وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

یک شنبه 1 فروردين 1400
ن : بنفشه

مسافرت سبز چیست؟چگونه یک مسافر سبز باشیم؟

سفر سبز ؛ مسافرت سبز و مسافران سبز یکی از رویکردهای صنعت گردشگری است که در سالهای اخیر و با عنوان سفر مسولانه در کانون توجه قرار گرفته است.

بسیاری از افراد مسافرت سبز را همردیف با طبیعت گردی و یا اکوتوریسم دانسته اند در حالیکه گونه های مختلف طبیعت گردی و  اکوتوریسم هریک بعنوان شاخه ای مستقل در دل رویکرد سفر سبز قرار می گیرند.البته اینکه در سفر تنها ردی از انسان باید بجا بماند ردپای انسان می باشد نکته مشترک تمامی زیرشاخه های سفر مسولانه و مسافران سبز می باشد.

فارغ از اثرات شیوع و گسترش ویروس کرونا  طی سالیان اخیر و بویژه در دو دهه گذشته سفرهای بسیاری در سراسر جهان رخ داده است. افراد مقاصد مختلفی را در نظر می گیرند، امکانات را می سنجند و سپس تصمیم خود را می گیرند و راهی می شوند. در این میان ردپایی که انسان از خودش در مقاصد برجای می گذارد، توجه بسیاری را به خود جلب می کند. یکی از مسائلی که در زمینه مباحث سفر و گردشگری همواره برای کارشناسان مطرح بوده است کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از گردشگری و فعالیت های مربوط به آن می باشد.
اهمیت ارتباط میان محیط زیست و سفر موجب پیدایش اصطلاحاتی همچون سفر سبز یا اکوتوریسم شده است. به یاد داشته باشید که برای تجربه یک سفر سبز احتیاجی به نادیده گرفتن و یا قربانی کردن خواسته های خود در مورد سفر ندارید. می توانید به هر جایی که دوست دارید سفر کنید، در مکان های مختلف از یک کلبه کوچک تا هتل پنج ستاره تاپ اقامت داشته باشید و از بهترین امکانات و تسهیلات برخوردار شوید و در عین حال یک مسافر سبز هم باشید. تمام آنچه که به آن احتیاج دارید به کارگیری راهکارهایی برای حفاظت از محیط مقصد مورد نظر شماست.

سفر سبز و مسافران سبز در صنعت گردشگری

مسافرت سبز چیست؟

اصطلاح سفر سبز به طور کلی به اهمیت حفاظت از محیط طبیعی و فرهنگی مکان مورد بازدید می پردازد و توجه به گونه های گیاهی و جانوری، آداب و رسوم جوامع و مسائل مربوط به آنها را شامل می شود.

چرا سفر سبز؟

سفر سبز ریشه در تفکری علمی بنام مدیریت سبز دارد که هدف نهایی آن دستیابی به توسعه پایدار می باشد. با وجود نزدیک به یک میلیارد گردشگر که در طول سال به مقاصد مختلفی روانه می شوند، کاهش و به حداقل رساندن اثرات منفی سفر بر طبیعت و فرهنگ موجود در زمین بعنوان موضوعی پر اهمیت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که تاثیرات شما بر روی مقصد به طور کلی بر شرایط کل زمین تاثیر می گذارد.
در سمت دیگر قضیه اقدام به این گونه سفرها بعنوان یکی از آسان ترین و ضروری ترین راهها  برای حفظ مقاصدی است که دوستشان دارید و حفظ آنها برایتان مهم است.چیزی که از آن بعنوان سفر های مسولانه نام برده می شود.

کافیست به این مساله توجه داشته باشید که با خروج شما از مقصد همچنان افرادی در آن محل به زندگی خود ادامه می دهند و برای بقا و تداوم زندگی به آن محیط زیست نیاز دارند. همچنین مسافران دیگری بعد از شما به مقصد وارد می شوند که حق استفاده از امکانات آن را دارند و با نگاه دورتر می توانید به این فکر بیافتید که این محل مقصدی برای نسل آینده و فرزندان شما نیز خواهد بود.
با نگاهی دقیق تر متوجه این موضوع خواهید شد که این سفرها نه تنها گران تر از سفرهای معمولی تمام نمی شوند بلکه در بسیاری موارد به عنوان راهی برای کاهش هزینه هایتان به شمار می رود.

اقدامات لازم قبل از ترک خانه

اقدامات لازم برای داشتن یک سفر سبز از زمانی آغاز می شود که شما تصمیم می گیرید به سوی یک مقصد خاص ترک کنید. قبل از اینکه سوار وسیله  نقلیه شوید بهتر است نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

* در بستن کوله بارتان دور وسایل اضافی و غیر ضروری را خط بکشید. این وسایل تنها بار شما را سنگین می کنند و مصرف سوخت در حمل و نقل را افزایش می دهند. پس هم به جیب شما آسیب می زنند و هم به محیط زیست.

* لوازم یک بار مصرف را از وسایل خود حذف کنید و سعی کنید لوازم روزمره تان را به کار بگیرید. لیوان، حوله، ملحفه و بسیاری موارد دیگر را می توان از میان لوازم شخصی و مصرفی خودتان انتخاب نمایید.

* مراقبت از محیط در سفر تنها به مقصد معطوف نمی شود بلکه مبدا شما نیز در فرایند سفر قرار دارد. پس قبل از خروج از محل زندگی تان تمام وسایل مصرف کننده انرژی را خاموش کرده و از عدم اتلاف انرژی اطمینان حاصل نمایید.

انتخاب اقامت گاه سبز

این تصور که اقامت گاه های سازگار با محیط زیست کمترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهند را فراموش کنید. امروزه در سراسر دنیا هتلها، کمپ ها و انواع دیگری از اقامتگاهها وجود دارند که با در نظر گرفتن تمامی شرایط زیست محیطی و پیاده سازی مدیریت سبز طیف وسیعی از امکانات را با قیمت های متفاوت در اختیار شما قرار می دهند.با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان طیف وسیعی از هتل های سبز را حتی در شهرها هم پیدا کرد.

اگر می خواهید سفری سبز داشته باشید باید با توجه به نکات پیشین، مسائل زیر را هم در انتخاب اقامتگاه در نظر بگیرید.

  •  آیا اقامتگاه مدنظر شما توسط یک فرد بومی تاسیس شده و مدیریت می شود و یا حداقل کارمندانی از جامعه محلی در آن به کار مشغولند؟
  •  چه نوع برنامه در خصوص بازیافت موادی مانند پلاستیک، آلومینیوم، کاغذ و … در محل مورد نظر انجام می شود؟
  •  آیا در خدمات اقامتگاه از لوازمی همچون حوله به صورت یکبار مصرف استفاده می شود و یا امکان تعویض هر روز آن وجود دارد؟
  •  چه برنامه ای برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد؟ این برنامه ها می توانند استفاده  کارآمد از نور روز، تنظیم فشار آب و یا استفاده از انرژی های پاک مثل انرژی بادی بادی و خورشیدی را شامل شوند.
  •  این اقامتگاه چه مزایایی را نصیب جامعه محلی می کند و چه ارزش هایی را برای آن قائل است؟منافع بلند مدت مادی این اقامتگاه برای ساکنین محلی چه می تواند باشد؟

اکوتوریسم وسفر سبز رویکرد جدید صنعت گردشگری

حمل و نقل و مسافرت سبز

اینکه چه شیوه ای را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنید در ردپای شما بر محیط بسیار موثر است.بعنوان نمونه در فرودگاه‌های ۲۵ کشور جامعه اقتصادی اروپا امروزه برای تشویق مسافران برای آن که سبز باشند و در این کشور‌ها «سبز» رفتار کنند، از آنها می‌خواهند که به عضویت کلوپی در آیند و سعی کنند که در طول سفر با رعایت برخی از نکات، خود سبز باشند و به سبزی جامعه اقتصادی نیز کمک کنند.

در این فرودگاه‌ها نمونه‌هایی از مغازه‌های معتبر آن کشور وجود دارد که در آن به بهترین شکل اجناس خاص همان کشور را عرضه می‌کنند. اما وقتی کسی با فرم پیوستن به گروه مسافران سبز به شما نزدیک می‌شود، حتما شگفت زده می‌شوید. او یک متخصص کارشناس محیط‌ زیست است و می‌گوید اگر همه مسافرانی که به اروپا می‌آیند و یا از این قاره می‌روند سعی کنند «سبز» باشند، قطعاً اروپا سبز‌تر خواهد بود.

در زمینه حمل و نقل  و سفر سبز  توجه به راهکارهای زیر می تواند کمک کننده باشد:

  •  در برخی مسیرهای پروازی در دنیا هواپیماهایی مورد استفاده قرار می گیرند  که کمترین میزان دی اکسید کربن را تولید می کنند. در صورت امکان می توانید آنها را برای رفتن به مقصد انتخاب کنید.
  •  برای سفرهای کوتاه تر به ویژه در مناطق دارای خطوط ریلی مناسب، به جای هواپیما از قطار استفاده کنید.
  •  به هنگام اجاره خودرو کوچکترین نوع آن را که احتیاجات شما را برطرف می کند انتخاب کنید. حد الامکان از خودرو های سنگین و بار اضافی خودداری کنید. چرا که بجز افزایش  هزینه سوخت و میزان آلودگی فایده  دیگری ندارند. در برخی مواقع می توانید از خودروهای الکتریکی و خورشیدی که آسیب کمتری برای محیط دارند استفاده کنید.
  •  در مقصد برای جابه جایی حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا علاوه بر رعایت مسائل زیست محیطی در هزینه های تان هم صرفه جویی کنید.

در زمان اقامت

همه چیز مربوط به ویژگی های محل اقامت شما نمی شود. بعنوان یک مسافر سبز حتی اگر یک اقامتگاه سبز را برای ماندن انتخاب کرده اید باز هم باید شرایطی را رعایت کنید تا دوست بهتری برای محیط مقصد به شمار بیایید. این راهکارها شاید به نظر تکراری به نظر برسند اما باز هم باید به آنها توجه نمود.

  •  به هنگام استفاده از منابع مقصد نهایت صرفه جویی را اعمال کنید. مثلا می توانید زمان دوش گرفتن خود را کاهش دهید.
  •  وقتی محل اقامت خود را ترک می کنید دستگاه سرمایش یا گرمایش محیط، تلویزیون و لامپ ها و سایر وسایل الکتریکی را خاموش کنید.
  •  سعی کنید استفاده از لوازم یک بار مصرف را به حداقل ممکن برسانید و اگر مجبور به استفاده شدید بقایای آن را از محل اقامت جمع آوری کنید و تحویل مراکز بازیافت بدهید.
  •  سعی کنید احتیاجات خود را با محصولات محلی بر طرف کنید و کمترین استفاده را از انواع صادراتی کالاها داشته باشید. از این طریق می توانید به اقتصاد محلی نیز کمک کنید.

سفر بنا به ماهیت ناملموس آن همیشه با خاطرات و لذت ها و تجاربی همراه است که تا همیشه در ذهن شما می مانند. با مراقبت از امکانات و منابع مقصد می توانید علاوه بر خاطرات خوشی که برای خودتان رقم می زنید کمترین آسیب را متوجه مقصد سازید. کافیست راهکارهایی که به آنها اشاره شد را به کار بگیرید و سفری سبز و متفاوت را تجربه کنید.

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: مسافرت سبز, سفر سبز, اکوتوریسم, طبیعت گردی, سفرنامه, شبکه سفر, شبکه سفرنامه, سفر و گردشگری, بومگردی,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

اماکن گردشگری ایران را در دوستداران ایران بشناسید

اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم حتما متوجه خواهیم شد که بسیاری از انسان‌های بزرگ، علت پختگی و برخورداری از تجارب باارزش خود را مدیون سفرهایی می‌دانند که در زندگی تجربه کرده‌اند و مسلما تقریبا همه ما با جملاتی از این دست آشنا هستیم که «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی»، «اگر میخواهی واقعا کسی را بشناسی، با او به سفر برو و او را در سفر بشناس»، «همه آنهایی که عاشق سفر هستند، نمرده‌اند»، «سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند، زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می‌کنند را کشف می‌کنید» و غیره.

اما موضوعی که در این فرآیند بسیار مهم است و می‌تواند بیش ازپیش به ما در داشتن سفری لذت‌بخش و جذاب کمک کند، داشتن شناخت و آگاهی از مقصدی است که قصد سفر به آن را داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با همراهی شما عزیزان و در قالب مقاله حاضر توضیحاتی در خصوص گردشگری ایران ارائه دهیم تا شما دوستان را در انتخاب مقصد مناسب یاری دهیم. پس اگر قصد سفر دارید و نمی‌دانید کدام شهر زیبای این سرزمین را به عنوان مقصد انتخاب کنید، با ما همراه باشید:

اگر شما فردی ایرانی هستید یا در کشور ایران مدتی زندگی کرده‌اید و یا حتی در مورد آن اطلاعاتی دارید، مسلما در جریان هستید که این کشور تمامی چهار فصل را دارا بوده و هر گوشه و کنار آن سرشار از جاذبه‌های گردشگری است؛ به‌طوری‌که به هر شهر و دیاری که برویم، می‌توانیم این آثار گردشگری را مشاهده کنیم. آثاری که تمامی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، ملی و غیره را در برگرفته و تقریبا نیاز هر گردشگری را با سلایق و علایق مختلف برآورده می‌کند. این آثار و جاذبه‌های زیبای گردشگری به قدری تعدادشان زیاد است که امکان معرفی تمامی آن‌ها در این مقاله ممکن نمی‌باشد و ما تنها به معرفی دو شهر از شهرهای کشور زیبای ایران پرداخته‌ایم ولی در سایت «ایران لاور / دوستداران ایران» تمامی این اطلاعات را به تفصیل و تفکیک برای شما عزیزان جمع‌آوری کرده‌ایم تا با خیالی آسوده و به دور از صرف زحمت و زمان زیاد، تمامی آن‌ها را به راحتی در اختیار خود داشته باشید.

سایت دوستداران ایران -ایران لاور برای عاشقان سفر و گردشگری

۱. تهران

شهر زیبای تهران که در دامنه و دشت هموار رشته کوه‌های البرز قرار دارد، از نظر پیشینه زندگی به دوران نوسنگی بازمی‌گردد؛ به‌طوری‌که کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در این شهر منجر به کشف اسکلت‌های ۷۰۰۰ ساله انسان و ابزارهای سنگی شده است. شهر تهران در زمان سلسله قاجاریه و آقا محمدخان قاجار، در نوروز سال ۱۱۶۵هجری شمسی، به پایتختی انتخاب شد و از آن پس سرعت شکوفایی و پیشرفت این شهر به طرز چشمگیری افزایش یافت.

امروزه شهر تهران علاوه بر داشتن اهمیت به عنوان پایتخت و نهاد سیاسی – اداری کشور، دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی مختلف نیز بوده و همیشه مورد توجه ساکنان شهرهای دیگر می‌باشد. پس اگر شما هم با هر هدفی به این شهر سفر کردید از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن غافل نشوید زیرا گردشگری تهران بسیار متنوع بوده و می‌تواند طیف گسترده‌ای از سلایق مختلف را دربربگیرد.

برای نمونه بافت مرکزی تهران پر از جاذبه‌های تاریخی و زیبا است و می‌توانیم با قدم زدن در کوچه پس کوچه مرکز تهران از این آثار تاریخی لذت ببریم. همچنین جنوب تهران و در منطقه شهر ری نیز جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد. در شرق و غرب آن نیز جاذبه‌های تفریحی زیبایی مانند پارک پرندگان، پارک کوهستانی شیان، دریاچه خلیج فارس، شهربازی و باغ‌وحش ارم، پارک جنگلی چیتگر و غیره وجود دارد. همچنین اگر که مایل به دیدن آثار طبیعی هستیم، میتونیم در شمال تهران از ارتفاعات رشته کوه البرز بهره‌مند شده و از کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی در دربند، درکه، فرحزاد، لواسان، فشم، جاده امامزاده داوود، کن و حتی اسکی در فصل زمستان لذت ببریم.

معرفی ایران لاور سایت دوستداران گردشگری ایران در سفرنامه

۲. اصفهان

شهر زیبای اصفهان نصف جهان نیز به‌دلیل داشتن رودخانه زاینده‌رود و شرایط طبیعی مناسبی که از گذشته تا کنون داشته است پیشینه‌ای طولانی و قدیمی دارد به‌طوری‌که احتمالاً از نیمه دوم هزاره چهار قرن میلادی شاهد شکل‌گیری آبادی‌های بسیاری بوده‌است. همچنین نام شهر اصفهان از روزگاران قدیم تاکنون با اسامی مختلفی مانند جی، گی، رشورجی، دارالمومنین، سپانه، شهرستان، صفاهان، صفاهون، گابا، گابیان، گابیه، گبی، اِسپادانا، سپاهان، اسپهان و اصفهان نامیده ‌شده است.

شهر اصفهان در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به‌ویژه در سده شانزدهم میلادی در هنگام پادشاهی صفویان، پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعدد و با معماری زیبای ایرانی همچون پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فرد در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند و سبب شده‌اند تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد.

همانطور که اشاره شد، گردشگری اصفهان آنقدر زیبا و متنوع است که یکی از مقاصد اکثر گردشگران خارجی از سراسر دنیا است. حتی اکثر ایرانی‌ها نیز یکبار هم که شده از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. پس اگر به عنوان یک ایرانی به این شهر سفر نکرده‌اید، حتما در آینده نزدیک این کار را انجام دهید و از زیبایی‌های اصفهان لذت ببرید.

گردشگری ایران را در ایران لاور سایت دوستداران ایران

منبع: سایت سفرنامه/ شبکه تخصصی سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ایران لاور, دوستداران ایران, سفرنامه, سفرانه, گردشگری ایران, تهران, اصفهان, مجله سفر و گردشگری, ایرانگردی, اطلاعات جامع سفر,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

شیرها یک راهنمای گردشگری را خوردند

خورده شدن یک راهنمای گردشگری و سفر توسط شیر ها
 

راهنمایان گردشگری در سراسر جهان در معرض انواع مخاطرات کوچک و بزرگ هستند .دو شیر گرسنه پس از حمله به یک راهنمای گردشگری۲۷ ساله در طبیعت آفریقای جنوبی بنام مالینونگ ماهیلا، او را طعمه خود ساخته و خوردند.

 Malibongwe Mahila از ردیاب‌های پارک سافاری و راهنمای گردشگران در آفریقای جنوبی بود که در روز یکشنبه ۶ مارس ۲۰۲۱ به‌ دست شیران گرسنه کشته شد.

 

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که این تور لیدر جوان به‌دنبال رد پای یک یوزپلنگ چیتا برای گردشگران ثروتمند بود تا آن را شکار کند اما شیرها در کمینش نشسته بودند.

 

در زمان حمله شیرها، همراه  ماهیلا در خودرو نشسته و در انتظار وی بوده که از موضوع باخبر شده و با اورژانس و تیم امداد تماس گرفته و درخواست کمک کرده است.با این وجود تلاش ها برای نجات جان تورلیدر جوان نتیجه نداده و توسط شیرها خورده شده بود!

 

همراه این راهنمای گردشگری بیان کرد که ما با خودرو به‌ دنبال یوزپلنگ چیتا بودیم و به‌دنبال ردپای حیوان، «ماهیلا» از خودرو پیاده شد اما پس از مدت زمان کوتاه هنگامی که در جستجوی چیتا بود شیرهای جوان او را غافلگیر کردند.

 

گردشگرانی که برای تور های سافاری و مشاهده حیات وحش آفریقا به این مکان مراجعه و معمولا در هتل های مجلل اقامت دارند  اغلب ترجیح می دهند از تورلیدرهای ردیاب و آشنا به محیط برای همراهی در محیط های پر مخاطره استفاده کنند.

 

بر اساس اعلام مسولین پارک هر دو شیر پس از این اتفاق کشته شدند و اقدامات برای بررسی علت حادثه و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده در دست بررسی می باشد. در اینجا تصویری از این راهنمای گردشگری نگون بخت را مشاهده می کنید که توسط شیر ها خورده شد:

خورده شدن راهنمای گردشگری یا تورلیدر توسط دو شیرمنبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: راهنمای گردشگری, خطرات راهنمایان گردشگری, خورده شدن توسط شیر, سفرانه, شیرها راهنمای گردشگری را خوردند, مجله سفر و گردشگری, آفریقا,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

کلوت های شهداد ؛ شگفتی های طبیعت ایران

در سفر به استان کرمان اگر از شهر شهداد به سمت شهرستان نهبندان به راه بیفتید، پس از مدتی در مسیر راه  به تابلویی بر خواهید خورد  که شما را به سمت کلوت های شهداد راهنمایی می کند .

 کلوت های شهداد در گستره ای به وسعت یازده هزار کیلومترمربع و در کویر لوت که خود نیز یکی از شگفتی های طبیعت ایران محسوب می گردد شکل گرفته اند و برخی این منطقه را شهر افسانه ای کلوت ها می نامند. این عارضه طبیعی حدود 20 هزار سال قبل در اثر فرسایش آبی و بادى ایجاد شده است.

زمین شناسان این منطقه را یکی از قطب های گرمایی زمین می دانند و ساکنان اروپای سبز برای دیدن آن به ایران می آیند. طی سالیان اخیر و به مدد شناخته شدن منطقه در رسانه های اجتماعی طرفداران سفر به این منطقه  بقدری زیاد شده اند که یک کمپ کویری هم در حوالی کلوت ها احداث شده است تا گردشگران به امکانات مناسب دسترسی داشته باشند.

راهنمای سفر به کلوت های شهداد در کویر لوت

کلوت چیست؟

کلوت‌ های شهداد از لحاظ شکل ناهمواری و شرایط پیدایش، پدیده ای بی نظیر در دنیا به شمار می روند و هنوز اصول و خواص پیدایش آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد. این کلوت ها که از شمال به جنوب کشیده شده اند، حدود ۱۴۵ کیلومتر طول دارند و  عرض شان از غرب به شرق به ۷۰ کیلومتر می رسد.

این سازه های طبیعی در موازات تل ماسه‌های بزرگ شرق دشت لوت واقع شده اند؛ دشتی که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می خورد. در نزدیکی کلوت های شهداد و در دل کویر لوت، تمدنی با قدمت بیش از 6 هزار سال کشف شده است. کارشناسان آثار بسیاری از جمله سفال، مجسمه و زیورآلات و قدیمی ترین درفش جهان با نام «درفش شهداد» را از همین منطقه به دست آورده اند.

کویر گردی در کلوت شهداد کرمان

این منطقه هم از نظر طبیعی پدیده ای منحصر به فرد است و هم از نظر تاریخی اهمیت فراوانی دارد. تنگه زبان مار بعنوان یکی دیگر از زیبایی های شگفت انگیز طبیعت کویر ایران در همان نزدیکی ها واقع شده و بهشت دوستداران طبیعت گردی و طرفداران آفرود های کویری محسوب می گردد.

لازم به ذکر است که کویر لوت حدود ۱۰ درصد از وسعت ایران را در بر می گیرد و بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان محسوب می شود.فراموش نکنید که در سفر به کویر حتما از دانش و تجربیات اهل فن و آگاه در این زمینه استفاده نمایید.

سفر بهکلوت شهداد طبیعت شگفت انکیز ایران

 

منبع: مجله گردشگری چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: کلوت, کلوت شهداد, کلوتهای شهداد, کویر, کویرگردی, سفر به کویر, اکوتوریسم, چرخ فلک, کرمان, کویر لوت, نهبندان,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

عمارت موزه مردم شناسی ارومیه

ساختمان زیبای موزه مردم شناسی ارومیه که قبلا بنام عمارت شهربانی اروميه نامیده میشد در میدان انقلاب ارومیه یا بقول مردم شهر ارومیه ایالت (میدان ایالت) واقع شده است.

عمارت موزه مردم شناسی ارومیه که در بین گروهی از نسل قدیمی به نام  عمارت کلاه فرنگی اروميه هم معروف است، از ساختمان‌های قديمی شهر به شمار می رود که سال ساخت آن به سال ۱۳۰۷ بر می گردد و در حال حاضر به يکی از جاذبه های تاريخی اروميه تبديل شده است.

این بنا بدلیل اینکه تا چندین سال عملکرد نظامی داشته و علی رغم تغییر کاربری از نظامی به اداری-مسکونی در دهه 60 تا اواسط دهه 70 شمسی محل استقرار نیروی انتظامی ( شهربانی ارومیه یا نظمیه سابق) بوده در قسمت های داخلی فاقد تزیینات چشمگیری بوده و عمده تزیینات این بنا را تنها می توان در سر در ورودی مشاهده کرد که با ستون و گچ کاری های زیبایی تزیین یافته است . لیکن پس از تبدیل کاربری به موزه مردم شناسی در چند سال اخیر در قسمت های داخلی مرمت هایی متناسب با دوره تاریخی بنا صورت گرفته است.

آجر کاری و  سنگ نما های  قدیمی ورودی نیز از دیگر عوامل تزیینی عمارت شهربانی ارومیه محسوب می شود.در میدان انقلاب یا ایالت ارومیه که مشهور ترین میدان این شهر محسوب می شود به فاصله حدود دو سه سال بعد از احداث ساختمان مشهور شهرداری، عمارت شهربانی (نظمیه سابق) توسط ملا اوستا در ضلع شرقی میدان اجرا شد. مصالح عمده بکار رفته در این بنا آجر، چوب، سنگ، و ملات به کار رفته در آن شفته آهک است؛ ساختار سقف بنا چوبی و پوشش بیرونی آن، شیروانی است.

عمارت موزه مرم شناسی ارومیه در میدان مشهور ایالت

رضا شاه پس از ورود خود به شهر ارومیه در سال ۱۳۰۷ دستور احداث بناهای اطراف میدان توپخانه (ایالت ) از جمله ساختمان شهربانی را صادر نمود . در سال های ۱۳۱۰ – ۱۳۰۹ ه.ش ساخت این بنا به اتمام رسید . این عمارت که مکمل ساخت و ساز فضای کالبدی اطراف میدان بود توسط معماری به نام مشهدی محمد حسین معمار معروف به ملا اوستا بنا نهاده شد . این بنا که در حاشیه میدان قرار گرفته ، در جهت شرقی – غربی است .

نمای اصلی این بنا رو به میدان قرار گرفته و با توجه به نوع کاربری اولیه بنا با فضاهای داخلی زیادی ساخته شده است که به وسیله راهروی مرکزی به هم متصل می شوند . پلان بنا به شکل مدور ساخته شده است به طوری که ورودی بنا در مرکز و دو طرف آن دو بال را تداعی می کند که در نوع خود حائز اهمیت است.قوس های به کار رفته در این بنا از نوع قوس شکسته می باشد .

عمارت شهربانی ارومیه  که هم اکنون به موزه مردم شناسی ارومیه تبدیل شده  به شماره ۲۷۶۱ در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده و در مالکیت سازمان میراث فرهنگی است.

این بنای تاریخی بدلیل موقعیت مکانی،واقع شدن در جوار سایر بناهای تاریخی و نیز نورپردازی زیبای آن مکانی برای عاشقان عکاسی محسوب می شود ولی به هنگام سفر به شهر ارومیه یادتان باشد که در کنار عکاسی از بنای موزه مردم شناسی ارومیه حتما از خود موزه هم بازدید نمایید.

راهنمای بازدید از ساختمان موزه مردم شناسی ارومیه یا عمارت شهربانی

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: موزه مردم شناسی ارومیه, ارومیه, میدان ایالت ارومیه, میدان ایالت, شهربانی ارومیه, چرخ فلک, سفر و گردشگری, موزه مردمشناسی, اورمیه, ,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

سال نو مبارک باد

سال نو همه دوستان و عزیزان مخصوصا عاشقان و شیفتگان سفر و گردشگری مبارک. سال 99 که بخاطر ویروس کرونا نتونستیم سفر و گردش بریم ولی ان شا الله امسال بتونیم همه سختی های سال قبل رو جبران کنیم و دوباره بترکونیمآرام

براتون بهترین آرزو ها رو دارم و سال نو و بهار نو رو بهتون تبریم میگم.

بنفشه مصلحی

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: سال نو مبارک, سفرنگار, سفر و گردشگری, عاشقان سفر, نوروز 1400, نوروز مبارک, بهار نو مبارک, وضعیت گردشگری در سال 1400,


جمعه 1 اسفند 1399
ن : بنفشه

تفاوت هتل ALL با UALL در چیست؟

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه ویژه داشت نوع خدماتی است که در ازای مبلغ پرداختی ارائه می ­شود. هتل ها برای معرفی خدمات ارائه شده از اصطلاحاتی استفاده می ­کنند که آگاهی از معنی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 معمولا تصور افراد پس از شنیدن کلمه­ ی all این است که در صورت رزرو هتلهای all هر چه بخواهید را می توانید داشته باشید، اما اینطور نیست! برای آگاهی از تفاوت هتل های all  و uall با چرخ و فلک همراه باشید .

هتل های ALL

یکی از محبوب ترین انواع هتل ها، هتلهای all و یا همان all inclusive است، و از دلایل محبوبیت این هتل ها مزیت های بسیار زیادی است که دارند.

اگر دنبال جایی آرام و به دور از شلوغی برای اقامت هستید، انتخاب هتلهای all بهترین گزینه است. ولی به دلیل منزوی بودن هتل شاید به مغازه ها و … نزدیک نباشید اما به جای آن، همه چیز را می توانید در خود هتل پیدا کنید.

هتل های (all inclusive) معمولا همه ی امکانات معقول مطابق انتظار ارائه می شود و می توانید بدون گشت و گذار در شهر، در خود هتل سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

فضای لوکس و امکاناتی مثل استخر، باشگاه، ساحل اختصاصی، پارک آبی و … چنان شما را سرگرم می کند که دیگر قید گشت زدن های شهری را می زنید و در هنگام تمام وعده های غذایی در خود هتل هستید!

 

در هنگام صبحانه، ناهار و شام به رستوران می روید و هر غذا و خوراکی که دوست داشتید را به طور رایگان میل می کنید . رایگان بودن غذاهای این هتل ها فقط محدود به غذاهای اصلی نیست بلکه هر میان وعده ای شامل چای، کیک، شیرینی و … هم کاملا رایگان است.

اگر از گردشگرانی هستید که دوست دارید در مدت سفر بیشتر در هتل بمانید و استراحت کنید و حوصله ماجراجویی و گشت زدن در شهر را ندارید این هتل انتخاب مناسبی برایتان است .

 هتل های all را بیشتر می توانید در مناطق ساحلی و ریزورت ها پیدا کنید شهرهایی مثل آنتالیا و کوش آداسی هتل های all و Uall زیادی دارند. تنها محدودیتی که در خوردن غذاهای مختلف در این هتل ها دارید این است که فقط تا ساعتی مشخصی از شب فرصت دارید تا  از این غذاهای رایگان استفاده کنید و بعد از آن اگر هوس غذا خوردن کردید باید هزینه پرداخت کنید.

اما نگران نباشید برای شما که علاقه به غذا خوردن در نیمه های شب دارید هم انتخاب دیگری وجود دارد: هتل های uall ، که در ادامه درباره آن ها صحبت می کنیم گزینه مناسب دیگری برای شماست.

هتل های UALL

بهترین قسمت سفر این است که زمانی که وارد هتل می شوید لازم نیست نگران هزینه های غذا باشید! چون هزینه همه این ها را در هنگام خرید تور و رزرو هتل پرداخت کرده اید.

تمام امکاناتی که در هتل های all  وجود دارد در هتل های  (Ultra Inclusive) هم هست ، با این تفاوت که در هتل های uall به صورت ۲۴ ساعته می توانید از غذا و خوراکی های رایگان لذت ببرید. این هتل ها حداکثر مهمان نوازی خود را به شما نشان می دهند و هر وقت که بخواهید با خوراکی های خوشمزه خود از شما پذیرایی می کنند. به غیر از غذا، بعضی از دیگر خدمات این هتل ها هم رایگان  است.

شما در واقع در لحظه ای که این هتل ها را رزرو می کنید هزینه های مربوط به خورد و خوراک خود را هم پرداخت می کنید و دیگر لازم نیست که برای آن ها هزینه ای جداگانه بدهید.

توجه داشته باشید که امکانات هر هتل با هتل دیگر فرق دارد چرا که قیمت های آنها با هم تفاوت دارد.

قبل از انتخاب هتلهای all و uall باید کامل به همه ی جوانب فکر کنید. در صورتی که هتلتان را انتخاب کنید و پول آن را پرداخت کنید و به هر دلیلی از رفتن منصرف شوید، به هیچ وجه پولتان به شما بازگردانده نمی شود.

 

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 1 اسفند 1399
ن : بنفشه

محله های مشهور ترکیه|منطقه طبیعی پولونزکوی

استانبول  این شهر زیبا و رویایی ترکیه که بازدیدکنندگانش را طوری افسون می کند که خیلی ها پس از بارها دیدن آن بازهم  سودای دیدار مجددش را در سر میپرورانند. قبلا در مجله تفریحی و گردشگری چرخ فلک  در خصوص محله های مشهور و قدیمی ترکیه و در خصوص میدان تاکسیم و کادیکوی مطالبی را تقدیم حضورتان نموده بودیم و این بار قصد داریم منطقه ای طبیعی و متمایز در استانبول را به شما معرفی نماییم که بازدید از آن در سفر به استانبول بی شک تجربه ای خاطره انگیز و جذاب برایتان رقم خواهد زد.

منطقه پولونزکوی(Polonezköy) استانبول یکی از منطقه های خوش آب و هوا و از جاذبه های طبیعی در استانبول به حساب می آید که به دلیل شباهت زیاد با شمال ایران در بین گردشگران ایرانی محبوب است و اگر سری به این منطقه بزنید محال است در آنجا با ایرانی ها برخورد نکنید .

شاید یکی از دلایل اصلی انتخاب این منطقه به دلیل آسیایی بودن و شباهت زیاد با شمال ایران باشد و این منطقه فاصله چندانی با ایران ندارد . این منطقه بکر و زیبا در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر استانبول قرار گرفته که می توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه از استانبول به این منطقه برسید و روز خوبی را در آنجا سپری کنید

وجود آبشار و برکه های پر از آب، انواع پرندگان، آب و هوای پاک و مردمان محلی بسیار مهمان نواز  از ویژگی های مهم این منطقه است که هر توریستی را به سمت خود می کشاند. خوراک ها، غذاها و آداب و رسوم اهالی پولونزکوی شبیه به لهستان می باشد زیرا سالیان زیادی است که تبدیل به ییلاق خوش آب و هوا برای لهستانی های ساکن استانبول شده است. در واقع با وارد شدن به منطقه پولونزکوی استانبول شاهد دو نوع فرهنگ مختلف ، رستوران های ترکی و لهستانی با غذاهای خوشمزه و صنایع دستی فوق العاده زیبا و کار شده رو به رو خواهید شد که همین تنوع آداب و رسوم است

به شما پیشنهاد می کنیم اگر برای چندین بار است که به استانبول سفر می کنید از حال و هوای شهر استانبول بیرون آماده و به این منطقه زیبا سری بزنید.

منطقه طبیعی پولونزکوی در سفر به استانبول

در پارک پولونزکوی صداهای پرندگان وحشی و طبیعت سبز ، دور از شهر ، که شامل همه گونه های گیاهی طبیعی استانبول است شنیده میشود. نمونه هایی از گونه های گیاهی عبارتند از: گونه های کاج ، شاه بلوط ، بلوط ، راش ، گیاه زنبور عسل ، ، آربوتوس ، توت سیاه ، مادار کوه ، گوزن ، خار و یک ایستگاه تولید مثل گیاه قرقاول پرتره و یک ایستگاه پرورش آهو کاراکا وجود دارد. علاوه بر این ، بسیاری از گونه های جانوری در پارک طبیعت پولونزکوی وجود دارد. نمونه هایی از این گونه ها عبارتند از: گوزن قرمز ،گراز وحشی ، شغال ، روباه ، سنجاب ، مارتین ، قرقاول ، زرشک ، شاهین ، بلوز ، جوجه ، جغد که می توانید در سفر به شهر استانبول از آنها بازدید کنید.

در پارک طبیعت Polonezköy چه کاری می توان انجام داد؟

در پارک مسیرهای پیک نیک ، کمپینگ ، پیاده روی ، جهت یابی ، دویدن و دوچرخه سواری وجود دارد. تعطیلات آخر هفته پولونزکوی  شامل سفر روزانه ، پیک نیک ، کباب ، رستوران های با کیفیت  لوکس و آرام ، شام ، برگزاری عروسی و مهمانی های مختلف می شود. اساسا سرزمین ترکیه از دیرباز یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران و عاشقان چای بوده است.

در این دهکده که جمعیت اکثر آن را لهستانی ها تشکیل می دهند بازتاب هایی از یک فرهنگ و سبک زندگی متفاوت دیده می شود. مکان های کمپینگ مخصوصاً برای تعطیلات آخر هفته ایده آل است. این پارک که با بازدید مصطفی کمال آتاتورک افتتاح شد ، میزبان گوستاو فلوبر فرانسوی و بسیاری از نامهای معروف دیگر بود.

جاذبه های دیدنی و طبیعی سفر به استانبول در چرخ فلک

در پارک طبیعت Polonezköy چه چیزی را می توان دید؟

در پارک طبیعی Polonezköy ، خانه عمه زوفیا وجود دارد. این خانه تاریخ روستا و عکس های قدیمی را به نمایش می گذارد. در اینجا آنچه می خواهید در مورد دهکده بدانید وجود دارد. همچنین می توانید از فعالیت های فرهنگی مانند مجسمه های منبت کاری چوب و نمایشگاه ها و نقاشی ها لذت ببرید. کلیسای تاریخی و خانه روستای تاریخی در پارک طبیعت پولونزکوی ارزش بازدید دارد.

Polonezköy یا پولونزکوی کجاست؟

از آنجا که این مکان محبوب است ، به نقاط مختلفی دسترسی دارد ، مثلا از بزرگراه های Beykoz – Riva و Alemdağ – Şile دسترسی وجود دارد که می توانید با استفاده از علائم از طریق Kavacık – uavuşbaş signs وارد پارک شوید. پارک طبیعت پولونزکوی استانبول با مرکز شهر ۳۴ کیلومتر فاصله دارد. با ماشین شخصی ظرف ۵۰ دقیقه می توان به این منطقه زیبا و سرسبز استانبول برسید.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 17 بهمن 1399
ن : بنفشه

دو شعر کوتاه از امیلی دیکنسون

پست امروز وبلاگم شاید در ظاهر ارتباط آشکاری با سفر و گردشگری نداشته باشه ولی ارتباط عمیقی با زندگی و مفهوم اون داره و خب زندگی هم یه نوع سفر دیگه! سفری از ازل تا بیکران ابد.

