند که شاید در دنیای معمولی نتوان به آن رسید. هر فردی با یک گوشی می تواند از اخباری که در آن سوی مرزها اتفاق می افتد باخبر باشد. اما در مقابل حرکت و فعالیت را از او می گیرد، زیرا می تواند با نشستن در خانه ها هم به بسیاری امور رسیدگی کند.

حتی امروزه یکی از رایج ترین روش هایی که خانم ها یا آقایان برای تهیه ی مایحتاج خود بکار می گیرند  خرید میوه و خرید از سوپرمارکت به صورت اینترنتی بوده و عملاً در خانه ماندن را ترجیح می دهند. تنها روشی که شاید بتواند کمی سبک زندگی آنها را تغییر دهد ورزش است. البته برخی از افراد وسایل ورزشی را در منزل دارند و برای این کار هم به بیرون نمی روند.

در هر صورت ورزش کردن با خانه نشین شدن و در یک جا خوابیدن رابطه عکس دارد و اگر دوست دارید تا اندامی متناسب داشته باشید باید از رژیم سالم غذایی به همراه ورزش منظم کمک بگیرید.

 

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

 مرحله اول در تغییر سبک زندگی؛ جمع شدن فامیل

متأسفانه دید و بازدیدهای فامیل به نسبت قبل بسیار کمتر شده، این ارتباط ها مجازی شده و از این طریق از حال هم باخبر هستند. حتی شاید به ظاهر این احوالپرسی ها به نسبت قبل بیشتر شده باشد اما افراد  تنها چندبار در طول سال به دیدار هم بروند و حتی برخی این را به یکبار کاهش داده اند.

همین امر موجب افسردگی خواهد شد. سعی کنیم تا مثل قبل دورهمی های خود را بیشتر کنیم و خانواده ها را به هم نزدیک تر کنیم.

هرچه ارتباطهای شما با دوستان و آشنایان قوی تر شود و به صورت چهره به چهره با آنها در ارتباط باشید یا برای دیدنشان از شهری به شهر دیگر سفر کنید در روحیه تأثیر به سزایی دارد.  

 

مرحله دوم  تغییر؛ تعادل در استفاده از ابزارهای دیجیتالی

 همه ی انسان ها دوست دارند تا سبک زندگی سالم داشته باشند اما از طرفی ذاتاً راحت طلبی را دوس دارند و این موضوع مشکل ساز می شود. همچنین برخی از افراد طریقه ی صحیح استفاده از ابزارهای دیجیتالی امروز را نمی دانند. این ناتوان بودن در کنترل خود، رفته رفته به افسوس و افسردگی ختم خواهد شد. سعی کنیم تا تعادل را رعایت کنیم.

 

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

مرحله سوم تغییر؛ بازگشت به عقب در چند ساعت

در طول روز برخی از کارهای خود را همانند قدیم انجام دهید. این به معنای تلفیق دنیای دیروز و امروز خواهد بود. بنابراین شما هیچ جدایی با این دنیا ندارید اما تنها برخی از کارهای خود را در مسیر سبک زندگی صحیح تغییر می دهید. به عنوان مثال اگر قصد خرید هرچند جزئی دارید بهتر است تا خودروی خود را بیرون نبرید. پیاده روی را در اولویت قرار دهید.

سعی کنید تا در طول روز برخی از کارهای سخت را هم انجام دهید. به عنوان مثال برنامه ریزی کنید و با حل کردن جدول یا معما ذهن خود را به چالش بکشید.  همواره یادمان باشد که سبز زندگی کنیم!

منبع: سایت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

کرونا را جدی بگیریم

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

تصاویر منتشره از لیلا بلوکات در سفر به ایتالیا

 

افراد مشهور و بویزه هنرمندان و بازیگران سینما و ورزشکاران  و بعبارتی امروزی تر سلبرتی ها همیشه در کانون توجه مردم و رسانه ها بوده و کوچکترین خبر از زندگی و احوالات شخصی آنها همیشه مورد علاقه طرفدارانشان بوده است. کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبوده و هر از چندگاهی اخبار و تصاویری از سلبرتی ها در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر میشود که بعضا منجر به جنجال و تکذیب و تایید های متعاقب آن میگردد.

