وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه های گردشگری چزیره کیشمی باشد که در جنوب غربی جزیره در نزدیکی خیابان جهان قرار دارد.

کشتی یونانی یکی از جاذبه های گردشگری کیش می باشد که در جنوب غربی جزیره در نزدیکی خیابان جهان قرار دارد. کشتی یونانانیان  در سال 1345 توسط اهالی مقیم کیش در حالی که به گل نشسته بود پیدا شد. دلیل اینکه چرا کشتی به گل نشست هنوز مشخص نیست، عده ای بر این باورند که علت اصلی مه موجود در هوا بوده است و عده ی دیگری مشکل را از فانوس دریایی می دانند.

کشتی یونانی در سال 1943 توسط یک خط تولید کشتی انگلیسی به نام ویلیام همیلتون ساخته شده بود و در سال های 1946 الی 1966 صاحبان انگلیسی و ایرانی متعددی داشته است و به همین دلیل دارای اسامی بسیاری بوده است اما آخرین مالکان این کشتی یونانیان بوده اند و به همین دلیل این کشتی به نام کشتی یونانی شناخته می شود و بعد از به گل نشستن کشتی، کارکنان کشتی یونانی چاره ای جز ترک کشتی نداشته اند. پارک دریایی کشتی یونانی دارای رستوران های ایرانی و لبنانی، آمفی تئاتر، کافه، فروشگاه های لوازم ورزشی و ایستگاه کرایه اسکیت و دوچرخه می باشد.

هاست


دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

بهترین رستوران های شهر باکو

شهر باکو پایتخت پر رونق کشور آذربایجان، شهری پر جنب و جوش با تاریخچه ای غنی می باشد که به دوران امپراتوری روم باز می گردد. باکو شهری قدیمی و در عین حال به روز و پیشرفته می باشد. در ادامه مطلب

همراه باشید تا بهترین رستوران های این شهر آذری را به شما معرفی کنیم.

همچنین اگر می خواهید در سفر به آذربایجان تمامی اطلاعات مورد نیازتان را یکجا بخوانید این مطلب را از دست ندهید:

Eleven Restaurant & Lounge

معرفی رستورانهای باکو

"ایلون رستوران" رستورانی ژاپنی در باکو است که در طبقه 11 هتل پارک قرار گرفته است و از آن منظره زیبایی از پایتخت آذربایجان دیده می شود. این رستوران باکلاس ،انتخابی عالی برای افرادی است که به سوشی و سایر غذاهای ژاپنی و آسیایی علاقمند هستند. شبها در رستوران ایلون موسیقی زنده نواخته می شود که آن را به محیطی منحصربه فرد تبدیل می کند.

Avaz Dining & Lounge

سفر به شهر باکو

در بین جاذبه های گردشگری باکو ، این رستوران، رستورانی سنتی می باشد که در آن برای نشان دادن فرهنگ بومی مردم آذربایجان علاوه بر غذاهای محلی این کشور موسیقی سنتی آذربایجان نیز نواخته می شود. منوی سنتی رستوران و همچنین غذای مخصوص سرآشپز، مشتریان را برای صرف این غذاهای خوشمزه وسوسه می کند. از غذاهای محبوب این رستوران می توان ماهی خاردار با زنجبیل و سبزیجات، سوپ کدوحلوایی و کباب بره را نام برد.

The ART Garden

باکو

رستوران "آرت گاردن" نیز از جمله رستوران های قلب باکو در بین دیدنیهای شهر باکو است که می بایست آن را امتحان کنید. فضای این رستوران فوق العاده عالی و دلباز می باشد. این رستوران شامل چندین اتاق غذاخوری اختصاصی می باشد که بدست هنرمندان محلی به صورت سنتی دکور شده اند. منوی رستوران شامل غذاهایی است که به سختی می توان در برابر آن ها مقاومت کرد. انواع شیرینی های کلاسیک، چای آذری که با سماورهای سنتی تهیه شده و همچنین اجرای موسیقی زنده را در این رستوران تجربه کنید.  آرت گاردن به واقع رستورانی لوکس و اعیانی می باشد.

Café City

دیدنیهای باکو

"کافه سیتی" در سال 2014 به عنوان کافه برتر سایت TripAdvisor شناخته شد. این رستوران مکانی بی تکلف و عالی با محیطی گرم، صمیمی و محبوب که قیمت های آن نیز مناسب می باشد. منوی رستوران شامل غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ مانند میگو سوخاری، دامپلینگ، بادمجان طبخ شده به روش شرقی، شیرینی سیب زمینی، رول گوشت دودی، انواع سالاد مانند میگو، سوپ تازه، پاستا، پیتزا، دسرهای خانگی مانند ترامیسو و بستنی می باشد.

Chinar

رستورانهای باکو

بدون شک رستوران "چنار" یکی از جذاب ترین رستوران های باکو می باشد. این رستوران که در کنار مجسمه قهرمان افسانه ای، بهرام گور قرار گرفته است سایه تنها درخت چنار پیر محل بر روی آن می افتد. رستوران چنار بهترین انتخاب برای صرف بهترین غذاهای آسیایی از جمله غذاهای چینی و تایلندی می‌باشد.

Derya Fish House

علاقمندان غذاهای دریایی می توانند در رستوران دریایی "دریا" لذت طعم خوشمزه این غذاها را تجربه کنند. این رستوران بزرگ، محلی عالی برای خانواده ها و کودکانشان و گروه های دوستان می باشد. همچنین رستوران دریا در بهترین قسمت شهر قرار گرفته است که در آن می توانید از  تماشای غروب خورشید لذت ببرید. غذاهای رستوران همگی از ماهی تازه مانند ماهی روتیلوس، کپور و انواع سالادهای مقوی می باشند.

ROOM Fine Art Winde & Dine

رستوران "ROOM" به خاطر نوع طراحی متفاوتش، به مهمانان رستوران این احساس را منتقل می کند که گویی در اتاق خود نشسته اند و به همین دلیل از سایر رستوران ها متمایز شده است. این رستوران متفاوت را به هیچ عنوان از دست ندهید. رستوران "ROOM" قصد دارد که با ارائه غذاهای باکیفیت و با نمایش عکسها و هنرهای زیبا در این رستوران، بهترین سرویس را به مشتریان خود ارائه دهد.

Sahil Bar & Restaurant

پس از اینکه در سواحل زیبای باکو قدم زدید و حسابی لذت بردید برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید بار و رستوران "ساحل بار" که از محبوبترین رستوران های باکو می‌باشد را انتخاب کرده و غذاها و نوشیدنی‌های آن را امتحان کنید. در این رستوران با ارائه خدمات عالی و پرتجمل می‌توانید نمای جدیدی از پیشرفت باکو را در آن مشاهده نمایید. منوی رستوران همانند دکوراسیون داخلی آن لوکس و اعیانی می‌باشد. در این منو انواع غذاهای محلی مانند کباب سنتی، مرغ و بره مخصوص موجود می باشد.

Scalini

رستوران "Scalini"رستورانی ایتالیایی در خارج از شهر باکو می‌باشد که طعم غذاهای مدیترانه ای را برای این پایتخت آذری به ارمغان آورده است. بدون شک این رستوران  برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای غذاها و رستوران های سنتی هستند بهترین گزینه می‌باشد. رستوران Scalini حال و هوای رستورانی خانوادگی در شهری کوچک از شهرهای ایتالیا را تدائی می‌کند. منوی رستوران شامل تعداد زیادی از غذاهای محبوب ایتالیایی می‌باشد.

Sumakh

رستوران سماغ که در سایت TripAdvisorبهترین رستوران سنتی- مدرن شهر در سال 2014 شناخته شد، درست در میانه شهر باکو قرار گرفته است. فضای این رستوران با استفاده از طراحی داخلی و نقاشی‌های مدرن متعلق به هنرمندان معروف و در عین حال استفاده از فرش‌های آسیایی، فضایی  بسیار خاص و منحصر به فرد و ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را برای مهمانانش فراهم کرده است. آشپزخانه رستوران در معرض دید مشتریان و مهمانان رستوران قرار دارد که از آنجا شاهد فراهم شدن غذاهای آذری لذیذ و خوشمزه باشند.

