وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

نقل بیدمشک ارومیه و عطر سحرآلود آن

سفر و سیاحت از رویدادهای شیرین و لذت بخش زندگی ما بوده ولی قصه شیرین سفر آنگاه شیرین تر می شود که کامت را با شیرینی های خوش عطر و طعم آن دیار شیرین کنی.

هر جا که میروی مردمش برایت خیر می خواهند و شادکامی، این را از سوغات جای جای ایران می توان فهمید؛ چراکه با ورودت با شیرینی ها و سوغات فوق العاده به استقبالت آمده و در بازگشت توشه ای از بهترین را در کوله ات می گذارند.

این بار به ارومیه می رویم و با معرفی سوغاتی های واقعا بینظیر و شیرین و خوشمزه اش  یعنی نقل ارومیه و مخصوصا نقل بیدمشک که آوازه ای جهانی داشته و با عطر مسحور کننده  بیدمشک نشاط و سرزندگی را به ارمغان میاورد  و همچنین دو حلوای بسیار خوشمزه و عالی این شهر یعنی حلوای گردو و حلوای هویج  دل شما را خواهیم برد.

نقل ارومیه مشهورترین سوغات این شهر است که در انواع طعمها و مزه ها و اندازه های مختلف تولید میشود.مثل نقل گردویی،نقل بادام،انواع نقل بیدمشک ،نقل زعفرانی و نقلهای طعم دار میوه ای مثل نقل آلبالویی،سیب،دارچین و گشنیزی و ... یادتون باشه در تهیه نقل و حلوای ارومیه تولید کنندگان معتبر و اصطلاحا  برند این شهراز بهترین مواد اولیه و طبیعی در تهیه نقل و حلوا استفده میکنند  مثلا از عرقیات بیدمشک و بادرنجبویه در تهیه نقل و یا شیره خالص انگور در تهیه انواع حلوا.

 عطر و طعم سوغات ارومیه بسیار دلچسب وفراموش نشدنی است. باید امتحان کرد و لذت برد حتی برای یکبار…

آیا تا به حال به ارومیه سفر کرده اید یا برایتان تحفه ای از این شهر آورده اند؟ اگر تا حالا فرصتی پیش نیومده و با دیدن این نوشته هوس نقل و حلوای ارومیه رو کردین اصلا نگران نباشین!  پیشنهاد میکنیم سری به معتبرترین و مشهور ترین فروشگاه اینترنتی سوغات ارومیه یعنی اروم سوغات بزنید و کام خود را شیرین نمایید و صد البته پیشنهاد میکنیم که از پک سوغاتی های ارومیه که اخیرا از سوی یکی از برندهای مشهور این صنعت عرضه شده حتما استفاده کنید و بعنوان یک هدیه خیلی خاص و خوشمزه به هرکس که دوستش دارید هدیه دهید.  در این بسته زیبا و لوکس گلچینی از سوغاتی های شیرین ارومیه را میتونید یکجا نوش جان کرده و  استرس و خستگی را از تن بدر نمایید.

رپرتاژ آگهی

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

کتاب 100 میراث ایران منتشر شد

کتاب «۱۰۰ میراث ایران» از مجموعه ۱۰جلدی «هزار و یک دلیل برای سفر به ایران» منتشر شد.

 

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «۱۰۰ میراث ایران» که در ۲۵۰ صفحه منتشر شده از مجموعه ۱۰جلدی «ایران ۱۰۰۱» است که در دست تدوین است و جامع الحکایاتی است از میراث ملموس، ناملموس و طبیعی ایران در باب های مختلفی چون میراث، مسیرهای سفر، خوراک و نوشیدنی ها، جلوه های معماری و ... تا در آستانه سده نو شمسی (قرن ۱۵ شمسی) بابی باشد برای شناخت هر آن چه از تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی ناگفته مانده است.

در نخستین جلد این مجموعه با عنوان «۱۰۰ میراث ایران»، میراث ملموس شامل میراث جهانی، قلعه ها، نیایشگاه ها، آرامگاه ها و موزه ها، میراث ناملموس شامل آداب و رسوم و سبک زندگی، لباس و صنایع دستی و میراث طبیعی شامل پدیده های طبیعی، گیاهان، جانوران و روستاها معرفی شده اند.

در مقدمه این کتاب آمده است: کم نیستند کسانی که درباره ایران هیچ نمی دانند یا کم می دانند. از سویی ایران در نگاه آن ها که به این کشور سفر کرده اند کشوری است کنجکاوی برانگیز، ناشناخته و تاحدودی بکر، دارای فرهنگی کهن و مؤثر در پیشرفت تمدن و از سوی دیگر ایران میراث دار گنجینه ارزشمندی است که با تاریخ، فرهنگ ، هنر و ادبیات و بیش از همه قصه و افسانه عجین است.

«۱۰۰ میراث ایران» به کوشش گروهی از نویسندگان و در قالب پروژه پژوهشی در مجله تخصصی میراث و گردشگری «گیلگمش» توسط انتشارات «اگر» منتشر شده است.

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

همه موزه های کشور در نوروز 1399 تعطیل هستند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای که قید «آنی – حائز اهمیت» روی آن ثبت شده است، دستورِ تعطیلی موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در تعطیلات نوروز ۹۹ را صادر کرد.

 

علی اصغر مونسان نامه ای که روز (سه شنبه، ۲۰ اسفند98) خطاب به خیاطیان - مدیر توسعه مدیریت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - نوشته، درباره  فعالیت موزه ها و بناهای تاریخی تا قبل از نوروز و همچنین در نوروز ۹۹ دستور صادر کرده است.

در این نامه آمده است که «تا تصمیم گیری دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اماکن دولتی، ساعت کاری موزه ها و اماکن تاریخی – فرهنگی به حداقل ساعت کار قانونی کاهش یابد. ضمنا موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در ایام تعطیلات رسمی نوروز تعطیل اعلام می شوند.»