در چرخ فلک امروز  شما را تماشای تصاویری از سفر هنرمند مشهور و عزیز کشورمان سرکار خانم لیلا بلوکات به کشورهای ایتالیا و هلند را که در فضای مجازی بطور گسترده ای منتشر شده بود دعوت مینماییم :

 

 

 

 

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

بهترین رستوران های شهر باکو

شهر باکو پایتخت پر رونق کشور آذربایجان، شهری پر جنب و جوش با تاریخچه ای غنی می باشد که به دوران امپراتوری روم باز می گردد. باکو شهری قدیمی و در عین حال به روز و پیشرفته می باشد. در ادامه مطلب

همراه باشید تا بهترین رستوران های این شهر آذری را به شما معرفی کنیم.

همچنین اگر می خواهید در سفر به آذربایجان تمامی اطلاعات مورد نیازتان را یکجا بخوانید این مطلب را از دست ندهید:

Eleven Restaurant & Lounge

معرفی رستورانهای باکو

"ایلون رستوران" رستورانی ژاپنی در باکو است که در طبقه 11 هتل پارک قرار گرفته است و از آن منظره زیبایی از پایتخت آذربایجان دیده می شود. این رستوران باکلاس ،انتخابی عالی برای افرادی است که به سوشی و سایر غذاهای ژاپنی و آسیایی علاقمند هستند. شبها در رستوران ایلون موسیقی زنده نواخته می شود که آن را به محیطی منحصربه فرد تبدیل می کند.

Avaz Dining & Lounge

سفر به شهر باکو

در بین جاذبه های گردشگری باکو ، این رستوران، رستورانی سنتی می باشد که در آن برای نشان دادن فرهنگ بومی مردم آذربایجان علاوه بر غذاهای محلی این کشور موسیقی سنتی آذربایجان نیز نواخته می شود. منوی سنتی رستوران و همچنین غذای مخصوص سرآشپز، مشتریان را برای صرف این غذاهای خوشمزه وسوسه می کند. از غذاهای محبوب این رستوران می توان ماهی خاردار با زنجبیل و سبزیجات، سوپ کدوحلوایی و کباب بره را نام برد.

The ART Garden

باکو

رستوران "آرت گاردن" نیز از جمله رستوران های قلب باکو در بین دیدنیهای شهر باکو است که می بایست آن را امتحان کنید. فضای این رستوران فوق العاده عالی و دلباز می باشد. این رستوران شامل چندین اتاق غذاخوری اختصاصی می باشد که بدست هنرمندان محلی به صورت سنتی دکور شده اند. منوی رستوران شامل غذاهایی است که به سختی می توان در برابر آن ها مقاومت کرد. انواع شیرینی های کلاسیک، چای آذری که با سماورهای سنتی تهیه شده و همچنین اجرای موسیقی زنده را در این رستوران تجربه کنید.  آرت گاردن به واقع رستورانی لوکس و اعیانی می باشد.

Café City

دیدنیهای باکو

"کافه سیتی" در سال 2014 به عنوان کافه برتر سایت TripAdvisor شناخته شد. این رستوران مکانی بی تکلف و عالی با محیطی گرم، صمیمی و محبوب که قیمت های آن نیز مناسب می باشد. منوی رستوران شامل غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ مانند میگو سوخاری، دامپلینگ، بادمجان طبخ شده به روش شرقی، شیرینی سیب زمینی، رول گوشت دودی، انواع سالاد مانند میگو، سوپ تازه، پاستا، پیتزا، دسرهای خانگی مانند ترامیسو و بستنی می باشد.

Chinar

رستورانهای باکو

بدون شک رستوران "چنار" یکی از جذاب ترین رستوران های باکو می باشد. این رستوران که در کنار مجسمه قهرمان افسانه ای، بهرام گور قرار گرفته است سایه تنها درخت چنار پیر محل بر روی آن می افتد. رستوران چنار بهترین انتخاب برای صرف بهترین غذاهای آسیایی از جمله غذاهای چینی و تایلندی می‌باشد.