دو تا شعر کوتاه ترجمه شده از اشعار امیلی دیکنسون اولی با نام شانس و دومی با نام کتاب تقدیم به شما عزیزان:بوسه

 

 

شانس

خوشبختی شانس نیست
رنج است.
شانس لبخند معناداری می زند.
شانس ما آنقدر کوچک است
که به آن پشت پا زده ایم.

 

/

 

کتاب

هیچ کشتی بادبانی مثل کتاب
مارا به سرزمین های دور نمی برد،
نه هیچ اسب تندرویی مثل یک صفحه
از شاعرانه ای مغرور.
کوتاه ترین راه
بدون تحمل رنج.
چطور ارابه ای که روح انسان را حمل می کند
به سادگی حرکت کند!

 

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


جمعه 17 بهمن 1399
ن : بنفشه

نظر بازیگر مشهور انگلیسی در مورد سفر به ایران

جوانا لاملی، بازیگر معروف انگلیسی به عنوان راوی مجموعه مستند “راه ابریشم”، می گوید سفرش به ایران برای این مجموعه فوق العاده بوده و برخلاف تبلیغات رسانه های انگلیسی، ایران کشوری بی نظیر، درجه یک، خیلی پیشرفته، فوق العاده زیبا و از هر جهت باشکوه و دوست داشتنی است. 

جوانا لاملی که در سریال ها و فیلم های معروفی همچون “گرگ وال استریت” بازی کرده،  در سال گذشته در مجموعه ای مستند تحت عنوان “جوانا لاملی در راه ابریشم” به روایت از 8 کشوری که در مسیر این راه تاریخی قرار دارد از جمله ایران، پرداخته است.

او در بخشی از این فیلم مستند می گوید:

 “نمی توانم به شما بگویم که چقدر ذوق دارم که اینجا هستم. من در تهران هستم (و با خوشحالی و شگفتی فریاد می زند) پایتخت ایران! می دانید تا 10 روز پیش هیچ معلوم نبود بتوانیم از این کشور بی نظیر دیدن کنیم…”

جوانا لاملی در مصاحبه ای با بی بی سی درباره تجربه سفر به ایران می گوید:

“… رسیدن به تهران کاملا شگفت زده ام کرد، چون در انگلیس تصور خیلی محدودی درباره ایران داریم، چون خبرها همیشه درباره مشکلات کشور است، نه اینکه کشور ایران واقعا چه شکلی است. هیچ کس به من نگفته بود که یک کشور درجه یک، خیلی پیشرفته، فوق العاده زیبا و سرسبز است. از هر جهت باشکوه و دوست داشتنی است. با رفتن به مراکز خرید و غذا خوردن، می توانستیم ببینیم که چقدر با سلیقه هستند، واقعا معرکه بود… همه چیز تهران من را هیجان زده می کرد..”

 

 

لاملی از سفرش به شیراز و یزد و گشت و گذار در این شهرها و تجارب فوق العاده اش می گوید و برخلاف آنچه در تبلیغات رسانه های زنجیره ای خارجی و داخلی و همچنین بر زبان برخی به اصطلاح شبه سلبریتی ها همیشه جاری است که گویا مردم ایران درمقابل دیگران ریاکار وحیله گر و فریبکار شده اند وهمه با هم دشمن هستند! درباره مردم ایران اظهار می دارد:

“… خیلی دوست داشتنی بودند، خیلی سخاوتمند و محترم بودند، همیشه آماده بودند توضیح بدهند، قسمت کنند، نشان بدهند یا ببخشند. احساس بی نظیری بود. ایران کشور فوق العاده ای است…”

به نظر می آید آنچه این شبه سلبریتی ها درباره اخلاق و رفتار غیر دوستانه و ناپسند مردم ایران مدام تکرار می کنند، بیشتر متوجه خود آنهاست که به حدی از مردم و جامعه دور افتاده اند که جز خود و صفات رذیله شان چیز دیگری نمی بینند!!

جوانا لاملی در مقابل این سوال که برای مجموعه مستند “راه ابریشم” به 8 کشور سفر کرده و کدام یک برایش خاطره انگیز تر بوده ، پاسخ می دهد:

“… واقعا بهترین خاطراتم از ایران بود …”

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


یک شنبه 12 بهمن 1399
ن : بنفشه

برج تلویزیون باکو

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود. کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از دیدنی های شاخص و معروف که همانند برج های شعله ی باکو  به عنوان نمادی در شهر باکو خودنمایی می کند برج تلویزیون باکو است که در ادامه به آن میپردازیم.

برج تلویزیون باکو (Baku TV Tower) یا برج آذری برجی مخابراتی است که در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان قرار دارد. این برج ۳۱۰ متر ارتفاع دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

این برج زیبا را از تمام شهر میتوان دید ، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و … دارد. رستوران چرخان طبقه ۶۲ام این برج (در ارتفاع ۱۷۵ متری) در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. رستوران گردان برج جزو رستوران های خوب باکو می باشد که شما گردشگران باکو می توانید با میل غذا در آن تمام مناظر شهر را هم ببینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

این برج یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع  پایتخت کشور آذربایجان است و در کنار برج های شعله باکو منظره ای زیبا و بی نظیر را به وجود آورده است. ساخت این برج در سال ۱۹۷۹ شروع شد و قرار بود که در سال ۱۹۸۵ به اتمام برسد اما به دلایلی این طرح طبق برنامه پیش نرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۶ به اتمام رسید.

 

در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید، قطعا دیدن این برج زیبا شگفت انگیز خواهد بود. در تصویر زیر منظره ای از شهر باکو را از داخل برج تلویزیون میبینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

منبع: تاپ توریست

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

سفر با تور آری یا خیر؟

سفر برای کشف دنیا، شناخت مکانهای جدید، تجربه اتفاقات تازه و ملاقات با آدمهای جدید است. حال تفاوتی ندارد، این کار را با یکسال سفر با کشتی کروز، دو هفته دوچرخه سواری و یا با تور انجام دهید. همه مسافرها یکسان هستند. سفر برای برداشتن مرزها و دیدن دنیاست. روش های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد و افرادی که اهل سفر کردن باشند، انواع آن را امتحان می کنند تا سبک مخصوص خود را پیدا کنند. سفر با تور، سفرهای انفرادی و… بعضی از افراد فکر می کنند سفر با تور کسل کننده است و به همین دلیل ترجیح می دهند تنهایی سفر کنند.

وقتی صحبت از تور می‌شود، مردم معمولا تصویری از یک اتوبوس شلوغ پر از توریست، عکس گرفتن در حالیکه راهنما در حال توضیح دادن درباره اهمیت محل بازدید است و بعد از سوار اتوبوس شدن و ادامه این ماجراها به ذهنشان می‌رسد. این افراد شاید تجربه ی خوبی از سفرهای قبلیشان که با تور بوده است نداشته اند و شاید هم تصوری است که بی دلیل در ذهنشان مانده است. اما همه تورها این طور نیستند، انواع مختلفی وجود دارد.

افرادی که خیلی سفر می کنند و در این کار کمی خبره شده اند شاید ترجیح بدهند تا تنهایی سفر کنند چون فکر می کنند اینطور آزادی بیشتری دارند و می توانند هیجان بیشتری را تجربه کنند و اگر با تور سفر کنند باید قوانین دست و پاگیری را تحمل کنند.

 

مطمئنا نمی توان مطلقا گفت که سفر با تور خوب است یا بد! این کاملا بستگی به روحیه و انتظارات شما از سفر و آژانس گردشگری ای دارد که با آن سفر کرده اید حتی زمان تور هم تاثیر گذار است. انتخاب آگاهانه تور با زمان مناسب می تواند ناشناخته هایی از مقصد رویایی تان را به شما نشان دهد. تورهایی هستند که فعالیت های جالبی دارند، معمولا راهنمایان تور به خاطر تجربه های زیادی که دارند، اطلاعات خیلی دقیقی از مقصد گردشگری دارند و در نتیجه سفر با آنها و استفاده از دانش آنها می تواند شما را در حد یک فرد محلی یا شاید حتی بیشتر از آن در مورد یک مکان اطلاعات دهد. داشتن یک راهنما که به شما اطلاعاتی را درباره منطقه بدهد بهتر از این است که شما فقط آن منطقه را ببینید.

از مزایای سفر با تور می توان به خدماتی مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، بسته به نوع تور شام و ناهار و صبحانه کاملا با هماهنگی قبلی و بدون نیاز به کاری از طرف شما انجام می شود. همچنین باعث افزایش امنیت و کم شدن استرس می شود به طور کلی آیا می توان به راحتی لباس ها را در چمدان یا کوله پشتی ریخت و به یک کشور دیگر و مقصدی نامعلوم سفر کرد؟ مطمئنا نه.

اگر شما بخواهید انفرادی سفر کنید باید واقعا در اینکار ماهر باشید در حالیکه در سفر با تور تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تور خوب در یک زمان مناسب انتخاب کنید تا برای همیشه شیفته ی این نوع سفر شوید. تورها مزایای زیادی دارد به خصوص برای کسانی که به تازگی می‌خواهند سفر را شروع کنند.

از مزایای دیگر تور برنامه‌ریزی دقیق و مشخص که باعث کاهش هدر رفتن وقت می‌شود و همچنین پرداخت هزینه‌ی کمتر.در نهایت باید گفت هیچ مشکلی برای سفر کردن با تور وجود ندارد، بلکه توصیه می‌شود حتما از تورهای خوب برای سفرهایتان استفاده کنید، بخصوص اگر تجربه‌ای شخصیتان در سفر کردن کم است. فقط باید سعی کنید ارتباطی خوب با رهنمای تورتان برقرار کنید.

 

سفر با تور برای چه کسانی مناسب است؟

بطور خلاصه میتوان گفت که برای گروه های زیر سفر با تور توصیه شده و میتواند گزینه مناسبی برای آنان باشد:

۱.کسانی که زمان کافی برای برنامه‌ریزی سفر ندارند

۲. کسانی که برای نخستین بار تنها سفر می‌کنند

۳.کسانی که به دنبال یافتن دوست هستند

۴.کسانی که زبان مقصد را نمی‌دانند و با محیط آنجا آشنا نیستند.

۵.کسانی که به مناطق خاص و ممنوع علاقه داشته که امکان سفر به آنجا برای مسافران انفرادی وجود ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

کوچ سرفینگ در ایران

کوچ سرفینگ از معروف ترین سایت های گردشگری در اینترنت می­باشد که در 10 سال اخیر تلاش کرده تا امکان اقامت رایگان را برای صدها هزار نفر در سراسر جهان ایجاد کند. فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرصت های بسیاری را برای علاقمندان به گردشگری ایجاد کرده است تا از طریق این قابلیت ها، و با هزینه کم تر بتوانند راحت تر سفر کنند.

couchsurfing.com یکی از سایت های محبوب گردشگری اینترنت می باشد که چند سالی هست در بین ایرانیان به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است، پرتال کوچ سرفینگ که خلاقیت و نوآوری جالبی در عرصه گردشگری مجازی (e-tourism) به وجود آورده است و از جنبه کسب و کار نیز، یکی از نمونه های موفق کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) به حساب می­آید.

کارآفرینی دیجیتالی در عرصه گردشگری یعنی این که شما پرتالی ایجاد کنید که از طریق آن، گردشگران یا علاقمندان به گردشگری، بتوانند از این خدمات استفاده کرده و از خدمات و محصولات مختلف استفاده کنند. مثلا بلیط بفروشید، مشاوره آنلاین بدهید، فرصت های اقامت معرفی کنید، تورهای دسته جمعی معرفی کنید، کالاهای گردشگری ملل بفروشید و صدها مورد دیگر.

کوچ سرفینگ در واقع  «مهمان نوازی رایگان» است که افراد با پیوستن به این سایت و مشخص کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه شان آماده کنند. میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله تمیز و خدماتی از این دست نیستند. بیش از 2 میلیون صفحه در اینترنت، درباره ظرفیت های گردشگری پرتال کوچ سرفینگ، مطالب جالبی را ارائه می کند که نشان از اهمیت و جایگاه این پرتال در عرصه گردشگری مجازی می باشد.

در ایران نیز چند سالی است که علاقمندان به سفر با این وب سایت آشنا شده اند و ده ها هزار ایرانی با ساختن پروفایل های خود در این سایت هم میزبان گردشگران خارجی بوده اند و هم به میهمانی آن ها در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا رفته اند. کافی است سری به وب سایت های سفرنامه نویسی بزنید تا با تجربیات کوچ سرفرهای ایرانی آشنا شوید. اغلب این سفرنامه ها شما را از یک چیز مطمئن می سازند، اینکه کوچ سرفینگ تنها راهی برای یافتن اقامت رایگان نیست بلکه یکی از روش های موثر در درک فرهنگ جامعه میزبان است.

مهمان نوازی اینترنتی، عنوان جالبی هست که می‌توان به این کارآفرینی دیجیتالی خلاق دنیا اطلاق کرد. جایی که بسیاری از کاربران در صدها شهر جهان، اعلام آمادگی می‌کنند که حاضرند به مدت چند روز و با شرایطی خاص، میزبان شما باشند تا لحظات خوب و مفرحی را با آن ها در کشورشان در اختیار داشته باشید.در چند سال اخیر، هزاران کاربر ایرانی نیز به کمک قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در این پرتال ارائه شده است، توانسته‌اند محل اقامت رایگانی را از 1 روز تا 1 هفته در کشورهای مقصد گردشگری خود پیدا کنند و از این راه، دوستان زیادی در دنیا پیدا کنند.

متقابلا در سفرنوشته های گردشگران خارجی نیز مرتب به خاطرات آن ها از میزبان کوچ سرفری شان در ایران برمی خورید که چه تاثیر مثبتی بر ذهنیت آنان درباره ایران داشته اند. اگرچه هنوز برای ایرانیان گرفتن ویزا از مشکلاتی است که سفر رفتن بصورت انفرادی را با دشواری مواجه می کند اما کوچ سرفینگ برای افرادی که علاقه به سفرهای کوله پشتی یا انفرادی دارند، راهی برای صرفه جویی در هزینه در عین آشنایی بیشتر با مقصد است.

گفتنی است زبان پارسی به عنوان زبان رایج بیش از ۱۱ هزار نفر شناخته شده است. این آمارها نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از ایران به عنوان سفیر عضو این سایت شده‌اند حدود ۷ هزار نفر و ایران چهل و نهمین کشور در Couch Surfing است و این رقم هر هفته در حال افزایش هست، چرا که کاربران بیش تری با این سایت و خدمات و قابلیت‌های ان آشنا می‌شوند

امیدواریم، از ظرفیت‌های مهمان نوازی کوچ سرفینگ استفاده کنید و شما نیز میزبان خوبی برای گردشگران خارجی باشید تا فرهنگ و آداب کهن ایران زمین را به آن ها منتقل کنید.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

سرولات روستایی زیبا در چابکسر

سرولات، روستای مرتفع، زیبا و دیدنی چابکسر

در ۳۷ کیلومتری رودسر روستایی قرار گرفته است که از نعمت‌های الهی همه را دارا می‌باشد! از جنگل و کوه گرفته تا رودخانه و آبشار. این روستا در نزدیکترین فاصله به  بخش چابکسر در حدود ۳ کیلومتری آن قرار دارد. بیشترین پدیده‌ی طبیعی که در این روستا نقش پررنگی ایفا می‌کند، رودخانه‌ی آچی رود است که در کنار آب و هوای خاص این روستا، بسیار حائز اهمیت است. روستای سرولات درواقع دره‌ای است که بر اثر فعل و انفعالات رودخانه و برش کوه توسط آن به وجود آمده است.

ینجا همه چیز شما را مشتاق می‌کند که در کوچه پس کوچه‌هایش قدم بزنید، چشمانتان حتی از دیدن دیوارهای خانه‌های روستای سرولات سیر نخواهدشد و شما را به سمت جاده جنگلی سوق می‌دهد. پیاده‌روی در این منطقه به شما این فرصت را می‌دهد که با مردم محلی آشنا شوید، از مناظر اطراف لذت بیشتری ببرید و هوای پاک سرولات را استشمام کنید. شما می توانید از سرولات به سمت روستاهای کوهستانی، لیکام، لیمه سرا، منه سئه و پشتاسران و چند روستای دیگر جنگل نوردی و کوه نوردی کنید. در اینجا به دلیل کوهستانی بودن فضا، خبری از رطوبت آزاردهنده‌ی ساحل نیست و از طرفی دیگر، نسیمی خنک و دایمی روح تان را تازه می‌کند. در این نقطه از ایران، سفر با دغدغه‌های زندگی روزمره، توقیف است! اگر قصد دارید کوله‌بار دغدغه‌هایتان را هم همراهتان داشته باشید، پس به این نقطه‌ی بهشتی سفر نکنید!

در فصل تابستان سفر به شمال بخاطر آب و هوای آن بسیار پر رونق است پس حواستان باشد روزهایی را برای سفر انتخاب کنید که دمای هوا پایین باشد. بهار، اواخر تابستان و پاییز بهترین وقت سفر نه تنها به اینجا که همه ایران است.

 

 منبع : سایت سفرانه به نقل از لست سکند

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

درک چابهار تالاب صورتی کوههای مریخی

چابهار یکی از شهرهای دیدنی زیبای ایران است که سفر فوق العاده ای را برایتان میسازد ، در این مقاله به سه تا جاهای دیدنی چابهار سر میزنیم تا در انتخاب سفر کمکون کنه

درک چابهار :

تصور کنید در ساحلی شنی قدم می‌زنید و صدای موج‌های خروشان گوشتان را نوازش می‌دهد و از سُرخوردن شن‌ها بر زیر پایتان چنان غرق سرور می‌شوید که توصیف آن برایتان سخت می‌شود و هر چه جلوتر می‌روید شن‌ها به ماسه‌ها تبدیل‌شده و لذت راه رفتن با پای‌برهنه را در سرتان زنده می‌کند و دیگر حدی از لذت را برای آن نمی‌توانید تصور کنید که ناگاه صخره‌های بلند در مقابل دیدگانتان قد علم کرده و زینت بخش ساحلی می‌شود که تپه‌های کوتاه آن تا حال فقط حکم رانان کوچکی بودند و اما حالا با حضور پادشاهی چون صخره‌ها خود را خرد و کوچک می‌پندارند اما همین پادشاهان نیز وقتی زیبایی و آثار زندگی سواحل مرجانی را می‌بینند رنگ‌باخته و در برابر امیری آن‌ها کوتاه می‌آیند خصوصاً هنگامی‌که ماهی و لاک‌پشت‌ها را در آنجا شناکنان زیستگاهی را برای خود پدید آورده‌اند و حیات را فریاد می‌زنند، این توصیف ساحلی چهار طرح درک چابهار است که اگرچه در سواحل مکران جا خوش کرده چون در 170 کیلومتری چابهار است آن را با این نام می‌شناسند.

زیبایی درک چابهار اگرچه با ساحل چهار طرحش به‌قدر کافی گویا است اما جاذبه‌های دیگر آن طاقت را از کف برده و با تماشای آن‌یک حس تکرار نشدنی را در وجود بیننده زنده می‌کند، درخت‌های نخل، کوه‌های مریخی، چشمه‌های آب شیرین، جنگل‌ها که هر یک به‌تنهایی صحبتی مفصل در باب جاذبه‌هایشان را می‌طلبد و این تکه از زمین را مانند جواهری در هزار پوشش ناپیدا گردانیده و امروز در دست بشری است که تشنۀ بازگشت به خود و زخمی فناوری‌های روزی که جز سردرگمی و زیاده‌خواهی ارمغان نیک کمتر داشته قرار داده است تا جرعه‌جرعه و به‌قدر کفایت از آن بهره برده و شفا یافته و مسرور دوباره به‌سوی کاشانۀ خود بازگردد.

اگر به داخل روستای درک چابهار بروید آنجا را پر از باغ‌های میوه‌های گرم سیری می‌یابید که هوش ازسرتان می‌برد و بدین ترتیب میوه دوستان را به بهشتی از میوه هدایت می‌کند و این وفور نعمت از صدقۀ سر همان چاه‌های آب شیرین است که در کنار آب‌شور دریا مانند معجزه‌ای از زمین بیرون آمده و نتیجه‌اش درختان سر به فلک کشیده‌ای مانند نخل است.

تالاب صورتی لیپار :

تا زمانی که به یاد داریم دریا آبی بوده و همین رنگ بیانگر اصالت آن است و گمان اینکه زمانی بتوان آن را بارنگ دیگری مشاهده کرد دور از ذهن هر فرد است اما در مکانی نزدیک سواحل دریای عمان پدیده‌ای را شاهد خواهید بود که تصورتان را در مورد دریا و رنگ آن دگرگون خواهد کرد، تالاب صورتی لیپار می‌تواند دریایی بارنگ صورتی و گاه سرخ را برای شما به تصویر بکشد که این رنگ عنصر وجودی خود را از تجمع فیتوپلانگتون‌های گیاهی گرفته و هرچه این تجمع بیشتر باشد بر رنگ آب نیز افزوده می‌گردد.

علت اصلی به وجود آمدن رنگ تالاب صورتی لیپار را می‌توان قدرت کششی بیان کرد که جزر و مد به وجود می‌آورد این کشش علاوه برجذب بیشتر فیتوپلانگتون‌ها باعث جذب مواد معدنی موجود در آب دریای عمان نیز می‌شود ازاین‌رو آب‌هایی غنی و دارای رنگ هم رشد گیاهان بسیاری را در اطراف این تالاب به وجود خواهد آورد و محیط مناسبی را برای زیست انواع مختلف پرندگان فراهم می‌کند بدین ترتیب می‌توان آن را زیستگاه جانوری مناسبی به‌حساب آورد.

تالاب صورتی لیپار :

دریایی سرخ در کنار غروب آسمانی به همین رنگ و برخورد سرخی زمین با آسمان لحظاتی تکرار نشدنی را برای مسافران فراهم می‌کنند، تالاب صورتی لیپار آنگاه‌که در کنار آبی آسمان است تضادی چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد و آنگاه‌که با آسمان سرخ هم‌پیمان و هماهنگ می‌شود زیبایی و شگفتی بی‌نظیری را بر صحنۀ این تالاب به درخشش درمی‌آورد و در هردو حالت می‌تواند اعجاب بیننده را برانگیزد و وسوسه اقامت طولانی‌تری در این مکان را در آن ایجاد نماید وجود کمپ‌های مسافران برای دیدن شب‌های این تالاب دیدنی، نوید زیبایی وصف‌ناپذیر این سراپا ناز است.

اگر هدف برای شما از بودن در کنار موج‌ها رسیدن به آرامشی است که بتوانید با آن انرژی یک‌ساله‌ای را برای ادامه راه زندگی کسب نمایید انتخاب تالاب صورتی لیپار بهترین و ناب‌ترین گزینه‌ای است که شمارا با صدای موج و آوای پرندگان و بازی رنگ به هر آنچه آرزوی می‌کردید به‌یک‌باره می‌رساند و خستگی کار و فعالیت یک‌ساله را از شما گرفته و توان ازدست‌رفتۀ شمارا احیا می‌کند و خنکای صبح دمش، چنان در اعماق روحتان نفوذ می‌کند و چنان شمارا به تسخیر جادوی افسونگر رنگ‌ها مهمان می‌کند که نتوانید همپای زیبارویی چون آن را بیابید.

کوه‌های مریخی چابهار :

اگر از آن دست افراد هستید که صعود به قله بعد از قدم زدن در ساحل دریا جزء دومین اولویت‌های شما است پیشنهاد مابعد از دیدن نمودن از تالاب لیپار این است که به سراغ کوه‌های مریخی چابهار رفته زیرا آنجا بهترین مکان برای دست‌یابی شما به رؤیایتان است که در سر می‌پرورانید، این کوه‌ها ویژگی منحصربه‌فرد خاصی نسبت به دیگر کوه‌ها دارد و آن وجود بقایای سخت‌پوستان و ماهی‌ها بر روی این کوه است که شمارا به شگفتی وامی‌دارد و دلیل وجود آن‌ها ناپیدا بودن این قسمت از زمین درگذشته‌های بسیار دور در زیرآب و بیرون آمدنش بعد از زمانی چند است که این صحنه‌های زیبا را بر روی آن به وجود آورده.

کوه‌های مریخی چابهار :

به‌هرحال نوع طراحی ویژه و منحصربه‌فرد آن‌که دقیقاً مانند کوه‌های موجود در کره مریخ است نام کوه‌های مریخی چابهار را برازندۀ آن قرار داده است با این تفاوت که سرخی آسمانی آن کوه‌ها در اینجا به خاکستری زمینی تبدیل گشته و صدف و ماهی‌ها زینت‌بخش و به جاذبۀ گردشگری این کوه‌ها اضافه نموده است و همانطور که در سایت ویکی مپیا آمده اگر یک سنگ‌نورد با تجهیزات لازم باشید می‌توانید این سنگواره‌ها را خود از نزدیک دیده و به قله این کوه‌ها که گاه به بیش از 100 متر نیز می‌رسد صعود کرده و زیبایی‌های اطراف را بهتر مشاهده کنید.

منبع:راهنمای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


شنبه 4 بهمن 1399
ن : بنفشه

تاثیر سایت بوکینگ در صنعت هتلداری

 

در سال های اخیر سایت ها و استارت آپ های زیادی به کمک صنایع آمده اند و موجب رونق صنایع شده اند و در واقع این سایت ها و اپلیکیشن ها هستند که توانسته اند انسان ها را از اقصی نقاط دنیا به هم وصل نمایند و ارتباطات را افزایش دهند.صنعت گردشگری در چند ساله اخیر شاهد بیشترین تحولات و پیشرفت ها در زمینه استفاده از فن آوری های نوین و تولد اپلیکیشن ها و  سیستم های رزرواسیون آنلاین  هتل بوده است.

یکی از  مهمترین سایت هایی که در این زمینه بسیار موفق عمل نموده است سایت رزرواسیون اینترنتی بوکینگ  (BOOKING.COM) است که در صنعت هتلداری جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و به یک مرجع برای اطلاع و مقایسه هتل های اقصی نقاط دنیا می باشد. سایت رزرواسیون بوکینگ که بسیار کامل و جامع  طراحی شده است تمامی امکانات هتل ها را جز به جز در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد و عکس هایی با رزولوشین بالا از هتل ها در سایت قرار داه شده که می تواند به مشتریان هتل ها را از زوایای مختلف نشان دهد و امکانات هتل ها را به رخ بکشد. و این سایت در صنعت هتلداری از صدها ها کارمندو نیروی انسانی شاغل در بخش پذیرش و رزرواسیون هتل هتل ها کارامد تر عمل نموده است و موجب شده است که مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات هتل ها هیچ وابستگی به فعالان در حوزه هتلداری نداشته باشند و این مهم یک حسن در هتلداری محسوب می شود اگر چه در نظر اول خیلی خوشایند به نظر نیاید.

آنچه در این میان حائز اهمیت میباشد این است که با ایجاد و گسترش پلتفرم ها و سایت های رزرواسیون اینترنتی از جمله  همین سایت بوکینگ تخلف هتل ها کمتر می شود چرا که مهمانان در قسمت نظرات از نظرات یکدیگر و تجربه های هم را می بینند و کمتر دچار اشتباه می شوند و با آسودگی خاطر دست به انتخاب می زنند و اینکه در سایت تمامی اطلاعات به صورت مستند و مکتوب وجود دارد هتل ها نمی توانند منکر بسیاری از گفته های خود شوند.
مهمانان می توانند به راحتی روی سایت اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایند و پرداختی انجام دهند و این مسئله توانسته بسیار از دلالان صنعت هتلداری را از بین ببرد.
وبسایت و پلتفرم بوکینگ نشان از پیشرفت صنعت هتلداری دارد و شفافیت و صداقت را در این حوزه بالا برده است و هتل ها را موظف کرده است که بر اساس استاندارد های جهانی رفتار نمایند.
یکی دیگر از مزایای این سایت بخش امتیازدهی به هتل هاست چرا که هتل ها بر اساس نظرات مهمانان دسته بندی می شوند و در نموداری مورد بررسی قرار می گیرند.هتلداری هر چه قدر هم که قدرتمند عمل می نمود نمی توانست یکپارچگی که این سایت در این صنعت ایجاد نموده است به وجود آورد.
بوکینگ به حایگاه بسیار خوبی حتی در بین دفاتر مسافرتی و استارت آپ های ایرانی رسیده است به نحوی که در آژانس های ایرانی نیز مسافران را برای اطلاع از امکانات هتل هایی که برای گردشگری خارجی معرفی می نمایند به سایت بوکینگ ارجاع می دهد.شاید فکر کنید که چرا دفاتر مسافرتی  نباید مرجعی از اطلاعات هتل هایی که با آنها کار می کنند داشته باشند؟ واقعیت این است که اطلاعاتی که در خصوص انواع هتل ها و اقامت گاه ها از چهار گوشه جهان در وبسایت بوکینگ وجود دارد بسیار گسترده  و جامع  بوده و برای این منظور طراحی شده است و از سوی دیگر با توجه به توان فنی و امکانات گسترده این پلتفرم دیجیتالی بطور مداوم و مستمر در حال بروزرسانی میباشد و پر واضح است که سیستم های یک  آژانس مسافرتی و دفاتر فروش و رزرواسیون هتل ها توان تولید و نگهداری این مقدار از اطلاعات را ندارند.

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 4 بهمن 1399
ن : بنفشه

چرا در جوانی سفر کنیم؟

شاید این جمله را خیلی  شنیده باشید که برای رفتن به سفر سن و سال مهم نیست و اهمیتی ندارد که که جوان هستید یا مسن، چند سال سن دارید و یا اینکه شغل و تحصیلاتتان چیست . سفر کردن و رفتن به مسافرت از نیازهای اساسی زندگی هر انسانی محسوب میشود به همین دلیل تا زمانی که کودک درونتان به دنبال شادمانی و تفریح باشد، همیشه برای سفر وقت دارید.

وقتی سفر می کنید اهمیتی ندارد چه کاری انجام می دهید و یا چه کسی هستید؛ با سفر احساس آزادی می کنید و تمام محدودیت ها را کنار می زنید. از فواید سفر این است که می توانید خود واقعیتان باشید و بدون محدودیت از لحظات لذت ببرید.

 

با این وجود سفر در ایام جوانی طعم و لذت دیگری داشته و فواید آن بسیار بیشتر از زمانی است که مثلا بعد از بازنشستگی بخواهید به آن بپردازید. این را با پرسش از هر فرد بازنشسته ای به راحتی متوجه خواهید شد!

 

اگر در سن حدودا ۲۰ تا ۳۰ سالگی هستید و به تازگی فارغ التحصیل شده­ اید و برای ورود به دنیای کار، احساس می­ کنید تجربه کافی ندارید و یا اینکه هنوز هدفی برای زندگی خود انتخاب نکرده ­اید، سفر در ایام جوانی را به هشت دلیل زیر در اولویت کارهای خود قرار دهید.

 

 

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی و میانسالی

هنوز وابسته نیستید

 

اگر هنوز تشکیل خانواده نداده ­اید و یا برای بلند مدت  در جایی استخدام نشده اید، از این فرصت مستقل  بودن نهایت استفاده  راببرید.  لحظات زندگی با سرعت در حال  گذر بوده و محدوده زمانی کوچکی وجود دارد که در آن شما فردی جوان با حداقل مسئولیت­ها و تعهدات هستید، و از دیگر سو  آنقدر بالغ که بتوانید دنیای اطراف را تشخیص دهید، پس اکنون زمان آن فرا رسیده است که از این فرصت استفاده کنید و سفر در جوانی را تجربه کنید.

 

استقلال مالی و  نداشتن بدهی بانکی

 

اینکه شما در رابطه با بازپرداخت وام بانکی و یا مخارج مربوط به کودک و خانواده، نگرانی ندارید، شانس بزرگی است. اگرچه شما پول زیادی ندارید  در عوض به همان اندازه هم  هزینه های چندانی ندارید. با صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مخارج و پس ­انداز آن در یک حساب بانکی، می­توانید هزینه سفر خود را تأمین کنید و برنامه ریزی داشته باشید تا سفر در جوانی را تجربه کنید.

 

پول همه چیز نیست

 

بدون شک با سفر در جوانی، متوجه بی ارزش و کم اهمیت بودن پول و مادیات خواهید شد. به دنبال اتومبیل بهتر و یا اپارتمان بزرگتر نباشید. سفر به کشورهای مختلف و تجربه سنت­ های گوناگون و طبیعت زیبا، بی ارزش بودن مادیات را به شما اثبات خواهد کرد.

 

با سفر در جوانی فرهنگ و تمدن جدید را تجربه می­ کنید

 

با سفر در کشورهای مختلف، مکان­های شگفت انگیزی را می­بینید که فراتر از حد تصور شماست. شما قوانین اجتماعی مختلف و راه­های برقراری ارتباط را یاد می­ گیرید و شاید مهمتر از همه به بینش و بصیرت برای زندگی واقعی خواهید رسید. تجربه­ های سفر در جوانی فرصت آشنایی با زندگی مردمی را که درک کاملا متفاوتی از جهان دارند را برایتان مهیا می سازد که تجربه ای بسیار ارزشمند و سودمند برایتان در ادامه مسیر زندگی تان خواهد بود.

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی

پیدا کردن دوستانی جدید و ایجاد ارتباطات دوستانه

 

یکی از بهترین مزایای سفر در  ایام جوانی این است که در طول سفر  با افراد محلی، سایر مسافران و افراد دیگر آشنا می­ شوید و می توانید براحتی روابط دوستانه برقرار کنید. با این کار نه­ تنها دوستان جدیدی خواهید داشت، بلکه ممکن است برقراری این ارتباطات در آینده به شما کمک کند. از طریق فضای مجازی و یا  گرفتن شماره تماس با این افراد ارتباط خود را حفظ کنید. چه بسا در سفر بعدی میزبان شما باشند و یا حتی در آینده با برقراری ارتباط تجاری و کاری به شرکایی موفق تبدیل شوید!

 

سفری با هزینه کمتر خواهید داشت

 

در بیست سالگی با اقامت در یک هاستل و یا اقامتگاه های ویژه جوانان،  نیازی به اقامت در هتل و صرف وعده ­های غذایی در آنجا نخواهید داشت، شما می ­توانید با خرید مایحتاج خود از بازارهای محلی هزینه های سفرتان را کاهش دهید. ممکن است بعدا در زندگی به چیزهای خوب و کمی گران­تر عادت کنید، اما درحال حاضر فقط از تجربه چیزهای مختلف لذت ببرید. با یک کوله پشتی سوار قطارهای بین ­المللی شوید. قطعا از هر لحظه آن لذت می­برید و با هزینه کمتری مکان­های زیادی را خواهید دید.

 

سفر در زمان جوان بودن

برای رفتن به هرجایی در آینده زمان نخواهید داشت

 

بسیاری از مردان و زنان منتظر می­ مانند تا بعد از بازنشستگی به سفر و تفریح بروند. اما حقیقت این است که شما در بازه محدودی از زمان نمی ­توانید تمام جاهایی که رویای دیدنش را در سر داشتید، ببینید. شما هرگز نمی­توانید برای شرایط غیر منتظره ای که در آینده رخ می­دهد، برنامه ­ریزی کنید، پس ریسک نکنید. از زمانی که هم اکنون دارید، برای سفر در جوانی به هرجایی که می­توانید، استفاده کنید حتی اگر رفتن به مناطق اطراف شما در تعطیلات آخر هفته باشد.

 

درباره شخصیت خودتان بیشتر یاد می­گیرید

 

با سفر و رفتن به خارج از محدوده راحتی، نه تنها راجع به مکان­ها و مردم اطراف، بلکه در مورد خودتان بیشتر یاد می­گیرید. ممکن است شما ترسی داشته باشید که هرگز نمی­دانستید و بر آن غلبه کنید، متوجه شوید که چه چیزی شما را تهدید و یا آرام می کند.

 

شما موارد سودمند جدید و یا موارد قدیمی را کشف خواهید کرد.ممکن است شهرهای کوچک روستایی ثروتمند را به شهرهای بزرگ و ناشناس ترجیح دهید. درک خواهید کرد که چه چیزی ارزشمند است و چه چیزی بی ارزش. پس، در جوانی به دنبال این یادگیری ها باشید.

منبع: سفرانه

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 26 دی 1399
ن : بنفشه

قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/912611.jpg

قیمت بلیط هواپیما را می توان به عنوان اساسی ترین دغدغه ی افرادی معرفی کرد که قصد سفر با هواپیما را دارند. در واقع قیمت پارامتری است که همچون زمینه های دیگر در زمینه ی خرید بلیط هواپیما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

اگر خواستار خرید بلیط هواپیما هستید، به طور قطع شما هم مثل هر کس دیگری می خواهید با پرداخت مبالغ مناسب، بلیط مد نظر خود را تهیه کنید، مبالغی که کاملاً مقرون به صرفه و مطلوب باشند.

پیرو این موضوع لازم است بدانید قیمت ها در این زمینه از تعرفه های ثابتی برخوردار نیستند، یعنی نمی توان یک نرخ قاطعانه اعلام کرد، لذا عوامل متعدد و گوناگونی در این زمینه تاثیر گذارند.

حال برای این که در مورد قیمت بلیط هواپیما بیشتر بدانید در ادامه توضیحات جامع تری آورده ایم و از شما می خواهیم متن زیر را تا انتها بخوانید، فلذا گفتنی است علاوه بر ارائه ی اطلاعات مفید در مورد قیمت بلیط هواپیما، سعی کرده ایم با معرفی یک مرجع خرید مناسب و گفتن نکات مهم در راستای این اقدام، متقاضیان خرید بلیط هواپیما را هدایت کنیم.