منبع: دنیای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

هتل بوئینگ 727

 

هواپیماهای بوئینگ ۷۲۷ بعد از سالها خدمت در ناوگان هوایی جهان دیر زمانی است که از چرخه پروازی در جهان خارج گشته و شاید تنها نمونه فعال و عملیاتی آن در حال حاضر در کشور عزیزمان ودر شرکت هواپیمایی آسمان در حال پرواز میباشد که از قضا خود به جاذبه ای گردشگری برای دوستداران صنعت هواپیمایی و عاشقان نوستالژی هوایی تبدیل شده است.

آمارهایی حاکی از علاقه ویژه گردشگران خارجی برای رزرو مسیر تهران -شیراز با این پیردختر دوست داشتنی سالهای دور صنعت هواپیمایی وجود دارد.اما در نهایت مقصد نهایی بسیاری از این هواپیماهای بازنشسته که از شر حوادث هوایی جان سالم بدر برده باشند  گورستان های هواپیمایی بوده و در این میان معدود هواپیماهایی به مدد ذهن خلاق برخی افراد شانس حضور و خدمت به گردشگران را با تغییر کاربری داشته اند.یکی از این موارد  هتلی در جنگلهای گرمسیری کاستاریکا در آمریکای مرکزی  بنام هتل کاستا ورده(Costa Verde) میباشد که از تبدیل یک بوئینگ ۷۲۷ بازنشسته تاسیس شده است.با سفرنامه همراه باشید تا مختصری با این هتل  جالب آشنا شویم:

 

هتل بوئینگ 727

 هتل کاستا ورده از لاشه یک هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ مدل ۱۹۶۵ ساخته شده که سال‌ها در خطوط هوایی آفریقای جنوبی پرواز کرده و بعدها وارد ناوگان هوایی آویانکای کلمبیا (Columbia’s Avianca) شده است.

پس از بازنشستگی نیز توسط گروهی از سرمایه‌گذاران خریداری شده و به منطقه سن‌خوزه انتقال یافته است. به منظور حمل آسان‌تر هواپیما، بدنه آن به پنج قسمت تقسیم شده و توسط کامیون‌ها مسیر ۱۵۰ کیلومتری تا مقصد را پیموده است.

 

هتل بوئینگ 727

هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ پس از اعمال تغییرهایی در داخل آن به هتلی در میان درختان تبدیل شده که گردشگران از نمای جالب و متفاوت آن حیرت‌زده می‌شوند؛ به طوری‌که در صورت نبود درها و پنجره‌ها امکان تشخیص هواپیما میسر نبود.

 

هتل بوئینگ 727

مسافران می‌توانند از لا به لای شاخه‌های درختان، نور خورشید را تماشا کنند. در طراحی داخلی هواپیما نیز از چوب درختان محلی استفاده شده است، به طوری‌که انحنای دیواره‌های داخلی نیز کاملا با چوپ پوشانده شده و اثری از دیواره هواپیما باقی نمانده است.

همچنین فضای داخلی به‌مانند سوئیتی طراحی شده که دارای بخش‌های مختلفی از جمله آشپزخانه-ناهارخوری، نشیمنگاه تماشای تلویزیون و دو اتاق‌خواب مجهز به سیستم تهویه است. هزینه اقامت در این سوئیت هوایی در فصل‌های کم مسافر ۳۰۰ دلار و در فصل‌های پرمسافر ۳۵۰ دلار به ازای هر شب است.

در اینجا میتوانید تصاویری بیشتری از این هتل زیبا  را تماشا کنید:

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

مدیریت زمان ؛ با ساده ترین راه حل های ممکن

هر فردی در زندگی خود شرایط خاصی را تجربه می کند. قطعاً مدیریت زمان هم یک مسئله شخصی و مرتبط با اراده فرد است.در مورد مدیریت زمان پیشتر هم در گشنیز مطالبی را درج و منتشر کرده ایم و در مقاله پیش رو نکاتی را در خصوص مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن تقدیم حضورتان میکنیم.با گشنیز همراه باشید.

افرادی که مشغله های کاری زیادی دارند همیشه از کم آوردن وقت صحبت می کنند. در حقیقت هیچگاه کمبود وقت معنایی ندارد، بلکه مهم تر از آن نبود مدیریت زمان خواهد بود. اگر شما برنامه ریزی مناسبی را در هر روز داشته باشید، برای هر فعالیتی بازه زمانی تعریف کنید، قطعا وقت کم نخواهید آورد.

متأسفانه یکی از شایع ترین دلایل عدم مدیریت زمان را می توان پایبند نبودن به برنامه ریزی نسبت داد. شما در ابتدای روز برنامه ریزی دقیقی را انجام می دهید، اما هیچ یک به درستی عمل نمی کنید. همین عامل می تواند سبب هدر رفت وقت شما شود. کارهای اضافی و غیرضروری را انجام ندهید.

اولویت بندی کنید که کدام کارها باید هرچه سریع تر انجام شوند، در این صورت زمان شما هم ذخیره خواهد شد. این که یک فردی مدیر است و هیچ گاه وقتی برای کاری ندارد، نشانه ای از بی کفایتی در مدیریت زمان دارد. هر مدیری با توجه به آموخته های مدیریتی خود باید زمان مشخصی را تعریف کند.

در ادامه راه کارهایی را به شما یادآوری میکنیم تا با بکارگیری منظم و دوباره آنها بتوانید بر کمبود وقت خود غلبه کنید.

 

مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن

 

مدیریت زمان اما با فشاری

اینکه شما بر روی انجام کارها در همان زمان پافشاری کنید، بسیار خوب است. زیرا تنها نتیجه مطلوب برای برنامه ریزی و مدیریت وقت و هزینه ها در این شرایط اتفاق می افتد. در برگه ای کارهایی که در همان زمان انجام شده و همچنین کارهایی که انجام نشده را بنویسید. در این شرایط شمای کلی از خود را به دست می آورید.

برای مدیریت زمان کارها را از صبح آغاز کنید!