منبع: سفر با تو

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: باکو, رستوران, رستورانهای باکو, سفر,


دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

موسو امپراطوری زنان-قبیله زنان چند شوهره!!!

موسو کجاست؟

قبیله یا قومی به نام موسو (Mosou) در استان‌های یون‌نان و سیچوآن در کشور پهناور چین و در نزدیکی تبت زندگی می کنند که آداب و رسوم عجیبی برای ازدواج دارند.این سرزمین را بدلیل آداب و رسوم نادر و بویژه پدیده رایج چند همسری آنجا قلمرو امپراطوری مطلقه زنان نامیده اند.

مردم موسو بصورت قبیله ای و  با جمعیتی در حدود چهل هزار نفر  در کلبه‌های چوبی و پیرامون دریاچه لوگو در ارتفاعات هیمالیا زندگی می کنند .  منطقه ای که تقریبا ۲۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و به دلیل دور بودن از شهر مردم این منطقه دارای عقاید متفاوتی در مورد مراسم ازدواج هستند و به همین علت از شهرت زیادی برخوردار هستند.یکی از آداب و رسوم سنتی و قدیمی در این ناحیه پیوند زناشویی متفاوت آنها است. به طوری که زنان در هنگام انتخاب فردی برای زندگی به راحتی در یک مسیر پیاده روی، مرد مورد نظر خود را انتخاب می کنند اما پس از این انتخاب، زن و مرد کنار یکدیگر زندگی نمی کنند بلکه همچنان در خانه خود و نزد پدر و مادر زندگی می کنند، ولی پس از تولد فرزندانشان مردها نقش پدر و دایی و پدربزرگ آنها را به عهده می گیرند!!. به بیان دیگر این نوع پیوند زناشویی در این قوم به ازدواج گذری شهرت دارد که با عقاید سنتی مربوط به ازدواج تضاد زیادی دارد.

از گذشته تا به امروز بر اساس جامعه‌ای ماتریارچی (matriarcha) زنان تصمیمات مهم مربوط به امور را برعهده دارند و در نتیجه بعد از مرگ مادر ارث او به فرزندان دختر او می‌رسد که این مسئله شامل زنان موسویی می شود..

در این جامعه مادرسالار هیچ مراسم رسمی برای ازدواج برگزار نمی‌شود و زن و شوهر به صورت مخفیانه با هم ملاقات می‌کنند. هر زنی می‌تواند مرد مورد علاقه‌اش را به خانه دعوت کند و هر مردی نیز می‌تواند این درخواست را از زن مورد علاقه‌اش کند.

از آنجا که قبیله موسو جامعه‌ای مادرسالار است اموال از مادر به ارث می‌رسد و مشکلی در تقسیم ارث ایجاد نمی‌شود. اغلب زن‌ها نیز پدر فرزند خود را می‌شناسند و او را به فرزندشان معرفی می‌کنند.

هرچند یک زن می‌تواند هرگاه که خواست شریک جنسی دیگری را برگزیند اما بیشتر زنان در یک زمان فقط با یک مرد در ارتباط هستند.

 امروزه بیشتر مردمان قبیله موسو روابط طولانی‌مدتی را تشکیل می‌دهند که در برخی موارد تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کند. برخی محققین حوزه مردمشناسی بر این باورند که این تغییر در سال‌های اخیر و تحت تأثیر فرهنگ سایر نقاط چین از جمله  چینی‌های هان ایجاد شده و در گذشته بیشتر افراد به طور همزمان چندین شریک جنسی داشته‌اند و برخی از زنان سالمند موسو می‌گویند که تا سی یا چهل! یا حتی تا پنجاه شریک جنسی نیز در طول عمر خود داشته‌اند.

اکثر زنان پدر فرزند خود را می‌شناسند و شرم آور و مایه خجالت است که زنی نداند پدر فرزندش چه کسی بوده‌ است. با این حال تنبیه اجتماعی خاصی نیز برای چنین زنان و چنین فرزندانی وجود نداشته و فرزندانی که پدرشان را نمی‌شناسند آن را پنهان نمی‌کنند. وقتی زنی فرزندی به دنیا می‌آورد، پدر فرزند به همراه مادر و خواهرانش به خانه او رفته و برایش هدیه می‌برند. بچه‌ها اگرچه با پدرشان زندگی نمی‌کنند اما در جشن سال نو برای ادای احترام به خانه پدر رفته و پدر در زندگی آنها نقش مهمی دارد!

هرچند که زنان در قبیله موسو قدرت را در دست داشته و امپراطور سرزمینشان محسوب میگردند ولی  این بدین معنی نیست که زندگی بسیار راحتی را پشت سر می گذارند. چراکه مجبورند کارهای زیادی همچون آشپزی، نظافت و شست و شو و همچنین بافندگی و سایر امورات عمدتا زنانه… را انجام دهند. مردان نیز به چوپانی و چرای دام، ماهیگیری و ذبح حیوانات مشغولند و در برخی مسائل زنان با آنان مشورت می کنند.

  و باز یک نکته تقریبا عجیب اینکه خانواده‌ها به طور کلی کاری به روابط عاشقانه فرزندان خود ندارند و آنها پس از سن بلوغ در این مورد آزادی کامل دارند. البته مادر ارشد خانواده ممکن است دخترش را از رابطه با شخص خاصی منع کند اما به ندرت این اتفاق می‌افتد.

مراسم بلوغ دختران و پسران موسوها در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی برگزار می‌شود. تا این سن دختران و پسران لباسهای مشابه می‌پوشند اما بعد از آن دختران دامن و پسران شلوار می‌پوشند و بایستی مقررات زیادی را رعایت کنند اما از این پس آزادی بیشتری به دست می‌آورند. دخترها صاحب اتاق شخصی می‌شوند و از هنگام بلوغ این اجازه را دارند که هر مردی را برای اقامت شبانه به اتاق خود راه بدهند.

 منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: موسو, چند شوهری, قبیله زنان چند شوهره, امپراطوری زنان, سفر, توریسم,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

دره خزینه کجاست ؟

دره خزینه کجاست ؟ شگفتی طبیعت ایران

 

 

در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و مناطق دیدنی وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این مناطق دیدنی و متنوع برنامه ریزی کرد و از دیدن مکان های جدید لذت برد . فقط در استان لرستان میتوان در بین شهرها , دشتها , کوه ها کلی جای دیدنی پیدا کرد که شاید تا به امروز کمتر کسی نام آنرا شنیده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از این مکان های که کمتر شناخته شده است دره خزینه است که در ادامه بیشتر درباره این مکان توضیح خواهیم داد

این دره یکی از مکان های شگفت انگیز و دیدنی استان لرستان که در بین جاده پل دختر به سمت اندیمشک قرار دارد. دره خزینه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی روستای خزینه به دره خزینه مشهور شده است . این دره بر اثر فرسایش در طی سالیان طولانی شکل گرفته است که علت اصلی آن عبور رودخانه کرخه از طراف این دره است که آن را به شکل نعل اسب نیز در آورده .

در کنار نقش و نگارهایی که بر دیواره‌ های این دره به چشم می‌خورند، عبور رودخانهٔ کرخه از میان این دره جلوه‌ ای خاص به آن بخشیده و با عبورش طراوت را مهمان این منطقه می‌کند. جالب است بدانید این دره شیاهت بسیار زیادی به گرندکانیون در آمریکا دارد

 

ازجاذبه های اطراف این دره میتوان به پل معلق آن اشاره نمود که جزء طولانی ترین پل های معلق ایران محسوب میشود

بهترین فصل سفر

منطقه لرستان دارای  کوهستانی‌ است و ما توقع نداریم در فصل سرما هوای معتدلی داشته باشد. سفر به لرستان در ۶ ماه اول سال منطقی‌ است. برای دیدن دره خزینه باید چند ساعت در فضای باز پیاده‌ روی کنید،‌ پس وجود آفتاب را نباید فراموش کرد. پیشنهاد ما نیمه‌ اول بهار و ابتدای پاییز است.