 

قیمت بلیط هواپیما ناشی از چه عواملی تعیین می شود؟

https://backority.ir/images/229702.jpg

قیمت پارامتری است که به طور معمول دستخوش تغییرات مکرری می شود، تغییراتی که در حوزه ی فروش بلیط هواپیما به مراتب بیشتر و چشمگیر تر هستند. در حقیقت لازم است بدانید قیمت بلیط هواپیما ناشی از عوامل پر تعددی تعیین می شود، عواملی که در قسمت پایین سعی کرده ایم مهم ترین ها را بگوییم:

  • به عنوان اولین مورد که از جمله تاثیر گذار ترین عامل ها در تعیین قیمت بلیط هواپیما است، باید به تطابق زمان پرواز با ایام تعطیل اشاره کرد. به عبارتی ساده تر قیمت پرواز هایی که در روز هایِ تعطیلی چون اعیاد و ... انجام می شود، به مراتب گران تر از پرواز های انجام شده در روز های غیر تعطیل است‌.
  • هر روز از هفته برای قیمت گذاری بلیط هواپیما تاثیر مجزایی دارد. بنابراین روز های هفته را می توان به عنوان عامل بعدی در این راستا معرفی کرد. گفتنی است خرید و رزرو بلیط هواپیما در روز های وسط هفته چون روز های دوشنبه و سه شنبه، ارزان تر از اقدام به رزرو در روز های آخر هفته است.
  • یکی دیگر از عوامل موثر، شرکت و یا حتی ایرلاین ارائه دهنده ی بلیط است، لذا هر شرکت و ایرلاینی بنا بر شرایط و اولویت هایی که دارد از قیمت های متفاوتی برخوردار است.
  • بلیط های هواپیما به طور کلی در دو گروه مجزا تحت عنوان سیستمی و چارتر ارائه می شوند. این دو گروه از لحاظ شرایط پرواز کاملاً یکسان می باشند، اما گفتنی است قیمت های متفاوتی دارند. به این صورت که قیمت بلیط سیستمی همواره گران تر از بلیط چارتر است. غیر قابل استرداد بودن بلیط های چارتر از جمله یکی از اصلی ترین دلایل ارزان قیمت بودن آن ها می باشد.
  • و در مورد آخر لازم است به عامل بسیار مهمی اشاره کنیم که اگر فقط و فقط به این عامل توجه کنید به شما قول می دهیم به طور حتم موفق به خرید بلیطی با مناسب ترین قیمت خواهید شد. گفتتی است این عامل چیزی نیست جزء مرجع خرید و رزرو بلیط هواپیما که در حال حاضر از تعدد بالایی برخوردار است. به همین جهت در تیتر های بعدی شما را با یکی از بهترین مراجع آشنا کرده ایم، مرجعی که پس از بررسی های میدانی و سوابقی که دارد، از هر لحاظی خوب و درجه یک است.

از کجا می توان بلیط هواپیما را با قیمت مناسب خرید؟

https://backority.ir/images/123503.jpg

 

همان طور که گفتیم و می دانید برای تهیه ی بلیط هواپیما گزینه های متعددی وجود دارد، اما مسئله این جاست که بهره مندی از کدام یک از آن ها منجر به پرداخت قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری می شود؟

امروزه رزرو بلیط هواپیما به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد که هر کدام از آن ها ویژگی های مجزایی شامل حال شان می شود. گفتنی است روش غیر حضوری به مراتب پر مزیت تر و بهتر از روش های حضوری است و در نتیجه مستلزم پرداخت بهای کمتری هم می باشد.

از این رو توصیه می کنیم از اینترنت که تکنولوژی روز است غافل نشوید و حتماً در راستای خرید بلیط هواپیما از آن استفاده کنید. بهره مندی از این تکنولوژی به قدری مطلوب است که اگر قیمت های آن را با قیمت های فروش بلیط هواپیما به صورت حضوری مقایسه کنید، شاهد تفاوت قابل توجهی خواهید بود.

البته لازم به تاکید است بگوییم در میان ارائه کنندگان اینترنتیِ بلیط هواپیما نیز باید وب سایتی را انتخاب نمایید که دارای اعتبار تضمین شده ای باشد. از این رو می خواهیم شما را با ایران چارتر که نمونه ی تایید شده ای در میان وب سایت های فروش اینترنتی است، آشنا کنیم.

ایران چارتر کجاست؟

https://backority.ir/images/226584.jpg

ایران چارتر را می توان به جرعت به عنوان بهترین پیشنهاد برای کسانی معرفی کرد که خواهان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین هستند. در واقع این وب سایت اینترنتی جزء اولین مراجع فروش بلیط هواپیما می باشد که سالیان سال فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

برای دسترسی به ایران چارتر تنها کافی است از طریق دستگاهی چون تبلت، کامپیوتر و گوشی های هوشمند وارد سایت شوید. با ورود به این سایت می توانید از خدمات بی نظیر ایران چارتر بهره مند شده و با خیالی راحت اقدام به رزرو بلیط مد نظر خود نمایید.

اما اگر می خواهید با ایران چارتر و خدمات بی نظیر آن بیشتر آشنا شوید، خواندن بخش بعدی را از دست ندهید.

آشنایی با خدمات بی نظیر ایران چارتر برای رزرو بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/239205.jpg

رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی اقدام بسیار حساسی است، به طوری که به هیچ وجه نباید برای این کار به هر مرجعی اعتماد کنید. ارائه آنلاین بلیط های هواپیما به صورتی است که منجر شده افراد سوء استفاده گر با بهره مندی از بی اطلاعی متقاضیان اقدام به فروش بلیط های فیک و یا گران قیمت کنند. با این حال لازم است بگوییم ایران چارتر با توجه به فعالیت هایی که دارد، در میان ارائه کنندگان آنلاین بلیط هواپیما، کاملاً معتبر و قابل اطمینان می باشد. یعنی شما می توانید بدون نگرانی و استرس اقدام به رزرو کنید.

گفتنی است ایران چارتر علاوه بر اعتبار بالا دارای خدمات بی نظیری است که در ادامه به تعدادی از بارز ترین مورد ها اشاره کرده ایم :

  • تنوع بلیط های ایران چارتر بسیار بالا است، تا جایی که در حال حاضر با مراجع پر شماری در حال همکاری می باشد و افراد می توانند انواع و اقسام بلیط های خارجی و داخلی را به راحتی یافته و رزرو کنند.
  • ارائه ی خدمات و فروش بلیط در وب سایت ما به صورت تمام وقت انجام می گیرد و در هر لحظه ای که می خواهید قادر به رزرو بلیط مد نظر خود هستید.
  • قیمت بلیط هواپیما در ایران چارتر همواره منصفانه و بسیار مقرون به صرفه است.
  • یکی دیگر از جذاب ترین خدمات ایران چارتر مختص به کاربران دائمی آن می باشد، به نوعی که اگر از کاربر های دائمی شوید، می توانید از کد های تخفیف پر مزیتی استفاده کنید، کد هایی که با استفاده از آن ها بهای به مراتب کمتری باید بپردازید.
  • و چندین و چند مورد دیگر که همگی به خاطر جلب رضایت مطلوب تقاضا کننده ها ارائه می شوند.
هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


پنج شنبه 18 دی 1399
ن : بنفشه

سئو سایت وردپرس

سئو سایت وردپرس

سلام به دوسداران سئو بلک
خوش اومدین. باهم اینبار درباره خدمات سئو سایت وردپرس میخونیم.

خدمات سئو سایت وردپرس

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس)

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو سایت وردپرس) زیر نظر متخصصین سئو و توسعه دهندگان وردپرس  انجام می شود.
سئو نیازمند تخصص است و به هر فردی نمی تواند به سادگی و بدون اطلاعات کافی آن را انجام دهد.

با استفاده از این خدمات:

  • سایت وردپرسی شما برای موتور های جستجو بهینه سازی شده
  • سرعت سایت افزایش پیدا خواهد کرد
  • برخی اصلاحات مورد نیاز روی قالب وب سایت انجام خواهد شد
  • پلاگین های مورد نیاز برای سئو وردپرس نصب خواهند شد
  • تنظیمات مربوط به وردپرس و سرور انجام خواهند شد
  • نقشه وب سایت ساخته و یا اصلاح خواهد شد
  • سئو لوکال سایت تقویت خواهد شد
  • صفحات AMP به سایت افزوده خواهند شد

مزایای استفاده از خدمات سئو سایت

هدف گرفتن کلمات هدفمند و ارزشمند 

⭐افزایش چشمگیر ترافیک سایت 

⭐بهبود رتبه سایت شما در گوگل

⭐پشتیبانی کامل و حرفه ای

⭐بهبود ساختار داخلی سایت

⭐سئو برای کلمات کلیدی هدفمند

⭐آنالیز و گزارشگیری از روند پیشرفت 

⭐حضور سایت شما در صفحه اول گوگل

خدمات سئو سایت وردپرس

  • ارائه خدمات سئو، کاربران را به سایت شما هدایت می کند: همان طور که می دانید کاربران زمانی در گوگل سرچ می کنند که بخواهند نیاز خودشان را با خدمات و محصولات شما برطرف کنند. در این میان آن ها قطعا به سراغ سایت هایی می روند که در صفحه اول گوگل قرار دارد، چیزی که شما باید در طی انجام خدمات سئو به آن برسید و چیزی که متاسفانه رقبای شما به آن دسترسی دارند.
  • هزینه خدمات سئو به نسبت سایر تبلیغات کمتر خواهد بود: حتما تا به الان تبلیغات زیادی برای سایت خود انجام داده اید و می دانید که برای تبیغات باید چه قدر هزینه کنید. گاهی ممکن است با وجود این همه هزینه باز هم در صفحه اول گوگل نباشید. با انجام خدمات SEO این اطمینان را داشته باشید که سایت شما از رقبای خود جلو خواهد زد و شما با کمترین هزینه می توانید در صفحه اول گوگل باشید.
  • خدمات SEO به صورت تضمینی و همیشگی خواهد بود: تمام تبلیغاتی که برای سایت های خود انجام می دهید روزی به پایان خواهد رسید و بازدهی خود را از دست خواهد این در حالی است که شما می توانید با خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت خود، برای همیشه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و بهترین بازخورد ها را داشته باشید.

  • خدمات سئو سایت وردپرس

     

    چرا سئو استاندارد ولی حرفه ای نیاز است

    با توجه به فناوری های موجود، شاید راه اندازی یک وب سایت اینترنتی کار خیلی سختی نباشد. البته در بیشتر سایت ها بعضی از کارهای مربوط به سئو سایت وردپرس به خوبی انجام نمی شود و تمام این موارد برای سایت امتیاز منفی محسوب می شود.

    پس باید برای رساندن وب سایت به بالاترین رتبه تلاش بسیاری داشته باشید. باید تمام مواردی که امتیاز منفی به سایت شما داده اند، شناسایی و رفع شوند، تا سایت شما در مسیر سئو استاندارد و حرفه ای قرار بگیرد. ما بعد از بررسی مشکلات سایت شما، راهکارهای فوق العاده ای را برای رفع مشکلات وبسایتتان بکار می بریم.

    و اما چگونه سئو سایت وردپرس برای کسب و کار شما تاثیر گذار است؟

    به عنوان یک مدیر سایت و یک مدیر و بازرگان سایت خود و شرکت خود، شما باید بدونید اینکه چرا در بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری می کنید . لازم به ذکر است که در این زمان همه شرکت ها بر اینترنت قرار دارند و در سطح های بالایی فعالیت می‌کنند حتی شرکت‌های قدیمی مانند بنز بی ام و شرکت‌های دیگر از طریق سایت خود فروش آنلاین دارند و مشتریان خودشون رو بیشتر و بهتر مدیریت می کنند و همینطور برای نمایش کارهای خودتان و سابقه کاری خودتون لازم به ذکر است که سایت خودتون رو به مشتریان خودتونو معرفی کنید

    در نظر داشته باشید که سایت شما یکی از شرکت‌های مهم بازار امروز را معرفی می کند و اگر شما سایت خودتون را به صورت اینترنتی مدیریت نکنید مشتری زیادی رو نمی توانید داشته باشید بنابراین باید به مشتریان بالقوه و زیادی را به سایت خودتان معرفی کنیم ، بازدید بیشتر و افزایش ترافیک سایت خودتون کاربران سایت شما را افزایش می دهد و همین طور فروش شما را بیشتر و بیشتر می کند

    به عنوان یک نتیجه بهینه سازی موتورهای جستجو می توانند به معرفی سایت شما و رقابت با سایتهای دیگر حتی در صفحه اول گوگل به شما کمک کند و همه شرکت‌ها و مدیران کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیاز به این دارد که سایت خودشون رو بهینه سازی کنند و مارکت اینترنتی خودشان و دیجیتال خودشان را پیشرفت بدهند.

    خدمات سئو سایت وردپرس

    چه شرکتهایی می توانند از یهینه سازی موتورهای جستجو برای سایت وردپرسی خود استفاده کنند؟

    • استارت آپ ها و کسب و کارها
    • کسب و کارهای اینترنتی
    • کسب و کار های محلی و بین المللی
    • پزشکان و متخصصان در حوزه پزشکی
    • وکیل ها و شرکت های حقوقی
    • رستوران ها و کافه ها
    • آژانس های تبلیغاتی
    • موسسه های آموزشی
    • سالن های زیبایی
    • فروشگاه ها و مراکز خرید
    • دانشگاه ها و کالج ها
    • مراکز دولتی
    • ارگان های خصوصی و دولتی
    • دارندگان وب سایت های خصوصی و شخصی
    • فروشگاه های اینترنتی دیگر موارد

      خدمات سئو سایت وردپرس

       

       

      پلاگین سئو وردپرس

      پلاگین سئو وردپرس بسیار زیادی در اینترنت موجود است و می توان لیستی طولانی از آنها تهیه کرد. اما باید در نظر داشت استفاده نا به جا و یا بیش از حد این پلاگین می تواند به سئو وردپرس صرمه وارد کند. نصب پلاگین های زیاد باعث کند شدن سرعت وب سایت شده و این موضوع رتبه سایت وردپرسی شما را بد خواهد کرد. همچنین برخی از پلاگین های وردپرس ممکن است با یکدیگر و یا با قالب وب سایت شما تداخل ایجاد کنند. به همین دلیل نمی توان تعداد ثابتی پلاگین برای بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس استفاده کرد.

      این پلاگین ها بر اساس نیاز و امکانات مورد استفاده وب سایت باید انتخاب و تنظیم شوند.  بر اساس نیاز وب سایت شما، پلاگین ها را انتخاب و نصب می کنیم. این انتخاب ممکن است بر اساس وب سایت شما متغیر باشد تا بیشترین و بهترین نتیجه به دست آید. در صورت نیاز به خریداری شدن، کلیه پلاگین ها با نام و آدرس ایمیل شما خریداری خواهند شد. هزینه تهیه پلاگین ها در هزینه خدمات پیش بینی شده و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه وجود ندارد.


    • خدمات سئو سایت وردپرس

      هاستینگ مناسب برای سایت وردپرس

      هاستینگ مورد استفاده وب سایت وردپرسی شما می تواند تاثیر زیادی بر روی کسب رتبه بهتر و یا بدتر در گوگل بگذارد. به همین منظور پیشنهاد می شود از هاستینگی برای سایت وردپرسی خودتان استفاده کنید که سرعت و امنیت بالایی داشته باشد و از آخرین نسخه PHP پشتیبانی کند. شرکت های بسیاری این خدمات را به شما ارائه می کنند، اما باید در نظر بگیرید که از میان این شرکت ها، با توجه به بودجه خودتان بهترین هاستینگ را خریداری کنید. یک هاستینگ خوب اما کمی گرانتر در زمان بسیار کوتاهی تاثیر خودش را به شما نشان خواهد داد. پس اگر وب سایتتان را دوست دارید هاستینگ مناسبی برای آن تهیه کنید.

      سئو رایگان وردپرس امری غیر ممکن

      سئو رایگان وردپرس را بسیاری از افراد و شرکت ها به مشتریان خود اعلام می کنند. اما آیا این موضوع می تواند برای شما مفید باشد؟ برخی از این افراد و شرکت ها در کنار خدمات خود به عنوان تبلیغات و برای کسب رضایت بیشتر مشتری این خدمات را به صورت رایگان ارائه می کنند. اما بی شک شما هم می دانید که نمی توان از یک فرد متخصص انتظار داشت که زمان و تخصص خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران بگذارد.

      در بسیاری مواقع تنها برخی موارد بسیار ساده سئو رعایت می شوند و یا پشتیبانی بسیار ضعیفی به مشتری ارائه می شود. اگر شما هم نیازمند متخصصینی هستید که برای شما وقت کافی گذاشته و با دقت و رعایت تمامی جزئیات وب سایت وردپرسی شما را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند، می توانید با ما تماس بگیرید. ما این خدمات را به صورت رایگان ارائه نمی دهیم، اما کیفیتی و نتایجی که مشتریان پس از این خدمات به دست می آورند، بسیار بیش از مبلغی است که پرداخت کرده اند.

      رتبه یک گوگل با سایت وردپرس، استفاده از روش های استاندارد

      رتبه یک گوگل را ما به شما قول نمی دهیم. بلکه در این خدمات امکان به دست آوردن رتبه یک برای کلمات کلیدی متفاوتی را برای شما به وجود می آوریم. رتبه یک گوگل، با راه های سئو کلاه سفید، نیازمند ساختار درست، تولید محتوای منظم، ساختار درست و بهینه شده محتوا و صبر دارد. باید بدانید رقبای شما هم بی کار ننشسته اند و آنها نیز در این رقابت هر روز در تلاش هستند. پس با حرف هایی که هیچ گونه جنبه علمی ندارند و گوگل آنها را نه تنها تایید نمی کند بلکه رد می کند، وب سایت خودتان را به خطر نیاندازید. افزایش ترافیک های غیر واقعی، روش های کلاه سیاه و … شیوه هایی نیستند که شما بتوانید در طول زمان به وسیله آنها موفق شوید. باید از راه درست آن حرکت کنید تا بتوانید به نتایج مطلوبی برسید.

خدمات سئو سایت وردپرس

وکیل در شیراز

بهینه سازی سایت وردپرس

خلاصه مطالب

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس)

مزایای استفاده از خدمات سئو سایت

چرا سئو استاندارد ولی حرفه ای نیاز است

و اما چگونه سئو سایت وردپرس برای کسب و کار شما تاثیر گذار است؟

پلاگین سئو وردپرس

هاستینگ مناسب برای سایت وردپرس

سئو رایگان وردپرس امری غیر ممکن

رتبه یک گوگل با سایت وردپرس، استفاده از روش های استاندارد

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


دو شنبه 8 دی 1399
ن : بنفشه

چه شرکت هایی در خدمات پشتیبانی شبکه بهترین هستند؟

همانطور که همه ما به خوبی میدانیم شرکت های پشتیبانی بسیاری مشغول به ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به مجموعه ها، سازمان و کسب وکارها هستند. اما آیا همه این سازمان ها بهترین در این حرفه هستند؟ بدیهی است که خیر چون که خدمات پشتیبانی شبکه شامل تخصص های بسیاری می باشد که یادگیری و اجرای آن در توانایی هر کسی نیست. از این رو باید دانست که شرکت خدمات پشتیبانی شبکه باید چه ویژگی ها و چه خدماتی باید داشته باشد؟ بیشتر بررسی میکنیم.

ویژگی‌های برتر شرکت پشتیبانی شبکه

بدیهی است که شما به‌عنوان مدیر یک سازمان تصمیم داشته باشید بهترین تیم پشتیبانی شبکه را برای سازمان خود برگزینید؛ اما در ابتدا لازم است بدانید که یک تیم پشتیبانی خدمات شبکه چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

یک شرکت پشتیبانی شبکه خوب باید متناسب با شرایط شرکت های طرف مشتری انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و خود را با شرایط ایشان وفق دهند تا بتوانند با آن ها همکاری داشته باشند و قادر به ادامه حیات شرکت در حوزه ی شبکه باشند. اگر مشتریان رضایت کافی از عملکرد یک شرکت پشتیبانی شبکه نداشته باشند ممکن است به مرور اعتبار خود را نزد مشتریان از دست دهند. به همین دلیل برخی از ویژگی های شرکت های پشتیبانی شبکه معتبر را برایتان آورده ایم تا بتوانید به خوبی آنها را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

  1. تخصص کافی

یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه اصطلاحاً باید همه‌فن‌حریف باشد تا مطابق با نیاز کسب‌وکارهای مختلف قادر به ارائه خدمات فنی لازم باشد. از تخصص‌های لازم می‌توان مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ و … اشاره کرد.

  1. تجربه

تیم پشتیبانی باید علاوه بر تخصص، از تجربه کافی در سازمان‌های مختلف با حوزه‌های کاری مختلف برخوردار باشد. هر چه تجربه تیم بیشتر باشد (با توجه به این موضوع که راه‌های آزمون‌وخطا کمتر می‌شود) سریع‌تر قادر به حل مشکلات شبکه خواهد بود. ناگفته نماند که تجربه سرعت تشخیص مشکل را افزایش می‌دهد.

  1. در دسترس بودن

تیم پشتیبانی شبکه باید همیشه آماده‌ی حل مشکلات باشد. چرا که به همان اندازه‌ای که حل مشکل به تعویق میافتد آن سازمان متحمل هزینه می‌شود. ازاین‌رو پشتیبان شبکه به‌صورت ۷/۲۴ باید در دسترس بوده تا بتواند مسائل کلاینت‌های شبکه را در اسرع وقت حل کند.

  1. تعرفه مناسب و استاندارد

خدمات پشتیبانی شبکه نه‌تنها بر کل اینترنت، بلکه در تنظیم و مدیریت کردن شبکه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند نیزموثراست. برای تمامی مشاغل وجود کامپیوترها و سیستم‌ها امری حیاتی وضروریست، بنابراین صرف هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستم‌ها نیز ضروری می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب مناسب‌ترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکه‌های کامپیوتری خود را برطرف کنید و در هزینه‌های حل مشکلات سیستم‌های کامپیوتری صرفه‌جویی کنید.

  1. مشاوره

بدیهی است که تصمیم‌گیرنده اساسی برای زیرساخت‌های فنی سازمان مدیران آن هستند. ازاین‌رو متخصص پشتیبانی شبکه باید در مسائل مربوط به پسیو و اکتیو شبکه به مدیران سازمان بهترین گزینه‌ها را ارائه دهد. مشاوره و پشتیبانی در زمینه تامین نرم‌افزارهای عمومی و مدیریت لایسنس‌های نرم‌افزاری، مشاوره و پشتیبانی در زمینه کاربری نرم‌افزارهای عمومی ،  مشاوره در باره زیرساخت های نرم‌افزاری و سخت افزاری نیز از زمینه هایی هستند که شرکت پشتیبانی شبکه باید در آن صاحب نظر باشد.

 

  1. همکاری با شرکت های معتبر

تجربه همکاری با شرکت های بزرگ و معتبر نشان دهنده این است که شرکت پشتیبانی شبکه از قابلیت های فنی بالایی برخوردار است. از این رو مورد تایید شرکت های معتبر قرار گرفته است.

  1. دارا بودن نیروی متخصص در تمامی حوزه های شبکه

به این نکته توجه داشته باشید که تخصص‌های ویندوز، مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ، تعمیرسیستم های کامپیوتری و خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان ها  در حیطه توانایی یک فرد نیست. پس لازم است که یک تیم متشکل از متخصصین با توانایی‌های مختلف در کنار یکدیگر قرارگرفته و به ارائه خدمات بپردازند.

  1. تجربه ی بالای نیروها برای مدیریت شرایط بحرانی

از رایج ترین شرایطی که ممکن است برای سازمان ها و کسب وکارها ایجاد شود می توان سرقت، سیل، زلزله، آتش سوزی، نفوذ و هک را نام برد. شما به عنوان مدیر و رهبر سازمان قطعا در ابتدای بحران با پشتیبان شبکه سازمان تماس گرفته و تیم پشتیبانی را فرا خواهید خواند تا در سریع ترین زمان ممکن به جلوگیری از آسیب بیشتر بپردازند. تیم پشتیبانی باید بنا بر تجربه بالا توانایی مدیریت و حل مسائل در شرایط بحرانی را داشته و بهترین راه حل ها را پیدا کند.

  1. حسن اخلاق کارشناسان

کارشناسان شبکه در یک سازمان ممکن است با تمامی کارمندان درارتباط باشند از این رو لازم است از حسن اخلاق و روابط عمومی بالا برخوردار باشند.

  1. دارا بودن روحیه کار تیمی

از آنجایی که در پشتیبانی شبکه تخصص های بسیاری وجود دارد. لازم است که تمامی کارشناسان شبکه با یک دیگر نهایت تعامل را داشته و از تک روی خودداری کنند. چرا که تمامی کارهای شبکه به صورت زنجیروار به یک دیگر مرتبطند.

  1. وقت شناسی از نظر حضور به موقع در محل مشتری و تحویل کار در موعد مقرر

وقت شناسی یکی از مهم ترین شاخصه های تیم پشتیبانی شبکه است تا بتواند در زمان مقرر تمام درخواست های کارفرما را انجام داده و تحویل دهد.

  1. عمل به تعهدات

شاید لازم بود این نکته را در ابتدا عنوان میکردیم چرا که مسئولیت پذیری قطعا مهم ترین ویژگی یک تیم پشتیبانی شبکه است، تا با مسئولیت کامل به تعهدات خود عمل کند.

  1. تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه متناسب با خواست و نظر مشتری

برای ارائه بهترین خدمات تخصصی و حرفه‌ای در زمینه شبکه و تجهیزات شبکه‌ای و نرم‌افزارهای مرتبط لازم است در قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، خدمات فنی متناسب با اهداف و نیازهای سازمان کارفرما به درستی اعمال شوند.

 

 

خدمات شرکت پشتیبانی شبکه چیست؟

همه ما میدانیم داشتن یک تیم  پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار برای کسب‌وکار چقدر تأثیرگذار و مهم است و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینه‌های ناشی از خسارات  احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینه‌های داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است.مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری باید به‌صورت لحظه‌ای و مستمر انجام پذیرد. در ادامه به بررسی خدماتی که شرکت های پشتیبان شبکه ارائه میدهند بپردازیم و آن ها را بررسی کنیم.

  1. آشنایی کامل با سخت‌افزارهای کامپیوتری

متخصص پشتیبانی شبکه در اصل باید توانایی بررسی و مشکلات رایج سخت‌افزارها مانند مادربورد، رم، وارد و CPU و تجهیزات شبکه (مثل سوئیچ شبکه، روتر، کیستون، رک)  را دارا باشد. چرا که با محیط سرویس های ارائه وب در ارتباط است؛ ازاین‌رو هرگونه اشکال در سخت‌افزار شبکه به‌سادگی می‌تواند باعث قطعی شبکه شود.

  1. خدمات پسیو:

یک شرکت یا کسب‌وکار نوپا ممکن از زیرساخت‌های اساسی برای راه‌اندازی شبکه برخوردار نباشد. ازاین‌رو لازم است شرکت ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، راه‌اندازی پسیو شبکه را در دستور کار قرار دهد. یا ممکن است زیرساخت‌های کابلی یک شبکه دچار فرسودگی شده باشد. لذا پشتیبان شبکه باید توانایی تعمیر زیرساخت‌ها و ارائه خدمات پسیو را داشته باشد.

  1. پیگیری مستمر جهت حل، بررسی و پیشگیری از مشکلات:

بعضی سرویس‌ها نیاز به تمدید سالانه یا ماهانه دارند و بعضی مشکلات هستند که پیگیری آن‌ها زمان‌بر و نیازمند ارتباط با شرکت رساننده خدمات اینترنتی (ISP) است. در این موارد نیاز به پیگیری به‌موقع برای رفع مشکل است.

  1. تهیه مستندات شبکه

چک‌لیست‌ها، شناسنامه سیستم‌ها، تجهیزات شبکه و … هرکدام جزء اطلاعات اساسی و حیاتی سازمان و کسب‌وکار محسوب می‌شوند. تیم پشتیبانی شبکه  موظف است هم به جهت یکپارچگی اطلاعات واحد انفورماتیک و هم به جهت ارائه گزارش به مدیران سازمان این مستندات را در بازه‌های زمانی مشخص ارائه و آپدیت کند.

  1. بک آپ گیری از اطلاعات تحت شبکه:

در یک سازمان کاربران موظفند که اطلاعات خود را بر روی شبکه قرار دهند. کارشناس شبکه نیز سعی می‌کند به روش‌های مختلف از اطلاعات موجود بر شبکه نسخه پشتیبان تهیه کند تا تحت هیچ شرایطی، اطلاعات سازمان با مشکل روبرو نشود.

 

10top network support

  1. برقرار کردن ارتباط تلفنی بین کاربران (از طریق سانترال، ویپ و …):

هر سازمانی و کسب‌وکاری ممکن است نیاز داشته باشد در نقاط مختلفی شعبه داشته باشد. بدیهی است که تمامی کارمندان نیاز دارند با یکدیگر در ارتباط باشند؛ و ازآنجایی‌که امکان تماس تلفنی هرلحظه و هر جا مقدور نیست لازم است از پلتفرم‌ها و سرویس های بر خط مبتنی بر اینترنت استفاده شود. سیستم ویپ از زیربناهای مهم سازمانی مبتنی بر وب محسوب می‌شود که برای ارتباطات درون‌سازمانی استفاده می‌شود.

پشتیبان شبکه موظف است در جهت کاهش هزینه‌های سازمان و پلتفرمی تحت شبکه از این سیستم‌ها استفاده کند.

  1. پشتیبانی نرم‌افزار و سیستم عامل

از مهم ترین وظایف و خدمات تیم پشتیبانی شبکه عیب‌یابی سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارها،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری، بررسی کیفیت و کارایی نرم‌افزارهای کاربردی در سازمان، پیگیری و  پشتیبانی فنی نرم‌افزارهای ضروری و مالی سازمانی است.

  1. پشتیبانی کامپیوتر و سخت افزار

سخت افزارها و سیستم ها مهم ترین مبحثی هستند که پشتیبانان شبکه با آن در ارتباطند از این رو لازم است در عیب یابی و رفع نقص تجهیزات و منابع سخت‌افزاری ( کامپویترها، پرینترها، اسکنرها)،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی سخت‌افزاری، نصب و راه انداری سخت‌افزارهای جانبی،

مشاوره و خرید و ارتقا‌ی منابع سخت‌افزاری( سیستم‌های کامپیوتری، پرینتر، اسکنر…از تخصص کافی برخوردار باشند.

  1. پشتیبانی اینترنت و وب

اینترنت و وب بستر ابتدایی و لازم برای راه اندازی شبکه هستند از این رو لازم است که تیم پشتیبانی شبکه توانایی کافی برای پشتیبانی فنی از سرویس اتصال به اینترنت،  پشتیبانی فنی از سرویس پست الکترونیک سازمانی، پشتیبانی و ارتقا‌ی سرویس اتصال به اینترنت کاربران، پشتیبانی از دامنه‌های اینترنتی و پشتیبانی از سرویس‌ها و کاربران را داشته باشد.

  1. پشتیبانی شبکه اکتیو و پسیو

نگهداری و عیب‌یابی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه، مدیریت ،کنترل و نظارت بر منابع شبکه شامل مانیتورینگ، کیفیت و کارایی سرویس‌ها ،ترافیک شبکه و سخت‌افزارها،  کنترل و مدیریت و رفع عیب زیرساخت شبکه . شامل کابل کشی ،‌ترانکینگ ،‌ شبکه های وایرلس نیز از اقدامات لازم تیم پشتیبانی شبکه دراین حوزه است.

10top network support

top 10 of best network support

توصیه می‌کنیم که با وسواس و صبر به دنبال یافتن یک پشتیبان شبکه مطمئن و قوی باشید و به نکات زیر دقت کنید.

  • رزومه این شرکت‌ها را بررسی کنید
  • با دیگر مشتریان ها آن‌ها صحبت کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید.
  • توضیحات تکمیلی و دقیقی در مورد زیرساخت‌های آن‌ها بپرسید
  • از نحوه عملکرد آن‌ها مطلع شوید.
  • به توانایی و قدرت پاسخگویی آن‌ها در مورد نیازهایتان آگاه باشید.

 

پشتیبانی شبکه چه مزایا و معایبی برای کسب‌وکارها و استارتاپ ها دارد؟

این حق شماست که بدانید به‌عنوان مدیر یک سازمان استفاده از خدمات شبکه برای شما چه مزایا و معایبی دارد. ازاین‌رو در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

  • مزایا

  1. باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.
  2. ایرادات و نواقص به‌صورت تخصصی رفع می‌شوند
  3. بهره‌گیری از دانش روز
  4. بهره‌وری در هزینه‌ها

 

  • معایب

  1. دسترسی به اطلاعات محرمانه توسط شرکت پشتیبان
  2. مسئله محرمانگی دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  3. عدم انتقال دانش
  4. وابستگی

 

top10 network support

 

آنچه مطرح شد گوشه‌ای از مهم‌ترین مزایا و مسائلی است که در برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری و زیرساخت شبکه، اعم از تجهیزات کامپیوتری و نرم‌افزاری و دیتاسنتر به شرکت‌های پشتیبانی و شبکه وجود دارد. درهرصورت هر سازمان بنا به شرایط، ضرورت‌ها و نیروی انسانی خود، تصمیم می‌گیرد که با عقد قرارداد، پشتیبانی شبکه خود را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه  برون‌سپاری کند یا خیر!

آنچه واضح است اکثر سازمان‌ها و کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا پشتیبانی شبکه، نرم‌افزار، سخت افرازی خود را برای تعمیر، نصب و راه‌اندازی، نگهداری و حفظ امنیت و موارد مشابه به شرکت‌های پشتیبانی شبکه که قابل‌اطمینان، معتبر و دارای مناسب‌ترین تعرفه پشتیبانی شبکه می‌باشند با رعایت مسائل امنیتی واگذار کنند.

 

منبع: https://novinrooz.ir/top10-network-support-comapany/

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

دریاچه گوی گول ؛ چشم اندازی از بهشت عدن در آذربایجان

 

در فاصله بسیار کمی از شهر تاریخی گنجه در جمهوری آذربایجان و در کوهپایه‌های قفقاز تکه ای از بهشت گمشده عدن بنام دریاچه گوی گول آغوش خود را بروی گردشگران باز نموده است.

اگر چه در خصوص محل دقیق باغ عدن یا بهشت عدن نظریه های گوناگونی مطرح گشته و این موضوع از ذیرباز موضوع جدل و چالش فکری بوده ولی بر اساس برخی نظریه ها بهشت عدن  جایی در سرزمین آذربایجان واقع شده است. ادعایی که در خصوص نشستن کشتی حضرت نوح هم در این منطقه وجود دارد.

به هر روی باغ عدن جایی است که نخستین انسان یعنی حضرت آدم و همسرش حوا پس از آفریده شدن توسط  پروردگار، از بهشت به آنجا رانده شده و در آنجا زندگی می‌کردند. این باغ بخشی از داستان خلقت در ادیان ابراهیمی است. گفته میشود منطقه گوی گل(Göygöl) در جمهوری آذربایجان تکه ای از همان بهشت گمشده می باشد که دریاچه ای زیبا به همین نام( Göygöl Lake) را در خود جای داده است.

دریاچه گوی گل بر اثر وقوع زلزله شدیدی در این منطقه به وجود آمده است. در زبان آذربایجانی گوی به معنی رنگ آبی است که نشانه‌ای از صافی و پاکی آب این دریاچه بوده و گول(göl) یا گل نیز به معنی دریاچه میباشد  در نتیجه ترجمه گوی گول در فارسی  میشود: دریاچه آبی !

نزدیک‌ترین شهر به دریاچه گوی گل، شهر خانلار است که نام آن در سال ۲۰۰۸ به گوی گل تغییر یافت؛ علاوه این در همین سال  این دریاچه و منطقه حفاظت شده اطراف آن به عنوان پارک ملی گوی گول ثبت ملی شد.

اگر دوست دارید در سفر به جمهوری آذربایجان لحظاتی خاطره انگیز و رویایی را در بهشتی بکر و زیبا  تجربه کنید سفر به  دریاچه گوی گل را فراموش نکنید.

 

دریاچه گوی گل و بهشت عدن در جمهوری آذربایجان

چرا باید گوی گل را دید؟

دریاچه گوی گل ، زیباترین دریاچه در جمهوری آذربایجان است. این دریاچه که در ارتفاعی ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و بین کوهستان قرار دارد و هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است . مساحت تقریبی این دریاچه در حدود 3 کیلومتر مربع بوده و زیستگاه گونه های مختلفی از جانوران وحشی و آبزی است. معروف‌ترین ماهی این دریاچه ماهی قزل آلای گوی گول است.

جالب است بدانید زیبایی این منطقه فقط به دریاچه زیبایش نیست. منطقه گوی گل در زمانی که شرکت های آلمانی برای استخراج معادن و نفت در اواخر قرن 19 به آذربایجان آمده بوده اند بعنوان مکانی بوده که آلمانی ها  برای اقامت برگزیده بودند ؛ بنابراین در روستاهای اطراف و کوهپایه‌ها هنوز هم می‌توانید آثاری از این معماری و کلیساهای زیبای آن‌ها و از جمله پل خونین آذربایجان را ببینید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه گوی گول

منطقه گوی گل به دلیل ارتفاعی که از سطح زمین دارد؛ یکی از خوش آب و هواترین منطقه‌های آذربایجان است. بهترین زمان سفر به دریاچه گوی گل فصل تابستان است. این منطقه تابستان‌های معتدل و خنک و زمستان‌هایی خشک دارد. اما بازدید از دریاچه و جنگل اطراف آن در هر فصلی زیبایی و لطف خودش را دارد. بنابراین عاشقان طبیعت گردی بهتر است در اولین فرصت و نزدیک‌ترین تعطیلات خودتان را برای سفر به دریاچه گوی گل و چند روز چادر زدن در این تکه گمشده بهشت آماده کنند. سکوت و آرامش این منطقه و آب و هوای خوب آن چیزی است که آرامش را به شما هدیه خواهد داد.

 

راهنمای سفر به دریاچه گوی گل تکه ای از بهشت گمشده

چطور می‌توانیم به دریاچه برویم ؟

دریاچه گوی گل تنها ۴۵ کیلومتر ازشهر تاریخی گنجه آرامگاه حکیم نظامی گنجوی شاعر پرآوازه مشرق زمین فاصله دارد و می‌توانید با تاکسی یا کرایه یک اتومبیل  به این منطقه بروید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با هزینه کمتر و با مینی بوس به منطقه گوی گل بروید.

البته اگر با مینی بوس سفر می‌کنید ممکن است نتوانید مسیر اصلی را پیدا کنید. بنابراین بهتر است با پرداخت کمی هزینه از راهنمای محلی بخواهید که شما را به این منطقه ببرند.

جاده کوهستانی که به منطقه  دریاچه گوی گل می‌رسد تصویر بی نظیری از کوه‌های قفقاز است و می‌توانید در حین سفر از این مسیر زیبا لذت ببرید. از آن جایی که وضعیت جاده در این منطقه چندان مناسب نیست ممکن است تاکسی‌هایی که از گنجه تا گوی گل کرایه می‌کنید، هزینه بیشتری از شما مطالبه کنند.

 

طبیعت بکر و رویایی دریاچه گویگل در آذربایجان

دانستنی‌های لازم

قبل از سفر به  دریاچه گوی گل باید بدانید که محدودیت‌هایی در این منطقه برای گشت و گذار وجود دارد. بازدید کنندگان به هیچ عنوان اجازه شنا کردن  در دریاچه را ندارند.