 کارهای زیادی در طول روز داریم اما دوست داریم تا صبح را در استراحت به سر ببریم و در بعدازظهر آنها را انجام دهیم. این نکته یکی از اصول اصلی مدیریت زمان خواهد بود که کارهای مهم را در صبح انجام دهید. عموماً بسیاری از کارهای غیر ضروری و به یکباره در بعدازظهر اتفاق می افتند. بنابراین اگر شما نتوانید کارهای سخت خود را در قبل از ظهر انجام دهید به مشکل برخواهید خورد.

 

مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن

لیستی از مهم ترین کارها بنویسید!

در طول روز کارهای زیادی داریم، اما از این کارها چند مورد مهم تر هستند. بنابراین با اولویت بندی آنها می توانید مهم ترین ها را با بالاترین اثر از نظر روحی انجام دهید. این موجب می شود تا انگیزه ای برای ادامه روز و فعالیت های دیگر هم داشته باشید.

هیچ گاه خود را دچار سردرگمی نکنید!

شاید دیده باشید که برخی از افراد مدیریت زمان درستی ندارند. آنها یک کار را انجام نمی دهند. بلکه در طی یک زمان چندین کار را به صورت همزمان انجام می دهند. با کمی فکر متوجه می شویم که موفقیت در چنین فردی معنایی ندارد. تمرکز کافی بر روی هر فعالیت وجود ندارد. بنابراین کیفیت کار پایین می آید. 

سعی کنید تا در کنار فعالیت های روزانه خود حتما از استراحت و بازیابی انرژی حتی با گوش دادن به یک آهنگ آرامش بخش هم کمک بگیرید.

منبع: سایت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

در سفر هم شیک باشید

پرواز، تاخیر و بستن چمدان، به اندازه کافی ما را دچار چالش می کند. اما بدون این که نگران باشید به دنبال مد روز باشید.شما در سفر هم میتوانید شیک باشید! کیت یانگ، یک طراح نیویورک که ستارگانی مثل مارگوت رابی و میشل ویلیامز را در میان مشتریان خود دارد، می گوید: هر کسی می تواند در حین سفر به شیک به نظر برسد و نیازی به صرف هزینه زیاد برای انجام این کار ندارد.این مطلب بسیار زیبا را از سایت چرخ فلک بریتان بازنشر کرده ایم:

 

 

این نکته را بخاطر داشته باشید که لباس هایتان را در سه رنگ هماهنگ باهم انتخاب کنید، تا بتوانید هر رنگ را برای ترکیب لباس های مختلف و روزهای مختلف یا حتی موارد مختلف ترکیب و مطابقت دهید. رنگ لباس ها را هم بر اساس جایی که می خواهید انتخاب کنید. برای مثال، اگر شما به پاریس یا یک مقصد دیگر شهری رفته اید، ترکیب سیاه، سفید، دریایی و زغالی خوب است. برای یک تعطیلات ساحلی یا خارج از منزل، خاکی، سفید و رنگ های روشن مانند نارنجی یا زرد همیشه به کار می آیند. لباس سفید را به ویژه به خاطر اینکه در هوای گرم مناسب است و می توان در طول روز بپوشید انتخاب کنید. معمولا زمانی که صحبت از یک لباس مناسب می شود، یک شلوار جین زیبا، یک تی شرت شیک و راحت همیشه گزینه خوبی است و در حالت ایده آل، شما باید هر کدام  از لباس هایتان را دو یا سه بار در سفر خود بپوشید.

انتخاب کفش در سفر
اکثر گفته می شود، زنان نیازی به حمل بیش از سه جفت کفش در سفر ندارند. یک کفش ورزشی، یک کفش راحت در روز برای رفتن به اطراف، و صندل بهترین انتخاب های کفش در طول سفر شما می باشند. از سوی دیگر، مردان معمولا به دو جفت کفش ورزشی و کتانی که می توانند در طول روز و شب بپوشند، نیاز دارند.

 

کفش شیک در سفر

برای حمل اینها کفش های سبک وزن را انتخاب کنید که فضای کمتری در چمدان شما بگیرد. البته، هیچ نیازی هم نیست که کفش های خود را بر اساس مناسبت آن ها بسته بندی یا انتخاب کنید. یک کفش را برای چندین مکان در نظر بگیرد به جای اینکه برای هرجا یک جفت کفش بیاورید. مهم این است که در عین شیک بودن راحت باشید.

لباس ورزشی در سفر
لباس های ورزشی مدروز، به خصوص در سفرهای طولانی فوق العاده راحت هستند و به طور منظم در هر چمدان قرار می گیرند. معمولا پیشنهاد می شود که زنان با شلوار استرچ فشرده، همراه با یک پیرهن آستین بلند و کت ، مردان با شلوار جین و کلاه راحت هستند. همیشه به خاطر داشته باشید چند مورد کلیدی می توانند نگاه کلی ما را به لباس تغییر دهند؛ در سفرهای خود همیشه گردنبند، یک حلقه و یک جفت گوشواره به همراه داشته باشید و همچنین لوازم آرایش خود را در یک کیسه ی براق بسته بندی کنید. افرادی که جواهرات استفاده نمی کنند، باید چند مدل جوراب روشن را فقط برای متفاوت کردن لباس های ساده شان همراهتان داشته باشید.

یک لباس راحت برای خود انتخاب کنید.
اگر سفر خود را برای گشت و گذار در عصرها برنامه ریزی کرده اید، لباس های بزرگ و سنگین و کت هایی که فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند با خود برندارید. پیشنهاد می کنیم که زنان لباس راحت,کفش های اسپرت و یک جفت گوشواره و مردان باید یک شلوار پارچه ای، یک تی شرت یقه دار حتما در لیست لباس های خود قرار دهند. در حالت ایده آل، همه این موارد چیزهایی هستند که می توانید از آن ها بارها استفاده کنید و به راحتی بدون افزودن چیزهای اضافی آن ها را حمل کنید. با انتخاب لباس های مناسب با فصل سفر، راحتی در طول سفر را برای خود فرآهم کنید.