Derya Fish House

علاقمندان غذاهای دریایی می توانند در رستوران دریایی "دریا" لذت طعم خوشمزه این غذاها را تجربه کنند. این رستوران بزرگ، محلی عالی برای خانواده ها و کودکانشان و گروه های دوستان می باشد. همچنین رستوران دریا در بهترین قسمت شهر قرار گرفته است که در آن می توانید از  تماشای غروب خورشید لذت ببرید. غذاهای رستوران همگی از ماهی تازه مانند ماهی روتیلوس، کپور و انواع سالادهای مقوی می باشند.

ROOM Fine Art Winde & Dine

رستوران "ROOM" به خاطر نوع طراحی متفاوتش، به مهمانان رستوران این احساس را منتقل می کند که گویی در اتاق خود نشسته اند و به همین دلیل از سایر رستوران ها متمایز شده است. این رستوران متفاوت را به هیچ عنوان از دست ندهید. رستوران "ROOM" قصد دارد که با ارائه غذاهای باکیفیت و با نمایش عکسها و هنرهای زیبا در این رستوران، بهترین سرویس را به مشتریان خود ارائه دهد.

Sahil Bar & Restaurant

پس از اینکه در سواحل زیبای باکو قدم زدید و حسابی لذت بردید برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید بار و رستوران "ساحل بار" که از محبوبترین رستوران های باکو می‌باشد را انتخاب کرده و غذاها و نوشیدنی‌های آن را امتحان کنید. در این رستوران با ارائه خدمات عالی و پرتجمل می‌توانید نمای جدیدی از پیشرفت باکو را در آن مشاهده نمایید. منوی رستوران همانند دکوراسیون داخلی آن لوکس و اعیانی می‌باشد. در این منو انواع غذاهای محلی مانند کباب سنتی، مرغ و بره مخصوص موجود می باشد.

Scalini

رستوران "Scalini"رستورانی ایتالیایی در خارج از شهر باکو می‌باشد که طعم غذاهای مدیترانه ای را برای این پایتخت آذری به ارمغان آورده است. بدون شک این رستوران  برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای غذاها و رستوران های سنتی هستند بهترین گزینه می‌باشد. رستوران Scalini حال و هوای رستورانی خانوادگی در شهری کوچک از شهرهای ایتالیا را تدائی می‌کند. منوی رستوران شامل تعداد زیادی از غذاهای محبوب ایتالیایی می‌باشد.

Sumakh

رستوران سماغ که در سایت TripAdvisorبهترین رستوران سنتی- مدرن شهر در سال 2014 شناخته شد، درست در میانه شهر باکو قرار گرفته است. فضای این رستوران با استفاده از طراحی داخلی و نقاشی‌های مدرن متعلق به هنرمندان معروف و در عین حال استفاده از فرش‌های آسیایی، فضایی  بسیار خاص و منحصر به فرد و ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را برای مهمانانش فراهم کرده است. آشپزخانه رستوران در معرض دید مشتریان و مهمانان رستوران قرار دارد که از آنجا شاهد فراهم شدن غذاهای آذری لذیذ و خوشمزه باشند.

منبع: سفر با تو

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: باکو, رستوران, رستورانهای باکو, سفر,


دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

موسو امپراطوری زنان-قبیله زنان چند شوهره!!!

موسو کجاست؟

قبیله یا قومی به نام موسو (Mosou) در استان‌های یون‌نان و سیچوآن در کشور پهناور چین و در نزدیکی تبت زندگی می کنند که آداب و رسوم عجیبی برای ازدواج دارند.این سرزمین را بدلیل آداب و رسوم نادر و بویژه پدیده رایج چند همسری آنجا قلمرو امپراطوری مطلقه زنان نامیده اند.

مردم موسو بصورت قبیله ای و  با جمعیتی در حدود چهل هزار نفر  در کلبه‌های چوبی و پیرامون دریاچه لوگو در ارتفاعات هیمالیا زندگی می کنند .  منطقه ای که تقریبا ۲۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و به دلیل دور بودن از شهر مردم این منطقه دارای عقاید متفاوتی در مورد مراسم ازدواج هستند و به همین علت از شهرت زیادی برخوردار هستند.یکی از آداب و رسوم سنتی و قدیمی در این ناحیه پیوند زناشویی متفاوت آنها است. به طوری که زنان در هنگام انتخاب فردی برای زندگی به راحتی در یک مسیر پیاده روی، مرد مورد نظر خود را انتخاب می کنند اما پس از این انتخاب، زن و مرد کنار یکدیگر زندگی نمی کنند بلکه همچنان در خانه خود و نزد پدر و مادر زندگی می کنند، ولی پس از تولد فرزندانشان مردها نقش پدر و دایی و پدربزرگ آنها را به عهده می گیرند!!. به بیان دیگر این نوع پیوند زناشویی در این قوم به ازدواج گذری شهرت دارد که با عقاید سنتی مربوط به ازدواج تضاد زیادی دارد.