ذکر این نکته بسیار مهم  ضروری است که با توجه به نزدیکی این منطقه به استان قره باغ به دلیل اختلافاتی که بین مرز ارمنستان و آذربایجان وجود دارد، از سال ۲۰۱۸ اجازه‌های محدودی برای استفاده از این دریاچه وضع شده بود که با توجه به آزاد سازی سرزمین قره باغ و برگشت سرزمین های اشغالی و توجه ویژه ای که دولت باکو به مقوله صنعت گردشگری دارد می توان امیدوار بود که تمامی محدودیت های قبلی بسرعت برچیده شوند .

با این وجود حتی در حال حاضر نیز شما می‌توانید در اطراف دریاچه چادر بزنید یا به کافه زیبا و دنجی که نزدیک دریاچه واقع شده بروید و ساعت ها غرق در زیبایی های بهشت گمشده عدن شوید.

سفر یک روزه به گوی گل

بمنظور استفاده از زیبایی های بکر این دریاچه اختصاص یک روز برای سفر به این ناحیه پیشنهاد میگردد .

برای این که حداکثر استفاده خود را از این سفر یک روزه ببرید، می‌توانید در مسیر کوهستانی پیاده روی کرده و سری به روستاهای زیبای منطقه گوی گول بزنید. بهتر است صبح زود به سمت دریاچه حرکت کنید تا بتوانید حداکثر استفاده را از نور روز و منظره خیره کننده دریاچه ببرید.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

تصویری زیبا از ماه و میدان آزادی تهران

تصویری بسیار زیبا از ماه و میدان آزادی در یک یک قاب!

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

مقاصد نو ظهور در گردشگری سلامت

از این به بعد رقبای ما در گردشگری سلامت فقط هند و ترکیه نیستند، قطر و فلسطین اشغالی هم برای توریسم درمانی کیسه دوخته‌اند!

گردشگری درمانی در دنیا، مدعیان زیادی دارد. از هند و ترکیه و برزیل گرفته تا کشورهای پیشرفته‌ای چون اسپانیا و انگلستان تا نام‌های کمتر شناخته‌شده‌ای چون اکوادور و پاناما.

اما در کنار این نام‌ها هستند کشورهای دیگری که در حال برنامه‌ریزی و تعریف مزیت‌های رقابتی خود برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری سلامت در سال‌های نزدیک‌اند. کشورهایی که ارائه خدمات باکیفیت و پیشرفته، ارائه خدمات گردشگری سطح بالا و از همه مهم‌تر تلاش برای تعریف بازارهای تخصصی را بخشی از این برنامه‌ها قرار داده‌اند.

در این گزارش با ده کشوری که در حال اضافه کردن نام خود به جمع مدعیان جدی مدیکال توریسم هستند آشنا می‌شویم.پس با مقاله جالب مقاصد نوظهور در گردشگری سلامت همراه ما باشید:

۱- جزایر کیمن

این جزیره کوچک دریای کارائیب با ۵۵ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۷۷۰ کیلومتری از سواحل میامی فلوریدای آمریکا، نقطه اتصال گردشگران پزشکی از سراسر جهان است. نزدیک بودن آن به ایالات متحده همراه با خدمات بهداشتی ارزان و باکیفیت، جزایر کیمن را به یک مقصد جذاب برای گردشگران پزشکی، به ویژه برای آمریکایی‌ها تبدیل کرده است.

دامنه سفر پزشکی به این جزیره با تأسیس یک شهر سلامتی در سال ۲۰۱۴ در منطقهGrand Cayman بیشتر تکمیل شده است. Health City Cayman یا همان شهر سلامت کیمن، سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت مشهور یعنی گروه سلامت ناریانا، یک شرکت سرمایه‌گذاری سلامت هندی که مجموعه بیمارستان‌هایی در سراسر دنیا دارد و برند بیمارستانی اسنشن آمریکاست که در زمینه‌های جراحی قلب و ارتوپدی تخصص ویژه دارد و درآمریکا چند بیمارستان مشهور ازجمله سنت‌مری را اداره می‌کند.

 

مقاصد جدید در گردشگری سلامت

2- اکوادور

اکوادور برای خودش موقعیتی ویژه در میان ۲۰ مقصد برتر جهان از نظر کیفیت مراقبت‌های سلامت و بهداشتی کسب کرده است. شهر کوئنکا به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگران پزشکی که به اکوادور می‌روند ظهور کرده و سال‌هاست پناهگاه بازنشستگانی است از سراسر دنیا که می‌خواهند روزهای سالمندی خود را در آرامش بگذارنند.

معروف است که بیشتر پزشکان اکوادوری مشغول در بیمارستان‌های برتر این کشور، دوره آموزش و تحصیل خود را در آمریکا دیده‌اند و به دلیل ارائه خدمات تخصصی به بیماران در دنیا زبانزد شده‌اند.

در اکوادور درمان‌های پزشکی با قیمت‌های بسیار ارزان در دسترس بیماران است که در مقایسه با آمریکا ۹۰ درصد ارزان‌ترند. WHO یا همان سازمان بهداشت جهانی، اکوادور را در رتبه ششم بهترین ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان قرار داده است.

سرانه هزینه سالانه مراقبت‌های پزشکی در اکوادور ۳۳۲ دلار تخمین زده می‌شود در حالی که در ایالات متحده این رقم ۸۶۰۸ دلار است. بیمارستان‌های اکوادور در زمینه‌های قلب و عروق، جراحی چاقی، مراقبت‌های زیبایی، دندان و ارتوپدی تخصص خاصی دارند.

۳- باهاما

تعداد زیادی از مردم ایالات‌های مختلف آمریکا و کانادا نه تنها برای تعطیلات و وقت‌گذراندن در ساحل‌های آفتابی بلکه به منظور استفاده از خدمات بهداشتی ارزان‌قیمت در سطح کلاس جهانی که با امکانات پزشکی باهاما گره خورده، هر ساله راهی این کشور می‌شوند.

گردشگران پزشکی به طور گسترده‌ای جذب این جزیره می‌شوند؛ دلیل هم آشکار است: پروازهای نسبتاً ارزان و کوتاه‌مدت، جمعیت انگلیسی‌زبان این کشور کوچک و مهمتر از همه اینها، خدمات درمانی و پزشکی که با خدمات ارائه‌شده در ایالات متحده از نظر کیفیت رقابت می‌کند و از نظر هزینه به شدت رقابتی‌رتر است.

هزینه مراقبت‌های درمانی و بهداشتی در باهاما ۲۵% کمتر از ایالات متحده است. بیمارستان‌های باهاما با متخصصان آموزش‌دیده در آمریکا کار می‌کنند و دارای امکانات خوبی برای درمان‌های مختلف ازجمله جراحی ستون فقرات و سرطان پروستات هستند.

۴- السالوادور

این کشور کوچک آمریکای مرکزی بهشتی طبیعی برای گردشگران پزشکی است. مراکز بهداشتی و درمانی در السالوادور به دلیل برتری در درمان‌های دندانپزشکی و همچنین جراحی‌های زیبایی و پلاستیک شناخته شده‌اند.

اگرچه این کشور هنوز به دلیل ناامن بودن، در بین گردشگران شهرت بدی دارد، اما این روزها السالوادور وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است. پروازهای زیادی روزانه به پایتخت این کشور یعنی شهر سان‌سالوادور انجام می‌شود، جایی که محل اقامت ارزان به راحتی در دسترس بیماران خارجی است.

درمان‌های مقرون‌به‌صرفه باعث جذب گردشگران پزشکی از سراسر جهان به السالوادور شده است و بیمارانی که از آمریکا به دنبال خدمات درمانی به این کشور می‌آیند می‌توانند تا ۶۰٪ هزینه‌هایی را که در کشور خود می‌پردازند پس‌انداز کنند.

پرسنل مجرب نظام درمانی السالوادور علاوه بر خدمات باکیفیت در بیمارستان‌های السالوادور، مراقبت‌های شخصی و اختصاصی هم به بیماران ارائه می‌دهند. سواحل بکر، غذای خوب و مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم این کشور، محیط ایده‌آل موردنیاز بیماران را برای بهبود سریع فراهم می‌کند.

۵- ویتنام

ویتنام یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی در جنوب شرقی آسیا را دارد. روند روبه رشد سفرهای پزشکی در ویتنام در سال‌های اخیر شاهد اوج‌گیری بوده است. بیماران زیادی به ویژه از ژاپن و استرالیا برای معالجه پزشکی به ویتنام می‌آیند تا یک دوره اوقات فراغت و آرامش را همراه بهبودی در این کشور دنبال کنند.

هانوی؛ پایتخت و ورودی اصلی ویتنام است و با پروازهای زیاد و ارزان از آسیا، استرالیا و کشورهای اروپایی توریست می‌پذیرد. بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی ویتنام از استانداردهای بین‌المللی و باکیفیت و ویژگی‌هایی چون حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران و حرفه‌ای بودن کادر درمان برخوردار هستند.

قیمت اکثر اقدامات پزشکی در ویتنام ۷۰ درصد کمتر از کشورهای پیشرفته‌ و توسعه‌یافته اروپایی است. این کشور ترکیبی از شرقی بودن و مدرنیته را در دل خود دارد و روش‌های درمانی با گیاهان دارویی و سنتی، حمام گل و طب سوزنی آن حالا در میان توریست‌های درمانی و سلامت دنیا کاملاً شناخته‌شده است.

۶-رومانی

رومانی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای آن دسته از گردشگران پزشکی است که به دنبال درمان‌های طبیعی مانند درمان با آب‌های معدنی، درمان با گل و یا درمان آسم در هوای سالم هستند. از زمان ارتباط رومانی با اتحادیه اروپا، سیستم بهداشت و درمان این کشور به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

بیش از ۷۰٪ از گردشگران پزشکی برای گردشگری آبگرم به رومانی می‌آیند؛ کشوری که یک فرآیند جامع درمانی برای توریست‌های سلامت تعریف کرده است. بیمارستان‌های رومانی در درمان‌هایی نظیر دندانپزشکی و جراحی‌های زیبایی بسیار عالی عمل می‌کنند.

گردشگران کشورهایی نظیر ایالات متحده و اروپای غربی قادرند با آمدن به رومانی بین ۲۵ تا ۴۰٪ هزینه‌های درمان‌های پزشکی در کشور خود را پس‌انداز کنند. به عنوان مثال، عمل لیپوساکشن در رومانی هزینه‌ای معادل یک‌پنجم کشورهای اروپای غربی دارد.

درمان در رومانی با خدمات خصوصی و بیمارستان‌های متعدد به‌گونه‌ای پیش می‌رود که نیازی به زمان طولانی انتظار نداشته باشد. ازطرفی کارکنان مهمان‌نواز و خوش‌برخورد رومانیایی به زبان انگلیسی مسلط هستند.

پروازهای ارزان و آسان به مقصد و از مبدا بخارست پایتخت رومانی، برای کشورهای مختلف در دسترس است. از سوی دیگر پرسنل پزشکی رومانی برای کسب مدرک پزشکی خود موظف به انجام مطالعات گسترده هستند و دانش خوبی دارند. مهم‌تر اینکه دولت رومانی مصمم است که این کشور را در نقشه بین‌المللی گردشگری درمانی جهان به عنوان یکی از مقاصد اصلی جا بیندازد.

 

گردشگری سلامت و توریسم درمانی در رومانی

 

7- اردن

اردن با رتبه یک در خاورمیانه و پنجم در جهان توسط بانک جهانی به عنوان قطب گردشگری پزشکی معرفی شده است! کشوری که دارای شورای اعتباربخشی مراقبت‌های بهداشتی خاص خود است که خود توسط ISQua (اتحادیه بین‌المللی کیفیت خدمات درمانی) معتبر شناخته شده است.اردن یکی از مقاصد نو ظهور در گردشگری سلامت محسوب میگردد.

پزشکان اردنی اکثرا در دانشگاه‌های آمریکایی درس خوانده یا بورس تحصیلی انگلستان داشته‌اند. روابط دیپلماتیک خوب این کشور با سایر کشورها سفر راحت را برای گردشگران فراهم می‌کند. هزینه‌های پزشکی در اردن ۷۰ تا ۹۰ درصد ارزان‌تر از هزینه‌های  درمانی در ایالات متحده است.

همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اردن کارمندان مسلط به زبان انگلیسی دارند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کشور اردن با خدمات پزشکی پیشرفته و بیمارستان‌های تخصصی در درمان سرطان، ناباروری، بیماری‌های چشم، اعتیاد و سایر حوزه‌های پزشکی در دنیا شناخته‌شده است.

گردشگری سلامت در اردن

بیمارستانی در شهر امان پایتخت اردن

۸- امارات

امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد مشهور در زمینه بهداشت و درمان و سلامتی ظهور کرده است. امارات خانه بیش از ۱۲۰ بیمارستان معتبر دارای گواهی‌نامه اعتبارسنجی JCI است که در این بیمارستان‌ها بیماران مختلفی از سراسر خاورمیانه رفت‌وآمد می‌کنند. همچنین گردشگران پزشکی از سایر مناطق جهان هم جذب زیرساخت‌های درمانی امارات شده‌اند.

هزینه‌های درمان‌های پزشکی در دبی (امارات) بازتابی از استانداردهای ممتاز درمانی این کشور است که با کمک قوانین دقیق تعریف می‌شود. به‌عبارتی هزینه‌های درمان در امارات چندان به نسبت کشورهای اروپایی ارزان نیست اما کیفیت خدمات در امارات و به‌ویژه شهر دبی، بیماران را از کشورهای مختلف جذب خود می‌کند.

در حال حاضر این کشور یکی از بالاترین تراکم‌های جراحان پلاستیک را به نسبت جمعیت دارد (از هر ۱۸۰۰۰ نفر ۱ نفر در امارات جراح پلاستیک است.) برای جلب جمعیت بیشتر گردشگران پزشکی، امارات اقدامات مختلفی مانند معرفی ویزاهای پزشکی مختلف و ایجاد مناطق خاص برای درمان را انجام داده است.

همچنین خطوط هوایی امارات با موفقیت توانسته‌اند دبی، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور که یکی از مراکز مهم درمانی آن است را به بیشتر کشورهای جهان متصل کنند. درنتیجه سفر بیماران به این کشور بمنظور بهرمندی از خدمات گردشگری سلامت راحت‌تر از هر زمان دیگری است.

۹- قطر

کادر درمانی قطر به عنوان کادر پزشکی انگلیسی‌زبان کاملاً آموزش دیده و مزایایی چون کیفیت بالای خدمات درمانی در این کشور کمک می‌کند قطر در سال‌های آینده این شانس را داشته باشد به عنوان یک مقصد موردعلاقه در بین گردشگران پزشکی ظاهر شود.

همچنین دولت قطر تهیه فهرستی از تجهیزات سطح‌بالای سلامت را به عنوان اولویت بخش سلامت عنوان کرده است. حالا پزشکان در قطر حتی برای انجام جراحی‌های رباتیک با استفاده از آخرین فن‌آوری‌ها هم از صلاحیت بالایی برخوردار هستند.

این کشور همچنین در چند وقت اخیر شاهد افزایش تعداد بیمارانی است که برای جراحی‌های زیبایی و چاقی به بیمارستان‌های پیشرفته آن مراجعه می‌کنند. اگرچه که قیمت‌های درمان در قطر برای بیماران خاورمیانه‌ای کماکان بسیار بالاست اما بیماران متمول این منطقه احتمالا در آینده یک مقصد گردشگری سلامت و درمانی خود را قطر درنظر بگیرند.

۱۰- رژیم غاصب اسرائیل

در نظرسنجی شاخص گردشگری پزشکی انگلیس، رژیم غاصب اسرائیل به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای دریافت خدمات پزشکی شناخته شده است. دولت  فلسطین اشغالی بر نیاز به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا و پیشرفت در زمینه درمان‌های هایتک تأکید دارد. این کشور در درمان‌های سرطان و IVF تلاش دارد به یک رهبر جهانی در عرصه گردشگری سلامت تبدیل شود.

اسرائیل برنامه دارد در درمان ناباروری با دستیابی به میزان موفقیت ۲۵٪ -۳۰٪ در هر چرخه، میزان متوسط موفقیت جهانیIVF  در هر چرخه که هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد است را ارتقا دهد.

علاوه بر این بیشتر گردشگران برای استفاده از مزایای درمانی و شفابخش بحر المیت (Dead Sea) وارد این منطقه می‌شوند. موقعیت جغرافیایی این رژیم که به نوعی در مرکز نقشه جهان واقع شده است باعث شده تا اسرائیل از اکثر مناطق جهان به راحتی قابل دسترس باشد.

دلایلی چون درمان‌های ارزان قیمت‌تر، سطح بالای داروها، فناوری پیشرفته پزشکی و پرسنل انگلیسی‌زبان به برخی گردشگران پزشکی انگیزه می‌دهد که اسرائیل را برای درمان انتخاب کنند. همچنین پزشکان اسرائیلی معمولاً در کشورهای اروپایی و آمریکا آموزش می‌بینند یا از این کشورها به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند، بنابراین در استفاده از روش‌های پزشکی مدرن غربی از مهارت کافی برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری گردشگری سلامت ایران

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

بخارا و جاذبه های دیدنی آن

بخارا ، شهری که در شعرهای شاعران معاصر بارها اسمش را شنیدیم، پنجمین شهر بزرگ که میتوانید سفر ارزان به  ازبکستان تجربه کنید.

شهری مقدس برای مسلمانان به شمار می آید. مساجد و مقبره های باستانی در این شهر از جاذبه های گردشگری بخارا است. جدیدترین بنا از مساجد و مقبره ها به قرن 19 بازمی گردد.

مرکز تاریخی بخارا به طور کلی شامل 140 بنای قدیمی است که قرن ها شکل و معماری اش را حفظ کرده است.

 

دیدنی های بخارا

 

1.مناره های 45 متری کالیان

مناره های 45 متری کالیان در دوره آل افراسیاب در قرن 12ام ساخته شده است و امروزه به عنوان نماد بخارا شهرت دارد.

این مناره در بخش شرقی بخارا قرار گرفته است. در قرن 12 این مناره بلندترین مناره در آسیای میانی بود و به عنوان فانوس برای نشان دادن مسیر بخارا به کاروان های تجاری و مسافران مذهبی استفاده می شد اما بعدها مناره کالیان به یک برج دیدبانی تبدیل شد تا بتوانند از حمله و نزدیک شدن دشمنان اطلاع پیدا کنند.

 

دیدنی های شهر بخارا

 

2.مدرسه چهار منار

در بخش شمال شرقی بخارا بنایی به نام چهار منار قرار دارد که به عنوان بخشی از Labi-Hauz است. این بنا در قرن هفدهم ساخته شده است و مانند کتاب تاریخ گویا برای گردشگران داستان های زیادی را تداعی می کند.

ورودی اصلی این مدرسه و تمام ساختمان هایش مانند قبل و بدون تغییر نمانده اند و مانند بسیاری ار آثار تاریخی جهان دستخوش تغییرات شده اند اما تاریخ نویسان این مجموعه را با حیاطی شکوهمند و باغ های زیبا توصیف کرده اند.

 

مدرسه چهار منار

3.مقبره سامانی ها

یکی از جاذبه های اصلی ازبکستان مقبره سامانی ها در شهر بخارا است. این مقبره در قرن نهم و به دستور اسماعیل سامانی که اولین موسس ایالت مرکزی در آسیای میانی بود، ساخته شد و اولین ساختمان آجری است که در آسیای میانی ساخته شده است .

رویدادهای مهم و تعطیلات رسمی گرجستان (بخش دوم)
ادامه مطلب

معماری زیبای این بنا آن را تبدیل به یک ساختمان دکوری نیز کرده است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

 

مقبره سامانی ها

4.حوض لیابی

حوض لیابی در بخارا مجموعه ایی از سه ساختمان است که در شمال آن مدرسه Kukeldash در غرب، مدرسه khanaka و در شرق آن مدرسه دیوان بیگی قرار دارد.

مدرسه Kukeldash به عنوان بزرگترین مدرسه در بخارا معروف است.

 

حوض لیابی

5.حکاکی های چشمگیر معماری ملی Bolo-Hauz

میدانی در سمت غرب ارگ بخارا وجود داشته است که سالیان درازی در قرون وسطی محل تجمع عمومی شهر بوده است. در اطراف این میدان نیز کاروانسراهای شلوغ و خانه های بازرگانان ثروتمند بوده است.

شما  Bolo-Hauz را در این ناحیه می توانید ببینید، بنایی که به دستور همسر فرمانروای وقت بخارا، به عنوان یادبودی برای مادرش در سال 172ساخته شد. این بنا در ابتدا یک مسجد بوده که یک مدرسه نیز در خود داشته و به تربیت پزشکان می پرداخته است.

 

حکاکی های چشمگیر معماری ملی

6.مدرسه عبدالعزیز خان

از معماری های بی نظیر بخارا می توان مدرسه عبدالعزیز خان را نام برد که در سال 1652 ساخته شده است و زیباترین تزِینات هنری و باستانی را در خود جای داده است.

بنای عبدالعزیز در آسیای میانه به عنوان اثر معماری برجسته هنردوستان زیادی را به خود جذب می کند و بر خلاف مدرسه های دیگر بخارا که بسیار ساده طراحی شده بودند این مدرسه دکور و تزِینات بسیار زیبا و رنگارنگی دارد. در بعضی از نقاط آن می توان تصاویری از اژده های چینی را دید که خود نشان دهنده تلفیق چندین هنر است.

 

مدرسه عبدالعزیز خان

7.ارگ بخارا

ارگ بخارا قلعه ایی بسیار عظیم است که در مرکز شهر بخارا قرار دارد و افسانه های زیادی درموردش گفته می شود. مردم بخارا معتقدند که ارگ را سیاوش پادشاه کیانی ساخته است و در افسانه هایشان آمده است که سیاوش به توران گریخته بود و با دیدن دختر افراسیاب به او دل می سپارد. افراسیاب نیز شرطی برای ازدواج دخترش می گذارد.

موزه روسی سنت پترزبورگ؛ اولین موزه دولتی هنرهای روسی
ادامه مطلب

شرط بر این است که برای دخترش خانه ای محصور با پوست گاو بسازد که غیر ممکن به نظر می رسیده است. اما سیاوش هوشیارانه پوست گاو را رشته رشته می کند و به هم متصل میکند و در محیط ساخته شده این ارگ را می سازد. برج ارگ بزرگترین بنای خشتی بخارای امروز معروف است. این ارگ به شکل ذوذنقه است. محیط دیوار خارجی آن حدود 6/789 متر و مساحتی در حدود 96/3 هکتار دارد. ارتفاع دیواره ها نیز بین 16 نا 20 متر است.

 

ارگ بخارا

 

هاست


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

معرفی ۵ سیستم رزرو آنلاین هتل در دنیا

رزرو هتل یکی از بخش های بسیار مهم در زمینه توریسم و گردشگری بین المللی می باشد.کیفیت خوب خدمات محل اقامتی می تواند لذت یک سفر را چندین برابر کند. به همین دلیل سیستم های  رزرو هتل در دنیا در راستای ارائه خدمات بهتر با یکدیگر در رقابتی فشرده و تنگاتنگ هستند.

رزرو آنلاین هتل از خدماتی است که امروزه در صنعت گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین بسیار مهم است که وب سرویس رزرو هتل به صورتی باشد که کاربران بتوانند به راحتی از تاپیک های مختلف وب سایت استفاده نمایند. چه جز کسانی باشید که از خدمات تورهای مسافرتی استفاده می کنند و چه به تنهایی و طبق برنامه خودتان سفر کنید، لازم است قبل از مسافرت به فکر محل اقامت خود باشید. به همین دلیل دانستن این که برای رزرو هتل بهتر است از کدام سیستم های  رزرو یا بوکینگ هتل در دنیا استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب، ما به معرفی ۵ سیستم رزرو هتل در دنیا می پردازیم و ویژگی های هر یک از آن ها را  بطور خلاصه بررسی می کنیم.

۱٫ Booking.com از معروف ترین سیستم های رزرو هتل

کمتر کسی است که نام سایت بزرگ و معتبر Booking.com را نشنیده باشد. اسم این سایت (بوکینگ به معنی رزرو کردن) بهترین معرفی برای این سایت و خدماتی است که ارائه می دهد. وبسایت Booking.com به عنوان مشهورترین سایت در زمینه رزرو آنلاین یا برخط هتل و مکان اقامتی در دنیا شناخته می شود و خدمات مربوط به این حوزه را در بالاترین سطح کیفی به مشتریان خود ارائه می دهد.

از مزیت های عالی وبسایت Booking.com می توان به این مورد اشاره کرد که تقریبا تمام جزییاتی که درباره محل اقامت خود در مقصد نیاز دارید را می توانید به سادگی در آن بیابید. بخش جستجوی این سایت و فیلترهایی که می توان در جستجوی آن اعمال کرد به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند.

از دیگر نقاط قوت قابل توجه وبسایت Booking.com اطلاعات مسافرت و گردش مسافران است. گردشگران و کاربران از تجربیات خود درباره اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی و نقاط قوت و ضعف آن ها نوشته اند. بدین ترتیب شما می توانید با مطالعه محتوای وبسایت Booking.com به انبوهی از اطلاعات لازم در مورد هتل دست پیدا کنید و در نتیجه، تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

 

بوکینگ سیستم رزرو آنلاین هتل

۲٫ Expedia.com /اکسپدیا

دومین مورد از مهم ترین سیستم های آنلاین رزرو هتل در دنیا ، سایت و اپلیکیشن Expedia.com است. سایت Expedia.com نیز یکی از مشهورترین و معروف ترین سیستم هایی است که خدمات مربوط به بوکینگ و رزرو هتل در مقصد را به کاربران خود ارائه می دهد.

جمعیت کسانی که اپلیکیشن Expedia.com را بر روی تلفن های هوشمند خود نصب کرده اند بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا برآورد شده است. یکی از اصلی ترین مزیت ها و نقاط قوت این اپلیکیشن این است که کاربران آن انتخاب های بسیار گسترده و متعددی دارند. در Expedia.com می توان انواع محل های اقامتی مانند هاستل ها و مهمان خانه های عادی تا مجلل ترین و لوکس ترین هتل ها را در قیمت های مختلف پیدا کرد.

هم چنین اطلاعات موجود در اپلیکیشن Expedia.com و خدماتی که ارائه می دهد برای هر مسافری کاربردی و مفید است. با اندکی گشت و گذار در اپلیکیشن Expedia.com می توانید به اطلاعات گسترده ای درباره مقصد سفر خود و ویژگی های فرهنگی آن بصورت آنلاین دست پیدا کنید. هم چنین وبسایت Expedia.com در زمینه کرایه خودرو، ارائه تورهای مسافرتی و سایر خدمات مورد نیاز گردشگران نیز فعال است.

 

اکسپدیا سایت آنلاین رزرو هتل

۳٫ وبسایت و اپلیکیشن Airbnb

Airbnb یکی از موفق ترین و بزرگ ترین استارت آپ های دنیا در زمینه خدمات مسافرتی و گردشگری است. Airbnb در این سال ها توانسته با سرعت بسیار زیادی رشد کند. این وبسایت با در اختیار داشتن یک پایگاه داده کامل و جامع از هتل ها و مکان های اقامتی در سراسر دنیا یکی از انتخاب های اصلی توریست ها و گردشگران برای رزرو آنلاین است.

مزیت اصلی Airbnb این است که کسانی که دارای خانه هستند و می خواهند آن را اجاره بدهند، می توانند از طریق این اپلیکیشن اقدام کنند. از آن جایی که اقامت در این خانه های اجاره ای برای مسافران نیز راحتی فراوان داشته و هزینه های سفر آن ها را هم کمتر می کند، با استقبال زیادی از سوی توریست ها همراه شده است.
یکی دیگر از نقاط قوت Airbnb که امروزه جز بهترین سیستم های بوکینگ هتل در دنیا شناخته می شود، در برداشتن اطلاعات مفید و جامعی درباره هتل ها و مقاصد گردشگری است. کاربران Airbnb تجربیات خود از اقامت در هتل ها، هاستل ها و مکان های مختلف را در این اپلیکیشن ثبت می کنند. به این ترتیب سایر مسافران و گردشگران می توانند تصمیم گیری بهتری در این زمینه داشته باشند.

معرفی سایت سیستم رزرواسیون airbnb

۴٫ وبسایت Hotels.com

یکی از بزرگترین و صاحب نام ترین سیستم های رزرو آنلاین هتل در دنیا،وبسایت هتلز دات کام  Hotels.com است. کاربران این وبسایت می توانند به سادگی و با وارد کردن نام شهر یا کشوری که قصد سفر به آن را دارند، به اطلاعات هتل های آن جا از جمله قیمت ها، ویژگی ها و تخفیف ها دسترسی داشته باشند.

اگر هزینه محل اقامت برای شما مهم است و می خواهید بودجه خود را بر اساس آن تنظیم کنید، وبسایت Hotels.com می تواند به شما در این زمینه کمک کند. چرا که انواع هتل ها با قیمت های گوناگون در پایگاه داده آن ثبت شده اند. هم چنین از طریق این وبسایت ممکن است تخفیف های خوبی نصیبتان شود.

 

معرفی سایت hotels.com

۵٫ وبسایت دقیقه آخر lastminute

یکی دیگر از بهترین سیستم های بوکینگ یا رزرو آنلاین هتل در دنیا، وبسایت lastminute یا دقیقه آخری ست. محیط کاربری این سایت بسیار خوب طراحی شده و کار با آن، مخصوصا در بخش جستجو آسان است. شما می توانید با استفاده از وبسایت lastminute اطلاعات همه هتل های مطرح و مناسب در مقصد خود را رصد کنید و با مقایسه آن ها به بهترین تصمیم ممکن برسید.

Lastminute تنها در زمینه ارائه خدمات مربوط به رزرو هتل فعال نیست؛ بلکه می تواند شما را درباره بهترین زمان مسافرت به یک مقصد خاص نیز راهنمایی کند. هم چنین در lastminute شما اطلاعاتی درباره فرهنگ، فستیوال ها و امکانات تفریحی و توریستی مقصد خود می یابید و می توانید از همان جا مستقیما و بصورت آنلاین برای اجاره خودرو در مقصد اقدام نمایید.

سایت رزرو هتل دقیقه آخری lastminute.com

منبع: شبکه تخصصی سفر/ سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

کدام پرواز را انتخاب کنیم بیزینس یا فرست کلاس؟

کلاس های پروازی در میان ایرلاین های مطرح و ناشناخته جهان معمولا به دسته بندی های مشخص پروازی و با بسته های خدماتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می گیرند. اکونومی کلاس، فرست کلاس و بیزنس کلاس از دسته کلاس های پروازی هستند که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند. هر مسافری بسته به بودجه ای در اختیار دارد و خواسته ای که از سفر هوایی اش دارد یکی از این گزینه ها را انتخاب می کنند.

بیزنس با فرست کلاس چه فرقی دارد؟
ممکن است وقتی به دنبال پروازی خاص می گردید، کمی در انتخاب میان پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس دچار سردرگمی شوید. صندلی های کدام از این دو کلاس پروازی راحت تر است؟ خدمات کدام یک بهتر است؟

یکی از عمده تفاوت هایی که کلاس پروازی بیزنس و فرست کلاس با هم دارند این است که پرواز فرست کلاس، شیک ترین و مجهزترین گزینه های کلاس پروازی در میان ایرلاین ها است. به طور کلی می توان گفت که اگر می خواهید در پروازتان مانند خانه تان راحت باشید، پس نباید به بودجه فکر کنید و مستقیم باید به سراغ خرید بلیط کلاس پروازی فرست کلاس بروید و این سوال را که بیزنس یا فرست کلاس کدام بهتر است را در ذهن تان پاک کنید. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از گزینه ها در کلاس های پروازی از اکونومی گرفته تا بیزنس کلاس یکسان هستند.

چه کسانی باید پرواز بیزنس کلاس را انتخاب کنند؟
در حال حاضر بسیاری از کسانی که عجله دارند و در پی برگزاری جلسه ای فوری و یا عقد قراردادی در مقصد دیگر قصد سفر دارند، ترجیح می دهند، هر چند گران، با کلاس پروازی بیزنس کلاس همراه شوند و خود را با بالاترین کیفیت در خدمات در پرواز به مقصد موردنظر شان برسانند. در کل می توان گفت اگر به دنبال کلاس پروازی می گردید که بتواند شما را در اسرع وقت و بدون این که از نشستن روی صندلی هایش خسته شوید و یا به خاطر وعده غذایی معمولی اش گرسنه به مقصد برسید، باید بیزنس کلاس را انتخاب کنید.

چرا باید فرست کلاس را انتخاب کنیم؟
اول باید این نکته را خاطر نشان کرد که در جواب این سوال که باید بیزنس یا فرست کلاس برای سفرمان انتخاب کنیم، پرواز فرست کلاس یک ضرورت به حساب نمی آید! اما کسانی که این کلاس پروازی در میان تجربیات سفر خود دارند می گویند که حتی برای یک بار هم که شده کلاس پروازی فرست کلاس را تجربه کنید.

تماشای فیلم آن هم در حالتی که روی صندلی تان امکان دراز کشیدن دارید و در ارتفاعی چند هزار پایی در حال پرواز هستید، بی شک یکی از ناب ترین تجربیاتی است که هر کسی می تواند برای ادامه زندگی به آن رجوع کند و از یادآوری آن لذت ببرد. مسافران معمولا از این که نمی توانند در کلاس های پروازی مختلف به خاطر دلایلی مانند سر و صدا و شلوغی بیش از حد راحت بخوابند شکایت دارند اما در میان تمام کلاس های پروازی، شما بی شک می توانید با در اختیار داشتن امکاناتی مانند گوشی صدا گیر و جایگاه اختصاصی تان، خواب راحتی را تجربه کنید.

این که بیزنس یا فرست کلاس را انتخاب می کنید به عهده خودتان است اما باید دانست که هر دو کلاس پروازی که به آن ها پرداختیم از کلاس های پروازی شناخته شده و البته گران هستند و برای استفاده از هر کدام بهتر است دلیل قانع کننده ای برای خود داشته باشید.

منبع: دنیای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

معرفی یک استارتاپ گردشگری؛گردشگری یوگا

یکی از موفق ترین استارت آپ های گردشگری که توانسته به سوآوری بسیار بالایی از طریق گردشگری تندرستی دست یابد در زمینه یوگا و مدیتیشن در کشور کاستاریکا میباشد. گردشگری تندرستی بعنوان یکی از زیرشاخه های توریسم سلامت محسوب میگردد.

گردشگری تندرستی از ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در جهان برخوردارمیباشد.در مجله چرخ فلک نگاهی به یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای گردشگری پایدار در کاستاریکا انداخته ایم که توانسته است که بعنوان یک استارت آپ موفق در صنعت گردشگری از ظرفیت های بالقوه گردشگری تندرستی استفاده نموده و به سودآوری در صنعت گسترده گردشگری دست یابد.

تورهای یوگا درحال تبدیل‌شدن به یک ترند مهم در گردشگری هستند.

بسیاری از مسافران امروز، ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کمپ‌ها یا دهکده‌های سلامت و تندرستی سپری کنند و خستگی ناشی از زندگی شهری پرتلاطم خود را با تمرین‌های یوگا و مدیتیشن‌های روزانه به فراموشی بسپارند در حالی که فرصت کاوش در فرهنگ محلی و قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آرام یک روستا یا یک ساحل خلوت را هم دارند.
یوگا به‌خاطر پیوندی که با تجربه معنویت به‌عنوان گم‌شده اصلی جهان مدرن دارد توانسته مسیری جدید در گردشگری و سفر باز کند.

تاحدی که نه‌ تنها هند، بالی و تبت در آسیا و بعنوان خاستگاه اصلی یوگا از مواهب این نوع گردشگری بهره‌مند شده‌اند، بلکه اکنون حتی در دل آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای غربی، استراحتگاه‌ها و اردوگاه‌هایی با محوریت یوگا تاسیس شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. یکی از این اردوگاه‌ها که اتفاقا مهم‌ترین آن‌ها در دنیا به‌شمار می‌رود مرکز یوگا و گردش بادهی(Bodhi) واقع در دهکده ای به همین نام در کشور کاستاریکا می باشد.

دهکده بادهی در کاستاریکا و استارت آپ گردشگردی با یوگا

یک هفته سفر که در پایان آن نوعی آگاهی و شفافیت روحی عاید فرد می‌شود موضوعی است که بسیاری از مسافرانی که تجربه‌ گردشگری یوگا را در این مرکز دارند به آن اذعان می‌کنند. میشل جولاندا که اهل بوستون است و تجربه حضور در این کمپ‌های یوگا را دارد این‌گونه سفر خود را توصیف می‌کند:

«در این سفر نوعی آشتی بین ذهن و بدن من صورت گرفت. احساس خوب در جمع بودن و مدیتیشن گروهی چیزی است که تا ابد در ذهن خواهم داشت. هر صبح با طلوع خورشید بیدار می‌شدیم و چای عسل و زنجبیل و زردچوبه می‌نوشیدیم و برای مدیتیشن با اولین بارقه‌ها خورشید آماده می‌شدیم. بعد از انجام تمرین‌های یوگا هم بین هندوها می‌رفتیم و از قدرت معنوی آن‌ها در مناجات‌‌شان لذت می‌بردیم.»

قصه شکل‌گیری بادهی؛ جایی برای گشت‌وگذار و یوگا

در سال ۲۰۱۰ ، چهار دوست از گوشه‌وکنار جهان به یکدیگر پیوستند تا یک شرکت گردشگری مسئولانه تاسیس کنند که هدف اصلی آن، برگزاری تورهای آموزش یوگا به همراه گشت‌وگذار در محدوده‌های نسبتاً توسعه‌نیافته Bahia Ballena-Uvita، در کشور کاستاریکا بود.

با توجه به وضعیت بکر محیط اطراف و یک جامعه محلی مثبت و همراه، بنیان‌گذاران تصمیم گرفتند که تجارت آن‌ها به‌مثابه‌ ابزاری برای ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی در هر دو جامعه محلی و جهانی نقش ایفا کند.و این آغاز استارت آپ موفق آنها در عرصه گردشگری تندرستی بود.

با گذشت ده سال، اکنون کسب‌وکار آن‌ها به‌عنوان اولین (و تنها) کمپ گشت‌وگذار و یوگا در جهان دارنده گواهینامه استاندارد طلایی از شرکت معتبر کورپوریشن بی (corporation B) نشان می‌دهد که توانسته‌اند موفق‌تر از چیزی که روز اول تصور می‌کردند عمل کنند.