 

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

تور مجازی: لیما؛ پرو

رفتن به سفر، به شرایطی نیاز دارد که همیشه مهیا نیست؛ هرچند می‌توانید مجازی سفر کنید و چه جایی بهتر از شهر لیما در پرو که با معماری بی‌بدیلش، هوش از سرتان می‌برد.

پرو، کشوری رویایی با تاریخی باستانی، معماری خارق‌العاده و سنت‌هایی مرموز و نامرسوم است. همین گفته‌ها را می‌توان درباره‌ی پایتخت آن نیز تکرار کرد. لیما در سال‌های میانی قرن شانزدهم توسط فرانسیسکو پیزارو، فاتح اسپانیایی، بنا شد و تاکنون به‌خوبی توانسته است فضای باستانی بی‌نظیر خود را حفظ کند. ساختمان‌های این شهر هرکدام به سبکی بنا شده‌اند و از این لحاظ می‌توان لیما را یک موزه‌ی واقعی معماری دانست. با این مقاله از بروکجا همراه شوید تا شما را به تور مجازی لیما ببریم.

لیما در ابتدا به‌عنوان شهری مقدس و با عنوان «Ciudad de los Reyes» بنا شد که به اسپانیایی به معنی «شهر شاهان» است. به همین خاطر، هدف پیزارو از این نام‌گذاری، تاکید بر اهمیت استراتژیک بندر جدید بود که در ساحل اقیانوس آرام و در دره‌ای کنار چند رودخانه در پایین رشته‌کوه آند قرار داشت. این موقعیت جغرافیایی باعث شد تا کشتی‌ها به‌راحتی به مناطق مختلف کشور دسترسی داشته باشند، به فتوحات بیشتری دست یابند و مستعمرات خود را گسترش دهند.

 

نام بلندپروازانه‌ی موردنظر پیزارو برای این شهر تازه تاسیس دوام چندانی نداشت و مردم محلی‌، آن را به همان نام کل منطقه می‌خواندند. هرچند، اختلاف سلیقه‌ها در نام‌گذاری شهر مانع از شکوفایی و توسعه‌ی آن نشد. موقعیت مطلوب و استثنایی لیما به توسعه فرهنگ و هنر و آموزش در آن انجامید.

ثروتمندان اسپانیا، ساختمان‌هایی اشرافی در لیما ساختند و رقابت در میان آن‌ها بر سر هرچه کمتر کردن فاصله‌ی املاک‌شان با مرکز شهر بالا گرفت. روند ساخت‌وساز در لیما تحت نظارت مستقیم پادشاه اسپانیا انجام می‌شد: خیابان‌هایی مستقیم در اطراف محوطه‌ای چهار ضلعی که میدان مربعی شکل شهر را تشکیل می‌داد. چیدمان معماری منحصربه‌فرد میدان پلازا دِ آرماس (Plaza de Armas) و نواحی اطراف آن باعث شد یونسکو، کل این منطقه را به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت بشناسد.

 

پلازا مایر؛ لیما؛ پرو

در دوران استعمار که لیما در دست نیروهای اسپانیایی بود، این میدان به‌عنوان محلی برای برپایی بازار، مسابقه‌های گاوبازی و اعدام محکومان به کار می‌رفت. مورخان می‌گویند در این نقطه بود که اولین بدعت‌گذار برّ جدید را در ۱۵ نوامبر سال ۱۵۷۳ اعدام کردند. منظور از برّ جدید، قاره‌ی آمریکا و استرالیا و جزیره‌های اطراف آن است؛ این نام پس از کشف قاره‌ی آمریکا توسط کریستوف کلمب رواج پیدا کرد. تا پیش از آن تصور عموم بر آن بود که جهان تنها از سه قاره‌ی آسیا و اروپا و آفریقا تشکیل شده است که هم‌اکنون به نام بَرّ قدیم معروف هستند.

تمامی ساختمان‌های مهم بخش مرکز تاریخی شهر در اثر وقوع چند زمین‌لرزه، بارها و بارها تخریب و بازسازی شدند. سبک‌های جدید و نیازهای دنیای در حال تغییر و ورود به عصر مدرن نیز در بازسازی ساختمان‌ها بی‌تاثیر نبود. طبق اسناد، رویال پالاس (The Royal Palace) که به نام کاخ ریاست جمهوری (Government Palace) نیز شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین ساختمان شهر محسوب می‌شود. با این حال، این ساختمان چهره‌ی اولیه‌ی خود را حفظ نکرد و در قرن بیستم، نوسازی شد. کلیسای جامع لیما (Cathedral of Lima) و کاخ آرک بیشاپ (Archbishop’s Palace) نیز به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

پلازا دِ آرماس، به‌موجب معماری بی‌بدیل خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است

در دهه‌ی ۱۶۵۰، یک فواره‌ی برنزی در میدان شهر نصب شد که اکنون یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی لیما به حساب می‌آید. با وجود سبک‌های معماری کاملا متفاوتی که در ساختمان‌های اطراف میدان وجود دارد و از سبک گوتیک تا سبک‌های پسا استعماری را در بر می‌گیرد، نمای کل میدان با گذشته‌ی افسانه‌ای آن هماهنگی دارد.

حتما بخوانید
استفاده از بوئینگ بازنشسته ۷۴۷ برای آزمایش موتورهای نسل جدید

شاهکار معماری هوآکا پوکلانا (Huaca Pucllana)، یک بنای تاریخی با پیشینه‌ای بسیار کهن‌تر است که در منطقه‌ی میرافلورز (Miraflores) شهر لیما قرار دارد. این هرم گلی منحصربه‌فرد در اواسط قرن بیستم توسط باستان‌شناسان کشف شد. با اینکه هرم بین سال‌های ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلادی و تنها با استفاده از گل، ماسه و آب ساخته شده، همچنان ساختار اولیه‌ی خود را حفظ کرده است. هرم مذکور، زمانی یکی از مراکز مهم برای انجام مراسم تشریفاتی در فرهنگ پیشا اینکا بود و اکنون به یک مقصد گردشگری محبوب در این شهر بدل شده است.