از گذشته تا به امروز بر اساس جامعه‌ای ماتریارچی (matriarcha) زنان تصمیمات مهم مربوط به امور را برعهده دارند و در نتیجه بعد از مرگ مادر ارث او به فرزندان دختر او می‌رسد که این مسئله شامل زنان موسویی می شود..

در این جامعه مادرسالار هیچ مراسم رسمی برای ازدواج برگزار نمی‌شود و زن و شوهر به صورت مخفیانه با هم ملاقات می‌کنند. هر زنی می‌تواند مرد مورد علاقه‌اش را به خانه دعوت کند و هر مردی نیز می‌تواند این درخواست را از زن مورد علاقه‌اش کند.

از آنجا که قبیله موسو جامعه‌ای مادرسالار است اموال از مادر به ارث می‌رسد و مشکلی در تقسیم ارث ایجاد نمی‌شود. اغلب زن‌ها نیز پدر فرزند خود را می‌شناسند و او را به فرزندشان معرفی می‌کنند.

هرچند یک زن می‌تواند هرگاه که خواست شریک جنسی دیگری را برگزیند اما بیشتر زنان در یک زمان فقط با یک مرد در ارتباط هستند.

 امروزه بیشتر مردمان قبیله موسو روابط طولانی‌مدتی را تشکیل می‌دهند که در برخی موارد تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کند. برخی محققین حوزه مردمشناسی بر این باورند که این تغییر در سال‌های اخیر و تحت تأثیر فرهنگ سایر نقاط چین از جمله  چینی‌های هان ایجاد شده و در گذشته بیشتر افراد به طور همزمان چندین شریک جنسی داشته‌اند و برخی از زنان سالمند موسو می‌گویند که تا سی یا چهل! یا حتی تا پنجاه شریک جنسی نیز در طول عمر خود داشته‌اند.

اکثر زنان پدر فرزند خود را می‌شناسند و شرم آور و مایه خجالت است که زنی نداند پدر فرزندش چه کسی بوده‌ است. با این حال تنبیه اجتماعی خاصی نیز برای چنین زنان و چنین فرزندانی وجود نداشته و فرزندانی که پدرشان را نمی‌شناسند آن را پنهان نمی‌کنند. وقتی زنی فرزندی به دنیا می‌آورد، پدر فرزند به همراه مادر و خواهرانش به خانه او رفته و برایش هدیه می‌برند. بچه‌ها اگرچه با پدرشان زندگی نمی‌کنند اما در جشن سال نو برای ادای احترام به خانه پدر رفته و پدر در زندگی آنها نقش مهمی دارد!

هرچند که زنان در قبیله موسو قدرت را در دست داشته و امپراطور سرزمینشان محسوب میگردند ولی  این بدین معنی نیست که زندگی بسیار راحتی را پشت سر می گذارند. چراکه مجبورند کارهای زیادی همچون آشپزی، نظافت و شست و شو و همچنین بافندگی و سایر امورات عمدتا زنانه… را انجام دهند. مردان نیز به چوپانی و چرای دام، ماهیگیری و ذبح حیوانات مشغولند و در برخی مسائل زنان با آنان مشورت می کنند.

  و باز یک نکته تقریبا عجیب اینکه خانواده‌ها به طور کلی کاری به روابط عاشقانه فرزندان خود ندارند و آنها پس از سن بلوغ در این مورد آزادی کامل دارند. البته مادر ارشد خانواده ممکن است دخترش را از رابطه با شخص خاصی منع کند اما به ندرت این اتفاق می‌افتد.

