وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

چهار شنبه 6 فروردين 1399
ن : بنفشه

وضعیت گردشگری در سال 99

یک متخصص حوزه گردشگری با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری در سال 99 بدتر از سال های گذشته است، افزایش قیمت ارز را وابسته به افزایش سفرهای داخلی ندانست.

به گزارش تیتربرتر؛ گردشگری در چند دهه گذشته به یک قطب اقتصادی که به تقویت اقتصاد بسیاری از کشور ها کمک می کند تبدیل شده است.مردم به سفر و تعطیلات به عنوان یک نیاز ضروری نگاه می کنند نه تنها امری تجملاتی و غیر ضروری.گردشگری خواستار هماهنگی و همکاری بین آژانس های مسافرتی، اپراتورهای تور و گردشگران است. گردشگری دارای چند عنصر اصلی می باشد که شامل :مقصد، جاذبه ها، مکان ها، محل های اقامتی و تمام خدمات جانبی می باشد.

گردشگری چیست؟

گردشگری شامل فعالیت هایی است برای افرادی که در حال سفر هستند و قصد اقامت در یک محلی به دور از خانه خود را دارند ،چه برای اوقات فراغت چه برای کسب و کار و یا اهداف دیگر.

مفهوم گردشگری از زبان متیسون(۱۹۸۲)

گردشگری به حرکت موقت مردم به خارج از محل کار و زندگیشان و فعالیت هایی که در طول اقامت در آن مقصد می خواهند انجام دهند و همچنین امکاناتی که شرایطی را ایجاد میکند تا به خواسته هایشان برسند گفته می شود.

گردشگری به طور معمول در ابتدا به شکل سنتی بود.با تکامل فرهنگ ها، اقتصادها و دانش،گردشگری به فرم و شکل دیگری به نام گردشگری پایدار رسید که ۱- در نظر گرفتن سفری با برنامه ریزی دقیق ۲- رسیدن به مقاصدی که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند و۳- همچنین تحت حفاظت قرار دادن مقاصد به عنوان اولویت در مقوله گردشگری قرار گرفتند.

پیش بینی گردشگری ایران در سال 99

رحیم یعقوب‌زاده، متخصص حوزه گردشگری، با اشاره به پیش بینی‌اش برای سال ۹۹ گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت به دلیل اینکه دو الی سه ماه اول سال ۹۹ گردشگری در کشور در رکود بوده و پس از آن هم ماه مبارک رمضان است به نظر می‌رسد برای سال 99 گردشگری ایران و جهان مطلوب نخواهد بود.

او افزود: یکی اینکه بحث کرونا دنیا را تحت تاثیر قرار داده است وقتی اقتصاد جهانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۰ با توجه به شرایط پیش آمده یعنی در سال ۹۹ دچار رکود ور رشد منفی است این امر در خیلی از زمینه ها اثرگذار خواهد بود.

یعقوب‌زاده اظهار کرد: در ایران سه ماه درگیر هستیم و دولت هزینه زیادی کرده است و درآمد مردم کاهش پیدا کرده چند ماه نیاز داریم تا احیا پیدا کنیم و سفرها مانند سال‌های قبل جبران نخواهد شد.

سفرها در سال 99 کمتر از 98 است

او افزود:  بنابراین سفر سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بنا به دلایل عنوان شده و همچنین تحریم‌ها کمتر خواهد بود. از این رو ورود گردشگران خارجی کاهش پیدا خواهد کرد و در داخل هم نیز سفرهای داخلی و خارجی کاهش پیدا می‌کند.

افزایش دلار سبب افزایش سفرهای داخلی نمی‌شود

این متخصص در حوزه گردشگری در پاسخ به این سوال که افزایش دلار مانع از سفر به خارج از کشور و افزایش سفرهای داخلی خواهد شد یا نه گفت: با قاطعیت می‌گویم که این گذاره نادرست است به غیر از کرونا در سال جاری درآمدهای هم کاهش پیدا کرده و همچنین افزایش قیمت ارز را داشتیم از این رو مردم کمتر به سفر ترکیه می‌روند اما سفر داخلی گسترش پیدا نکرده است.

یعقوب‌زاده اضافه کرد: آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که هزینه اقامت‌گاه و پروازهای داخلی افزایش پیدا کرده و از این رو همچنین بحث بنزین هم تاثیر گذار بوده و مردم کمتر با ماشین‌های شخصی خود به سفر می‌روند؛ به این دلیل افزایش ارز در همه زمینه‌ها اثرگذار بود و سفرهای داخلی افزایش نداشته چراکه درآمد مردم کاهش پیدا کرده بنابراین سفر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کمتر و در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری تیتر برتر

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


یک شنبه 3 فروردين 1395
ن : بنفشه

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

 

در اینبخش با 27 عادت عجیب مردم در کشور هـای مختلف آشنا می‌شویم. هر کشوری رسوم و سنت هاي خاص خودرا دارد و علیرغم این‌کـه این عادات برای هر ملتی معنای خاصی دارد، در جایی دیگر ممکن اسـت کمی عجیب و البته وحشتناک بنظر برسد. کشور هـای اروپایی، آمریکای جنوبی و همچنین جنوب شرقی آسیا دارای عجیب ترین سنت ها هستند. در ادامه با آنها آشنا میشویم. با پارس ناز همراه باشید.

 

روس‌ ها بـه لبخند نزدن علاقه شدیدی دارند

روس‌ها در لبخند زدن زیاد خوب نیستند. مطالعات یک روان شناس بنام کیوبا کیرس بـه او نشان داد کـه هرچه جامعه‌اي فاسدتر باشد احتمال این‌کـه لبخند کمتر ارزشمند انگاشته شود و شخص لبخند زننده غیر قابل اعتماد دانسته شود بیشتر اسـت.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

و نکته جالب این اسـت کـه روسیه یکی از کشور‌هاي دارای بیشترین مقدار فساد در جهان اسـت. در رده‌بندی کشور‌هاي دارای بیشترین فساد دربخش عمومی درسال ۲۰۱۷، روسیه در رتبه ۱۳۵ در بین ۱۸۰ کشور جهان قرار گرفت.

 

مردم پاراگوئه بـه رییس جمهور فراموش‌ شده ایالات متحده علاقه وسواس‌ گونه دارند

 

تعداد زیادی از روسای جمهور ایالات متحده گرچه سالها از مرگشان می‌گذرد، اما همان‌ گونه معروف هستند. اما مردم پاراگوئه یکی از روسای جمهور ایالات متحده کـه سالها پیش از دنیا رفته ودر هیچ کجای جهان و حتی خود ایالات متحده نیز چندان شناخته شده نیست، رابه خوبی می‌شناسند. نام او روثرفورد بی هیز اسـت کـه از سال ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۱ رییس جمهور ایالات متحده بود.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

این علاقه وسواس‌گونه گیج کننده اسـت مگر این‌کـه بدانید کـه در دهه ۱۸۶۰، پاراگوئه در مقابل اتحادی از سه کشور آرژانتین، برزیل و اروگوئه جنگید. همانگونه کـه انتظار می‌رفت این جنگ برای پاراگوئه خوب پیش نرفت و این کشور بخش‌هاي زیادی از خاک خود رابه برزیل و آرژانتین واگذار کرد. بعد از جنگ دولت آرژانتین ادعای مالکیت بخش وسیعی از مناطق غیرمسکونی و وحشی شمال پاراگوئه کـه چاکو نام داشت را کرد.

 

در روزگاری کـه نه سازمان مللی بودو نه دادگاه بین‌ المللی، دو کشور از ایالات متحده خواستند کـه این معضل را حل نماید و رییس جمهور هیز بـه نفع پاراگوئه حکم داد. بدین ترتیب پاراگوئه یک شهر و یک تیم فوتبال رابه نام این رییس جمهور نامگذاری کرد. آن‌ها تصویر صورت هیز را روی تمبر‌هاي خود چاپ کرده و مجسمه‌اي از او در حیاط یک مدرسه ابتدایی در شهر ویلا هیز نصب گردید. 

 

عابرین پیاده در چین بـه عبور از مناطق ممنوعه علاقه دارند

 

 

عبور از عرض خیابان در چین کمی پیچیده اسـت. برای مثال، اگر از مسیر ممنوعه‌اي از عرض خیابان عبور کنید و نه از مسیر خط‌کشی شده مخصوص عابرین پیاده، مقامات عکس شـما را روی صفحات نمایش بزرگ سطح شهر بعنوان افراد متخلف منتشر خواهند کرد. اگر بخواهید این عکس برداشته شود دو انتخاب دارید: یا بـه مدت ۲۰ دقیقه بـه یک افسر پلیس کمک کنید یا مقداری جریمه بپردازید.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در شهر دای، ایستگاه‌هاي زرد روشنی نصب شده کـه پای افراد متخلف رابا اسپری رنگ می کنند. این سیستم با سنسور‌هاي لیزری کار می کند. اگر زودتر از موعد مقرر از روی خط عابر پیاده عبور کنید پای شـما رنگ خواهد شد. علاوه بر این، ایستگاه‌هاي مذکور بـه تکنولوژی تشخیص چهره مجهز اسـت و خیلی زود تصویر شـما را روی صفحه نمایش بزرگی کـه درکنار تقاطع قرار دارد بـه نمایش عموم میگذارد.

 

ایرانی ها بـه جراحی زیبایی علاقه‌اي وسواس‌ گونه دارند

 

همه ی مـا از این موضوع آگاهیم، اما آمار نشان میدهد کـه بین سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بیش از ۲۴۰هزار جراحی رینوپلاستی قانونی در ایران انجام شده اسـت. نود درصد کل جراحی‌هاي زیبایی در ایران مربوط بـه زیبایی بینی اسـت بـه طوریکه ایران بالاترین میزان جراحی رینوپلاستی را در جهان بخود اختصاص داده اسـت.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

یکی از دلایل رونق جراحی زیبایی بینی در بین زنان ایرانی ۲۰ تا ۳۰ سال این اسـت کـه بدلیل پوشش سر زنانه، صورت در کانون توجه قرار می گیرد و بهمین دلیل زنان بیش از هر قسمت دیگری ازبدن خود سعی در بی‌نقص کردن صورت شان دارند.

