وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

اماکن گردشگری ایران را در دوستداران ایران بشناسید

اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم حتما متوجه خواهیم شد که بسیاری از انسان‌های بزرگ، علت پختگی و برخورداری از تجارب باارزش خود را مدیون سفرهایی می‌دانند که در زندگی تجربه کرده‌اند و مسلما تقریبا همه ما با جملاتی از این دست آشنا هستیم که «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی»، «اگر میخواهی واقعا کسی را بشناسی، با او به سفر برو و او را در سفر بشناس»، «همه آنهایی که عاشق سفر هستند، نمرده‌اند»، «سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند، زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می‌کنند را کشف می‌کنید» و غیره.

اما موضوعی که در این فرآیند بسیار مهم است و می‌تواند بیش ازپیش به ما در داشتن سفری لذت‌بخش و جذاب کمک کند، داشتن شناخت و آگاهی از مقصدی است که قصد سفر به آن را داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با همراهی شما عزیزان و در قالب مقاله حاضر توضیحاتی در خصوص گردشگری ایران ارائه دهیم تا شما دوستان را در انتخاب مقصد مناسب یاری دهیم. پس اگر قصد سفر دارید و نمی‌دانید کدام شهر زیبای این سرزمین را به عنوان مقصد انتخاب کنید، با ما همراه باشید:

اگر شما فردی ایرانی هستید یا در کشور ایران مدتی زندگی کرده‌اید و یا حتی در مورد آن اطلاعاتی دارید، مسلما در جریان هستید که این کشور تمامی چهار فصل را دارا بوده و هر گوشه و کنار آن سرشار از جاذبه‌های گردشگری است؛ به‌طوری‌که به هر شهر و دیاری که برویم، می‌توانیم این آثار گردشگری را مشاهده کنیم. آثاری که تمامی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، ملی و غیره را در برگرفته و تقریبا نیاز هر گردشگری را با سلایق و علایق مختلف برآورده می‌کند. این آثار و جاذبه‌های زیبای گردشگری به قدری تعدادشان زیاد است که امکان معرفی تمامی آن‌ها در این مقاله ممکن نمی‌باشد و ما تنها به معرفی دو شهر از شهرهای کشور زیبای ایران پرداخته‌ایم ولی در سایت «ایران لاور / دوستداران ایران» تمامی این اطلاعات را به تفصیل و تفکیک برای شما عزیزان جمع‌آوری کرده‌ایم تا با خیالی آسوده و به دور از صرف زحمت و زمان زیاد، تمامی آن‌ها را به راحتی در اختیار خود داشته باشید.

سایت دوستداران ایران -ایران لاور برای عاشقان سفر و گردشگری

۱. تهران

شهر زیبای تهران که در دامنه و دشت هموار رشته کوه‌های البرز قرار دارد، از نظر پیشینه زندگی به دوران نوسنگی بازمی‌گردد؛ به‌طوری‌که کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در این شهر منجر به کشف اسکلت‌های ۷۰۰۰ ساله انسان و ابزارهای سنگی شده است. شهر تهران در زمان سلسله قاجاریه و آقا محمدخان قاجار، در نوروز سال ۱۱۶۵هجری شمسی، به پایتختی انتخاب شد و از آن پس سرعت شکوفایی و پیشرفت این شهر به طرز چشمگیری افزایش یافت.

امروزه شهر تهران علاوه بر داشتن اهمیت به عنوان پایتخت و نهاد سیاسی – اداری کشور، دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی مختلف نیز بوده و همیشه مورد توجه ساکنان شهرهای دیگر می‌باشد. پس اگر شما هم با هر هدفی به این شهر سفر کردید از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن غافل نشوید زیرا گردشگری تهران بسیار متنوع بوده و می‌تواند طیف گسترده‌ای از سلایق مختلف را دربربگیرد.

برای نمونه بافت مرکزی تهران پر از جاذبه‌های تاریخی و زیبا است و می‌توانیم با قدم زدن در کوچه پس کوچه مرکز تهران از این آثار تاریخی لذت ببریم. همچنین جنوب تهران و در منطقه شهر ری نیز جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد. در شرق و غرب آن نیز جاذبه‌های تفریحی زیبایی مانند پارک پرندگان، پارک کوهستانی شیان، دریاچه خلیج فارس، شهربازی و باغ‌وحش ارم، پارک جنگلی چیتگر و غیره وجود دارد. همچنین اگر که مایل به دیدن آثار طبیعی هستیم، میتونیم در شمال تهران از ارتفاعات رشته کوه البرز بهره‌مند شده و از کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی در دربند، درکه، فرحزاد، لواسان، فشم، جاده امامزاده داوود، کن و حتی اسکی در فصل زمستان لذت ببریم.

معرفی ایران لاور سایت دوستداران گردشگری ایران در سفرنامه

۲. اصفهان

شهر زیبای اصفهان نصف جهان نیز به‌دلیل داشتن رودخانه زاینده‌رود و شرایط طبیعی مناسبی که از گذشته تا کنون داشته است پیشینه‌ای طولانی و قدیمی دارد به‌طوری‌که احتمالاً از نیمه دوم هزاره چهار قرن میلادی شاهد شکل‌گیری آبادی‌های بسیاری بوده‌است. همچنین نام شهر اصفهان از روزگاران قدیم تاکنون با اسامی مختلفی مانند جی، گی، رشورجی، دارالمومنین، سپانه، شهرستان، صفاهان، صفاهون، گابا، گابیان، گابیه، گبی، اِسپادانا، سپاهان، اسپهان و اصفهان نامیده ‌شده است.

شهر اصفهان در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به‌ویژه در سده شانزدهم میلادی در هنگام پادشاهی صفویان، پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعدد و با معماری زیبای ایرانی همچون پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فرد در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند و سبب شده‌اند تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد.

همانطور که اشاره شد، گردشگری اصفهان آنقدر زیبا و متنوع است که یکی از مقاصد اکثر گردشگران خارجی از سراسر دنیا است. حتی اکثر ایرانی‌ها نیز یکبار هم که شده از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. پس اگر به عنوان یک ایرانی به این شهر سفر نکرده‌اید، حتما در آینده نزدیک این کار را انجام دهید و از زیبایی‌های اصفهان لذت ببرید.

گردشگری ایران را در ایران لاور سایت دوستداران ایران

منبع: سایت سفرنامه/ شبکه تخصصی سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ایران لاور, دوستداران ایران, سفرنامه, سفرانه, گردشگری ایران, تهران, اصفهان, مجله سفر و گردشگری, ایرانگردی, اطلاعات جامع سفر,


جمعه 1 اسفند 1399
ن : بنفشه

تفاوت هتل ALL با UALL در چیست؟

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه ویژه داشت نوع خدماتی است که در ازای مبلغ پرداختی ارائه می ­شود. هتل ها برای معرفی خدمات ارائه شده از اصطلاحاتی استفاده می ­کنند که آگاهی از معنی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 معمولا تصور افراد پس از شنیدن کلمه­ ی all این است که در صورت رزرو هتلهای all هر چه بخواهید را می توانید داشته باشید، اما اینطور نیست! برای آگاهی از تفاوت هتل های all  و uall با چرخ و فلک همراه باشید .

هتل های ALL

یکی از محبوب ترین انواع هتل ها، هتلهای all و یا همان all inclusive است، و از دلایل محبوبیت این هتل ها مزیت های بسیار زیادی است که دارند.

اگر دنبال جایی آرام و به دور از شلوغی برای اقامت هستید، انتخاب هتلهای all بهترین گزینه است. ولی به دلیل منزوی بودن هتل شاید به مغازه ها و … نزدیک نباشید اما به جای آن، همه چیز را می توانید در خود هتل پیدا کنید.

هتل های (all inclusive) معمولا همه ی امکانات معقول مطابق انتظار ارائه می شود و می توانید بدون گشت و گذار در شهر، در خود هتل سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

فضای لوکس و امکاناتی مثل استخر، باشگاه، ساحل اختصاصی، پارک آبی و … چنان شما را سرگرم می کند که دیگر قید گشت زدن های شهری را می زنید و در هنگام تمام وعده های غذایی در خود هتل هستید!

 

در هنگام صبحانه، ناهار و شام به رستوران می روید و هر غذا و خوراکی که دوست داشتید را به طور رایگان میل می کنید . رایگان بودن غذاهای این هتل ها فقط محدود به غذاهای اصلی نیست بلکه هر میان وعده ای شامل چای، کیک، شیرینی و … هم کاملا رایگان است.

اگر از گردشگرانی هستید که دوست دارید در مدت سفر بیشتر در هتل بمانید و استراحت کنید و حوصله ماجراجویی و گشت زدن در شهر را ندارید این هتل انتخاب مناسبی برایتان است .

 هتل های all را بیشتر می توانید در مناطق ساحلی و ریزورت ها پیدا کنید شهرهایی مثل آنتالیا و کوش آداسی هتل های all و Uall زیادی دارند. تنها محدودیتی که در خوردن غذاهای مختلف در این هتل ها دارید این است که فقط تا ساعتی مشخصی از شب فرصت دارید تا  از این غذاهای رایگان استفاده کنید و بعد از آن اگر هوس غذا خوردن کردید باید هزینه پرداخت کنید.

اما نگران نباشید برای شما که علاقه به غذا خوردن در نیمه های شب دارید هم انتخاب دیگری وجود دارد: هتل های uall ، که در ادامه درباره آن ها صحبت می کنیم گزینه مناسب دیگری برای شماست.

هتل های UALL

بهترین قسمت سفر این است که زمانی که وارد هتل می شوید لازم نیست نگران هزینه های غذا باشید! چون هزینه همه این ها را در هنگام خرید تور و رزرو هتل پرداخت کرده اید.

تمام امکاناتی که در هتل های all  وجود دارد در هتل های  (Ultra Inclusive) هم هست ، با این تفاوت که در هتل های uall به صورت ۲۴ ساعته می توانید از غذا و خوراکی های رایگان لذت ببرید. این هتل ها حداکثر مهمان نوازی خود را به شما نشان می دهند و هر وقت که بخواهید با خوراکی های خوشمزه خود از شما پذیرایی می کنند. به غیر از غذا، بعضی از دیگر خدمات این هتل ها هم رایگان  است.

شما در واقع در لحظه ای که این هتل ها را رزرو می کنید هزینه های مربوط به خورد و خوراک خود را هم پرداخت می کنید و دیگر لازم نیست که برای آن ها هزینه ای جداگانه بدهید.

توجه داشته باشید که امکانات هر هتل با هتل دیگر فرق دارد چرا که قیمت های آنها با هم تفاوت دارد.

قبل از انتخاب هتلهای all و uall باید کامل به همه ی جوانب فکر کنید. در صورتی که هتلتان را انتخاب کنید و پول آن را پرداخت کنید و به هر دلیلی از رفتن منصرف شوید، به هیچ وجه پولتان به شما بازگردانده نمی شود.

 

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

کوچ سرفینگ در ایران

کوچ سرفینگ از معروف ترین سایت های گردشگری در اینترنت می­باشد که در 10 سال اخیر تلاش کرده تا امکان اقامت رایگان را برای صدها هزار نفر در سراسر جهان ایجاد کند. فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرصت های بسیاری را برای علاقمندان به گردشگری ایجاد کرده است تا از طریق این قابلیت ها، و با هزینه کم تر بتوانند راحت تر سفر کنند.

couchsurfing.com یکی از سایت های محبوب گردشگری اینترنت می باشد که چند سالی هست در بین ایرانیان به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است، پرتال کوچ سرفینگ که خلاقیت و نوآوری جالبی در عرصه گردشگری مجازی (e-tourism) به وجود آورده است و از جنبه کسب و کار نیز، یکی از نمونه های موفق کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) به حساب می­آید.

کارآفرینی دیجیتالی در عرصه گردشگری یعنی این که شما پرتالی ایجاد کنید که از طریق آن، گردشگران یا علاقمندان به گردشگری، بتوانند از این خدمات استفاده کرده و از خدمات و محصولات مختلف استفاده کنند. مثلا بلیط بفروشید، مشاوره آنلاین بدهید، فرصت های اقامت معرفی کنید، تورهای دسته جمعی معرفی کنید، کالاهای گردشگری ملل بفروشید و صدها مورد دیگر.

کوچ سرفینگ در واقع  «مهمان نوازی رایگان» است که افراد با پیوستن به این سایت و مشخص کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه شان آماده کنند. میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله تمیز و خدماتی از این دست نیستند. بیش از 2 میلیون صفحه در اینترنت، درباره ظرفیت های گردشگری پرتال کوچ سرفینگ، مطالب جالبی را ارائه می کند که نشان از اهمیت و جایگاه این پرتال در عرصه گردشگری مجازی می باشد.

در ایران نیز چند سالی است که علاقمندان به سفر با این وب سایت آشنا شده اند و ده ها هزار ایرانی با ساختن پروفایل های خود در این سایت هم میزبان گردشگران خارجی بوده اند و هم به میهمانی آن ها در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا رفته اند. کافی است سری به وب سایت های سفرنامه نویسی بزنید تا با تجربیات کوچ سرفرهای ایرانی آشنا شوید. اغلب این سفرنامه ها شما را از یک چیز مطمئن می سازند، اینکه کوچ سرفینگ تنها راهی برای یافتن اقامت رایگان نیست بلکه یکی از روش های موثر در درک فرهنگ جامعه میزبان است.

مهمان نوازی اینترنتی، عنوان جالبی هست که می‌توان به این کارآفرینی دیجیتالی خلاق دنیا اطلاق کرد. جایی که بسیاری از کاربران در صدها شهر جهان، اعلام آمادگی می‌کنند که حاضرند به مدت چند روز و با شرایطی خاص، میزبان شما باشند تا لحظات خوب و مفرحی را با آن ها در کشورشان در اختیار داشته باشید.در چند سال اخیر، هزاران کاربر ایرانی نیز به کمک قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در این پرتال ارائه شده است، توانسته‌اند محل اقامت رایگانی را از 1 روز تا 1 هفته در کشورهای مقصد گردشگری خود پیدا کنند و از این راه، دوستان زیادی در دنیا پیدا کنند.

متقابلا در سفرنوشته های گردشگران خارجی نیز مرتب به خاطرات آن ها از میزبان کوچ سرفری شان در ایران برمی خورید که چه تاثیر مثبتی بر ذهنیت آنان درباره ایران داشته اند. اگرچه هنوز برای ایرانیان گرفتن ویزا از مشکلاتی است که سفر رفتن بصورت انفرادی را با دشواری مواجه می کند اما کوچ سرفینگ برای افرادی که علاقه به سفرهای کوله پشتی یا انفرادی دارند، راهی برای صرفه جویی در هزینه در عین آشنایی بیشتر با مقصد است.

گفتنی است زبان پارسی به عنوان زبان رایج بیش از ۱۱ هزار نفر شناخته شده است. این آمارها نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از ایران به عنوان سفیر عضو این سایت شده‌اند حدود ۷ هزار نفر و ایران چهل و نهمین کشور در Couch Surfing است و این رقم هر هفته در حال افزایش هست، چرا که کاربران بیش تری با این سایت و خدمات و قابلیت‌های ان آشنا می‌شوند

امیدواریم، از ظرفیت‌های مهمان نوازی کوچ سرفینگ استفاده کنید و شما نیز میزبان خوبی برای گردشگران خارجی باشید تا فرهنگ و آداب کهن ایران زمین را به آن ها منتقل کنید.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 4 بهمن 1399
ن : بنفشه

تاثیر سایت بوکینگ در صنعت هتلداری

 

در سال های اخیر سایت ها و استارت آپ های زیادی به کمک صنایع آمده اند و موجب رونق صنایع شده اند و در واقع این سایت ها و اپلیکیشن ها هستند که توانسته اند انسان ها را از اقصی نقاط دنیا به هم وصل نمایند و ارتباطات را افزایش دهند.صنعت گردشگری در چند ساله اخیر شاهد بیشترین تحولات و پیشرفت ها در زمینه استفاده از فن آوری های نوین و تولد اپلیکیشن ها و  سیستم های رزرواسیون آنلاین  هتل بوده است.

یکی از  مهمترین سایت هایی که در این زمینه بسیار موفق عمل نموده است سایت رزرواسیون اینترنتی بوکینگ  (BOOKING.COM) است که در صنعت هتلداری جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و به یک مرجع برای اطلاع و مقایسه هتل های اقصی نقاط دنیا می باشد. سایت رزرواسیون بوکینگ که بسیار کامل و جامع  طراحی شده است تمامی امکانات هتل ها را جز به جز در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد و عکس هایی با رزولوشین بالا از هتل ها در سایت قرار داه شده که می تواند به مشتریان هتل ها را از زوایای مختلف نشان دهد و امکانات هتل ها را به رخ بکشد. و این سایت در صنعت هتلداری از صدها ها کارمندو نیروی انسانی شاغل در بخش پذیرش و رزرواسیون هتل هتل ها کارامد تر عمل نموده است و موجب شده است که مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات هتل ها هیچ وابستگی به فعالان در حوزه هتلداری نداشته باشند و این مهم یک حسن در هتلداری محسوب می شود اگر چه در نظر اول خیلی خوشایند به نظر نیاید.

آنچه در این میان حائز اهمیت میباشد این است که با ایجاد و گسترش پلتفرم ها و سایت های رزرواسیون اینترنتی از جمله  همین سایت بوکینگ تخلف هتل ها کمتر می شود چرا که مهمانان در قسمت نظرات از نظرات یکدیگر و تجربه های هم را می بینند و کمتر دچار اشتباه می شوند و با آسودگی خاطر دست به انتخاب می زنند و اینکه در سایت تمامی اطلاعات به صورت مستند و مکتوب وجود دارد هتل ها نمی توانند منکر بسیاری از گفته های خود شوند.
مهمانان می توانند به راحتی روی سایت اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایند و پرداختی انجام دهند و این مسئله توانسته بسیار از دلالان صنعت هتلداری را از بین ببرد.
وبسایت و پلتفرم بوکینگ نشان از پیشرفت صنعت هتلداری دارد و شفافیت و صداقت را در این حوزه بالا برده است و هتل ها را موظف کرده است که بر اساس استاندارد های جهانی رفتار نمایند.
یکی دیگر از مزایای این سایت بخش امتیازدهی به هتل هاست چرا که هتل ها بر اساس نظرات مهمانان دسته بندی می شوند و در نموداری مورد بررسی قرار می گیرند.هتلداری هر چه قدر هم که قدرتمند عمل می نمود نمی توانست یکپارچگی که این سایت در این صنعت ایجاد نموده است به وجود آورد.
بوکینگ به حایگاه بسیار خوبی حتی در بین دفاتر مسافرتی و استارت آپ های ایرانی رسیده است به نحوی که در آژانس های ایرانی نیز مسافران را برای اطلاع از امکانات هتل هایی که برای گردشگری خارجی معرفی می نمایند به سایت بوکینگ ارجاع می دهد.شاید فکر کنید که چرا دفاتر مسافرتی  نباید مرجعی از اطلاعات هتل هایی که با آنها کار می کنند داشته باشند؟ واقعیت این است که اطلاعاتی که در خصوص انواع هتل ها و اقامت گاه ها از چهار گوشه جهان در وبسایت بوکینگ وجود دارد بسیار گسترده  و جامع  بوده و برای این منظور طراحی شده است و از سوی دیگر با توجه به توان فنی و امکانات گسترده این پلتفرم دیجیتالی بطور مداوم و مستمر در حال بروزرسانی میباشد و پر واضح است که سیستم های یک  آژانس مسافرتی و دفاتر فروش و رزرواسیون هتل ها توان تولید و نگهداری این مقدار از اطلاعات را ندارند.

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 26 دی 1399
ن : بنفشه

قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/912611.jpg

قیمت بلیط هواپیما را می توان به عنوان اساسی ترین دغدغه ی افرادی معرفی کرد که قصد سفر با هواپیما را دارند. در واقع قیمت پارامتری است که همچون زمینه های دیگر در زمینه ی خرید بلیط هواپیما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

اگر خواستار خرید بلیط هواپیما هستید، به طور قطع شما هم مثل هر کس دیگری می خواهید با پرداخت مبالغ مناسب، بلیط مد نظر خود را تهیه کنید، مبالغی که کاملاً مقرون به صرفه و مطلوب باشند.

پیرو این موضوع لازم است بدانید قیمت ها در این زمینه از تعرفه های ثابتی برخوردار نیستند، یعنی نمی توان یک نرخ قاطعانه اعلام کرد، لذا عوامل متعدد و گوناگونی در این زمینه تاثیر گذارند.

حال برای این که در مورد قیمت بلیط هواپیما بیشتر بدانید در ادامه توضیحات جامع تری آورده ایم و از شما می خواهیم متن زیر را تا انتها بخوانید، فلذا گفتنی است علاوه بر ارائه ی اطلاعات مفید در مورد قیمت بلیط هواپیما، سعی کرده ایم با معرفی یک مرجع خرید مناسب و گفتن نکات مهم در راستای این اقدام، متقاضیان خرید بلیط هواپیما را هدایت کنیم.

 

قیمت بلیط هواپیما ناشی از چه عواملی تعیین می شود؟

https://backority.ir/images/229702.jpg

قیمت پارامتری است که به طور معمول دستخوش تغییرات مکرری می شود، تغییراتی که در حوزه ی فروش بلیط هواپیما به مراتب بیشتر و چشمگیر تر هستند. در حقیقت لازم است بدانید قیمت بلیط هواپیما ناشی از عوامل پر تعددی تعیین می شود، عواملی که در قسمت پایین سعی کرده ایم مهم ترین ها را بگوییم:

  • به عنوان اولین مورد که از جمله تاثیر گذار ترین عامل ها در تعیین قیمت بلیط هواپیما است، باید به تطابق زمان پرواز با ایام تعطیل اشاره کرد. به عبارتی ساده تر قیمت پرواز هایی که در روز هایِ تعطیلی چون اعیاد و ... انجام می شود، به مراتب گران تر از پرواز های انجام شده در روز های غیر تعطیل است‌.
  • هر روز از هفته برای قیمت گذاری بلیط هواپیما تاثیر مجزایی دارد. بنابراین روز های هفته را می توان به عنوان عامل بعدی در این راستا معرفی کرد. گفتنی است خرید و رزرو بلیط هواپیما در روز های وسط هفته چون روز های دوشنبه و سه شنبه، ارزان تر از اقدام به رزرو در روز های آخر هفته است.
  • یکی دیگر از عوامل موثر، شرکت و یا حتی ایرلاین ارائه دهنده ی بلیط است، لذا هر شرکت و ایرلاینی بنا بر شرایط و اولویت هایی که دارد از قیمت های متفاوتی برخوردار است.
  • بلیط های هواپیما به طور کلی در دو گروه مجزا تحت عنوان سیستمی و چارتر ارائه می شوند. این دو گروه از لحاظ شرایط پرواز کاملاً یکسان می باشند، اما گفتنی است قیمت های متفاوتی دارند. به این صورت که قیمت بلیط سیستمی همواره گران تر از بلیط چارتر است. غیر قابل استرداد بودن بلیط های چارتر از جمله یکی از اصلی ترین دلایل ارزان قیمت بودن آن ها می باشد.
  • و در مورد آخر لازم است به عامل بسیار مهمی اشاره کنیم که اگر فقط و فقط به این عامل توجه کنید به شما قول می دهیم به طور حتم موفق به خرید بلیطی با مناسب ترین قیمت خواهید شد. گفتتی است این عامل چیزی نیست جزء مرجع خرید و رزرو بلیط هواپیما که در حال حاضر از تعدد بالایی برخوردار است. به همین جهت در تیتر های بعدی شما را با یکی از بهترین مراجع آشنا کرده ایم، مرجعی که پس از بررسی های میدانی و سوابقی که دارد، از هر لحاظی خوب و درجه یک است.

از کجا می توان بلیط هواپیما را با قیمت مناسب خرید؟

https://backority.ir/images/123503.jpg

 

همان طور که گفتیم و می دانید برای تهیه ی بلیط هواپیما گزینه های متعددی وجود دارد، اما مسئله این جاست که بهره مندی از کدام یک از آن ها منجر به پرداخت قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری می شود؟

امروزه رزرو بلیط هواپیما به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد که هر کدام از آن ها ویژگی های مجزایی شامل حال شان می شود. گفتنی است روش غیر حضوری به مراتب پر مزیت تر و بهتر از روش های حضوری است و در نتیجه مستلزم پرداخت بهای کمتری هم می باشد.

از این رو توصیه می کنیم از اینترنت که تکنولوژی روز است غافل نشوید و حتماً در راستای خرید بلیط هواپیما از آن استفاده کنید. بهره مندی از این تکنولوژی به قدری مطلوب است که اگر قیمت های آن را با قیمت های فروش بلیط هواپیما به صورت حضوری مقایسه کنید، شاهد تفاوت قابل توجهی خواهید بود.

البته لازم به تاکید است بگوییم در میان ارائه کنندگان اینترنتیِ بلیط هواپیما نیز باید وب سایتی را انتخاب نمایید که دارای اعتبار تضمین شده ای باشد. از این رو می خواهیم شما را با ایران چارتر که نمونه ی تایید شده ای در میان وب سایت های فروش اینترنتی است، آشنا کنیم.