عکس هوایی از لیما؛ پایتخت پرو

از مرکز شهر تاریخی لیما که بیرون بروید، لیمای مدرن و امروزی را در پارک آو رزرو (Park of the Reserve) خواهید دید؛ پارکی که در تاریخ ۱۹ فوریه‌ی ۱۹۲۹ افتتاح شد و به افتخار سربازانی به این نام خوانده می‌شود که طی جنگ پاسیفیک، از این شهر دفاع کردند. پارک یادشده در دهه‌ی ۱۹۶۰ به‌تدریج رو به ویرانی رفت و تا ۱۹۹۰ بیشتر ساختمان‌ها، فواره‌ها و آلاچیق‌های آن عملا غیرقابل‌استفاده شدند.

در سال ۲۰۰۷ و پس از انجام بازسازی‌های گسترده و افزودن چند بخش جدید به آن، پارک مذکور جانی دوباره یافت. با الحاق مجیک واتر تور (Magic Water Tour)، اینجا اکنون دارنده‌ی رکورد جهانی در زمینه‌ی بزرگ‌ترین مجموعه‌ آب‌نماهای جهان به شمار می‌آید که نام آن در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. بسیاری از فواره‌های این مجموعه، سازه‌هایی چندمنظوره هستند و جریان آب در آن‌ها با موسیقی، تصویر و نمایش‌های لیزری همراه است. ارتفاع بزرگ‌ترین فواره این مجموعه به حدود ۸۰ متر می‌رسد.

 

تور مجازی لیما؛ بزرگ‌ترین شهر پرو

موزه‌ها و ساحل‌های زیبا و قابل‌توجه لیما، از جمله جاهای دیدنی پایتخت پرو هستند. در یک تور مجازی به این گوشه‌ی دورافتاده‌ و بی‌بدیل، با بروکجا همراه شوید.

 

منبع: بروکجا

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

بوراکای، جزیره ای رویایی در فیلیپین

اگر برای گذراندن تعطیلات به دنبال خورشید، شن و دریا می گردید جزیره بوراکای در فیلیپین شما را نا امید نمی کند. در این جزیره هر تفریح ساحلی و ورزش های آبی که فکرش را بکنید از جت اسکی و موج سواری گرفته تا غواصی و اسکی روی آب  برایتان آماده است. این جزیره مثل بهشت روی زمین است و برای بیشتر گردشگران، نشستن بر روی سواحل سفید جزیره، تماشای چشم اندازهای دریا و یا شنا در میان آب های فیروزه ای اش سرشار از آرامشی وصف ناپذیر است.

به خاطر وسعت کوچک، گشت و گذار در این جزیره کار راحتی ست اگر عاشق ماجراجویی هستید می توانید موتور کرایه کنید و سراسر جزیره را این گونه بگردید. جزیره بوارکای بدون شک یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی فلیپین است و در میان مناظر و چشم اندازهایش، سواحل کارت پستالی با شن های سفید حرف اول را می زنند، سواحلی که مملوء از گردشگرانی اند که از سراسر قاره آسیا خودشان را به این بهشت رویایی رسانده اند.بوراکای از همان جزایری است که خیلی ها آرزوی سفر به ان را دارند کافیست نگاهی به عکس های این جزیره بندازید: شن های سفید و دریای زلال و فیروزه ای جزیره ای رویایی را به وجود آورده اند که هر گردشگری را مشتاق سفر می کنند. بوراکای یکی از جزایر استان آکلان است که در منطقه ویسایاس و در نواحی مرکزی فیلیپین قرار دارد. جزیره ای کوچک با ۷ کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض که از آن جایی که منطقه ای تفریحی ست ۳۰۰ هتل و ریزورت را در خود جای داده است.

در اقیانوس قایق های بادبانی زیادی را می بینید که شما را مهمان ماجراجویی های هیجان انگیز می کنند. گردشگران زیادی شیفته سواحل رویایی، چشم اندازها خیال انگیز و هتل های مجلل این جزیره شده اند به طوری که در سال های اخیر گردشگران زیادی به این منطقه سرازیر شده و محیط زیست و طبیعتش تحت تاثیر قرار داده اند برای همین دولت فیلیپین تصمیم گرفت تا از اوریل ۲۰۱۸ (فروردین) به مدت ۶ ماه ورود گردشگران داخلی و خارجی را به جزیره ممنوع کند. از نظر بسیاری از گردشگران، بوراکای بهترین جزیره دنیاست، آنقدر آرامش بخش و زیبا که چشم اندازهای جذابش می تواند همیشه سوژه عکاسان و طبیعت دوستان باشد. بوراکای یکی از محبوب ترین جزایر گردشگری فیلیپین است، جزیره ای با تفریحات و ماجراجویی های بسیار. مثل بسیاری از جزیره های استوایی جنوب شرقی آسیا اینجا جزیره ای محبوب و پرطرفدار است به طوری که در سال گذشته صنعت گردشگری برای این جزیره بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته است.

قایق سواری

یکی از محبوب ترن تفریحات جزیره بوراکای قایق سواری است. می توانید به مدت نصف روز به تورهای گردشگری محلق شوید، قایقی کرایه کنید و جزیره را دور بزنید. در این مدت به معروف ترین سواحل جزیره مثل ساحل کوروکودیل و ساحل پوکا می روید و ناهاری خوشمزه میل می کنید.

غواصی

شاید تماشای چشم اندازهای دریا و خیره شدن به افق برایتان خسته کننده شده باشد اگر این طور است به دنیای زیر آب وارد شوید! غواصی یکی دیگر از دلایل محبوبیت این جزیره است اصلا مگر می شود به این جزیره بکر و بهشتی پا گذاشت و تماشای دنیای زیر آب را نادیده گرفت؟! گردشگران زیادی هستند که به فیلیپین می روند تنها برای غواصی در میان جانوران کمیاب دریایی، جانورانی که نمونه آن ها در هیچ اقیانوس دیگری پیدا نمی شود. خوشبختانه در سراسر جزیره حدود ۱۵ سایت غواصی هست که منتظرند تا شما را به دنیایی ناشناخته و پر از جذابیت ببرند. در زیر این آب های فیروزه ای گنجینه ای از مرجان ها، تونل های آبی و غارها ماجراجویان را سرشار از شور و هیجان می کنند.