 

ایسلندی‌ها شیفته شیرین‌بیان هستند

ایسلند با جمعیتی حدود ۳۴۰هزار نفر با عنوان سرزمین شیرین‌بیان شناخته می شود. مردم این کشور علاقه‌اي دیوانه‌وار بـه شیرین بیان دارند بـه طوریکه در تمام پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها انواع آب نبات با مزه شیرین‌بیان سیاه یافت میشود. بستنی فروشی‌ها نیز بستنی شیرین‌بیان نرم سرو می کنند کـه می تواند با یک لایه سخت از همین گیاه پوشانده شود.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

همچنین بطور عام، مردم ایسلند علاقه دارند شکلات را در ترکیب با شیرین‌بیان بخورند. آن‌ها مقدار بسیار زیادی پودر شیرین‌بیان، کشمش با لایه‎اي از شیرین‌بیان و آدامس‌ و شکلات‌ با پوشش این گیاه دارند. اما دلیل این همه ی علاقه وسواس‌گونه بـه شیرین‌بیان در ایسلند چیست؟

 

در دورانی کـه نخستین مردمان در ایسلند اقامت کردند پرورش گیاه در زمین خشک و آب و هوای سرد این منطقه تقریبا غیرممکن بود. همچنین بدلیل آب‌هاي یخ زده‌اي کـه در اطراف وجود داشت وارد کردن مواد نیز بسیار دشوار و خطرناک بود. اما دراین میان گیاه شیرین‌بیان بـه اسانی دراین شرایط رشد میکرد و خیلی زود جای همه ی چیز را برای ایسلندی‌ها گرفت.

 

همه ی آلمانی‌ها یک فیلم کوتاه بریتانیایی کمتر شناخته‌شده را می‌شناسند

 

همه ی ساله در روز قبل از کریسمس، بیش از ۱۷میلیون آلمانی «۲۱درصد از جمعیت کشور» دور تلویزیون‌هاي خود جمع می شوند تا یک کمدی ۱۸دقیقه‌اي مربوط بـه دهه ۱۹۶۰ تلویزیون بریتانیا بنام «شام برای یک نفر» «Dinner For One» را تماشا کنند. داستان این کمدی دریک مهمانی شب رخ میدهد. یک پیرزن دوستانش را برای جشن تولد ۹۰ سالگی‌اش بـه شام دعوت می کند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

مشکل این اسـت کـه این دوستان سال‌هاست مرده‌اند. از این رو پیشخدمت او وادار اسـت نه تنها غذا آماده کند بلکه نقش هر یک از دوستان وی را نیز بازی نماید کـه باعث وقوع اتفاقاتی خنده‌دار میشود. این سنت تلویزیونی عجیب کـه دهه‌هاست در کشور آلمان رواج دارد باعث شده کـه عبارت آلمانی خاص و بازی‌هایي با ارتباط با این کمدی در کشور آلمان شکل گیرند.

 

مردم تایوان علاقه خاصی بـه اتومبیل‌هاي برداشتن اسباب‌بازی دارند

 

در تایوان اتومبیل‌هاي برداشت اسباب‌بازی بر کشور حکومت می کنند بـه طوری‌كه تنها درسال گذشته بازی‌هاي این چنینی در تایوان سه برابر شده‌اند. بـه ادعای وزیر تجارت تایوان، در هردو سوپرمارکت این کشور یکی از این دستگاه‌ها وجوددارد بـه طوریکه درسال‌هاي اخیر بـه بزرگ ترین منبع درآمد مالیاتی تایوان در صنعت سرگرمی تبدیل شده‌اند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

افزایش تعداد این دستگاه‌هاي بازی بـه نحوی بوده کـه بانک مرکزی این کشور را نیز وادار بـه عکس‌العمل کرده تا با تولید سکه‌ هاي بیشتر بـه درخواست بالا برای سکه مورد استفاده دراین دستگاه‌ها پاسخ دهد. جوایز موجود دراین دستگاه‌ها تنها بـه عروسک‌هاي حیوانات خلاصه نمی شود، زیرا اخیراً از اقلامی مانند سشوار، لباس زیر زنانه و حتی سبزیجات نیز بعنوان جایزه شانسی استفاده میشود.

 

بخش از این علاقه بـه دلایل اقتصادی باز می گردد، زیرا درآمد‌ها در تایوان نسبتاً ثابت بوده و قیمت این دستگاه‌هاي بازی نیز بسیار پایین اسـت. بدین ترتیب مردم برای افزایش درآمد‌هاي خود بـه این دستگاه‌ها بـه چشم یک سرمایه‌گذاری خوب نگاه می کنند، در حالی‌کـه کسانی کـه از این دستگاه‌ها استفاده میکنند آن‌ها یک وسیله سرگرمی ارزان قیمت می بینند. بدین ترتیب این یک بازی برنده-برنده یا بدون برنده اسـت.

 

آرژانتینی‌ها بـه روانکاوی وسواس دارند

آرژانتینی‌ها کاناپه را دوست دارند، و بطور خاص دراز کشیدن روی آنرا. در آرژانتین بـه ازای هر ۱۹۴ نفر یک روانکاو وجوددارد کـه آن‌ها رابا اختلاف دراین زمینه در صدر کشور‌هاي جهان قرار داده اسـت. فنلاند با ۵۷ روانکاو برای هر ۱۰۰هزار نفر در رتبه دوم قرار گرفته اسـت.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

روانکاوی برای هر شخص معمولی در آرژانتین چنان مهم اسـت کـه رییس جمهور کنونی کشور نیز مردم رابه رفتن نزد روانکاو تشویق میکند. دولت این کشور بر این باور اسـت کـه روانکاوی و مراجعه بـه روانپزشک برای باز کردن در ثبات اقتصادی کشور و کاستن از تورم بالا در آرژانتین حیاتی اسـت.

 

کارشناسان بر این باورند کـه:

این احساس نیاز آرژانتینی‌ها از این موضوع نشأت میگیرد کـه اغلب آن‌ها از خانواده‌هایي هستند کـه از اسپانیا و ایتالیا بـه این کشور مهاجرت کرده‌اند. در واقع آن‌ها با مشکلات هویتی مواجهند. در دهه ۱۹۹۰، یک عبارت معروف در مورد مردم این کشور وجود داشت: «آرژانتینی‌ها ایتالیایی‌هایي هستند کـه اسپانیایی صحبت کرده، مانند فرانسوی‌ها رفتار کرده و فکر میکنند بریتانیایی هستند».

 

مردم استرالیا شیفته القاب هستند

همه ی مـا از دادن القاب بـه افراد و فعالیت‌ها لذت می بریم. برای مثال هر یک از مواد مخدر ده‌ها اسم در بین افراد متخصص دارد، اما دراین میان بهترین القاب متعلق بـه استرالیایی‌هاست کـه علاقه خاصی بـه نسبت دادن القاب بـه چیز‌ها دارند. بر اساس دیکشنری‌هاي آکسفورد، معروفترین واژه ابداع شده در قرن بیست و یکم توسط استرالیایی‌ها بـه مـا عرضه شده اسـت:

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

«سلفی». استرالیایی‌ها آمبولانس را آمبو و گوشی‌هاي همراه را موبو می نامند. در واقع آن‌ها هر واژه جمعی رابه شکل کوتاه شده ادا میکنند. برخی بر این باورند کـه علاقه استرالیایی‌ها بـه القاب بـه ارزش‌هاي ملی مردمان این کشور مانند دوستی، نزدیکی، غیررسمی بودن و همبستگی آن‌ها با دیگر مردم کشور بازمی‌گردد.

 

دانمارکی‌ها همیشه میخواهند آسان باشند

هنر دانمارکی «hygge» یک وسواس ملی دراین کشور اسـت کـه از واژه «hugga» متعلق بـه قرن شانزدهم این کشور نشأت می گیرد. مردم دانمارک علاقه زیادی بـه آسان بودن و لذت بردن دارند. در فصل زمستان این هنر دانمارکی در بالاترین حد خود قرار دارد.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

هوا سرد و ناخوشایند بوده و شرایط بیرون مانع از حس hygge میشود، اما در داخل خانه کنار شومینه، با جوراب‌هاي پشمی و هات چاکلت و لیوانی شیر در دست، شرایط بسیار آرام بخش و آسان اسـت. این علاقه بـه آرامش و اسانی باعث شده کـه در رده‌بندی شادی در مقیاس جهانی، مردم دانمارک پس از فنلاندی‌ها در رتبه دوم شادترین مردم جهان قرار داشته باشند.

 


 

مکان های عجیب تر و عادات و سنت های عجیب تر

 

مکان هاي شگفت انگیز بسیاری در گوشه و کنار جهان وجوددارد کـه سالیان سال بخاطر آداب و رسوم عجیب‌وغریب شان شهره عام و خاص هستند. افرادی کـه کمتر بـه این نقاط سفر کرده اند و یا با رسوم عجیب آنها آشنا نیستند، شاید آنرا نوعی تابو و یا حتی غیر انسانی تصور کنند.

 

پریدن از روی نوزادان در اسپانیا

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

ساکنان مناطق شمالی اسپانیا در مراسمی بنام El Colacho نوزدان را در ملحفه می پیچانند و انها را در خیابان درکنار هم می خوابانند. آنگاه مردان با پوشیدن لباسهایی عجیب‌وغریب خود رابه شکل شیاطین در آورده و با پریدن از روی نوزادان شیطان را از انها دور می کنند.

 

اسم تان رابا جوهر قرمز ننوسید

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در کره جنوبی از گذشته هاي دور مرسوم بوده کـه نام مردگان رابا جوهر قرمز می‌نوشتند. امروز نیز نوشتن اسامی با جوهر قرمز نوعی تابو دراین کشور بـه شمار میرود.

 

اثبات شجاعت در برزیل

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در کشور هـای مختلف مردان جوان برای این‌کـه میزان شجاعت خود رابه دیگر دوستانشان بـه اثبات برسانند، آداب و رسوم متفاوتی را اجرا می کنند. در برزیل جوانان برای اثبات شجاعت، دستان خودرا در کیسه اي پر از مورچه هاي قرمز عصبانی قرار می‌دهند تا بـه همه ی ثابت کنند تحمل درد را دارند. نیش این مورچه ها واقعا دردناک اسـت.

 

فستیوال میمون ها در تایلند

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در بانکوک مردم از سراسر شهر گرد هم می‌آیند و یک فستیوال باشکوه و پر زرق و برق برای میمون ها ترتیب می‌دهند. تصور کنید میمونها بر سر میز بوفه مملو از غذاها و میوه ها جمع شده اند ودر حال غذا خوردن هستند.

 

نبرد گوجه فرنگی در اسپانیا

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

La Tomatina بزرگ ترین نبرد گوجه فرنگی در تمام دنیاست. والنسایی هاي ساکن بونول از گوجه فرنگی بعنوان اسلحه استفاده می کنند و بزرگ ترین جنگ سال را راه می‌اندازند.