منبع: ایران  بهتر

هاست


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

خر قبرس!

خر قبرس

خر قبرس

در قبرس دو نژاد خر وجود دارد که یکی قهوه‌ای رنگ و درشت جثه است که نژاد خوب و باهوشی هستند و گفته میشود از نژاد خرهای فرانسوی باشند و در قبرس شمالی زیست می‌کنند.
نژاد دیگر خاکستری و کوچک جثه‌تر است که از آفریقا به این کشور آورده شده است و بیشتر در قبرس جنوبی زیست می‌کنند.
بعد از جنگ جهانی دوم، کشور آمریکا در طرحی به نام طرح بصورت غیر نقدی بود و عمدتاً شامل تجهیزاتی بود که برای سربازان آمریکایی در جنگ تدارک دیده بودند و حالا دیگر روی دستشان باقی مانده بود.
یکی از این کشورهایی که این کمک‌ها نصیبش شد ایران بود.
به عنوان مثال چندهزار توالت فرنگی که برای سربازان در پایگاه‌های نظامی ساخته شده بود به ایران ارسال شد و ایران هم آنها را به عشایر داد اما از آنجا که آب سیفون آنها نصب نشد، عملاً یکبار مصرف شدند.
اما یکی از کمک‌هایی که آمریکایی‌ها به ایران ارسال کردند ۱۰۷ الاغ بود که نه در آمریکا تولید شده بود و نه برای سربازان. اینها به قیمت بالایی از کشاورزان قبرسی خریداری شده بود و معلوم نیست به چه دلیلی به ایران ارسال شد.
ارسال این الاغ‌ها به ایران سوژه طنز روزنامه‌های زمان مصدق شد و آنرا به باد تمسخر گرفتند و از آن ضرب المثل “خودمون خر کم داریم، از قبرس خر می‌آورند” را ساختند.

منبع:جهانگردی با شهاب چراغی

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: شهاب چراغی, سفرنگار, جهانگردی, خر قبرس, سفر و گردشگری,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

چابهار سرزمین همیشه بهار!

چابهار یکی از شهرهای دیدنی زیبای ایران است که سفر فوق العاده ای را برایتان میسازد ، در این مقاله به سه تا جاهای دیدنی چابهار سر میزنیم تا در انتخاب سفر کمکون کنه

درک چابهار :

تصور کنید در ساحلی شنی قدم می‌زنید و صدای موج‌های خروشان گوشتان را نوازش می‌دهد و از سُرخوردن شن‌ها بر زیر پایتان چنان غرق سرور می‌شوید که توصیف آن برایتان سخت می‌شود و هر چه جلوتر می‌روید شن‌ها به ماسه‌ها تبدیل‌شده و لذت راه رفتن با پای‌برهنه را در سرتان زنده می‌کند و دیگر حدی از لذت را برای آن نمی‌توانید تصور کنید که ناگاه صخره‌های بلند در مقابل دیدگانتان قد علم کرده و زینت بخش ساحلی می‌شود که تپه‌های کوتاه آن تا حال فقط حکم رانان کوچکی بودند و اما حالا با حضور پادشاهی چون صخره‌ها خود را خرد و کوچک می‌پندارند اما همین پادشاهان نیز وقتی زیبایی و آثار زندگی سواحل مرجانی را می‌بینند رنگ‌باخته و در برابر امیری آن‌ها کوتاه می‌آیند خصوصاً هنگامی‌که ماهی و لاک‌پشت‌ها را در آنجا شناکنان زیستگاهی را برای خود پدید آورده‌اند و حیات را فریاد می‌زنند، این توصیف ساحلی چهار طرح درک چابهار است که اگرچه در سواحل مکران جا خوش کرده چون در 170 کیلومتری چابهار است آن را با این نام می‌شناسند.

زیبایی درک چابهار اگرچه با ساحل چهار طرحش به‌قدر کافی گویا است اما جاذبه‌های دیگر آن طاقت را از کف برده و با تماشای آن‌یک حس تکرار نشدنی را در وجود بیننده زنده می‌کند، درخت‌های نخل، کوه‌های مریخی، چشمه‌های آب شیرین، جنگل‌ها که هر یک به‌تنهایی صحبتی مفصل در باب جاذبه‌هایشان را می‌طلبد و این تکه از زمین را مانند جواهری در هزار پوشش ناپیدا گردانیده و امروز در دست بشری است که تشنۀ بازگشت به خود و زخمی فناوری‌های روزی که جز سردرگمی و زیاده‌خواهی ارمغان نیک کمتر داشته قرار داده است تا جرعه‌جرعه و به‌قدر کفایت از آن بهره برده و شفا یافته و مسرور دوباره به‌سوی کاشانۀ خود بازگردد.

اگر به داخل روستای درک چابهار بروید آنجا را پر از باغ‌های میوه‌های گرم سیری می‌یابید که هوش ازسرتان می‌برد و بدین ترتیب میوه دوستان را به بهشتی از میوه هدایت می‌کند و این وفور نعمت از صدقۀ سر همان چاه‌های آب شیرین است که در کنار آب‌شور دریا مانند معجزه‌ای از زمین بیرون آمده و نتیجه‌اش درختان سر به فلک کشیده‌ای مانند نخل است.

تالاب صورتی لیپار :

تا زمانی که به یاد داریم دریا آبی بوده و همین رنگ بیانگر اصالت آن است و گمان اینکه زمانی بتوان آن را بارنگ دیگری مشاهده کرد دور از ذهن هر فرد است اما در مکانی نزدیک سواحل دریای عمان پدیده‌ای را شاهد خواهید بود که تصورتان را در مورد دریا و رنگ آن دگرگون خواهد کرد، تالاب صورتی لیپار می‌تواند دریایی بارنگ صورتی و گاه سرخ را برای شما به تصویر بکشد که این رنگ عنصر وجودی خود را از تجمع فیتوپلانگتون‌های گیاهی گرفته و هرچه این تجمع بیشتر باشد بر رنگ آب نیز افزوده می‌گردد.

علت اصلی به وجود آمدن رنگ تالاب صورتی لیپار را می‌توان قدرت کششی بیان کرد که جزر و مد به وجود می‌آورد این کشش علاوه برجذب بیشتر فیتوپلانگتون‌ها باعث جذب مواد معدنی موجود در آب دریای عمان نیز می‌شود ازاین‌رو آب‌هایی غنی و دارای رنگ هم رشد گیاهان بسیاری را در اطراف این تالاب به وجود خواهد آورد و محیط مناسبی را برای زیست انواع مختلف پرندگان فراهم می‌کند بدین ترتیب می‌توان آن را زیستگاه جانوری مناسبی به‌حساب آورد.

تالاب صورتی لیپار :

دریایی سرخ در کنار غروب آسمانی به همین رنگ و برخورد سرخی زمین با آسمان لحظاتی تکرار نشدنی را برای مسافران فراهم می‌کنند، تالاب صورتی لیپار آنگاه‌که در کنار آبی آسمان است تضادی چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد و آنگاه‌که با آسمان سرخ هم‌پیمان و هماهنگ می‌شود زیبایی و شگفتی بی‌نظیری را بر صحنۀ این تالاب به درخشش درمی‌آورد و در هردو حالت می‌تواند اعجاب بیننده را برانگیزد و وسوسه اقامت طولانی‌تری در این مکان را در آن ایجاد نماید وجود کمپ‌های مسافران برای دیدن شب‌های این تالاب دیدنی، نوید زیبایی وصف‌ناپذیر این سراپا ناز است.

اگر هدف برای شما از بودن در کنار موج‌ها رسیدن به آرامشی است که بتوانید با آن انرژی یک‌ساله‌ای را برای ادامه راه زندگی کسب نمایید انتخاب تالاب صورتی لیپار بهترین و ناب‌ترین گزینه‌ای است که شمارا با صدای موج و آوای پرندگان و بازی رنگ به هر آنچه آرزوی می‌کردید به‌یک‌باره می‌رساند و خستگی کار و فعالیت یک‌ساله را از شما گرفته و توان ازدست‌رفتۀ شمارا احیا می‌کند و خنکای صبح دمش، چنان در اعماق روحتان نفوذ می‌کند و چنان شمارا به تسخیر جادوی افسونگر رنگ‌ها مهمان می‌کند که نتوانید همپای زیبارویی چون آن را بیابید.