ایران چارتر کجاست؟

https://backority.ir/images/226584.jpg

ایران چارتر را می توان به جرعت به عنوان بهترین پیشنهاد برای کسانی معرفی کرد که خواهان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین هستند. در واقع این وب سایت اینترنتی جزء اولین مراجع فروش بلیط هواپیما می باشد که سالیان سال فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

برای دسترسی به ایران چارتر تنها کافی است از طریق دستگاهی چون تبلت، کامپیوتر و گوشی های هوشمند وارد سایت شوید. با ورود به این سایت می توانید از خدمات بی نظیر ایران چارتر بهره مند شده و با خیالی راحت اقدام به رزرو بلیط مد نظر خود نمایید.

اما اگر می خواهید با ایران چارتر و خدمات بی نظیر آن بیشتر آشنا شوید، خواندن بخش بعدی را از دست ندهید.

آشنایی با خدمات بی نظیر ایران چارتر برای رزرو بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/239205.jpg

رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی اقدام بسیار حساسی است، به طوری که به هیچ وجه نباید برای این کار به هر مرجعی اعتماد کنید. ارائه آنلاین بلیط های هواپیما به صورتی است که منجر شده افراد سوء استفاده گر با بهره مندی از بی اطلاعی متقاضیان اقدام به فروش بلیط های فیک و یا گران قیمت کنند. با این حال لازم است بگوییم ایران چارتر با توجه به فعالیت هایی که دارد، در میان ارائه کنندگان آنلاین بلیط هواپیما، کاملاً معتبر و قابل اطمینان می باشد. یعنی شما می توانید بدون نگرانی و استرس اقدام به رزرو کنید.

گفتنی است ایران چارتر علاوه بر اعتبار بالا دارای خدمات بی نظیری است که در ادامه به تعدادی از بارز ترین مورد ها اشاره کرده ایم :

  • تنوع بلیط های ایران چارتر بسیار بالا است، تا جایی که در حال حاضر با مراجع پر شماری در حال همکاری می باشد و افراد می توانند انواع و اقسام بلیط های خارجی و داخلی را به راحتی یافته و رزرو کنند.
  • ارائه ی خدمات و فروش بلیط در وب سایت ما به صورت تمام وقت انجام می گیرد و در هر لحظه ای که می خواهید قادر به رزرو بلیط مد نظر خود هستید.
  • قیمت بلیط هواپیما در ایران چارتر همواره منصفانه و بسیار مقرون به صرفه است.
  • یکی دیگر از جذاب ترین خدمات ایران چارتر مختص به کاربران دائمی آن می باشد، به نوعی که اگر از کاربر های دائمی شوید، می توانید از کد های تخفیف پر مزیتی استفاده کنید، کد هایی که با استفاده از آن ها بهای به مراتب کمتری باید بپردازید.
  • و چندین و چند مورد دیگر که همگی به خاطر جلب رضایت مطلوب تقاضا کننده ها ارائه می شوند.
هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

مقاصد نو ظهور در گردشگری سلامت

از این به بعد رقبای ما در گردشگری سلامت فقط هند و ترکیه نیستند، قطر و فلسطین اشغالی هم برای توریسم درمانی کیسه دوخته‌اند!

گردشگری درمانی در دنیا، مدعیان زیادی دارد. از هند و ترکیه و برزیل گرفته تا کشورهای پیشرفته‌ای چون اسپانیا و انگلستان تا نام‌های کمتر شناخته‌شده‌ای چون اکوادور و پاناما.

اما در کنار این نام‌ها هستند کشورهای دیگری که در حال برنامه‌ریزی و تعریف مزیت‌های رقابتی خود برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری سلامت در سال‌های نزدیک‌اند. کشورهایی که ارائه خدمات باکیفیت و پیشرفته، ارائه خدمات گردشگری سطح بالا و از همه مهم‌تر تلاش برای تعریف بازارهای تخصصی را بخشی از این برنامه‌ها قرار داده‌اند.

در این گزارش با ده کشوری که در حال اضافه کردن نام خود به جمع مدعیان جدی مدیکال توریسم هستند آشنا می‌شویم.پس با مقاله جالب مقاصد نوظهور در گردشگری سلامت همراه ما باشید:

۱- جزایر کیمن

این جزیره کوچک دریای کارائیب با ۵۵ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۷۷۰ کیلومتری از سواحل میامی فلوریدای آمریکا، نقطه اتصال گردشگران پزشکی از سراسر جهان است. نزدیک بودن آن به ایالات متحده همراه با خدمات بهداشتی ارزان و باکیفیت، جزایر کیمن را به یک مقصد جذاب برای گردشگران پزشکی، به ویژه برای آمریکایی‌ها تبدیل کرده است.

دامنه سفر پزشکی به این جزیره با تأسیس یک شهر سلامتی در سال ۲۰۱۴ در منطقهGrand Cayman بیشتر تکمیل شده است. Health City Cayman یا همان شهر سلامت کیمن، سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت مشهور یعنی گروه سلامت ناریانا، یک شرکت سرمایه‌گذاری سلامت هندی که مجموعه بیمارستان‌هایی در سراسر دنیا دارد و برند بیمارستانی اسنشن آمریکاست که در زمینه‌های جراحی قلب و ارتوپدی تخصص ویژه دارد و درآمریکا چند بیمارستان مشهور ازجمله سنت‌مری را اداره می‌کند.

 

مقاصد جدید در گردشگری سلامت

2- اکوادور

اکوادور برای خودش موقعیتی ویژه در میان ۲۰ مقصد برتر جهان از نظر کیفیت مراقبت‌های سلامت و بهداشتی کسب کرده است. شهر کوئنکا به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگران پزشکی که به اکوادور می‌روند ظهور کرده و سال‌هاست پناهگاه بازنشستگانی است از سراسر دنیا که می‌خواهند روزهای سالمندی خود را در آرامش بگذارنند.

معروف است که بیشتر پزشکان اکوادوری مشغول در بیمارستان‌های برتر این کشور، دوره آموزش و تحصیل خود را در آمریکا دیده‌اند و به دلیل ارائه خدمات تخصصی به بیماران در دنیا زبانزد شده‌اند.

در اکوادور درمان‌های پزشکی با قیمت‌های بسیار ارزان در دسترس بیماران است که در مقایسه با آمریکا ۹۰ درصد ارزان‌ترند. WHO یا همان سازمان بهداشت جهانی، اکوادور را در رتبه ششم بهترین ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان قرار داده است.

سرانه هزینه سالانه مراقبت‌های پزشکی در اکوادور ۳۳۲ دلار تخمین زده می‌شود در حالی که در ایالات متحده این رقم ۸۶۰۸ دلار است. بیمارستان‌های اکوادور در زمینه‌های قلب و عروق، جراحی چاقی، مراقبت‌های زیبایی، دندان و ارتوپدی تخصص خاصی دارند.

۳- باهاما

تعداد زیادی از مردم ایالات‌های مختلف آمریکا و کانادا نه تنها برای تعطیلات و وقت‌گذراندن در ساحل‌های آفتابی بلکه به منظور استفاده از خدمات بهداشتی ارزان‌قیمت در سطح کلاس جهانی که با امکانات پزشکی باهاما گره خورده، هر ساله راهی این کشور می‌شوند.

گردشگران پزشکی به طور گسترده‌ای جذب این جزیره می‌شوند؛ دلیل هم آشکار است: پروازهای نسبتاً ارزان و کوتاه‌مدت، جمعیت انگلیسی‌زبان این کشور کوچک و مهمتر از همه اینها، خدمات درمانی و پزشکی که با خدمات ارائه‌شده در ایالات متحده از نظر کیفیت رقابت می‌کند و از نظر هزینه به شدت رقابتی‌رتر است.

هزینه مراقبت‌های درمانی و بهداشتی در باهاما ۲۵% کمتر از ایالات متحده است. بیمارستان‌های باهاما با متخصصان آموزش‌دیده در آمریکا کار می‌کنند و دارای امکانات خوبی برای درمان‌های مختلف ازجمله جراحی ستون فقرات و سرطان پروستات هستند.

۴- السالوادور

این کشور کوچک آمریکای مرکزی بهشتی طبیعی برای گردشگران پزشکی است. مراکز بهداشتی و درمانی در السالوادور به دلیل برتری در درمان‌های دندانپزشکی و همچنین جراحی‌های زیبایی و پلاستیک شناخته شده‌اند.

اگرچه این کشور هنوز به دلیل ناامن بودن، در بین گردشگران شهرت بدی دارد، اما این روزها السالوادور وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است. پروازهای زیادی روزانه به پایتخت این کشور یعنی شهر سان‌سالوادور انجام می‌شود، جایی که محل اقامت ارزان به راحتی در دسترس بیماران خارجی است.

درمان‌های مقرون‌به‌صرفه باعث جذب گردشگران پزشکی از سراسر جهان به السالوادور شده است و بیمارانی که از آمریکا به دنبال خدمات درمانی به این کشور می‌آیند می‌توانند تا ۶۰٪ هزینه‌هایی را که در کشور خود می‌پردازند پس‌انداز کنند.

پرسنل مجرب نظام درمانی السالوادور علاوه بر خدمات باکیفیت در بیمارستان‌های السالوادور، مراقبت‌های شخصی و اختصاصی هم به بیماران ارائه می‌دهند. سواحل بکر، غذای خوب و مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم این کشور، محیط ایده‌آل موردنیاز بیماران را برای بهبود سریع فراهم می‌کند.

۵- ویتنام

ویتنام یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی در جنوب شرقی آسیا را دارد. روند روبه رشد سفرهای پزشکی در ویتنام در سال‌های اخیر شاهد اوج‌گیری بوده است. بیماران زیادی به ویژه از ژاپن و استرالیا برای معالجه پزشکی به ویتنام می‌آیند تا یک دوره اوقات فراغت و آرامش را همراه بهبودی در این کشور دنبال کنند.

هانوی؛ پایتخت و ورودی اصلی ویتنام است و با پروازهای زیاد و ارزان از آسیا، استرالیا و کشورهای اروپایی توریست می‌پذیرد. بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی ویتنام از استانداردهای بین‌المللی و باکیفیت و ویژگی‌هایی چون حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران و حرفه‌ای بودن کادر درمان برخوردار هستند.

قیمت اکثر اقدامات پزشکی در ویتنام ۷۰ درصد کمتر از کشورهای پیشرفته‌ و توسعه‌یافته اروپایی است. این کشور ترکیبی از شرقی بودن و مدرنیته را در دل خود دارد و روش‌های درمانی با گیاهان دارویی و سنتی، حمام گل و طب سوزنی آن حالا در میان توریست‌های درمانی و سلامت دنیا کاملاً شناخته‌شده است.

۶-رومانی

رومانی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای آن دسته از گردشگران پزشکی است که به دنبال درمان‌های طبیعی مانند درمان با آب‌های معدنی، درمان با گل و یا درمان آسم در هوای سالم هستند. از زمان ارتباط رومانی با اتحادیه اروپا، سیستم بهداشت و درمان این کشور به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

بیش از ۷۰٪ از گردشگران پزشکی برای گردشگری آبگرم به رومانی می‌آیند؛ کشوری که یک فرآیند جامع درمانی برای توریست‌های سلامت تعریف کرده است. بیمارستان‌های رومانی در درمان‌هایی نظیر دندانپزشکی و جراحی‌های زیبایی بسیار عالی عمل می‌کنند.

گردشگران کشورهایی نظیر ایالات متحده و اروپای غربی قادرند با آمدن به رومانی بین ۲۵ تا ۴۰٪ هزینه‌های درمان‌های پزشکی در کشور خود را پس‌انداز کنند. به عنوان مثال، عمل لیپوساکشن در رومانی هزینه‌ای معادل یک‌پنجم کشورهای اروپای غربی دارد.

درمان در رومانی با خدمات خصوصی و بیمارستان‌های متعدد به‌گونه‌ای پیش می‌رود که نیازی به زمان طولانی انتظار نداشته باشد. ازطرفی کارکنان مهمان‌نواز و خوش‌برخورد رومانیایی به زبان انگلیسی مسلط هستند.

پروازهای ارزان و آسان به مقصد و از مبدا بخارست پایتخت رومانی، برای کشورهای مختلف در دسترس است. از سوی دیگر پرسنل پزشکی رومانی برای کسب مدرک پزشکی خود موظف به انجام مطالعات گسترده هستند و دانش خوبی دارند. مهم‌تر اینکه دولت رومانی مصمم است که این کشور را در نقشه بین‌المللی گردشگری درمانی جهان به عنوان یکی از مقاصد اصلی جا بیندازد.

 

گردشگری سلامت و توریسم درمانی در رومانی

 

7- اردن

اردن با رتبه یک در خاورمیانه و پنجم در جهان توسط بانک جهانی به عنوان قطب گردشگری پزشکی معرفی شده است! کشوری که دارای شورای اعتباربخشی مراقبت‌های بهداشتی خاص خود است که خود توسط ISQua (اتحادیه بین‌المللی کیفیت خدمات درمانی) معتبر شناخته شده است.اردن یکی از مقاصد نو ظهور در گردشگری سلامت محسوب میگردد.

پزشکان اردنی اکثرا در دانشگاه‌های آمریکایی درس خوانده یا بورس تحصیلی انگلستان داشته‌اند. روابط دیپلماتیک خوب این کشور با سایر کشورها سفر راحت را برای گردشگران فراهم می‌کند. هزینه‌های پزشکی در اردن ۷۰ تا ۹۰ درصد ارزان‌تر از هزینه‌های  درمانی در ایالات متحده است.

همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اردن کارمندان مسلط به زبان انگلیسی دارند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کشور اردن با خدمات پزشکی پیشرفته و بیمارستان‌های تخصصی در درمان سرطان، ناباروری، بیماری‌های چشم، اعتیاد و سایر حوزه‌های پزشکی در دنیا شناخته‌شده است.

گردشگری سلامت در اردن

بیمارستانی در شهر امان پایتخت اردن

۸- امارات

امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد مشهور در زمینه بهداشت و درمان و سلامتی ظهور کرده است. امارات خانه بیش از ۱۲۰ بیمارستان معتبر دارای گواهی‌نامه اعتبارسنجی JCI است که در این بیمارستان‌ها بیماران مختلفی از سراسر خاورمیانه رفت‌وآمد می‌کنند. همچنین گردشگران پزشکی از سایر مناطق جهان هم جذب زیرساخت‌های درمانی امارات شده‌اند.

هزینه‌های درمان‌های پزشکی در دبی (امارات) بازتابی از استانداردهای ممتاز درمانی این کشور است که با کمک قوانین دقیق تعریف می‌شود. به‌عبارتی هزینه‌های درمان در امارات چندان به نسبت کشورهای اروپایی ارزان نیست اما کیفیت خدمات در امارات و به‌ویژه شهر دبی، بیماران را از کشورهای مختلف جذب خود می‌کند.

در حال حاضر این کشور یکی از بالاترین تراکم‌های جراحان پلاستیک را به نسبت جمعیت دارد (از هر ۱۸۰۰۰ نفر ۱ نفر در امارات جراح پلاستیک است.) برای جلب جمعیت بیشتر گردشگران پزشکی، امارات اقدامات مختلفی مانند معرفی ویزاهای پزشکی مختلف و ایجاد مناطق خاص برای درمان را انجام داده است.

همچنین خطوط هوایی امارات با موفقیت توانسته‌اند دبی، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور که یکی از مراکز مهم درمانی آن است را به بیشتر کشورهای جهان متصل کنند. درنتیجه سفر بیماران به این کشور بمنظور بهرمندی از خدمات گردشگری سلامت راحت‌تر از هر زمان دیگری است.

۹- قطر

کادر درمانی قطر به عنوان کادر پزشکی انگلیسی‌زبان کاملاً آموزش دیده و مزایایی چون کیفیت بالای خدمات درمانی در این کشور کمک می‌کند قطر در سال‌های آینده این شانس را داشته باشد به عنوان یک مقصد موردعلاقه در بین گردشگران پزشکی ظاهر شود.

همچنین دولت قطر تهیه فهرستی از تجهیزات سطح‌بالای سلامت را به عنوان اولویت بخش سلامت عنوان کرده است. حالا پزشکان در قطر حتی برای انجام جراحی‌های رباتیک با استفاده از آخرین فن‌آوری‌ها هم از صلاحیت بالایی برخوردار هستند.

این کشور همچنین در چند وقت اخیر شاهد افزایش تعداد بیمارانی است که برای جراحی‌های زیبایی و چاقی به بیمارستان‌های پیشرفته آن مراجعه می‌کنند. اگرچه که قیمت‌های درمان در قطر برای بیماران خاورمیانه‌ای کماکان بسیار بالاست اما بیماران متمول این منطقه احتمالا در آینده یک مقصد گردشگری سلامت و درمانی خود را قطر درنظر بگیرند.

۱۰- رژیم غاصب اسرائیل

در نظرسنجی شاخص گردشگری پزشکی انگلیس، رژیم غاصب اسرائیل به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای دریافت خدمات پزشکی شناخته شده است. دولت  فلسطین اشغالی بر نیاز به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا و پیشرفت در زمینه درمان‌های هایتک تأکید دارد. این کشور در درمان‌های سرطان و IVF تلاش دارد به یک رهبر جهانی در عرصه گردشگری سلامت تبدیل شود.

اسرائیل برنامه دارد در درمان ناباروری با دستیابی به میزان موفقیت ۲۵٪ -۳۰٪ در هر چرخه، میزان متوسط موفقیت جهانیIVF  در هر چرخه که هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد است را ارتقا دهد.

علاوه بر این بیشتر گردشگران برای استفاده از مزایای درمانی و شفابخش بحر المیت (Dead Sea) وارد این منطقه می‌شوند. موقعیت جغرافیایی این رژیم که به نوعی در مرکز نقشه جهان واقع شده است باعث شده تا اسرائیل از اکثر مناطق جهان به راحتی قابل دسترس باشد.

دلایلی چون درمان‌های ارزان قیمت‌تر، سطح بالای داروها، فناوری پیشرفته پزشکی و پرسنل انگلیسی‌زبان به برخی گردشگران پزشکی انگیزه می‌دهد که اسرائیل را برای درمان انتخاب کنند. همچنین پزشکان اسرائیلی معمولاً در کشورهای اروپایی و آمریکا آموزش می‌بینند یا از این کشورها به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند، بنابراین در استفاده از روش‌های پزشکی مدرن غربی از مهارت کافی برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری گردشگری سلامت ایران

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

معرفی ۵ سیستم رزرو آنلاین هتل در دنیا

رزرو هتل یکی از بخش های بسیار مهم در زمینه توریسم و گردشگری بین المللی می باشد.کیفیت خوب خدمات محل اقامتی می تواند لذت یک سفر را چندین برابر کند. به همین دلیل سیستم های  رزرو هتل در دنیا در راستای ارائه خدمات بهتر با یکدیگر در رقابتی فشرده و تنگاتنگ هستند.

رزرو آنلاین هتل از خدماتی است که امروزه در صنعت گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین بسیار مهم است که وب سرویس رزرو هتل به صورتی باشد که کاربران بتوانند به راحتی از تاپیک های مختلف وب سایت استفاده نمایند. چه جز کسانی باشید که از خدمات تورهای مسافرتی استفاده می کنند و چه به تنهایی و طبق برنامه خودتان سفر کنید، لازم است قبل از مسافرت به فکر محل اقامت خود باشید. به همین دلیل دانستن این که برای رزرو هتل بهتر است از کدام سیستم های  رزرو یا بوکینگ هتل در دنیا استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب، ما به معرفی ۵ سیستم رزرو هتل در دنیا می پردازیم و ویژگی های هر یک از آن ها را  بطور خلاصه بررسی می کنیم.

۱٫ Booking.com از معروف ترین سیستم های رزرو هتل

کمتر کسی است که نام سایت بزرگ و معتبر Booking.com را نشنیده باشد. اسم این سایت (بوکینگ به معنی رزرو کردن) بهترین معرفی برای این سایت و خدماتی است که ارائه می دهد. وبسایت Booking.com به عنوان مشهورترین سایت در زمینه رزرو آنلاین یا برخط هتل و مکان اقامتی در دنیا شناخته می شود و خدمات مربوط به این حوزه را در بالاترین سطح کیفی به مشتریان خود ارائه می دهد.

از مزیت های عالی وبسایت Booking.com می توان به این مورد اشاره کرد که تقریبا تمام جزییاتی که درباره محل اقامت خود در مقصد نیاز دارید را می توانید به سادگی در آن بیابید. بخش جستجوی این سایت و فیلترهایی که می توان در جستجوی آن اعمال کرد به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند.

از دیگر نقاط قوت قابل توجه وبسایت Booking.com اطلاعات مسافرت و گردش مسافران است. گردشگران و کاربران از تجربیات خود درباره اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی و نقاط قوت و ضعف آن ها نوشته اند. بدین ترتیب شما می توانید با مطالعه محتوای وبسایت Booking.com به انبوهی از اطلاعات لازم در مورد هتل دست پیدا کنید و در نتیجه، تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

 

بوکینگ سیستم رزرو آنلاین هتل

۲٫ Expedia.com /اکسپدیا

دومین مورد از مهم ترین سیستم های آنلاین رزرو هتل در دنیا ، سایت و اپلیکیشن Expedia.com است. سایت Expedia.com نیز یکی از مشهورترین و معروف ترین سیستم هایی است که خدمات مربوط به بوکینگ و رزرو هتل در مقصد را به کاربران خود ارائه می دهد.

جمعیت کسانی که اپلیکیشن Expedia.com را بر روی تلفن های هوشمند خود نصب کرده اند بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا برآورد شده است. یکی از اصلی ترین مزیت ها و نقاط قوت این اپلیکیشن این است که کاربران آن انتخاب های بسیار گسترده و متعددی دارند. در Expedia.com می توان انواع محل های اقامتی مانند هاستل ها و مهمان خانه های عادی تا مجلل ترین و لوکس ترین هتل ها را در قیمت های مختلف پیدا کرد.

هم چنین اطلاعات موجود در اپلیکیشن Expedia.com و خدماتی که ارائه می دهد برای هر مسافری کاربردی و مفید است. با اندکی گشت و گذار در اپلیکیشن Expedia.com می توانید به اطلاعات گسترده ای درباره مقصد سفر خود و ویژگی های فرهنگی آن بصورت آنلاین دست پیدا کنید. هم چنین وبسایت Expedia.com در زمینه کرایه خودرو، ارائه تورهای مسافرتی و سایر خدمات مورد نیاز گردشگران نیز فعال است.

 

اکسپدیا سایت آنلاین رزرو هتل

۳٫ وبسایت و اپلیکیشن Airbnb

Airbnb یکی از موفق ترین و بزرگ ترین استارت آپ های دنیا در زمینه خدمات مسافرتی و گردشگری است. Airbnb در این سال ها توانسته با سرعت بسیار زیادی رشد کند. این وبسایت با در اختیار داشتن یک پایگاه داده کامل و جامع از هتل ها و مکان های اقامتی در سراسر دنیا یکی از انتخاب های اصلی توریست ها و گردشگران برای رزرو آنلاین است.

مزیت اصلی Airbnb این است که کسانی که دارای خانه هستند و می خواهند آن را اجاره بدهند، می توانند از طریق این اپلیکیشن اقدام کنند. از آن جایی که اقامت در این خانه های اجاره ای برای مسافران نیز راحتی فراوان داشته و هزینه های سفر آن ها را هم کمتر می کند، با استقبال زیادی از سوی توریست ها همراه شده است.
یکی دیگر از نقاط قوت Airbnb که امروزه جز بهترین سیستم های بوکینگ هتل در دنیا شناخته می شود، در برداشتن اطلاعات مفید و جامعی درباره هتل ها و مقاصد گردشگری است. کاربران Airbnb تجربیات خود از اقامت در هتل ها، هاستل ها و مکان های مختلف را در این اپلیکیشن ثبت می کنند. به این ترتیب سایر مسافران و گردشگران می توانند تصمیم گیری بهتری در این زمینه داشته باشند.

معرفی سایت سیستم رزرواسیون airbnb

۴٫ وبسایت Hotels.com

یکی از بزرگترین و صاحب نام ترین سیستم های رزرو آنلاین هتل در دنیا،وبسایت هتلز دات کام  Hotels.com است. کاربران این وبسایت می توانند به سادگی و با وارد کردن نام شهر یا کشوری که قصد سفر به آن را دارند، به اطلاعات هتل های آن جا از جمله قیمت ها، ویژگی ها و تخفیف ها دسترسی داشته باشند.

اگر هزینه محل اقامت برای شما مهم است و می خواهید بودجه خود را بر اساس آن تنظیم کنید، وبسایت Hotels.com می تواند به شما در این زمینه کمک کند. چرا که انواع هتل ها با قیمت های گوناگون در پایگاه داده آن ثبت شده اند. هم چنین از طریق این وبسایت ممکن است تخفیف های خوبی نصیبتان شود.

 

معرفی سایت hotels.com

۵٫ وبسایت دقیقه آخر lastminute

یکی دیگر از بهترین سیستم های بوکینگ یا رزرو آنلاین هتل در دنیا، وبسایت lastminute یا دقیقه آخری ست. محیط کاربری این سایت بسیار خوب طراحی شده و کار با آن، مخصوصا در بخش جستجو آسان است. شما می توانید با استفاده از وبسایت lastminute اطلاعات همه هتل های مطرح و مناسب در مقصد خود را رصد کنید و با مقایسه آن ها به بهترین تصمیم ممکن برسید.

Lastminute تنها در زمینه ارائه خدمات مربوط به رزرو هتل فعال نیست؛ بلکه می تواند شما را درباره بهترین زمان مسافرت به یک مقصد خاص نیز راهنمایی کند. هم چنین در lastminute شما اطلاعاتی درباره فرهنگ، فستیوال ها و امکانات تفریحی و توریستی مقصد خود می یابید و می توانید از همان جا مستقیما و بصورت آنلاین برای اجاره خودرو در مقصد اقدام نمایید.

