تغییر سبک زندگی در عصر جدید
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

سبک زندگی می تواند به میزان بسیاری بر روی سلامتی جسمی و روانی ما تأثیر بگذارد  از اینرو  در مجله گشنیز قصد داریم تا سبک زندگی عصر جدید را بررسی کنیم.

سبک زندگی عصر جدید در حقیقت سبک زندگی است که می تواند فرد را به خانه نشینی دعوت کند. قطعاً در پس این ماجرا افسردگی هم به دنبال دارد. همه ی ما نیاز داریم تا به صورت روزانه فعالیتی را داشته باشیم و از جای خود بلند شویم. در صورتی که دنیای دیجیتالی امروز این فعالیت را رفته رفته از ما می گیرد و همه چیز را در دسترس ما قرار می دهد.

استفاده از فناوری های مختلف در زمینه ی دیجیتال در زندگی ما تحولی عظیم ایجاد می کند که شاید در دنیای معمولی نتوان به آن رسید. هر فردی با یک گوشی می تواند از اخباری که در آن سوی مرزها اتفاق می افتد باخبر باشد. اما در مقابل حرکت و فعالیت را از او می گیرد، زیرا می تواند با نشستن در خانه ها هم به بسیاری امور رسیدگی کند.

حتی امروزه یکی از رایج ترین روش هایی که خانم ها یا آقایان برای تهیه ی مایحتاج خود بکار می گیرند  خرید میوه و خرید از سوپرمارکت به صورت اینترنتی بوده و عملاً در خانه ماندن را ترجیح می دهند. تنها روشی که شاید بتواند کمی سبک زندگی آنها را تغییر دهد ورزش است. البته برخی از افراد وسایل ورزشی را در منزل دارند و برای این کار هم به بیرون نمی روند.

در هر صورت ورزش کردن با خانه نشین شدن و در یک جا خوابیدن رابطه عکس دارد و اگر دوست دارید تا اندامی متناسب داشته باشید باید از رژیم سالم غذایی به همراه ورزش منظم کمک بگیرید.

 

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

 مرحله اول در تغییر سبک زندگی؛ جمع شدن فامیل

متأسفانه دید و بازدیدهای فامیل به نسبت قبل بسیار کمتر شده، این ارتباط ها مجازی شده و از این طریق از حال هم باخبر هستند. حتی شاید به ظاهر این احوالپرسی ها به نسبت قبل بیشتر شده باشد اما افراد  تنها چندبار در طول سال به دیدار هم بروند و حتی برخی این را به یکبار کاهش داده اند.

همین امر موجب افسردگی خواهد شد. سعی کنیم تا مثل قبل دورهمی های خود را بیشتر کنیم و خانواده ها را به هم نزدیک تر کنیم.

هرچه ارتباطهای شما با دوستان و آشنایان قوی تر شود و به صورت چهره به چهره با آنها در ارتباط باشید یا برای دیدنشان از شهری به شهر دیگر سفر کنید در روحیه تأثیر به سزایی دارد.  

 

مرحله دوم  تغییر؛ تعادل در استفاده از ابزارهای دیجیتالی

 همه ی انسان ها دوست دارند تا سبک زندگی سالم داشته باشند اما از طرفی ذاتاً راحت طلبی را دوس دارند و این موضوع مشکل ساز می شود. همچنین برخی از افراد طریقه ی صحیح استفاده از ابزارهای دیجیتالی امروز را نمی دانند. این ناتوان بودن در کنترل خود، رفته رفته به افسوس و افسردگی ختم خواهد شد. سعی کنیم تا تعادل را رعایت کنیم.

 

تغییر سبک زندگی در عصر جدید

مرحله سوم تغییر؛ بازگشت به عقب در چند ساعت

در طول روز برخی از کارهای خود را همانند قدیم انجام دهید. این به معنای تلفیق دنیای دیروز و امروز خواهد بود. بنابراین شما هیچ جدایی با این دنیا ندارید اما تنها برخی از کارهای خود را در مسیر سبک زندگی صحیح تغییر می دهید. به عنوان مثال اگر قصد خرید هرچند جزئی دارید بهتر است تا خودروی خود را بیرون نبرید. پیاده روی را در اولویت قرار دهید.

سعی کنید تا در طول روز برخی از کارهای سخت را هم انجام دهید. به عنوان مثال برنامه ریزی کنید و با حل کردن جدول یا معما ذهن خود را به چالش بکشید.  همواره یادمان باشد که سبز زندگی کنیم!

منبع: سایت گشنیز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.