کوه‌های مریخی چابهار :

اگر از آن دست افراد هستید که صعود به قله بعد از قدم زدن در ساحل دریا جزء دومین اولویت‌های شما است پیشنهاد مابعد از دیدن نمودن از تالاب لیپار این است که به سراغ کوه‌های مریخی چابهار رفته زیرا آنجا بهترین مکان برای دست‌یابی شما به رؤیایتان است که در سر می‌پرورانید، این کوه‌ها ویژگی منحصربه‌فرد خاصی نسبت به دیگر کوه‌ها دارد و آن وجود بقایای سخت‌پوستان و ماهی‌ها بر روی این کوه است که شمارا به شگفتی وامی‌دارد و دلیل وجود آن‌ها ناپیدا بودن این قسمت از زمین درگذشته‌های بسیار دور در زیرآب و بیرون آمدنش بعد از زمانی چند است که این صحنه‌های زیبا را بر روی آن به وجود آورده.

کوه‌های مریخی چابهار :

به‌هرحال نوع طراحی ویژه و منحصربه‌فرد آن‌که دقیقاً مانند کوه‌های موجود در کره مریخ است نام کوه‌های مریخی چابهار را برازندۀ آن قرار داده است با این تفاوت که سرخی آسمانی آن کوه‌ها در اینجا به خاکستری زمینی تبدیل گشته و صدف و ماهی‌ها زینت‌بخش و به جاذبۀ گردشگری این کوه‌ها اضافه نموده است و همانطور که در سایت ویکی مپیا آمده اگر یک سنگ‌نورد با تجهیزات لازم باشید می‌توانید این سنگواره‌ها را خود از نزدیک دیده و به قله این کوه‌ها که گاه به بیش از 100 متر نیز می‌رسد صعود کرده و زیبایی‌های اطراف را بهتر مشاهده کنید.

بریم چابهار

اگر اهل گشت‌وگذار هستید و پای سفر داشته و مایلید مناطقی چون درک چابهار، تالاب صورتی لیپار و کوه‌های مریخی چابهار را با چشم خود ببینید آژانس مسافرتی فارا گشت کورش کبیر می‌تواند با معرفی بهترین تور چابهار ، هتل و امکانات مناسب شمارا در این مسیر همراهی نماید تا بتوانید از این مناظر زیبا و بکر بدون کوچک‌ترین نگرانی دیدن نموده و با تهیه بلیت راحت‌ترین سفر ممکن را تجربه نمایید.بهترین مطالب دنیای سفر و گردشگری را میتوانید در چرخ فلک ببینید.

منبع:سایت راهنما سفر

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

کویر مرنجاب عروس کویرهای ایران

از عروس کویرهای ایران چه می دانید؟ +تصاویر
کویر مرنجاب، عروس کویرهای ایران در آران و بیدگل!

در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان کویری وجود دارد که به عروس کویرهای ایران معروف است. پیشنهاد امروز ایرانگردی ما سفر به عروس کویرهای ایران است. کویر مرنجاب، یکی از زیباترین کویرهای ایران است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد، پس همراهمان باشید.

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران است که با تپه‌های شنی بلند جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده ‌است. مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار گرفته است و از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل منتهی می‌شود.

کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر ارتفاع دارد. قسمت عمده آن پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است و از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه کویر مرنجاب شامل گیاهان شورپسند از جمله درختان گز، تاغ، بوته‌های قیچ، ارته، اسکنبیل، و دم گاوی است. در ادامه تصاویر دیگری از این کویر زیبا را که برخی از آن‌ها توسط خود شما همراهان لست‌سکند ثبت شده‌اند، تماشا می‌کنیم.

منبع: لست سکند

هاست

:: برچسب‌ها: کویر مرنجاب, سفرنگار, سفرنامه کویر مرنجاب, سفرنامه, گردشگری, وبلاگ سفر و گردشگری, کویر,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

حداقل دستمزد در کشورهای اروپایی چقدر است؟

ایسنا به نقل از یورو استات نوشت:لوکزامبورگ بیشترین سطح دستمزد را در بین کشورهای اروپایی را دارد.

۲۱ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دارای حداقل سطح دستمزد در قانون کار خود هستند و تنها کشورهای دانمارک، ایتالیا، قبرس، اتریش، فنلاند و سوئد در خصوص سطح دستمزد، یک سطح حداقلی را در نظر نگرفته‌اند. متوسط حداقل دستمزد در کشورهای شرق اتحادیه اروپا معادل ۶۰۰ یورو و در کشورهای شمال غرب معادل ۱۵۰۰  یورو در ماه برآورد شده است.

یورو

کمترین سطح دستمزد

تا ماه ژانویه۲۰۲۰، کمترین سطح دستمزد در بین اعضای اتحادیه اروپا متعلق به بلغارستان با ۳۱۲ یورو بوده است. همچنین در ۹ کشور که همگی آنها در شرق و مرکز اتحادیه اروپا هستند، حداقل سطح دستمزد کمتر از ۶۰۰ یورو است که عبارتند از لتونی با ۴۳۰ یورو، رومانی با ۴۶۶ یورو، مجارستان با ۴۸۷ یورو، کرواسی با ۵۸۴  یورو، جمهوری چک با ۵۷۵  یورو، اسلواکی با ۵۸۰  یورو، لهستان با ۶۱۱  یورو، استونی با ۵۴۰ یورو و لیتوانی با ۶۰۷ یورو.

دستمزد در سطح میانگین

در پنج کشور از ۲۷  کشور عضو اتحادیه اروپا، حداقل دستمزد ماهانه حدود ۷۰۰  تا ۱۰۰۰ یورو در ماه بوده است. حداقل سطح دستمزد در یونان برابر با ۷۵۸ یورو، پرتغال ۷۴۱ یورو، مالت ۷۷۷ یورو، اسلوونی ۹۴۱  یورو و اسپانیا ۱۰۵۰ یورو بوده است.

بیشترین سطح دستمزدها

در شش کشور عضو اتحادیه اروپا، حداقل سطح دستمزد بالای ۱۵۰۰  یورو در ماه بوده است که عبارتند از فرانسه با ۱۵۳۹ یورو، آلمان با ۱۵۸۴ یورو، بلژیک با ۱۵۹۴ یورو، هلند با ۱۶۳۶  یورو، ایرلند با ۱۶۵۶ یورو و لوکزامبورگ با ۲۱۴۲ یورو.

حداقل دستمزدها در آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۰ معادل ۱۱۱۹ یورو بوده است. در اتحادیه اروپا حداقل سطح دستمزد در لوکزامبورگ هفت برابر دستمزد در بلغارستان بوده است، با این حال با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در اروپای غربی، اختلاف چندانی در قدرت پس‌ انداز ساکنان این دو کشور با یکدیگر وجود ندارد.

منبع:خبرآنلاین

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: سفرانه, سفر و گردشگری, حداقل دستمزد در اروپا, عشق سفر, سفرنگار,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

ترانسفر فرودگاهی چیست و چه اصطلاحاتی دارد؟

اصطلاحات پرکاربرد فرودگاه

برخی از لغات و اصطلاحات انگلیسی مربوط به فرودگاه که کاربردی و رایج هستند.

airline

خط هوایی

I prefer Qatar airlines

من خطوط هوایی قطر رو ترجیح می دهم

arrival

ورود هواپیما به فرودگاه

We apologize for the delay in the arrival of the plane

ما به خاطر تاخیر در ورود هواپیما عذرخواهی می کنیم

board

سوار (هواپیما) شدن

The passengers are waiting to board

مسافران منتظرند که سوار (هواپیما) شوند.

boarding time

موقع ورود به هواپیما

Boarding time will begin in about 10 minutes

زمان ورود  به هواپیما حدود 10 دقیقه دیگر شروع می شود.

book

رزرو کردن

I’d like to book a return ticket for my trip to London

من می خواهم یه بلیط رفت و برگشت برای سفرم به لندن رزرو کنم

first class

بلیط درجه یک

business class

بلیط کلاس تجاری

Economy Class 

بلیط کلاس اقتصادی

I’m flying business class next week

هفته آینده با درجه یک می روم

check in

check in اینجا فعل است و موقعی است که شما قسمت مربوطه فرودگاه (check-in) را (قبل از اینکه هواپیما پرواز کند) از ورود خود باخبر می کنید. و آنها وسایل شما (مثل چمدان) را تحویل می گیرند و به شما مجوز ورود به هواپیما را می دهند.