سایت رزرو هتل دقیقه آخری lastminute.com

منبع: شبکه تخصصی سفر/ سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

کدام پرواز را انتخاب کنیم بیزینس یا فرست کلاس؟

کلاس های پروازی در میان ایرلاین های مطرح و ناشناخته جهان معمولا به دسته بندی های مشخص پروازی و با بسته های خدماتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می گیرند. اکونومی کلاس، فرست کلاس و بیزنس کلاس از دسته کلاس های پروازی هستند که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند. هر مسافری بسته به بودجه ای در اختیار دارد و خواسته ای که از سفر هوایی اش دارد یکی از این گزینه ها را انتخاب می کنند.

بیزنس با فرست کلاس چه فرقی دارد؟
ممکن است وقتی به دنبال پروازی خاص می گردید، کمی در انتخاب میان پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس دچار سردرگمی شوید. صندلی های کدام از این دو کلاس پروازی راحت تر است؟ خدمات کدام یک بهتر است؟

یکی از عمده تفاوت هایی که کلاس پروازی بیزنس و فرست کلاس با هم دارند این است که پرواز فرست کلاس، شیک ترین و مجهزترین گزینه های کلاس پروازی در میان ایرلاین ها است. به طور کلی می توان گفت که اگر می خواهید در پروازتان مانند خانه تان راحت باشید، پس نباید به بودجه فکر کنید و مستقیم باید به سراغ خرید بلیط کلاس پروازی فرست کلاس بروید و این سوال را که بیزنس یا فرست کلاس کدام بهتر است را در ذهن تان پاک کنید. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از گزینه ها در کلاس های پروازی از اکونومی گرفته تا بیزنس کلاس یکسان هستند.

چه کسانی باید پرواز بیزنس کلاس را انتخاب کنند؟
در حال حاضر بسیاری از کسانی که عجله دارند و در پی برگزاری جلسه ای فوری و یا عقد قراردادی در مقصد دیگر قصد سفر دارند، ترجیح می دهند، هر چند گران، با کلاس پروازی بیزنس کلاس همراه شوند و خود را با بالاترین کیفیت در خدمات در پرواز به مقصد موردنظر شان برسانند. در کل می توان گفت اگر به دنبال کلاس پروازی می گردید که بتواند شما را در اسرع وقت و بدون این که از نشستن روی صندلی هایش خسته شوید و یا به خاطر وعده غذایی معمولی اش گرسنه به مقصد برسید، باید بیزنس کلاس را انتخاب کنید.

چرا باید فرست کلاس را انتخاب کنیم؟
اول باید این نکته را خاطر نشان کرد که در جواب این سوال که باید بیزنس یا فرست کلاس برای سفرمان انتخاب کنیم، پرواز فرست کلاس یک ضرورت به حساب نمی آید! اما کسانی که این کلاس پروازی در میان تجربیات سفر خود دارند می گویند که حتی برای یک بار هم که شده کلاس پروازی فرست کلاس را تجربه کنید.

تماشای فیلم آن هم در حالتی که روی صندلی تان امکان دراز کشیدن دارید و در ارتفاعی چند هزار پایی در حال پرواز هستید، بی شک یکی از ناب ترین تجربیاتی است که هر کسی می تواند برای ادامه زندگی به آن رجوع کند و از یادآوری آن لذت ببرد. مسافران معمولا از این که نمی توانند در کلاس های پروازی مختلف به خاطر دلایلی مانند سر و صدا و شلوغی بیش از حد راحت بخوابند شکایت دارند اما در میان تمام کلاس های پروازی، شما بی شک می توانید با در اختیار داشتن امکاناتی مانند گوشی صدا گیر و جایگاه اختصاصی تان، خواب راحتی را تجربه کنید.

این که بیزنس یا فرست کلاس را انتخاب می کنید به عهده خودتان است اما باید دانست که هر دو کلاس پروازی که به آن ها پرداختیم از کلاس های پروازی شناخته شده و البته گران هستند و برای استفاده از هر کدام بهتر است دلیل قانع کننده ای برای خود داشته باشید.

منبع: دنیای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

معرفی یک استارتاپ گردشگری؛گردشگری یوگا

یکی از موفق ترین استارت آپ های گردشگری که توانسته به سوآوری بسیار بالایی از طریق گردشگری تندرستی دست یابد در زمینه یوگا و مدیتیشن در کشور کاستاریکا میباشد. گردشگری تندرستی بعنوان یکی از زیرشاخه های توریسم سلامت محسوب میگردد.

گردشگری تندرستی از ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در جهان برخوردارمیباشد.در مجله چرخ فلک نگاهی به یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای گردشگری پایدار در کاستاریکا انداخته ایم که توانسته است که بعنوان یک استارت آپ موفق در صنعت گردشگری از ظرفیت های بالقوه گردشگری تندرستی استفاده نموده و به سودآوری در صنعت گسترده گردشگری دست یابد.

تورهای یوگا درحال تبدیل‌شدن به یک ترند مهم در گردشگری هستند.

بسیاری از مسافران امروز، ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کمپ‌ها یا دهکده‌های سلامت و تندرستی سپری کنند و خستگی ناشی از زندگی شهری پرتلاطم خود را با تمرین‌های یوگا و مدیتیشن‌های روزانه به فراموشی بسپارند در حالی که فرصت کاوش در فرهنگ محلی و قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آرام یک روستا یا یک ساحل خلوت را هم دارند.
یوگا به‌خاطر پیوندی که با تجربه معنویت به‌عنوان گم‌شده اصلی جهان مدرن دارد توانسته مسیری جدید در گردشگری و سفر باز کند.

تاحدی که نه‌ تنها هند، بالی و تبت در آسیا و بعنوان خاستگاه اصلی یوگا از مواهب این نوع گردشگری بهره‌مند شده‌اند، بلکه اکنون حتی در دل آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای غربی، استراحتگاه‌ها و اردوگاه‌هایی با محوریت یوگا تاسیس شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. یکی از این اردوگاه‌ها که اتفاقا مهم‌ترین آن‌ها در دنیا به‌شمار می‌رود مرکز یوگا و گردش بادهی(Bodhi) واقع در دهکده ای به همین نام در کشور کاستاریکا می باشد.

دهکده بادهی در کاستاریکا و استارت آپ گردشگردی با یوگا

یک هفته سفر که در پایان آن نوعی آگاهی و شفافیت روحی عاید فرد می‌شود موضوعی است که بسیاری از مسافرانی که تجربه‌ گردشگری یوگا را در این مرکز دارند به آن اذعان می‌کنند. میشل جولاندا که اهل بوستون است و تجربه حضور در این کمپ‌های یوگا را دارد این‌گونه سفر خود را توصیف می‌کند:

«در این سفر نوعی آشتی بین ذهن و بدن من صورت گرفت. احساس خوب در جمع بودن و مدیتیشن گروهی چیزی است که تا ابد در ذهن خواهم داشت. هر صبح با طلوع خورشید بیدار می‌شدیم و چای عسل و زنجبیل و زردچوبه می‌نوشیدیم و برای مدیتیشن با اولین بارقه‌ها خورشید آماده می‌شدیم. بعد از انجام تمرین‌های یوگا هم بین هندوها می‌رفتیم و از قدرت معنوی آن‌ها در مناجات‌‌شان لذت می‌بردیم.»

قصه شکل‌گیری بادهی؛ جایی برای گشت‌وگذار و یوگا

در سال ۲۰۱۰ ، چهار دوست از گوشه‌وکنار جهان به یکدیگر پیوستند تا یک شرکت گردشگری مسئولانه تاسیس کنند که هدف اصلی آن، برگزاری تورهای آموزش یوگا به همراه گشت‌وگذار در محدوده‌های نسبتاً توسعه‌نیافته Bahia Ballena-Uvita، در کشور کاستاریکا بود.

با توجه به وضعیت بکر محیط اطراف و یک جامعه محلی مثبت و همراه، بنیان‌گذاران تصمیم گرفتند که تجارت آن‌ها به‌مثابه‌ ابزاری برای ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی در هر دو جامعه محلی و جهانی نقش ایفا کند.و این آغاز استارت آپ موفق آنها در عرصه گردشگری تندرستی بود.

با گذشت ده سال، اکنون کسب‌وکار آن‌ها به‌عنوان اولین (و تنها) کمپ گشت‌وگذار و یوگا در جهان دارنده گواهینامه استاندارد طلایی از شرکت معتبر کورپوریشن بی (corporation B) نشان می‌دهد که توانسته‌اند موفق‌تر از چیزی که روز اول تصور می‌کردند عمل کنند.

استارت آپ گردشگری یوگا در کاستاریکا

 

دلیل موفقیت دهکده یوگای بادهی (Bodhi) چیست؟

بنیان‌گذاران دهکده، با استفاده از چاشنی شیرین گردشگری و ذات اصیل سفر یعنی گشت‌وگذار و به اتکا به فضای معنوی یوگا و ایجاد تجربه‌ غرق شدن در طبیعت و تعامل با جامعه محلی، تجربه‌های به‌یاد ماندنی برای مسافران ایجاد می‌کنند.

آن‌ها با ایجاد فضای آموزشی، کاری می‌کنند که یک مسافر علاوه بر گشت‌وگذار و تجربه‌های فردی با یادگرفتن یک مهارت یعنی تمرین‌های مدیتیشن و یوگا، دست پر به خانه برگردد.

در دهکده یوگا مسافران چه تجربه‌هایی دارند؟

قرار بر این است برای مسافرانی که دهکده یوگا بادهی در کاستاریکا را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند یک سفر معنوی رقم بخورد به همین منظور تمام فعالیت‌های فرد در طول سفر با پیش زمینه ها و تجارب روحی و درونی که مختص ورزش یوگا و مدیتیشن میباشد به همراه خواهد بود.

برای مثال، در محدوده‌ اقامت، نقاطی به مسافران جهت اتصال فردی به طبعیت و مادر زمین معرفی می‌شود و فرد این امکان را دارد که در تنهایی تجربه‌ای بدیع از مدیتیشن تک‌نفره در خلوت داشته باشد.

یوگا و مدیتیشن در صنعت توریسم

در اردوگاه گشت‌وگذار و یوگا، هر نفر یک برنامه درسی شامل مبانی تئوری یوگا و راهنمای تمرینات عملی، دریافت می‌کند و زمانبندی روزانه برای انجام تمرینات با توجه به شرایط فرد در اختیار او قرار می‌گیرد. در ساعت‌های غیرآموزشی مسافران در اقامتگاه‌های راحت خود یا در مزرعه یا آشپزخانه هستند و از همنشینی با دیگر مهمانان یا افرادی از جامعه محلی لذت می‌برند.
علاوه بر این در تمام طول سفر به افراد یادآوری می‌شود که آنها بعنوان یک گردشگر و در نقش توریست در صنعت توریسم نقش مسولانه داشته و باید به طبیعت و جامعه بومی احترام بگذارند و رحمت عطا کنند.

در مجموع با اتکا به این نکات کلیدی، این مدل گردشگری در کشور کاستاریکا خود را بعنوان یک استارت آپ موفق و با عملکرد خوب معرفی نموده است، زیرا اخیرا این مجموعه برای دومین سال متوالی از طرف مرکز اعتباربخشی کسب‌وکارها در زمینه توسعه پایدار و دوستدار محیط‌ زیست، به‌عنوان یکی از بهترین شرکت های جهان که به آنها لقب «بهترین برای جهان» داده میشود، شناخته شده است.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


چهار شنبه 12 آذر 1399
ن : بنفشه

۴ هزار آژانس مسافرتی برای کدام بازار

امیر حسین جعفری فعال صنعت گردشگری و مدیرعامل برند مسافرتی علاءالدین تراول  مشکلات اخیر صنعت گردشگری می‌گوید.

امیر حسین جعفری با اشاره به این که صدور بیش از حد مجوز تاسیس آژانسهای مسافرتی باعث شده تعدد این بنگاه ها به اشباع برسد گفت:

متاسفانه در تمام سال های گذشته ، حجم بالای اجازه تاسیس دفاتر مسافرتی هوایی باعث شده سر رشته کار از دست نهادهای نظارتی بر این حوزه خارج شود

و در عین حال با حاشیه سود پایینی که صنعت تورگردانی و گردشگری دارد این فعالیت که می توانست ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد کشور داشته باشد رو به احتضار نهاده است.

کسی با تشکیل دفاتر خدمات مسافرتی مخالفتی ندارد اما مشکل از زمانی آغاز می شود

که شایسته سالاری و تخصص و حرفه‌ای گری در این رشته به فراموشی سپرده می شود

و همین امر در طول کار برای مسافران و گردشگران مشکلات بی‌شماری را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد صنعت گردشگری تنها با مدیریت مدون و منطقی می‌تواند شکوفا شود اظهار داشت:

شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی این روزها اوضاع بدی را از سر می گذرانند

به این دلیل که ما با یک مشکل بزرگ در این صنعت روبرو هستیم.

در حال حاضردر همه بخش های حوزه توریسم افرادی بدون مطالعه و یا غیر حرفه ای

بدون آنکه استراتژی درستی در دست داشته باشند ظاهرا فعالیت می کنند

و از قضا این موضوع ،نه تنها در وادی مدیریتی کلان گردشگری دیده می شود

بلکه در بخش رسانه ای توریسم کشور نیز این وضعیت بوجود آمده است.

ضعف بخش خصوصی و کندی چرخه اقتصادی

وی ادامه داد: متاسفانه درکشور ما، همیشه عادت به این است که مشکلات موجود را به گردن دولت می اندازند

و این در حالی است که مبنای صنعت گردشگری باید بر محور بخش خصوصی بچرخد.

در حال حاضر ما در کشور چندین هزار دفتر و موسسه گردشگری ومسافرتی

و سایت رزرواسیون یا مرتبط با این رشته داریم و باید همین جا اشاره کنم که بسیاری از این دفاتر درخطر جدی ورشکستگی هستند.

امیرحسین جعفری اظهار داشت:این خطر به دلیل کندی چرخه اقتصادی است که البته دلایل مختلفی دارد.

اما باید به این موضوع نیز توجه ویژه داشت که همه مشکل در نزد مردم ما، مسئله مالی نیست

و باید گفت گردشگران در حال حاضر به لحاظ  روانی دچار تنش و گرفتاری هستند.

شاید همین حالا بسیاری از افراد باشند که از قضا تمکن مالی مطلوب هم داشته باشند

اما این افراد هم فعلا ترجیح می دهند پول خود را خرج تهیه بلیت و سفر و هزینه هایی از این دست نکنند.ا

ین ترجیح به این دلیل است که فرد مذکور با محاسباتی که انجام می دهد مخارج سفر را برای خود مقرون به صرفه نمی داند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین افزود:

من خودم سال ها تورلیدر بودم و در این زمینه تجربه های بسیاری کسب کرده ام

و اینک می بینم وضعیت به گونه ای شده که شخص گردشگر دیگر حاضر نیست هزینه های این کار را بپذیرد

فضای کسب و کار گردشگری داخلی شکننده است

و ترجیح می دهد اگر قرار است سفری را در پیش بگیرد،این کار را درخارج از ایران انجام دهد

چرا که هزینه های توریسم در داخل کشور برای افراد بسیار سنگین و غیر منطقی شده است،

درحالیکه این فرد می تواند با هزینه هایی کاملا مقرون به صرفه گردشگری را در خارج از مرزهای کشور

و به خصوص کشورهای همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان، نخجوان، آذربایجان،گرجستان و … دهد.
این فعال صنعت توریسم ادامه داد: تعداد زیاد آژانس های گردشگری و مسافرتی

به این دلیل است که سازمان گردشگری و میراث فرهنگی

بدون بررسی قاعده مند تا جایی که توان داشته ، مجوز تاسیس موسسه صادر کرده و این کار هم طبعا باعث شده

در ایام غیر پیک سفر یا فصولی که به اصطلاح کم مسافرتر است این رکود در موسسات بیشتر به چشم بیاید.

۴ هزار آژانس مسافرتی برای کدام بازار

امیرحسین جعفری افزود:الان گفته می شود در همین تهران بیش از دو هزار آژانس مسافرتی وجود دارد

و طبق آمارهای موجود این تعداد در سطح کشور افزون بر ۴ هزار آژانس مسافرتی است.

وقتی تاسیس این موسسات بر پایه یک دانش و تخصص نباشد

خود فعالان این حوزه درگیر چالش‌های بی‌شماری خواهند شد.

ما نیازمند آن هستیم که وقتی قرار است مجوز یک موسسه مسافرتی را صادر کنیم

باید متقاضی دست کم بیش از ۲۰ کشور خارجی را دیده باشد

و با حوزه گردشگری به صورت کامل آشنا باشد و در این زمینه تحصیل کرده باشد، دوره دیده باشد و بازار را بشناسد

 در حالیکه اکنون به هیچ وجه این طور نیست.

این موضوع موجب می شود در این حرفه، یک تلاطم ایجاد شود.

ما اگر می خواهیم در این صنعت به شکل حرفه ای توسعه پیدا کنیم

باید به شکل حرفه ای هم به آن بپردازیم و در آن با تخصص و تجربه و علم گام بگذاریم.

در غیر این صورت ما هرگز موفق نخواهیم بود.

هم اکنون در صنعت گردشگری به همه می گویند آقای دکتر ؟ !

و با دکتر دکتر گفتن ، گردشگری شیرین نمی شود ؟ !

نقل از ماهنامه سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


سه شنبه 11 آذر 1399
ن : بنفشه

راهنمای گردشگری سلامت یا مدتور گاید کیست ؟

مدتور گاید یا همان راهنما و تورلیدر گردشگری سلامت در واقع همراه و همسفر اصلی گردشگر سلامت در سفر درمانی اوست، از وظایف این شخص آن است که به خوبی متوجه وظیفه سنگین و سخت خود در قبال بیمار و همراهان وی باشد، او می تواند مانند یک دوست برای بیمار محیطی امن و آرام فراهم کند، تا از استرس او و بیگانگی اش با محیط کمتر کند، یک مدتور گاید خوب کسی است که در کنار وظیفه مترجمی به خوبی در قبال بیمار و همراهان وی احساس مسئولیت کند.

ویژگی های مدتور گاید خوب

توانایی ارتباط گیری موثر و همدردی با بیمار

همدردی و همذات پنداری از جمله ویژگی های یک مدتور گاید خوب است، که پیش از درمان، حین درمان و پس از درمان دارای اهمیت بالایی است، از حساس ترین مراحلی که یک مدتور گاید باید آن را مد نظر داشته باشد، بازه ای است که خانواده و همراهان بیمار در کنار او نیستند.

آشنایی به فرهنگ و زبان گردشگر سلامت

از بدو ورود به کشوری خارجی، دریافت و انتقال صحیح پیام ها و برقراری ارتباط، اولین نیاز یک توریست سلامت است، خصوصا زمانیکه برای دریافت خدمات پزشکی درمانی سفر کرده باشد، بنابراین حضور شخصی که مسلط به فرهنگ و زبان او باشد، برای حفظ آرامش روان و حفظ سلامت او پیش از بروز شرایط بحرانی ضروری است.

آگاهی از شرایط روحی، وضعیت جسمانی و شرایط پزشکی توریست

همانطور که می دانید سوء ترجمه یا ترجمه غلط، خصوصا در مباحت پزشکی نتایج بسیار ناخوشایندی به همراه دارد، درمان رضایت بخش و صحیح بیماران خارجی بدون برقراری ارتباط صحیح بین بیمار و پزشک ممکن نیست، از این رو آگاهی مترجم درمانی از وضعیت بیمار یا توریست سلامت، موجب سهولت ارتباط با پزشک، فعالیت های تفریحی توریست سلامت و کنترل رژیم غذایی او خواهد شد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


چهار شنبه 21 آبان 1399
ن : بنفشه

نسل جدید تعطیلات آخرهفته

گزارش سازمان جهانی گردشگری از ابتکار عمل کشورها نشان می‌دهد تمرکز بر «رونق‌بخشی سفرهای داخلی شهروندان» شدت گرفته و برای این منظور طرح «افزایش تعطیلات آخرهفته به سه روز» در حال اجرا است. فرصت هفتگی و توان‌بخشی مالی برای سفر، رمز فعالیت این بازار پول‌ساز است.

بازار گردشگری جهان به‌منظور تقویت، راه‌اندازی مجدد و بهبود این بخش پس از بحران بیماری کووید-۱۹ به سفرهای داخلی روی آورده است و ترویج گردشگری داخلی از طریق اجرای نسل جدید تعطیلات آخر هفته، اولین گام برای بازیابی بازار گردشگری است. هر چند نخستین گام نجات بازار گردشگری ایران نیز برای خروج از کمای توریسم و رسیدن به تعطیلی کامل این بخش، ارتقای بازار گردشگری داخلی و تشویق و ترویج مردم به سفرهای ایمن داخلی و نزدیک است. اما به دلیل آنکه «زمان مناسب» برای سفرهای منظم در کشورمان وجود ندارد (خلأ آخر هفته دو روزه)، عملا هنوز شرایط برای احیای این بازار فراهم نشده است. کشورها از تعطیلات آخر هفته دوروزه در عصر کرونا جلوتر آمده‌اند و آخر هفته سه روزه در این ایام را پیگیری می‌کنند.

بسیاری از کشورهای جهان با شروع کاهش محدودیت‌های سفر در فصل تابستان، گردشگری داخلی را در اولویت قرار داده و اقدامات لازم را برای ارتقای سفر در کشورهای خود آماده و اتخاذ کرده‌اند. هدف اصلی چنین اقداماتی تقویت سفرهای داخلی و بازیابی بخش گردشگری است. براین اساس کشورها دو شیوه راهبردی «مشوق‌های مالی» و «بازاریابی و تبلیغات» را در کنار طراحی نسل جدید تعطیلات آخرهفته برای بازگشت بازار توریسم داخلی به حالت طبیعی (قبل از کرونا) درنظر گرفته‌اند و بر محصولات خاص عمدتا سفرهای طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)، فعالیت در هوای آزاد و دور از مناطق متراکم، سفرهای ماجراجویی و گردشگری فرهنگی، غذایی و روستایی تمرکز کرده‌اند.

 به‌‌رغم توجه ویژه مقاصد برتر گردشگری جهان به ارتقای گردشگری داخلی خود در این بحران کرونا و جایگزینی موقت با ورود توریست‌‌های خارجی به منظور نجات بازار گردشگری و بازیابی و رونق دوباره مشاغل، به‌نظر می‌آید که متولیان گردشگری و دولت در کشورمان از توجه به این بخش غافل مانده و همچنان تنها راه نجات بازار گردشگری ایران را ارتقا و بازیابی گردشگری بین‌المللی و جذب توریست‌های خارجی می‌دانند که بتوانند از این محل به جبران خسارت‌های مالی و ارزآوری بپردازند که در واقع جایگزین درآمدهای نفتی ایران باشد. پیش از همه‌گیری کرونا نیز بازار گردشگری کشور باتوجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم به‌ویژه از آذر ۹۸ روند نزولی در پیش گرفته و تقریبا بازار توریست خارجی خود را از دست داده بود.

شاید بتوان از عمده دلایل آسیب مداوم به بازار گردشگری ایران با هر رویداد بین‌المللی را عدم توجه به گردشگری داخلی و وابستگی این بازار به ورود توریست‌های خارجی دانست. این در حالی است که براساس بررسی‌های سازمان جهانی گردشگری سهم گردشگری داخلی از کل بازار توریسم ایران حدود ۹۰ درصد است. اما همین سهم در کشورهای توریستی بالای ۹۸ درصد است. مقامات بازار گردشگری کشورمان تصور می‌کنند در کشورهای توریستی،‌ این توریست خارجی است که موتور بازار را به جریان انداخته است اما در واقعیت، توریست‌های داخلی در هر کشوری می‌توانند سرنوشت آن بازار را تعیین کنند. بحران کرونا می‌تواند فرصت مناسبی برای متولیان گردشگری دولت باشد که به‌منظور جبران خسارت‌های وارد شده بر این بخش و بازیابی مشاغل به ارتقا و رونق بازار گردشگری داخلی بپردازند که این امر می‌تواند با ایجاد مشوق‌های مالی و تبلیغات گسترده در جهت سفرهای ایمن صورت گیرد. با ارتقای سفرهای در استطاعت شهروندان و ایجاد بازار رقابتی بین فعالان و مشاغل در عرصه توریسم با الگویابی و استفاده از راهبردهای دیگر کشورها می‌توان ضمن خروج از کمای توریسم به تقویت و توسعه گردشگری داخلی به‌عنوان اولویت مهم در بازار گردشگری پرداخت.

منبع: اقتصاد آنلاین

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


چهار شنبه 30 مهر 1399
ن : بنفشه

تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی

چه تفاوت هایی میان بک لینک و رپورتاژ آگهی وجود دارد؟

 

چه تفاوتی میان خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی وجود دارد؟ کدام یک برای رونق کسب و کار های اینترنتی موثر تر هستند؟ و ده ها سوال دیگر در زمینه ی تبلیغات سایت های گوگل در متن زیر پاسخ داده شده اند.

در واقع متن زیر راهنمای مطلوبی برای متقاضیان تبلیغات وب سایت و کسب و کار های اینترنتی می باشد، چرا که ما در این جا دو فرایند موثر را که بک لینک و رپورتاژ تبلیغاتی نام دارند، مورد بررسی قرار داده ایم تا بر اساس اولویت هایی که دارید از مناسب ترین گزینه بهره مند شوید.