مراسم بلوغ دختران و پسران موسوها در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی برگزار می‌شود. تا این سن دختران و پسران لباسهای مشابه می‌پوشند اما بعد از آن دختران دامن و پسران شلوار می‌پوشند و بایستی مقررات زیادی را رعایت کنند اما از این پس آزادی بیشتری به دست می‌آورند. دخترها صاحب اتاق شخصی می‌شوند و از هنگام بلوغ این اجازه را دارند که هر مردی را برای اقامت شبانه به اتاق خود راه بدهند.

 منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: موسو, چند شوهری, قبیله زنان چند شوهره, امپراطوری زنان, سفر, توریسم,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

چابهار سرزمین همیشه بهار!

چابهار یکی از شهرهای دیدنی زیبای ایران است که سفر فوق العاده ای را برایتان میسازد ، در این مقاله به سه تا جاهای دیدنی چابهار سر میزنیم تا در انتخاب سفر کمکون کنه

درک چابهار :

تصور کنید در ساحلی شنی قدم می‌زنید و صدای موج‌های خروشان گوشتان را نوازش می‌دهد و از سُرخوردن شن‌ها بر زیر پایتان چنان غرق سرور می‌شوید که توصیف آن برایتان سخت می‌شود و هر چه جلوتر می‌روید شن‌ها به ماسه‌ها تبدیل‌شده و لذت راه رفتن با پای‌برهنه را در سرتان زنده می‌کند و دیگر حدی از لذت را برای آن نمی‌توانید تصور کنید که ناگاه صخره‌های بلند در مقابل دیدگانتان قد علم کرده و زینت بخش ساحلی می‌شود که تپه‌های کوتاه آن تا حال فقط حکم رانان کوچکی بودند و اما حالا با حضور پادشاهی چون صخره‌ها خود را خرد و کوچک می‌پندارند اما همین پادشاهان نیز وقتی زیبایی و آثار زندگی سواحل مرجانی را می‌بینند رنگ‌باخته و در برابر امیری آن‌ها کوتاه می‌آیند خصوصاً هنگامی‌که ماهی و لاک‌پشت‌ها را در آنجا شناکنان زیستگاهی را برای خود پدید آورده‌اند و حیات را فریاد می‌زنند، این توصیف ساحلی چهار طرح درک چابهار است که اگرچه در سواحل مکران جا خوش کرده چون در 170 کیلومتری چابهار است آن را با این نام می‌شناسند.

زیبایی درک چابهار اگرچه با ساحل چهار طرحش به‌قدر کافی گویا است اما جاذبه‌های دیگر آن طاقت را از کف برده و با تماشای آن‌یک حس تکرار نشدنی را در وجود بیننده زنده می‌کند، درخت‌های نخل، کوه‌های مریخی، چشمه‌های آب شیرین، جنگل‌ها که هر یک به‌تنهایی صحبتی مفصل در باب جاذبه‌هایشان را می‌طلبد و این تکه از زمین را مانند جواهری در هزار پوشش ناپیدا گردانیده و امروز در دست بشری است که تشنۀ بازگشت به خود و زخمی فناوری‌های روزی که جز سردرگمی و زیاده‌خواهی ارمغان نیک کمتر داشته قرار داده است تا جرعه‌جرعه و به‌قدر کفایت از آن بهره برده و شفا یافته و مسرور دوباره به‌سوی کاشانۀ خود بازگردد.

اگر به داخل روستای درک چابهار بروید آنجا را پر از باغ‌های میوه‌های گرم سیری می‌یابید که هوش ازسرتان می‌برد و بدین ترتیب میوه دوستان را به بهشتی از میوه هدایت می‌کند و این وفور نعمت از صدقۀ سر همان چاه‌های آب شیرین است که در کنار آب‌شور دریا مانند معجزه‌ای از زمین بیرون آمده و نتیجه‌اش درختان سر به فلک کشیده‌ای مانند نخل است.

تالاب صورتی لیپار :

تا زمانی که به یاد داریم دریا آبی بوده و همین رنگ بیانگر اصالت آن است و گمان اینکه زمانی بتوان آن را بارنگ دیگری مشاهده کرد دور از ذهن هر فرد است اما در مکانی نزدیک سواحل دریای عمان پدیده‌ای را شاهد خواهید بود که تصورتان را در مورد دریا و رنگ آن دگرگون خواهد کرد، تالاب صورتی لیپار می‌تواند دریایی بارنگ صورتی و گاه سرخ را برای شما به تصویر بکشد که این رنگ عنصر وجودی خود را از تجمع فیتوپلانگتون‌های گیاهی گرفته و هرچه این تجمع بیشتر باشد بر رنگ آب نیز افزوده می‌گردد.