 

رسم عجیب عروسی در کشور آلمان

درست قبل از مراسم عروسی خانواده هاي عروس و داماد و دوستان نزدیکشان دریک مراسم غیررسمی گرد هم می‌آیند. بعد از صرف شام همه ی مهمانان شروع بـه شکستن بشقاب ها و گلدان ها می کنند، آنها بجز شیشه هاي پنجره همه ی چیز را می شکنند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

وقتی تمام خانه تبدیل بـه جهنمی شد پر از خورده شیشه آنوقت عروس و داماد باید دست بکار شوند و همه ی چیز را تمیز کنند. این سنت، همبستگی عروس و داماد برای ساختن زندگی و درست کردن اوضاع را نشان می دهد و بـه انها گوشزد می کند کـه باید خودشان را برای مسئولیت هاي زندگی مشترک آماده کنند.

 

شب جادوگران در جمهوی چک

پراگ پر اسـت از آداب و رسوم عجیب‌وغریب. عشاق جوان از روی آتش می پرند. مردان جوان مجرد نیز نشانه اي از خود بر درخانه دختران جوان قرار میدهند. روزگاری دراین منطقه اعتقاد بر این بود کـه در فاصله اعیاد یعقوب مقدس و سن فیلیپ نیروهای شیطانی بیش از هر زمانی دیده می شوند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

اهالی جمهوری چک معتقداند درست کردن آتش، سوارکاران شیطان را از آنها دور می کند و اکنون نیز پس از سالیان سال هنوز سنت درست کردن آتش و پریدن ازآن در پراگ پابرجاست.سنت هاي عجیب در سراسر جهان

 

حنابندان در کشور هـای مسلمان

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

رسم حنابندان در تعداد زیادی از کشور هـای اسلامی مرسوم اسـت. قبل از مراسم عروسی خانواده، بستگان و دوستان عروس گرد او می‌آیند و نقوشی متنوع را بر روی دستها، پاها و بازوهای عروس با حنا نقش می بندند. البته این نقوش دائمی نیستند و بعد از یکی دو روز پاک می شود.

 

کشتی گرفتن شترها در ترکیه

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در ترکیه مردم از تماشای مبارزه شترهای نر لذت میبرند. بـه خصوص کـه این نبرد بر خلاف مبارزه خروس ها و گاوهای نر کـه در اسپانیا مرسوم اسـت، جراحتی در بر ندارد. با این وجود از تماشاچیان خواسته می شود از شترهای مبارز فاصله بگیرند. چون ممکن حین مبارزه بزاق دهانشان راکه بوی بسیار بدی هم دارد روی تماشاچیان بیندازند.

 

نوشیدنی استقبال در فیجی

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در سفر بـه کشور هـای اقیانوسیه میزبانان شـما با نوعی نوشیدنی بومی کـه از ریشه گیاهی خاص تهیه ودر کاسه هاي چوبی سرو می شود بـه استقبال شـما آمده و از شـما پذیرایی می کنند. این نوشیدنی کاوا نام دارد و بعضی افراد معتقد هستند کـه حاوی مقادیر کمی مواد مخدر نیز هست.

 

پر کردن دندان در اندونزی

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در بالی یک مراسم عجیب‌وغریب وجوددارد کـه پیش از مراسم عروسی برای عروس و داماد انجام می شود. یکی از دندانهای عروس و یکی از دندان ها داماد پر می شود. اینکار برای این انجام می شود کـه نیروهای شیطانی و خصایص اهریمنی مثل: خشم، شهوت، عصبانیت، طمع و حسادت از جسم آنها خارج شود.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


یک شنبه 3 فروردين 1398
ن : بنفشه

سرولات روستایی زیبا در چابکسر

 

سرولات، روستای مرتفع، زیبا و دیدنی چابکسر

در ۳۷ کیلومتری رودسر روستایی قرار گرفته است که از نعمت‌های الهی همه را دارا می‌باشد! از جنگل و کوه گرفته تا رودخانه و آبشار. این روستا در نزدیکترین فاصله به  بخش چابکسر در حدود ۳ کیلومتری آن قرار دارد. بیشترین پدیده‌ی طبیعی که در این روستا نقش پررنگی ایفا می‌کند، رودخانه‌ی آچی رود است که در کنار آب و هوای خاص این روستا، بسیار حائز اهمیت است. روستای سرولات درواقع دره‌ای است که بر اثر فعل و انفعالات رودخانه و برش کوه توسط آن به وجود آمده است.

 

اینجا همه چیز شما را مشتاق می‌کند که در کوچه پس کوچه‌هایش قدم بزنید، چشمانتان حتی از دیدن دیوارهای خانه‌های سرولات سیر نخواهدشد و شما را به سمت جاده جنگلی سوق می‌دهد. پیاده‌روی در این منطقه به شما این فرصت را می‌دهد که با مردم محلی آشنا شوید، از مناظر اطراف لذت بیشتری ببرید و هوای پاک سرولات را استشمام کنید. شما می توانید از سرولات به سمت روستاهای کوهستانی، لیکام، لیمه سرا، منه سئه و پشتاسران و چند روستای دیگر جنگل نوردی و کوه نوردی کنید. در اینجا به دلیل کوهستانی بودن فضا، خبری از رطوبت آزاردهنده‌ی ساحل نیست و از طرفی دیگر، نسیمی خنک و دایمی روح تان را تازه می‌کند. در این نقطه از ایران، سفر با دغدغه‌های زندگی روزمره، توقیف است! اگر قصد دارید کوله‌بار دغدغه‌هایتان را هم همراهتان داشته باشید، پس به این نقطه‌ی بهشتی سفر نکنید!

در فصل تابستان سفر به شمال بخاطر آب و هوای آن بسیار پر رونق است پس حواستان باشد روزهایی را برای سفر انتخاب کنید که دمای هوا پایین باشد. بهار، اواخر تابستان و پاییز بهترین وقت سفر نه تنها به اینجا که همه ایران است.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

هتل بوئینگ 727

 

هواپیماهای بوئینگ ۷۲۷ بعد از سالها خدمت در ناوگان هوایی جهان دیر زمانی است که از چرخه پروازی در جهان خارج گشته و شاید تنها نمونه فعال و عملیاتی آن در حال حاضر در کشور عزیزمان ودر شرکت هواپیمایی آسمان در حال پرواز میباشد که از قضا خود به جاذبه ای گردشگری برای دوستداران صنعت هواپیمایی و عاشقان نوستالژی هوایی تبدیل شده است.

آمارهایی حاکی از علاقه ویژه گردشگران خارجی برای رزرو مسیر تهران -شیراز با این پیردختر دوست داشتنی سالهای دور صنعت هواپیمایی وجود دارد.اما در نهایت مقصد نهایی بسیاری از این هواپیماهای بازنشسته که از شر حوادث هوایی جان سالم بدر برده باشند  گورستان های هواپیمایی بوده و در این میان معدود هواپیماهایی به مدد ذهن خلاق برخی افراد شانس حضور و خدمت به گردشگران را با تغییر کاربری داشته اند.یکی از این موارد  هتلی در جنگلهای گرمسیری کاستاریکا در آمریکای مرکزی  بنام هتل کاستا ورده(Costa Verde) میباشد که از تبدیل یک بوئینگ ۷۲۷ بازنشسته تاسیس شده است.با سفرنامه همراه باشید تا مختصری با این هتل  جالب آشنا شویم:

 

هتل بوئینگ 727

 هتل کاستا ورده از لاشه یک هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ مدل ۱۹۶۵ ساخته شده که سال‌ها در خطوط هوایی آفریقای جنوبی پرواز کرده و بعدها وارد ناوگان هوایی آویانکای کلمبیا (Columbia’s Avianca) شده است.

پس از بازنشستگی نیز توسط گروهی از سرمایه‌گذاران خریداری شده و به منطقه سن‌خوزه انتقال یافته است. به منظور حمل آسان‌تر هواپیما، بدنه آن به پنج قسمت تقسیم شده و توسط کامیون‌ها مسیر ۱۵۰ کیلومتری تا مقصد را پیموده است.

 

هتل بوئینگ 727

هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ پس از اعمال تغییرهایی در داخل آن به هتلی در میان درختان تبدیل شده که گردشگران از نمای جالب و متفاوت آن حیرت‌زده می‌شوند؛ به طوری‌که در صورت نبود درها و پنجره‌ها امکان تشخیص هواپیما میسر نبود.

 

هتل بوئینگ 727

مسافران می‌توانند از لا به لای شاخه‌های درختان، نور خورشید را تماشا کنند. در طراحی داخلی هواپیما نیز از چوب درختان محلی استفاده شده است، به طوری‌که انحنای دیواره‌های داخلی نیز کاملا با چوپ پوشانده شده و اثری از دیواره هواپیما باقی نمانده است.

همچنین فضای داخلی به‌مانند سوئیتی طراحی شده که دارای بخش‌های مختلفی از جمله آشپزخانه-ناهارخوری، نشیمنگاه تماشای تلویزیون و دو اتاق‌خواب مجهز به سیستم تهویه است. هزینه اقامت در این سوئیت هوایی در فصل‌های کم مسافر ۳۰۰ دلار و در فصل‌های پرمسافر ۳۵۰ دلار به ازای هر شب است.

در اینجا میتوانید تصاویری بیشتری از این هتل زیبا  را تماشا کنید:

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

در سفر هم شیک باشید

پرواز، تاخیر و بستن چمدان، به اندازه کافی ما را دچار چالش می کند. اما بدون این که نگران باشید به دنبال مد روز باشید.شما در سفر هم میتوانید شیک باشید! کیت یانگ، یک طراح نیویورک که ستارگانی مثل مارگوت رابی و میشل ویلیامز را در میان مشتریان خود دارد، می گوید: هر کسی می تواند در حین سفر به شیک به نظر برسد و نیازی به صرف هزینه زیاد برای انجام این کار ندارد.این مطلب بسیار زیبا را از سایت چرخ فلک بریتان بازنشر کرده ایم:

 

 

این نکته را بخاطر داشته باشید که لباس هایتان را در سه رنگ هماهنگ باهم انتخاب کنید، تا بتوانید هر رنگ را برای ترکیب لباس های مختلف و روزهای مختلف یا حتی موارد مختلف ترکیب و مطابقت دهید. رنگ لباس ها را هم بر اساس جایی که می خواهید انتخاب کنید. برای مثال، اگر شما به پاریس یا یک مقصد دیگر شهری رفته اید، ترکیب سیاه، سفید، دریایی و زغالی خوب است. برای یک تعطیلات ساحلی یا خارج از منزل، خاکی، سفید و رنگ های روشن مانند نارنجی یا زرد همیشه به کار می آیند. لباس سفید را به ویژه به خاطر اینکه در هوای گرم مناسب است و می توان در طول روز بپوشید انتخاب کنید. معمولا زمانی که صحبت از یک لباس مناسب می شود، یک شلوار جین زیبا، یک تی شرت شیک و راحت همیشه گزینه خوبی است و در حالت ایده آل، شما باید هر کدام  از لباس هایتان را دو یا سه بار در سفر خود بپوشید.