Please check in two hours before departure

لطفا دو ساعت قبل از حرکت (پرواز) اینجا باشید

Conveyor belt/carousel/baggage claim

این همان غلتک بار فرودگاه است که وسایل مسافران بعد از فرو آمدن یک هواپیما از آن بیرون می آیند.

customs

عوارض گمرکی

delay

تاخیر داشتن، تاخیر

My flight was delayed an hour

پروازم یک ساعت تاخیر داشت

departure

حرکت (وقتی که پرواز شما فرودگاه مبدا را ترک می کند)

I’m going to book an economy class ticket to New York

قصد دارم یک بلیط درجه دو به نیویورک رزرو کنم

Flight attendant

مهماندار هواپیما

gate

(در) ورودی به باند

identification, ID

اوراق شناسایی

long-haul flight

پرواز طولانی

on time

به موقع

one-way ticket

بلیط رفت، بلیط یکسره ( بلیط رفت و برگشت: return ticket یا round-trip ticket)

I’d like to book a one-way ticket to Russia

می خواهم یک بلیط رفت به روسیه رزرو کنم

Pilot

خلبان

stopover, layover

توقف بین راه (موقعی که یک هواپیما در یک پرواز طولانی قبل از رسیدن به مقصد توقف می کند.)

The flight 674 to japan will have a 40-minute layover in Dubai

پرواز 674 به ژاپن 40 دقیقه توقف در دبی خواهد داشت.

منبع:تیک تریپ

هاست


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

چگونه با سفر آنلاین گردشگران را به خود وفادار کنیم؟

چگونه با سفر آنلاین گردشگران را به خود وفادار کنیم؟

تین‌نیوز| مهدی نوابی*: اگر شما به دنبال وفاداری مشتریان هستید، در صنعت گردشگری نمی‌توانید خیلی آن را بیابید، گرچه ۷۴ درصد از مسافران در صنعت گردشگری ادعا می‌کنند که رزرو‌ های خود را از یک سایت واحد انجام می‌دهند، با ‌این وجود تنها ۳۴ درصد از ‌این افراد واقعا به ‌این موضوع عمل می‌کنند. برای ‌ایجاد وفاداری در چنین صنعتی که وفاداری معنای چندانی در آن ندارد، شرکت‌های مسافرتی باید ارتباط خود را با مشتریان بیشتر و عمیق‌تر کنند و ‌این موضوع با درک درست و کامل سفر آنلاین اتفاق می‌افتد.


اطلاعات فروش رقابتی

با اینکه به دست آوردن اطلاعات فروش رقابتی موضوع ساده‌ای نیست، اما ارزش ‌این موضوع به رنج آن می‌ارزد. شناخت درست رقبای مستقیم با توجه به نوع رفتار مصرف‌کنندگان، در کنار افزایش شناخت از دیگر کانال‌های فروش و فاکتورهای شناخت دیگر، به شما ‌این دید را می‌دهد که بتوانید به درستی و با دقت کافی، کارآیی و بهره‌وری خود را در موضوع وفاداری مخاطب درک کنید. 

شما به عنوان مسوول یک سایت، عبارات تقریبی را که مخاطبان جست‌وجو می‌کنند تا شما را بیابند و نیز عبارتی را که با جست‌وجوی آن به سایت شما وارد می‌شوند می‌دانید، اما دانستن همین اطلاعات در مورد رقبا هم بسیار مهم خواهد بود. ‌این اطلاعات می‌تواند شما را نسبت به هدف و ذهن مخاطبی که به سایت شما وارد نشده ولی شما دوست داشتید که وارد سایت شما شود، آگاه‌تر و مسیر حرکت شما را روشن‌تر کند.

زمانی که شما دانش بیشتری در مورد نحوه و دورنمای جست‌وجو در رابطه با وبسایت خود داشته باشید، می‌توانید بسیار آگاهانه‌تر و دقیق‌تر، محتوای خود را ‌ایجاد کنید و توسعه دهید تا میزان تعامل‌ها با شما افزایش یابد. برای نمونه اگر شما بدانید که مخاطب عبارت «ارزان‌ترین بلیت به مقصد مورد نظر» را جست‌وجو می‌کند، ‌این عبارت را در محتوای سایت خود به دفعات وارد می‌کنید. دانستن رفتار جست‌وجو و خرید مخاطب شما، ‌اینکه از چه سایتی وارد سایت شما شده است، در محیط وب‌سایت شما چه کاری انجام می‌دهد و کجا شما را ‌ترک می‌کند، می‌تواند وجه تمایز یک سایت متوسط با یک سایت با کیفیت بالا باشد.

اگر مشتریان سایت شما به‌طور همزمان چند وب‌سایت دیگر را باز کرده و در حال مقایسه قیمت‌ها با هم هستند، تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که رفتار وفاداری را نمی‌توان از ‌این مخاطب انتظار داشت. از طرف دیگر درگیر شدن با ذهن و رفتار مخاطب با پاسخ به ‌این سوال که چرا مخاطب صفحه وب‌سایت را عوض می‌کند و به صفحه‌ای دیگر می‌رود، کلید اساسی در ‌ایجاد رابطه طولانی وفاداری با مشتری است.
 
دنبال کردن مخاطب برای کسب موفقیت در رزروها

اینکه مخاطبان زمان زیادی را با شرکت و سایت شما صرف می‌کنند به‌این معنی نیست که آنها وفادار هستند. بدون دانستن رفتار خرید مشتریان، می‌توان به جرات گفت که نقاط کور زیادی در شناخت شما از مخاطب وجود دارد.  برای نمونه یکی از شرکت‌های خدمات آنلاین، با استناد به‌این آمار که ۶۱ درصد از خرید در سایت توسط ۲۰ درصد از مخاطبان انجام می‌شود نتیجه گرفته بود که ‌این ۲۰ درصد وفادار هستند.

بعد از انجام یک مطالعه عمیق در مورد رفتار خرید ‌این ۲۰ درصد، صاحبان سایت متوجه شدند تنها کمتر از ۵ درصد از‌ این ۲۰ درصد، مشتریان وفاداری هستند. بقیه افراد کسانی بودند که زمان زیادی را هم برای ‌این سایت و هم برای سایت‌های دیگر می‌گذاشتند.  بنابراین، بعد از دانستن ‌این مطلب، صاحبان شرکت تصمیم گرفتند با اتخاذ سیاستی جدید روی جذب کامل آن ۱۵ درصد باقی‌مانده فعالیت کنند.  پس می‌توان گفت که دنبال کردن دقیق مخاطب و شناخت او، موضوع بسیار مهمی ‌در ‌ایجاد وفاداری است.

 جذب حرفه‌ای‌ها برای رزرو

زمانی که دریافتید هدف اصلی شما برای خرید چه گروهی هستند، باید اطلاعات به‌دست‌آمده را برای جذب مخاطب استفاده و رابطه خود را با او عمیق‌تر کنید. مقاصد مورد نظر مخاطب خود را با رفتارهای قبلی خرید او تطبیق دهید تا بتوانید بیشترین میزان کارآیی را از او انتظار داشته باشید.