استارت آپ گردشگری یوگا در کاستاریکا

 

دلیل موفقیت دهکده یوگای بادهی (Bodhi) چیست؟

بنیان‌گذاران دهکده، با استفاده از چاشنی شیرین گردشگری و ذات اصیل سفر یعنی گشت‌وگذار و به اتکا به فضای معنوی یوگا و ایجاد تجربه‌ غرق شدن در طبیعت و تعامل با جامعه محلی، تجربه‌های به‌یاد ماندنی برای مسافران ایجاد می‌کنند.

آن‌ها با ایجاد فضای آموزشی، کاری می‌کنند که یک مسافر علاوه بر گشت‌وگذار و تجربه‌های فردی با یادگرفتن یک مهارت یعنی تمرین‌های مدیتیشن و یوگا، دست پر به خانه برگردد.

در دهکده یوگا مسافران چه تجربه‌هایی دارند؟

قرار بر این است برای مسافرانی که دهکده یوگا بادهی در کاستاریکا را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند یک سفر معنوی رقم بخورد به همین منظور تمام فعالیت‌های فرد در طول سفر با پیش زمینه ها و تجارب روحی و درونی که مختص ورزش یوگا و مدیتیشن میباشد به همراه خواهد بود.

برای مثال، در محدوده‌ اقامت، نقاطی به مسافران جهت اتصال فردی به طبعیت و مادر زمین معرفی می‌شود و فرد این امکان را دارد که در تنهایی تجربه‌ای بدیع از مدیتیشن تک‌نفره در خلوت داشته باشد.

یوگا و مدیتیشن در صنعت توریسم

در اردوگاه گشت‌وگذار و یوگا، هر نفر یک برنامه درسی شامل مبانی تئوری یوگا و راهنمای تمرینات عملی، دریافت می‌کند و زمانبندی روزانه برای انجام تمرینات با توجه به شرایط فرد در اختیار او قرار می‌گیرد. در ساعت‌های غیرآموزشی مسافران در اقامتگاه‌های راحت خود یا در مزرعه یا آشپزخانه هستند و از همنشینی با دیگر مهمانان یا افرادی از جامعه محلی لذت می‌برند.
علاوه بر این در تمام طول سفر به افراد یادآوری می‌شود که آنها بعنوان یک گردشگر و در نقش توریست در صنعت توریسم نقش مسولانه داشته و باید به طبیعت و جامعه بومی احترام بگذارند و رحمت عطا کنند.

در مجموع با اتکا به این نکات کلیدی، این مدل گردشگری در کشور کاستاریکا خود را بعنوان یک استارت آپ موفق و با عملکرد خوب معرفی نموده است، زیرا اخیرا این مجموعه برای دومین سال متوالی از طرف مرکز اعتباربخشی کسب‌وکارها در زمینه توسعه پایدار و دوستدار محیط‌ زیست، به‌عنوان یکی از بهترین شرکت های جهان که به آنها لقب «بهترین برای جهان» داده میشود، شناخته شده است.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 28 آذر 1399
ن : بنفشه

سفرنگاری بلغارستان!

سفر به دشت های آفتابگردان

بلغارستان یک کشور اروپای شرقی هستش که جزو اتحادیه اروپا محسوب میشه ولی ویزاش شنگن نیست ( توی این تاریخی که این متن رو نوشتم اینجوریه احتمالا بعدا تغییر کنه ) بنابراین خیلی راحت میتونید به بلغارستان سفر کنید .

جایی که معمولا برای تفریح از ایران ٬ کشور های همسایش مثل رومانی ٬ آلمان ٬ لهستان و روسیه میلیون ها توریست جذب میکنه شهر وارنا هست و منطقه ای به نام شن های طلایی ( Golden Sands ) ٬ البته بخش دیگه ای به نام ساحل آفتابی ( Sunny Beach ) هم داره در نزدیکی شهر Burgas که تقریبا سه ساعت با گلدن سند فاصله داره .

بلغارستان رو سرزمین آفتابگران هم بهش میگن چون پر از مزارع آفتاب گردون هستش و منظره ای که دشت های بزرگ آفتاب گردون ایجاد میکنن بسیار چشم نوازه .

تعریف پنیر و سوسیس بلغاری هم که قطعا شنیدید ٬ البته درست شنیدید چون واقعا پنیرهاش خیلی مرغوب هستن .

منطقه گلدن سند یک منطقه توریستی هستش و همونطور که گفتم سالانه میلیون ها نفر به این منطقه سفر میکنن ٬ دلیل اصلیش ارزون بودن هتل و هزینه سفر ٬ آفتاب و فستیوال هاشه .

کلا سواحل دریای سیاه آب تمیزی ندارن به دلیل اینکه این دریا ( دریاچه ) به آب های آزاد ارتباط نداره ٬ بنابراین گلدن سند هم از این قاعده مستثنا نیست ٬ بنابراین اگر دنبال آب و ساحل تمیز تر هستید توی همین رنج قیمتی ترکیه گزینه بهتری خواهد بود .

 

اگر بین بلغارستان و ترکیه میخواید انتخاب کنید روش خیلی سادست ٬ اگر خانوادگی سفر میکنید یا دنبال استراحت و موندن داخل هتل و ریلکس کردن هستید قطعا بلغارستان گزینه مناسبی برای شما نیست .

اگر سفر دوستانه میرید و هدفتون تخلیه انرژی و رفتن به کلاب و فستیوال هستش پس درست انتخاب کردید بلغارستان برای شما مناسبه .

پایتخت بلغارستان سوفیا هست که از منطقه ساحلی بلغارستان خیلی فاصله داره .

نا گفته نمونه که وارنا شهر زیبایه و گشت و گزار توی شهر بسیار لذت بخشه ٬ با یک تاکسی که هزینش هم زیاد نیست میتونید تا خود شهر برید ٬ البته مینی بوس هم داره که خیلی هم ارزونه .

همونطور که گفتم منطقه دیگه ای نزدیک وارنا هست به نام Burgas که شهر قدیمی و تاریخیشون محسوب میشه و غذاهای دریاییش خیلی معروفه ٬ تمام مسیر تا اونجا هم پر از دشت های آفتابگردونه بنابراین حتما به این شهر سر بزنید تقریبا ۳ ساعت فاصله داره با وارنا .

اگر توی Sunny Beach هتلتون رو بگیرید به شهر بورگاس خیلی نزدیک هستین ٬ اگر از من بپرسید ترجیح میدم توی این بخش باشم تا وارنا ( البته سلیقه ایه) چون خیلی هیایوی کمتری داره و شهر قدیمی و تاریخی هستش .

 

ایران به وارنا پرواز مستقیم داره بنابراین از این لحاظ هم خیلی راحت میتونید به این منطقه سفر کنید ٬ معمولا اواخر بهار وقتی هنوز هوا گرم نشده و اواخر تابستون که کمی خنک هست سفر به بلغارستان مقرون به صرفه تر میشه و توریست هم کمتره ٬‌ توی تابستون خیلی توریست زیاده بنابراین شاید مجبور باشید دو برابر هزینه کنید .

 

برای انتخاب هتل توی این منطقه پیشنهاد میکنم هتل ۵ ستاره انتخاب نکنید ٬ یک هتل ۴ ستاره تمیز که حتی میتونه All Inclusive هم باشه هم به صرفه تره .

اگر در مورد اکثریت قشر هتل های منطقه بخواید بدونید توی هتل های ۳ و ۴ ستاره بیشتر آلمانی و روس میبینید و توی هتل های ۵ ستاره ایرانی ٬ عرب و هندی دیده میشه .

اگر با تور میرید که قطعا شمارو راهنمایی میکنن ولی اگر خودتون هتل رزرو میکنید دقت کنید بعضی از هتل ها فقط به اهالی بعضی کشور ها ارایه میشه و ممکنه وقتی میرید اونجا به مشکل بخورید .

برای تبدیل ارز هم میتونید داخل خود منطقه به صرافی مراجعه کنید چون خیلی زیاد هستن .

منبع: سفرنامه های علی دلشاد

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


یک شنبه 16 آذر 1399
ن : بنفشه

وکیل در شیراز

بهترین وکیل های در شیراز

 

سلام دوستان شیراز یاب وقتتون بخیر من در این پست برای شما عزیزان درباره “وکیل در شیراز ” صحبت خواهم کرد .

وکیل

وکیل یا نماینده یا جانشین کسی است که از طرف شخص دیگری – حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.
وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند.
می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف موکل دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.
نایب السلطنه را در دوره صفویان «وکیل» می‌گفتند و عنوان «وکیل الرعایا» هم از همین‌جا برخاسته است.

مشاوره تلفنی از وکیل در شیراز

برای مشاوره گرفتن با مشاوره حقوقی در زمینه  ها مختلفی چون : طلاق ، کیفری ، حقوقی، خانواده ، مهریه و  … با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

 

بهترین وکیل در شیراز

 

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ویژگی وکیل خوب در شیراز

  • ۱. از ویژگی های شخصیتی یک وکیل ، امانت‌داری است. در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است.
  •  ۲. وکیل این تعهد اخلاقی حرفه‌ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.
  •  ۳. هنگام انتخاب وکیل خوب وی باید موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد
  • ۴. از وظایف وکیل در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود می‌باشد
  • ۵. یک وکیل خوب باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد
  • ۶. یک وکیل خوب باید از اطلاعات و معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ادرس وکیل در شیراز

برای دیدن وکیل ها بر روی نقشه و گوگل مپ روی عکس زیر کلیک کنید

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


چهار شنبه 12 آذر 1399
ن : بنفشه

۴ هزار آژانس مسافرتی برای کدام بازار

امیر حسین جعفری فعال صنعت گردشگری و مدیرعامل برند مسافرتی علاءالدین تراول  مشکلات اخیر صنعت گردشگری می‌گوید.

امیر حسین جعفری با اشاره به این که صدور بیش از حد مجوز تاسیس آژانسهای مسافرتی باعث شده تعدد این بنگاه ها به اشباع برسد گفت:

متاسفانه در تمام سال های گذشته ، حجم بالای اجازه تاسیس دفاتر مسافرتی هوایی باعث شده سر رشته کار از دست نهادهای نظارتی بر این حوزه خارج شود

و در عین حال با حاشیه سود پایینی که صنعت تورگردانی و گردشگری دارد این فعالیت که می توانست ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد کشور داشته باشد رو به احتضار نهاده است.

کسی با تشکیل دفاتر خدمات مسافرتی مخالفتی ندارد اما مشکل از زمانی آغاز می شود

که شایسته سالاری و تخصص و حرفه‌ای گری در این رشته به فراموشی سپرده می شود

و همین امر در طول کار برای مسافران و گردشگران مشکلات بی‌شماری را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد صنعت گردشگری تنها با مدیریت مدون و منطقی می‌تواند شکوفا شود اظهار داشت:

شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی این روزها اوضاع بدی را از سر می گذرانند

به این دلیل که ما با یک مشکل بزرگ در این صنعت روبرو هستیم.

در حال حاضردر همه بخش های حوزه توریسم افرادی بدون مطالعه و یا غیر حرفه ای

بدون آنکه استراتژی درستی در دست داشته باشند ظاهرا فعالیت می کنند

و از قضا این موضوع ،نه تنها در وادی مدیریتی کلان گردشگری دیده می شود

بلکه در بخش رسانه ای توریسم کشور نیز این وضعیت بوجود آمده است.

ضعف بخش خصوصی و کندی چرخه اقتصادی

وی ادامه داد: متاسفانه درکشور ما، همیشه عادت به این است که مشکلات موجود را به گردن دولت می اندازند

و این در حالی است که مبنای صنعت گردشگری باید بر محور بخش خصوصی بچرخد.

در حال حاضر ما در کشور چندین هزار دفتر و موسسه گردشگری ومسافرتی

و سایت رزرواسیون یا مرتبط با این رشته داریم و باید همین جا اشاره کنم که بسیاری از این دفاتر درخطر جدی ورشکستگی هستند.

امیرحسین جعفری اظهار داشت:این خطر به دلیل کندی چرخه اقتصادی است که البته دلایل مختلفی دارد.

اما باید به این موضوع نیز توجه ویژه داشت که همه مشکل در نزد مردم ما، مسئله مالی نیست

و باید گفت گردشگران در حال حاضر به لحاظ  روانی دچار تنش و گرفتاری هستند.

شاید همین حالا بسیاری از افراد باشند که از قضا تمکن مالی مطلوب هم داشته باشند

اما این افراد هم فعلا ترجیح می دهند پول خود را خرج تهیه بلیت و سفر و هزینه هایی از این دست نکنند.ا

ین ترجیح به این دلیل است که فرد مذکور با محاسباتی که انجام می دهد مخارج سفر را برای خود مقرون به صرفه نمی داند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین افزود:

من خودم سال ها تورلیدر بودم و در این زمینه تجربه های بسیاری کسب کرده ام

و اینک می بینم وضعیت به گونه ای شده که شخص گردشگر دیگر حاضر نیست هزینه های این کار را بپذیرد

فضای کسب و کار گردشگری داخلی شکننده است

و ترجیح می دهد اگر قرار است سفری را در پیش بگیرد،این کار را درخارج از ایران انجام دهد

چرا که هزینه های توریسم در داخل کشور برای افراد بسیار سنگین و غیر منطقی شده است،

درحالیکه این فرد می تواند با هزینه هایی کاملا مقرون به صرفه گردشگری را در خارج از مرزهای کشور

و به خصوص کشورهای همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان، نخجوان، آذربایجان،گرجستان و … دهد.
این فعال صنعت توریسم ادامه داد: تعداد زیاد آژانس های گردشگری و مسافرتی

به این دلیل است که سازمان گردشگری و میراث فرهنگی

بدون بررسی قاعده مند تا جایی که توان داشته ، مجوز تاسیس موسسه صادر کرده و این کار هم طبعا باعث شده

در ایام غیر پیک سفر یا فصولی که به اصطلاح کم مسافرتر است این رکود در موسسات بیشتر به چشم بیاید.

۴ هزار آژانس مسافرتی برای کدام بازار

امیرحسین جعفری افزود:الان گفته می شود در همین تهران بیش از دو هزار آژانس مسافرتی وجود دارد

و طبق آمارهای موجود این تعداد در سطح کشور افزون بر ۴ هزار آژانس مسافرتی است.

وقتی تاسیس این موسسات بر پایه یک دانش و تخصص نباشد

خود فعالان این حوزه درگیر چالش‌های بی‌شماری خواهند شد.

ما نیازمند آن هستیم که وقتی قرار است مجوز یک موسسه مسافرتی را صادر کنیم

باید متقاضی دست کم بیش از ۲۰ کشور خارجی را دیده باشد

و با حوزه گردشگری به صورت کامل آشنا باشد و در این زمینه تحصیل کرده باشد، دوره دیده باشد و بازار را بشناسد

 در حالیکه اکنون به هیچ وجه این طور نیست.

این موضوع موجب می شود در این حرفه، یک تلاطم ایجاد شود.

ما اگر می خواهیم در این صنعت به شکل حرفه ای توسعه پیدا کنیم

باید به شکل حرفه ای هم به آن بپردازیم و در آن با تخصص و تجربه و علم گام بگذاریم.

در غیر این صورت ما هرگز موفق نخواهیم بود.

هم اکنون در صنعت گردشگری به همه می گویند آقای دکتر ؟ !

و با دکتر دکتر گفتن ، گردشگری شیرین نمی شود ؟ !

نقل از ماهنامه سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


سه شنبه 11 آذر 1399
ن : بنفشه

راهنمای گردشگری سلامت یا مدتور گاید کیست ؟

مدتور گاید یا همان راهنما و تورلیدر گردشگری سلامت در واقع همراه و همسفر اصلی گردشگر سلامت در سفر درمانی اوست، از وظایف این شخص آن است که به خوبی متوجه وظیفه سنگین و سخت خود در قبال بیمار و همراهان وی باشد، او می تواند مانند یک دوست برای بیمار محیطی امن و آرام فراهم کند، تا از استرس او و بیگانگی اش با محیط کمتر کند، یک مدتور گاید خوب کسی است که در کنار وظیفه مترجمی به خوبی در قبال بیمار و همراهان وی احساس مسئولیت کند.

ویژگی های مدتور گاید خوب

توانایی ارتباط گیری موثر و همدردی با بیمار

همدردی و همذات پنداری از جمله ویژگی های یک مدتور گاید خوب است، که پیش از درمان، حین درمان و پس از درمان دارای اهمیت بالایی است، از حساس ترین مراحلی که یک مدتور گاید باید آن را مد نظر داشته باشد، بازه ای است که خانواده و همراهان بیمار در کنار او نیستند.

آشنایی به فرهنگ و زبان گردشگر سلامت

از بدو ورود به کشوری خارجی، دریافت و انتقال صحیح پیام ها و برقراری ارتباط، اولین نیاز یک توریست سلامت است، خصوصا زمانیکه برای دریافت خدمات پزشکی درمانی سفر کرده باشد، بنابراین حضور شخصی که مسلط به فرهنگ و زبان او باشد، برای حفظ آرامش روان و حفظ سلامت او پیش از بروز شرایط بحرانی ضروری است.

آگاهی از شرایط روحی، وضعیت جسمانی و شرایط پزشکی توریست

همانطور که می دانید سوء ترجمه یا ترجمه غلط، خصوصا در مباحت پزشکی نتایج بسیار ناخوشایندی به همراه دارد، درمان رضایت بخش و صحیح بیماران خارجی بدون برقراری ارتباط صحیح بین بیمار و پزشک ممکن نیست، از این رو آگاهی مترجم درمانی از وضعیت بیمار یا توریست سلامت، موجب سهولت ارتباط با پزشک، فعالیت های تفریحی توریست سلامت و کنترل رژیم غذایی او خواهد شد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


یک شنبه 9 آذر 1399
ن : بنفشه

سیستم کسب درآمد اینترنتی

رپرتاژ آگهی

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 7 آذر 1399
ن : بنفشه

خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی

 

خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی

https://backority.ir/images/516721.jpg

 

خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی فرایندی است که به هیچ وجه نمی توان منکر تاثیر زیاد و اهمیت بالای آن در زندگی انسان ها شد. در واقع وجود این قبیل محصولات در راستای ساختن امکانات مورد نیاز بشر برای ادامه ی زندگی، از واجبات است؛ از این رو همواره شاهد رونق بسیار زیادی در بازار های مربوطه هستیم.

برای خرید این محصولات لازم است با آگاهی و اطلاعات اقدام کنید تا نهایتاً تجربه ی رضایتمندانه ای کسب نمایید. به همین جهت سعی کرده ایم در ادامه به موضوعاتی بپردازیم که کمک مطلوبی برای متقاضیان خرید انواع آهن آلات و محصولات فولادی هستند.

معرفی انواع آهن آلات و محصولات فولادی، کاربرد آن ها، راهنمایی های موثر در خرید و در آخر صحبت در مورد یکی از مناسب ترین راه ها برای خرید، از جمله موضوعاتی هستند که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

آهن آلات و محصولات فولادی شامل چه مواردی می شوند؟

https://backority.ir/images/55153.jpg

اگر کمی با دقت به اطراف خود نگاه کنیم می بینیم که انواع آهن آلات و محصولات فولادی در زندگی ما نقش کارآمدی ایفا می کنند، به نحوی که بدون وجود آن ها بسیاری از فرایند ها مختل شده و در کل زندگی برای انسان ها بسیار سخت می شود.

حال سوال این جاست آهن آلات و محصولات فولادی شامل چه مواردی می شوند؟ این محصولات دارای تنوع بالایی هستند که در قسمت پایین تعدادی از آن ها را نام برده ایم:

  • ورق سرد
  • ورق گرم
  • تیر آهن
  • میلگرد
  • ورق گالوانیزه
  • و ...

تک تک موارد بالا به نوبه ی خود از کاربرد های بسیار با اهمیتی برخوردار هستند و در بسیاری از صنایع به عنوان متریال اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی گفتنی است رد پای وجود محصولات آهن و فولاد در هر صنعتی قابل مشاهده است، چه در جایگاه متریال اصلی و چه به عنوان مواد مورد نیازِ جانبی.

 

کاربرد انواع آهن آلات و محصولات فولادی

آهن به واسطه ی خواص و ویژگی هایی که دارد، از پر کاربرد ترین عناصر طبیعی است که به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر گفتنی است هر یک از انواع آهن آلات و محصولات فولادی که به چند مورد از آن ها در تیتر قبلی اشاره کردیم، دارای کاربرد های بسیار مهمی و چشمگیری هستند.

تعدادی از این کاربرد ها عبارتند از:

  • به عنوان مورد اول بد نیست به صنعت ساختمان سازی اشاره کنیم که محصولات آهن و فولاد نقش چشمگیری در آن ایفا می کنند. در واقع گفتنی است صنعت ساختمان بدون وجود محصولاتی چون میلگرد و تیرآهن عملاً قادر به فعالیت نیست. میلگرد و تیرآهن محصولاتی هستند که اسکلت ساختمان ها را تشکیل داده و وجود آن ها برای ساخت بنا های شهری ضروری است.
  • صنعت تولید انواع و اقسام اتومبیل نیز یکی دیگر از کاربرد های گسترده ی محصولات آهن و فولاد است. آهن آلات را می توان به عنوان متریال واحد در اتومبیل سازی معرفی کرد.
  • و صد ها مورد دیگر همون صنعت کشاورزی، تولید انواع و اقسام دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی، کالا های خانگی و ...

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد کاربرد های انواع آهن آلات و محصولات فولادی صحبت کنیم باید ساعت ها و روز های زیادی را صرف این کار نماییم، زیرا ردپای انواع این محصولات در هر صنعت و زمینه ای دیده شده و به عنوان یکی از ماده های اصلی در جهان به شمار می رود.

راهنمایی هایی برای خرید محصولات فولادی و انواع آهن آلات

   https://backority.ir/images/997062.jpg

در اینجا می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که راهنمایی های مطلوبی برای خرید محصولات فولادی و انواع آهن آلات هستند، حال فرقی نمی کند شما قصد خرید ورق گرم و ورق سرد دارید یا تیرآهن و میلگرد، قطعا خواندن آن ها مفید خواهد بود.

این نکاتِ راهنما عبارتند از:

  • قبل از هر اقدامی لازم است اطلاعات خود را در زمینه ی نوع محصولی که می خواهید، تکمیل نمایید. برای تکمیل این اطلاعات بهتر است از منابعی چون اینترنت و یا افراد با تجربه بهره مند شوید.
  • حتما میزان نیاز خود را مشخص کنید تا به اندازه خرید نمایید. محصولات فولاد و آهن از لحاظ قیمت ارزش قابل توجهی دارند، از این رو بهتر است به اندازه ی نیاز تهیه شوند.
  • قیمت ها را به طور حتم بررسی کنید، چرا که ممکن است هر مرکز فروشی قیمت های مجزایی داشته باشد. گفتنی است برای بررسی قیمت ها می توانید از منابع اینترنتی استفاده نمایید و در کوتاه ترین زمان ممکن به استعلام قیمت ها بپردازید.
  • به هیچ وجه برای خرید از مراکز بی نام و نشان به واسطه ی ارزان بودن قیمت ها وسوسه نشوید و حتما مرکزی را انتخاب کنید که نه تنها از لحاظ تعرفه مناسب است بلکه معتبر و قابل اطمینان می باشد.
  • پیرو مورد قبلی لازم است بگوییم مرکزی که فاکتور فروش رسمی ارائه می دهد، از اعتبار بالایی برخوردار است. در نتیجه از مراجعه به مراکزی که فاکتور فروش رسمی ارائه نمی دهند، باید اجتناب کرد.
  • و موارد دیگری از این قبیل.

عوامل موثر در قیمت خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی

قیمت خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی همواره دستخوش نوسانات مداومی هستند. در قیمت آهن اعم از قیمت ميلگرد ، قیمت تیر آهن، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق سرد و گرم و ... تاثیر عوامل مختلفی قابل مشاهده است که سبب بروز نوسان می شوند‌.

قیمت نفت، هزینه های حمل و نقل مواد خام پیش از تولید محصول، تورم های جهانی و موارد دیگری از این دست، چند مورد از مهم ترین عواملی هستند که بر قیمت این محصولات اثر گذار هستند.

جالب است بدانید با مراجعه به اینترنت و منابع موثق می توان از آخرین قیمت آهن در انواع موارد به صورت مجزا مثل قیمت ميلگرد، قیمت ورق گرم و سرد، قیمت تیرآهن، قیمت ورق گالوانیزه و ... مطلع شوید.

مناسب ترین راه برای خرید

https://backority.ir/images/161834.jpg

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، برای خرید فراورده های آهنی باید از طریق مراکز معتبر اقدام کنید؛ از این رو یافتن مناسب ترین راه برای خرید، یکی از اصلی ترین دغدغه ها در این راستا است. بر اساس این که با کمی تحقیق و جست و جو می توان مراکز متعددی در این راستا یافت، سوال این جاست پس مناسب ترین راه برای خرید چیست؟

وب سایت ما می تواند گزینه ی بسیار مطلوبی در این زمینه باشد، چرا که فقط و فقط می کوشد گام های خود را در جهت جلب رضایت متقاضیان بردارد. از این رو بد نیست به چند مورد از ویژگی هایی که شامل حال وب سایت ما می شوند اشاره کنیم:

  • ارائه ی اکثر فراورده های آهن و فولاد اعم از ورق سرد، ورق گرم، ورق های گالوانیزه، تیرآهن، میلگرد و ...
  • ارائه ی محصولاتی با کیفیت و خالص
  • مشورت دهی به متقاضیان و هدایت آن ها
  • پاسخگویی تمام وقت
  • امکان خرید غیر حضوری
  • ارائه به روز ترین قیمت ها، به نحوی که از قیمت تیرآهن و میلگرد گرفته تا قیمت ورق گالوانیزه و ... به صورت آنلاین و به روز منتشر می شوند.
  • تمام قیمت ها نه تنها بر اساس نرخ های مصوب و استاندارد هستند بلکه می کوشیم قیمت های ارزان تر و مقرون به صرفه تری تعیین کنیم.
  • و چندین و چند مورد دیگر که همگی در راستای تحقق یک هدف هستند، آن هم هدفی نیست جزء جلب رضایت مطلوب تمام مشتری ها.

 

منبع خبر :

خرید و فروش انواع آهن آلات و محصولات فولادی، ورق سرد، ورق گرم، تیر آهن،میلگرد - سراج توس (sgt-steel.com)

بکوریتی

رپرتاژ آگهی

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 7 آذر 1399
ن : بنفشه

فرودگاه استانبول بهترین فرودگاه اروپا

در شانزدهمین دوره‌ جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI)، فرودگاه استانبول (IGA) موفق به دریافت جایزه‌ بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال شد.

مدیریت فرودگاه استانبول (İGA) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این فرودگاه موفق به دریافت جایزه «بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتال» از سوی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) شد.براساس این گزارش، جایزه مذکور در چارچوب شانزدهمین دوره جوایز اروپایی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها به فرودگاه استانبول اعطا شده اس

کادری سامسونلو (Kadri Samsunlu) مدیرعامل فرودگاه استانبول، در این خصوص گفت: در حال حاضر مهم‌ترین تقاضای مسافران، سفر کردن با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی است. ما از روز اول ساخت‌و‌ساز فرودگاه استانبول، تکنولوژی‌های دیجیتال را در این فرودگاه راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر فرودگاه استانبول با بیان اینکه هدف آن‌ها افزایش سرعت در استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی و مدیریت فناوری است، گفت: ما می‌توانیم برای مسافران خود فرصت یک تجربه سفر دیجیتالی منحصر‌به‌فرد را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد که اولین قدم در این فرآیند استفاده از کیف پول دیجیتال است و این اقدام با راه‌اندازی یک پلت‌فرم تجاری به نام “Ist-buy” عملی خواهد شد. این پلتفرم به‌صورت یک بازار دیجیتالی در فرودگاه عمل می‌کند و تمام فروشگاه‌های فرودگاه، فرصت تبلیغ محصولات خود را در این سیستم‌عامل خواهند داشت.

 

فرودگاه استانبول برنده جایزه بهترین فرودگاه اروپا

سامسونلو افزود: مهم‌ترین کاربردی که قرار است در شش ماه آینده در این اپلیکیشن راه‌اندازی شود، فناوری امکان سفر و خرید با استفاده از سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک» (تشخیص چهره) است.

با استفاده از این اپلیکیشن مسافران می‌توانند از طریق تلفن همراه خود بلیط، پاسپورت و داده‌های «تشخیص هویت بیومتریک» را با یکدیگر مطابقت دهند. علاوه بر این، به لطف سیستم چت هوشمند که به‌عنوان بخشی از طرح فرودگاه هوشمند راه‌اندازی شده است، اطلاعیه‌های فوری با پشتیبانی ۲۴ساعته به مسافران ارائه خواهد شد.

از دیگر اقدامات دیجیتالی فرودگاه استانبول، استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IoT)، به‌منظور راه‌اندازی مکانیسم‌های ردیابی در فرودگاه است.‌

سامسونلو گفت: این که ما در شانزدهمین دوره جوایز “ACI” اروپا، شایسته دریافت جایزه‌ی بهترین فرودگاه اروپا در تحول دیجیتالی شد‌ه‌ایم، بیانگر این واقعیت است که ما در مسیر درستی به‌سوی اهداف خود گام بر می‌داریم.

در پایان لازم به ذکر است که این جایزه بر اساس موفقیت اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس «کووید-۱۹» در ساختمان‌های فرودگاه‌، راه‌حل‌های دیجیتالی ارائه‌شده به مسافران و… در زمان همه‌گیری ویروس کرونا به فرودگاه استانبول اهدا شد.

منبع: مجله سفر و گردشگری سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


شنبه 1 آذر 1399
ن : بنفشه

آموزش دروس ابتدایی با اجی مجی

آموزش دروس ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در این مقطع الفبای آموزش به دانش آموز یاد داده خواهد شد و ریشه و بنیه آموزش نیز در این مرحله شکل خواهد گرفت.

تا چندین سال قبل تمرکز اصلی آموزش روی مقاطع دبیرستان و کنکور بود اما در پایه های بالاتر با بررسی وضعیت دانش آموزان متوجه ضعف آن‌ها در مفاهیم خواهیم شد که ریشه دارد در آموزش مقاطع پایین‌تر حتی مقطع ابتدایی و اینجا به یک نکته بسیار پر اهمیت خواهیم رسید که فردی که از ابتدا آموزش خوبی به وی تزریق نشود اثرات آن را تا مقاطع بسیار بالاتر مشاهده خواهیم کرد. اما پیدا کردن منبع خوب هم به خودی خود کار دشواری است و از طرفی وجود کرونا و تبدیل شدن آموزش به مجازی ضربه عظیمی به آموزش وارد کرده است. اما در یک گزارش خبری به سراغ معرفی اجی مجی خواهیم رفت که تمامی دغدغه های والدین در مورد آموزش خوب را حل کرده است.

موسسه اجی مجی در سال ۹۹ تأسیس شد و جمعی از برترین اساتید گرد هم آمده اند که همگی دارای رزومه خاص خود هستند و برای اولین‌بار تلفیقی از آموزش و تکنولوژی را در مقطع ابتدایی ارائه داده‌اند؛ آموزشی که هم والدین و هم دانش آموزان همواره آرزوی آن را داشتند و با کمک آن بهترین نتیجه را می‌توان از دانش آموزان ابتدایی دریافت کرد. امروز قرار است به‌صورت کامل مؤسسه اجی مجی و ویژگی‌های این مؤسسه را توضیح دهیم و در انتها نیز سورپرایز این مؤسسه برای دانش آموزان ابتدایی و نحوه تهیه آن را نیز دراختیار شما قرار خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کامل مؤسسه اجی مجی و سبک آموزشی این مجموعه

مؤسسه اجی مجی از زمان رونمایی تاکنون توانسته است محبوبیت فراوانی را میان دانش آموزان ابتدایی کسب کند. مهم‌ترین ویژگی این مجموعه استفاده از انیمیشن و داستان سرایی در آموزش است. یعنی دانش آموز فیلم‌های این مجموعه هنگام آموزش حسی را دریافت خواهد کرد که زمان کارتون دیدن دارد. این موضوع به‌خصوص در دانش آموزان نسل جدید به‌شدت تأثیر گذار است زیرا ارتباط خوبی با آموزش ندارند و چنین آموزشی می‌تواند برای مطالعه ایجاد انگیزه نیز باشد.  داستان سرایی و شعر گویی نیز کمک می‌کند تا دانش آموز بدون نیاز به حفظ کردن بتواند مفاهیم را یاد بگیرد. البته  نتیجه یادگیری بدون حفظ کردن هم تأخیر در فراموشی است و از طرفی چون مطالب به‌صورت انیمیشینی و با تصویر آموزش داده می‌شود وارد نیمکره راست مغز می‌شود که ماندگاری مطالب در آن بیشتر از یادگیری عادی است.

اساتید مؤسسه اجی مجی هم به نوبه خود رزومه بسیار درخشانی دارند که در ادامه به‌صورت کامل بررسی خواهیم کرد. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید نام این مؤسسه است که چه تعبیری برای آن وجود دارد؟ اجی و مجی نام دو عروسک است که در تدریس های مؤسسه و درکنار اساتید حضور دارند. این دو عروسک علاوه بر اینکه بر جذابیت تدریس افزوده اند، نقش نماینده دانش آموزان را نیز دارند و جالب است بدانید جدا از بحث آموزش از اصول روانشناسی نیز استفاده شده است و هر نوع دانش آموزی از جمله درونگرا یا برونگرا مد نظر قرار داده شده است و سعی بر آن بوده که با کمک اجی و مجی این مشکل نیز حل شود و بتوانند بر هر نوع دانش آموزی تأثیر بگذارند.

معلم های اجی مجی چه افرادی هستند؟

برای تدریس دروس اجی مجی از برترین اساتید کشوری استفاده شده است. افرادی که بهترین رزومه ممکن را دارند و حتی در سطح بین‌المللی نیز فعالیت دارند. انتخاب اساتید نیز در هر پایه متفاوت است و به‌طور کلی اساتید اجی مجی به دو دسته تقسیم شده‌اند. برای تدریس پایه اول ابتدایی تا چهارم ابتدایی از یک مدرس در هر پایه استفاده شده است. برای تدریس اول ابتدایی خانم مینا قجر، تدریس پایه دوم خانم نرجس نوربخش، تدریس پایه سوم خانم ریحانه رضایی، تدریس پایه چهارم خانم فرزانه صدیقی حضور دارند. در تدریس پایه پنجم و ششم از چند مدرس استفاده شده است که هر کدام تخصص فوق‌العاده ای دارند. خانم نیلوفر قهرمانی مدرس ریاضی پنجم و ششم ، خانم اکرم دمرچلی مدرس فارسی پنجم و ششم، خانم مریم احمد پور مدرس مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمان پنجم، خانم زهرا بلویند مدرس علوم پنجم، خانم احمدی مدرس علوم و مطالعات اجتماعی ششم هستند.

سایت اجی مجی

اما اینجا بد نیست به قسمتی از رزومه اساتید اجی مجی نیز اشاره کنیم. خانم مینا قجر که تدریس پایه اول اجی مجی را برعهده دارند علاوه بر  رزومه عالی و تالیف چندین جلد کتاب آموزشی، مدرس پایه اول در مجموعه حرفه‌ای فارکیدز برای دانش آموزان مقیم خارج از کشور نیز هستند. خانم نرجس نوربخش علاوه بر مدرس یک روانشناس نیز هستند و ترکیبی از اصول روانشناسی و آموزش را دراختیار دانش آموزان قرار داده‌اند، خانم رضایی تقدیر نامه پژوهشگر نمونه را دارند و علاوه بر آن مبتکر اتاق بازی مجازی ایران نیز هستند، خانم نیلوفر قهرمانی مولف 8 کتاب آموزشی پایه پنجم و ششم برای دروس علوم و ریاضی هستند و علاوه بر آن در تمامی استان های کشور کارگاه های آموزشی هستند و در مورد سایر اساتید نیز این رزومه ها صدق می‌کند.

۲۰ درصد رایگان محتواهای آموزشی هر پایه، هدیه اجی مجی به دانش آموزان

مؤسسه اجی مجی یک هدیه ویژه نیز برای تمامی دانش آموزان خود دارد. در هر سطح و هر پایه ای که باشید می‌توانید بیست درصد از کل محتواهای آموزشی هر پایه را به‌رایگان دریافت کنید. این محتوا از تمامی دروس هر پایه اجی و مجی انتخاب شده است و در مدت زمان کوتاه می‌توانید از آن استفاده کنید و پیشرفت چشمگیر دانش آموزان ابتدایی خود را در یادگیری و مطالعه مشاهده کنید برای دریافت این هدیه ارزشمند کافی است همین الان پایه تحصیلی دانش آموز + نام و نام خانوادگی را به سامانه پیامکی اجی محی ۱۰۰۰۲۹۰۷ ارسال کنید تا کارشناسان تحصیلی اجی مجی سریعا با شما تماس بگیرند و شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 البته مزیت فوق‌العاده اجی مجی که کنار محصولات دراختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت مشاوره و پشتیبانی قبل و بعد از خرید محصولات آموزشی این مؤسسه است. برترین کارشناسان و مشاورین تحصیلی درکنار شما خواهند بود و به شما در تهیه محصولات آموزشی کمک خواهند کرد. بعد از تهیه محصولات هم از پشتیبانی بهره‌مند خواهید شد و مشاورین مجموعه درکنار شما خواهند بود و راهنمایی های لازم برای کسب بهترین نتیجه و بازدهی بالا را دراختیار شما عزیزان قرار خواهند داد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید پرونده آموزش را با کمک اجی مجی به پایان برسانید و به نتیجه مد نظر دست پیدا کنید. برای ارتباط با مشاورین مجموعه و تهیه محصولات اجی مجی ازطریق شماره تماس های زیر می‌توانید اقدام کنید:

021-66058258

021-66572045

021-66572046

021-66017397

منبع: ajjimajji.org

سایت بکوریتی ( خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی ) پلتفرمی برای دسترسی به وب سایت های با کیفیت و با اتوریتی بالا همچون سایت ما می باشد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


چهار شنبه 21 آبان 1399
ن : بنفشه

نسل جدید تعطیلات آخرهفته

گزارش سازمان جهانی گردشگری از ابتکار عمل کشورها نشان می‌دهد تمرکز بر «رونق‌بخشی سفرهای داخلی شهروندان» شدت گرفته و برای این منظور طرح «افزایش تعطیلات آخرهفته به سه روز» در حال اجرا است. فرصت هفتگی و توان‌بخشی مالی برای سفر، رمز فعالیت این بازار پول‌ساز است.