انتخاب کفش در سفر
اکثر گفته می شود، زنان نیازی به حمل بیش از سه جفت کفش در سفر ندارند. یک کفش ورزشی، یک کفش راحت در روز برای رفتن به اطراف، و صندل بهترین انتخاب های کفش در طول سفر شما می باشند. از سوی دیگر، مردان معمولا به دو جفت کفش ورزشی و کتانی که می توانند در طول روز و شب بپوشند، نیاز دارند.

 

کفش شیک در سفر

برای حمل اینها کفش های سبک وزن را انتخاب کنید که فضای کمتری در چمدان شما بگیرد. البته، هیچ نیازی هم نیست که کفش های خود را بر اساس مناسبت آن ها بسته بندی یا انتخاب کنید. یک کفش را برای چندین مکان در نظر بگیرد به جای اینکه برای هرجا یک جفت کفش بیاورید. مهم این است که در عین شیک بودن راحت باشید.

لباس ورزشی در سفر
لباس های ورزشی مدروز، به خصوص در سفرهای طولانی فوق العاده راحت هستند و به طور منظم در هر چمدان قرار می گیرند. معمولا پیشنهاد می شود که زنان با شلوار استرچ فشرده، همراه با یک پیرهن آستین بلند و کت ، مردان با شلوار جین و کلاه راحت هستند. همیشه به خاطر داشته باشید چند مورد کلیدی می توانند نگاه کلی ما را به لباس تغییر دهند؛ در سفرهای خود همیشه گردنبند، یک حلقه و یک جفت گوشواره به همراه داشته باشید و همچنین لوازم آرایش خود را در یک کیسه ی براق بسته بندی کنید. افرادی که جواهرات استفاده نمی کنند، باید چند مدل جوراب روشن را فقط برای متفاوت کردن لباس های ساده شان همراهتان داشته باشید.

یک لباس راحت برای خود انتخاب کنید.
اگر سفر خود را برای گشت و گذار در عصرها برنامه ریزی کرده اید، لباس های بزرگ و سنگین و کت هایی که فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند با خود برندارید. پیشنهاد می کنیم که زنان لباس راحت,کفش های اسپرت و یک جفت گوشواره و مردان باید یک شلوار پارچه ای، یک تی شرت یقه دار حتما در لیست لباس های خود قرار دهند. در حالت ایده آل، همه این موارد چیزهایی هستند که می توانید از آن ها بارها استفاده کنید و به راحتی بدون افزودن چیزهای اضافی آن ها را حمل کنید. با انتخاب لباس های مناسب با فصل سفر، راحتی در طول سفر را برای خود فرآهم کنید.

 

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

تور مجازی: لیما؛ پرو

رفتن به سفر، به شرایطی نیاز دارد که همیشه مهیا نیست؛ هرچند می‌توانید مجازی سفر کنید و چه جایی بهتر از شهر لیما در پرو که با معماری بی‌بدیلش، هوش از سرتان می‌برد.

پرو، کشوری رویایی با تاریخی باستانی، معماری خارق‌العاده و سنت‌هایی مرموز و نامرسوم است. همین گفته‌ها را می‌توان درباره‌ی پایتخت آن نیز تکرار کرد. لیما در سال‌های میانی قرن شانزدهم توسط فرانسیسکو پیزارو، فاتح اسپانیایی، بنا شد و تاکنون به‌خوبی توانسته است فضای باستانی بی‌نظیر خود را حفظ کند. ساختمان‌های این شهر هرکدام به سبکی بنا شده‌اند و از این لحاظ می‌توان لیما را یک موزه‌ی واقعی معماری دانست. با این مقاله از بروکجا همراه شوید تا شما را به تور مجازی لیما ببریم.

لیما در ابتدا به‌عنوان شهری مقدس و با عنوان «Ciudad de los Reyes» بنا شد که به اسپانیایی به معنی «شهر شاهان» است. به همین خاطر، هدف پیزارو از این نام‌گذاری، تاکید بر اهمیت استراتژیک بندر جدید بود که در ساحل اقیانوس آرام و در دره‌ای کنار چند رودخانه در پایین رشته‌کوه آند قرار داشت. این موقعیت جغرافیایی باعث شد تا کشتی‌ها به‌راحتی به مناطق مختلف کشور دسترسی داشته باشند، به فتوحات بیشتری دست یابند و مستعمرات خود را گسترش دهند.

 

نام بلندپروازانه‌ی موردنظر پیزارو برای این شهر تازه تاسیس دوام چندانی نداشت و مردم محلی‌، آن را به همان نام کل منطقه می‌خواندند. هرچند، اختلاف سلیقه‌ها در نام‌گذاری شهر مانع از شکوفایی و توسعه‌ی آن نشد. موقعیت مطلوب و استثنایی لیما به توسعه فرهنگ و هنر و آموزش در آن انجامید.

ثروتمندان اسپانیا، ساختمان‌هایی اشرافی در لیما ساختند و رقابت در میان آن‌ها بر سر هرچه کمتر کردن فاصله‌ی املاک‌شان با مرکز شهر بالا گرفت. روند ساخت‌وساز در لیما تحت نظارت مستقیم پادشاه اسپانیا انجام می‌شد: خیابان‌هایی مستقیم در اطراف محوطه‌ای چهار ضلعی که میدان مربعی شکل شهر را تشکیل می‌داد. چیدمان معماری منحصربه‌فرد میدان پلازا دِ آرماس (Plaza de Armas) و نواحی اطراف آن باعث شد یونسکو، کل این منطقه را به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت بشناسد.

 

پلازا مایر؛ لیما؛ پرو

در دوران استعمار که لیما در دست نیروهای اسپانیایی بود، این میدان به‌عنوان محلی برای برپایی بازار، مسابقه‌های گاوبازی و اعدام محکومان به کار می‌رفت. مورخان می‌گویند در این نقطه بود که اولین بدعت‌گذار برّ جدید را در ۱۵ نوامبر سال ۱۵۷۳ اعدام کردند. منظور از برّ جدید، قاره‌ی آمریکا و استرالیا و جزیره‌های اطراف آن است؛ این نام پس از کشف قاره‌ی آمریکا توسط کریستوف کلمب رواج پیدا کرد. تا پیش از آن تصور عموم بر آن بود که جهان تنها از سه قاره‌ی آسیا و اروپا و آفریقا تشکیل شده است که هم‌اکنون به نام بَرّ قدیم معروف هستند.

تمامی ساختمان‌های مهم بخش مرکز تاریخی شهر در اثر وقوع چند زمین‌لرزه، بارها و بارها تخریب و بازسازی شدند. سبک‌های جدید و نیازهای دنیای در حال تغییر و ورود به عصر مدرن نیز در بازسازی ساختمان‌ها بی‌تاثیر نبود. طبق اسناد، رویال پالاس (The Royal Palace) که به نام کاخ ریاست جمهوری (Government Palace) نیز شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین ساختمان شهر محسوب می‌شود. با این حال، این ساختمان چهره‌ی اولیه‌ی خود را حفظ نکرد و در قرن بیستم، نوسازی شد. کلیسای جامع لیما (Cathedral of Lima) و کاخ آرک بیشاپ (Archbishop’s Palace) نیز به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

پلازا دِ آرماس، به‌موجب معماری بی‌بدیل خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است

در دهه‌ی ۱۶۵۰، یک فواره‌ی برنزی در میدان شهر نصب شد که اکنون یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی لیما به حساب می‌آید. با وجود سبک‌های معماری کاملا متفاوتی که در ساختمان‌های اطراف میدان وجود دارد و از سبک گوتیک تا سبک‌های پسا استعماری را در بر می‌گیرد، نمای کل میدان با گذشته‌ی افسانه‌ای آن هماهنگی دارد.

حتما بخوانید
استفاده از بوئینگ بازنشسته ۷۴۷ برای آزمایش موتورهای نسل جدید

شاهکار معماری هوآکا پوکلانا (Huaca Pucllana)، یک بنای تاریخی با پیشینه‌ای بسیار کهن‌تر است که در منطقه‌ی میرافلورز (Miraflores) شهر لیما قرار دارد. این هرم گلی منحصربه‌فرد در اواسط قرن بیستم توسط باستان‌شناسان کشف شد. با اینکه هرم بین سال‌های ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلادی و تنها با استفاده از گل، ماسه و آب ساخته شده، همچنان ساختار اولیه‌ی خود را حفظ کرده است. هرم مذکور، زمانی یکی از مراکز مهم برای انجام مراسم تشریفاتی در فرهنگ پیشا اینکا بود و اکنون به یک مقصد گردشگری محبوب در این شهر بدل شده است.

عکس هوایی از لیما؛ پایتخت پرو

از مرکز شهر تاریخی لیما که بیرون بروید، لیمای مدرن و امروزی را در پارک آو رزرو (Park of the Reserve) خواهید دید؛ پارکی که در تاریخ ۱۹ فوریه‌ی ۱۹۲۹ افتتاح شد و به افتخار سربازانی به این نام خوانده می‌شود که طی جنگ پاسیفیک، از این شهر دفاع کردند. پارک یادشده در دهه‌ی ۱۹۶۰ به‌تدریج رو به ویرانی رفت و تا ۱۹۹۰ بیشتر ساختمان‌ها، فواره‌ها و آلاچیق‌های آن عملا غیرقابل‌استفاده شدند.

در سال ۲۰۰۷ و پس از انجام بازسازی‌های گسترده و افزودن چند بخش جدید به آن، پارک مذکور جانی دوباره یافت. با الحاق مجیک واتر تور (Magic Water Tour)، اینجا اکنون دارنده‌ی رکورد جهانی در زمینه‌ی بزرگ‌ترین مجموعه‌ آب‌نماهای جهان به شمار می‌آید که نام آن در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. بسیاری از فواره‌های این مجموعه، سازه‌هایی چندمنظوره هستند و جریان آب در آن‌ها با موسیقی، تصویر و نمایش‌های لیزری همراه است. ارتفاع بزرگ‌ترین فواره این مجموعه به حدود ۸۰ متر می‌رسد.