به‌طور مثال اگر شما بدانید اکثر کلیک‌ها در سایت شما روی سرویس خاصی مانند تورهای طبیعت‌گردی است، با ارسال خصوصی تورهای ویژه طبیعت‌گردی برای مخاطب مورد نظر، می‌توانید او را به مجموعه خود وفادار کنید. روش‌های وفادار کردن مشتری، برای هر شخصی یا هر نوع سرویسی متفاوت است.

اما اصولی کلی در‌ این موضوع وجود دارد؛ نخست ‌اینکه مخاطب را به درستی بشناسید و مطالب و مواردی ویژه خود او برایش ارسال کنید یک اصل در ‌ایجاد وفاداری است.  اما ‌اینکه چگونه به شناخت مخاطب دست پیدا کنید یا ‌اینکه چگونه و با چه قاعده‌ای اطلاعات مورد نیاز را برای مخاطب ارسال کنید، موضوعی است که کمی‌به آن پرداخته شد، اما بدیهی است که شناخت دقیق‌تر و درست‌تر، نیازمند مطالعه و مشاوره بیشتر با متخصصان ‌این امر و صنعت گردشگری است.

*عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی

نقل از مجله سفر و گردشگری سفرانه

هاست

:: برچسب‌ها: سفرانه, سفرآنلاین،بازاریابی در سفر, سفرنامه, گردشگری, مجله سفر و گردشگری,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

بهترین دستگاه های سرمایشی سامسونگ

بهترین دستگاه های سرمایشی سامسونگ یکی از بهترین موضوع هایی است که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره کنیم .

الان فصل تابستان است و هوا روز به روز گرم‌ تر و گرم‌ تر می‌ شود. فصل تابستان یعنی؛ باید برای تعمیر یا تعویض کولرهای مان به صرافت بیفتیم و خوشحالی اینست که وقتی از گرمای تابستان به سمت منزل فرار می کنیم، هوای تازه و خنک کولر گازی تمام خستگی و فشار کاری را از تن ما در بیاورد. ‌

ما در این مطلب ، راهنمایی در اختیارتان قرار می دهیم که باعث می‌شود در هنگام خرید این دستگاه ها و اسپلیت های سامسونگ ، تقریبا همه‌ چیز را بدانید و خرید موفق‌ و دلچسب ‌تری داشته ‌باشید؛ همچنین سعی کرده‌ایم چیزهایی را برای‌ تان لیست کنیم که در هنگام خرید با آن‌ها مواجه می‌شوید و برایتان سوال ایجاد می ‌کنند .

اسپلیت سامسونگ سری مکس ، سری Max در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و یکی از پرفروش ترین مدل های کولرگازی دیواری سامسونگ در بازار می باشد .

اسپلیت و کولر گازی های سری گود سامسونگ

اسپلیت سامسونگ مدل گود Good محصول ۲۰۱۴ کمپانی SAMSUNG و در مدلهای تک وضعیته سرمایشی و همین‌طور دو وضعیتی سرمایشی – گرمایشی با طراحی خاص سه وجهی جدید سامسونگ عرضه شده است. یکی از هوشمندی های به کاررفته در نوع کولرگازی ایستاده طراحی پنل های سه وجهی جدید سامسونگ با فن بزرگتر و پره های بیشتر آن است که باعث ایجاد گردش هوای بیشتر ( مکش و دهش بیشتر هوا ) شده و پرتاب باد را تا ۱۴ متر افزایش می دهد. همچنین  اسپلیت سری Good سامسونگ با استفاده از سیستم های Single User Mode و Step Cooling 2 به خوبی در مصرف برق صرفه جویی می کند و از طرف دیگر فیلتر های سه گانه تصفیه هوا سامسونگ، کیفیت هوا را بهینه می کنند.

امیدوارم مطلب بهترین دستگاه های سرمایشی سامسونگ برای شما مفید باشد .چنانچه تمایل به خرید کولرگازی دارید به سایت کولرینو مراجعه نمایید.

لینک اصلی رپرتاژ آگهی

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،
:: برچسب‌ها: رپرتاژ آگهی سفرنامه, سفرنامه, کولر سامسونگ, کولر ایستاده سامسونگ,


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

تبادلات لینکی در زمینه گردشگری

دوستان عزیز و علاقمند به توریسم و صنعت گردشگری

چنانچه سایت و یا وبلاگ و شبکه اجتماعی در زمینه گردشگری دارین و میخواین که تبادل لینک داشته باشیم لطفا پیام بدین و لینک مورد نظرتون رو هم بفرستین تا شروع کنیم....

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

یه مطلب مهیج ! ترسناک ترین موزه های جهان

خب بچه های همسایه این چند روزه اصلا بیکار ننشستن و یه مطلب خیلی زیبا کار کردن در خصوص معرفی دو تا از ترسناک ترین موزه های جهان تو کشور آمریکا!

من که خیلی پسندیدم و بهتون پیشنهاد میکنم که حتما این مطلب مهیج رو بخونید و عکساش رو هم ببینید.

ممنون از برو بچه های فعال سفرانه

ضمنا نظر یادتون نره

 

هاست


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

ایران ارزان‌ترین مقصد گردشگری در بین ۱۴۰ کشور جهان

خب از عنوان این مطلب میشه خیلی چیزا رو استنباط کرد و خیلی به فکر فرو  رفت....

اصلا همچین چیزی تو دنیا یه فرصت طلایی برای یه کشوری که ارزانترین مقصد گردشگری باشه ...

ترکیه دهه 80 میلادی رو بیاد بیارین...

حالا اینا رو گفتم تا اصل مقاله رو که از اقتصاد نیوز بازنشرش کردم بخونید:

 

ایران ارزان‌ترین مقصد گردشگری در بین ۱۴۰ کشور جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایرناپلاس، سازمان جهانی گردشگری می‌گوید تعداد گردشگر ورودی در سطح جهان در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین این هفتمین سالی است که در آن، رشد صادرات گردشگری بیشتر از رشد صادرات کالاهای تجاری بوده است. گردشگری خارجی از آنجایی اهمیت اقتصادی پیدا می‌کند که ارزش پرداخت‌های این گردشگران در کشورهای مقصد را بررسی کنیم. در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۱۳۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش اقتصادی گردشگری، کشورها را در رقابتی برای جذب گردشگر قرار داده است. آمارهای سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد تا به اینجا، اروپا برنده این رقابت بوده، به‌طوری که کشورهای اروپایی توانسته‌اند در سال ۲۰۱۷، ۳۸ درصد این مخارج را جذب کنند. کشورهای منطقه آسیاپاسیفیک با ۲۹ درصد و آمریکا با ۲۴ درصد در رده بعدی قرار دارند. کمترین سهم نیز مربوط به خاورمیانه با پنج درصد و آفریقا با سه درصد است.

رقابت در جذب گردشگر خارجی

مجمع جهانی اقتصاد، هر دو سال یک‌ بار، رقابت‌پذیری کشورها در سفر و گردشگری را بررسی و در گزارشی با عنوان «رقابت‌پذیری گردشگری و سفر» منتشر می‌کند که در آن چهار زمینه اصلی «توانمندسازی محیط»، «سیاست‌ها و شرایط سفر و گردشگری»، «زیرساخت» و «منابع طبیعی و فرهنگی» با استفاده از ۱۴ بخش، در ۱۴۰ کشور، بررسی می‌شوند. یافته‌های گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد حمل‌ونقل هوایی، دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات و باز بودن روابط بین‌المللی پیش‌برنده‌های رشد صنعت گردشگری در جهان هستند. پیشرفت‌های صورت‌ گرفته در زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی، افزایش ظرفیت مسیرها و خطوط هوایی را به دنبال داشته است. باز بودن روابط بین‌المللی به کشورهای کم‌درآمد کمک کرده تا از منافع گردشگری بهره‌مند شوند. رشد فزاینده کاربران اینترنت و موبایل هم کمک می‌کند تا اقتصادهای بیشتری بتوانند از خدمات دیجیتال در صنعت گردشگری استفاده کنند.