مقایسه ی بک لینک با رپورتاژ آگهی

با گذشت زمان و رواج روز افزون اینترنت، کسب و کار ها وارد دنیای اینترنتی شده و به صورت غیر فیزیکی فعالیت می کنند؛ چرا که در حال حاضر به واسطه ی مزیت های غیر قابل انکارِ بستر های آنلاین، درآمد زایی در این فضا بسیار مطلوب شده است.

درآمد زایی مطلوب در فضای اینترنت در صورتی که یک سری اقدامات را به درستی انجام دهید محقق می شود، اقداماتی که تبلیغات را می توان موثر ترین مورد از آن ها نام برد. یعنی علاوه بر ارائه ی خدمات و محصولات باکیفیت، طراحی سایتی مناسب و ... باید تبلیغات درستی هم داشته باشید، تبلیغاتی که فعالیت های وب سایت شما را به افراد بیشتری معرفی کند و در نتیجه باعث بر افزایش بازدید ها گردد.

بک لینک و رپورتاژ آگهی دو مورد از گزینه های تبلیغاتی در گوگل هستند که هر دو قادر به افزایش رتبه و بازدید های همه نوع وب سایتی می شوند. اما مسئله این جاست که چه تفاوتی میان این دو وجود دارد و کدام یک نسبت به دیگری بهتر است؟

در مقایسه ی خرید بک لینک با خرید رپورتاژ آگهی اولین موضوعی که بایستی به آن اشاره کنیم این است که تبلیغات با بک لینک به صورت دوره ای می باشد اما رپورتاژ آگهی این چنین نیست. در بیانی دیگر گفتنی است از یک رپورتاژ آگهی می توان به دو صورت دوره ای و یا همیشگی استفاده کرد، اما بهره مندیِ دائم در مورد بک لینک صدق نمی کند.

بک لینک ها از آن جا که به صورت دوره ای تاریخ انقضا دارند، بالطبع مستلزم پرداخت هزینه های مکرر می باشند تا در پایان هر انقضا دو مرتبه درج شوند. در مقابل این موضوع برای رپورتاژ آگهی صادق نیست، چرا که برای خرید و درج آن فقط باید یک بار هزینه کنید تا رپورتاژ تبلیغاتی کسب و کار تان را به طور دائم منتشر نمایید.

 

چگونه می توان با رپورتاژ آگهی کسب و کارمان را در گوگل پر رونق کنیم؟

اگر از خود می پرسید که چگونه می توانیم با رپورتاژ آگهی کسب و کارمان را در گوگل پر رونق کنیم، لازم است در ابتدا به شما تبریک بگوییم چرا که گزینه بسیار مطلوبی را به جهت تبلیغات انتخاب کرده اید.

بهره مندی از رپورتاژ آگهی مانند برخی از راه های تبلیغاتیِ دیگر که فقط می کوشند با تقلب در گوگل منجر به افزایش رتبه شوند، نیست؛ در حقیقت این روش از آن جا که می تواند واقعی ترین بازدید کننده ها را جذب کند و رتبه ی سایت را به طوری طبیعی افزایش دهد؛ بسیار توصیه می شود.

پر رونق کردن کسب و کار با خرید رپورتاژ آگهی به دو صورت امکان پذیر است، یکی انتشار آن در وب سایت خود تان و دیگری انتشار در وب سایت هایِ شناخته شده و مرتبطِ  دیگر. گفتنی است هر یک از آن ها نیز به نوبه ی خود اثرات خیلی خوبی دارند که قطعا پس از بهره مندی از این خدمات خود به وضوح خواهید دید.

چند نکته ی مهم که باید در تهیه ی رپورتاژ آگهی و بهره مندی از آن به یاد داشته باشید:

 

  • طول و تعداد کلمات رپورتاژ تبلیغاتی خود را به اندازه انتخاب کنید، به نحوی که نه زیاد کوتاه باشد و نه طولانی.
  • حداکثر از سه لینک در متن استفاده کنید.
  • محتوای آگهی باید جنبه ی آموزشی و ارائه ی اطلاعات مفید داشته باشد.
  • دارای کلماتی مرتبط با موضوع باشد.
  • در استفاده از کلمات کلیدی ومرتبط نباید زیاده روی شود.
  • توجه کنید اگر می خواهید رپورتاژ خود را در سایت های دیگر منتشر کنید، حتما در یک سایت معتبر و شناخته شده این کار را نمایید.
  • و در آخر به عنوان مهم ترین نکته لازم است بگوییم رپورتاژ آگهی را می بایست از طریق مراجع درجه یک و متخصص تهیه کنید، مراجعی که وب سایت ما با افتخار جزء صدر ترین مورد ها در این زمینه می باشد و همواره در حال ارائه ی بهترین رپورتاژ ها در انواع و اقسام زمینه ها است‌.

منابع :

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98_%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C

https://www.payamsara.com/blog/203-%D8%A8%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C

تهیه متن این مقاله توسط تیم تولید محتوای بکوریتی انجام شده است.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


پنج شنبه 17 مهر 1399
ن : بنفشه

مواردی که برای ارتقا آژانس مسافرتی خود باید از آن‌ها آگاه باشید

اکنون‌ که کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید و یا حتی اگر بدنبال ورود به عرصه خدمات گردشگری هستید  ، بازاریابی و ارتقاء آن نقش مهمی را در موفقیت تجارت جدید شما ایفا می‌کند. شناخت رقبا و همچنین توانایی ارائه خدمات مؤثر در بازار، بخش مهمی از برقراری رابطه شما نه‌تنها با تأمین‌کنندگان، بلکه با مشتریانتان نیز هست. اصول بازاریابی و ارتقا در صنعت گردشگری شامل شناسایی خودتان به‌عنوان عامل معتبر سفر و بازاریابی کسب‌وکار از طریق ایمیل مستقیم، تبلیغات و اینترنت است.برای آگاهی از عوامل اصلی در ارتقا آژانس مسافرتی خود با سفرنامه همراه باشید:

ایجاد ارتباط با تأمین‌کنندگان

به‌عنوان یک آژانس مسافرتی، نه‌تنها باید با عموم مردم ارتباط برقرار کنید، بلکه بین خودتان و تأمین‌کنندگان که خدماتی را برای کسب‌وکارتان فراهم می‌کنند، نیاز به ارتباط دارید. اولین چیزی که باید برای برقراری چنین رابطه‌ای انجام دهید این است که یک قرارداد فروش آژانس را امضا کنید که توانایی شما را برای ادعای کمیسیون‌ها و پرداخت اقساط به دیگران در انجام کسب‌وکارتان تضمین کند.

تعدادی گزارش از شرکت هواپیمایی (ARC) درگذشته مورداستفاده قرار می‌گرفت، اگرچه هنوز هم استفاده می‌شود، ARC به روش‌های دیگری به‌منظور تایید تأمین‌کنندگان می‌گوید که شما در بسیاری از ایالت‌ها یک نماینده قانونی و حرفه‌ای مسافرتی هستید. با توجه به موقعیتی که در آن زندگی می‌کنید، برخی از آژانس‌های مسافرتی مجبور به ثبت‌نام از طریق انتشار اوراق قرضه یا پرداخت هزینه ثبت‌نام سازمان مسافرت هستند.

ارتقای جایگاه آژانس گردشگری

سیستم‌های شماره‌گذاری آژانس‌های مسافرتی که به‌عنوان سیستم‌هایی مشروع و قانونی در صنعت گردشگری به رسمیت شناخته‌شده عبارت‌اند از:

* ARC (خطوط هواپیمایی اجرایی گزارش) – نمایندگان مسافرتی مستقل می‌توانند برای انتصاب یک ARC درخواست کنند تا زمانی که آن‌ها شرایط مجوز کسب‌وکار را برآورده سازند که نشان می‌دهد کسب‌وکارشان تمام شرایط لازم برای چنین نمایندگی را برآورده می‌کند. علاوه بر این، ARC یک برنامه ارائه‌دهنده سرویس الکترونیکی رزرو را فراهم می‌کند که آژانس‌های مسافرتی خصوصی را قادر می‌سازند تا شماره شناسایی ESRP را با تکمیل درخواست و ارسال هزینه‌های مناسب به ARC به دست آورند. بااین‌حال، اکثر شرکت‌های عضو، دیگر کمیسیون پرداخت نمی‌کنند، به دلیل اینکه برای آژانسی که چنین هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند، هیچ تضمینی قائل نمی‌شود که این کار برایشان سودمند خواهد بود.

* IATA (آژانس گردشگری خطوط هوایی بین‌المللی) – در سال‌های اولیه، این سازمان کارت‌های شناسایی مسافران را صادر می‌کرد. برای گرفتن چنین کارت شناسایی، فرد باید یک نماینده مجاز و تایید شده باشد. برای واجد شرایط بودن، یک آژانس مسافرتی باید بتواند نشان دهد که حداقل یک سال درزمینه‌ی کسب‌وکار فعالیت داشته است، مبلغ ۵۰۰۰ دلار در کمیسیون پرداخت کند و یک حساب بانکی را برای حداقل یک سال داشته باشد. همچنین نیاز به خطاها و کاستی‌های مؤثر (E & O) و دو توصیه‌نامه از تأمین‌کنندگان صنعت دارد. آژانس مسافرتی نیز باید بتواند تضمین کند که آن فرد (مرد یا زن) شکایاتی در معرض و یا حل‌نشده ندارد، متعلق به یک انجمن مسافرتی حرفه‌ای است و آگهی کسب‌وکار در مجلات زرد حوزه کاری محلی خود دارد.

* CLIA (انجمن بین‌المللی کروز) – آژانس‌های مسافرتی محلی، همراه با کسانی که در آژانس‌های مسافرتی سنتی کار می‌کنند، از طریق فروش خطوط کروز و تورها، درآمد زیادی کسب می‌کنند. یک آژانس مسافرتی محلی که در کروز فعالیت می‌کند، می‌تواند بیش از ۱۰ درصد درآمد، کمیسیون کسب کند. به‌منظور پیوستن به انجمن بین‌المللی کروز، یک آژانس مسافرتی باید درخواست خود را ارائه کند. نرم‌افزار ارزیابی خواهد کرد و اگر شما پذیرفته شوید، یک شماره شناسایی CLIA دریافت خواهید کرد. این شماره مجامع مسافرتی را برای کسب کمیسیون و سایر مزایا از بسیاری از خطوط کروز که متعلق به CLIA است، در اختیارتان قرار می‌دهد. هزینه عضویت در حال حاضر حدود ۴۰۰ دلار است.

شماره‌های شناسایی  Pseudo : با توجه به محبوبیت فعلی صنعت گردشگری محلی، بسیاری از تأمین‌کنندگان به شما یک شماره Pseudo ERC را ارائه می‌دهند که اساسا اجازه می‌دهد تا یک آژانس مسافرتی برای تأمین‌کنندگان و دفاتر فروش و ایجاد ارتباطات هنگام تهیه رزرو، یک حساب باز کند. این شماره‌های ۹ یا ۱۰ رقمی می‌تواند هر چیزی از شماره تلفن شما، شماره تلفن همراه شما یا شماره‌ای که توسط یک تأمین‌کننده به شما داده می‌شود باشد.

به دلیل تحولات مداوم در صنعت آژانس مسافرتی، تعیین نوع اعطایی که بیشترین سود را در فروش و یافتن مشتریان در بر داشته باشد، باید توسط هر شخص تعیین شود.

انجام فروش

توانایی شما برای ایجاد فروش و پیدا کردن مشتریان بر اساس نحوه برخورد با کمپین بازاریابی و تبلیغاتی‌تان است. هر کسب‌وکار ممکن است خود را به‌صورت آنلاین و یا به‌صورت آفلاین شامل: خبرنامه، بروشور، تبلیغات، کوپن و غیره ترویج دهد. ایمیل مستقیم یک مسیر است، اما در استفاده از چنین کمپینی، آژانس مسافرتی باید در مورد سرمایه مخاطبان هدف خود بسیار خاص باشد تا آن را هدر ندهد.

تلاش‌های تبلیغی یا بازاریابی خود را با خانواده و دوستان شروع کنید و از همسایگان، آشنایان و صاحبان کسب‌وکار محلی فراتر نروید. شریکان تجاری، سازمان‌ها و باشگاه‌های محلی نیز جای خوبی برای شروع رقابت بازاریابی و فروش شما هستند. جمعیت هدف موردنظر خود را انتخاب کنید و وقت خود را برای تعیین بهترین روش برای رسیدن به مشتریان بالقوه بگذارید.

بسیاری از افراد به‌صورت خودکار ایمیل‌های خوانده‌شده و بی ارزش را به سطل زباله پرتاب می‌کنند. از سوی دیگر، رقبت بالاتری به خواندن نامه‌های با درجه ارزش بالاتر که به‌صورت دستی آدرس داده‌شده و با مهر تایپ‌شده است، وجود دارد. هنگام ارسال خبرنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی، کاملاً مشخص کنید که چه چیزی را ارائه می‌دهید. در بیشتر موارد، شما حدود یک ثانیه زمان برای علاقه‌مند ساختن مشتریان بالقوه خود دارید.

موفقیت شغلی در صنعت گردشگری

آژانس مسافرتی مستقر در خانه همچنین می‌تواند با بازاریابی پیشگیرانه با استفاده از مکاتبات شخصی‌سازی شرکت کند. با استفاده از دفترخانه و نرم‌افزار لیست پستی، شما می‌توانید یک نامه واحد را پیش‌نویس کنید که پس‌ازآن می‌تواند به ده‌ها یا صدها نفر از آشنایان، دوستان و اعضای خانواده فرستاده شود. دریافت‌کنندگان چنین نامه‌ها یا خبرنامه‌هایی که مقالات موردعلاقه و پیشنهاد‌ها‌ی مربوط به کرایه‌های جدید را ارائه می‌دهند، ممکن است از زمان و تلاش شما که برای ارسال این اطلاعات صرف کرده‌اید، قدردانی کنند. حتی اگر آن‌ها از این پیشنهاد در آن زمان خاص استفاده نکنند، به‌احتمال‌زیاد این کار را در آینده انجام خواهند داد.

در هر قطعه‌ای از نامه، خبرنامه، بروشور یا کارت‌پستال که ایجاد و تولید می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که شامل یک کارت پاسخ یا کوپن تخفیف مجدد باشد که مشتری را تشویق کند تا اقدام کند. این روش فرد را تشویق می‌کند که به‌عنوان یک نتیجه از تبلیغات، خبرنامه، بروشور یا کارت‌پستال خود کاری انجام دهد.چنین پاسخ‌هایی ممکن است شامل ارسال یک کوپن، ارسال یک کارت پاسخ، ارسال یک ایمیل پاسخ یا تماس تلفنی با شما باشد. این یکی از رازهای موفقیت برای ارتقا جایگاه آژانس مسافرتی شما میباشد.

مواردی که برای ارتقاء آژانس مسافرتی خود باید از آن‌ها آگاه باشید

آگهی‌ها، تبلیغات و کوپن‌ها باید از عباراتی مانند “”Book now! استفاده کنند. یا پیشنهاد ویژه زمان محدود! اکنون برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید! چنین عباراتی حس فوری و پاسخ‌گویی را در گیرنده ترویج می‌دهد. تبلیغات در مجلات، صفحات زرد، روزنامه‌های محلی، یا خبرنامه‌های رویداد اجتماعی نیز یک‌راه فوق‌العاده برای انتشار کلماتی در مورد کسب‌وکار شما است.

شما همچنین می‌توانید کسب‌وکار جدید خود را با شرکت در نمایشگاه‌های تجاری، مذاکرات یا سمینارها در مدارس محلی، کتابخانه‌ها یا رویدادهای اجتماعی ترویج دهید. ایجاد یک باشگاه مسافرتی یا صحبت کردن در کتاب‌فروشی‌های محلی و اتاق‌های بازرگانی منبع خوبی برای مشتریان و ایده‌هایی برای آژانس مسافرتی است. آنلاین، از فهرست‌های بازاریابی وب‌سایت و ایمیل خود استفاده کنید و مقالات سفر یا انتشارات را برای انتشار این کلمه به جامعه اینترنت ارسال کنید.

 چنانچه در ایجاد مقالات و یا انتشار مطبوعات بااستعداد نیستید، استخدام یک مترجم آزاد برای انجام این کار مفید است. انتشارات مطبوعاتی را می‌توان به روزنامه‌های محلی و منطقه‌ای و همچنین منابع آنلاین که این کلمه را دریافت می‌کنند، ارائه کرد.

سرمایه‌گذاری در بازاریابی از نظر محتوا برای ارتقا یک آژانس مسافرتی

شاید شما ۱۰۰ بار شنیده‌ باشید که نیاز به ایجاد و توزیع محتوای باارزش و مستدل برای جذب و حفظ مخاطبان هدف، حرکت به‌سوی رشد پایدار در توریست‌ها، مدیریت و مشتریان دارید. این استراتژی بازاریابی مستلزم انجام بسیاری از عناصر درست مثل محتوای باکیفیت  است که برای جستجوگرها و خوانندگان بهینه‌شده است.

اگر این استراتژی را برای آژانس مسافرتی خود در نظر گرفته‌اید، بهتر است محتوایی بهینه‌شده، باکیفیت و کتاب ساز، ایجاد کنید.جای خالی تولید محتوای با کیفیت در صنعت گردشگری مخصوصا در عصر بسیار رقابتی فعلی بیسار احساس می شود.پس برای ارتقا آژانس مسافرتی از جایگاه فعلی این مهم را فراموش نکنید!

 

جستجوی همراه با هزینه را امتحان کنید

با هزاران جستجوی انجام‌شده در هر ثانیه در گوگل، هیچ استراتژی بازاریابی دیگری پتانسیل بیشتری ندارد که آژانس مسافرتی شمارا به دنیا توسط جستجوی هزینه‌ای بشناساند.

برخلاف جستجوگرها که ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا اطلاعات آژانس مسافرتی شمارا در بالای گوگل نمایش دهد، جستجوی با پرداخت هزینه اطلاعات شما در عرض چند ساعت به بالاترین صفحه و سطر می‌رساند.

آژانس مسافرتی و گردشگری

چاپ کارت‌های بیزینس

یکی از اساسی ترین نکات در ارتقا جایگاه یک آژانس مسافرتی آگاهی به این نکته است که چاپ کارت‌های کسب‌وکار در استراتژی‌های بازاریابی بیشتر به‌عنوان یک ضرورت است تا یک آپشن. اگر شما یک آژانس مسافرتی را اداره می‌کنید، باید کارت‌های کسب‌وکارتان را تهیه کنید و آن‌ها را پخش‌کنید. کارت تنها به‌صورت شخصی ارسال نمی‌شود.

مکان‌های مختلفی برای شما وجود دارد:

> در یک رستوران بگذارید

> یک کارت بازرگانی را در یک آگهی رسمی عمومی قرار دهید

> کارت‌های کسب‌وکار را در کتاب‌های مرتبط با کسب‌وکارتان در کتابخانه قرار دهید

ارتقای نام آژانس مسافرتی

هنگامی‌که اکثر مردم ارتقا آژانس‌های مسافرتی را به‌عنوان یک گام مضاعف برای بازاریابی در نظر می‌گیرند، نشانگر این است که تغییر نام تجاری بسیار مؤثر هست.

این می‌تواند به همان اندازه تغییر شعار شما، نوسازی لوگوی شما یا حتی به‌روزرسانی وب‌سایت شما ساده باشد. این تفاوت جزئی از وضعیت فعلی شما موجب علاقه مشتریان و خواندن آن‌ها در مورد آژانس مسافرتی‌تان می‌شود.با انتخاب رنگ برند خودتان در بازار متمایز باشید!

صنعت گردشگری و ارتقا شغل و جایگاه

نتیجه

همچنان که وقت خود را صرف ایجاد برنامه‌های پست الکترونیکی مستقیم، خبرنامه‌های الکترونیکی، ساخت فهرست‌های پستی، نوشتن مقالات، انتشار مطبوعات و یا تماس تلفنی می‌کنید، در رویکرد خود حرفه‌ای باشید تا بتوانید مشتری بالقوه‌تان را به استفاده از سرویستان راغب کنید. این چیزی نیست که مشتری بتواند برای شما انجام دهد؛ این چیزی است که شما می‌توانید برای مشتری خود انجام دهید.

مراقب باشید تا مشتری‌تان را آزار ندهید و با مشتری به‌طور مکرر تماس نگیرید یا هرزنامه به مشتری ارسال نکنید. همیشه مودب باشید، جمعیت موردنظر خود را تعیین کنید و وقت خود را با افرادی که می‌دانید راغب و یا قادر به استفاده از خدمات شما نخواهند بود تلف نکنید.

بازاریابی و پیشرفت، بخشی مساوی بین پیدا کردن مشتریان و ایجاد فروش است. نباید تحمیل کنید، اما اطمینان حاصل کنید و آماده پاسخگویی به همه سوالات باشید. این بدان معناست که شما در مورد مشاوره، در مورد سفر، تفریح، تورها یا مسافرت مستقل هوایی، زمینی یا دریایی مشورت و مسئولیت داشته باشید.

در پایان دو نکته بسیار مهم که اولا فراموش نکنید که عصر رقابتی حال حاضر و تغییرات بسیار سریع در نحوه ارائه خدمات از سوی سایر بازیگران عرصه صنعت گردشگری و رقبا و همچنین تغییر ذائقه مسافران ضرورت و اهمیت بازبینی ،بروزرسانی و ارتقای دانش و ارتباطات بطور مستمر و دائمی بمنظور تداوم رشد جایگاه و ارتقا آژانس مسافرتی خودتان را بیش از پیش آشکار میشازد. دوم اینکه ممکن است عده ای بگویند با توجه به گسترش سریع فناوری های نوین مخصوصا در عصر حاضر اصلا چه نیازی به استفاده از خدمات یک دفتر آژانس مسافرتی و گردشگری است؟ توصیه میکنیم مقاله ما در خصوص اینکه چرا هر گردشگری در سال ۲۰۲۰ باید از خدمات یک آژانس مسافرتی استفاده کند؟را مطالعه نمایید.

منبع: سایت سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 17 مهر 1399
ن : بنفشه

تعاریف برخی از واژگان و اختصارات در صنعت توریسم

ژانس های بند الف به کدام دسته از آژانس های گفته می شود ؟

آین آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیط خطوط هوایی داخلی و خارجی است.اینگونه دفاتر به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند چرا که اساساً مجاز به عقد قرارداد تور با مسافر نیستند .ضمناً این نوع از آژانس های مسافرتی با رعایت آئین نامه ها و ضوابط مربوطه می توانند به عضویت یاتا IATA درآیند . به اینگونه دفاتر اصطلاحاً آژانس های دارنده مجوز بند الف شرکتهای خدمات مسافرت هوایی لقب داده میشود.

آیا تمامی آژانس های بند الف مجوز صدور تمامی ایرلاین های داخلی و خارجی را خواهند داشت ؟

خیر- جهت دسترسی به پرواز های هر یک از خطوط هواپیمایی داخلی می بایست قراردادی بین این دو منعقد گردد .

آژانس های بند ب به کدام دسته از آژانس ها گفته می شود ؟

این قبیل آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی ، ورودی ، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری می باشد.و به طور کلی شرکتهای خدمات جهانگردی لقب گرفته اند.

آژانس های بند پ به کدام دسته از آژانس ها گفته می شود ؟

این دسته آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای زیارتی از جمله تور در مسیر عربستان ، سوریه و عراق می باشد.به این گونه دفاتر، شرکتهای خدمات زیارتی اطلاق می گردد.

آیا امکان این وجود دارد که آژانس ها دارای هر 3 مجوز باشند ؟

بله ،آژانس های مسافرتی موجود در کشور می توانند هریک از مجوز های مذکور را بطور مجزا و یا ترکیبی داشته باشند . در آن صورت آژانس مربوطه بطور همزمان تحت نظارت مستقیم تمامی سازمان هائی قرار خواهد داشت که مجوزهای خود را از آنها دریافت نموده است . در این حالت روی تابلوی آژانس عبارت: شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی …. ، درج خواهد شد.

سیستم آمادئوس چیست ؟

آمادئوس یک سیستم توزیع جهانی یا به اختصار یک  (Global Distribution systems) GDS در حوزه مسافرت و توریسم در جهان می باشد .در ایران به دلیل محدودیت های ارتباطات تجاری با برخی از کشورها فقط یک GDS  با ریشه اروپایی اجازه فعالیت یافته که آمادئوس نام گرفته است.

GDS (سیستم توزیع جهانی) چیست و چه هدفی را دنبال می کند ؟

در ابتدای حضور فن آوری اطلاعات در این حوزه هر خط هواپیمایی سیستم رزرواسیون مستقل یا همان  Computer Reservation System ) CRS )خود را داشت که هر کدام به صورت جداگانه به سرور های شرکت ها وصل بود. کم کم با افزایش این CRS  ها از طرف کلیه این شرکت ها عملا امکان اینکه هر کدام از انها یک CRS  در نمایندگی فروش مثلا یک آژانس مسافرتی داشته باشند غیر ممکن شد و این هنگام بود که GDSها یا همان سیستم های توزیع جهانی متولد شدند.

هدف این سیستم ها ایجاد یک بستر مشترک برای خطوط هواپیمایی دنیا جهت فروش بلیط های صندلی های پروازی خود از کانال آژانس های هواپیمایی، تسهیم هزینه های مشترک و انجام فعالیت های اقتصادی بزرگتر در دنیای رو به تغییر مدرن امروز بوده است.