 

تور مجازی لیما؛ بزرگ‌ترین شهر پرو

موزه‌ها و ساحل‌های زیبا و قابل‌توجه لیما، از جمله جاهای دیدنی پایتخت پرو هستند. در یک تور مجازی به این گوشه‌ی دورافتاده‌ و بی‌بدیل، با بروکجا همراه شوید.

 

منبع: بروکجا

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

بوراکای، جزیره ای رویایی در فیلیپین

اگر برای گذراندن تعطیلات به دنبال خورشید، شن و دریا می گردید جزیره بوراکای در فیلیپین شما را نا امید نمی کند. در این جزیره هر تفریح ساحلی و ورزش های آبی که فکرش را بکنید از جت اسکی و موج سواری گرفته تا غواصی و اسکی روی آب  برایتان آماده است. این جزیره مثل بهشت روی زمین است و برای بیشتر گردشگران، نشستن بر روی سواحل سفید جزیره، تماشای چشم اندازهای دریا و یا شنا در میان آب های فیروزه ای اش سرشار از آرامشی وصف ناپذیر است.

به خاطر وسعت کوچک، گشت و گذار در این جزیره کار راحتی ست اگر عاشق ماجراجویی هستید می توانید موتور کرایه کنید و سراسر جزیره را این گونه بگردید. جزیره بوارکای بدون شک یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی فلیپین است و در میان مناظر و چشم اندازهایش، سواحل کارت پستالی با شن های سفید حرف اول را می زنند، سواحلی که مملوء از گردشگرانی اند که از سراسر قاره آسیا خودشان را به این بهشت رویایی رسانده اند.بوراکای از همان جزایری است که خیلی ها آرزوی سفر به ان را دارند کافیست نگاهی به عکس های این جزیره بندازید: شن های سفید و دریای زلال و فیروزه ای جزیره ای رویایی را به وجود آورده اند که هر گردشگری را مشتاق سفر می کنند. بوراکای یکی از جزایر استان آکلان است که در منطقه ویسایاس و در نواحی مرکزی فیلیپین قرار دارد. جزیره ای کوچک با ۷ کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض که از آن جایی که منطقه ای تفریحی ست ۳۰۰ هتل و ریزورت را در خود جای داده است.

در اقیانوس قایق های بادبانی زیادی را می بینید که شما را مهمان ماجراجویی های هیجان انگیز می کنند. گردشگران زیادی شیفته سواحل رویایی، چشم اندازها خیال انگیز و هتل های مجلل این جزیره شده اند به طوری که در سال های اخیر گردشگران زیادی به این منطقه سرازیر شده و محیط زیست و طبیعتش تحت تاثیر قرار داده اند برای همین دولت فیلیپین تصمیم گرفت تا از اوریل ۲۰۱۸ (فروردین) به مدت ۶ ماه ورود گردشگران داخلی و خارجی را به جزیره ممنوع کند. از نظر بسیاری از گردشگران، بوراکای بهترین جزیره دنیاست، آنقدر آرامش بخش و زیبا که چشم اندازهای جذابش می تواند همیشه سوژه عکاسان و طبیعت دوستان باشد. بوراکای یکی از محبوب ترین جزایر گردشگری فیلیپین است، جزیره ای با تفریحات و ماجراجویی های بسیار. مثل بسیاری از جزیره های استوایی جنوب شرقی آسیا اینجا جزیره ای محبوب و پرطرفدار است به طوری که در سال گذشته صنعت گردشگری برای این جزیره بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته است.

قایق سواری

یکی از محبوب ترن تفریحات جزیره بوراکای قایق سواری است. می توانید به مدت نصف روز به تورهای گردشگری محلق شوید، قایقی کرایه کنید و جزیره را دور بزنید. در این مدت به معروف ترین سواحل جزیره مثل ساحل کوروکودیل و ساحل پوکا می روید و ناهاری خوشمزه میل می کنید.

غواصی

شاید تماشای چشم اندازهای دریا و خیره شدن به افق برایتان خسته کننده شده باشد اگر این طور است به دنیای زیر آب وارد شوید! غواصی یکی دیگر از دلایل محبوبیت این جزیره است اصلا مگر می شود به این جزیره بکر و بهشتی پا گذاشت و تماشای دنیای زیر آب را نادیده گرفت؟! گردشگران زیادی هستند که به فیلیپین می روند تنها برای غواصی در میان جانوران کمیاب دریایی، جانورانی که نمونه آن ها در هیچ اقیانوس دیگری پیدا نمی شود. خوشبختانه در سراسر جزیره حدود ۱۵ سایت غواصی هست که منتظرند تا شما را به دنیایی ناشناخته و پر از جذابیت ببرند. در زیر این آب های فیروزه ای گنجینه ای از مرجان ها، تونل های آبی و غارها ماجراجویان را سرشار از شور و هیجان می کنند.

ورزش های ساحلی

در سفر به بوراکای توپ را فراموش نکنید! چه عاشق فوتبال ساحلی باشید و چه به دنبال والیبال ساحلی باشید در هر دو صورت زمینی مناسب برای این ورزش های مفرح را در کنار ساحل پیدا می کنید.

غذاهای خوشمزه

بوراکای بهشت شکم گردان است در اینجا رستوران های دریایی زیادی برای انتخاب وجود دارد کافیست کمی در امتداد ساحل قدم بزنید تا با دیدن تنوع رستوران ها و غذاهای خوشمزه ی دریایی غافلگیر شوید.

تماشای غروب آفتاب

بدون شک جزیره ای رویایی با چشم اندازهای خیال انگیز و کارت پستالی غروب های دل انگیز جذابی دارد که از تماشای آن سیر نمی شوید پس در هر کجای جزیره که هستید در نزدیکی غروب خودتان را به ساحل برسانید و منتظر غروب خورشید بمانید.

شیرجه از صخره

پریدن از روی صخره ای بلند به میان آب های فیروزه ای یکی از محبوب ترین تفریحات ماجراجویان است. این جزیره ۵ سکو برای شیرجه دارد که ارتفاع بلندترین و کوتاه ترین آن ها به ترتیب ۱۳ و ۳ متر است.

سافاری

سوار بر خودروی ATV  به سمت بلندترین قله جزیره یعنی کوه لوهو بروید البته توقع نداشته باشید که این مسیر کوهنوردی به اندازه ی  مسیر کوهنوردی آتشفشان مایون چالش انگیز باشد اما اگر تا به حال این ماجراجویی را تجربه نکرده اید حتما آن را انجام دهید.

منبع: باهور

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

تصاویر منتشره از لیلا بلوکات در سفر به ایتالیا

 

افراد مشهور و بویزه هنرمندان و بازیگران سینما و ورزشکاران  و بعبارتی امروزی تر سلبرتی ها همیشه در کانون توجه مردم و رسانه ها بوده و کوچکترین خبر از زندگی و احوالات شخصی آنها همیشه مورد علاقه طرفدارانشان بوده است. کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبوده و هر از چندگاهی اخبار و تصاویری از سلبرتی ها در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر میشود که بعضا منجر به جنجال و تکذیب و تایید های متعاقب آن میگردد.

در چرخ فلک امروز  شما را تماشای تصاویری از سفر هنرمند مشهور و عزیز کشورمان سرکار خانم لیلا بلوکات به کشورهای ایتالیا و هلند را که در فضای مجازی بطور گسترده ای منتشر شده بود دعوت مینماییم :

 

 

 

 

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

پارک آبی اوشن کیش را در سفر به کیش حتما ببینید

پارک آبی اوشن دارای 5.6 هکتار فضای روباز است و در جزیره کیش قرار گرفته است. این پارک آبی اولین تم پارک و اولین پارک آبی روبازی در ایران است.
 
;
 

پارک آبی اوشن دارای 5.6 هکتار فضای روباز است و در جزیره کیش قرار گرفته است. این پارک آبی اولین تم پارک و اولین پارک آبی روبازی در ایران است که تمی بر اساس داستان عجیب و جذاب قلعه خورشید ساخته شده است. تم پارک آبی اوشن در بهمن ماه سال 95 افتتاح گردید و دارای 13 راید، 4 استخر شنا و یک اسپا به اضافه دو رستوران، 4 محل برای نوشیدنی و دو منطقه خرید می باشد. پارک آبی اوشن دارای چندین ویژگی بومی می باشد از جمله رایدهای ویژه در منطقه است و همچنین روزهایی ویژه این پارک در اختیار بانوان است که این ویژگی برای کشورهای عرب موجود در منطقه حائز اهمیت می باشد.

هتل های کیش نزدیک به پارک آبی اوشن

  • (5343متر) هتل گاردنیا
  • (5632متر) هتل کوروش
  • (5841متر) هتل پارمیس

رستوران های نزدیک به پارک آبی اوشن

  • (2542متر) فودلند
  • (6389متر) کوه نور
  • (6566متر) میرموهانا
هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


دو شنبه 5 اسفند 1398
ن : بنفشه

توقف پروازها به ایران؛ هشتگ مرز با ایران را ببندید داغ تر از همیشه

در پی اعلام مرگ 5 نفر در اثر شیوع ویروس کرونا در ایران بسیاری از کشورهای همسایه به فکر جلوگیری از ورود این ویروس به کشور خود شده و به دنبال اقداماتی در این زمینه هستند. در این بین دولت عراق دستور به بستن مرز زمینی با ایران داده و خواستار ورود گردشگران و اتباع عراقی مقیم ایران شد، شرکت هواپیمایی عراق نیز اعلام کرد پرواز‌های خود به این کشور متوقف شده است.

همچنین در دیگر کشور همسایه ایران یعنی ترکیه، فخر الدین کوجا وزیر بهداشت این کشور با حضور در یکی از شبکه های تلویزیونی گفت: در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اعلام شد که از 758 مورد مشکوک 18 مورد آن مثبت بوده و از این شمار 5 تن جان باخته اند. از روز یکشنبه ارایه گواهی سلامت پزشکی مسافران ایران اجباری خواهد شد. با اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه افراد متقاضی ورود به ترکیه از مرز ایران معاینه شده و دوربین‌های حرارتی نیز در گذرگاه‌های مرزی ترکیه با ایران نصب می‌شود.

از طرفی کاربران شبکه‌ های اجتماعی در ترکیه از روز پنج‌شنبه با استفاده از هشتگ "مرز با ایران را ببندید"، از مسئولان کشور خود خواستار مانع حضور گردشگران ایرانی و ورود احتمالی ویروس کرونا به آن جا شده اند.

شرکت هواپیمایی کویت ایرویز نیز در صفحه تویتر خود، شامگاه پنج‌شنبه خبر توقف پروازهایش به ایران را اعلام کرد. این شرکت اشاره کرد که به دستور وزارت بهداشت کویت و اداره کل هواپیمایی این کشور، به‌ دلیل شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق پروازها به ایران در دستور کار قرار گرفته است.