کدام کشورها در جذب گردشگر، برنده هستند؟

در گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد هم مانند سه گزارش قبلی، اسپانیا، رتبه اول رقابت‌پذیری سفر و گردشگری را به خود اختصاص داده است. در ۱۰ کشور اول این فهرست، کشورهای اروپایی سهم بیشتری دارند. بعد از اسپانیا، کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن، آمریکا، انگلیس، استرالیا، ایتالیا، کانادا و سوئیس، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اقتصاد گردشگری منطقه منا

مجموع گردشگران خارجی وارد شده به کشورهای منطقه منا یعنی خاورمیانه و شمال آفریقا، بیش از ۸۴ میلیون و ۶۰۰هزار نفر بوده که هر کدام به‌طور متوسط ۹۹۶ دلار در کشور مقصد، هزینه کرده‌اند. سهم صنعت گردشگری و سفر در تولید ناخالص داخلی این منطقه، ۳.۹ درصد یا حدود ۱۱۹ میلیارد دلار است.

امارات متحده عربی، رقابت‌پذیرین کشور منطقه در زمینه گردشگری و سفر است و رتبه ۳۳ جهان را هم به خود اختصاص داده است. امارات بهترین عملکرد در زمینه توانمندسازی محیط را در منطقه دارد و همین موضوع رقابت‌پذیری سفر و گردشگری در این کشور را بهبود داده است. امارات از نظر منابع فرهنگی و طبیعی، رتبه ۱۰۳ دنیا را دارد، اما توانسته با عملکرد قابل قبول در سایر ابعاد، این ضعف را پوشش دهد. به‌عنوان مثال، تسهیل دسترسی به  ICT، گردشگری این کشور را یاری کرده است. همچنین محیط کسب‌وکار، نیروی انسانی و بازار کار در امارات به‌گونه‌ای است که شرایط برای رشد سرمایه‌گذاری در بخش سفر و گردشگری این کشور را فراهم کرده است.

برگ برنده ایران در گردشگری چیست؟

ایران هشتاد و نهمین کشور رقابت‌پذیر در زمینه گردشگری و سفر در جهان است و رتبه یازدهم کشورهای منطقه منا در بین ۱۵ کشور را به خود اختصاص داده است. یکی از شاخص‌هایی که در سیاست‌های سفر و گردشگری، بررسی می‌شود، شاخص رقابت‌پذیری قیمت‌هاست. تغییرات نرخ ارز در کشورمان موجب شده ایران در این شاخص، رتبه اول جهان را داشته باشد. عوارض پایین فرودگاهی، سوخت ارزان و قدرت خرید بالای گردشگر خارجی در ایران، کشورمان را از نظر رقابت‌پذیری قیمتی در رتبه اول قرار داده است. علاوه بر این، منابع طبیعی و فرهنگی، دیگر نقطه قوت ایران در جذب گردشگر خارجی هستند.

نکته قابل توجه درباره رقابت‌پذیری قیمت این است که قیمت به‌تنهایی نمی‌تواند در جذب گردشگر تأثیرگذار باشد. به‌عنوان مثال، اسپانیا که در رتبه اول این فهرست قرار دارد، از نظر رقابت‌پذیری قیمت، در جایگاه ۱۰۳ قرار دارد. در واقع نمی‌توان گفت ۱۰ کشوری که در ابتدای فهرست رقابت‌پذیری گردشگری و سفر قرار دارند، از نظر قیمتی هم رقابت‌پذیر هستند. فرانسه در رتبه ۱۲۸، آلمان ۱۲۴، ژاپن ۱۱۳، آمریکا ۱۱۹، انگلیس ۱۴۰، استرالیا ۱۳۰، ایتالیا ۱۲۹، کانادا  ۱۰۷ و سوئیس در رتبه ۱۳۷ رقابت‌پذیری قیمت هستند.

ایران میزبان گردشگران چه کشورهایی است؟

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۳۹۷ را هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۵۲ درصد رشد داشته است. بیشترین گردشگران خارجی ایران، از عراق هستند و در سال ۱۳۹۶ سهم ۲۷ درصدی از تعداد گردشگران ورودی به کشور را داشته‌اند. بیشترین گردشگرانی هم که از اروپا به ایران می‌آیند، آلمانی‎‌ها هستند. در سال ۱۳۹۶، تقریباً ۶۳ هزار گردشگر آلمانی به ایران سفر کردند.

 

هاست


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

تبدیل ساختمان معروف حصیری لانگابرگر آمریکا به هتل

سلام دوباره !

کلا من عاشق خلاقیت هستم اونم در عرصه پر شاخ و برگ گردشگری....این مطلب مربوط به تبدیل ساختمان سبد حصیری رو هم که اخیرا اخبارش منتشر شده رو وقتی دیدم کلی کیفور شدم...گفتم شما هم در جریانش باشین.متن خبر رو عینا از سفرانه واستون نقل کردم:

امیدوارم خوشتون بیاد...ضمنا نظر یادتون نره.

در دهه های اخیر با پیشرفت چشمگیر و خلاقانه در دنیای معماری شاهد ساختمان هایی به شکلهای خاص بوده ایم.

خلاقیت به عنصری جدایی ناپذیر در تمامی جنبه های زندگی تبدیل شده است.

ساختمان سبد حصیری در نیوارک، اوهایو،آمریکا یکی از همین شگفتی هاست.

این بنا در حقیقت دفتر مرکزی یک شرکت تولیدکننده سبدهای صنایع دستی ساخته شده از چوب افرا و سایر محصولات به نام «Longaberger» (لانگابرگر) بوده است که به نوعی تبلیغی برای کالاهای تولیدی آن بود.

ساختمان سبدی شکل در سال ۱۹۹۷ با هزینه ۳۲ میلیون دلار ساخته شد.

این  بنای خاص و زیبا در سال ۲۰۱۸ بسته شد و قرار است در سال ۲۰۲۰ با کاربری هتل بازگشایی شود.

این هتل لوکس ۷ طبقه دارای ۱۵۰ اتاق ، استخر و رستوران خواهد بود.

منبع: سفرانه

هاست


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

خبری در راه است....

خبر آمد که خبری در راه است

خیلی خوشحالم که تعدادی از عزیزترین دوستانم در حال راه اندازی یه سایت جامع کامل در زمینه سفر و گردشگری با رویکرد تفریحی!!!!هستن.حالا اسم و مشخصات سایت و اپ رو بعدا میگم.

کارهای دامین و هاست و نصب رو هم انجام دادن و بسرعت در حال تنظیم مطالب و کارهای مقدماتی هستن.

البته به منم لطف داشتن و خوشحالم که بتونم در کنارشون باشم.

تا بعد

پ.ن: اون رویکرد رو اونقدر تو جلسات مطرح کردن کلا رفته رو مخم

هاست


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

رپورتاژ آگهی

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

ارومیه شهر منتخب گردشگری 2020

هاست


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

اگر سفر نکنی !

اگر سفر نکنی،
اگر کتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نکنی...
به آرامی آغاز به مردن می‌کنی.
زمانی که خودباوری را در خودت بکشی،
وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند...
به آرامی آغاز به مردن می‌کنی.
اگر برده عادات خود شوی،
اگر همیشه از یک راه تکراری بروی …
اگر روزمرّگی را تغییر ندهی،
اگر رنگهای متفاوت به تن نکنی،
تو به آرامی آغاز به مردن میکنی.
اگر از شور و حرارت،
از احساسات سرکش،
و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وامی‌دارند،
و ضربان قلبت را تندتر می‌کنند،
دوری کنی ... .،
تو به آرامی آغاز به مردن می‌کنی.
اگر هنگامی که با شغلت،‌شاد نیستی، آن را عوض نکنی،
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی،
اگر ورای رویاها نروی،
اگر به خودت اجازه ندهی،
که حداقل یک بار در تمام زندگی ات،
ورای مصلحت‌اندیشی بروی . . .

امروز زندگی را آغاز کن!

امروز مخاطره کن!

امروز کاری کن!

نگذار که به آرامی بمیری!