امروزه این سیستم های توزیع جهانی علاوه بر همکاری با خطوط هواپیمایی با تمامی تامیین کنندگان این صنعت  از جمله ، آژانس های مسافرتی، هتل ها ، موسسات کرایه اتومبیل، کشتی های تفریحی و خطوط کشتیرانی و قطارها هم در حال همکاری می باشد و همگی از محتوای این سیستم در پایانه های فروش خود بهره مند میشوند. در واقع سیستم های توزیع جهانی در این صنعت فروشندگان و خریداران یعنی ارائه کنندگان امکانات سفر و مسافرین را از به هم وصل می کنند. در واقع یک مرجعی بزرگ از محتواهای گوناگون مرتبط با سفر میباشند که تقریبا تمام نیاز های مسافرین را پوشش می دهد.

خدمات سیستم آمادئوس چه می باشد ؟

در حال حاضر کلیه عملیات رزرو جا و صدور بلیط تمام شرکت هاى هواپیمایى خارجى از طریق سیستم آمادئوس انجام مى شود، البته این عملیات براى شرکتهاى هواپیمایى داخلى هم توسط سیستم آمادئوس قابل انجام است. به طور خلاصه میتوان گفت این شرکت در هر حوزه ا ی که به رزرو نیاز هست مانند، رزرو اتاق هتل، قطار، کشتى، اجاره اتومبیل و حتی تهیه بیمه نامه مسافرتی کاربرد دارد. در ایران به علت عدم امکان استفاده از کارت های اعتباری بین المللى، کاربرد سیستم آمادئوس در زمینه رزرو جا در شرکت هاى هواپیمایى متمرکز است البته که امروزه سعی به استفاده از امکانات خرید هتل و ترانسفر می باشد.

سایر سیستم های توزیع جهانی به چه نام هایی هستند :

  • Galileo
  • Sabre
  • Worldspan
  • Sirena-Trave

 

دوره های آموزشی  صدور بلیط :

http://www.iranair.com/portal/File/ShowFile.aspx?ID=efefb47d-5719-4b9d-b43a-3aaa11ebeb0f

IATA چیست ؟

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی میباشد / International Air Transport Association   

 یاتا سازمانی است فرامرزی،غیر دولتی، بین المللی،غیر انحصاری و غیر سیاسی، متشکل از 265 شرکت هواپیمایی، که در ماه آوریل سال 1945در شهر هاوانا راه‌اندازی شد. این سازمان هم‌اکنون 83% درصد از ترافیک هوایی جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. دفتر مرکزی سازمان یاتا، در شهر مونترال،کانادا قرار دارد و یاتا در اموری نظیر: استاندارد کردن قیمت‌ها، بلیت‌ها، بارنامه‌ها و… فعالیت دارد. رسالت یاتا به طور کلی  راهبري صنعت هواپيمايي و كمك به رشد و توسعه ي آن در سطح بين المللي است.

                                                                                                     www.iata.org

اعضاي ياتا

  • اعضاء یاتا آن دسته ازشركت‌های هواپیمایی هستند كه پروازهای برنامه‌ای بين المللي انجام مي دهند و كشور متبوع شان عضو رسمي ايكائوست. اعضاي ياتا يا عضو فعالند يا عضو وابسته كه هر دو گروه حق شركت در جلسات ياتا را دارند، اما فقط اعضای فعال حق رأی دارند.
  • انجمن حمل و نقل هوايي (اتا) و انجمن حمل و نقل هوايي اروپا (ايتا) از زير مجموعه هاي ياتا هستند كه مقر آنها نيز شهر مونترال كاناداست.

اهداف ياتا

توسعه و ترغیب حمل و نقل هوایی ایمن، مرتب و اقتصادی به نفع مردم دنیا، تشویق بازرگانی هوایی و مطالعه مسائل مربوط به آن.

  • ایجاد وسیله و امکان همکاری میان شرکت‌های هوایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم دست اندر کار حمل و نقل هوایی بین‌المللی می‌باشند.
  • همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی ایکائوو دیگر سازمان‌های بین‌المللی.
  • بطور کلی اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی IATA بیشتر در زمینه اور تجاری مالی ایر لاین ها اعم از تعرفه های هوایی، نرخ بلیط، حقوق قانونی مسافرین و سیاست گذاری کلان در زمینه جابهجایی مسافر فعالیت دارد.

ICAO چیست ؟

ایکائو یا سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری International Civil Aviation Organization؛

یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است. مأموریت ایکائو هماهنگ‌سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است.

در طول سالهای جنگ جهانی دوم کلیه فعالیت های اقتصادي، كشاورزي، صنعتي، و تجاري، تحت الشعاع جنگ قرار گرفت و صنعت هواپيمايي كشوري نيز از اين امر مستثني نبود. اما با وجود مشكلات متعدد و به رغم ناملايمات فراوان، فعاليت اين صنعت هرگز متوقف نشد و هواپيمايي كشوري به حيات خود ادامه داد. پس از پايان جنگ، صلح و امنيت به تدريج جهان را فرا مي گرفت و اين امر رونق مجدد اقتصاد و تجارت را در پي داشت. همچنین بعد از جنگ، تقاضا براي جابه جايي بار افزايش يافته بود و اين امر در روزهاي پاياني جنگ، قابل پيش بيني بود؛ چرا كه هواپيماها وسائل پرنده ي قدرتمندي بودند كه مي توانستند حجم زيادي از بار و مسافر را در مدت زمان بسيار كوتاهي جابه جا نمايند. نظم و يكپارچگي حاكم بر اين صنعت نيز عامل ديگري بود كه به توسعه ي هر چه بيشتر آن كمك مي كرد.

 در آن روزها به نظر مي رسيد بسياري از كشورها مايلند خدمات هواپيمايي كشوري را به صورت تجاري ارائه دهند. به همين دليل، تعدادي از كشورهاي صنعتي بحث هايي جدي را براي امضاي توافق نامه هاي سياسي و ديپلماتيك آغاز كرده بودند تا راه تجاري سازي اين صنعت را در كشور خود هموار سازند. مهمترين اين كنفرانس ها، كنفرانس انگليسي-آمريكايي كبك است كه با حضور رئيس جمهور و نخست وزير وقت ايالات متحده و بريتانيا در كشور كانادا برگزار شد. اين مقامات در نظر داشتند يك نهاد بين المللي هوانوردي زير نظر سازمان ملل متحد تشكيل شود تا تدوين قوانين هواپيمايي كشوري و نظارت بر اجراي آن را بر عهده گيرد. از طرفي، همگام با رشد صنعت حمل و نقل هوايي در دهه هاي آغازين سده ي گذشته، نياز به يكپارچه سازي قوانين و مقررات هوانوردي روز به روز پررنگ تر مي شد. به همين دليل، در 11 سپتامبر سال 1944، از نمايندگان 55 كشور جهان دعوت شد تا براي توسعه ي مطلوب صنعت هواپيمايي كشوري، ايمن تر شدن پروازها، گسترش همكاري هاي بين المللي، و همچنين يكپارچه سازي استانداردهاي هوانوردي در شهر شيكاگو گردهم آيند. اين گرد همايي، كه به پيمان شيكاگو معروف شد، دراول نوامبر همان سال برگزار شد و طي آن، موافق نامه ي تشكيل سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري، ايكائو، نيز به امضاي نمايندگان كشورهاي حاضر در اجلاس رسيد. به اين ترتيب، مهم ترين نهاد بين المللي صنعت هوانوردي بنيان نهاده شد و سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري (ايكائو) متولد شد. 

  ICAO را میتوان با IATA  مقایسه نمود با این تفاوت که در یاتا شرکتهای هوایی عضو هستند ولی در ایکائو دولتها . در حال حاضر بیش از 184 کشور جهان از جمله ایران عضو ایکائو می باشند .

CODESHARE  و STAR ALLIANCE  چیست ؟

دیرگاهیست که در شرکت های هواپیمایی روش سازنده ای به جای رقابت های زیان آور شکل گرفته است که بنام اتحاد شرکت های هواپبمایی و یا AIRLINE ALLIANCE   معروف می باشد.

این نوع اتحاد معموالً در پرواز های بین المللی برقرار می گردد، که اولین سابقه همکاری بین شرکت های هواپیمایی به سالهای دور در سال های دهه 1930 برمی گردد که یک شرکت هواپیمایی برزیلی و شرکت پان امریکن در مسیر های امریکای جنوبی همکاری را شروع نمودند. اما اولین اتحاد بزرگ در سال 1989 بین شرکت های نورث وست ایرالین و کا ال ام رخ داد که موافقت نمودند در سطح وسیعی از روش بهره برداری مشترک (Code sharing) همکاری نمایند. قدم مهم دیگر در سال  1992 علی رغم مخالفت اتحادیه اروپا بین نورث لندز و ایاالت متحده با امضاء موافقت نامه آسمان باز برداشته شد که در آن حق پرواز نامحدود به هردو بخش در خاک یکدیگر داه شده بود.

 بطور کلی سه اتحاد شناخته شده در هواپیمایی بوجود آمده است. اول استار الیانس (Star Alliance) که در سال 1997 بوجود آمد و اکنون دارای 27 عضو می باشد و به 649 میلیون مسافر در شبکه خود خدمات حمل و نقل ارائه می دهد، این اتحاد سبب شد که رقبا در مقابل اتحادی به نام وان ورد (One world) را در سال 1999 تشکیل دهند که اکنون دارای 19 عضو می باشد و توانسته است 506 میلیون مسافر راجذب خدمات شبکه خود نماید. بدنبال آن اتحاد سوم به نام اسکای تیم (Sky team) در سال 2000 شکل گرفت که اکنون دارای 12عضو است و در شبکه خود به 303 میلیون مسافر خدمات ارائه می نماید.

PNR   / PASSENGER NAME RECORD  چیست ؟

واژه PNR  اولین بار توسط ایرلاین ها جهت دسترسی وتغییر در اطلاعات رزرو معرفی شده است که حکم کد مرجع را دارد و مسافران از طریق این کد می توانند اطلاعات پرواز خود را در هر کجای دنیا با خطوط هوایی چک کنند.در حقیقت رفرنس و یا شناسه بلیط همان PNR  می باشد که این کد در قسمت بالای بلیط ها درج شده است.

 

حروف لاتین مکالمات هوانوردی چه می باشند ؟

حروف

معاىل بين المللي و استاندارد

معادل مورد کاربرد ایرانی

A

ALPHA

ABLE

B

BRAVO

BACKER

C

CHARLIE

CHARLIE

D

DELTA

DAVID

E

ECHO

EASY

F

FOXTROT

FAX

G

GOLF

GEORGE

H

HOTEL

HONEY

I

INDIA

ITEM

J

JULEITTE

JACK

K

KILO

KING

L

LIMA

LOVE

M

MIKE

MIKE

N

NOVEMBER

NON

O

OSCAR

OBO

P

PAPA

PETTER

Q

QUEBEC

QUEEN

R

ROMEO

RAGER

S

SIERRA

SUGER

T

TANGO

TANGO

U

UNIFORM

UNCLE

V

VICTOR

VICTOR

W

WHISKEY

WILLIAM

X

XRAY

EXTRA

Y

YANKEE

YANKEE

Z

ZULU

ZEBRA

0

ZIRO

ZERO

 

انواع اتـاق ها و تفـاوت آنها

SGL ROOM به چه اتاقی گفته می شود ؟

اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .

تفاوت اتاق DBL  و TWN  چیست ؟

اتاق های  دو نفره دبل یا توئین نامیده می شوند . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و و اختصارا با علامت DBL نشان داده میشود، توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصارا با TWN  نشان داده میشود.

TPL به چه اتاقی می گویند ؟

اتاق سه نفره ای که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده

می باشد و اختصارا با لامت TBL نشان داده میشود.

QUAD ROOM  چیست ؟

به اتاقهای 4 تخته  QUADمی گویند.

 

انواع سرویس اتاق ها در هتل

RO ( ROOM ONLY )    

   اقامت بدون صبحانه

BB ( BED AND BREAKFAST)

اقامت همراه با صبحانه

 

HB ( HALF BOARD)

زمانیکه علاوه بر صبحانه اقامت همراه با یک وعده نهار یا شام همراه شود  HB نامیده میشود. به عنوان مثال سرویس HBدر دبی معمولاً به یک وعده صبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد.

 

FB ( FULL BOARD )  

 اقامت همراه با صبحان ، ناهار ، شام

 

ALL INCLUSIVE ( ALL)  

اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام ، نوشیدنی و آب میوه های محلی و این سرویس معمولاً در هتل های واقع شده در شهرهای ساحلی نظیر وارنا ،آداسی ، بودروم ، مارماریس ، آنتالیا و . . . ارائه می گردد و UALL مخصوص هتل هایی است که علاوه بر این سرویس ها اکثرا 12 شب به بعد نیز نوشیدنی و یا اسنک سرو می کنند.

 

ULTRA ALL INCLUSIVE ( UALL)

اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام به صورت 24 ساعته ، البته مسافرین باید توجه داشته باشند که برخی از هتل های UALL در فصل های غیر پیک که مسلفرانشان اندک است علارقم اینکه هتل خود را به عنوان UALL  به بازار معرفی می نامییند ولی خدمات UALL  به معنی واقعی ارائه نمیدهند که کاملا در حیطه اختیارات هتل می باشد .

منبع: آژانس هواپیمایی امیر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 12 مهر 1399
ن : بنفشه

بلیط لحظه آخری هواپیما

بلیط لحظه آخری هواپیما

استفاده از بلیط هواپیما، هم زمان با اولین پرواز های مسافربری در سال ۱۹۰۹، رونق گرفت. این بلیط به منظور مجوز مسافر برای ورود به هواپیما و تایید پرداخت هزینه سفر، توسط او بود به همین علت تمامی مسافران در یک مسیر خاص، قیمت یکسانی به منظور آن می پرداختند. بعد از گذشت مدت ها و با وجود کامپیوتر، پروسه رزرو، خرید و حتی ساختار قیمت گذاری بلیط هواپیما تغییر کرد و منجر به تمایز در قیمت برخی از پرواز ها به خصوص پرواز های لحظه آخری شد.

https://backority.ir/images/244613.jpg

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری هواپیما نوعی بلیط چارتر است و در موارد بسیار زیادی با قیمتی پایین تر از بلیط چارتر نیز فروخته می شود. اما سوال اینجاست که چرا این اتفاق می افتد؟ در ذهنتان تصور کنید که چارتر کننده همه ی بلیط های یک پرواز را خریداری نموده است؛ اما در لحظات پایانی و زمان نزدیک شدن به پرواز، تعدادی از بلیط های پرواز به فروش نرفته است. در چنین مواقعی بلیط لحظه آخری هواپیما به عنوان تنها راه چاره و راهکار به میان می آید. قیمت بلیط های لحظه آخری در اکثر اوقات بسیار ارزان تر از سایر بلیط هاست. در این مواقع هر دو طرف یعنی هم فروشنده بلیط لحظه آخری و هم خریدار بلیط از این معامله سود می کنندو نفع می برند. این است که هر چه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم قیمت بلیط لحظه آخری به میزان قابل توجهی کم می شود.

خرید بلیط لحظه آخری

همان طور که در مطلب بالا اشاره شد با نزدیک شدندبه لحظات پرواز، قیمت بلیط لحظه آخری ارزان می گردد. اما سوالی که پیش می آید این است که این کاهش قیمت همیشه برقرار و ثابت است و می شود روی آن حساب کرد؟ بسیار روشن و واضح است که جواب این سوال خیر است. در روزها و زمانی خرید بلیط لحظه آخری معنا پیدا خواهد کرد که تعدادی از بلیط ها قروش نرفته باشد. در حقیقت هنگامی که تقاضا برای پروازی کم باشد، بلیط لحظه آخری در دستور کار قرار می گیرد. به عنوان نمونه می توان به زمان تعطیلات و‌ مناسب های خاص اشاره کرد که بلیط هلی پرواز سریعا به فروش می روند و بلیطی برای زمان لحظه آخری باقی نمی ماند. بنا بر  این خرید بلیط لحظه آخری برای سفر هایی که ناگهانی و بدون هیچ مقدمه ای اتفاق می افتند، بسیار مناسب است. اشخاصی که سفر کاری مهمی دارند، یا سفر و پروازشان را قبل تر برنامه ریزی نموده اند، در بیشتر مواقع بلیط سیستمی را انتخاب می کنند تا با خیالی آسوده و بدون استرس منتظر زمان پرواز باشند. اگر دوست دارید سفری کم هزینه و به صرفه ای داشته باشید می توانید با رزرو بلیط لحظه آخری به افکار خود تحقق ببخشید. البته در این صورت باید چمدان تان آماده باشد تا هنگام پیدا شدن بلیط لحظه آخری به سرعت اقدام نمایید

https://backority.ir/images/587082.jpg .

چرا بلیط لحظه آخری تهیه کنیم؟

قیمت مناسب

قیمت و هزینه بلیط هواپیما در بیشتر موارد می تواند آن قدر بالا باشد که شما را از سفر و پرواز منصرف کند. هنگامی که می توانید زمان پرواز خود را به مقصد جا به جا نمایید، به ویژه اگر مسیر سفرتان پر تفاضا باشد، بهترین انتخاب بلیط لحظه آخری چارتر است. علت قیمت پایین و ارزان بایط های لحظه آخر نزدیک بودن به زمان پرواز است، بنا بر این با یک جستجوی ساده قادر خواهید بود بلیط همان مسیر وپرواز را نصف قیمت بلیط سیستمی خریداری کنید.

بدین ترتیب چنان چه دوست دارید سفرهای کم هزینه و مقرون به صرفه ای را تجربه کنید، و برای تان مهم است که با هزینه ای پایین خدمات با کیفیتی دریافت کنید، خرید بلیط هواپیما لحظه آخری انتخابی منطقی و عاقلانه برای شما است.

زمان سفر

اگر قصد سفر دارید و سفرتان پر اهمیت است و دوست دارید یک برنامه ریزی دقیق و مطمئن داشته باشید، روی بایط لحظه آخری متمرکز نشوید و حساب باز نکنید. در واقع اگر تصمیم بر خرید بلیط لحظه آخری دارید باید قدری انعطاف پذیر باشید جزا که امکان دارد بلیط لحظه آخری برای هر زمانی که شما مد نظر دارید، در دسترس نباشد و نتوانید به آن برسید. اما می توانید در فاصله یک یا دو روز بلیط انتخابی تان را پیدا و تهیه کنید. مثلا برای پرواز به برخی از شهرها، تقاضا برای سفر در روز های آخر هفته بیشتر می شود، پس بعید به نظر می رسد که برای این روزها بلیط لحظه آخری پیدا شود. این در حالی است که در اواسط هفته ارزان ترین بلیط هواپیمای لحظه آخری را می توانید رزرو کنید.

 

بلیط لحظه آخری خارجی

چنان چه قصد سفر به خارج از کشور را دارید مناسب ترین زمان برای خرید بلیط لحظه آخری خارجی فصل های خلوت و بدون سفر است یا روزهایی که شما عجله ای برای سفر ندارید و می توانید زمان سفر خود را تغییر دهید. در فصل های پر سفر بلیط های هواپیما به دلیل استقبال پر شور مسافران به سرعت تمام می شود و در نتیجه صندلی ای در هواپیما خالی نمی ماند. در این صورت نباید انتظار داشت که در فصل های پر سفر بلیط لحظه آخری ارزان قیمت نصیبتان شود. برای سفر خارجی هم اگر برنامه خاصی ندارید و‌ زمان سفر چندان اهمیتی برایتان ندارد، با خرید بلیط لحظه آخری می توانید تا حدود زیادی هزینه های سفر را به  حداقل برسانید.

استرداد بلیط لحظه آخری هواپیما

یکی از نکاتی که در زمان خرید بلیط لحظه آخری هواپیما به ذهنمان می آید، مسئله ی کنسل کردن پرواز است. قطعا بعضی از ما هنگام خرید بلیط لحظه آخری این موضوع به خاطرمان می آید که اگر مشکلی به وجود بیاید چه طور می توانیم بلیط مان را مرجوع کنیم و برگردانیم.

زمانی که بلیط را از سیستم تهیه می کنید، خیالتان راحت است که در صورت کنسلی، می توانید مقدار زیادی از هزینه ی پرداختی تان را پس بگیرید. اما شرایط و قوانین بلیط لحظه آخری متفاوت است. از آن جایی که بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتر است، امکان دارد استرداد و پس گرفتن مبلغ آن بسیار دشوار باشد. اما چنان چه بلیط لحظه آخری ایران چارتر تهیه کنید، خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

شما می توانید بلیط لحظه آخری ایران چارتر را تا بیست و چهار ساعت قبل از پرواز مرجوع کنید، و هزینه پرداختی تان را پس بگیرید. میزان کسر هزینه از قیمت بلیط بستگی به شرایطی همانند قوانین ایرلاین و کلاس نرخی پرواز دارد. بنا براین خوب است قبل از خرید و تهیه بلیط لحظه آخری از قوانین و مقررات این چنینی اطلاع و آگاهی بدست آورید.

 

  https://backority.ir/images/433221.jpg

خرید بلیط لحظه آخری ایران چارتر

یکی از مشکلات جدی ای که بعد از خرید بلیط لحظه آخری هواپیما امکان دارد با آن رو به رو شوید، این است که بلیط را تهیه و رزرو نمایید اما در ثانیه های آخر پرواز متوجه شوید که نام شما در لیست مسافران وجود ندارد. به همین دلیل است که خرید بلیط لحظه آخری از وب سایت های معتبر معنا و اهمیت پیدا می کند. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط لحظه آخری هواپیما ایران چارتر است. چرا که ایران چارتر بلیط لحظه آخری پرواز را از منبع های معتبر تهیه می نماید. علاوه بر این در شرایط اضطراری و‌ اورژانسی، پشتیبانی ایران چارتر در کنار شما و همراه شماست تا مشکلات احتمالی را حل و‌ برطرف نماید.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


چهار شنبه 2 مهر 1399
ن : بنفشه

کاهش رتبه الکسا سایت با

یکی از معیارهایی که خیلی از شرکت ها و افراد محبوبیت سایت شما را تخمین میزنند رتبه سایت الکسا هست که هر چه این رتبه به سمت عدد ۱ نزدیک باشد سایت شما محبوبیت بیشتری خواهد اشت ، تو این مطلب میخوام به نکاتی اشاره کنم که رعایت آنها باعثکاهش رتبه الکسا سایت شما میشه.

کاهش و افزایش رتبه الکسا

الکسا کمپانی زیر مجموعه آمازون است که اطلاعات مربوط به ترافیک داده وبسایت ها را نگهداری می کند و بیشتر به دلیل وبسایت رتبه دهی خود که Alexa Rank نامیده می شود شناخته می شود.

کاهش رتبه الکسا

مدیران وب سایت falexa.ir می گویند، اطلاعات الکسا براساس داده های ترافیکی جمع آوری شده هر سایت در یک دوره زمانی 3 ماهه است. این رتبه بندی باتوجه به میزان بازدیدهایی که از یک سایت می شود تعیین می گردد. تفاوتی ندارد که بازدید از موتورهای جستجو باشد ، یا از شبکه های اجتماعی یا از طریق لینکهای تبلیغاتی در سایر سایتها و یا بصورت مستقیم و با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر توسط کاربر.

تعاریف الکسا چیست ؟

کاهش رتبه الکسا - Decreased rank. الکسا محصولی از آمازون است که رنکینگ وب‌سایت‌ها را مطابق با عملکردشان حفظ می‌کند. میزان بازدید روزانه وب‌سایت و ترافیک.

 

کاهش رتبه الکسا یکی از معیار های مهم برای افزایش بازدید سایت است در این مقاله شما را با 7 روش کاهش رتبه الکسا و بهبود رتبه الکسا آشنا کردیم.
کاهش سریع رتبه الکسا|ترفند کاهش رتبه الکسا|کاهش تضمینی رتبه الکسا|راه های کاهش رتبه الکسا | رتبه الکسا چیست|رتبه الکسا ایران|رتبه الکسای سایت
منبع :
https://behinwebdesign.com/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-4-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87/
http://falexa.ir/post/decrease-alexa-rank

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

سفر خیالی یا تظاهر به سفر،آخرین شیوه ابتکاری فرودگاهی در تایوان برای تجربه دوباره سفر

تعطیلی صنعت گردشگری از  لغو سفر ها و تورهای مسافرتی ،ابطال پروازهای هواپیمایی و رزرواسیون هتل ها تا تعطیلی کلیه مشاغل و صنایع وابسته ارمغان نابجای شیوع ویروس کرونا و بیماری کویید-۱۹ بوده که این لحظه و  با گذشت بیش از ۸ ماه از پیدایش آن تصور دقیقی از زمان ریشه کنی و برگشت دوباره امور به روال عادی در دست نیست.

 آنچه مسلم است صنعت توریسم جهانی و خیل عظیم گردشگران و عاشقان سفر بیشترین ضربه مادی و معنوی را از این ناحیه متحمل شده اند.   

همزمان با گسترش و همه گیری جهانی بیماری کرونا و زمین گیری هواپیماها وبروز وقفه تقریبا در عرصه گردشگری  متولیان یک فرودگاه در کشور تایوان راه حل منحصر بفرد و خلاقانه ای را برای کمک به شهروندان برای داشتن حس و تجربه مسافرت در این ایام کرونایی ارائه کرده اند :

فرودگاه تایپه سونگشان (Taipei Songshan Airport) در تایوان در اقدامی خلاقانه فرصتی را مهیا کرده تا در هر نوبت ۹۰ نفر از شهروندان در قالب مسافر به گشت و گذار در فرودگاه پرداخته و پس از عبور از گیت های مسافری و بازرسی و سوار شدن به هواپیما و فرو رفتن در حال و هوای سفر و مسافرت نهایتا به خانه هایشان بازگردند!