علت اصلی به وجود آمدن رنگ تالاب صورتی لیپار را می‌توان قدرت کششی بیان کرد که جزر و مد به وجود می‌آورد این کشش علاوه برجذب بیشتر فیتوپلانگتون‌ها باعث جذب مواد معدنی موجود در آب دریای عمان نیز می‌شود ازاین‌رو آب‌هایی غنی و دارای رنگ هم رشد گیاهان بسیاری را در اطراف این تالاب به وجود خواهد آورد و محیط مناسبی را برای زیست انواع مختلف پرندگان فراهم می‌کند بدین ترتیب می‌توان آن را زیستگاه جانوری مناسبی به‌حساب آورد.

تالاب صورتی لیپار :

دریایی سرخ در کنار غروب آسمانی به همین رنگ و برخورد سرخی زمین با آسمان لحظاتی تکرار نشدنی را برای مسافران فراهم می‌کنند، تالاب صورتی لیپار آنگاه‌که در کنار آبی آسمان است تضادی چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد و آنگاه‌که با آسمان سرخ هم‌پیمان و هماهنگ می‌شود زیبایی و شگفتی بی‌نظیری را بر صحنۀ این تالاب به درخشش درمی‌آورد و در هردو حالت می‌تواند اعجاب بیننده را برانگیزد و وسوسه اقامت طولانی‌تری در این مکان را در آن ایجاد نماید وجود کمپ‌های مسافران برای دیدن شب‌های این تالاب دیدنی، نوید زیبایی وصف‌ناپذیر این سراپا ناز است.

اگر هدف برای شما از بودن در کنار موج‌ها رسیدن به آرامشی است که بتوانید با آن انرژی یک‌ساله‌ای را برای ادامه راه زندگی کسب نمایید انتخاب تالاب صورتی لیپار بهترین و ناب‌ترین گزینه‌ای است که شمارا با صدای موج و آوای پرندگان و بازی رنگ به هر آنچه آرزوی می‌کردید به‌یک‌باره می‌رساند و خستگی کار و فعالیت یک‌ساله را از شما گرفته و توان ازدست‌رفتۀ شمارا احیا می‌کند و خنکای صبح دمش، چنان در اعماق روحتان نفوذ می‌کند و چنان شمارا به تسخیر جادوی افسونگر رنگ‌ها مهمان می‌کند که نتوانید همپای زیبارویی چون آن را بیابید.

کوه‌های مریخی چابهار :

اگر از آن دست افراد هستید که صعود به قله بعد از قدم زدن در ساحل دریا جزء دومین اولویت‌های شما است پیشنهاد مابعد از دیدن نمودن از تالاب لیپار این است که به سراغ کوه‌های مریخی چابهار رفته زیرا آنجا بهترین مکان برای دست‌یابی شما به رؤیایتان است که در سر می‌پرورانید، این کوه‌ها ویژگی منحصربه‌فرد خاصی نسبت به دیگر کوه‌ها دارد و آن وجود بقایای سخت‌پوستان و ماهی‌ها بر روی این کوه است که شمارا به شگفتی وامی‌دارد و دلیل وجود آن‌ها ناپیدا بودن این قسمت از زمین درگذشته‌های بسیار دور در زیرآب و بیرون آمدنش بعد از زمانی چند است که این صحنه‌های زیبا را بر روی آن به وجود آورده.

کوه‌های مریخی چابهار :

به‌هرحال نوع طراحی ویژه و منحصربه‌فرد آن‌که دقیقاً مانند کوه‌های موجود در کره مریخ است نام کوه‌های مریخی چابهار را برازندۀ آن قرار داده است با این تفاوت که سرخی آسمانی آن کوه‌ها در اینجا به خاکستری زمینی تبدیل گشته و صدف و ماهی‌ها زینت‌بخش و به جاذبۀ گردشگری این کوه‌ها اضافه نموده است و همانطور که در سایت ویکی مپیا آمده اگر یک سنگ‌نورد با تجهیزات لازم باشید می‌توانید این سنگواره‌ها را خود از نزدیک دیده و به قله این کوه‌ها که گاه به بیش از 100 متر نیز می‌رسد صعود کرده و زیبایی‌های اطراف را بهتر مشاهده کنید.