ورزش های ساحلی

در سفر به بوراکای توپ را فراموش نکنید! چه عاشق فوتبال ساحلی باشید و چه به دنبال والیبال ساحلی باشید در هر دو صورت زمینی مناسب برای این ورزش های مفرح را در کنار ساحل پیدا می کنید.

غذاهای خوشمزه

بوراکای بهشت شکم گردان است در اینجا رستوران های دریایی زیادی برای انتخاب وجود دارد کافیست کمی در امتداد ساحل قدم بزنید تا با دیدن تنوع رستوران ها و غذاهای خوشمزه ی دریایی غافلگیر شوید.

تماشای غروب آفتاب

بدون شک جزیره ای رویایی با چشم اندازهای خیال انگیز و کارت پستالی غروب های دل انگیز جذابی دارد که از تماشای آن سیر نمی شوید پس در هر کجای جزیره که هستید در نزدیکی غروب خودتان را به ساحل برسانید و منتظر غروب خورشید بمانید.

شیرجه از صخره

پریدن از روی صخره ای بلند به میان آب های فیروزه ای یکی از محبوب ترین تفریحات ماجراجویان است. این جزیره ۵ سکو برای شیرجه دارد که ارتفاع بلندترین و کوتاه ترین آن ها به ترتیب ۱۳ و ۳ متر است.

سافاری

سوار بر خودروی ATV  به سمت بلندترین قله جزیره یعنی کوه لوهو بروید البته توقع نداشته باشید که این مسیر کوهنوردی به اندازه ی  مسیر کوهنوردی آتشفشان مایون چالش انگیز باشد اما اگر تا به حال این ماجراجویی را تجربه نکرده اید حتما آن را انجام دهید.

منبع: باهور

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

تا شکست کرونا سفر نمی رویم

همه با هم  به کمپین در خانه میمانیم میپیوندیم .تا اطلاع ثانوی سفر ممنوع!

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

سبک زندگی می تواند به میزان بسیاری بر روی سلامتی جسمی و روانی ما تأثیر بگذارد  از اینرو  در مجله گشنیز قصد داریم تا سبک زندگی عصر جدید را بررسی کنیم.

سبک زندگی عصر جدید در حقیقت سبک زندگی است که می تواند فرد را به خانه نشینی دعوت کند. قطعاً در پس این ماجرا افسردگی هم به دنبال دارد. همه ی ما نیاز داریم تا به صورت روزانه فعالیتی را داشته باشیم و از جای خود بلند شویم. در صورتی که دنیای دیجیتالی امروز این فعالیت را رفته رفته از ما می گیرد و همه چیز را در دسترس ما قرار می دهد.

استفاده از فناوری های مختلف در زمینه ی دیجیتال در زندگی ما تحولی عظیم ایجاد می کند که شاید در دنیای معمولی نتوان به آن رسید. هر فردی با یک گوشی می تواند از اخباری که در آن سوی مرزها اتفاق می افتد باخبر باشد. اما در مقابل حرکت و فعالیت را از او می گیرد، زیرا می تواند با نشستن در خانه ها هم به بسیاری امور رسیدگی کند.

حتی امروزه یکی از رایج ترین روش هایی که خانم ها یا آقایان برای تهیه ی مایحتاج خود بکار می گیرند  خرید میوه و خرید از سوپرمارکت به صورت اینترنتی بوده و عملاً در خانه ماندن را ترجیح می دهند. تنها روشی که شاید بتواند کمی سبک زندگی آنها را تغییر دهد ورزش است. البته برخی از افراد وسایل ورزشی را در منزل دارند و برای این کار هم به بیرون نمی روند.

در هر صورت ورزش کردن با خانه نشین شدن و در یک جا خوابیدن رابطه عکس دارد و اگر دوست دارید تا اندامی متناسب داشته باشید باید از رژیم سالم غذایی به همراه ورزش منظم کمک بگیرید.

 

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

 مرحله اول در تغییر سبک زندگی؛ جمع شدن فامیل

متأسفانه دید و بازدیدهای فامیل به نسبت قبل بسیار کمتر شده، این ارتباط ها مجازی شده و از این طریق از حال هم باخبر هستند. حتی شاید به ظاهر این احوالپرسی ها به نسبت قبل بیشتر شده باشد اما افراد  تنها چندبار در طول سال به دیدار هم بروند و حتی برخی این را به یکبار کاهش داده اند.

همین امر موجب افسردگی خواهد شد. سعی کنیم تا مثل قبل دورهمی های خود را بیشتر کنیم و خانواده ها را به هم نزدیک تر کنیم.

هرچه ارتباطهای شما با دوستان و آشنایان قوی تر شود و به صورت چهره به چهره با آنها در ارتباط باشید یا برای دیدنشان از شهری به شهر دیگر سفر کنید در روحیه تأثیر به سزایی دارد.  

 

مرحله دوم  تغییر؛ تعادل در استفاده از ابزارهای دیجیتالی

 همه ی انسان ها دوست دارند تا سبک زندگی سالم داشته باشند اما از طرفی ذاتاً راحت طلبی را دوس دارند و این موضوع مشکل ساز می شود. همچنین برخی از افراد طریقه ی صحیح استفاده از ابزارهای دیجیتالی امروز را نمی دانند. این ناتوان بودن در کنترل خود، رفته رفته به افسوس و افسردگی ختم خواهد شد. سعی کنیم تا تعادل را رعایت کنیم.