بعبارتی دقیقتر یک سفر خیالی و یا یک نوع تظاهر به سفر!

در وبسایت فرودگاه مطلبی با این مضمون درج شده است که:

“اگرصرفا وانمود کنید که به خارج از تایوان سفر میکنید شما نمیتوانید  کشور را ترک کنید!”

شایان ذکر است که صنعت جهانی گردشگری به دلیل تلاش کشورها برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۷ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده ساخته به حالت تعلیق درآمده و بسیاری از کشور ها مرزهای خود را بمنظور کنترل بیماری بر روی گردشگران بین المللی بسته اند.

تایوان نیز مرزهای خود را در نتیجه شیوع فزاینده ویروس کرونا از مارس ۲۰۲۰ بسته اعلام نموده و هنوز هم ورود گردشگران به این جزیره ممنوع میباشد.

براساس بروشور ارائه شده از سوی مسولان فرودگاه  تایپه سونگشان ، تور” تظاهر به سفر”  در سه نوبت در تاریخ های دوم ،چهارو و هفتم جولای ۲۰۲۰ در این فرودگاه برگزار خواهد شد.

یک سفر خیالی در ایام کرونایی

بر اساس اعلام چین چینگ وانگ (Chih-Ching Wang) معاون مدیر عامل فرودگاه سونگشان این تور ها بصورت نیم روزه برگزار شده و به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که در طی تور با شبیه سازی و وانمود کردن کلیه مراحل  واقعی یک سفر خارجی سوار هواپیما شده و پس از تجربه حال و هوای سفر از هواپیما پیاده شده و دوباره ورود به کشورشان را تجربه کنند.  

سفر خیالی تظاهر به سفر

وانگ با بیان اینکه  این تورهای خلاقانه فرصت بسیار مناسبی  برای شهروندانی است که تا کنون تجربه ای برای سفرهای بین المللی از فرودگان سونگشان  نداشته اند تا با امکانات خدماتی و فعالیتهای شبانه روزی این فرودگاه آشنا شده و از فرایند امور آگاهی یابند، افزود :باردیدکنندگان طی این تور نیم روزه و سفر خیالی میتوانند از طریق فری شاپ های مستقر در فرودگاه نسبت به خرید هدایا برای خانواده و دوستان خود اقدام کنند.

وی افزود کلیه شرکت کنندگان در این تورها همانند مسافرین واقعی مجاز به سوار شدن به هواپیما هستند و روند برگزاری تور در تمامی مراحل بگونه ای است که انگار این افراد در حال تجربه یک سفر واقعی هستند.در پایان مسافران با پیاده شدن از هواپیما و شبیه سازی مراحل ورود به کشور و کسب تجربه ای منحصر بفرد از حال و هوای سفر به  سمت خانه هایشان باز میگردند.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

معرفی قدیمی ترین شهر های اروپایی!

چطور یک مقصد گردشگری مناسب پیدا می کنید، از روی قیمت رزرو بلیط هواپیما ؟ از تعداد جاذبه های گردشگری؟ از نزدیکی جغرافیایی؟ از نظر فرهنگی؟ از نظر اب و هوا؟

بدون شک شما هم معیار هایی برای انتخاب یک مقصد دارید، بیایید این بار برای سفر اروپایی تان یک مقصد متفاوت انتخاب کنیم، یعنی معیاری متفاوت را برای انتخاب مقصد در نظر بگیریم.

مثلا این بار به سراغ قدیمی ترین شهر های اروپا برویم و در شهر هایی قدم بگذاریم که تاکنون میلیارد ها یا شاید بیلیون ها ادم بر روی آن زندگی کرده و در حال حاضر برخی از باشکوه ترین اثر های ریز و درشت آن ها باقی مانده است.

۶ خانیا، یونانی

خانیا یکی از مهم ترین شهر های کرت و محل استقرار مینوسی های بوده است که یونانیان آن ها را کیودونیا می نامند. بسیاری از بقایای معماری این دوره زمانی در اطراف خانیا دیده می شود. خانیا توسط بیزانس ها، عرب ها، ونیزی ها، عثمانی ها و البته یونانیان اداره می شده است.

  • سال پیدایش: ۱۶۰۰ پیش از میلاد
  • مکان: ساحل شمالی کرت
  • مساحت: ۳۵۱٫۳ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۱۰۸،۶۴۲

۵ منتووا، ایتالیا

منتووا به طور کلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و ارتباطی که با خانواده های نجیب زادگان دارد به عنوان یکی از جواهرات دوره رنسانس ایتالیا شناخته می شود. در نقطه اوج منتووا یکی از قطب های اصلی هنری، فرهنگی و به ویژه موسیقی ایتالیا بوده است. علاوه بر این منتووا زادگاه هنر اپرا می باشد و در حال حاضر نیز به عنوان قدیمی ترین شهر اپرا به طور منظم برنامه های هنری دارد.

  • سال پیدایش: ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: لومباردی، ایتالیا
  • مساحت: ۶۳٫۹۷ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۹۳۰۸

۴ آتن، یونان

آتن بدون شک تاریخی ترین شهر یونان و یکی از مهم ترین شهر های در تاریخ غربی است. این شهر مهد تمدن غربی و زادگاه دموکراسی به حساب می آید. در آتن بیش از ۵۰۰۰ سال است که به طور مستمرانسان ها سکونت دارند. در حالی که آتن دگرگونی های بسیاری داشته است، این شهر همواره یک کلان شهر مهم در اروپا و جهان بوده و هست.

  • سال پیدایش: ۳۰۰۰ قبل از میلاد
  • محل سکونت: آتیکا، یونان مرکزی
  • مساحت: ۳۸٫۹۶۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۶۶۴،۰۶۸

۳ وارنا، بلغارستان

وارنا که در ساحل دریای سیاه بلعارستان واقع شده است به دلیل موقعیت استراتژیک همیشه یک بندر مهم بوده است. شبیه به سایر شهر های معرفی شده لیست شواهد زندگی انسان در این شهر بیش از ۴۰۰۰ سال می باشد. در حال حاضر وارنا در اروپا پایتخت بلغارستان و محل دفتر مرکزی نیروی دریایی بلغارستان و دریانوردان تجاری بوده است.

  • سال پیدایش: ۴۶۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: خلیج وارنا، ساحل دریای سیاه بلغارستان، بلغارستان
  • مساحت: ۲۳۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۳۳۶،۵۰۵

۲ براتسیلاوا، اسوواکی

براتیسلاوا از نظر فنی جوان ترین پایتخت جهان می باشد اما همانند دیگر شهر های این لیست قدمتی بیشتر از ۵۰۰۰ سال دارد. با گذشت سالها، براتیسلاوا توسط اتریشی ها، بلغارها، کروات ها، آلمانی ها، مجارها، یهودیان، صرب ها، چک ها و اسلواکی ها فتح و تحت تأثیر قرار گرفته است.

  • سال پیدایش: ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد
  • مکان: جنوب غربی اسلواکی
  • مساحت: ۳۶۷٫۵۸۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۳۲،۸۶۴

۱ پلوودیف، بلغارستان

انسان ها از حداقل ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به طور مستمر در پلوودیف زندگی می کردند، همین مسئله باعث شده است که پلوودیف به قدیمی ترین شهر اروپا تبدیل شود. البته بقایای باستان شناسی در سراسر پلوودیف نشان می دهد که مردم بیش از ۸۰۰۰ سال پیش در این منطقه سکونت داشتند. در طول تاریخ قدمت طولانی این شهر چندین قوم مختلف از جمله ترک ها، مقدونی ها، رومی ها، بیزانس ها، عثمانیان، پارس ها، اسلاو ها، هون ها، کله ها و بلغار آن را فتح کرده اند. و هر کدام تاثیر ماندگاری برا این شهر گذاشته اند.

  • سال پیدایش: ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: بلغارستان جنوبی-مرکزی
  • مساحت: ۱۰۱٫۹۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۳۴۶،۸۹۳

پست حمایتی / منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


چهار شنبه 4 تير 1399
ن : بنفشه

نکات کلیدی برای عکاسی در سفر

این که به کجا سفر کنیم یک مساله است، این که عکس های زیبا و خاطره انگیز از سفر داشته باشیم یک مساله دیگر.باز هم صحبت  از عکاسی در سفر و نکات کلیدی آن خواهد بود.

بسیاری از ما در طول سفر دوربین به دست از مناظر , جاذبه ها و یا سوژه های مورد علاقه مان عکس می گیریم ولی پس از بررسی عکس ها  ممکن است متوجه  این نکته شویم که برخی از آنها کیفیت  چندانی نداشته و ارزش ذخیره و نگهداری هم ندارند. ثبت لحظات در سفر همیشه علاوه بر خلق لحظاتی زیبا و خاطره انگیز در سفر، باعث می شود تا چندین وقت بعد و زمانی که به آن عکس ها نگاه می کنید، یاد آن روز ها تازه شود.

در این مقاله به بیان کلیدی ترین تکنیک ها و  راهکارها  برای عکاسی در سفر پرداخته ایم  تا علاوه بر تجربه یک سفر  لذت بخش و خاطره انگیز، بتوانید تصاویر خلاقانه و چشم نوازی هم گرفته و خاطرات سفر را جاودانه کنید.

عکاسی خلاقانه در سفر

قبل از این که همه بتوانند با دوربین گوشی های همراه شان عکاسی کنند،  برای گرفتن عکس های خارق العاده از طبیعت و سوژه های مناسب به دوربین های حرفه ای و مجهز  نیاز بود. اما امروزه با رعایت کردن نکات عکاسی می توان با دوربین های موبایل و نور پردازی مناسب لحظات را  به صورت حرفه ای ثبت کرد. این چند نکته بدین ترتیب هستند:

۱- منتظر خورشید بمانید

یکی از مهمترین نکات در عکاسی حرفه ای استفاده از نور طبیعی مناسب است. «برندون بالوگ» عکاس مسافرتی حرفه ای در همین باره می گوید:

زمان طلوع یا غروب خورشید، ساعات طلایی برای عکاسی است. این ساعت نور طلایی خاصی را به عکاس می دهد تا بهترین عکسها را ثبت کند. برای زمان درست طلوع خورشید در نقاط مختلف دنیا می توان از Timeanddate.com استفاده کرد.

۲- در موبایل خود برنامه های مناسب عکاسی نصب کنید

اگر دارای تلفن های هوشمند با کیفیتی هستید، دیگر نیازی به خرید دوربین های عکاسی حرفه ای و گران قیمت ندارید. می توانید با نصب برنامه هایی مانند VSCO و Snapseed در گوشی همراه خود، از امکانات برنامه های عکاسی ودوربین موبایل خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین با نصب برنامه Enlight در گوشی های آیفون می توان نورپردازی مناسب را در عکس تنظیم کرد و یا به عکس های خود رنگ مناسب داد.

عکاسی در سفر

۳- در مواقع خلوت از مناظر عکس بگیرید

عکس گرفتن از مناظر زیبا یا جاذبه های گردشگری در زمانی که مملو از جمعیت هستند کار بسیار دشواری می باشد. بهتر است برای عکس گرفتن از برج ایفل یا میدان نقش جهان اصفهان زمانی را انتخاب کنید که خلوت تر هستند. البته «جین رویز»، وبلاگ نویس مسافرتی معتقد است معمولا صبحها خلوت ترین زمان برای عکاسی از جاذبه های گردشگری است.

۴- قبل از سفر به مناطق جدید، عکس هایش را ببینید 

هنگامی که به منطقه جدیدی سفر می کنید که شناخت کافی از آنجا ندارید بهتر است قبل از سفر در فضای مجازی عکس های آن را مشاهده کنید. می توانید در شبکه مجازی اینستاگرام اطلاعات کاملی کسب کنید و ایده های عکاسی سایر افراد را ببینید.

وبلاگ نویس سفر «کارا هارمس» از WhimsySoul می تواند به شما در این زمینه کمک کند. او می گوید با کمی جستجو در فضای مجازی می توان هتل های شگفت انگیز، مناظر بکر و دلفریب را کشف کرد و عکس های منحصر به فرد داشت.

۵- در عکاسی از افراد لباس مهم است 

اگر در حال عکاسی از افراد هستید،‌ حتما از هماهنگی لباس سوژه با ایده خود مطمئن شوید. اگر چندان ایده منحصر به فردی در ذهن خود ندارید بهتر است به سوژه خود بگویید لباس هایی به رنگ زرد، قرمز و یا صورتی به تن کند. این رنگها در عکس جلوه خیره کننده ای دارند و عکس شما را بی نظیر و زیبا می کنند.

۶- از قانون  یک سوم در عکاسی استفاده کنید

“ویکتوریا آلتمن”عکاس مسافرتی می گوید:‌ بسیاری از عکاسان معتقدند سوژه باید در مرکز تصویر قرار بگیرد در حالی که می توان از قانون سوم استفاده کرد. طبق این قانون اگر سوژه در یک سوم سمت راست یا چپ تصویر قرار گیرد، عکس بسیار زیباتر خواهد شد و تصویر پس زمینه بیشتری را خواهید داشت.

قانون یک سوم در عکاسی

 

۷- به هوش خود اعتماد کنید

عکاسی نوعی خلاقیت با زاویه دید منحصر به فرد است. اگر هیچ ایده جذابی برای عکاسی ندارید بهتر است با دقت به محیط نگاه کرده و به هوش خود اعتماد کنید.

«اورت کندی براون» عکاس حرفه ای به مسافران کمک می کند تا با درک خود از محیط و پرورش شهود عکس های بهتری بگیرند. او معتقد است در سفر ما از روزمرگی ها دور می شویم و جهان بینی جدیدی پیدا می کنیم.

۸- قابلیت های عکاسی تلفن همراه خود را بشناسید 

برای عکاسی بهتر توسط گوشی همراه خود، از توانمندیها و ویژگی های موبایل خود اطمینان کسب کنید. آشنایی با امکانات دوربین تلفن تان می تواند به شما برای عکاسی باکیفیت تر کمک بزرگی بکند. تنظیم نوردهی، موجب می شود تا عکس شما از نور کافی برخوردار باشد و خیلی تاریک و یا خیلی روشن نشود. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید مشخصات موبایل خود را از اینترنت دریافت کرده و مطالعه کنید.

عکاسی در سفر

۹- زاویه دید مناسب را انتخاب کنید 

برای داشتن یک تصویر فوق العاده تشخیص درست زاویه و نورپردازی بسیار مهم است. غالبا عکاسان حرفه ای زمان طلوع و غروب آفتاب را بهترین زمان برای گرفتن تصویر خاص با پس زمینه مناسب می دانند. زاویه های مختلف دوربین را بسنجید. گاهی با یک تغییر کوچک زاویه می توان عکس ویژه ای را خلق کرد.

۱۰- تمرین کنید 

شاید این یکی اساسی ترین نکات کلیدی برای عکاسی در سفر باشد. در حقیقت یکی از بهترین راهها برای داشتن اعتماد به نفس کافی در هنگام عکاسی و شناخت دقیق دوربین خود، تمرین کردن است. در هر مکانی که هستید می توانید عکس های خاص و زیبا بگیرید. فقط کافیست درست نگاه کنید و به ذهنیت خود پر و بال بدهید. ریسک پذیر باشید و از هر زاویه ای عکس بگیرید. در نهایت یکی بهترین خواهد شد.

منبع:سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


سه شنبه 27 خرداد 1399
ن : بنفشه

کیسه خواب آمریکایی مناسب سفر در دل طبیعت

خوابی آرام و مطمئن در طبیعت

در هنگام کوهنوردی و گردشگری  یک کیسه خواب بزرگ و راحت و گرم و نرم شما را به هنگام خواب شبانه عالی برای ماجراجویی روزهای بعد آماده و سرحال میکند. چیزی ازار دهنده تر از خواب بد در تورهای گردشگری و ماجراجویی نیست! تعداد زیادی از این کیسه ها وجود دارد که در انتخاب باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید.

برای اکثر گردشگران کیسه خواب جزء مهمی از سیستم خوابیدن در طبیعت را تشکیل می دهد. یک کیسه ی خواب خوب متناسب با قد شماست، حرارت بدن را حفظ میکند. وزن آن سبک و دارای قابلیت فشرده شدن است. گرمای این کیسه توسط ماده عایقی که در بین آن قرار دارد و باعث حبس هوا در بین خود میشود، بوجود می آید. این لایه عایقی برای هوای گرم درون و هوای سرد بیرون کیسه است. اینکه هر کیسه خواب در گرم نگه داشتن بدن چقدر میتواند موثر باشد، بستگی به مقدار این مواد عایق، ضخامت یا پف کردن آن، اندازه (اگر اندازه بدن شما باشد) و استیل آن دارد.

 

 

محافظت در گرما و سرما

کیسه خواب یک روکش عایق برای یک شخص است ، در اصل یک لحاف سبک است که می تواند با یک زیپ برای مانند لوله بسته شود که به عنوان یک ملافه سبک و قابل حمل در شرایطی که فرد در خارج از منزل مثل هنگام کمپینگ ، پیاده روی ، کوهنوردی و … خوابیده عمل می کند. هدف اصلی آن تأمین گرما و عایق حرارتی از طریق عایق بندی مصنوعی است. همچنین به طور معمول دارای یک پوشش مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت است که تا حدی در برابر سرمازدگی و کاهش نور از آن محافظت می کند.

ضد آب

مقاوم در برابر آتش

مقاومت تا دمای منفی ۱۵درجه

اندازه طولی  ۲۰۰ ساتتیمتر

دارای الیاف مصنوعی با قدرت گرمایی بالا

 

 

جهت سفارش کیسه خواب آمریکایی به فروشگاه اینترنتی لردیا مراجعه کنید و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کیسه خواب آمریکایی

 

کلمات مرتبط: کیسه خواب، کیسه خواب آمریکایی، خرید کیسه خواب امریکایی، کیسه خواب ارزان، قیمت کیسه خواب، کیسه خواب اردو، کیسه خواب با کیفیت، کیسه خواب طبیعت، کیسه خواب کوهنوردی، کیسه خواب جنگل نوردی، کیسه خواب سفری، کیسه خواب مسافرت، کیسه خواب ضد آتش، کیسه خواب ضد آب، کیسه خواب همه کاره، کیسه خواب سبک، کیسه خواب ورزشی، کیسه خواب جدید

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،
:: برچسب‌ها: کیسه خواب، کیسه خواب آمریکایی، خرید کیسه خواب امریکایی، کیسه خواب ارزان، قیمت کیسه خواب، کیسه خواب اردو، کیسه خواب با کیفیت، کیسه خواب طبیعت، کیسه خواب کوهنوردی، کیسه خواب جنگل نوردی، کیسه خواب سفری، کیسه خواب مسافرت، کیسه خواب ضد آتش، کیسه خواب ضد آب، کیسه خواب همه کاره، کیسه خواب سبک، کیسه خواب ورزشی، کیسه خواب جدید,


دو شنبه 19 خرداد 1399
ن : بنفشه

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی در سفرهای تجاری

معیار های مختلفی در تقسیم بندی هتل ها وجود دارد و هتل ها برحسب نوع و درجه و موقعیت و عوامل گوناگون دیگر به انواع مختلفی تقسیم میشوند.

هتل های فرودگاهی که عموما در محوطه  فرودگاه ها  و یا نزدیک ترین موقعیت به فرودگاه احداث میشوند  معمولا ذر زمره هتل های برای مسافران با مقاصد تجاری و کاری قرار میگیرند و طبیعی است که بعنوان مثال از لحاظ امکانات با بوتیک هتل تفاوت داشته باشد.

در اولین نگاه علاقه به رزرو یک اتاق در هتلی نزدیک به باند فرودگاه  شاید بی شباهت به علاقه به زندگی در یک آپارتمان با پنجره هایی رو به یک بزرگراه ده بانده نباشد. با این وجود برخی هتل ها نه تنها در نزدیکی فرودگاه ها احداث شده اند بلکه فاصله کوتاهی در حد یک پیاده روی با باند فرودگاه دارند.

در چه حالتی و در کدام موارد خوابیدن در کنار صدای موتورهای هواپیما ها راحت تر از خواب در یک هتل معمولی خواهد بود؟ در این مقاله با پاسخ این سوال آشنا خواهیم شد.

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی

مزایا

در وهله نخست هتل های فرودگاهی مناسب افرادی هستند که مدت اقامت کوتاهی بین یک تا دو روز در آن شهر خواهند داشت. بنابرین در موارد زیر رزرو هتل فرودگاهی یا نزدیک فرودگاه منطقی خواهد بود:

1-زمانیکه پرواز شما از نوع غیر مستقیم یا اتصالی بوده و مجبور به اقامتی کوتاه در فرودگاه واسط برای تغییر پرواز هستید  و از طرفی مدت اقامت شما در مقصد نهایی نیزطولانی خواهد بود مثلا قرار است که یک ماموریت تجاری یا تعطیلات طولانی مدت بروید . در پاره ای موارد بین دوپرواز شما 10 الی 12 و حتی 14 ساعت فاصله ممکن است وجود داشته باشد.

اگر شما قبلا جاذبه های شهر را دیده باشید ماندن در هتل و استراحت(برای مثال یک خواب کامل شبانه) برایتان منطقی تر است .علاوه  بر این خوردن یک شام عالی در رستوران هتل در کنار سوپ و سالاد  ارزشمند تر از غذتحوردن در اکثر کافه تریا های فرودگاه ها هست.

 

2-زمانیکه هدف سفر شما بازدید از یک نمایشگاه و یا شرکت در یک کنفرانس میباشد. بطور مثال مرکز نمایشگاهی پال اکسپو (Palexpo) در دویست متری فرودگاه بین المللی ژنو واقع شده است.

3-زمان پرواز شما نامناسب بوده و سیستم حمل و نقل عمومی شبانه از فرودگاه به مرکز شهر وجود ندارد. بنابرین اگر نمیخواهید هزینه های گزاف رفت و برگشت به شهر با تاکسی را متحمل شوید میتوانید تا صبح در هتلی نزدیک فرودگاه بمانید.

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی3

4-زمانیکه شما قصد دارید  پس از رسیدن به فرودگاه با اجاره یک خودرو  در آن کشور بگردید.

تمامی موسسات حمل و نقل در فرودگاه ها  خدمات  اجاره خودرو  را ارایه میدهند بنابراین شما  پس از رسیدن پرواز میتوانید شب را در هتل گذرانده و صبح اول وقت با اجاره اتومبیل به سفرتان بپردازید .علاوه بر این هتل های نزدیک فرودگاه معمولا امکانات پارکینگ رایگان را در اختیار مهمانان قرار میدهند.

5-زمانیکه شما با محاسبه تمام هزینه ها متوجه میشوید حتی با  وجود بلیط های مجانی و اکسپرس به مرکز شهر بازهم اقامت در هتل فرودگاهی برایتان بسیار ارزانتر تمام میشود.

برای مثال هزینه اقامت یک شب در هتل فرودگاهی کوالیتی این هالیفاکس(Quality Inn Halifax Airport) همراه با هزینه ترانسفر رایگان برای میهمانان از یکصد دلار شروع میشود در حالیکه هزینه اقامت یک شب در شعبه اصلی همان هتل در مرکز شهر از شبی 200 دلار شروع میشود!

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی

معایب

هتل های نه چندان گران قیمت فرودگاهی در مناطق صنعتی واقع شده اند و بنابرین وقتی از پنجره هتل بیرون را تماشا میکنید چشم اندازی جز مناظر صنعتی نخواهید دید و تفریحات شما محدود به غذا خوردن در هتل و تماشای فیلم خواهد بود.

لازم بذکر است که همه هتل ها هم فروشگاه ها ی مختلف و یا داروخانه ندارند بنابرین اگر از غذای هتل خسته شدید و یا سردرد دارید تنها گزینه پیش روی شما سوار شدن به شاتل و رفتن به سطح شهر است.

فراموش نکنید که حتما در مورد پارکینگ رایگان از هتل سوال کنید.اگر هتل در محوطه داخل فرودگاه واقع شده باشد احتمالا مجبور به پرداخت مقداری هزینه باشید.

مزایا و معایب هتل های فرودگاه

در هتل های فرودگاهی بواسطه داشتن پنجره های ضد صدا ,پرده های ضخیم و عایق های صوتی غالبا صدای موتور هواپیما ها بگوش نمیرسد ولی اگردلتان خواست که پنجره های اتاق را باز کنید و یا هوس خوردن یک فنجان قهوه در تراس و خواندن روزنامه در بالکن هتل  به سرتان زد اینکار فقط با زدن گوش بند یا محافظ گوش امکانپذیر خواهد بود!

مهم تر از همه قبل از اقدام به رزرو حتما اطلاعات دقیق درخصوص ترانسفر را از هتل سوال کنید.

بعضی مواقع مفهوم عبارت “فاصله تا هتل فقط در حد پیاده روی”  ممکن است به معنی 30 دقیقه پیاده روی در یک بزرگراه باشد. چنین اتفاقاتی میتواند اعصاب شما را بهم ریخته و هیچ امکاناتی در هتل مثل سالنهای زیبایی اندام رایگان,نوشیدنی رایگان بهنگام ورود به هتل و حتی تخت های بزرگ هتل هم تاثیری دربهتر کردن در بهبود وضعیت تان نداشته باشد!

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


دو شنبه 12 خرداد 1399
ن : بنفشه

خرید اینترنتی بلیط هواپیما - ایران چارتر

بلیط هواپیما

تهیه بلیط هواپیما ها همیشه یکی از دغدغه های اصلی مسافرانی است که روز های آخر و یا تعطیل ترجیح می دهند این کار را انجام دهند. همیشه بهترین خرید چندین روز پیش از موعد سفر شماست تا با مشکلات و اختلالات احتمالی روبرو نشوید.