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

رستوران های پرطرفدار شهر باکو را بشناسیم

بهترین رستوران های شهر باکو

شهر باکو پایتخت پر رونق کشور آذربایجان، شهری پر جنب و جوش با تاریخچه ای غنی می باشد که به دوران امپراتوری روم باز می گردد. باکو شهری قدیمی و در عین حال به روز و پیشرفته می باشد. در ادامه مطلب

همراه باشید تا بهترین رستوران های این شهر آذری را به شما معرفی کنیم.

همچنین اگر می خواهید در سفر به آذربایجان تمامی اطلاعات مورد نیازتان را یکجا بخوانید این مطلب را از دست ندهید:

Eleven Restaurant & Lounge

معرفی رستورانهای باکو

"ایلون رستوران" رستورانی ژاپنی در باکو است که در طبقه 11 هتل پارک قرار گرفته است و از آن منظره زیبایی از پایتخت آذربایجان دیده می شود. این رستوران باکلاس ،انتخابی عالی برای افرادی است که به سوشی و سایر غذاهای ژاپنی و آسیایی علاقمند هستند. شبها در رستوران ایلون موسیقی زنده نواخته می شود که آن را به محیطی منحصربه فرد تبدیل می کند.

Avaz Dining & Lounge

سفر به شهر باکو

در بین جاذبه های گردشگری باکو ، این رستوران، رستورانی سنتی می باشد که در آن برای نشان دادن فرهنگ بومی مردم آذربایجان علاوه بر غذاهای محلی این کشور موسیقی سنتی آذربایجان نیز نواخته می شود. منوی سنتی رستوران و همچنین غذای مخصوص سرآشپز، مشتریان را برای صرف این غذاهای خوشمزه وسوسه می کند. از غذاهای محبوب این رستوران می توان ماهی خاردار با زنجبیل و سبزیجات، سوپ کدوحلوایی و کباب بره را نام برد.

The ART Garden

باکو

رستوران "آرت گاردن" نیز از جمله رستوران های قلب باکو در بین دیدنیهای شهر باکو است که می بایست آن را امتحان کنید. فضای این رستوران فوق العاده عالی و دلباز می باشد. این رستوران شامل چندین اتاق غذاخوری اختصاصی می باشد که بدست هنرمندان محلی به صورت سنتی دکور شده اند. منوی رستوران شامل غذاهایی است که به سختی می توان در برابر آن ها مقاومت کرد. انواع شیرینی های کلاسیک، چای آذری که با سماورهای سنتی تهیه شده و همچنین اجرای موسیقی زنده را در این رستوران تجربه کنید.  آرت گاردن به واقع رستورانی لوکس و اعیانی می باشد.

Café City

دیدنیهای باکو

"کافه سیتی" در سال 2014 به عنوان کافه برتر سایت TripAdvisor شناخته شد. این رستوران مکانی بی تکلف و عالی با محیطی گرم، صمیمی و محبوب که قیمت های آن نیز مناسب می باشد. منوی رستوران شامل غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ مانند میگو سوخاری، دامپلینگ، بادمجان طبخ شده به روش شرقی، شیرینی سیب زمینی، رول گوشت دودی، انواع سالاد مانند میگو، سوپ تازه، پاستا، پیتزا، دسرهای خانگی مانند ترامیسو و بستنی می باشد.

Chinar

رستورانهای باکو

بدون شک رستوران "چنار" یکی از جذاب ترین رستوران های باکو می باشد. این رستوران که در کنار مجسمه قهرمان افسانه ای، بهرام گور قرار گرفته است سایه تنها درخت چنار پیر محل بر روی آن می افتد. رستوران چنار بهترین انتخاب برای صرف بهترین غذاهای آسیایی از جمله غذاهای چینی و تایلندی می‌باشد.

Derya Fish House

علاقمندان غذاهای دریایی می توانند در رستوران دریایی "دریا" لذت طعم خوشمزه این غذاها را تجربه کنند. این رستوران بزرگ، محلی عالی برای خانواده ها و کودکانشان و گروه های دوستان می باشد. همچنین رستوران دریا در بهترین قسمت شهر قرار گرفته است که در آن می توانید از  تماشای غروب خورشید لذت ببرید. غذاهای رستوران همگی از ماهی تازه مانند ماهی روتیلوس، کپور و انواع سالادهای مقوی می باشند.

ROOM Fine Art Winde & Dine

رستوران "ROOM" به خاطر نوع طراحی متفاوتش، به مهمانان رستوران این احساس را منتقل می کند که گویی در اتاق خود نشسته اند و به همین دلیل از سایر رستوران ها متمایز شده است. این رستوران متفاوت را به هیچ عنوان از دست ندهید. رستوران "ROOM" قصد دارد که با ارائه غذاهای باکیفیت و با نمایش عکسها و هنرهای زیبا در این رستوران، بهترین سرویس را به مشتریان خود ارائه دهد.

Sahil Bar & Restaurant

پس از اینکه در سواحل زیبای باکو قدم زدید و حسابی لذت بردید برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید بار و رستوران "ساحل بار" که از محبوبترین رستوران های باکو می‌باشد را انتخاب کرده و غذاها و نوشیدنی‌های آن را امتحان کنید. در این رستوران با ارائه خدمات عالی و پرتجمل می‌توانید نمای جدیدی از پیشرفت باکو را در آن مشاهده نمایید. منوی رستوران همانند دکوراسیون داخلی آن لوکس و اعیانی می‌باشد. در این منو انواع غذاهای محلی مانند کباب سنتی، مرغ و بره مخصوص موجود می باشد.

Scalini

رستوران "Scalini"رستورانی ایتالیایی در خارج از شهر باکو می‌باشد که طعم غذاهای مدیترانه ای را برای این پایتخت آذری به ارمغان آورده است. بدون شک این رستوران  برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای غذاها و رستوران های سنتی هستند بهترین گزینه می‌باشد. رستوران Scalini حال و هوای رستورانی خانوادگی در شهری کوچک از شهرهای ایتالیا را تدائی می‌کند. منوی رستوران شامل تعداد زیادی از غذاهای محبوب ایتالیایی می‌باشد.

Sumakh

رستوران سماغ که در سایت TripAdvisorبهترین رستوران سنتی- مدرن شهر در سال 2014 شناخته شد، درست در میانه شهر باکو قرار گرفته است. فضای این رستوران با استفاده از طراحی داخلی و نقاشی‌های مدرن متعلق به هنرمندان معروف و در عین حال استفاده از فرش‌های آسیایی، فضایی  بسیار خاص و منحصر به فرد و ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را برای مهمانانش فراهم کرده است. آشپزخانه رستوران در معرض دید مشتریان و مهمانان رستوران قرار دارد که از آنجا شاهد فراهم شدن غذاهای آذری لذیذ و خوشمزه باشند.

منبع: سفر با تو

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: باکو, رستوران, رستورانهای باکو, سفر,


دو شنبه 21 بهمن 1398
ن : بنفشه

موسو امپراطوری زنان-قبیله زنان چند شوهره!!!

موسو کجاست؟

قبیله یا قومی به نام موسو (Mosou) در استان‌های یون‌نان و سیچوآن در کشور پهناور چین و در نزدیکی تبت زندگی می کنند که آداب و رسوم عجیبی برای ازدواج دارند.این سرزمین را بدلیل آداب و رسوم نادر و بویژه پدیده رایج چند همسری آنجا قلمرو امپراطوری مطلقه زنان نامیده اند.

مردم موسو بصورت قبیله ای و  با جمعیتی در حدود چهل هزار نفر  در کلبه‌های چوبی و پیرامون دریاچه لوگو در ارتفاعات هیمالیا زندگی می کنند .  منطقه ای که تقریبا ۲۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و به دلیل دور بودن از شهر مردم این منطقه دارای عقاید متفاوتی در مورد مراسم ازدواج هستند و به همین علت از شهرت زیادی برخوردار هستند.یکی از آداب و رسوم سنتی و قدیمی در این ناحیه پیوند زناشویی متفاوت آنها است. به طوری که زنان در هنگام انتخاب فردی برای زندگی به راحتی در یک مسیر پیاده روی، مرد مورد نظر خود را انتخاب می کنند اما پس از این انتخاب، زن و مرد کنار یکدیگر زندگی نمی کنند بلکه همچنان در خانه خود و نزد پدر و مادر زندگی می کنند، ولی پس از تولد فرزندانشان مردها نقش پدر و دایی و پدربزرگ آنها را به عهده می گیرند!!. به بیان دیگر این نوع پیوند زناشویی در این قوم به ازدواج گذری شهرت دارد که با عقاید سنتی مربوط به ازدواج تضاد زیادی دارد.

از گذشته تا به امروز بر اساس جامعه‌ای ماتریارچی (matriarcha) زنان تصمیمات مهم مربوط به امور را برعهده دارند و در نتیجه بعد از مرگ مادر ارث او به فرزندان دختر او می‌رسد که این مسئله شامل زنان موسویی می شود..

در این جامعه مادرسالار هیچ مراسم رسمی برای ازدواج برگزار نمی‌شود و زن و شوهر به صورت مخفیانه با هم ملاقات می‌کنند. هر زنی می‌تواند مرد مورد علاقه‌اش را به خانه دعوت کند و هر مردی نیز می‌تواند این درخواست را از زن مورد علاقه‌اش کند.

از آنجا که قبیله موسو جامعه‌ای مادرسالار است اموال از مادر به ارث می‌رسد و مشکلی در تقسیم ارث ایجاد نمی‌شود. اغلب زن‌ها نیز پدر فرزند خود را می‌شناسند و او را به فرزندشان معرفی می‌کنند.

هرچند یک زن می‌تواند هرگاه که خواست شریک جنسی دیگری را برگزیند اما بیشتر زنان در یک زمان فقط با یک مرد در ارتباط هستند.

 امروزه بیشتر مردمان قبیله موسو روابط طولانی‌مدتی را تشکیل می‌دهند که در برخی موارد تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کند. برخی محققین حوزه مردمشناسی بر این باورند که این تغییر در سال‌های اخیر و تحت تأثیر فرهنگ سایر نقاط چین از جمله  چینی‌های هان ایجاد شده و در گذشته بیشتر افراد به طور همزمان چندین شریک جنسی داشته‌اند و برخی از زنان سالمند موسو می‌گویند که تا سی یا چهل! یا حتی تا پنجاه شریک جنسی نیز در طول عمر خود داشته‌اند.