بازار گردشگری جهان به‌منظور تقویت، راه‌اندازی مجدد و بهبود این بخش پس از بحران بیماری کووید-۱۹ به سفرهای داخلی روی آورده است و ترویج گردشگری داخلی از طریق اجرای نسل جدید تعطیلات آخر هفته، اولین گام برای بازیابی بازار گردشگری است. هر چند نخستین گام نجات بازار گردشگری ایران نیز برای خروج از کمای توریسم و رسیدن به تعطیلی کامل این بخش، ارتقای بازار گردشگری داخلی و تشویق و ترویج مردم به سفرهای ایمن داخلی و نزدیک است. اما به دلیل آنکه «زمان مناسب» برای سفرهای منظم در کشورمان وجود ندارد (خلأ آخر هفته دو روزه)، عملا هنوز شرایط برای احیای این بازار فراهم نشده است. کشورها از تعطیلات آخر هفته دوروزه در عصر کرونا جلوتر آمده‌اند و آخر هفته سه روزه در این ایام را پیگیری می‌کنند.

بسیاری از کشورهای جهان با شروع کاهش محدودیت‌های سفر در فصل تابستان، گردشگری داخلی را در اولویت قرار داده و اقدامات لازم را برای ارتقای سفر در کشورهای خود آماده و اتخاذ کرده‌اند. هدف اصلی چنین اقداماتی تقویت سفرهای داخلی و بازیابی بخش گردشگری است. براین اساس کشورها دو شیوه راهبردی «مشوق‌های مالی» و «بازاریابی و تبلیغات» را در کنار طراحی نسل جدید تعطیلات آخرهفته برای بازگشت بازار توریسم داخلی به حالت طبیعی (قبل از کرونا) درنظر گرفته‌اند و بر محصولات خاص عمدتا سفرهای طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)، فعالیت در هوای آزاد و دور از مناطق متراکم، سفرهای ماجراجویی و گردشگری فرهنگی، غذایی و روستایی تمرکز کرده‌اند.

 به‌‌رغم توجه ویژه مقاصد برتر گردشگری جهان به ارتقای گردشگری داخلی خود در این بحران کرونا و جایگزینی موقت با ورود توریست‌‌های خارجی به منظور نجات بازار گردشگری و بازیابی و رونق دوباره مشاغل، به‌نظر می‌آید که متولیان گردشگری و دولت در کشورمان از توجه به این بخش غافل مانده و همچنان تنها راه نجات بازار گردشگری ایران را ارتقا و بازیابی گردشگری بین‌المللی و جذب توریست‌های خارجی می‌دانند که بتوانند از این محل به جبران خسارت‌های مالی و ارزآوری بپردازند که در واقع جایگزین درآمدهای نفتی ایران باشد. پیش از همه‌گیری کرونا نیز بازار گردشگری کشور باتوجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم به‌ویژه از آذر ۹۸ روند نزولی در پیش گرفته و تقریبا بازار توریست خارجی خود را از دست داده بود.

شاید بتوان از عمده دلایل آسیب مداوم به بازار گردشگری ایران با هر رویداد بین‌المللی را عدم توجه به گردشگری داخلی و وابستگی این بازار به ورود توریست‌های خارجی دانست. این در حالی است که براساس بررسی‌های سازمان جهانی گردشگری سهم گردشگری داخلی از کل بازار توریسم ایران حدود ۹۰ درصد است. اما همین سهم در کشورهای توریستی بالای ۹۸ درصد است. مقامات بازار گردشگری کشورمان تصور می‌کنند در کشورهای توریستی،‌ این توریست خارجی است که موتور بازار را به جریان انداخته است اما در واقعیت، توریست‌های داخلی در هر کشوری می‌توانند سرنوشت آن بازار را تعیین کنند. بحران کرونا می‌تواند فرصت مناسبی برای متولیان گردشگری دولت باشد که به‌منظور جبران خسارت‌های وارد شده بر این بخش و بازیابی مشاغل به ارتقا و رونق بازار گردشگری داخلی بپردازند که این امر می‌تواند با ایجاد مشوق‌های مالی و تبلیغات گسترده در جهت سفرهای ایمن صورت گیرد. با ارتقای سفرهای در استطاعت شهروندان و ایجاد بازار رقابتی بین فعالان و مشاغل در عرصه توریسم با الگویابی و استفاده از راهبردهای دیگر کشورها می‌توان ضمن خروج از کمای توریسم به تقویت و توسعه گردشگری داخلی به‌عنوان اولویت مهم در بازار گردشگری پرداخت.

منبع: اقتصاد آنلاین

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


شنبه 17 آبان 1399
ن : بنفشه

دیوار عشق در شهر عشاق

 

پاریس را بعنوان رمانتیک ترین شهر جهان, شهر عشق و پایتخت عشاق نامیده اند در میان انبوهی از جاذبه های گردشگری در قلب فرانسه دیواری بنام دیوار عشق (Wall of Love)وجود دارد که حاصل ایده خلاق و مبتکرانه  هنرمندی خطاط بوده که از از دیوار که بطور معمول بعنوان سمبل جدایی یاد میشود بعنوان  لوح و یا نگاره ای برای بیان عشق و صلح جهانی استفاده کرده است.

سال ۱۹۹۲، هنگامی که فردریک بارون(Fredric Baron) خوشنویس فرانسوی، به همراه دفتر یاداشتش در کوچه ها و خیابان های پاریس پرسه می زد و از آدم های اطرافش پرس و جو می کرد، شاید هیچ گاه فکرش را هم نمی کرد که این پرس و جو هایش روزی به اثر هنری خاص در قلب پاریس تبدیل شود.

 

دیوار عشق در شهر عشاق

سوال او از آدم ها سوالی عجیب و جالب بود: “دوستت دارم” به زبان مادری شما چگونه ادا می شود؟ او چندین سال متوالی را صرف جمع آوری و نوشتن عبارت “دوستت دارم” به زبان های مختلف دنیا کرد و در نهایت مجموعه ای کم نظیر را به نام خود به ثبت رساند. فردریک این مجموعه را در قالب کتابی منتشر و به صورت رایگان در فرانسه توزیع کرد.

یکی از دوستان نزدیک فردریک سرانجام در سال ۲۰۰۰ او را متقاعد کرد تا این مجموعه را به یک اثر هنری ماندگار بدل کند.

دیوار عشق در پاریس

اگر از بام پاریس در منطقه ی “مونت مارتر”(Montmartre) از پشت کلیسای قلب مقدس، قدم زنان پایین بیاییم، بعد از محله نقاشان، به یک دیوار نگاره ۱۰ متری برخواهیم خورد که بی شک فورا نظرمان را جلب خواهد کرد. این دیوار نوشته و یا دیوارنگاره “دوستت دارم” نام دارد با مساحتی برابر با ۴۰ متر مربع ئو مشتمل بر ۶۱۲ کاشی لعابی که بر روی آن این عبارت با بیش از ۳۰۰ زبان دنیا نوشته شده که البته زبان فارسی هم  در بین آن ها دیده می شود. فقط کافی است کمی با دقت بگردید!

دیوار عشق در پاریسرنگ زمینه این دیوار نگاره آبی کلاسیک است و نوشته ها با دستخط های متفاوت به رنگ سفید بر روی زمینه آبی مشاهده می شود. اما اگر با دقت به این دیوارنگاره بنگریم، اشکالی مبهم، پراکنده و به رنگ قرمز مشاهده خواهیم کرد که به گفته ی فردریک خالق این اثر، این اشکال پراکنده، تکه هایی از یک قلب هستند که زمانی که کنار یکدیگر قرار بگیرند، شکل یک قلب کامل را می سازند.

اما این اثر گردشگری خلاقانه در شهر عشاق به تنهایی توسط فردریک بارون خلق نگردیده بلکه در حقیقت این دیوار توسط دو هنرمند به نام های فردریک بارون و کلر کیتو (Claire Kito) و به عنوان یک مکان برای ملاقات عشاق و یادبودی ماندگار برای ستایش و عشق ورزی ابدی آنها ساخته شده است.

رمانتیک ترین شهر جهان فردریک بارون توانست با مراجعه به سفارت خانه های مختلف و همسایگان خود عبارت «دوستت دارم» را به ۳۰۰ زبان مختلف جمع آوری کند. فردریک بارون سپس از کلر کیتو (هنرمندی فعال در زمینه ی خطاطی شرقی) درخواست کرد که نوشته ها را سر هم کند.

فردریک بارون می گوید: بخش های رنگی که روی دیوار دیده می شوند در حقیقت تکه های یک قلب شکسته هستند، قلب انسانیت که اغلب پاره پاره می شود و این دیوار در صدد است که تکه های آن را دوباره سر جای خود بازگرداند.بازدید از دیوار عشق رایگان است!

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


جمعه 9 آبان 1399
ن : بنفشه

شکوه ادیان؛ مسجد ایا صوفیه استانبول

 

شکوه ادیان؛ مسجد ایا صوفیه استانبول

 

مسجد ایا صوفیه (Hagia Sophia Museum) به معنی خرد مقدس، کلیسای جامع متعلق به قرن ششم در قسطنطنیه (استانبول امروزی) است. این بنا در دوره امپراطوری بیزانس به عنوان یک کلیسا ساخته شد و در زمان امپراطوری عثمانی به یک مسجد تبدیل گشت. ابعاد ایا صوفیه برای هر سازه ای که از استیل ساخته نشده باشد،بسیار عظیم و دور از ذهن به نظر می رسد. بر اساس نقشه بنا، طول آن 82 متر و عرض آن 73 متر است. گنبد آن 33 متر قطر دارد. در طول حیات 1400 ساله این بنا، از آن تحت عناوین کلیسای جامع، مسجد و موزه بهره برداری شده است. در زمان ساخت این بنا قسطنطنیه پایتخت امپراطوری بیزانس بود که نیمه شرقی امپراطوری رم را در بر می گرفت.

 

 

داستان ساخت ایاصوفیه به سال 532 میلادی برمیگردد، زمانی که آشوب «نیکا» سراسر قسطنطنیه را فرا گرفت. در پنجمین سال حکومت «ژوستی نین اول» ظلم حکومت او اسباب بدنامی اش را فراهم کرده بود. مردم از مالیات های سنگین خسته شده بودند و خواهان برکناری او بودند. در نهایت آشوب شهر کلیسای ایا صوفیه قدیم را به تلی از خاکستر تبدیل کرد. در نهایت ساختمانی جدیدی بر روی ویرانه های آن بنا نهاده شد. برای ساخت کلیسای جامع جدید، «آنتمیوس» و «ایزیدور» از سوی ژوستی نین ماموریت یافتند و بنای فعلی را ظرف مدت 6 سال به سرعت به پایان رساندند. چنین اقدامی شاید مشابه این باشد که کلیسای جامع نتردام پاریس را کمتر از یک قرن ساخته باشند.

*****

سرعت ساخت این بنا منجر به مشکلاتی در آینده شد. بر اساس اطلاعات مورخان در حین ساخت بنا، بخشی از سقف گنبدی آن فرو ریخت. دو دهه بپس از ساخت نیز یک بار دیگر این رویداد تکرار شد. در زیر گنبد 40 پنجره وجود دارد که نور خورشید را به داخل بنا هدایت می کند. تابش خورشید بر موزاییک های طلائی داخل ایا صوفیه جلوه ای ملکوتی به آن می دهد که سبب شگفتی بازدیدکنندگان است. به گفته تاریخ نگاران پس از ساخت ایا صوفیه ژوستی نین گفت : «سلیمان! من از تو جلو زدم»

 

 

در زمان ساخت ایا صوفیه تزئینات داخلی آن بسیار ساده بود به طور مثال تصاویر صلیب ها به راحتی به چشم می خورد. به مرور زمان فضای داخلی بنا با موزائیک کاری های مختلف مزین شد. همچنین در فواصل بعدی پرتره امپراطور، خاندان امپراطوری، مسیح و غیره نیز به تزئینات بنا افزوده شد. در حدود قرن 8 و 9 میلادی یک دوره شمایل شکنی در امپراطوری بیزانس رخ داد که سبب شد برخی از موزائیک کاری های ارزشمند این بنا تخریب شود. تنها تزئینات قابل قبول در این دوره صلیب بود. این جریان شمایل شکنی بر این اساس این تفکر بود که مبادا توجه مخاطب به قدیس کم شود و معطوف ترئینات گردد.

 

 

سال 1453 فصل دیگری در حیات ایا صوفیه آغاز شد. در آن سال پایان امپراطوری بیزانس شکل گرفت و شهر قسطنطنیه به دست ارتش عثمانی افتاد. خیلی زود ایا صوفیه مور توجه حاکمان عثمانی قرار گرفت و در همین زمان چهار مناره به بنا افزوده شد. همچنین در این زمان موزائیک کاری هایی با تصویر چهار خلیفه در پشت یک لایه زرد رنگ بر روی ستون ها نصب گردید. سبک معماری ایا صوفیه به ویژه فرم گنبدهای آن بر روی معماری عثمانی بی تاثیر نبود. که یکی از بناهایی که متاثر از ایاصوفیه ساخته شد، مسجد آبی استانبول است که به قرن 17 تعلق دارد.

 

 

ایا صوفیه در سال 1934 تبدیل به یک موزه شد.(موزه ایاصوفیه). مجلس ترکیه و وزرای آن به این نتیجه رسیدند که با تبدیل این بنای ارزشمند و بی نظیر، فرصت بازدید برای کل جهان شرق فراهم می شود و به آگاهی و دانش عموم می افزاید. تحقیقات و ترمیم و بازسازی این اثر تاریخی تا به امروز ادامه دارد. 

 

 

بدون شک یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری شهر استانبول بازدید از عمارت با شکوه ایا صوفیه است که هر ساله گردشگران بی شماری را برای سفر به کشور ترکیه ترغیب می کند.

منبع: سایت شخصی حسین مقصودی

 
هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


جمعه 9 آبان 1399
ن : بنفشه

موزه ایران باستان -تهران


تاریخ تمدن؛ موزه ایران باستان

 

«موزه ایران باستان» بزرگ ترین، مهم ترین و قدیمی ترین موزه ایران است. این موزه در خیابان امام خمینی تهران و در مجموعه تاریخی باغ ملی، نبش خیابان پروفسور رولن و خیابان سی تیر واقع شده است. این مجموعه با زیر بنایی در حدود بیست هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۱۸۰۰۰ متر مربع و با حدود سیصد هزار شی باستانی بدون شک مهم‌ ترین موزه کشور محسوب شده و در ارتباط با فرهنگ و هنر ایران غنی‌ ترین موزه جهان محسوب می شود. «موزه ایران باستان» مهم‌ ترین موزه کشور جهت حفظ، ارائه و تحقیق در مورد مجموعه‌ های باستان‌ شناختی ایران است. گستردگی و تنوع مجموعه اشیا موجود در این موزه به گستردگی جغرافیایی کشور و دوران های متعدد پیش از تاریخی، تاریخی و اسلامی می باشد. موزه ملی ایران آثار مختلفی را در خود جای داده‌ است که قدیمی‌ ترین آنها حدود هشتصد هزار سال قدمت دارد.

 

  

موزه ایران باستان قدمتی حدود ۶۰ سال دارد و بزرگ‌ ترین موزه باستان‌ شناسی و تاریخ ایران است و در فرهنگ و ساختار موزه داری ایران به عنوان موزه مادر شناخته می‌شود. در حدود سال‌ های دهه ۱۳۰۰ و ۱۳۱۰ هجری شمسی به مهندس معمار فرانسوی (که از سال ۱۳۰۸ هجری شمسی در استخدام دولت وقت ایران بود) ماموریت داده شد تا نقشه نخستین موزه علمی ایران را طراحی نماید. در ‌‌نهایت، ساختمان موزه ایران باستان به سبک و سیاق معماری ایرانی و با سردر ورودی مشابه ایوان بلند طاق کسری مطلق به دوره ساسانی و با آجرهای قرمز رنگ بر اساس طرح مهندس معمار فرانسوی و با معماری حاج عباس قلی معمارباشی در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی آغاز گردید و پس از ۲ سال جهت بازدید عموم مورد بهره برداری قرار گرفت.

  

 

قدیمی‌ ترین اثر به نمایش درآمده در موزه ایران باستان، تیغه‌ های سنگی کشف رود است که در کاوش های باستان‌ شناسی سال های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ هجری شمسی در ناحیه خراسان و در کنار رودخانه کشف رود به دست آمده است. همچنین قدیمی‌ ترین آثاری که در بخش تفکرات مذهبی و معنوی انسان پیش از تاریخ جلوه گر می کند، پیکرک‌ های انسانی و حیوانی کشف شده از تپه سراب در شرق کرمانشاه در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی است.از دیگر آثار می توان به مجسمه‌ های گلی، زنی به نام ونوس اشاره کرد.

 

ظروف سفالی قرمز رنگ چشمه علی و اسماعیل آباد، اولین و قدیمی‌ ترین آثاری است که بازدید کنندگان موزه ایران باستان با آن مواجه خواهند شد که قدمت آنها متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد است. طبقه فوقانی موزه در بر گیرنده آثار منحصر به فردی همچون جام طلای مارلیک، جام طلای حسنلو، جام خشایار شاه، ریتون طلای همدان، الواح زرین و سیمین از کاخ آپادانای تخت جمشید، زیور آلات مکشوفه از زیویه کردستان و … است.

 

 

در بخش آثار تاریخی؛ مجموعه ای از اشیای دوران هخامنشی، سلوکی، اشکانی و ساسانی مشاهده می گردد که یکی از منحصر به فرد‌ترین نمونه‌ های موجود آن به دوره اشکانی تعلق دارد که در واقع بقایای نیم تنه مردی است که در سال ۱۳۷۲ هجری شمسی به صورت اتفاقی به همراه چند قطعه استخوان، یک لنگه چکمه به همراه ساق پای درون آن، یک سنگ ساب، چند سفال، یک چاقوی آهنی، یک سنجاق نقره، یک شلوارک پشمی، چند قطعه پارچه و یک عدد گردوکشف شد که پس از کشف به «مرد نمکی» معروف گردید.

 

 

موزه ایران باستان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران است که در شهر تهران قرار دارد و هر ساله بازدیدکنندگان بی شماری از آن دیدن می کنند. این مجموعه علاوه بر جذابیت های علمی و بصری برای گردشگران به عنوان یکی از مهم ترین سایت های آموزشی جهت آشنایی با سیر تمدن بشری در ایران شناخته می شود و بازدید آن به عنوان یکی از برنامه های علمی در دستور کار دانشجویان گردشگری، تاریخ، باستان شناسی، معماری و .. است.

 

بازدید از موزه همه روزه به جزء روزهای دوشنبه و ایام سوگواری و تعطیلات اعلام شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان پذیر می باشد و ساعات بازدید موزه ملی ایران در ایام غیر کرونایی و در شرایط عادی به قرار زیر می باشد:

  • بهار و تابستان: ۹ صبح تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه
  • پاییز و زمستان: ۹ صبح تا ۱۶ و ۴۵ دقیقه
هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


پنج شنبه 1 آبان 1399
ن : بنفشه

ماسک صورت طبیعی با جو پرک

جو پرک

ممکن است از فهمیدن اینکه جو پرک چه خواصی داشته باشد تعجب کنید.

بله ، غلات خارق العاده ای که برای صبحانه از آن لذت می بریم ، (یا شاید نه!) ، یکی از بهترین درمان های طبیعی برای خشکی پوست است.

جو دوسر رول ساده ، می تواند برای ایجاد یک پاک کننده طبیعی ، بسیار نرم و مایع پوست ، اسکراب صورت و ماسک صورت تسکین دهنده استفاده شود.

جو پرک که یک درمان عالی چند منظوره برای مراقبت از پوست است ، به رفع خشکی کمک می کند و تعادل طبیعی رطوبت را بازیابی می کند تا به دلیل تحریک تحریکات جزئی به دلایل مختلف و حساسیت های پوستی کمک کند.

تحریکات جزئی پوست می تواند به دلیل حساسیت به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات تمیزکننده خانگی ، لایه برداری با محصول نامناسب ، مالش یا مالش بیش از حد در طول لایه برداری و بسیاری از عوامل دیگر باشد.

پاکسازی صورت با آرد جو دوسر به تسکین تحریک پوست و کاهش ناراحتی کمک می کند.

جو پرک ، هنگامی که به عنوان پاک کننده پوست استفاده می شود ، در واقع آلودگی و آلودگی های سطح را جذب و از بین می برد در حالی که لایه برداری بسیار ملایمی ایجاد می کند ، پوست را صاف ، نرم و تمیز و بدون صابون می گذارد.

جو پرک به عنوان ماسک صورت ، منافذ پوست را بدون تحریک و خشکی پوست تمیز می کند. و به عنوان یک اسکراب صورت ، جو پرک به آرامی اما به طور موثر سلولهای مرده پوست را از بین می برد تا پوستی نرم و لطیف پیدا کند.

علاوه بر این ، تمیز کردن و لایه برداری با آرد جو دوسر ، یک امتیاز درخشش طبیعی و سالم را فراهم می کند.

برای لذت بردن از فواید زیبایی مراقبت از پوست جو پرک به موارد زیر احتیاج دارید:

- جو دوسر - در بخش غلات سوپرمارکت یافت می شود

- مخلوط کن یا غذاساز

روش درست کردن: جو دو سر را در مخلوط کن یا غذاساز آسیاب کنید تا زمانی که جو دوسر از آرد پایدار باشد.

داخل شیشه بریزید ، محکم روی آن را بپوشانید و به شرح زیر استفاده کنید:

 

پاک کننده و اسکراب صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. به صورت و گلو بمالید و روی پوست ماساژ دهید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت جو پرک:

مقدار کمی جو پرک آسیاب شده را در کف دست بریزید ، و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. (برای ماسک مرطوب کننده تر ، به جای آب از شیر استفاده کنید.) به صورت و گلو بمالید و حدود 5 دقیقه روی پوست بگذارید. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

ماسک صورت لیمو جو دوسر:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به جو پرک اضافه کنید و یک خمیر درست کنید. به صورت و گلو بمالید و بگذارید 5 دقیقه روی پوست بماند. شستشو با مرطوب کننده دنبال کنید.

استفاده هفتگی از ماسک صورت لیمو جو دوسر می تواند به سفید شدن لکه های تیره و کک و مک به طور طبیعی کمک کند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و ویتامین C است که به عنوان آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی عمل می کند و به حل سلولهای مرده پوست برای داشتن پوستی روشن و یکدست کمک می کند.

احتیاط:

آب لیمو تازه می تواند احساس سوزن سوزن شدن ایجاد کند که ممکن است ناراحت کننده باشد. برای پوست های حساس ، قبل از مخلوط شدن در جو پرک و استفاده از آن روی پوست ، آب لیمو را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. اگر سوزن سوزن شدن شدید شد ، پوست را بلافاصله با آب گرم بشویید.

بعد از لایه برداری از پوست از ماسک صورت لیمو صورت استفاده نکنید.

توجه:

این اطلاعات برای استفاده ، معالجه ، التیام یا بهبود هر بیماری پزشکی در نظر گرفته نشده است. لطفاً در مورد هرگونه مشکلات بهداشتی با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

نوشته شده توسط گروه مستر وب سئو

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، زندگی و محیط، ،


پنج شنبه 1 آبان 1399
ن : بنفشه

نقد و بررسی کتاب هنر سیر و سفر

کتاب هنر سیر و سفر

  • نویسنده : آلن دوباتن
  • مترجم : گلی امامی

چرا به سفر می‌رویم؟ سفر چه تاثیراتی بر زندگی‌مان می‌گذارد؟ بروشورهای تبلیغاتی پیشنهادات زیادی برای مقصدهای گوناگون دارند که مخاطبان‌شان را وسوسه می‌کند تا بی‌درنگ کوله‌بارشان را ببندند و تن به سفر بدهند. اما بارها پیش آمده وقتی سفری را که آن همه از آن تعریف شده می‌رویم و مقصد را از نزدیک می‌بینیم، مایوس می‌شویم. علت چیست؟ آلن دوباتن، فیلسوفی که به مسائل روزمره علاقه‌مند است در کتاب هنر سیر و سفر به این سوالات پاسخ می‌دهد. به نظر او چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید.

انتشارات نیلوفر کتاب هنر سیر و سفر را با ترجمه‌ی گلی امامی در سال ۱۳۸۵ روانه‌ی بازار کرده است.در شبکه تخصصی سفر و گردشگری به نقد و بررسی کتاب هنر سیر و سفر پرداخته ایم.با سفرنامه همراه باشید

کتاب هنر سیر و سفر با عنوان اصلی The Art of Travel  از آلن دوباتن در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و مانند سایر آثار او، مضمون‌های فلسفی مدرن دارد. این کتاب به دلیل اصالت و نبوغ در اندیشه و محتوایش مورد ستایش قرار گرفت. درون‌مایه‌ی کانونی هنر سیر و سفر، جزئیات ظریف و درهم پیچیده‌ی فلسفه‌ی سفر است.

نقد و بررسی کتاب هنر سیر و سفر آلن دو باتن

برخلاف تبلیغات صنعت گردشگری، دوباتن به خواننده نمی‌گوید کجا سفر کند و برایش نسخه‌ تجویز نمی‌کند، بلکه به او می‌گوید که چطور سفر کند. دوباتن با استفاده از مهارت نویسندگی خود، دانشش از فلسفه و استفاده از هنر، جنبه‌ای عمیق‌تر و دلرباتر از سفر را بازمی‌نماید. سفری که در آن فراتر از گرفتن عکس‌های زیبا از مناظر، تجربه‌ی ژرف و لذت‌بخش بودن در مکان و مناظر جدید امکان‌پذیر باشد. هنر سیر و سفر درباره‌ی چگونه کشف کردن است. دوباتن تلاش می‌کند خواننده را به کسب مهارت بیشتر در توجه به همه چیز ترغیب کند، به‌طوری که از همه‌ی فضاها از محیط شخصی گرفته تا مناظر و مردمان غافل نماند. برای این منظور، دو باتن از هنر و پتانسیل فلسفی آن استفاده می‌کند. او با ذکر مثال‌هایی از ادبیات، نقاشی‌ها و سفرهای شخصی خود و دیگران مفهوم مورد نظرش را شفاف و واضح شرح می‌دهد.

زندگی و آثار دوباتن

آلن دوباتن نویسنده‌ی انگلیسی‌تبار در سال ۱۹۶۹ در سوییس متولد شد. او تحصیلاتش در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه هاروارد را نیمه رها کرد و به نویسندگی روی آورد. دغدغه‌ی دوباتن ترکیب مفاهیم فلسفی با رویدادهای عادی و روزمره است. او با انتشار کتاب‌هایش دید نخبه‌گرایانه به هنر را تلطیف و پیاده‌سازی آن در زندگی روزمره را ممکن ساخت.

دوباتن برای ترویج این دیدگاه علاوه‌بر نگارش کتاب، موسسه‌ای با نام «مدرسه زندگی» تاسیس نموده و در آن به تدریس و سخنرانی مشغول است. اغلب آثار دوباتن با استقبال خوانندگان و منتقدان روبه‌رو شده‌اند. کتاب هنر سیر و سفر نیز بازخوردهای خوبی به همراه داشته است.

از جمله آثار دوباتن می‌توان به «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی بخشی‌های فلسفه»، «سیر عشق»، «هنر همچون درمان» و «اضطراب وضعیت» اشاره کرد.

بررسی کتاب هنر سیر و سفر آلن دوباتن

مجموعه‌ی آثار و فعالیت‌های دوباتن برای او لقب «فیلسوف زندگی» را به همراه آورده است. او در آثار خود با ریزبینی و نکته‌سنجی به سراغ پدیده‌هایی می‌رود که همگان آن را کم‌وبیش به طریقی تجربه می‌کنند. با این حال، منتقدان بسیاری با سبک نوشتاری دوباتن مخالفت کرده‌ و آن را نوعی ساده‌سازی عوامانه و کم‌ارزش قلمداد کرده‌اند.

«میشیگو کاکوتانی» یکی از این منتقدان است که با بررسی کلی آثار دوباتن درباره‌ی کتاب هنر سیر و سفر باور دارد که نویسنده به سوال اصلی چرا مردم سفر می‌کنند؟ جوابی سردستی و سطحی داده است.

آلن دوباتن معتقد است مردم برای فرار از روزمرگی زندگی، از خانه، برای فرونشاندن کنجکاوی‌‌شان درباره‌ی مردم و فرهنگ سرزمین‌های دوردست و دیدار از مکان‌های مشهور توریستی سفر می‌کنند. شهرنشینان برای امکان آرامش و لذت از طبیعت به روستاها و خارج از شهر پناه می‌برند. «کاکوتانی» می‌نویسد: «دوباتن در کتاب «هنر سیر و سفر» به ما پیشنهاد می‌کند تا علاقه و گرایش خود به سفر را به عنوان کلیدی برای درک «آن چیزی که فیلسوفان یونانی به زیبایی آن را ‏eudaimonia‏ یا شکوفایی انسان نامیده‌اند» در نظر بگیریم. هر چند جای‌جای کتاب مملو از نکات جذاب و خوشایندی از مسافران مشهور گذشته است، اما در کل جذابیت خود کتاب جذابیتی دست‌دوم است: به‌واقع این کتاب بازیافتِ سطحی و توخالی اندیشه‌ها و مشاهدات دیگران است که با کلی‌گویی‌های عاری از ظرافت‌ و روایت‌های بی‌مزه و دافعه‌بر‌انگیز مسافرت‌های خسته‌‌کننده‌ای که مولف رنج‌شان را بر خود هموار کرده کنار هم چسبانده شده‌اند.»

مروری بر فصل‌های کتاب هنر سیر و سفر

هنر سیر و سفر دوباتن مجموعه‌ای از نه جستار یا مقاله‌ی فلسفی است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های غیرداستانی قرار می‌گیرد و ژانری ترکیبی از جمله فلسفه، هنر، سفرنامه و خودزندگی‌نامه دارد. آلن دوباتن در این کتاب، بی‌اعتنایی به ماهیت سفر در دوران مدرن را که با تمرکز به مقصد به‌جای چگونگی رسیدن به مقصد را نقد می‌کند. از نظر دوباتن سفر، مظهر و نمادی از جست‌وجوی آدمی برای رسیدن به شادی و حقیقت است. در هر کدام از این نه بخش، دوباتن این مضمون را با همراهی یکی از نویسندگان، هنرمندان و فیلسوفان غربی بسط می‌دهد.

در این نه بخش، نویسنده از دلشوره‌ی شروع سفر، نحوه‌ی چینش وسایل و از مکان‌های بین‌راهی، غذاخوری‌ها و اقامت‌گاه‌ها سخن می‌گوید. از علاقه‌ی آدمی به کشف سرزمین‌های دور حرف می‌زند و سفرهای توریستی کلیشه‌ای را نقد می‌کند. دوباتن تاثیر بناهای تاریخی، معماری و مناظر طبیعی بر مسافر را شرح می‌دهد و رد این آثار را بر هویت و شخصیت مسافر دنبال می‌کند. در این نه جستار، نویسنده از نظرات، طرح‌ها و نقاشی‌های بسیاری کمک می‌گیرد که بر اثربخشی متن افزوده‌اند.

کتاب با شرح تجربه‌ی سفر دوباتن شروع می‌شود. در فصل اول با عنوان «عزیمت؛ در باب دلشوره سفر» سفر به «باربادوس» با راهنمایی «جی.کی هویسمانس»، نویسنده از تجربه‌ی شخصی خود در سفر به «باربادوس» می‌نویسد. شنیدن توصیفات ساحل‌های آفتابی و درختان سایه‌دار جزیره‌‌ی بابادوس، هرگونه شک و تردید برای ترک لندن ابری و بارانی را از بین می‌برد. دوباتن به قصد بهشت به جزیره سفر می‌کند. از اقامت دوباتن دیری نمی‌گذرد که از آفتاب شدید و شن‌های یکدست دلزده می‌شود و مشاجره با همراهش هم اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. پس بهشتی که نویدش را در آگهی‌های گردشگری داده بودند، چه شد؟

در ادامه‌ی این فصل، نویسنده با کمک از سرگذشت «هویسمانس» توضیح می‌دهد که چطور می‌توان از سفری که طبق توقع پیش نمی‌رود هم لذت برد. این سبک از نگارش در بخش‌های دیگر هم ادامه می‌یابد و نقاشی‌های افرادی مثل «ون گوگ»، «ادوارد لین»، «اوژن دلاکروا»، «ادوارد هاپر» و «اشر براون دوراند» نیز متن کتاب را مزین کرده است.

 

خلاصه کتاب هنر سیر و سفر

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«عواطف ناشی از دیدن مکان‌هایی که برای تعریف‌شان واژگانی واحد وجود داشته باشد، اندک است: ما برای تشریح کمرنگ شدن نور در غروبی پاییزی یا در برخورد با برکه آرامی در فضایی باز، باید کلی کلمات عجیب و غریب به هم ببافیم.

لیکن در اوایل قرن هیجدهم واژه‌ای اهمیت یافت که می‌شد به وسیله‌ی آن در برابر کوه‌های سر به فلک کشیده، یخبندان‌های عظیم، آسمان شب و صحراهای بایر،  واکنش خاصی را بیان کرد. به احتمال قوی اگر در حضور این مناظر احساسی متعالی تجربه می‌کردیم، می‌توانستیم آن را با این واژه بیان کنیم و بدانیم که بعدها هم درک می‌شویم. اصل واژه برمی‌گردد به رساله‌ای با عنوان «در باب متعالی بودن» منسوب به نویسنده‌ی یونانی لانگینوس در ۲۰۰ سال بعد از میلاد، هرچند تا سال ۱۷۱۲ انجامید تا ترجمه مجدد این رساله به انگلیسی علاقه جدی منتقدان را به آن جلب کند. با وجود این‌که نویسندگان در تحلیل دقیق‌شان از واژه اختلاف نظر داشتند، برداشت کلی‌شان شگفت‌انگیزتر بود. آن‌ها مجموعه‌ای از مناظر تاکنون به هم نامرتبط را در مجموعه‌ای گرد آوردند، که وجوه اشتراک‌شان حجم ، تهی بودن یا مخاطره‌آمیز بودن‌شان بود، و بحث کردند که این قبیل مکان‌ها احساسی قابل تشخیص برمی‌انگیزند که در آن واحد هم لذت‌بخش و هم اخلاقا خوب است. ارزش این مناظر دیگر تنها با وجوه زیبایی‌شناختی آن‌ها (هماهنگی رنگ‌ها و تناسب خطوط)، و یا برحسب کاربرد اقتصادی‌شان ارزیابی نمی‌شد، بلکه بر حسب قدرت‌شان در برانگیختن تعالی ذهنی بود.

جوزف اَدیسون، در مقاله «در باب لذات تخیل» از سکونی روح‌افزا و شگفتی نوشت که در برابر تصور دیدن فضاهای باز روستایی، صحرایی گسترده و دست نخورده، سلسله کوه‌ها، صخره‌های سر به فلک کشیده، تنگه‌های عمیق و دریاهای بی‌انتها احساس کرده بود. هیلدبِراند جیکوب در مقاله‌ای با عنوان «ذهن چگونه با تعالی متوسع می‌شود»، فهرستی از مکان‌هایی عرضه کرد که می‌توانستند این حس بی‌بدیل را بر بیانگیزند: اقیانوس‌ها، چه آرام و چه توفانی، غروب آفتاب، تنگه‌های عمیق، غارها و کوه‌های سوییس.

سیاحان برای تحقیق به راه افتادند. در سال ۱۷۳۹ توماس گری، شاعر، عازم سفری پیاده به کوه‌های آلپ شد، نخستین اقدام، از بسیاری تلاش‌های خودآگاهانه برای کشف متعالی، و چنین گزارش کرد: در سفر کوتاه‌مان به گراند شارتروز، به یاد ندارم ده قدم رفته باشم بی‌آن‌که بی‌اختیار اظهار شگفتی‌ای از دهانم خارج نشده باشد. هیچ پرتگاه، جریان خروشان رود، یا صخره‌ای وجود ندارد که آبستن حسی از تغزل و باور به عظمت خداوند نباشد.»

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


چهار شنبه 30 مهر 1399
ن : بنفشه

تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی

چه تفاوت هایی میان بک لینک و رپورتاژ آگهی وجود دارد؟

 

چه تفاوتی میان خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی وجود دارد؟ کدام یک برای رونق کسب و کار های اینترنتی موثر تر هستند؟ و ده ها سوال دیگر در زمینه ی تبلیغات سایت های گوگل در متن زیر پاسخ داده شده اند.

در واقع متن زیر راهنمای مطلوبی برای متقاضیان تبلیغات وب سایت و کسب و کار های اینترنتی می باشد، چرا که ما در این جا دو فرایند موثر را که بک لینک و رپورتاژ تبلیغاتی نام دارند، مورد بررسی قرار داده ایم تا بر اساس اولویت هایی که دارید از مناسب ترین گزینه بهره مند شوید.

مقایسه ی بک لینک با رپورتاژ آگهی

با گذشت زمان و رواج روز افزون اینترنت، کسب و کار ها وارد دنیای اینترنتی شده و به صورت غیر فیزیکی فعالیت می کنند؛ چرا که در حال حاضر به واسطه ی مزیت های غیر قابل انکارِ بستر های آنلاین، درآمد زایی در این فضا بسیار مطلوب شده است.

درآمد زایی مطلوب در فضای اینترنت در صورتی که یک سری اقدامات را به درستی انجام دهید محقق می شود، اقداماتی که تبلیغات را می توان موثر ترین مورد از آن ها نام برد. یعنی علاوه بر ارائه ی خدمات و محصولات باکیفیت، طراحی سایتی مناسب و ... باید تبلیغات درستی هم داشته باشید، تبلیغاتی که فعالیت های وب سایت شما را به افراد بیشتری معرفی کند و در نتیجه باعث بر افزایش بازدید ها گردد.

بک لینک و رپورتاژ آگهی دو مورد از گزینه های تبلیغاتی در گوگل هستند که هر دو قادر به افزایش رتبه و بازدید های همه نوع وب سایتی می شوند. اما مسئله این جاست که چه تفاوتی میان این دو وجود دارد و کدام یک نسبت به دیگری بهتر است؟

در مقایسه ی خرید بک لینک با خرید رپورتاژ آگهی اولین موضوعی که بایستی به آن اشاره کنیم این است که تبلیغات با بک لینک به صورت دوره ای می باشد اما رپورتاژ آگهی این چنین نیست. در بیانی دیگر گفتنی است از یک رپورتاژ آگهی می توان به دو صورت دوره ای و یا همیشگی استفاده کرد، اما بهره مندیِ دائم در مورد بک لینک صدق نمی کند.

بک لینک ها از آن جا که به صورت دوره ای تاریخ انقضا دارند، بالطبع مستلزم پرداخت هزینه های مکرر می باشند تا در پایان هر انقضا دو مرتبه درج شوند. در مقابل این موضوع برای رپورتاژ آگهی صادق نیست، چرا که برای خرید و درج آن فقط باید یک بار هزینه کنید تا رپورتاژ تبلیغاتی کسب و کار تان را به طور دائم منتشر نمایید.