امروزه هواپیما یکی از بهترین وسایل نقلیه برای جابجایی بین استان ها و کشور ها و سفر از قاره ای به قاره ای دیگر تنها در عرض چند ساعت است.

همیشه تهیه بلیط هواپیما راز هایی دارد که پس از یک بار سفر با آن آشنا می شوید، اگر وب سایت های خرید بلیط را زیر و رو کنید، حتما با قیمت های متفاوتی روبرو می شوید که هر کدام از این تغییرات قیمت دلایل خاص خود را دارد و برای هر کدام توجیهی وجود خواهد داشت.

مثلا برخی از روز ها به دلیل مسافرت های کم تر کاری، قیمت پایین تری دارند، شنبه یکی از این روز ها است، وقتی شما شاغل هستید معمولا جمعه را برای این کار انتخاب می کنید، پرواز ها در سطح کشور و به صورت بین المللی در ساعت های مختلفی از جمله صبح، ظهر، عصر و شب انجام می شود، معمولا بحث بیخوابی گریبان گیر بسیاری از ماست.

تهیه چارتر هواپیما

پس اگر فرصت کافی را داشته باشید، ترجیح می دهید بعد از ظهر و یا غروب را برای یک پرواز آرام انتخاب کنید. مسئله مهم دیگر این است که برخی نیاز به بلیط چارتر دارند، یعنی پرواز آن ها در یک زمان مشخص رفت و برگشت خواهد داشت. به طور مثال شما روز شنبه پرواز رفت خواهید داشت و با توجه به این که بلیط چارتر تهیه کرده اید ناگزیر هستید در زمان مشخص مجددا بازگردید.

بلیط های چارتر قیمت پرواز رفت و برگشت را خواهند داشت، پس اگر زمان بازگشت شما دقیق و مشخص نیست به هیچ عنوان چنین خرید و رزروی را انجام ندهید.

عموما روز های تعطیل و خاص و صد البته تابستان گران ترین ها هستند، تقاضا بسیار زیاد است و هر کسی دوست دارد در فصل تابستان یک سفر هوایی را تجربه کند، شرکت های هواپیمایی نیز فروش بلیط بیشتری خواهند داشت.

بهتر است بلیط های لحظه آخری خریداری نکنید، چون ممکن است در ساعت و زمان مشخص شما بلیطی موجود نباشد.

مسئله مهم دیگر انتخاب صندلی و محل استقرار شماست که اگر گزینه انتخاب صندلی در حین پرواز را تایید کرده باشید می توانید با حضور سریع تر از دیگر مسافران در فرودگاه صندلی های بهتری را انتخاب کنید. البته که این بستگی به میزان فروش بلیط های گران قیمت تربه دلیل جای خوب دارد.

صدور بلیط پرواز هواپیما

وقتی رزرو بلیط آنلاین را انجام می دهید، نسخه چاپی آن نیز در دسترس شما خواهد بود، در صورتی که این کار را در شرکت های هواپیمایی رزرو بلیط پیگیری نمائید، نیز بلیط همان لحظه صادر خواهد شد و زمان و تاریخ دقیق پرواز شما از قبل مشخص شده است، ممکن است همیشه برخی از پرواز ها با تاخیر روبرو شوند، اما به این معنی نیست که این اتفاق همیشه انجام دهد.

همیشه چند ساعت زود تر در فرودگاه حاضر باشید تا از اتفاقات احتمالی پیشگیری کرده باشید، پروسه دریافت کارت پرواز و انتخاب صندلی ممکن است مدت زمانی به طول بیانجامد.

به دلیل امکان اشتباه در زمان صدور بلیط و یا هر خطای دیگری، مبدا، مقصد، ساعت پرواز و تاریخ و روز آن را چک کنید و در صورت مشاهده هر گونه اشتباه حتی چاپی، آن را با شرکت های هواپیمایی در میان بگذارید تا اگر راه حلی وجود داشت در اختیار شما قرار گیرد.

کارت پرواز و برچسب بار الصاق شده نیز در فرودگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت، از یاد نبرید که باید آن ها را تا لحظه آخر نگه دارید.

امکان انصراف از پرواز و لغو بلیط نیز در موعد و زمان مقرر وجود دارد و این کار باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود؛ در غیر این صورت شرکت های هواپیمایی و فروش بلیط هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

خرید بلیط لحظه آخری

بلیط های لحظه آخری نیز می توانند گزینه خوبی برای پرواز های ناگهانی و اضطراری باشند، اما بهتر است اگر فرصت کافی دارید این کار را حتی چند هفته قبل تر انجام دهید، چون هم می توانید از تخفیف های ویژه شرکت های هواپیمایی استفاده کنید و هم انتخاب شما با دقت تر انجام می شود.

برخلاف باورعموم شما هم به عنوان یک شهروند عادی می توانید از خدمات ویژه و یا CIP استفاده کنید، البته قیمت بلیط این گونه پرواز ها بالا است و شما دیگر نیازی به گذشتن از مراحل گیت و... را ندارید. در واقع گیت پرواز، مسافران را به دلایل امنیتی بررسی کامل خواهد کرد و شما از یک مرحله کاملا روتین و متداول باید گذر کنید.

همیشه برخورد شرکت های فروش بلیط هواپیما را به یاد داشته باشید، می توانید با مقایسه چند بار پرواز و یا بررسی انتقادات مردم از این شرکت ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

این مسئله مهم را نیز به یاد داشته باشید که صرفا قیمت بسیار بالا و یا پایین نمی تواند تفاوتی در کیفیت ایجاد کند، گاه قیمت پایین می تواند برای شما مشکلاتی را ایجاد کند، پس هیچ ارزانی بی حکمت نیست، بخصوص این که آن را با دیگر شرکت های فروش بلیط مقایسه کنید.

خرید بلیط هواپیمای پرواز داخلی

خرید بلیط هواپیما های داخلی عموما مراحل کوتاه تر و آسان تری دارد چون نیازی به صدور روادید نخواهد بود، همین طور هزینه کم تر آن ها و همین طور انتخاب صرفا یک فرودگاه کار را برای شما به مراتب سریع تر می کند.

بلیط های چارتر عموما پس از صدور امکان ویرایش مشخصات را نخواهند داشت، پس در ثبت اطلاعات خود دقت کافی را داشته باشید تا هزینه بلیط شما هدر نرود، این کار برای بلیط های سیستمی که تاریخ برگشت مشخصی ندارند آسان تر و قابل انجام است.

البته باید بگوییم که بلیط های هواپیما با توجه به اصطلاحاتی که در کنار نامشان استفاده می شود تفاوت های عظیمی دارند. اکونومی، فرست کلاس، بیزینس کلاس و...

تفاوت بلیط های هواپیمایی

بلیط های هواپیما با توجه به کیفیتشان قیمت متفاوتی دارند و عموما هزینه خرید آن ها بسته به اولویت پرداخت مبلغی در مقابل راحتی و پرواز آسان را داراست.

پرواز های اکونومی کم هزینه ترین هستند و عموما اولین گزینه ای هستند که در اختیار شما قرار می گیرد، توریست ها، مسافران بین استانی و همین طور مردم عادی از این بلیط استفاده می کنند. دلیل محبوبیت آن قیمت پایین است. در واقع واژه اکونومی نیز به معنی اقتصادی و به صرفه است.

پرواز ها و بلیط های بعدی مربوط به بیزینس کلاس است که یک پله بالاتر از پرواز های عادی است و کابین و محل استقرار مسافران با اکونومی متفاوت است و خدمات ویژه تری در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت، در کلاس بعدی نیز فرست کلاس قرار می گیرد که بالاترین کیفیت و البته گران ترین بلیط را خواهد داشت. پرواز های فرست کلاس معمولا امکانات ویژه ای پس از پرواز نیز خواهند داشت.

البته هر شرکت هواپیمایی و ایرلاین خدمات خاص و متفاوت خود را خواهد داشت، مثلا ممکن است فرست کلاس یک شرکت خاص بسیار بهتر و با کیفیت تر از شرکت دیگری باشد. قطعا کیفیت و خدمات پرواز، صندلی ها و مدت زمان ورود به هواپیما و خروج از فرودگاه از جمله این موارد است.

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399
ن : بنفشه

شمیران سوپر - فروشگاه آنلاین مواد غذایی

امروز می خواهیم براتون یکی دیگه از جاذبه های توریستی تهران رو معرفی کنیم . این بار به سراغ جایی رفتیم که نه تنها خارجی ها ، بلکه مردم دیگر شهرها و حتی خود تهرانی ها ! هم دوست دارن حداقل یکبار اونجا را ببینن . شاید براتون جالب باشه که این مکان یک خواروبار فروشی خیلی قدیمیه که الان تبدیل به یک سوپرمارکت خاص شده !

شمیران سوپر ! سوپر انلاین

شمیران سوپر همونطور که از اسمش مشخصه در شمرون و در مرکز اون یعنی تجریش (سرپل تجریش) واقع شده . این فروشگاه در سال 1346 افتتاح شد و از همون اول با رویکرد عرضه تخصصی خوراکی های خارجی و برندهای معروف بین المللی کارش رو شروع کرد ، و با تمرکز بر روی موادغذایی واجتناب از فروش دیگر اقلام سوپر مارکتی ، طی بیش از نیم قرن فعالیت به مرکز فروش بهترین خوراکی ها در ایران ، تبدیل شد .

معروفترین ، خاص ترین و محبوب ترین انواع موادغذایی از روغن ، سس ، ادویه ، کنسرو ، ماکارونی و غلات گرفته تا قهوه ، چای ، شکلات ، آبنبات ، بیسکوییت و ... .

سبک کاسبی خاص این سوپرمارکت که مبتنی بر تهیه خوردنی های درجه یک و سرویس دهی عالی به مشتریان بوده باعث شده که نه تنها افراد خارجی مقیم تهران ، که دنبال موادغذایی کشور خودشون هستن ، بلکه هموطن های عزیز خودمون و مخصوصا آشپزها ، باریستاها ، رستوران ها و کافه ها هم هر چیزی رو که برای آشپزخونه ، تهیه غذا ، دسر ، قهوه و ... نیاز دارن از این فروشگاه تهیه کنن .

طی 53 سال گذشته ، این فروشگاه چندبار اقدام به بازسازی و نوسازی کرده که آخرین آن در سال 1394 بوده که علاوه بر خرید تجهیزات جدید ،مدیران جوان و کار آزموده ای به کادر فروشگاه اضافه شدند و با طرح و ایده های نو تحولات مثبت و ارزشمندی در فروشگاه ایجاد کردند از جمله افتتاح یک کافی شاپ نقلی در فروشگاه!

هدف اصلی ایجاد این کافی شاپ ، این بود که مشتریان بتونن حین خرید از فروشگاه ، به قول معروف دمی هم بیاسایند و با نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه ناب ، خستگی رو از تنشون بیرون کنند .

خوشبختانه گردانندگان شمیران سوپر از نقش روزافزون و روبه گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی هم غافل نبودن و در سال 94 با راه اندازی پیج اینستاگرام وارد فضای مجازی شدند و در حال حاضر صفحه اینستاگرمشون ، با حدود 55 هزار نفر فالوور ، باارزش ترین میزان واقعی فالوور در بین فروشگاه آنلاین مواد غذایی در ایران رو داره .

استقبال بسیار زیاد مردم از پیج اینستاگرام باعث شد که در سال 1396 ، وب سایت انلاین این فروشگاه و سپس در سال 1397 اپلیکیشن موبایل شمیران سوپر ، با امکان فروش بیش از پنج هزار قلم کالا و ارسال به تمام نقاط تهران و حتی دورترین نقاط ایران ، از طریق درگاه مطمئن بانکی ، راه اندازی شود تا در سریع ترین زمان ممکن سفارشات رو بدست مشتریان برسونند .

شمیران سوپر ، علاوه بر اینکه روزانه پذیرای صدها نفر از هموطنان در داخل فروشگاه هست ، بعنوان یک فروشگاه آنلاین موادغذایی ، به مرجع ارائه اطلاعات مفید و معتبردرحوزه صنایع غذایی و سوپرفودها تبدیل شده و انواع خوراکی های رژیمی کالا ، دیابتی ، گیاهخواری ، کتوژنیک ، ارگانیک و ... فراهم کرده . 

در کنار اینها عاشقان پودر قهوه اسپرسو و انواع نسکافه ها و نوشیدنی های انرژی بخش و مفید مثل چای ماسالا و چای ماچا هم کافی شاپ شمیران سوپر رو به پاتوق خودشون تبدیل کردن .

شاید براتون جالب باشه که اسامی تعدادی از خوراکی های خاص این فروشگاه جذاب رو براتون بنویسیم :

سویا سس ، سس صدف ، جلبک سوشی ، خردل با دانه ، شکلات و کاکائو های بدون شکر ، نودل ، ادویه لیمو فلفل و پاپریکای دودی ، قهوه های عربیکا و روبوستا ، روغن ترافل ، اسپری خامه ، روغن نارگیل ، شیر نارگیل ، عسل ملکه ، خمیر باقلوا ، قهوه ترک ، وانیل ، خمیر هزارلا ، رشته کادایف ، شربت افرا ، جو دو سر ، گرانولا ، آب ووس ، لمون گرس ، تندوری ماسالا ، کورن فلکس های رژیمی و ... تنها گوشه های جذابی از دریای محصولات هیجان انگیز و کم نظیر این سوپر آنلاین هستند .

منطقه شمیران که زمانی به دلیل داشتن آب و هوای فوق العاده و درخت های چنار و افرا در تهران مشهور بود ، اکنون به داشتن شمیران سوپر ، که تنها فروشگاه آنلاین موادغذایی صرفا خارجی هم هست ، به خود می بالد .

جهت آشنایی بیشتر با این فروشگاه میتونید از روش های زیر استفاده کنید :

  • مراجعه حضوری به آدرس تهران ،انتهای خیابان ولیعصر ، میدان تجریش ، خیابان گوگل .
  • تماس تلفنی با شماره 22711331
  • مراجعه به وب سایت www.shemiransuper.ir
  • دانلود اپلیکیشن شمیران سوپر از کافه بازار یا گوگل پلی استور برای گوشی های اندروید ، و سیب اپ ، سیبچه و اناردونی برای گوشی های ios
  • مراجعه به صفحه اصلی اینستاگرام :                                                                   @shemiransuper
  • مراجعه به صفحات تخصصی در اینستاگرام :
          • برای رژیم کتوژنیک                             @keto_shemiransuper
          • برای محصولات ارگانیک                  @organic_shemiransuper
          • برای محصولات گیاهی                          @vegan_shemiransuper      
          • برای ورزشکاران                                       @sport_shemiransuper
          • برای کودکان                                             @kids_shemiransuper
          • خوراکی های بدون گلوتن                      @glutenfree_shemiransuper
          • برای افراد دیابتی                                        @diabet_shemiransuper
          • افراد خارجی مقیم ایران                                @global_shemiransuper
          • رژیم های چاقی                                          @getfat_shemiransuper
          • محصولات کافی شاپی                                  @cafe_shemiransuper
  • استفاده از کانال تلگرام عمومی                                                                         t.me/shemiransuper_ir
  • استفاده از کانال تلگرام تخصصی ، ویژه رستوران ها و خریداران عمده t.me/shemiransuper_wholesale           
  • حساب کاربری در آپارات
  • حساب کاربری در یوتیوب

 

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


سه شنبه 16 ارديبهشت 1399
ن : بنفشه

تور ایرانگردی چه انتظاراتی را برآورده میکند

مسافرت همیشه یکی از تفریحات و خوشیهای انسان است. اما در کنار این خوشی همیشه نگرانی از اجرای سفر و مطمئن بودن و در عین حال قیمت ارزان داشتن مسافرت دلیلی بوده که مسافران انتظاراتشان از سفر با یک آژانس مسافرتی بالا میرود.

 آژانس مسافرتی فارا گشت کورش کبیر با در اختیار قرار دادن با کیفیت ‌ترین و مقرون ‌به ‌صرفه ترین خدمات؛ سفری آسوده و مطمئن که در آن رفع نیازهای شما اولین ملاک و مهم‌ترین آن باشد را ساماندهی می‌کند.  سفری به ‌یادماندنی که در ذهن‌ها تا مدت‌ها بماند. شما می‌توانید برای درک این تجربۀ دلپذیر و با نهایت کیفیت در کنار امکاناتی قابل ‌قبول و خوب سفری متفاوت با آنچه تاکنون تجربه نموده‌اید را با آژانس فارا گشت طی نمایید.

domestic-tour-faragasht.jpg

بدل نمودن یک سفر معمولی به یک گردش فوق‌العاده یکی از خواسته ‌ها و فعالیت‌های ناب ما است که باعث شده در سایۀ تلاشی شبانه ‌روزی به یکی از پرطرفدارترین آژانس‌ها تبدیل گردیم و خدماتمان رضایت صد درصدی مشتریان را کسب نموده باشد رضایتی که سال‌های سال است در کارنامه درخشان این آژانس سربلند، می‌درخشد و هرروز نسبت به قبل بر تعداد مشتریان وفادارش افزوده می‌گردد.

 

پشتیبانی کامل از شما در سفر با مجری اصلی تورهای ایرانگردی

 پشتیبانی آژانس از مسافران خود درهرصورت در طول سفر می‌تواند نکتۀ مهمی باشد که انتخاب آن را با کمترین تردید مواجه نماید زیرا امنیت خاطر ایجاد شده بهترین نوید برای سفری سراسر لذت و خاطری کاملاً آسوده است.

شما با فارا گشت می‌توانید در هر زمان و مکان از سفر که با مشکلی روبرو شدید حمایت همه‌ جانبۀ آن را احساس نمایید از این ‌رو خدمات متنوعی که این برند ارائه می‌دهد از یک ‌طرف آن را در بین رقیبانش ممتاز نموده و از طرف دیگر آمادگی همیشگی‌اش به پاسخگویی آن را در رتبۀ اول آژانس‌های مسافرتی قرار داده است اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفر هستید و می‌خواهید هتل و بلیط هواپیمایی ارزان ‌تر و به ‌صرفه ‌تر را برای سراسر ایران بخصوص شهرهای توریستی داخلی بیابید این آژانس بهترین گزینه و برترین انتخاب است.

 رزرو انواع مختلف هتل در داخل ایران و خارج از کشور در کنار قرارداد با انواع شرکت های هواپیمایی بین المللی امکان تنوع انتخاب پرواز از نظر کیفیت و قیمت را فراهم می‌کند و سفری از هر نظر مناسب را برای شما ایجاد می‌کند.

ما در هر زمان که شما مایل به سفر باشید مطمئناً پیشنهادهای داغ و هیجان‌انگیز بسیاری خواهیم داشت که شما از هر مکان در ایران بعنوان مجری اصلی تور ایران گردی بخصوص برای تورهای شهرهای مشهد؛ قشم؛ چابهار؛ کیش؛ شیراز؛ یزد؛ اصفهان؛ کرمان؛ تبریز و سرعین را راضی خواهد نمود فقط کافی است با مشاوران فارا گشت تماس گرفته و مکان مبدأ و مقصد خود را بیان نمایید و سپس با پیشنهادهای متنوعی که در پیش رو دارید یکی از آن‌ها که با شرایط شما سازگارتر است را انتخاب نمایید.

 

تورهای داخلی و گردشی از نوع شیرین وطنی

می‌شود ایرانی باشی و ایرانگردی را دوست نداشته و جای‌جای سرزمینمان را به مدد تور ایرانگردی نشناسی؟ شهرهای مختلف ایران گردشگران را از آن‌سوی آب‌ها به سمت خود می‌کشاند و جاذبه‌هایش علاقه‌مندان بسیاری را شیفته نموده است.

حال ایرانیان چگونه در این مسابقه سفر و مسافرت از توریست‌ها عقب‌مانده و با مناطق دیدنی کشورشان بیگانه باشند؟ پس تا بیش از این دیر نشده با ما تماس بگیرید و یک تور داخلی ایرانگردی فارا گشت برای خود و خانواده و یا جمع دوستانتان رزرو نمایید و این لذت را با آن‌ها نیز تقسیم کنید

بیا این بار یه جور دیگه بریم سفر داخل ایران شهر یا کشور خودمون. همه اینها که گفتم و گفتی من نگفتم لازمه، ولی هرگز همه اینا با هم جور نمی شه اگر هم بشه مطمئنا یکیش جور نمی شه. یعنی اینطوری هیچ وقت نمی خوای بری سفر؟

 سفرهایی که رفتی رو مرور کن؛ بی تعارف مرور کن…چندتاشون همه شرایط جور بود رفتی ؟

خیلی از سفرهامون رو به دلیل رودربایسی و دعوت دیگران و دوستان و کلافگی و فرار از روزمرگی رفتیم. که البته خوش هم گذشت در نهایت. البته کم و زیاد داره ولی بالاخره حتی اگر بد هم بوده باشه خاطره شده.

اگر مشکل دعوت و اصرار همسفران باشه، من از طرف خودت بهت اصرار می کنم و دعوتت می کنم شما رو به یه سفر ایران گردی کامل و امن.

 

بهترین انتخاب، بهترین سفر ایرانگردی

گزینه‌های فراوان امکان مقایسه را برای شما فراهم نموده و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته و در کوتاه ‌ترین زمان ممکن تعداد بسیاری از انتخاب ‌ها را در پیش روی شما مجسم می‌کند شما می‌توانید با هر میزان بودجه و با قیمتی غیرقابل ‌تصور و بسیار پایین ‌تر از آنچه بدان فکر می‌کردید یک سفر عالی و کم ‌هزینه که شامل بلیط هواپیما چارتر و یا سیستمی، قطار و یا اتوبوس و رزرو هتل در سراسر شهرهای ایران و همراهی گشت از جاهای دیدنی را برای خود و خانواده‌تان انتخاب نمایید و در آینده نیز آن‌ها را به دوستان خود پیشنهاد دهید. آژانس مسافرتی فارا گشت با سال‌ها تجربه در تور ایرانگردی  که مجموعه ای از تورهای مشهد، چابهار، یزد، کیش، قشم، شیراز، اصفهان، کرمان، تبریز و سرعین خواهد بود مفتخر است به مشتریان فهیمی که طی این سال‌ها همیشه همراه او بوده‌اند و وی مجری طراحی سفرهایی با کیفیت از مرداد سال 1392 تا به امروز برای آن‌ها بوده است. رضایت اکثریت مسافرین خداوند را بینهایت شکر؛ نشانی است بر این صحت این گفته ها. اینبار نوبت شماست که با ثبت نام در این تورها برای آرامش خودت برنامه ریزی کنی.

مطمئن بودن از یک آژانس میشود هم به سابقه آن نگاه کرد و هم به دارای مجوز رسمی بودن که خود این مسله بسیار مهم است. استعلام کارکرد های آژانس مسافرتی تور های ایران گردی هم از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بسیار راحت میباشد.

 

آدرس آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر:

تهران، میدان ولی عصر، ابتدای کریمخان، ساختمان کیمیا، واحد 33

شماره تلفن تماس برای رزرو تور و راهنمایی درباره سفر ایران گردی:

02188909296

منبع:

faragasht.com

fanooszagros.ir

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 29 فروردين 1399
ن : بنفشه

چرا مهمانداران، پروازهای اکانومی را به فرست کلاس ترجیح می دهند؟

همانطور که می دانید، هر کسی دوست دارد سطح کلاس پروازی خود را ارتقا دهد و با فرست کلاس و بیزینس کلاس پرواز کند… اما این مورد درباره مهمانداران هواپیما صدق نمی کند.

مهماندرا

اکثر مردم فکر می کنند که خدمه کابین ترجیح می دهند در پرواز فرست کلاس حضور داشته باشند و برای چند مسافر شیک و ثروتمند کار کنند تا اینکه مجبور باشند به صدها مسافر در کابین اکانومی کلاس سرویس دهی کنند. اما بر اساس بررسی های صورت گرفته این تصور کاملا غلط است.

مهماندار

روند ارتقا شغلی در شرکت های هواپیمایی

روند ارتقا برخی از شرکت های هواپیمایی اینگونه است که خدمه باید اول از پروازهای اکانومی شروع کنند و سپس به بیزینس کلاس و فرست کلاس برسند. اما بعضی دیگر از شرکت ها حق انتخاب را به عهده خدمه می گذارند.

نظر خدمه درباره پروازهای اکانومی و فرست کلاس

نتایج مصاحبه با چند مهماندار نشان می دهد: با اینکه خدمه در کابین فانتزی فرست کلاس باید به ۱۰ نفر به جای ۱۰۰ نفر در کابین شلوغ و محدود اکانومی کلاس رسیدگی کنند، اما درخواست های مکرر مسافران فرست کلاس، مهمانداران را خسته تر می کند.

مهماندار

هیثر وایلد، یکی از مهمانداران اسبق می گوید: “کار کردن در پروازهای اکانومی خیلی ساده تر از فرست کلاس است. وقتی با اکانومی پرواز می کردیم، همه چیز راحت تر بود. مهماندار ارشد در هواپیما تمام اعلانات و تشریفات را به انجام می رساند و بر وظایف و مسئولیت های مهمانداران دیگر -که پذیرایی از مهمانان بود- نظارت داشت. او حتی راهروها را بررسی می کرد تا چیزی از قلم نیفتاده باشد”.