اکثر زنان پدر فرزند خود را می‌شناسند و شرم آور و مایه خجالت است که زنی نداند پدر فرزندش چه کسی بوده‌ است. با این حال تنبیه اجتماعی خاصی نیز برای چنین زنان و چنین فرزندانی وجود نداشته و فرزندانی که پدرشان را نمی‌شناسند آن را پنهان نمی‌کنند. وقتی زنی فرزندی به دنیا می‌آورد، پدر فرزند به همراه مادر و خواهرانش به خانه او رفته و برایش هدیه می‌برند. بچه‌ها اگرچه با پدرشان زندگی نمی‌کنند اما در جشن سال نو برای ادای احترام به خانه پدر رفته و پدر در زندگی آنها نقش مهمی دارد!

هرچند که زنان در قبیله موسو قدرت را در دست داشته و امپراطور سرزمینشان محسوب میگردند ولی  این بدین معنی نیست که زندگی بسیار راحتی را پشت سر می گذارند. چراکه مجبورند کارهای زیادی همچون آشپزی، نظافت و شست و شو و همچنین بافندگی و سایر امورات عمدتا زنانه… را انجام دهند. مردان نیز به چوپانی و چرای دام، ماهیگیری و ذبح حیوانات مشغولند و در برخی مسائل زنان با آنان مشورت می کنند.

  و باز یک نکته تقریبا عجیب اینکه خانواده‌ها به طور کلی کاری به روابط عاشقانه فرزندان خود ندارند و آنها پس از سن بلوغ در این مورد آزادی کامل دارند. البته مادر ارشد خانواده ممکن است دخترش را از رابطه با شخص خاصی منع کند اما به ندرت این اتفاق می‌افتد.

مراسم بلوغ دختران و پسران موسوها در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی برگزار می‌شود. تا این سن دختران و پسران لباسهای مشابه می‌پوشند اما بعد از آن دختران دامن و پسران شلوار می‌پوشند و بایستی مقررات زیادی را رعایت کنند اما از این پس آزادی بیشتری به دست می‌آورند. دخترها صاحب اتاق شخصی می‌شوند و از هنگام بلوغ این اجازه را دارند که هر مردی را برای اقامت شبانه به اتاق خود راه بدهند.

 منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: موسو, چند شوهری, قبیله زنان چند شوهره, امپراطوری زنان, سفر, توریسم,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

خر قبرس!

خر قبرس

خر قبرس

در قبرس دو نژاد خر وجود دارد که یکی قهوه‌ای رنگ و درشت جثه است که نژاد خوب و باهوشی هستند و گفته میشود از نژاد خرهای فرانسوی باشند و در قبرس شمالی زیست می‌کنند.
نژاد دیگر خاکستری و کوچک جثه‌تر است که از آفریقا به این کشور آورده شده است و بیشتر در قبرس جنوبی زیست می‌کنند.
بعد از جنگ جهانی دوم، کشور آمریکا در طرحی به نام طرح بصورت غیر نقدی بود و عمدتاً شامل تجهیزاتی بود که برای سربازان آمریکایی در جنگ تدارک دیده بودند و حالا دیگر روی دستشان باقی مانده بود.
یکی از این کشورهایی که این کمک‌ها نصیبش شد ایران بود.
به عنوان مثال چندهزار توالت فرنگی که برای سربازان در پایگاه‌های نظامی ساخته شده بود به ایران ارسال شد و ایران هم آنها را به عشایر داد اما از آنجا که آب سیفون آنها نصب نشد، عملاً یکبار مصرف شدند.
اما یکی از کمک‌هایی که آمریکایی‌ها به ایران ارسال کردند ۱۰۷ الاغ بود که نه در آمریکا تولید شده بود و نه برای سربازان. اینها به قیمت بالایی از کشاورزان قبرسی خریداری شده بود و معلوم نیست به چه دلیلی به ایران ارسال شد.
ارسال این الاغ‌ها به ایران سوژه طنز روزنامه‌های زمان مصدق شد و آنرا به باد تمسخر گرفتند و از آن ضرب المثل “خودمون خر کم داریم، از قبرس خر می‌آورند” را ساختند.

منبع:جهانگردی با شهاب چراغی

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: شهاب چراغی, سفرنگار, جهانگردی, خر قبرس, سفر و گردشگری,


جمعه 18 بهمن 1398
ن : بنفشه

چابهار سرزمین همیشه بهار!

چابهار یکی از شهرهای دیدنی زیبای ایران است که سفر فوق العاده ای را برایتان میسازد ، در این مقاله به سه تا جاهای دیدنی چابهار سر میزنیم تا در انتخاب سفر کمکون کنه

درک چابهار :

تصور کنید در ساحلی شنی قدم می‌زنید و صدای موج‌های خروشان گوشتان را نوازش می‌دهد و از سُرخوردن شن‌ها بر زیر پایتان چنان غرق سرور می‌شوید که توصیف آن برایتان سخت می‌شود و هر چه جلوتر می‌روید شن‌ها به ماسه‌ها تبدیل‌شده و لذت راه رفتن با پای‌برهنه را در سرتان زنده می‌کند و دیگر حدی از لذت را برای آن نمی‌توانید تصور کنید که ناگاه صخره‌های بلند در مقابل دیدگانتان قد علم کرده و زینت بخش ساحلی می‌شود که تپه‌های کوتاه آن تا حال فقط حکم رانان کوچکی بودند و اما حالا با حضور پادشاهی چون صخره‌ها خود را خرد و کوچک می‌پندارند اما همین پادشاهان نیز وقتی زیبایی و آثار زندگی سواحل مرجانی را می‌بینند رنگ‌باخته و در برابر امیری آن‌ها کوتاه می‌آیند خصوصاً هنگامی‌که ماهی و لاک‌پشت‌ها را در آنجا شناکنان زیستگاهی را برای خود پدید آورده‌اند و حیات را فریاد می‌زنند، این توصیف ساحلی چهار طرح درک چابهار است که اگرچه در سواحل مکران جا خوش کرده چون در 170 کیلومتری چابهار است آن را با این نام می‌شناسند.

زیبایی درک چابهار اگرچه با ساحل چهار طرحش به‌قدر کافی گویا است اما جاذبه‌های دیگر آن طاقت را از کف برده و با تماشای آن‌یک حس تکرار نشدنی را در وجود بیننده زنده می‌کند، درخت‌های نخل، کوه‌های مریخی، چشمه‌های آب شیرین، جنگل‌ها که هر یک به‌تنهایی صحبتی مفصل در باب جاذبه‌هایشان را می‌طلبد و این تکه از زمین را مانند جواهری در هزار پوشش ناپیدا گردانیده و امروز در دست بشری است که تشنۀ بازگشت به خود و زخمی فناوری‌های روزی که جز سردرگمی و زیاده‌خواهی ارمغان نیک کمتر داشته قرار داده است تا جرعه‌جرعه و به‌قدر کفایت از آن بهره برده و شفا یافته و مسرور دوباره به‌سوی کاشانۀ خود بازگردد.

اگر به داخل روستای درک چابهار بروید آنجا را پر از باغ‌های میوه‌های گرم سیری می‌یابید که هوش ازسرتان می‌برد و بدین ترتیب میوه دوستان را به بهشتی از میوه هدایت می‌کند و این وفور نعمت از صدقۀ سر همان چاه‌های آب شیرین است که در کنار آب‌شور دریا مانند معجزه‌ای از زمین بیرون آمده و نتیجه‌اش درختان سر به فلک کشیده‌ای مانند نخل است.

تالاب صورتی لیپار :

تا زمانی که به یاد داریم دریا آبی بوده و همین رنگ بیانگر اصالت آن است و گمان اینکه زمانی بتوان آن را بارنگ دیگری مشاهده کرد دور از ذهن هر فرد است اما در مکانی نزدیک سواحل دریای عمان پدیده‌ای را شاهد خواهید بود که تصورتان را در مورد دریا و رنگ آن دگرگون خواهد کرد، تالاب صورتی لیپار می‌تواند دریایی بارنگ صورتی و گاه سرخ را برای شما به تصویر بکشد که این رنگ عنصر وجودی خود را از تجمع فیتوپلانگتون‌های گیاهی گرفته و هرچه این تجمع بیشتر باشد بر رنگ آب نیز افزوده می‌گردد.

علت اصلی به وجود آمدن رنگ تالاب صورتی لیپار را می‌توان قدرت کششی بیان کرد که جزر و مد به وجود می‌آورد این کشش علاوه برجذب بیشتر فیتوپلانگتون‌ها باعث جذب مواد معدنی موجود در آب دریای عمان نیز می‌شود ازاین‌رو آب‌هایی غنی و دارای رنگ هم رشد گیاهان بسیاری را در اطراف این تالاب به وجود خواهد آورد و محیط مناسبی را برای زیست انواع مختلف پرندگان فراهم می‌کند بدین ترتیب می‌توان آن را زیستگاه جانوری مناسبی به‌حساب آورد.

تالاب صورتی لیپار :

دریایی سرخ در کنار غروب آسمانی به همین رنگ و برخورد سرخی زمین با آسمان لحظاتی تکرار نشدنی را برای مسافران فراهم می‌کنند، تالاب صورتی لیپار آنگاه‌که در کنار آبی آسمان است تضادی چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد و آنگاه‌که با آسمان سرخ هم‌پیمان و هماهنگ می‌شود زیبایی و شگفتی بی‌نظیری را بر صحنۀ این تالاب به درخشش درمی‌آورد و در هردو حالت می‌تواند اعجاب بیننده را برانگیزد و وسوسه اقامت طولانی‌تری در این مکان را در آن ایجاد نماید وجود کمپ‌های مسافران برای دیدن شب‌های این تالاب دیدنی، نوید زیبایی وصف‌ناپذیر این سراپا ناز است.

اگر هدف برای شما از بودن در کنار موج‌ها رسیدن به آرامشی است که بتوانید با آن انرژی یک‌ساله‌ای را برای ادامه راه زندگی کسب نمایید انتخاب تالاب صورتی لیپار بهترین و ناب‌ترین گزینه‌ای است که شمارا با صدای موج و آوای پرندگان و بازی رنگ به هر آنچه آرزوی می‌کردید به‌یک‌باره می‌رساند و خستگی کار و فعالیت یک‌ساله را از شما گرفته و توان ازدست‌رفتۀ شمارا احیا می‌کند و خنکای صبح دمش، چنان در اعماق روحتان نفوذ می‌کند و چنان شمارا به تسخیر جادوی افسونگر رنگ‌ها مهمان می‌کند که نتوانید همپای زیبارویی چون آن را بیابید.