بریم چابهار

اگر اهل گشت‌وگذار هستید و پای سفر داشته و مایلید مناطقی چون درک چابهار، تالاب صورتی لیپار و کوه‌های مریخی چابهار را با چشم خود ببینید آژانس مسافرتی فارا گشت کورش کبیر می‌تواند با معرفی بهترین تور چابهار ، هتل و امکانات مناسب شمارا در این مسیر همراهی نماید تا بتوانید از این مناظر زیبا و بکر بدون کوچک‌ترین نگرانی دیدن نموده و با تهیه بلیت راحت‌ترین سفر ممکن را تجربه نمایید.بهترین مطالب دنیای سفر و گردشگری را میتوانید در چرخ فلک ببینید.

منبع:سایت راهنما سفر

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

حداقل دستمزد در کشورهای اروپایی چقدر است؟

ایسنا به نقل از یورو استات نوشت:لوکزامبورگ بیشترین سطح دستمزد را در بین کشورهای اروپایی را دارد.

۲۱ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دارای حداقل سطح دستمزد در قانون کار خود هستند و تنها کشورهای دانمارک، ایتالیا، قبرس، اتریش، فنلاند و سوئد در خصوص سطح دستمزد، یک سطح حداقلی را در نظر نگرفته‌اند. متوسط حداقل دستمزد در کشورهای شرق اتحادیه اروپا معادل ۶۰۰ یورو و در کشورهای شمال غرب معادل ۱۵۰۰  یورو در ماه برآورد شده است.

یورو

کمترین سطح دستمزد

تا ماه ژانویه۲۰۲۰، کمترین سطح دستمزد در بین اعضای اتحادیه اروپا متعلق به بلغارستان با ۳۱۲ یورو بوده است. همچنین در ۹ کشور که همگی آنها در شرق و مرکز اتحادیه اروپا هستند، حداقل سطح دستمزد کمتر از ۶۰۰ یورو است که عبارتند از لتونی با ۴۳۰ یورو، رومانی با ۴۶۶ یورو، مجارستان با ۴۸۷ یورو، کرواسی با ۵۸۴  یورو، جمهوری چک با ۵۷۵  یورو، اسلواکی با ۵۸۰  یورو، لهستان با ۶۱۱  یورو، استونی با ۵۴۰ یورو و لیتوانی با ۶۰۷ یورو.

دستمزد در سطح میانگین

در پنج کشور از ۲۷  کشور عضو اتحادیه اروپا، حداقل دستمزد ماهانه حدود ۷۰۰  تا ۱۰۰۰ یورو در ماه بوده است. حداقل سطح دستمزد در یونان برابر با ۷۵۸ یورو، پرتغال ۷۴۱ یورو، مالت ۷۷۷ یورو، اسلوونی ۹۴۱  یورو و اسپانیا ۱۰۵۰ یورو بوده است.

بیشترین سطح دستمزدها

در شش کشور عضو اتحادیه اروپا، حداقل سطح دستمزد بالای ۱۵۰۰  یورو در ماه بوده است که عبارتند از فرانسه با ۱۵۳۹ یورو، آلمان با ۱۵۸۴ یورو، بلژیک با ۱۵۹۴ یورو، هلند با ۱۶۳۶  یورو، ایرلند با ۱۶۵۶ یورو و لوکزامبورگ با ۲۱۴۲ یورو.

حداقل دستمزدها در آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۰ معادل ۱۱۱۹ یورو بوده است. در اتحادیه اروپا حداقل سطح دستمزد در لوکزامبورگ هفت برابر دستمزد در بلغارستان بوده است، با این حال با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در اروپای غربی، اختلاف چندانی در قدرت پس‌ انداز ساکنان این دو کشور با یکدیگر وجود ندارد.

منبع:خبرآنلاین

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: سفرانه, سفر و گردشگری, حداقل دستمزد در اروپا, عشق سفر, سفرنگار,


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.