 

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

مرحله سوم تغییر؛ بازگشت به عقب در چند ساعت

در طول روز برخی از کارهای خود را همانند قدیم انجام دهید. این به معنای تلفیق دنیای دیروز و امروز خواهد بود. بنابراین شما هیچ جدایی با این دنیا ندارید اما تنها برخی از کارهای خود را در مسیر سبک زندگی صحیح تغییر می دهید. به عنوان مثال اگر قصد خرید هرچند جزئی دارید بهتر است تا خودروی خود را بیرون نبرید. پیاده روی را در اولویت قرار دهید.

سعی کنید تا در طول روز برخی از کارهای سخت را هم انجام دهید. به عنوان مثال برنامه ریزی کنید و با حل کردن جدول یا معما ذهن خود را به چالش بکشید.  همواره یادمان باشد که سبز زندگی کنیم!

منبع: سایت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

کرونا را جدی بگیریم

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


چهار شنبه 14 اسفند 1398
ن : بنفشه

صبا ایده در فلایتیو سرمایه‌گذاری کرد

 

ورود هلدینگ مالک آپارات و فیلیمو به بازار گردشگری آنلاین

هلدینگ صباایده به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای استارتاپی ایران با سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی در فلایتیو که از معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل است، به طور رسمی وارد بازار گردشگری آنلاین شد.

به گزارش روابط عمومی صباایده، این برند فعال در حوزه ویدئو، استریم و تبلیغات آنلاین که پلتفرمهایی چون فیلیمو، آپارات و آژانس تبلیغات آنلاین صباویژن را زیر مجموعه خود دارد، با سرمایه گذاری در یکی از دو استارتاپ بزرگ حوزه گردشگری، به طور رسمی وارد بازار فروش و رزرواسیون بلیط هواپیما و قطار شد.

ظرفیت‌های موجود در بازار گردشگری آنلاین ایران و فاصله زیادی که این حوزه از بازار آفلاین دارد، رشد قابل‌توجه و ارگانیک فلایتیو از ابتدای فعالیت آن و ویژگی‌های مشترک تیم‌های مدیریتی دو برند که آن‌ها را بهم نزدیک‌تر می‌کند از مهمترین علت‌های جدیدترین سرمایه‌گذاری صباایده است.

این سرمایه‌گذاری که با خرید ۲۰ درصد سهام فلایتیو رقم خورده پیرو تجربه و دانش فلایتیو در صنعت گردشگری و در کنار ظرفیت‌ها و حمایت‌های گسترده تبلیغاتی صباایده، مسیر تازه‌ای را در صنعت گردشگری آنلاین ایران رقم خواهد زد.

منبع : سفرانه

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

5 اسفند روز مهندس مبارک

روز مهندس رو به همه مهندسن عزیز و بزرگوار سرزمینم  در هر جای این دنیا که هستند تبریک میگم.

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

تصاویر منتشره از لیلا بلوکات در سفر به ایتالیا

 

افراد مشهور و بویزه هنرمندان و بازیگران سینما و ورزشکاران  و بعبارتی امروزی تر سلبرتی ها همیشه در کانون توجه مردم و رسانه ها بوده و کوچکترین خبر از زندگی و احوالات شخصی آنها همیشه مورد علاقه طرفدارانشان بوده است. کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبوده و هر از چندگاهی اخبار و تصاویری از سلبرتی ها در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر میشود که بعضا منجر به جنجال و تکذیب و تایید های متعاقب آن میگردد.

در چرخ فلک امروز  شما را تماشای تصاویری از سفر هنرمند مشهور و عزیز کشورمان سرکار خانم لیلا بلوکات به کشورهای ایتالیا و هلند را که در فضای مجازی بطور گسترده ای منتشر شده بود دعوت مینماییم :

 

 

 

 

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

پارک آبی اوشن کیش را در سفر به کیش حتما ببینید

پارک آبی اوشن دارای 5.6 هکتار فضای روباز است و در جزیره کیش قرار گرفته است. این پارک آبی اولین تم پارک و اولین پارک آبی روبازی در ایران است.
 
;
 

پارک آبی اوشن دارای 5.6 هکتار فضای روباز است و در جزیره کیش قرار گرفته است. این پارک آبی اولین تم پارک و اولین پارک آبی روبازی در ایران است که تمی بر اساس داستان عجیب و جذاب قلعه خورشید ساخته شده است. تم پارک آبی اوشن در بهمن ماه سال 95 افتتاح گردید و دارای 13 راید، 4 استخر شنا و یک اسپا به اضافه دو رستوران، 4 محل برای نوشیدنی و دو منطقه خرید می باشد. پارک آبی اوشن دارای چندین ویژگی بومی می باشد از جمله رایدهای ویژه در منطقه است و همچنین روزهایی ویژه این پارک در اختیار بانوان است که این ویژگی برای کشورهای عرب موجود در منطقه حائز اهمیت می باشد.

هتل های کیش نزدیک به پارک آبی اوشن

  • (5343متر) هتل گاردنیا
  • (5632متر) هتل کوروش
  • (5841متر) هتل پارمیس

رستوران های نزدیک به پارک آبی اوشن

  • (2542متر) فودلند
  • (6389متر) کوه نور
  • (6566متر) میرموهانا
هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

توقف پروازها به ایران؛ هشتگ مرز با ایران را ببندید داغ تر از همیشه

در پی اعلام مرگ 5 نفر در اثر شیوع ویروس کرونا در ایران بسیاری از کشورهای همسایه به فکر جلوگیری از ورود این ویروس به کشور خود شده و به دنبال اقداماتی در این زمینه هستند. در این بین دولت عراق دستور به بستن مرز زمینی با ایران داده و خواستار ورود گردشگران و اتباع عراقی مقیم ایران شد، شرکت هواپیمایی عراق نیز اعلام کرد پرواز‌های خود به این کشور متوقف شده است.

همچنین در دیگر کشور همسایه ایران یعنی ترکیه، فخر الدین کوجا وزیر بهداشت این کشور با حضور در یکی از شبکه های تلویزیونی گفت: در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اعلام شد که از 758 مورد مشکوک 18 مورد آن مثبت بوده و از این شمار 5 تن جان باخته اند. از روز یکشنبه ارایه گواهی سلامت پزشکی مسافران ایران اجباری خواهد شد. با اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه افراد متقاضی ورود به ترکیه از مرز ایران معاینه شده و دوربین‌های حرارتی نیز در گذرگاه‌های مرزی ترکیه با ایران نصب می‌شود.