کوه‌های مریخی چابهار :

اگر از آن دست افراد هستید که صعود به قله بعد از قدم زدن در ساحل دریا جزء دومین اولویت‌های شما است پیشنهاد مابعد از دیدن نمودن از تالاب لیپار این است که به سراغ کوه‌های مریخی چابهار رفته زیرا آنجا بهترین مکان برای دست‌یابی شما به رؤیایتان است که در سر می‌پرورانید، این کوه‌ها ویژگی منحصربه‌فرد خاصی نسبت به دیگر کوه‌ها دارد و آن وجود بقایای سخت‌پوستان و ماهی‌ها بر روی این کوه است که شمارا به شگفتی وامی‌دارد و دلیل وجود آن‌ها ناپیدا بودن این قسمت از زمین درگذشته‌های بسیار دور در زیرآب و بیرون آمدنش بعد از زمانی چند است که این صحنه‌های زیبا را بر روی آن به وجود آورده.

کوه‌های مریخی چابهار :

به‌هرحال نوع طراحی ویژه و منحصربه‌فرد آن‌که دقیقاً مانند کوه‌های موجود در کره مریخ است نام کوه‌های مریخی چابهار را برازندۀ آن قرار داده است با این تفاوت که سرخی آسمانی آن کوه‌ها در اینجا به خاکستری زمینی تبدیل گشته و صدف و ماهی‌ها زینت‌بخش و به جاذبۀ گردشگری این کوه‌ها اضافه نموده است و همانطور که در سایت ویکی مپیا آمده اگر یک سنگ‌نورد با تجهیزات لازم باشید می‌توانید این سنگواره‌ها را خود از نزدیک دیده و به قله این کوه‌ها که گاه به بیش از 100 متر نیز می‌رسد صعود کرده و زیبایی‌های اطراف را بهتر مشاهده کنید.

بریم چابهار

اگر اهل گشت‌وگذار هستید و پای سفر داشته و مایلید مناطقی چون درک چابهار، تالاب صورتی لیپار و کوه‌های مریخی چابهار را با چشم خود ببینید آژانس مسافرتی فارا گشت کورش کبیر می‌تواند با معرفی بهترین تور چابهار ، هتل و امکانات مناسب شمارا در این مسیر همراهی نماید تا بتوانید از این مناظر زیبا و بکر بدون کوچک‌ترین نگرانی دیدن نموده و با تهیه بلیت راحت‌ترین سفر ممکن را تجربه نمایید.بهترین مطالب دنیای سفر و گردشگری را میتوانید در چرخ فلک ببینید.

منبع:سایت راهنما سفر

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

معرفی بهترین هتل‌های ایران در سال ۲۰۱۹

به گزارش هتل‌نیوز، وب‌سایت جهانی Tripadvisor به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرجع حوزه گردشگری جهان، بهترین هتل‌های ایران در سال ۲۰۱۹ به انتخاب کاربران خود را به شرح زیر معرفی کرد.

۱ – هتل زندیه شیراز 

۲ – هتل بزرگ داریوش جزیره کیش 

۳ – هتل اسپیناس پالاس تهران

۴ – هتل نیلو تهران

۵ – هتل اسکان تهران

۶ – هتل‌ مجلل درویشی مشهد

۷ – هتل اسپیناس خلیج فارس تهران

۸ – هتل‌ مشیرالممالک یزد

۹ – هتل بزرگ شیراز 

۱۰ – هتل پارسیان آزادی تهران

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


16 بهمن 1398
ن : بنفشه

خیابان های مشهور | تارگووی باکو

خیابان های مشهور | تارگووی باکو

خیابانهای هر شهر به مثابه مرکز تجاری و فرهنگی و اجتماعی آن شهر و یک کشور میباشند و در برخی مواقع شهرت یک خیابان از بسیاری از جاذبه های طبیعی و فرهنگی یک منطقه فراتر میروذ. شانزه لیزه در فرانسه یا وال استریت در آمریکا و خیابان پنجم در لندن تنها نمونه هایی از این دست بشمار میروند.در چرخ فلک قصد داریم  هر از چند گاهی به معرفی برخی از مشهورترین خیابانها که شهرتی جهانی پیدا کرده اند بپردازیم.

 

با ما همراه باشید تا با خیابان نظامی فعلی و تارگووی(Targoviy) سابق واقع در شهر باکو کشور آذربایجان آشنا شویم:

خیابان نظامی جزو قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای پایتخت آذربایجان به شمار می‌رود. رفتن به خیابان تارگوی باکو هم فال و هم تماشا است؛ در خیابان نظامی باکو علاوه بر دیدن بی‌شمار مکان دیدنی، قادر به خرید از معتبرترین برندهای دنیا نیز خواهید بود.

جذابیت خیابان نظامی نظامی باکو در این است که از معماری سنتی و قدیمی و در عین حال بافتی به‌روز و لوکس بره می‌برد، در نتیجه حین راه رفتن در سرتاسر آن، حس کاملا متفاوتی خواهید داشت. در این خیابان مکان‌های دیدنی متعددی وجود دارد،

اطلاعاتی درباره خیابان نظامی باکو

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، نام خیابان نظامی برگرفته از نظامی گنجوی، شاعر پرآوازه پارسی زبان است. این خیابان در سال 1864 ایجاد شد و از آن زمان به بعد همواره رشد داشته است. محبوبیت این بخش از شهر باکو به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهره

اروپایی کشوری در همسایگی ایران، سبب شده برندهای بین المللی و مطرح بسیار زیادی حداقل یک شعبه در آن تاسیس کنند.

به همین دلیل هر آن چه برای دست پر بازگشتن به منزل از سفر خارجی خود به آن نیاز دارید، در خیابان نظامی باکو پیدا خواهد شد. بهتر است گول ظاهر تقریبا سنتی و قدیمی خیابان تارگوی باکو را نخورید، چرا که جزو گران‌ترین خیابان‌های دنیا به شمار می‌رود! در نتیجه خرید کردن در آن جیبی پرپول می‌طلبد! گفتنی است سفارتخانه کشورهای نروژ، آلمان، هلند و اتریش در این خیابان واقع شده‌اند.

تاریخچه خیابان تارگوی باکو

در سال 1859 زلزله‌ای شدید در منطقه رخ داد و در پی آن منطقه شامخای به طور کامل تخریب شد. دولت وقت کشور آذربایجان در زمان بازسازی تصمیم گرفت این منطقه را به پایتخت تبدیل کنند. در ادامه نام باکو روی شهر نهاده شد. در قسمتی از پایتخت جدید که امروز خیابان نظامی در واقع شده است، با گذر زمان فروشگاه‌ها و کاروان‌سراهای متعددی ساخته شد.

این روال تا جایی پیش رفت که خیابان تارگوی تبدیل به مرکز تجاری شهر شد. نام آن در ابتدا تارگوی یا ترگوایا بود، اما نام آن در سال 1925 میلادی برای احترام نهادن به شاعر بزرگ آذری، به خیابان محمد فضولی تغییر یافت. در سال 1939 و همچنین 1940 باز هم اسم این خیابان تغییر کرد، تا این که در سال 1962 میلادی نام خیابان نظامی روی آن نهاده شد و تا امروز دیگر تغییر نکرد.

بد نیست بدانید از نظر شهرت و اعتبار، خیابان نظامی همرده معروف‌ترین خیابان‌های شهرهایی همچون نیویورک و پاریس قرار می‌گیرد. این خیابان ظرفیت پر کردن وقت شما برای چند روز کامل را دارا است، به طوری می‌تواند درونش به مکان‌های دیدنی متعددی مراجعه کرد، اجناسی از برندهای گوناگون خرید و در رستوران‌هایی متنوع غذا خورد.

 

پیش از برنامه‌ریزی برای خرید از خیابان تارگوی باکو، بالا بودن قیمت محصولات فروشگاه‌های آن را در مد نظر داشته باشید، هر چند به خاطر اورجینال بودن آ‌ن‌ها، بیشتر مسافران این هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

تارگوی به میدان فواره منتهی می شود که شامل 12 فواره در مجاورت یگدیگر هستند . این فواره ها از دیواره های ایچری شهر تا خیابان استقلال ادامه دارد وبیشتر رویداد ها و فستیوال ها در آن برگزار می شود.در این خیابان مجسمه های زیادی نیز وجود دارد که می توانید در کنار آنها عکس بگیرید.

گفتنی است که تارگوی به زبان روسی معنای بازار و تجارت می دهد و در گذشته این خیابان محل خیمه گاه تجار روسی بوده که در بیرون از دیوار های شهر قدیم باکو قرار داشته است .

منبع با اندکی تلخیص: چرخ فلک

 

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


چهار شنبه 16 بهمن 1398
ن : بنفشه

پل صلح تفلیس | گرجستان

پل صلح تفلیس | گرجستان

 

گرجستان کشوری با تاریخچه ای غنی و افسانه های بسیار است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. یکی از جاذبه های بی نظیر آن پل صلح تفلیس است.برای آشنایی با این پل زیبای همسایه با سفرانه همراه باشید.

پل صلح تفلیس یک پل پیاده‌رو بر روی رود کر در تفلیس، پایتخت گرجستان است. این پل ۱۵۰ متری به دستور شورای شهر تفلیس برای ایجاد بنایی معاصر به منظور ارتباط بخش قدیمی تفلیس با بخش مدرن آن ساخته شد.این پل زیبا و بی نظیر از مصالح فولاد و شیشه توسط معمار ایتالیایی Michele De Lucchi ساخته شده است.

افتتاحیهٔ رسمی این پل در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ بود. این پل بر روی رود کر نمایی منحصر به فرد از کلیسای متخی، محلهٔ ناری‌کالا و مجسمهٔ واختانگ یکم، و در طرف دیگر کلیسای جامع تثلیث تفلیس، پل باراتاشویلی و کاخ ریاست جمهوری را دارد.

این پل مخصوص عابر پیاده که دو بخش قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می کند، خیابان Erekle II Street که خیابانی پر از کافه و مخصوص عابرین پیاده است را به پارک ریکه متصل می کند.

پارک ریکه

یک فضای تفریحی در شهر قدیمی، پارک ریکه (Rike Park)میباشد. در طول شب های تابستان، مردم محلی و بازدیدکنندگان از «رقص فواره ها» ترکیب شده با موسیقی و نمایش نور لذت می برند.

مهمترین جاذبه این پارک همان پل صلح تفلیس است. می توانید بعد از بازدید از پل صلح به این پارک بروید و ساعاتی را در آرامش استراحت کنید و از مناظر و جاذبه های اطراف آن لذت ببرید.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.