 

چگونه می توان با رپورتاژ آگهی کسب و کارمان را در گوگل پر رونق کنیم؟

اگر از خود می پرسید که چگونه می توانیم با رپورتاژ آگهی کسب و کارمان را در گوگل پر رونق کنیم، لازم است در ابتدا به شما تبریک بگوییم چرا که گزینه بسیار مطلوبی را به جهت تبلیغات انتخاب کرده اید.

بهره مندی از رپورتاژ آگهی مانند برخی از راه های تبلیغاتیِ دیگر که فقط می کوشند با تقلب در گوگل منجر به افزایش رتبه شوند، نیست؛ در حقیقت این روش از آن جا که می تواند واقعی ترین بازدید کننده ها را جذب کند و رتبه ی سایت را به طوری طبیعی افزایش دهد؛ بسیار توصیه می شود.

پر رونق کردن کسب و کار با خرید رپورتاژ آگهی به دو صورت امکان پذیر است، یکی انتشار آن در وب سایت خود تان و دیگری انتشار در وب سایت هایِ شناخته شده و مرتبطِ  دیگر. گفتنی است هر یک از آن ها نیز به نوبه ی خود اثرات خیلی خوبی دارند که قطعا پس از بهره مندی از این خدمات خود به وضوح خواهید دید.

چند نکته ی مهم که باید در تهیه ی رپورتاژ آگهی و بهره مندی از آن به یاد داشته باشید:

 

  • طول و تعداد کلمات رپورتاژ تبلیغاتی خود را به اندازه انتخاب کنید، به نحوی که نه زیاد کوتاه باشد و نه طولانی.
  • حداکثر از سه لینک در متن استفاده کنید.
  • محتوای آگهی باید جنبه ی آموزشی و ارائه ی اطلاعات مفید داشته باشد.
  • دارای کلماتی مرتبط با موضوع باشد.
  • در استفاده از کلمات کلیدی ومرتبط نباید زیاده روی شود.
  • توجه کنید اگر می خواهید رپورتاژ خود را در سایت های دیگر منتشر کنید، حتما در یک سایت معتبر و شناخته شده این کار را نمایید.
  • و در آخر به عنوان مهم ترین نکته لازم است بگوییم رپورتاژ آگهی را می بایست از طریق مراجع درجه یک و متخصص تهیه کنید، مراجعی که وب سایت ما با افتخار جزء صدر ترین مورد ها در این زمینه می باشد و همواره در حال ارائه ی بهترین رپورتاژ ها در انواع و اقسام زمینه ها است‌.

منابع :

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98_%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C

https://www.payamsara.com/blog/203-%D8%A8%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C

تهیه متن این مقاله توسط تیم تولید محتوای بکوریتی انجام شده است.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 25 مهر 1399
ن : بنفشه

سوییت های درختی اتریش، آشتی با طبیعت

سوییت های درختی اتریش، آشتی با طبیعت

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از سفرهای خاص و یا گردش در دل طبیعت بکر لذت می برند؟ افراد زیادی هستند که از سفر به مناطق کوهستانی بیشتر لذت می برند و عاشق کوهنوردی و عکاسی در چشم اندازهای طبیعی کوهستانی می باشند.

یکی از زیباترین مناظر کوهستانی دنیا، کوهستان های آلپ می باشد. در کنار این کوهستان زیبا و چشم نواز در شهر کیتزبوهل Kitzbühel اتریش جلوه دیگری از زیبایی را خواهید دید و غرق تماشای طبیعت بی نظیر آلپ خواهید شد. اقامت در دل طبیعت آن هم با دسترسی به مدرن ترین امکانات می تواند بسیار دلنشین و به یاد ماندنی باشد. سوییت های درختی شهر کیتزبوهل یا شهر اسکی یکی از ماندگارترین اقامت ها را به گردشگران هدیه می دهد.

این شهر، شهری قرون وسطایی است که در آلپ های کیتزبل در امتداد رودخانه Kitzbüheler Ache در تیرول ، اتریش ، در حدود ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایل) در شرق پایتخت ایالت اینسبروک واقع شده و مرکز اداری منطقه کیتزبله است. Kitzbühel استراحتگاه اسکی با شهرت بین المللی است و فصل اسکی آن از نیمه اکتبر تا اوایل ماه مه ادامه دارد. در طول زمستان و اوایل بهار، بیشتر مسافران از طبقه متمول اتریش و یا توریست های خارجی به این منطقه سفر می کنند. انواع هتل های لوکس یا چشم اندازهای بی نظیر طبیعی وجود دارند ولی به تازگی هتلی در این منطقه در حال ساخت است که علاوه بر اقامتی شیک و به یادماندنی چونان اثری هنری می درخشد.

سوییت های درختی اتریش

شرکت معماری و طراحی پیتر پِلچِ (Peter Pilcher) سوئیت‌هایی را در دل جنگل و رو به کوهستان می سازد که ارتفاعشان از درختان جنگل بلندتر می باشد و منظره ای خیره کننده از جنگل و کوهستان را در اختیار مسافران می گذارد. سوییت های چوبی یا درختی بسیار لوکس بوده و در طراحی آنها از معماری سنتی منطقه آلپ به همراه طراحی های مدرن بهره گرفته شده است.

در طراحی سوئیت‌های درختی اتریشی از سیستم پیچیده چوبی استفاده می شود. طراحی چوبها در سقف اتاق ها به صورت مشبک بوده و به نحوی طراحی شده که موجب عبور نور و به وجود آمدن سایه روشن های زیبا در اتاق می شود. این ساختار به ویژه در شب بسیار دیدنی و جذاب است.

فرض کنید در دل جنگل های کاج در سطحی بالاتر از زمین شب را به صبح برسانید. ارتفاع سوییت های چوبی بسیار بلند است و بالاتر از درختان قرار می گیرند به طوری که وقتی از درون اتاق ها به بیرون نگاه می کنید گویا جنگل در زیر پاهایتان است و در روبرو کوهستان با شکوه آلپ خودنمایی می کند. از ویژگی اصلی این سوییت ها سازگار بودن آنها با محیط زیست است. تمامی مصالح به کار رفته در ساخت این سوییت ها طبیعی بوده و به محیط زیست آسیب نمی زند.

اگر یک شب را در این هتل های رویایی سپری کنید دیگر از اقامت در هیچ هتلی راضی به نظر نمی رسید. ساخت این هتل ها می تواند به جذب گردشگران بیشتری به منطقه کمک کند.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 25 مهر 1399
ن : بنفشه

بهترین بستنی های دنیا در این کشورها سرو می شوند

بهترین بستنی های دنیا

در فصل گرم تابستان خوردن بستنی یکی از لذتبخش ترین کارهایی است که می تواند یک غروب دل انگیز خنک را بشارت دهد. اما آیا می دانید برای اولین بار بستنی چگونه تولید شد و کدام کشورها بهترین بستنی های جهان را ارائه می دهند؟ اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید می توانید قبل از سفری تابستانی نگاهی به لیست کشورهایی بیندازید که بهترین بستنی های دنیا را سرو می کنند. اگر علاقه مند دسر و بستنی هستید در ادامه با تیک بان همراه باشید تا به معرفی کشور خاستگاه بستنی بپردازیم.

برای اولین بار نوشیدنی‌ها و دسرهای یخ‌زده با کمی تغییر و تحول شکل بستنی گرفتند. تاریخچه ورود دستگاه های بستنی ساز به ایران به اواخر دهه ۴۰ بود که برای اولین بار دستگاه های بستنی ساز .وارد کشور ما شد. اما نخستین بستنی ها در سال ۱۷۷۶ در شهر نیویورک آمریکا تولید شد. با کمی ابتکار انواع بستنی در سال ۱۹۲۰ برای فروش عرضه شد و طرفداران دسر و تنقلات را شوکه کرد.

تاریخچه بستنی

مصرف مواد لبنی یخ زده، برای اولین بار در ادبیات چین باستان مصرف لبنیات یخ زده مشاهده شد که تاریخی به بلندای قرن دورازدهم دارد. اما ممکن است تاریخ اولین بستنی ها به ایران برگردد چرا که ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در زمان امپراطوری هخامنشیان بستنی در ایران مصرف می شده است! در آن زمان در روزهای گرم تابستان بستنی هایی با طعم های زعفرانی و میوه ای می خوردند و حتی ۴۰۰ قبل از میلاد مسیح ایرانیان فالوده را همراه با گلاب مصرف می کردند.

در قرن چهارم قبل از میلاد، اسکندر کبیر به مصرف نوشیدنی های یخ زده و تگری علاقه داشت و در سال ۶۲ قبل از میلاد، نرون، امپراتور روم گروه هایی برف و یخ کوهستان های آپنین (Apennines) را با شربت و عسل مخلوط می کرد و به اصطلاح بستنی درست می کرد.

برای اولین بار مارکوپولو، روش تهیه یخ را از آسیای جنوب شرقی به اروپا برد. در پاریس سال ۱۶۶۰، یک ایتالیایی به نام کولتلی کافه ای را افتتاح کرد که در آن انواع یخ های طعم دار و خامه های یخی ارائه می کرد. سالها بعد دسرهای یخی به آمریکا راه پیدا کردند و اولین بار در سال ۱۷۰۰ میلادی، فرماندار مریلند، از میهمانان خود را با بستنی پذیرایی و شگفت زده کرد.

تاریخچه بستنی
اولین دستگاه بستنی ساز

در سال ۱۸۴۳ میلادی، اولین فریزر توسط نانسی جانسون اختراع شد که با دست می چرخید. اما۵ سال بعد دستگاه فریزر دیگری اختراع شد تا این که اولین واحد صنعتی تولید بستنی توسط جاکوب فیوزل در سال ۱۸۵۱ در شهر بالتیمور رسما افتتاح شد .اما نخستین بستنی فروشی در ایران بستنی اکبر مشتی می باشد که در خیابان ری تهران نبش خیابان ادیب الممالک بود.

معروف ترین بستنی فروشی های تهران

امروزه بستنی فروشی های زیادی در تهران وجود دارند اما هنوز نام بستنی اکبر مشتی بر خاطره ها ماندگار است. با خرید بلیط هواپیما تهران می توانید به پایتخت ایران سفر کرده و از بستنی فروشی های معروف آن بهترین بستنی ها را سفارش دهید. در ادامه با ما باشید.

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی هنوز هم در تهران طرفداران خودش را دارد. این بستنی فروشی در میدان تجریش قرار دارد که در حال حاضر امیر مشتی (آقای محمد ملایری) مدیریت آن را به عهده دارد. انواع بستنی سنتی، زعفرانی و فالوده بستنی در این مغازه کوچک اما دوست داشتنی عرضه می شود.

بستنی فروشی منصور

منصور یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران است که در شهرهای دیگر ایران نیز شعبه دارد. کیفیت بالای انواع بستنی و فالوده به همراه قیمت های ارزان و اقتصادی باعث شده تا این بستنی فروشی در لیست بهترین ها قرار بگیرد.

بستنی فروشی های میدان سپاه

در میدان سپاه چندین بستنی فروشی معروف وجود دارد که بهترین بستنی ها را به مشتریان خود ارائه می دهند. در ضلع شرقی میدان کنار سازمان نظام وظیفه عمومی مغازه های بستنی فروشی متنوعی وجود دارند که از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب انواع بستنی و آب میوه های ارزان را برای فروش به مشتریان عرضه می کنند.

بستنی بابا رحیم

در غرب شهر تهران بستنی فروشی بابا رحیم از قدیمی های این صنف است. معجون های گردویی و شیر پسته های با کیفیت آن بسیار مشهور است. انواع آب میوه، بستنی سنتی و فالوده شیرازی در این مغازه به فروش می رسد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر تهران در شهرهای دیگر کشورها نیز بستنی فروشی های معروفی وجود دارند که نشنال جئوگرافی در یکی از مقاله‌های آن بهترین آنها را معرفی کرده است. تیک بان در این مقاله قصد دارد تا با خوانندگان خود سری به آنها بزند و یک عصر تابستانی خوشمزه را به شما هدیه بدهد.

بستنی فروشی های تهران
معروف ترین بستنی فروشی های دنیا

برای خوردن بهترین و با کیفیت ترین بستنی ها می توانید بلیط هواپیما خارجی را خریداری کنید و به این کشورها سفر کنید.

Capogiro Gelato فیلادلفیا، آمریکا

بستنی‌فروشی Capogiro Gelato یکی از بستنی فروشی‌های معروف در آمریکا است. این بستنی فروشی ۴ شعبه در شهر فیلادلفیا دارد و خوشمزه ترین بستنی ها و ژلاتوهای دنیا را به مراجعه کنندگانش ارائه می دهد. ژلاتو (Gelato) نوعی بستنی ایتالیایی است اما با چربی کمتر.

Ted Drewes Frozen Custard سنت لوییس، آمریکا

بستنی ‌فروشی Ted Drewes Frozen Custard فعالیت خود را از سال ۱۹۳۱ با عرضه بستنی‌های خوش طعم در شهر سنت لوییس ایالت میزوری آغاز کرد و تا به حال مشتریان زیادی را طرفدار خود کرده است.

Devon Houseکینگستون، جامائیکا

در شهر کینگستون در جامائیکا یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی‌ها Devon House است. این بستنی فروشی را فرد سیاه پوستی در اواخر قرن نوزدهم با ارائه طعم های مختلف محلی افتتاح کرد.

طعم اکثر بستنی‌ها میوه ای بوده که در آن از پسته‌های محلی، توت سنتی جامائیکا، نارگیل و ساپادیل استفاده می شود.

Heladeria Cadore بوئنوس آیرس، آرژانتین

در شهر بوئنوس آیرس کشور آرژانتین بستنی فروشی معروف هلادریا کادوره مشتریان پر و پا قرصی دارد که توسط خانواده ایتالیایی Olivotti تاسیس شده است. استفاده از روش سنتی طعم بستنی ها را بسیار متفاوت کرده است.

Ice Cream City توکیو، ژاپن

Ice Cream City با خرید بلیط هواپیما توکیو می توانید به این شهر زیبا سفر کنید و سری به بستنی فروشی معروف “شهر بستنی” بزنید. در این فروشگاه ۳۰۰ نوع بستنی با طعم های مختلف و عجیب ارائه می شود. ممکن است بستنی های اینجا بسیار ناآشنا و عجیب باشند. به طور مثال بستنی‌هایی با طعم عروس دریایی، گوشت اسب، زبان گاو و حتی جوهر اختاپوس شما را شگفت زده می کند. البته می توانید بستنی های ایتالیایی را نیز در این فروشگاه سفارش دهید.

شهر بستنی
Glacé سیدنی، استرالیا

با در دست داشتن بلیط هواپیما سیدنی امتحان کردن طعم بستنی های بی نظیر استرالیایی را به شما نوید می دهیم. Glacé یکی از بهترین بستنی فروشی‌های دنیاست که در شهر سیدنی قرار دارد. این بستنی فروشی از سال ۱۹۸۴ تا به حال در حال ارائه بهترین طعم های بستنی است.

هتل A’jia استانبول، ترکیه

شاید خیلی از شما با رزرو هتل استانبول مدتی را در این شهر زیبا و دیدنی اقامت داشته اید اما خوردن بستنی در کنار تنگه بسفر را تجربه نکرده باشید. هتل A’jia یکی از بهترین هتل‌ها برای خوردن بستنی ترکی (dondurma) است.

Vaffelbageriet کپنهاگ، دانمارک

Vaffelbagerietبستنی‌فروشی معروفی است که در سفر به دانمارک می توانید از طعم بستنی های آن لذت ببرید. بستنی هایی با تکه های کیک و شکلات و شربت مخصوص که بسیار طعم دلپذیری دارد، خرید بلیط هواپیما دانمارک را توجیه می کند!

Perchè No فلورانس، ایتالیا

ایتالیا به طعم غذاها و دسرهایش مشهور است. بلیط هواپیما رم شما را به شهری تاریخی با غذاهای بی نظیر می برد. با سفر به رم می توانید سری به بستنی فروشی Perchè No بزنید.

این بستنی فروشی‌ در شهر فلورانس است و بستنی های با کیفیت آن زبانزد گردشگران است.

ترکیباتی از عسل، دانه کنجد، تکه ‌های شکلات در اغلب بستنی ها دیده می شود و طعمی ماندگار را از خود برجای می گذارد.

منبع: تیک بان

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


پنج شنبه 17 مهر 1399
ن : بنفشه

مواردی که برای ارتقا آژانس مسافرتی خود باید از آن‌ها آگاه باشید

اکنون‌ که کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید و یا حتی اگر بدنبال ورود به عرصه خدمات گردشگری هستید  ، بازاریابی و ارتقاء آن نقش مهمی را در موفقیت تجارت جدید شما ایفا می‌کند. شناخت رقبا و همچنین توانایی ارائه خدمات مؤثر در بازار، بخش مهمی از برقراری رابطه شما نه‌تنها با تأمین‌کنندگان، بلکه با مشتریانتان نیز هست. اصول بازاریابی و ارتقا در صنعت گردشگری شامل شناسایی خودتان به‌عنوان عامل معتبر سفر و بازاریابی کسب‌وکار از طریق ایمیل مستقیم، تبلیغات و اینترنت است.برای آگاهی از عوامل اصلی در ارتقا آژانس مسافرتی خود با سفرنامه همراه باشید:

ایجاد ارتباط با تأمین‌کنندگان

به‌عنوان یک آژانس مسافرتی، نه‌تنها باید با عموم مردم ارتباط برقرار کنید، بلکه بین خودتان و تأمین‌کنندگان که خدماتی را برای کسب‌وکارتان فراهم می‌کنند، نیاز به ارتباط دارید. اولین چیزی که باید برای برقراری چنین رابطه‌ای انجام دهید این است که یک قرارداد فروش آژانس را امضا کنید که توانایی شما را برای ادعای کمیسیون‌ها و پرداخت اقساط به دیگران در انجام کسب‌وکارتان تضمین کند.

تعدادی گزارش از شرکت هواپیمایی (ARC) درگذشته مورداستفاده قرار می‌گرفت، اگرچه هنوز هم استفاده می‌شود، ARC به روش‌های دیگری به‌منظور تایید تأمین‌کنندگان می‌گوید که شما در بسیاری از ایالت‌ها یک نماینده قانونی و حرفه‌ای مسافرتی هستید. با توجه به موقعیتی که در آن زندگی می‌کنید، برخی از آژانس‌های مسافرتی مجبور به ثبت‌نام از طریق انتشار اوراق قرضه یا پرداخت هزینه ثبت‌نام سازمان مسافرت هستند.

ارتقای جایگاه آژانس گردشگری

سیستم‌های شماره‌گذاری آژانس‌های مسافرتی که به‌عنوان سیستم‌هایی مشروع و قانونی در صنعت گردشگری به رسمیت شناخته‌شده عبارت‌اند از:

* ARC (خطوط هواپیمایی اجرایی گزارش) – نمایندگان مسافرتی مستقل می‌توانند برای انتصاب یک ARC درخواست کنند تا زمانی که آن‌ها شرایط مجوز کسب‌وکار را برآورده سازند که نشان می‌دهد کسب‌وکارشان تمام شرایط لازم برای چنین نمایندگی را برآورده می‌کند. علاوه بر این، ARC یک برنامه ارائه‌دهنده سرویس الکترونیکی رزرو را فراهم می‌کند که آژانس‌های مسافرتی خصوصی را قادر می‌سازند تا شماره شناسایی ESRP را با تکمیل درخواست و ارسال هزینه‌های مناسب به ARC به دست آورند. بااین‌حال، اکثر شرکت‌های عضو، دیگر کمیسیون پرداخت نمی‌کنند، به دلیل اینکه برای آژانسی که چنین هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند، هیچ تضمینی قائل نمی‌شود که این کار برایشان سودمند خواهد بود.

* IATA (آژانس گردشگری خطوط هوایی بین‌المللی) – در سال‌های اولیه، این سازمان کارت‌های شناسایی مسافران را صادر می‌کرد. برای گرفتن چنین کارت شناسایی، فرد باید یک نماینده مجاز و تایید شده باشد. برای واجد شرایط بودن، یک آژانس مسافرتی باید بتواند نشان دهد که حداقل یک سال درزمینه‌ی کسب‌وکار فعالیت داشته است، مبلغ ۵۰۰۰ دلار در کمیسیون پرداخت کند و یک حساب بانکی را برای حداقل یک سال داشته باشد. همچنین نیاز به خطاها و کاستی‌های مؤثر (E & O) و دو توصیه‌نامه از تأمین‌کنندگان صنعت دارد. آژانس مسافرتی نیز باید بتواند تضمین کند که آن فرد (مرد یا زن) شکایاتی در معرض و یا حل‌نشده ندارد، متعلق به یک انجمن مسافرتی حرفه‌ای است و آگهی کسب‌وکار در مجلات زرد حوزه کاری محلی خود دارد.

* CLIA (انجمن بین‌المللی کروز) – آژانس‌های مسافرتی محلی، همراه با کسانی که در آژانس‌های مسافرتی سنتی کار می‌کنند، از طریق فروش خطوط کروز و تورها، درآمد زیادی کسب می‌کنند. یک آژانس مسافرتی محلی که در کروز فعالیت می‌کند، می‌تواند بیش از ۱۰ درصد درآمد، کمیسیون کسب کند. به‌منظور پیوستن به انجمن بین‌المللی کروز، یک آژانس مسافرتی باید درخواست خود را ارائه کند. نرم‌افزار ارزیابی خواهد کرد و اگر شما پذیرفته شوید، یک شماره شناسایی CLIA دریافت خواهید کرد. این شماره مجامع مسافرتی را برای کسب کمیسیون و سایر مزایا از بسیاری از خطوط کروز که متعلق به CLIA است، در اختیارتان قرار می‌دهد. هزینه عضویت در حال حاضر حدود ۴۰۰ دلار است.

شماره‌های شناسایی  Pseudo : با توجه به محبوبیت فعلی صنعت گردشگری محلی، بسیاری از تأمین‌کنندگان به شما یک شماره Pseudo ERC را ارائه می‌دهند که اساسا اجازه می‌دهد تا یک آژانس مسافرتی برای تأمین‌کنندگان و دفاتر فروش و ایجاد ارتباطات هنگام تهیه رزرو، یک حساب باز کند. این شماره‌های ۹ یا ۱۰ رقمی می‌تواند هر چیزی از شماره تلفن شما، شماره تلفن همراه شما یا شماره‌ای که توسط یک تأمین‌کننده به شما داده می‌شود باشد.

به دلیل تحولات مداوم در صنعت آژانس مسافرتی، تعیین نوع اعطایی که بیشترین سود را در فروش و یافتن مشتریان در بر داشته باشد، باید توسط هر شخص تعیین شود.

انجام فروش

توانایی شما برای ایجاد فروش و پیدا کردن مشتریان بر اساس نحوه برخورد با کمپین بازاریابی و تبلیغاتی‌تان است. هر کسب‌وکار ممکن است خود را به‌صورت آنلاین و یا به‌صورت آفلاین شامل: خبرنامه، بروشور، تبلیغات، کوپن و غیره ترویج دهد. ایمیل مستقیم یک مسیر است، اما در استفاده از چنین کمپینی، آژانس مسافرتی باید در مورد سرمایه مخاطبان هدف خود بسیار خاص باشد تا آن را هدر ندهد.

تلاش‌های تبلیغی یا بازاریابی خود را با خانواده و دوستان شروع کنید و از همسایگان، آشنایان و صاحبان کسب‌وکار محلی فراتر نروید. شریکان تجاری، سازمان‌ها و باشگاه‌های محلی نیز جای خوبی برای شروع رقابت بازاریابی و فروش شما هستند. جمعیت هدف موردنظر خود را انتخاب کنید و وقت خود را برای تعیین بهترین روش برای رسیدن به مشتریان بالقوه بگذارید.

بسیاری از افراد به‌صورت خودکار ایمیل‌های خوانده‌شده و بی ارزش را به سطل زباله پرتاب می‌کنند. از سوی دیگر، رقبت بالاتری به خواندن نامه‌های با درجه ارزش بالاتر که به‌صورت دستی آدرس داده‌شده و با مهر تایپ‌شده است، وجود دارد. هنگام ارسال خبرنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی، کاملاً مشخص کنید که چه چیزی را ارائه می‌دهید. در بیشتر موارد، شما حدود یک ثانیه زمان برای علاقه‌مند ساختن مشتریان بالقوه خود دارید.

موفقیت شغلی در صنعت گردشگری

آژانس مسافرتی مستقر در خانه همچنین می‌تواند با بازاریابی پیشگیرانه با استفاده از مکاتبات شخصی‌سازی شرکت کند. با استفاده از دفترخانه و نرم‌افزار لیست پستی، شما می‌توانید یک نامه واحد را پیش‌نویس کنید که پس‌ازآن می‌تواند به ده‌ها یا صدها نفر از آشنایان، دوستان و اعضای خانواده فرستاده شود. دریافت‌کنندگان چنین نامه‌ها یا خبرنامه‌هایی که مقالات موردعلاقه و پیشنهاد‌ها‌ی مربوط به کرایه‌های جدید را ارائه می‌دهند، ممکن است از زمان و تلاش شما که برای ارسال این اطلاعات صرف کرده‌اید، قدردانی کنند. حتی اگر آن‌ها از این پیشنهاد در آن زمان خاص استفاده نکنند، به‌احتمال‌زیاد این کار را در آینده انجام خواهند داد.

در هر قطعه‌ای از نامه، خبرنامه، بروشور یا کارت‌پستال که ایجاد و تولید می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که شامل یک کارت پاسخ یا کوپن تخفیف مجدد باشد که مشتری را تشویق کند تا اقدام کند. این روش فرد را تشویق می‌کند که به‌عنوان یک نتیجه از تبلیغات، خبرنامه، بروشور یا کارت‌پستال خود کاری انجام دهد.چنین پاسخ‌هایی ممکن است شامل ارسال یک کوپن، ارسال یک کارت پاسخ، ارسال یک ایمیل پاسخ یا تماس تلفنی با شما باشد. این یکی از رازهای موفقیت برای ارتقا جایگاه آژانس مسافرتی شما میباشد.

مواردی که برای ارتقاء آژانس مسافرتی خود باید از آن‌ها آگاه باشید

آگهی‌ها، تبلیغات و کوپن‌ها باید از عباراتی مانند “”Book now! استفاده کنند. یا پیشنهاد ویژه زمان محدود! اکنون برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید! چنین عباراتی حس فوری و پاسخ‌گویی را در گیرنده ترویج می‌دهد. تبلیغات در مجلات، صفحات زرد، روزنامه‌های محلی، یا خبرنامه‌های رویداد اجتماعی نیز یک‌راه فوق‌العاده برای انتشار کلماتی در مورد کسب‌وکار شما است.

شما همچنین می‌توانید کسب‌وکار جدید خود را با شرکت در نمایشگاه‌های تجاری، مذاکرات یا سمینارها در مدارس محلی، کتابخانه‌ها یا رویدادهای اجتماعی ترویج دهید. ایجاد یک باشگاه مسافرتی یا صحبت کردن در کتاب‌فروشی‌های محلی و اتاق‌های بازرگانی منبع خوبی برای مشتریان و ایده‌هایی برای آژانس مسافرتی است. آنلاین، از فهرست‌های بازاریابی وب‌سایت و ایمیل خود استفاده کنید و مقالات سفر یا انتشارات را برای انتشار این کلمه به جامعه اینترنت ارسال کنید.

 چنانچه در ایجاد مقالات و یا انتشار مطبوعات بااستعداد نیستید، استخدام یک مترجم آزاد برای انجام این کار مفید است. انتشارات مطبوعاتی را می‌توان به روزنامه‌های محلی و منطقه‌ای و همچنین منابع آنلاین که این کلمه را دریافت می‌کنند، ارائه کرد.

سرمایه‌گذاری در بازاریابی از نظر محتوا برای ارتقا یک آژانس مسافرتی

شاید شما ۱۰۰ بار شنیده‌ باشید که نیاز به ایجاد و توزیع محتوای باارزش و مستدل برای جذب و حفظ مخاطبان هدف، حرکت به‌سوی رشد پایدار در توریست‌ها، مدیریت و مشتریان دارید. این استراتژی بازاریابی مستلزم انجام بسیاری از عناصر درست مثل محتوای باکیفیت  است که برای جستجوگرها و خوانندگان بهینه‌شده است.

اگر این استراتژی را برای آژانس مسافرتی خود در نظر گرفته‌اید، بهتر است محتوایی بهینه‌شده، باکیفیت و کتاب ساز، ایجاد کنید.جای خالی تولید محتوای با کیفیت در صنعت گردشگری مخصوصا در عصر بسیار رقابتی فعلی بیسار احساس می شود.پس برای ارتقا آژانس مسافرتی از جایگاه فعلی این مهم را فراموش نکنید!

 

جستجوی همراه با هزینه را امتحان کنید

با هزاران جستجوی انجام‌شده در هر ثانیه در گوگل، هیچ استراتژی بازاریابی دیگری پتانسیل بیشتری ندارد که آژانس مسافرتی شمارا به دنیا توسط جستجوی هزینه‌ای بشناساند.

برخلاف جستجوگرها که ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا اطلاعات آژانس مسافرتی شمارا در بالای گوگل نمایش دهد، جستجوی با پرداخت هزینه اطلاعات شما در عرض چند ساعت به بالاترین صفحه و سطر می‌رساند.

آژانس مسافرتی و گردشگری

چاپ کارت‌های بیزینس

یکی از اساسی ترین نکات در ارتقا جایگاه یک آژانس مسافرتی آگاهی به این نکته است که چاپ کارت‌های کسب‌وکار در استراتژی‌های بازاریابی بیشتر به‌عنوان یک ضرورت است تا یک آپشن. اگر شما یک آژانس مسافرتی را اداره می‌کنید، باید کارت‌های کسب‌وکارتان را تهیه کنید و آن‌ها را پخش‌کنید. کارت تنها به‌صورت شخصی ارسال نمی‌شود.

مکان‌های مختلفی برای شما وجود دارد:

> در یک رستوران بگذارید

> یک کارت بازرگانی را در یک آگهی رسمی عمومی قرار دهید

> کارت‌های کسب‌وکار را در کتاب‌های مرتبط با کسب‌وکارتان در کتابخانه قرار دهید

ارتقای نام آژانس مسافرتی

هنگامی‌که اکثر مردم ارتقا آژانس‌های مسافرتی را به‌عنوان یک گام مضاعف برای بازاریابی در نظر می‌گیرند، نشانگر این است که تغییر نام تجاری بسیار مؤثر هست.

این می‌تواند به همان اندازه تغییر شعار شما، نوسازی لوگوی شما یا حتی به‌روزرسانی وب‌سایت شما ساده باشد. این تفاوت جزئی از وضعیت فعلی شما موجب علاقه مشتریان و خواندن آن‌ها در مورد آژانس مسافرتی‌تان می‌شود.با انتخاب رنگ برند خودتان در بازار متمایز باشید!

صنعت گردشگری و ارتقا شغل و جایگاه

نتیجه

همچنان که وقت خود را صرف ایجاد برنامه‌های پست الکترونیکی مستقیم، خبرنامه‌های الکترونیکی، ساخت فهرست‌های پستی، نوشتن مقالات، انتشار مطبوعات و یا تماس تلفنی می‌کنید، در رویکرد خود حرفه‌ای باشید تا بتوانید مشتری بالقوه‌تان را به استفاده از سرویستان راغب کنید. این چیزی نیست که مشتری بتواند برای شما انجام دهد؛ این چیزی است که شما می‌توانید برای مشتری خود انجام دهید.

مراقب باشید تا مشتری‌تان را آزار ندهید و با مشتری به‌طور مکرر تماس نگیرید یا هرزنامه به مشتری ارسال نکنید. همیشه مودب باشید، جمعیت موردنظر خود را تعیین کنید و وقت خود را با افرادی که می‌دانید راغب و یا قادر به استفاده از خدمات شما نخواهند بود تلف نکنید.

بازاریابی و پیشرفت، بخشی مساوی بین پیدا کردن مشتریان و ایجاد فروش است. نباید تحمیل کنید، اما اطمینان حاصل کنید و آماده پاسخگویی به همه سوالات باشید. این بدان معناست که شما در مورد مشاوره، در مورد سفر، تفریح، تورها یا مسافرت مستقل هوایی، زمینی یا دریایی مشورت و مسئولیت داشته باشید.

در پایان دو نکته بسیار مهم که اولا فراموش نکنید که عصر رقابتی حال حاضر و تغییرات بسیار سریع در نحوه ارائه خدمات از سوی سایر بازیگران عرصه صنعت گردشگری و رقبا و همچنین تغییر ذائقه مسافران ضرورت و اهمیت بازبینی ،بروزرسانی و ارتقای دانش و ارتباطات بطور مستمر و دائمی بمنظور تداوم رشد جایگاه و ارتقا آژانس مسافرتی خودتان را بیش از پیش آشکار میشازد. دوم اینکه ممکن است عده ای بگویند با توجه به گسترش سریع فناوری های نوین مخصوصا در عصر حاضر اصلا چه نیازی به استفاده از خدمات یک دفتر آژانس مسافرتی و گردشگری است؟ توصیه میکنیم مقاله ما در خصوص اینکه چرا هر گردشگری در سال ۲۰۲۰ باید از خدمات یک آژانس مسافرتی استفاده کند؟را مطالعه نمایید.

منبع: سایت سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 17 مهر 1399
ن : بنفشه

تعاریف برخی از واژگان و اختصارات در صنعت توریسم

ژانس های بند الف به کدام دسته از آژانس های گفته می شود ؟

آین آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیط خطوط هوایی داخلی و خارجی است.اینگونه دفاتر به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند چرا که اساساً مجاز به عقد قرارداد تور با مسافر نیستند .ضمناً این نوع از آژانس های مسافرتی با رعایت آئین نامه ها و ضوابط مربوطه می توانند به عضویت یاتا IATA درآیند . به اینگونه دفاتر اصطلاحاً آژانس های دارنده مجوز بند الف شرکتهای خدمات مسافرت هوایی لقب داده میشود.

آیا تمامی آژانس های بند الف مجوز صدور تمامی ایرلاین های داخلی و خارجی را خواهند داشت ؟

خیر- جهت دسترسی به پرواز های هر یک از خطوط هواپیمایی داخلی می بایست قراردادی بین این دو منعقد گردد .

آژانس های بند ب به کدام دسته از آژانس ها گفته می شود ؟

این قبیل آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی ، ورودی ، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری می باشد.و به طور کلی شرکتهای خدمات جهانگردی لقب گرفته اند.

آژانس های بند پ به کدام دسته از آژانس ها گفته می شود ؟

این دسته آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای زیارتی از جمله تور در مسیر عربستان ، سوریه و عراق می باشد.به این گونه دفاتر، شرکتهای خدمات زیارتی اطلاق می گردد.

آیا امکان این وجود دارد که آژانس ها دارای هر 3 مجوز باشند ؟

بله ،آژانس های مسافرتی موجود در کشور می توانند هریک از مجوز های مذکور را بطور مجزا و یا ترکیبی داشته باشند . در آن صورت آژانس مربوطه بطور همزمان تحت نظارت مستقیم تمامی سازمان هائی قرار خواهد داشت که مجوزهای خود را از آنها دریافت نموده است . در این حالت روی تابلوی آژانس عبارت: شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی …. ، درج خواهد شد.

سیستم آمادئوس چیست ؟

آمادئوس یک سیستم توزیع جهانی یا به اختصار یک  (Global Distribution systems) GDS در حوزه مسافرت و توریسم در جهان می باشد .در ایران به دلیل محدودیت های ارتباطات تجاری با برخی از کشورها فقط یک GDS  با ریشه اروپایی اجازه فعالیت یافته که آمادئوس نام گرفته است.

GDS (سیستم توزیع جهانی) چیست و چه هدفی را دنبال می کند ؟

در ابتدای حضور فن آوری اطلاعات در این حوزه هر خط هواپیمایی سیستم رزرواسیون مستقل یا همان  Computer Reservation System ) CRS )خود را داشت که هر کدام به صورت جداگانه به سرور های شرکت ها وصل بود. کم کم با افزایش این CRS  ها از طرف کلیه این شرکت ها عملا امکان اینکه هر کدام از انها یک CRS  در نمایندگی فروش مثلا یک آژانس مسافرتی داشته باشند غیر ممکن شد و این هنگام بود که GDSها یا همان سیستم های توزیع جهانی متولد شدند.

هدف این سیستم ها ایجاد یک بستر مشترک برای خطوط هواپیمایی دنیا جهت فروش بلیط های صندلی های پروازی خود از کانال آژانس های هواپیمایی، تسهیم هزینه های مشترک و انجام فعالیت های اقتصادی بزرگتر در دنیای رو به تغییر مدرن امروز بوده است.

امروزه این سیستم های توزیع جهانی علاوه بر همکاری با خطوط هواپیمایی با تمامی تامیین کنندگان این صنعت  از جمله ، آژانس های مسافرتی، هتل ها ، موسسات کرایه اتومبیل، کشتی های تفریحی و خطوط کشتیرانی و قطارها هم در حال همکاری می باشد و همگی از محتوای این سیستم در پایانه های فروش خود بهره مند میشوند. در واقع سیستم های توزیع جهانی در این صنعت فروشندگان و خریداران یعنی ارائه کنندگان امکانات سفر و مسافرین را از به هم وصل می کنند. در واقع یک مرجعی بزرگ از محتواهای گوناگون مرتبط با سفر میباشند که تقریبا تمام نیاز های مسافرین را پوشش می دهد.

خدمات سیستم آمادئوس چه می باشد ؟

در حال حاضر کلیه عملیات رزرو جا و صدور بلیط تمام شرکت هاى هواپیمایى خارجى از طریق سیستم آمادئوس انجام مى شود، البته این عملیات براى شرکتهاى هواپیمایى داخلى هم توسط سیستم آمادئوس قابل انجام است. به طور خلاصه میتوان گفت این شرکت در هر حوزه ا ی که به رزرو نیاز هست مانند، رزرو اتاق هتل، قطار، کشتى، اجاره اتومبیل و حتی تهیه بیمه نامه مسافرتی کاربرد دارد. در ایران به علت عدم امکان استفاده از کارت های اعتباری بین المللى، کاربرد سیستم آمادئوس در زمینه رزرو جا در شرکت هاى هواپیمایى متمرکز است البته که امروزه سعی به استفاده از امکانات خرید هتل و ترانسفر می باشد.