« پابلو نرودا »

هاست


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

معرفی بهترین هتل‌های ایران در سال ۲۰۱۹

به گزارش هتل‌نیوز، وب‌سایت جهانی Tripadvisor به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرجع حوزه گردشگری جهان، بهترین هتل‌های ایران در سال ۲۰۱۹ به انتخاب کاربران خود را به شرح زیر معرفی کرد.

۱ – هتل زندیه شیراز 

۲ – هتل بزرگ داریوش جزیره کیش 

۳ – هتل اسپیناس پالاس تهران

۴ – هتل نیلو تهران

۵ – هتل اسکان تهران

۶ – هتل‌ مجلل درویشی مشهد

۷ – هتل اسپیناس خلیج فارس تهران

۸ – هتل‌ مشیرالممالک یزد

۹ – هتل بزرگ شیراز 

۱۰ – هتل پارسیان آزادی تهران

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

خیابان های مشهور | تارگووی باکو

خیابان های مشهور | تارگووی باکو

خیابانهای هر شهر به مثابه مرکز تجاری و فرهنگی و اجتماعی آن شهر و یک کشور میباشند و در برخی مواقع شهرت یک خیابان از بسیاری از جاذبه های طبیعی و فرهنگی یک منطقه فراتر میروذ. شانزه لیزه در فرانسه یا وال استریت در آمریکا و خیابان پنجم در لندن تنها نمونه هایی از این دست بشمار میروند.در چرخ فلک قصد داریم  هر از چند گاهی به معرفی برخی از مشهورترین خیابانها که شهرتی جهانی پیدا کرده اند بپردازیم.

 

با ما همراه باشید تا با خیابان نظامی فعلی و تارگووی(Targoviy) سابق واقع در شهر باکو کشور آذربایجان آشنا شویم:

خیابان نظامی جزو قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای پایتخت آذربایجان به شمار می‌رود. رفتن به خیابان تارگوی باکو هم فال و هم تماشا است؛ در خیابان نظامی باکو علاوه بر دیدن بی‌شمار مکان دیدنی، قادر به خرید از معتبرترین برندهای دنیا نیز خواهید بود.

جذابیت خیابان نظامی نظامی باکو در این است که از معماری سنتی و قدیمی و در عین حال بافتی به‌روز و لوکس بره می‌برد، در نتیجه حین راه رفتن در سرتاسر آن، حس کاملا متفاوتی خواهید داشت. در این خیابان مکان‌های دیدنی متعددی وجود دارد،

اطلاعاتی درباره خیابان نظامی باکو

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، نام خیابان نظامی برگرفته از نظامی گنجوی، شاعر پرآوازه پارسی زبان است. این خیابان در سال 1864 ایجاد شد و از آن زمان به بعد همواره رشد داشته است. محبوبیت این بخش از شهر باکو به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهره

اروپایی کشوری در همسایگی ایران، سبب شده برندهای بین المللی و مطرح بسیار زیادی حداقل یک شعبه در آن تاسیس کنند.

به همین دلیل هر آن چه برای دست پر بازگشتن به منزل از سفر خارجی خود به آن نیاز دارید، در خیابان نظامی باکو پیدا خواهد شد. بهتر است گول ظاهر تقریبا سنتی و قدیمی خیابان تارگوی باکو را نخورید، چرا که جزو گران‌ترین خیابان‌های دنیا به شمار می‌رود! در نتیجه خرید کردن در آن جیبی پرپول می‌طلبد! گفتنی است سفارتخانه کشورهای نروژ، آلمان، هلند و اتریش در این خیابان واقع شده‌اند.

تاریخچه خیابان تارگوی باکو

در سال 1859 زلزله‌ای شدید در منطقه رخ داد و در پی آن منطقه شامخای به طور کامل تخریب شد. دولت وقت کشور آذربایجان در زمان بازسازی تصمیم گرفت این منطقه را به پایتخت تبدیل کنند. در ادامه نام باکو روی شهر نهاده شد. در قسمتی از پایتخت جدید که امروز خیابان نظامی در واقع شده است، با گذر زمان فروشگاه‌ها و کاروان‌سراهای متعددی ساخته شد.

این روال تا جایی پیش رفت که خیابان تارگوی تبدیل به مرکز تجاری شهر شد. نام آن در ابتدا تارگوی یا ترگوایا بود، اما نام آن در سال 1925 میلادی برای احترام نهادن به شاعر بزرگ آذری، به خیابان محمد فضولی تغییر یافت. در سال 1939 و همچنین 1940 باز هم اسم این خیابان تغییر کرد، تا این که در سال 1962 میلادی نام خیابان نظامی روی آن نهاده شد و تا امروز دیگر تغییر نکرد.

بد نیست بدانید از نظر شهرت و اعتبار، خیابان نظامی همرده معروف‌ترین خیابان‌های شهرهایی همچون نیویورک و پاریس قرار می‌گیرد. این خیابان ظرفیت پر کردن وقت شما برای چند روز کامل را دارا است، به طوری می‌تواند درونش به مکان‌های دیدنی متعددی مراجعه کرد، اجناسی از برندهای گوناگون خرید و در رستوران‌هایی متنوع غذا خورد.

 

پیش از برنامه‌ریزی برای خرید از خیابان تارگوی باکو، بالا بودن قیمت محصولات فروشگاه‌های آن را در مد نظر داشته باشید، هر چند به خاطر اورجینال بودن آ‌ن‌ها، بیشتر مسافران این هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

تارگوی به میدان فواره منتهی می شود که شامل 12 فواره در مجاورت یگدیگر هستند . این فواره ها از دیواره های ایچری شهر تا خیابان استقلال ادامه دارد وبیشتر رویداد ها و فستیوال ها در آن برگزار می شود.در این خیابان مجسمه های زیادی نیز وجود دارد که می توانید در کنار آنها عکس بگیرید.

گفتنی است که تارگوی به زبان روسی معنای بازار و تجارت می دهد و در گذشته این خیابان محل خیمه گاه تجار روسی بوده که در بیرون از دیوار های شهر قدیم باکو قرار داشته است .

منبع با اندکی تلخیص: چرخ فلک

 

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


چهار شنبه 16 بهمن 1398
ن : بنفشه

فرصتی برای آموزش فتوشاپ

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


چهار شنبه 16 بهمن 1398
ن : بنفشه

پل صلح تفلیس | گرجستان

پل صلح تفلیس | گرجستان

 

گرجستان کشوری با تاریخچه ای غنی و افسانه های بسیار است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. یکی از جاذبه های بی نظیر آن پل صلح تفلیس است.برای آشنایی با این پل زیبای همسایه با سفرانه همراه باشید.

پل صلح تفلیس یک پل پیاده‌رو بر روی رود کر در تفلیس، پایتخت گرجستان است. این پل ۱۵۰ متری به دستور شورای شهر تفلیس برای ایجاد بنایی معاصر به منظور ارتباط بخش قدیمی تفلیس با بخش مدرن آن ساخته شد.این پل زیبا و بی نظیر از مصالح فولاد و شیشه توسط معمار ایتالیایی Michele De Lucchi ساخته شده است.

افتتاحیهٔ رسمی این پل در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ بود. این پل بر روی رود کر نمایی منحصر به فرد از کلیسای متخی، محلهٔ ناری‌کالا و مجسمهٔ واختانگ یکم، و در طرف دیگر کلیسای جامع تثلیث تفلیس، پل باراتاشویلی و کاخ ریاست جمهوری را دارد.

این پل مخصوص عابر پیاده که دو بخش قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می کند، خیابان Erekle II Street که خیابانی پر از کافه و مخصوص عابرین پیاده است را به پارک ریکه متصل می کند.

پارک ریکه

یک فضای تفریحی در شهر قدیمی، پارک ریکه (Rike Park)میباشد. در طول شب های تابستان، مردم محلی و بازدیدکنندگان از «رقص فواره ها» ترکیب شده با موسیقی و نمایش نور لذت می برند.

مهمترین جاذبه این پارک همان پل صلح تفلیس است. می توانید بعد از بازدید از پل صلح به این پارک بروید و ساعاتی را در آرامش استراحت کنید و از مناظر و جاذبه های اطراف آن لذت ببرید.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.