مهماندار

وی در ادامه افزود: “اما وقتی که با فرست کلاس پرواز می کردیم، هیچ زمانی برای استراحت نداشتیم و باید هر ثانیه از مسافران پذیرایی می کردیم. ما باید مکررا از مسافران می پرسیدم که آیا به چیزی احتیاج دارند یا خیر تا احساس هیچ کمبودی نداشته باشند. این وضعیت باعث می شد احساس کنم گارسون آسمان هستم”.

نورالیا مازلان یکی دیگر از مهمانداران گفت: “کار کردن برای ۱۰۰ نفر در پرواز اکانومی همیشه برایم لذت بخش تر و راحت تر از رسیدگی به ۱۶ مسافر در فرست کلاس بود”.

مهماندار

“در پرواز اکانومی، مسافران غذایشان را می خورند و خیلی شکایت نمی کنند. بعد ما زباله ها را جمع آوری می کنیم و تمام… نور کابین را کم می کنیم و آماده خوابیدن می شویم.”

چند مصاحبه دیگر با مهمانداران هواپیما صورت گرفته و نتایج آن به قرار زیر است:

مسیرهای پروازی هواپیما می تواند با رفتار عجیب و غریب و عادات ناخوشایند مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس رابطه مستقیم داشته باشد. به عنوان مثال: اکثر مهمانداران از کار کردن برای پرواز فرست کلاس در مسیر لس آنجلس بیزار هستند.

هر مسافر فرست کلاسی که به مقصد فرودگاه لاکس (LAX airport) لس آنجلس پرواز می کند، یک پرنسس است و از خدمه انتظار دارد که با او مثل یک شاهزاده رفتار کند. آنها در ذهن خودشان فکر می کنند که یکی از افراد مشهور جهان هستند و درخواست های عجیب و غریبی دارند.

مهماندار

در شرکت های هواپیمایی دیگر، مسافران بیزینس کلاسی که بین نیویورک و لندن یا نیویورک-میامی پرواز می کنند، به شدت پر رو و بی ادب هستند.

به نقل از یک مهماندار: “در پرواز فرست کلاس نیویورک-فلوریدا همه مسافران فکر می کنند که مهم ترین شخص جهان هستند.

خاطرات یک مهماندار

او در ادامه خاطره ای از این پرواز تعریف می کند: “یکبار مسافری ۴۰ ساله در پرواز فرست کلاس نیویورک-فلوریدا از من خواست تا دانه های بادام را از آجیلش سوا کنم و پنیر رنده شده را از سالادش جدا کنم. او به من دستور داد که سبزی گشنیز را از سالاد “تبوله” (تبوله نوعی سالاد عربی می باشد که به طور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریزشده، سیر، پیاز، روغن زیتون، آبلیمو و نمک تشیل شده است) سوا کنم… این یکی از بدترین خاطرات من در این پرواز است”.

مهماندار

با اینکه اکثر مردم دوست دارند در مکان های شیک و مدرن و با افراد سطح بالا کار کنند اما این طور که پیداست هرگز نباید زود قضاوت کرد. مهمانداران شغل سخت و پر استرسی دارند و اینکه مسافران مسئولیت های مهم آنها را زیر سوال می برند و مانند پیشخدمت با آنها رفتار می کنند، اصلا برایشان خوشایند نیست. از این رو اکثر خدمه کابین هواپیما، پروازهای اکانومی را به فرست کلاس و بیزینس کلاس ترجیح می دهند.

منبع: سفرمی

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 14 فروردين 1399
ن : بنفشه

بسته حمایت از گردشگری رونمایی و اعلام شد

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی,گردشگری و صنایع دستی درباره جزئیات بسته حمایتی که به واسطه خسارت‌های وارد شده در زمان شیوع ویروس کرونا، به صنعت گردشگری بیان کرد: دولت سرانجام با بسته حمایت از واحدها و فعالان گردشگری موافقت کرد. پس از پیگیری‌های مستمر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دولت با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری با بسته حمایتی موافقت کرد.

بسته حمایت از گردشگری شامل موارد زیر می شود:

  •  تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی.
  • امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرح ۱۲ درصد.
  • امهال سه ماهه مالیات، اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده است
  • امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری.
  • تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی (آب، برق، گاز) به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی.
  • امکان استفاده از اوراق سرمایه در گردش طرح «گام» (گواهی اعتبار مولد با هدف تامین نقدینگی بنگاه‌های مالی بدون افزایش تورم)

همچنین تمدید دوره امهال موارد ذکر شده از سه ماه به شش ماه در دست پیگیری می باشد.

معاون گردشگری در همین باره تاکید کرد: واحدهای (گردشگری) که نیروی انسانی خود را در این مدت اخراج کرده‌اند نمی‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

آمار جمعیت بیکار شده در صنعت گردشگری به طور دقیق مشخص نیست اما با تعطیلی بسیاری از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی، تعداد زیادی از فعالان این حوزه بیکار شده اند.

آژانس داران از بسته حمایتی ناراضی بوده و معتقدند با توجه به حجم خسارات وارد شده به صنعت گردشگری این بسته برای جبران خسارت‌ها ناکارآمد است و این صنعت به تسهیلاتی مانند وام‌ کم بهره‌تر نیازمند است و باید راهکارهای اساسی تر ارائه شود.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


چهار شنبه 6 فروردين 1399
ن : بنفشه

وضعیت گردشگری در سال 99

یک متخصص حوزه گردشگری با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری در سال 99 بدتر از سال های گذشته است، افزایش قیمت ارز را وابسته به افزایش سفرهای داخلی ندانست.

به گزارش تیتربرتر؛ گردشگری در چند دهه گذشته به یک قطب اقتصادی که به تقویت اقتصاد بسیاری از کشور ها کمک می کند تبدیل شده است.مردم به سفر و تعطیلات به عنوان یک نیاز ضروری نگاه می کنند نه تنها امری تجملاتی و غیر ضروری.گردشگری خواستار هماهنگی و همکاری بین آژانس های مسافرتی، اپراتورهای تور و گردشگران است. گردشگری دارای چند عنصر اصلی می باشد که شامل :مقصد، جاذبه ها، مکان ها، محل های اقامتی و تمام خدمات جانبی می باشد.

گردشگری چیست؟

گردشگری شامل فعالیت هایی است برای افرادی که در حال سفر هستند و قصد اقامت در یک محلی به دور از خانه خود را دارند ،چه برای اوقات فراغت چه برای کسب و کار و یا اهداف دیگر.

مفهوم گردشگری از زبان متیسون(۱۹۸۲)

گردشگری به حرکت موقت مردم به خارج از محل کار و زندگیشان و فعالیت هایی که در طول اقامت در آن مقصد می خواهند انجام دهند و همچنین امکاناتی که شرایطی را ایجاد میکند تا به خواسته هایشان برسند گفته می شود.

گردشگری به طور معمول در ابتدا به شکل سنتی بود.با تکامل فرهنگ ها، اقتصادها و دانش،گردشگری به فرم و شکل دیگری به نام گردشگری پایدار رسید که ۱- در نظر گرفتن سفری با برنامه ریزی دقیق ۲- رسیدن به مقاصدی که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند و۳- همچنین تحت حفاظت قرار دادن مقاصد به عنوان اولویت در مقوله گردشگری قرار گرفتند.

پیش بینی گردشگری ایران در سال 99

رحیم یعقوب‌زاده، متخصص حوزه گردشگری، با اشاره به پیش بینی‌اش برای سال ۹۹ گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت به دلیل اینکه دو الی سه ماه اول سال ۹۹ گردشگری در کشور در رکود بوده و پس از آن هم ماه مبارک رمضان است به نظر می‌رسد برای سال 99 گردشگری ایران و جهان مطلوب نخواهد بود.

او افزود: یکی اینکه بحث کرونا دنیا را تحت تاثیر قرار داده است وقتی اقتصاد جهانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۰ با توجه به شرایط پیش آمده یعنی در سال ۹۹ دچار رکود ور رشد منفی است این امر در خیلی از زمینه ها اثرگذار خواهد بود.

یعقوب‌زاده اظهار کرد: در ایران سه ماه درگیر هستیم و دولت هزینه زیادی کرده است و درآمد مردم کاهش پیدا کرده چند ماه نیاز داریم تا احیا پیدا کنیم و سفرها مانند سال‌های قبل جبران نخواهد شد.

سفرها در سال 99 کمتر از 98 است

او افزود:  بنابراین سفر سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بنا به دلایل عنوان شده و همچنین تحریم‌ها کمتر خواهد بود. از این رو ورود گردشگران خارجی کاهش پیدا خواهد کرد و در داخل هم نیز سفرهای داخلی و خارجی کاهش پیدا می‌کند.

افزایش دلار سبب افزایش سفرهای داخلی نمی‌شود

این متخصص در حوزه گردشگری در پاسخ به این سوال که افزایش دلار مانع از سفر به خارج از کشور و افزایش سفرهای داخلی خواهد شد یا نه گفت: با قاطعیت می‌گویم که این گذاره نادرست است به غیر از کرونا در سال جاری درآمدهای هم کاهش پیدا کرده و همچنین افزایش قیمت ارز را داشتیم از این رو مردم کمتر به سفر ترکیه می‌روند اما سفر داخلی گسترش پیدا نکرده است.

یعقوب‌زاده اضافه کرد: آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که هزینه اقامت‌گاه و پروازهای داخلی افزایش پیدا کرده و از این رو همچنین بحث بنزین هم تاثیر گذار بوده و مردم کمتر با ماشین‌های شخصی خود به سفر می‌روند؛ به این دلیل افزایش ارز در همه زمینه‌ها اثرگذار بود و سفرهای داخلی افزایش نداشته چراکه درآمد مردم کاهش پیدا کرده بنابراین سفر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کمتر و در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری تیتر برتر

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


چهار شنبه 6 فروردين 1399
ن : بنفشه

معرفی اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines + لینک دانلود

در کنار گونه های مختلف و مشهور نرم افزارها و اپلیکیشن های موجود در زمینه سفر و گردشگری و بویژه رزرواسیون هتل ها ، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های هتلداری رزرو لحظه آخری هتل و اقامت HotelsCombines است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا قیمت تمامی سایت‌های برتر رزرواسیون هتل دنیا را با یکدیگر مقایسه کنند.این اپلیکیشن اخیرا موفق شده که عنوان بهترین سایت در زمینه مقایسه هتلها را از آن خود نماید.

اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines همچنین دسترسی به بیش از 800 هزار هتل در سراسر جهان را فراهم می‌سازد و علاوه بر بررسی و رتبه‌بندی هتل‌ها، ضمانت بهترین نرخ و فیلترهای متعددی برای جستجو را نیز ارائه می‌دهد تا بتوان در کمترین زمان، بهترین هتل را انتخاب و رزرو کرد.

اطلاعات بیشتر در خصوص اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines را از طریق لینک زیر و در وب‌سایت این شرکت مشاهده فرمائید.

وب‌سایت اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines

جهت دانلود اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines برای استفاده در سیستم عامل‌های Android و IOS از طریق لینک‌های زیر اقدام فرمائید:

 

دانلود اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines برای سیستم عاملAndroid

دانلود اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines برای سیستم عامل IOS

منبع: هتل نیوز

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


چهار شنبه 14 اسفند 1398
ن : بنفشه

صبا ایده در فلایتیو سرمایه‌گذاری کرد

 

ورود هلدینگ مالک آپارات و فیلیمو به بازار گردشگری آنلاین

هلدینگ صباایده به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای استارتاپی ایران با سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی در فلایتیو که از معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل است، به طور رسمی وارد بازار گردشگری آنلاین شد.

به گزارش روابط عمومی صباایده، این برند فعال در حوزه ویدئو، استریم و تبلیغات آنلاین که پلتفرمهایی چون فیلیمو، آپارات و آژانس تبلیغات آنلاین صباویژن را زیر مجموعه خود دارد، با سرمایه گذاری در یکی از دو استارتاپ بزرگ حوزه گردشگری، به طور رسمی وارد بازار فروش و رزرواسیون بلیط هواپیما و قطار شد.

ظرفیت‌های موجود در بازار گردشگری آنلاین ایران و فاصله زیادی که این حوزه از بازار آفلاین دارد، رشد قابل‌توجه و ارگانیک فلایتیو از ابتدای فعالیت آن و ویژگی‌های مشترک تیم‌های مدیریتی دو برند که آن‌ها را بهم نزدیک‌تر می‌کند از مهمترین علت‌های جدیدترین سرمایه‌گذاری صباایده است.

این سرمایه‌گذاری که با خرید ۲۰ درصد سهام فلایتیو رقم خورده پیرو تجربه و دانش فلایتیو در صنعت گردشگری و در کنار ظرفیت‌ها و حمایت‌های گسترده تبلیغاتی صباایده، مسیر تازه‌ای را در صنعت گردشگری آنلاین ایران رقم خواهد زد.

منبع : سفرانه

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

ترکیه، پیشرو در صنعت گردشگری سلامت

به گزارش سلامت نیوز در ارتباط با گردشگری سلامت در ترکیه و به نقل از الفبای سفر، گردشگری پزشکی به افرادی که به منظور معالجه پزشکی به خارج از کشور سفر می کنند، اشاره دارد و در گذشته، معمولا به کسانی که از کشورهای کمتر توسعه یافته به مراکز اصلی پزشکی در کشورهای بسیار پیشرفته سفر می کردند، گردشگر سلامت یا گردشگر پزشکی گفته می شد. با این حال، در سالهای اخیر نیز به همان اندازه مراجعه کننده به کشورهای توسعه یافته برای درمان های پزشکی با قیمت پایین و کیفیت بالا وجود دارد. این انگیزه ممکن است به دلیل استفاده از خدمات پزشکی که در کشور غیر قابل استفاده و یا دارای مجوز نیستند نیز باشد. گردشگری پزشکی بیشتر برای جراحی ها (جراحی های زیبایی و موارد دیگر) یا درمان های مشابه انجام می شود، اگرچه افرادی نیز برای معالجه دندانپزشکی یا باروری به کشورهای دیگر سفر می کنند.

گردشگری پزشکی در ترکیه

پیشرفت ترکیه در جذب گردشگری سلامت

دکتر سلام در رابطه با صنعت توریسم سلامت ترکیه می گوید، خدمات بهبود یافته با فناوری پیشرفته، متخصصان ذیصلاح و قیمت های ارزان، اخیرا ترکیه را به مقصدی جذاب در بین شهروندان و گردشگران سلامت در سراسر جهان تبدیل کرده است و گردشگران سلامت با خرید بلیط هواپیما استانبول خود را به این شهر رسانده و درمان خود را آغاز می کنند. این کشور در توریسم مراقبت های بهداشتی و پزشکی با ارائه خدمات گسترده و ایجاد درآمد، به پیشرفت چشمگیری رسیده است. با داشتن میزبانی 1 میلیون نفر در اهداف گردشگری سلامت، متخصصان بهداشت و درمان ترکیه با تمرکز بر جنبه گردشگری این بخش، اکنون قصد دارند از 2 میلیون گردشگر سلامت در سالهای آینده استقبال کنند. انتظار می رود تعداد گردشگرانی  به عنوان توریست سلامت وارد این شهرها می شوند، رکورد سالهای گذشته را نیز بشکنند. دکتر فولیا سالیک، رئیس انجمن بین المللی بهداشت ترکیه گفت: جهانگردی سلامت، یکی از قدیمی ترین انواع جهانگردی در جهان، طی سالهای اخیر یک بخش با سرعت بالا و یک نوع جایگزین بسیار مهم گردشگری است. وی افزود که ترکیه در نظر دارد 20 تا 25 میلیارد دلار از گردشگری سلامت در سال های آینده درآمد به ارمغان آورد.
ترکیه به لطف بیمارستانهای مدرن، نیروی انسانی آموزش دیده، پزشکان متخصص، زیرساختهای تکنولوژیکی و تجربه خدمات درمانی را که در حد استانداردهای اروپایی ارائه می دهد، تعداد بسیاری گردشگر سلامت را  به خود جذب می کند. لازم به ذکر است کیفیت خدمات بسیاری از بیمارستانهای خصوصی در ترکیه توسط اعتبار جهانی تأیید شده اند. آژانس های اعتباربخشی جهانی، 42 مؤسسه بهداشتی، 37 بیمارستان، سه آزمایشگاه و یک مرکز پزشکی سرپایی ترکیه را در رتبه دوم جهان قرار داده اند.

پزشکان ترکیه در حال انجام اعمال درمانی

 

بهترین مقصد برای گردشگری پزشکی و سلامت

نظر الو دکتر در مورد توریسم سلامت ترکیه این است که ترکیه در چهارراه اروپا و آسیا قرار گرفته و فاصله زمانی کوتاهی با ایران به وسیله هواپیما دارد. از سوی دیگر وجود برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی اروپایی و آمریکایی پیشرفته، معافیت ویزا و روابط مختلف بین دو کشور، ترکیه را به گزینه مناسب برای مراجعه ایرانیان به منظور معالجه و گردشگری پزشکی و سلامت تبدیل کرده است. همچنین درمان در ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی به صرفه جویی در حدود 60 درصد از هزینه های پزشکی کمک می کند و این به تنهایی یکی از دلایل بزرگ برای جذب گردشگر سلامت از ایران می باشد. آلمانی ها، لیبیایی ها و عراقی ها در بین گردشگران پزشکی در ترکیه، بیشترین تعداد بیماران خارجی در حوزه چشم پزشکی بوده اند. گردشگران اروپایی و دیگر کشورهای آسیا نیز به عنوان گردشگر سلامت در حوزه دندانپزشکی، جراحی قلب و جراحی پلاستیک، به ترکیه مراجعه می کنند.

ابزار پزشکی در صنعت گردشگری پزشکی ترکیه

 

منبع: الفبای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

بهترین رستوران های شهر باکو

شهر باکو پایتخت پر رونق کشور آذربایجان، شهری پر جنب و جوش با تاریخچه ای غنی می باشد که به دوران امپراتوری روم باز می گردد. باکو شهری قدیمی و در عین حال به روز و پیشرفته می باشد. در ادامه مطلب

همراه باشید تا بهترین رستوران های این شهر آذری را به شما معرفی کنیم.

همچنین اگر می خواهید در سفر به آذربایجان تمامی اطلاعات مورد نیازتان را یکجا بخوانید این مطلب را از دست ندهید:

Eleven Restaurant & Lounge

معرفی رستورانهای باکو

"ایلون رستوران" رستورانی ژاپنی در باکو است که در طبقه 11 هتل پارک قرار گرفته است و از آن منظره زیبایی از پایتخت آذربایجان دیده می شود. این رستوران باکلاس ،انتخابی عالی برای افرادی است که به سوشی و سایر غذاهای ژاپنی و آسیایی علاقمند هستند. شبها در رستوران ایلون موسیقی زنده نواخته می شود که آن را به محیطی منحصربه فرد تبدیل می کند.

Avaz Dining & Lounge

سفر به شهر باکو

در بین جاذبه های گردشگری باکو ، این رستوران، رستورانی سنتی می باشد که در آن برای نشان دادن فرهنگ بومی مردم آذربایجان علاوه بر غذاهای محلی این کشور موسیقی سنتی آذربایجان نیز نواخته می شود. منوی سنتی رستوران و همچنین غذای مخصوص سرآشپز، مشتریان را برای صرف این غذاهای خوشمزه وسوسه می کند. از غذاهای محبوب این رستوران می توان ماهی خاردار با زنجبیل و سبزیجات، سوپ کدوحلوایی و کباب بره را نام برد.

The ART Garden

باکو

رستوران "آرت گاردن" نیز از جمله رستوران های قلب باکو در بین دیدنیهای شهر باکو است که می بایست آن را امتحان کنید. فضای این رستوران فوق العاده عالی و دلباز می باشد. این رستوران شامل چندین اتاق غذاخوری اختصاصی می باشد که بدست هنرمندان محلی به صورت سنتی دکور شده اند. منوی رستوران شامل غذاهایی است که به سختی می توان در برابر آن ها مقاومت کرد. انواع شیرینی های کلاسیک، چای آذری که با سماورهای سنتی تهیه شده و همچنین اجرای موسیقی زنده را در این رستوران تجربه کنید.  آرت گاردن به واقع رستورانی لوکس و اعیانی می باشد.

Café City

دیدنیهای باکو

"کافه سیتی" در سال 2014 به عنوان کافه برتر سایت TripAdvisor شناخته شد. این رستوران مکانی بی تکلف و عالی با محیطی گرم، صمیمی و محبوب که قیمت های آن نیز مناسب می باشد. منوی رستوران شامل غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ مانند میگو سوخاری، دامپلینگ، بادمجان طبخ شده به روش شرقی، شیرینی سیب زمینی، رول گوشت دودی، انواع سالاد مانند میگو، سوپ تازه، پاستا، پیتزا، دسرهای خانگی مانند ترامیسو و بستنی می باشد.

Chinar

رستورانهای باکو

بدون شک رستوران "چنار" یکی از جذاب ترین رستوران های باکو می باشد. این رستوران که در کنار مجسمه قهرمان افسانه ای، بهرام گور قرار گرفته است سایه تنها درخت چنار پیر محل بر روی آن می افتد. رستوران چنار بهترین انتخاب برای صرف بهترین غذاهای آسیایی از جمله غذاهای چینی و تایلندی می‌باشد.

Derya Fish House

علاقمندان غذاهای دریایی می توانند در رستوران دریایی "دریا" لذت طعم خوشمزه این غذاها را تجربه کنند. این رستوران بزرگ، محلی عالی برای خانواده ها و کودکانشان و گروه های دوستان می باشد. همچنین رستوران دریا در بهترین قسمت شهر قرار گرفته است که در آن می توانید از  تماشای غروب خورشید لذت ببرید. غذاهای رستوران همگی از ماهی تازه مانند ماهی روتیلوس، کپور و انواع سالادهای مقوی می باشند.

ROOM Fine Art Winde & Dine

رستوران "ROOM" به خاطر نوع طراحی متفاوتش، به مهمانان رستوران این احساس را منتقل می کند که گویی در اتاق خود نشسته اند و به همین دلیل از سایر رستوران ها متمایز شده است. این رستوران متفاوت را به هیچ عنوان از دست ندهید. رستوران "ROOM" قصد دارد که با ارائه غذاهای باکیفیت و با نمایش عکسها و هنرهای زیبا در این رستوران، بهترین سرویس را به مشتریان خود ارائه دهد.

Sahil Bar & Restaurant

پس از اینکه در سواحل زیبای باکو قدم زدید و حسابی لذت بردید برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید بار و رستوران "ساحل بار" که از محبوبترین رستوران های باکو می‌باشد را انتخاب کرده و غذاها و نوشیدنی‌های آن را امتحان کنید. در این رستوران با ارائه خدمات عالی و پرتجمل می‌توانید نمای جدیدی از پیشرفت باکو را در آن مشاهده نمایید. منوی رستوران همانند دکوراسیون داخلی آن لوکس و اعیانی می‌باشد. در این منو انواع غذاهای محلی مانند کباب سنتی، مرغ و بره مخصوص موجود می باشد.

Scalini

رستوران "Scalini"رستورانی ایتالیایی در خارج از شهر باکو می‌باشد که طعم غذاهای مدیترانه ای را برای این پایتخت آذری به ارمغان آورده است. بدون شک این رستوران  برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای غذاها و رستوران های سنتی هستند بهترین گزینه می‌باشد. رستوران Scalini حال و هوای رستورانی خانوادگی در شهری کوچک از شهرهای ایتالیا را تدائی می‌کند. منوی رستوران شامل تعداد زیادی از غذاهای محبوب ایتالیایی می‌باشد.

Sumakh

رستوران سماغ که در سایت TripAdvisorبهترین رستوران سنتی- مدرن شهر در سال 2014 شناخته شد، درست در میانه شهر باکو قرار گرفته است. فضای این رستوران با استفاده از طراحی داخلی و نقاشی‌های مدرن متعلق به هنرمندان معروف و در عین حال استفاده از فرش‌های آسیایی، فضایی  بسیار خاص و منحصر به فرد و ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را برای مهمانانش فراهم کرده است. آشپزخانه رستوران در معرض دید مشتریان و مهمانان رستوران قرار دارد که از آنجا شاهد فراهم شدن غذاهای آذری لذیذ و خوشمزه باشند.

منبع: سفر با تو

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: باکو, رستوران, رستورانهای باکو, سفر,


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

تبادلات لینکی در زمینه گردشگری

دوستان عزیز و علاقمند به توریسم و صنعت گردشگری

چنانچه سایت و یا وبلاگ و شبکه اجتماعی در زمینه گردشگری دارین و میخواین که تبادل لینک داشته باشیم لطفا پیام بدین و لینک مورد نظرتون رو هم بفرستین تا شروع کنیم....

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

رپورتاژ آگهی

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

معرفی بهترین هتل‌های ایران در سال ۲۰۱۹

به گزارش هتل‌نیوز، وب‌سایت جهانی Tripadvisor به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرجع حوزه گردشگری جهان، بهترین هتل‌های ایران در سال ۲۰۱۹ به انتخاب کاربران خود را به شرح زیر معرفی کرد.

۱ – هتل زندیه شیراز 

۲ – هتل بزرگ داریوش جزیره کیش 

۳ – هتل اسپیناس پالاس تهران

۴ – هتل نیلو تهران

۵ – هتل اسکان تهران

۶ – هتل‌ مجلل درویشی مشهد

۷ – هتل اسپیناس خلیج فارس تهران

۸ – هتل‌ مشیرالممالک یزد

۹ – هتل بزرگ شیراز 

۱۰ – هتل پارسیان آزادی تهران

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.