سایر سیستم های توزیع جهانی به چه نام هایی هستند :

  • Galileo
  • Sabre
  • Worldspan
  • Sirena-Trave

 

دوره های آموزشی  صدور بلیط :

http://www.iranair.com/portal/File/ShowFile.aspx?ID=efefb47d-5719-4b9d-b43a-3aaa11ebeb0f

IATA چیست ؟

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی میباشد / International Air Transport Association   

 یاتا سازمانی است فرامرزی،غیر دولتی، بین المللی،غیر انحصاری و غیر سیاسی، متشکل از 265 شرکت هواپیمایی، که در ماه آوریل سال 1945در شهر هاوانا راه‌اندازی شد. این سازمان هم‌اکنون 83% درصد از ترافیک هوایی جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. دفتر مرکزی سازمان یاتا، در شهر مونترال،کانادا قرار دارد و یاتا در اموری نظیر: استاندارد کردن قیمت‌ها، بلیت‌ها، بارنامه‌ها و… فعالیت دارد. رسالت یاتا به طور کلی  راهبري صنعت هواپيمايي و كمك به رشد و توسعه ي آن در سطح بين المللي است.

                                                                                                     www.iata.org

اعضاي ياتا

  • اعضاء یاتا آن دسته ازشركت‌های هواپیمایی هستند كه پروازهای برنامه‌ای بين المللي انجام مي دهند و كشور متبوع شان عضو رسمي ايكائوست. اعضاي ياتا يا عضو فعالند يا عضو وابسته كه هر دو گروه حق شركت در جلسات ياتا را دارند، اما فقط اعضای فعال حق رأی دارند.
  • انجمن حمل و نقل هوايي (اتا) و انجمن حمل و نقل هوايي اروپا (ايتا) از زير مجموعه هاي ياتا هستند كه مقر آنها نيز شهر مونترال كاناداست.

اهداف ياتا

توسعه و ترغیب حمل و نقل هوایی ایمن، مرتب و اقتصادی به نفع مردم دنیا، تشویق بازرگانی هوایی و مطالعه مسائل مربوط به آن.

  • ایجاد وسیله و امکان همکاری میان شرکت‌های هوایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم دست اندر کار حمل و نقل هوایی بین‌المللی می‌باشند.
  • همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی ایکائوو دیگر سازمان‌های بین‌المللی.
  • بطور کلی اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی IATA بیشتر در زمینه اور تجاری مالی ایر لاین ها اعم از تعرفه های هوایی، نرخ بلیط، حقوق قانونی مسافرین و سیاست گذاری کلان در زمینه جابهجایی مسافر فعالیت دارد.

ICAO چیست ؟

ایکائو یا سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری International Civil Aviation Organization؛

یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است. مأموریت ایکائو هماهنگ‌سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است.

در طول سالهای جنگ جهانی دوم کلیه فعالیت های اقتصادي، كشاورزي، صنعتي، و تجاري، تحت الشعاع جنگ قرار گرفت و صنعت هواپيمايي كشوري نيز از اين امر مستثني نبود. اما با وجود مشكلات متعدد و به رغم ناملايمات فراوان، فعاليت اين صنعت هرگز متوقف نشد و هواپيمايي كشوري به حيات خود ادامه داد. پس از پايان جنگ، صلح و امنيت به تدريج جهان را فرا مي گرفت و اين امر رونق مجدد اقتصاد و تجارت را در پي داشت. همچنین بعد از جنگ، تقاضا براي جابه جايي بار افزايش يافته بود و اين امر در روزهاي پاياني جنگ، قابل پيش بيني بود؛ چرا كه هواپيماها وسائل پرنده ي قدرتمندي بودند كه مي توانستند حجم زيادي از بار و مسافر را در مدت زمان بسيار كوتاهي جابه جا نمايند. نظم و يكپارچگي حاكم بر اين صنعت نيز عامل ديگري بود كه به توسعه ي هر چه بيشتر آن كمك مي كرد.

 در آن روزها به نظر مي رسيد بسياري از كشورها مايلند خدمات هواپيمايي كشوري را به صورت تجاري ارائه دهند. به همين دليل، تعدادي از كشورهاي صنعتي بحث هايي جدي را براي امضاي توافق نامه هاي سياسي و ديپلماتيك آغاز كرده بودند تا راه تجاري سازي اين صنعت را در كشور خود هموار سازند. مهمترين اين كنفرانس ها، كنفرانس انگليسي-آمريكايي كبك است كه با حضور رئيس جمهور و نخست وزير وقت ايالات متحده و بريتانيا در كشور كانادا برگزار شد. اين مقامات در نظر داشتند يك نهاد بين المللي هوانوردي زير نظر سازمان ملل متحد تشكيل شود تا تدوين قوانين هواپيمايي كشوري و نظارت بر اجراي آن را بر عهده گيرد. از طرفي، همگام با رشد صنعت حمل و نقل هوايي در دهه هاي آغازين سده ي گذشته، نياز به يكپارچه سازي قوانين و مقررات هوانوردي روز به روز پررنگ تر مي شد. به همين دليل، در 11 سپتامبر سال 1944، از نمايندگان 55 كشور جهان دعوت شد تا براي توسعه ي مطلوب صنعت هواپيمايي كشوري، ايمن تر شدن پروازها، گسترش همكاري هاي بين المللي، و همچنين يكپارچه سازي استانداردهاي هوانوردي در شهر شيكاگو گردهم آيند. اين گرد همايي، كه به پيمان شيكاگو معروف شد، دراول نوامبر همان سال برگزار شد و طي آن، موافق نامه ي تشكيل سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري، ايكائو، نيز به امضاي نمايندگان كشورهاي حاضر در اجلاس رسيد. به اين ترتيب، مهم ترين نهاد بين المللي صنعت هوانوردي بنيان نهاده شد و سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري (ايكائو) متولد شد. 

  ICAO را میتوان با IATA  مقایسه نمود با این تفاوت که در یاتا شرکتهای هوایی عضو هستند ولی در ایکائو دولتها . در حال حاضر بیش از 184 کشور جهان از جمله ایران عضو ایکائو می باشند .

CODESHARE  و STAR ALLIANCE  چیست ؟

دیرگاهیست که در شرکت های هواپیمایی روش سازنده ای به جای رقابت های زیان آور شکل گرفته است که بنام اتحاد شرکت های هواپبمایی و یا AIRLINE ALLIANCE   معروف می باشد.

این نوع اتحاد معموالً در پرواز های بین المللی برقرار می گردد، که اولین سابقه همکاری بین شرکت های هواپیمایی به سالهای دور در سال های دهه 1930 برمی گردد که یک شرکت هواپیمایی برزیلی و شرکت پان امریکن در مسیر های امریکای جنوبی همکاری را شروع نمودند. اما اولین اتحاد بزرگ در سال 1989 بین شرکت های نورث وست ایرالین و کا ال ام رخ داد که موافقت نمودند در سطح وسیعی از روش بهره برداری مشترک (Code sharing) همکاری نمایند. قدم مهم دیگر در سال  1992 علی رغم مخالفت اتحادیه اروپا بین نورث لندز و ایاالت متحده با امضاء موافقت نامه آسمان باز برداشته شد که در آن حق پرواز نامحدود به هردو بخش در خاک یکدیگر داه شده بود.

 بطور کلی سه اتحاد شناخته شده در هواپیمایی بوجود آمده است. اول استار الیانس (Star Alliance) که در سال 1997 بوجود آمد و اکنون دارای 27 عضو می باشد و به 649 میلیون مسافر در شبکه خود خدمات حمل و نقل ارائه می دهد، این اتحاد سبب شد که رقبا در مقابل اتحادی به نام وان ورد (One world) را در سال 1999 تشکیل دهند که اکنون دارای 19 عضو می باشد و توانسته است 506 میلیون مسافر راجذب خدمات شبکه خود نماید. بدنبال آن اتحاد سوم به نام اسکای تیم (Sky team) در سال 2000 شکل گرفت که اکنون دارای 12عضو است و در شبکه خود به 303 میلیون مسافر خدمات ارائه می نماید.

PNR   / PASSENGER NAME RECORD  چیست ؟

واژه PNR  اولین بار توسط ایرلاین ها جهت دسترسی وتغییر در اطلاعات رزرو معرفی شده است که حکم کد مرجع را دارد و مسافران از طریق این کد می توانند اطلاعات پرواز خود را در هر کجای دنیا با خطوط هوایی چک کنند.در حقیقت رفرنس و یا شناسه بلیط همان PNR  می باشد که این کد در قسمت بالای بلیط ها درج شده است.

 

حروف لاتین مکالمات هوانوردی چه می باشند ؟

حروف

معاىل بين المللي و استاندارد

معادل مورد کاربرد ایرانی

A

ALPHA

ABLE

B

BRAVO

BACKER

C

CHARLIE

CHARLIE

D

DELTA

DAVID

E

ECHO

EASY

F

FOXTROT

FAX

G

GOLF

GEORGE

H

HOTEL

HONEY

I

INDIA

ITEM

J

JULEITTE

JACK

K

KILO

KING

L

LIMA

LOVE

M

MIKE

MIKE

N

NOVEMBER

NON

O

OSCAR

OBO

P

PAPA

PETTER

Q

QUEBEC

QUEEN

R

ROMEO

RAGER

S

SIERRA

SUGER

T

TANGO

TANGO

U

UNIFORM

UNCLE

V

VICTOR

VICTOR

W

WHISKEY

WILLIAM

X

XRAY

EXTRA

Y

YANKEE

YANKEE

Z

ZULU

ZEBRA

0

ZIRO

ZERO

 

انواع اتـاق ها و تفـاوت آنها

SGL ROOM به چه اتاقی گفته می شود ؟

اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .

تفاوت اتاق DBL  و TWN  چیست ؟

اتاق های  دو نفره دبل یا توئین نامیده می شوند . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و و اختصارا با علامت DBL نشان داده میشود، توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصارا با TWN  نشان داده میشود.

TPL به چه اتاقی می گویند ؟

اتاق سه نفره ای که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده

می باشد و اختصارا با لامت TBL نشان داده میشود.

QUAD ROOM  چیست ؟

به اتاقهای 4 تخته  QUADمی گویند.

 

انواع سرویس اتاق ها در هتل

RO ( ROOM ONLY )    

   اقامت بدون صبحانه

BB ( BED AND BREAKFAST)

اقامت همراه با صبحانه

 

HB ( HALF BOARD)

زمانیکه علاوه بر صبحانه اقامت همراه با یک وعده نهار یا شام همراه شود  HB نامیده میشود. به عنوان مثال سرویس HBدر دبی معمولاً به یک وعده صبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد.

 

FB ( FULL BOARD )  

 اقامت همراه با صبحان ، ناهار ، شام

 

ALL INCLUSIVE ( ALL)  

اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام ، نوشیدنی و آب میوه های محلی و این سرویس معمولاً در هتل های واقع شده در شهرهای ساحلی نظیر وارنا ،آداسی ، بودروم ، مارماریس ، آنتالیا و . . . ارائه می گردد و UALL مخصوص هتل هایی است که علاوه بر این سرویس ها اکثرا 12 شب به بعد نیز نوشیدنی و یا اسنک سرو می کنند.

 

ULTRA ALL INCLUSIVE ( UALL)

اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام به صورت 24 ساعته ، البته مسافرین باید توجه داشته باشند که برخی از هتل های UALL در فصل های غیر پیک که مسلفرانشان اندک است علارقم اینکه هتل خود را به عنوان UALL  به بازار معرفی می نامییند ولی خدمات UALL  به معنی واقعی ارائه نمیدهند که کاملا در حیطه اختیارات هتل می باشد .

منبع: آژانس هواپیمایی امیر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


یک شنبه 13 مهر 1399
ن : بنفشه

معماری‌ آذربایجان،شگفت انگیز و باشکوه

«باکو»، این نگین درخشان «جمهوری آذربایجان»، ترکیبی منحصربه‌فرد از معماری سبک مدرن و سبک باستانی است. سفر به این شهر پرآوازه و بازدید از معماری‌های خاص آن، تجربه یک سفر تاریخی و مدرن را به‌طور همزمان برای شما به همراه خواهد داشت.با گذر از دوره‌های مختلف کشور «آذربایجان» و کاوش در معماری شهر «باکو»، به راحتی می‌توانید لایه‌های تاریخی این کشور را از گذشته تا به امروز جستجو کنید.

معماری‌های شگفت‌انگیز آذربایجان

در این شهر زیبا، ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های مدرن در کنار بناهای باستانی خودنمایی کرده و یک تصویر به‌یادماندنی را در خاطر شما ثبت می‌کنند. «جمهوری آذربایجان» به‌عنوان کشوری با تاریخ باستانی و فرهنگ غنی، تاکنون سهم بسزایی در گنجینه معماری جهان داشته است. معماران برجسته «آذربایجان» در حالی که سعی می‌کنند سنت‌های غنی و میراث تاریخی خود را حفظ کنند، در راستای توسعه معماری مدرن خود نیز به دستاوردهای جدیدی دست یافته‌اند.

در این مطلب قصد داریم ۹ بنای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز شهر «باکو» را با معماری‌های هنرمندانه و گاه غیر‌متعارف، به شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب بناها و معماری‌هایی را مشاهده خواهید کرد که شاید نظیر آن‌ها در جهان کمتر وجود داشته باشد، پس اگر به معماری‌های خاص و منحصربه‌فرد علاقه‌مند هستید، آشنایی با معماری باکو مناسب شما است.

۱- ایچری شهر، شهری کهن در باکو

اگر می‌خواهید به قرن دوازدهم میلادی سفر کنید، بازدید از قدیمی‌ترین شهر «باکو» را فراموش نکنید. «ایچری شهر» که گاه به‌نام «شهر قدیمی» (Old City) خوانده می‌شود، یک مجموعه تاریخی بی‌نظیر است که در قلب شهر «باکو» قرار دارد. جالب است که بدانید باکوی کنونی ابتدا از این شهر قدیمی نشأت گرفته است. با گذر از پیچ‌وخم‌های افسانه‌ای این شهر، بسیاری از سبک‌های معماری اسلامی مانند مساجد قدیمی و حمام‌های سنتی را مشاهده خواهید کرد و همچنین فروشندگان فرش و سوغات محلی «آذربایجان» را می‌بینید. از بی‌نظیرترین و با‌ارزش‌ترین بناهای این شهر کهن، کاخ شیروان‌شاه و برج مایدن (قلعه دختر) است که در کنار یکدیگر واقع شده‌اند و نمای بسیار زیبایی را برای این شهر به ارمغان آورده‌اند.

آدرس این شهر روی نقشه

۲- کاخ اسماعیلیه و داستان غم‌انگیز آن

معماری باکو

اگر سری به خیابان «استقلالیت» شهر «باکو» بزنید، بدون شک نمای بسیار بزرگ «کاخ اسماعیلیه»، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. «کاخ اسماعیلیه» یک بنای تاریخی با معماری بسیار اصیل است که امروزه به‌عنوان آکادمی ملی علوم «آذربایجان» مورد استفاده قرار می‌گیرد. «موسی نقی‌اف» یکی از ثروتمندان زمان‌های گذشته در آذربایجان بود که مانند سایر ثروتمندان، به ساخت عمارت‌های مجلل علاقه داشت اما، داستان «کاخ اسماعیلیه» او بسیار غم‌انگیز است. او این کاخ را پس از درگذشت فرزندش و برای گرامی‌داشت او در «خیابان استقلالیت باکو» ساخت. ساخت‌و‌ساز این بنا در سال ۱۹۱۳ به پایان رسید.

آدرس این کاخ روی نقشه

۳- سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله و داستان جالب آن

معماری آذربایجان

یکی از مراکز هنری و جاذبه‌های گردشگری «جمهوری آذربایجان»، «سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله» این کشور است. معماری این ساختمان بسیار چشم‌نواز و در عین حال بسیار پیچیده بوده و توسط معمار برجسته، «نیکولای بای‌اف» طراحی شده است. یک داستان بسیار جالب پشت این ساختمان وجود دارد. گفته می‌شود در زمان‌های گذشته، یکی از بزرگان ثروتمند، به مهمانی در عمارت یک ستاره اپرا دعوت نشده بود و این موضوع او را بسیار غمگین کرده بود. بنابراین او تصمیم گرفت تا سالن تئاتر خود را بسازد که این سالن، همان «سالن تئاتر اپرا و آکادمی باله» امروزی در «آذربایجان» است. این ساختمان از برجسته‌ترین بناهای معماری است که با وجود قدمت زیادی که دارد، بسیار مورد توجه هنردوستان و گردشگران از سراسر جهان قرار می‌گیرد.

 آدرس این سالن روی نقشه

۴- مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف، شاهکار معماری

زاها حدید معماری آذربایجان

نمی‌توان به شهر «باکو» سفر کرد و از دیدن شگفت‌انگیز‌ترین بنای این شهر چشم‌پوشی کرد. ساختمان «کانون فرهنگی حیدر علی‌اف» با معماری عجیب و غیرمعمول خود، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. منحنی‌های پیچیده، شکاف‌ها و خطوط موج‌دار در طراحی این بنا، آن را به یکی از مدرن‌ترین و زیباترین معماری‌های «آذربایجان» و البته جهان، تبدیل کرده است. این ساختمان فوق‌العاده مدرن توسط «زاها حدید» (Zaha Hadid)، یکی از بزرگ‌ترین معماران جهان، طراحی شده است.

آدرس این مرکز روی نقشه

۵- مسجد حیدر، یک مسجد جدید با سبک قدیمی

معماری پرشکوه آذربایجان از گذشته تا امروز

«مسجد حیدر»، تنها یک مکان مذهبی برای عبادت نیست، بلکه یک بنای زیبا با چشم‌اندازی بی‌نظیر است که هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می‌کند. این مسجد بین سال‎های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به دستور رئیس‌جمهور «الهام علی‌اف» در مرکز شهر «باکو» و به سبک معماری باستانی ساخته شد. «مسجد حیدر» نمادی از صلح، بردباری و اتحاد است. قرار گرفتن در مقابل یک گنبد بسیار بزرگ که با چهار مناره‌ی بسیار بلند احاطه شده است، حس غریب و فوق‌العاده‌ای را برایتان به‌وجود می‌آورد. نمای این مسجد با عظمت با سنگ‌های منحصربه‌فردی مزین شده است و ضلع‌های گنبدها با آیات خاصی از قرآن تزئین شده‌اند. این مناره‌های باشکوه و گنبدهای دیدنی در شب چراغانی و بسیار زیبا هستند.

آدرس این مسجد روی نقشه

۶- برج‌های شعله باکو، برج‌هایی به بلندی آسمان

معماری باکو اذربایجان

از دیگر شاهکارهای معماری باکو برج‌های شعله، برج‌هایی که در آسمان شهر «باکو» خودنمایی می‌کنند و روز و شب بر این شهر زیبا شعله می‌کشند. این مجموعه از آسمان‌خراش‌ها، از سه برج تشکیل شده‌اند که همانند شعله‌های آتش قد برافراشته‌اند. این برج‌ها ‌توسط شرکت معماری “HOK” طراحی شده‌اند و نمایانگر ثروت حاصل از ذخایر ملی گاز «آذربایجان» هستند که اهمیت زیادی در اقتصاد این کشور دارد. نورپردازی تعبیه شده در نمای این برج‌های غول‌آسا، نشان‌دهنده‌ی سه رنگ پرچم «آذربایجان» یعنی آبی، قرمز و سبز است. بلندترین برج این مجموعه، یک ساختمان مسکونی ۳۹ طبقه است، برج دوم، یک ساختمان اداری بوده و برج سوم، هتل پنج‌ستاره «فیرمونت» (Fairmont) باکو است که چشم‌انداز بی‌نظیری از دریای خزر دارد.

آدرس این برج‌ها روی نقشه

۷- موزه فرش آذربایجان، یک فرش رول‌شده

معماری‌های شگفت‌انگیز آذربایجان

یکی از بخش‌های جذاب سفر به «باکو» برای گردشگران و به‌ویژه هنردوستان، موزه‌گردی است. بنای «موزه فرش آذربایجان» یکی از جالب‌ترین معماری‌های این کشور است که به شکل یک فرش رول‌شده‌ی بزرگ طراحی شده است. این بنا توسط معمار برجسته اتریشی «فرانز جانز» (Franz Janz) طراحی و در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است. فضای داخلی این موزه نیز به حالت خمیده است و شما می‌توانید از فرش‌ها و سایر آثار هنری، در یک نمای منحصربه‌فرد دیدن کنید. این ساختمان نمونه‌ی جالبی از یک معماری مدرن در جهان به شمار می‌رود.

آدرس این موزه روی نقشه

۸- ونیز کوچک در باکو

معماری شگفت انگیز باکو

در سفر به شهر هیجان‌انگیز «باکو»، پس از گشت‌و‌گذار در خیابان‌های پرهیاهو و ساختمان‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، پیاده‌روی و استراحت در یک پارک باطراوت می‌تواند خستگی سفر را از تنتان بیرون کند.

«ونیز کوچک» یکی از جاذبه‌های گردشگری «باکو» است که در نزدیکی «موزه ملی فرش آذربایجان» واقع شده است. این پارک به‌طور هنرمندانه‌ای همانند کانال‌های آبی «ونیز» طراحی شده و یک محیط آرامش‌بخش و فضای بی‌نظیر برای استراحت خانواده‌ها و تفریح کودکان است. در اطراف این کانال‌ها جزایر مصنوعی بسیار زیبایی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید در رستوران‌های این منطقه از غذاهای محلی «آذربایجان» لذت ببرید. یکی دیگر از کارهای هیجان‌انگیز در «ونیز کوچک»، سوار شدن در گاندلاس (قایق ویتنامی) و دور شدن از شهر برای دقایقی هرچند کوتاه است.

آدرس ونیز کوچک روی نقشه

۹- کاخ خوشبختی و یک سورپرایز عاشقانه

«کاخ خوشبختی» یک بنای تاریخی پنج طبقه در شهر «باکو» است که امروزه به‌عنوان کاخ ثبت ازدواج شناخته می‌شود. کاخ خوشبختی در اوایل قرن بیستم با معماری سبک نئوگوتیک ساخته شد. داستان این کاخ بسیار جالب است اما پایانی غم‌انگیز دارد. «مختاروف» از ثروتمندان آن دوره در «آذربایجان» بود که با همسر بااصالت خود «لیزا توگانوا» زندگی می‌کرد. در یکی از سفرهایشان به اروپا، لیزا مجذوب یک ساختمان گوتیک در فرانسه شد. او گفت: «خوش به حال ساکنینی که در این ساختمان زندگی می‌کنند.» «مختاروف» چیزی نگفت اما هنگام بازگشت از سفر دستور داد که دقیقا همانند آن ساختمان برای همسرش ساخته شود. ساخت‌وساز این عمارت طی نه ماه به پایان رسید و «مختاروف» بدون اطلاع «لیزا»، او را با کالسکه به محل اقامت جدیدش برد. متاسفانه طولی نکشید که زندگی عاشقانه‌ی آن‌ها در این کاخ زیبا به پایان رسید؛ با حمله‌ی بلشویک‎‌های روسی و هجوم به این کاخ، «مختاروف» ناامیدانه با تفنگ خود خودکشی کرد و این کاخ زیبا را به دست سرنوشت سپرد.

آدرس این کاخ روی نقشه

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کشور «جمهوری آذربایجان» با الهام از تاریخ غنی خود به سمت آینده پیش می‌رود. در این شهر می‌توان در یک لحظه، غرق در تاریخی‌ترین آثار و بنای گذشته شد و در لحظه‌ای دیگر محو تماشای مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین آسمان‌خراش‌ها شد. بدون شک سفر به «آذربایجان» و البته شهر زیبای «باکو» یک تجربه منحصر‌به‌فرد و پرهیجان را برای هر شخص به ارمغان می‌آورد.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


شنبه 12 مهر 1399
ن : بنفشه

بلیط لحظه آخری هواپیما

بلیط لحظه آخری هواپیما

استفاده از بلیط هواپیما، هم زمان با اولین پرواز های مسافربری در سال ۱۹۰۹، رونق گرفت. این بلیط به منظور مجوز مسافر برای ورود به هواپیما و تایید پرداخت هزینه سفر، توسط او بود به همین علت تمامی مسافران در یک مسیر خاص، قیمت یکسانی به منظور آن می پرداختند. بعد از گذشت مدت ها و با وجود کامپیوتر، پروسه رزرو، خرید و حتی ساختار قیمت گذاری بلیط هواپیما تغییر کرد و منجر به تمایز در قیمت برخی از پرواز ها به خصوص پرواز های لحظه آخری شد.

https://backority.ir/images/244613.jpg

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری هواپیما نوعی بلیط چارتر است و در موارد بسیار زیادی با قیمتی پایین تر از بلیط چارتر نیز فروخته می شود. اما سوال اینجاست که چرا این اتفاق می افتد؟ در ذهنتان تصور کنید که چارتر کننده همه ی بلیط های یک پرواز را خریداری نموده است؛ اما در لحظات پایانی و زمان نزدیک شدن به پرواز، تعدادی از بلیط های پرواز به فروش نرفته است. در چنین مواقعی بلیط لحظه آخری هواپیما به عنوان تنها راه چاره و راهکار به میان می آید. قیمت بلیط های لحظه آخری در اکثر اوقات بسیار ارزان تر از سایر بلیط هاست. در این مواقع هر دو طرف یعنی هم فروشنده بلیط لحظه آخری و هم خریدار بلیط از این معامله سود می کنندو نفع می برند. این است که هر چه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم قیمت بلیط لحظه آخری به میزان قابل توجهی کم می شود.

خرید بلیط لحظه آخری

همان طور که در مطلب بالا اشاره شد با نزدیک شدندبه لحظات پرواز، قیمت بلیط لحظه آخری ارزان می گردد. اما سوالی که پیش می آید این است که این کاهش قیمت همیشه برقرار و ثابت است و می شود روی آن حساب کرد؟ بسیار روشن و واضح است که جواب این سوال خیر است. در روزها و زمانی خرید بلیط لحظه آخری معنا پیدا خواهد کرد که تعدادی از بلیط ها قروش نرفته باشد. در حقیقت هنگامی که تقاضا برای پروازی کم باشد، بلیط لحظه آخری در دستور کار قرار می گیرد. به عنوان نمونه می توان به زمان تعطیلات و‌ مناسب های خاص اشاره کرد که بلیط هلی پرواز سریعا به فروش می روند و بلیطی برای زمان لحظه آخری باقی نمی ماند. بنا بر  این خرید بلیط لحظه آخری برای سفر هایی که ناگهانی و بدون هیچ مقدمه ای اتفاق می افتند، بسیار مناسب است. اشخاصی که سفر کاری مهمی دارند، یا سفر و پروازشان را قبل تر برنامه ریزی نموده اند، در بیشتر مواقع بلیط سیستمی را انتخاب می کنند تا با خیالی آسوده و بدون استرس منتظر زمان پرواز باشند. اگر دوست دارید سفری کم هزینه و به صرفه ای داشته باشید می توانید با رزرو بلیط لحظه آخری به افکار خود تحقق ببخشید. البته در این صورت باید چمدان تان آماده باشد تا هنگام پیدا شدن بلیط لحظه آخری به سرعت اقدام نمایید

https://backority.ir/images/587082.jpg .

چرا بلیط لحظه آخری تهیه کنیم؟

قیمت مناسب

قیمت و هزینه بلیط هواپیما در بیشتر موارد می تواند آن قدر بالا باشد که شما را از سفر و پرواز منصرف کند. هنگامی که می توانید زمان پرواز خود را به مقصد جا به جا نمایید، به ویژه اگر مسیر سفرتان پر تفاضا باشد، بهترین انتخاب بلیط لحظه آخری چارتر است. علت قیمت پایین و ارزان بایط های لحظه آخر نزدیک بودن به زمان پرواز است، بنا بر این با یک جستجوی ساده قادر خواهید بود بلیط همان مسیر وپرواز را نصف قیمت بلیط سیستمی خریداری کنید.

بدین ترتیب چنان چه دوست دارید سفرهای کم هزینه و مقرون به صرفه ای را تجربه کنید، و برای تان مهم است که با هزینه ای پایین خدمات با کیفیتی دریافت کنید، خرید بلیط هواپیما لحظه آخری انتخابی منطقی و عاقلانه برای شما است.

زمان سفر

اگر قصد سفر دارید و سفرتان پر اهمیت است و دوست دارید یک برنامه ریزی دقیق و مطمئن داشته باشید، روی بایط لحظه آخری متمرکز نشوید و حساب باز نکنید. در واقع اگر تصمیم بر خرید بلیط لحظه آخری دارید باید قدری انعطاف پذیر باشید جزا که امکان دارد بلیط لحظه آخری برای هر زمانی که شما مد نظر دارید، در دسترس نباشد و نتوانید به آن برسید. اما می توانید در فاصله یک یا دو روز بلیط انتخابی تان را پیدا و تهیه کنید. مثلا برای پرواز به برخی از شهرها، تقاضا برای سفر در روز های آخر هفته بیشتر می شود، پس بعید به نظر می رسد که برای این روزها بلیط لحظه آخری پیدا شود. این در حالی است که در اواسط هفته ارزان ترین بلیط هواپیمای لحظه آخری را می توانید رزرو کنید.

 

بلیط لحظه آخری خارجی

چنان چه قصد سفر به خارج از کشور را دارید مناسب ترین زمان برای خرید بلیط لحظه آخری خارجی فصل های خلوت و بدون سفر است یا روزهایی که شما عجله ای برای سفر ندارید و می توانید زمان سفر خود را تغییر دهید. در فصل های پر سفر بلیط های هواپیما به دلیل استقبال پر شور مسافران به سرعت تمام می شود و در نتیجه صندلی ای در هواپیما خالی نمی ماند. در این صورت نباید انتظار داشت که در فصل های پر سفر بلیط لحظه آخری ارزان قیمت نصیبتان شود. برای سفر خارجی هم اگر برنامه خاصی ندارید و‌ زمان سفر چندان اهمیتی برایتان ندارد، با خرید بلیط لحظه آخری می توانید تا حدود زیادی هزینه های سفر را به  حداقل برسانید.

استرداد بلیط لحظه آخری هواپیما

یکی از نکاتی که در زمان خرید بلیط لحظه آخری هواپیما به ذهنمان می آید، مسئله ی کنسل کردن پرواز است. قطعا بعضی از ما هنگام خرید بلیط لحظه آخری این موضوع به خاطرمان می آید که اگر مشکلی به وجود بیاید چه طور می توانیم بلیط مان را مرجوع کنیم و برگردانیم.

زمانی که بلیط را از سیستم تهیه می کنید، خیالتان راحت است که در صورت کنسلی، می توانید مقدار زیادی از هزینه ی پرداختی تان را پس بگیرید. اما شرایط و قوانین بلیط لحظه آخری متفاوت است. از آن جایی که بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتر است، امکان دارد استرداد و پس گرفتن مبلغ آن بسیار دشوار باشد. اما چنان چه بلیط لحظه آخری ایران چارتر تهیه کنید، خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

شما می توانید بلیط لحظه آخری ایران چارتر را تا بیست و چهار ساعت قبل از پرواز مرجوع کنید، و هزینه پرداختی تان را پس بگیرید. میزان کسر هزینه از قیمت بلیط بستگی به شرایطی همانند قوانین ایرلاین و کلاس نرخی پرواز دارد. بنا براین خوب است قبل از خرید و تهیه بلیط لحظه آخری از قوانین و مقررات این چنینی اطلاع و آگاهی بدست آورید.

 

  https://backority.ir/images/433221.jpg

خرید بلیط لحظه آخری ایران چارتر

یکی از مشکلات جدی ای که بعد از خرید بلیط لحظه آخری هواپیما امکان دارد با آن رو به رو شوید، این است که بلیط را تهیه و رزرو نمایید اما در ثانیه های آخر پرواز متوجه شوید که نام شما در لیست مسافران وجود ندارد. به همین دلیل است که خرید بلیط لحظه آخری از وب سایت های معتبر معنا و اهمیت پیدا می کند. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط لحظه آخری هواپیما ایران چارتر است. چرا که ایران چارتر بلیط لحظه آخری پرواز را از منبع های معتبر تهیه می نماید. علاوه بر این در شرایط اضطراری و‌ اورژانسی، پشتیبانی ایران چارتر در کنار شما و همراه شماست تا مشکلات احتمالی را حل و‌ برطرف نماید.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


چهار شنبه 2 مهر 1399
ن : بنفشه

کاهش رتبه الکسا سایت با

یکی از معیارهایی که خیلی از شرکت ها و افراد محبوبیت سایت شما را تخمین میزنند رتبه سایت الکسا هست که هر چه این رتبه به سمت عدد ۱ نزدیک باشد سایت شما محبوبیت بیشتری خواهد اشت ، تو این مطلب میخوام به نکاتی اشاره کنم که رعایت آنها باعثکاهش رتبه الکسا سایت شما میشه.

کاهش و افزایش رتبه الکسا

الکسا کمپانی زیر مجموعه آمازون است که اطلاعات مربوط به ترافیک داده وبسایت ها را نگهداری می کند و بیشتر به دلیل وبسایت رتبه دهی خود که Alexa Rank نامیده می شود شناخته می شود.

کاهش رتبه الکسا

مدیران وب سایت falexa.ir می گویند، اطلاعات الکسا براساس داده های ترافیکی جمع آوری شده هر سایت در یک دوره زمانی 3 ماهه است. این رتبه بندی باتوجه به میزان بازدیدهایی که از یک سایت می شود تعیین می گردد. تفاوتی ندارد که بازدید از موتورهای جستجو باشد ، یا از شبکه های اجتماعی یا از طریق لینکهای تبلیغاتی در سایر سایتها و یا بصورت مستقیم و با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر توسط کاربر.

تعاریف الکسا چیست ؟

کاهش رتبه الکسا - Decreased rank. الکسا محصولی از آمازون است که رنکینگ وب‌سایت‌ها را مطابق با عملکردشان حفظ می‌کند. میزان بازدید روزانه وب‌سایت و ترافیک.

 

کاهش رتبه الکسا یکی از معیار های مهم برای افزایش بازدید سایت است در این مقاله شما را با 7 روش کاهش رتبه الکسا و بهبود رتبه الکسا آشنا کردیم.
کاهش سریع رتبه الکسا|ترفند کاهش رتبه الکسا|کاهش تضمینی رتبه الکسا|راه های کاهش رتبه الکسا | رتبه الکسا چیست|رتبه الکسا ایران|رتبه الکسای سایت
منبع :
https://behinwebdesign.com/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-4-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87/
http://falexa.ir/post/decrease-alexa-rank

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

چطور بفهمید ماسک شما واقعا ماسک جراحی سه‌لایه است؟

ماسک‌های جراحی یک بار مصرف دردوران پاندمی کرونا به کالایی پرفروش بدل شده‌اند. در این میان ماسکهای جراحی سه لایه و ماسک ان-۹۵ بعنوان بهترین نوع ماسک برای

پیشگیری از ورود ویروس کرونا به بدن شناخته می شوند اما از کجا میتوانید بفهمید که ماسک شما واقعا یک ماسک جراحی سه لایه است؟برای شناخت بیشتر موضوع با

گشنیز همراه باشید:

این ماسک‌های از نوع ماسک‌های بافته‌نشده هستند که از سه لایه از مواد پروپیلنی بافته‌نشده تشکیل می‌شوند:

–  یک لایه بافته‌نشده بیرونی ضد آب که شفاف است.

–  یک لایه میانی پروپیلنی بافته‌نشده که یک فرآیند خاص ذوب به نام melt blowing تولید می‌شود و به رنگ سفید است.  

– یک لایه بافته‌نشده درونی که جاذب رطوبت است و به رنگ‌های سبز،آبی یا سفید است.

ماسک سه لایه جراحی

  • آزمایش‌هایی برای تشخیص ماسک سه‌لایه واقعی

آزمایش با مشاهده: لایه‌های سازنده ماسک را وارسی کنید. اگرسه لایه وجود نداشته باشد، ماسک تقلبی است.

آزمایش با آتش: لایه میانی ماسک جراحی از مواد پروپیلنی تولید شده با روش  خاص ذوب به نام melt blowing تهیه شده است و نه از کاغذ. بنابراین اگر این لایه روی آتش بگیرید، آتش نمی‌گیرد، بلکه بدون شعله ذوب می‌شود.اگر ماسک شما آتش می‌گیرد، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش با آب: لایه بیرونی ماسک طور طراحی شده است که ضد آب باشد.  بنابراین اگر مقداری آب روی لایه بیرونی ماسک بریزید، باید مشاهده کنید که آب جذب ماسک نمی‌شود. اگر این طرف بیرونی ماسک خیس شود، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش جذب الکتروستاتیک: لایه میانی ذوب‌شده خاصیت الکتریسته ساکن دارد. اگر این لایه را به صورت نوارهایی ببرید، اثر جذب الکتریسیته ساکن را احساس می‌کنید. همچنین این نوارها دارای الکتریسته ساکن به سطوح استیل (به خاطر داشتن بار الکتریکی) می‌چسبند. اگر ماسک شما این خاصیت را نداشته باشد، ماسک سه‌لایه واقعی نیست.

آزمایش عبور نور: لایه میانی ماسک که به عنوان فیلتر یا صافی برای جلوگیری از عبور باکتری‌ها عمل می‌کند، نباید خیلی سوراخدار باشد. اگر هنگامی که ماسک را جلوی یک منبع نوری می‌گیرید، نور زیادی از آن عبور می‌کند، باز ماسک سه‌لایه واقعی ندارید.

آزمایش تنفس: ماسک‌های جراحی سه‌لایه طوری طراحی شده‌اند که لایه میانی ذوب‌شده‌ با جذب الکتروستاتیک قطرک‌ها در سطحش مانع عبور آنها از  ماسک شود. لایه درونی ماسک برای جذب آب، عرق و بزاق است. هنگامی که این ماسک سه‌لایه را به صورت زده‌اید، خاموش کردن شعله‌ای مانند شعله شمع بسیار مشکل است. اگر با ماسک بتوانید به راحتی با دمیدن شعله را خاموش کنید، ماسک سه‌لایه‌ای در کار نبوده و تقلبی است.

آزمایش جذب آب: درونی‌ترین لایه ماسک برای جذب مایعاتی مانند بزاق، ترشات مخاطی و قطرک‌های ناشی از عطسه طراحی شده است. بنابراین اگر فرد ماسک زده عطسه کند، قطرک‌های خارج شده را جذب می‌کند و صورت فرد خیس نمی‌شود. اگر لایه درونی ماسک‌ جاذب آب نباشد، ماسک سه‌لایه مناسبی نیست.

با آرزوی سلامتی برای همه مردم جهان و رخت بربستن ویروس مهلک کرونا و بازگشت شرایط عادی در جامعه

منبع: مجله زندگی سبز و موفقیت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.