از طرفی کاربران شبکه‌ های اجتماعی در ترکیه از روز پنج‌شنبه با استفاده از هشتگ "مرز با ایران را ببندید"، از مسئولان کشور خود خواستار مانع حضور گردشگران ایرانی و ورود احتمالی ویروس کرونا به آن جا شده اند.

شرکت هواپیمایی کویت ایرویز نیز در صفحه تویتر خود، شامگاه پنج‌شنبه خبر توقف پروازهایش به ایران را اعلام کرد. این شرکت اشاره کرد که به دستور وزارت بهداشت کویت و اداره کل هواپیمایی این کشور، به‌ دلیل شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق پروازها به ایران در دستور کار قرار گرفته است.

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

ترکیه، پیشرو در صنعت گردشگری سلامت

به گزارش سلامت نیوز در ارتباط با گردشگری سلامت در ترکیه و به نقل از الفبای سفر، گردشگری پزشکی به افرادی که به منظور معالجه پزشکی به خارج از کشور سفر می کنند، اشاره دارد و در گذشته، معمولا به کسانی که از کشورهای کمتر توسعه یافته به مراکز اصلی پزشکی در کشورهای بسیار پیشرفته سفر می کردند، گردشگر سلامت یا گردشگر پزشکی گفته می شد. با این حال، در سالهای اخیر نیز به همان اندازه مراجعه کننده به کشورهای توسعه یافته برای درمان های پزشکی با قیمت پایین و کیفیت بالا وجود دارد. این انگیزه ممکن است به دلیل استفاده از خدمات پزشکی که در کشور غیر قابل استفاده و یا دارای مجوز نیستند نیز باشد. گردشگری پزشکی بیشتر برای جراحی ها (جراحی های زیبایی و موارد دیگر) یا درمان های مشابه انجام می شود، اگرچه افرادی نیز برای معالجه دندانپزشکی یا باروری به کشورهای دیگر سفر می کنند.

گردشگری پزشکی در ترکیه

پیشرفت ترکیه در جذب گردشگری سلامت

دکتر سلام در رابطه با صنعت توریسم سلامت ترکیه می گوید، خدمات بهبود یافته با فناوری پیشرفته، متخصصان ذیصلاح و قیمت های ارزان، اخیرا ترکیه را به مقصدی جذاب در بین شهروندان و گردشگران سلامت در سراسر جهان تبدیل کرده است و گردشگران سلامت با خرید بلیط هواپیما استانبول خود را به این شهر رسانده و درمان خود را آغاز می کنند. این کشور در توریسم مراقبت های بهداشتی و پزشکی با ارائه خدمات گسترده و ایجاد درآمد، به پیشرفت چشمگیری رسیده است. با داشتن میزبانی 1 میلیون نفر در اهداف گردشگری سلامت، متخصصان بهداشت و درمان ترکیه با تمرکز بر جنبه گردشگری این بخش، اکنون قصد دارند از 2 میلیون گردشگر سلامت در سالهای آینده استقبال کنند. انتظار می رود تعداد گردشگرانی  به عنوان توریست سلامت وارد این شهرها می شوند، رکورد سالهای گذشته را نیز بشکنند. دکتر فولیا سالیک، رئیس انجمن بین المللی بهداشت ترکیه گفت: جهانگردی سلامت، یکی از قدیمی ترین انواع جهانگردی در جهان، طی سالهای اخیر یک بخش با سرعت بالا و یک نوع جایگزین بسیار مهم گردشگری است. وی افزود که ترکیه در نظر دارد 20 تا 25 میلیارد دلار از گردشگری سلامت در سال های آینده درآمد به ارمغان آورد.
ترکیه به لطف بیمارستانهای مدرن، نیروی انسانی آموزش دیده، پزشکان متخصص، زیرساختهای تکنولوژیکی و تجربه خدمات درمانی را که در حد استانداردهای اروپایی ارائه می دهد، تعداد بسیاری گردشگر سلامت را  به خود جذب می کند. لازم به ذکر است کیفیت خدمات بسیاری از بیمارستانهای خصوصی در ترکیه توسط اعتبار جهانی تأیید شده اند. آژانس های اعتباربخشی جهانی، 42 مؤسسه بهداشتی، 37 بیمارستان، سه آزمایشگاه و یک مرکز پزشکی سرپایی ترکیه را در رتبه دوم جهان قرار داده اند.

پزشکان ترکیه در حال انجام اعمال درمانی

 

بهترین مقصد برای گردشگری پزشکی و سلامت

نظر الو دکتر در مورد توریسم سلامت ترکیه این است که ترکیه در چهارراه اروپا و آسیا قرار گرفته و فاصله زمانی کوتاهی با ایران به وسیله هواپیما دارد. از سوی دیگر وجود برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی اروپایی و آمریکایی پیشرفته، معافیت ویزا و روابط مختلف بین دو کشور، ترکیه را به گزینه مناسب برای مراجعه ایرانیان به منظور معالجه و گردشگری پزشکی و سلامت تبدیل کرده است. همچنین درمان در ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی به صرفه جویی در حدود 60 درصد از هزینه های پزشکی کمک می کند و این به تنهایی یکی از دلایل بزرگ برای جذب گردشگر سلامت از ایران می باشد. آلمانی ها، لیبیایی ها و عراقی ها در بین گردشگران پزشکی در ترکیه، بیشترین تعداد بیماران خارجی در حوزه چشم پزشکی بوده اند. گردشگران اروپایی و دیگر کشورهای آسیا نیز به عنوان گردشگر سلامت در حوزه دندانپزشکی، جراحی قلب و جراحی پلاستیک، به ترکیه مراجعه می کنند.

ابزار پزشکی در صنعت گردشگری پزشکی ترکیه

 

منبع: الفبای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.