وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

پنج شنبه 14 فروردين 1399
ن : بنفشه

درباره خطوط نازکا چه می دانید؟

درباره خطوط نازکا چه می دانید؟

خطوط نازکا (Nazca Lines) را می توان یکی از عجایب دنیا دانست که دارای رازهایی پنهان در درون خود می باشد. دریاتور در مطلب زیر شما خوانندگان محترم را با این خطوط عجیب به طور کامل آشنا می کند.

با ما همراه باشید تا درباره خطوط نازکا بیشتر بدانید؛

 

درباره خطوط نازکا چه می دانید؟

خطوط نازکا مجموعه‌ای از خطوطی است که در صحرای نازکا که یک دشت بایر در پرو می باشد واقع شده. این دشت ۸۰ کیلومتر بین شهرهای نازکا و پالیا قرار دارد. خطوط توسط فرهنگ نازکا بین ۲۰۰ (ق.م) تا ۷۰۰ م خلق شده‌ است.
مرکز ماریا ریچ یک سازمان مختص حفاظت از خطوط نازکا، آلودگی و فرسایش ناشی از جنگل زدایی را مهمترین عامل برای به خطر افتادن خطوط اعلام کرد. این خطوط دارای عمق ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر هستند و می‌توانند به راحتی شسته شوند. همچنین این خطوط توانایی پایداری در مقابل باران های شدید را ندارند.

این خطوط با برداشتن سنگ ریزه‌هایی با پوشش اکسید آهن که سطح صحرای نازکا را پوشانده، ساخته شده است. در جاهایی که این سنگفرش برداشته شده، تضادی با رنگ روشن سطح زیری بوجود می‌ آید.
در این دشت چند صد خط ساده و شکل‌های هندسی و همچنین بیش از ۷۰ شکل حیوان، حشره و انسان وجود دارند. مساحتی که این خطوط را پوشش می‌دهد، تقریباً ۵۰۰ کیلومتر مربع می باشد و بزرگ ترین شکل‌ها در حدود ۲۷۰ متر درازا دارد. این خطوط به دلیل خشکی بسیار زیاد، باد کم و شرایط آب و هوایی ثابت منطقه نازکا، باقی مانده‌اند. صحرای نازکا یکی از خشک ترین مناطق زمین است و دمای آن در تمام سال در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد می‌باشد، و همچنین کمبود باد کمک کرده این خطوط تا به اکنون قابل رویت باقی نگهداشته شوند.

نظرات گوناگون درباره خطوط نازکا

از زمان کشف این خطوط تخیلاتی در رابطه با شیوه ها و انگیزه‌های ایجاد این خطوط بر سر زبان ها بوده.
باستان شناسی در مورد اینکه چه کسی آن ها را ساخته می گویند:
مردم نازکا خطوط را با استفاده از وسایل ساده و تجهیزات زمین پیمایی و نقشه برداری ایجاد کرده‌اند. تیرک های چوبی در انتهای برخی خطوط و سفال‌هایی که در برخی از مناطق نازکا پیدا شده، این فرضیه را نادرست می‌دانند. علاوه بر این محققان از جمله جو نیکل با استفاده از تکنولوژی ساده که در دسترس مردم نازکا بوده، و بدون دید هوایی شکل ها را دوباره ایجاد کرده. با نقشه‌های دقیق و تکنولوژی ساده یک تیم از افراد توانستند حتی اشکالی بزرگ‌تر را در طی چندین روز خلق کنند.
البته برخی نظریه پردازان (بدون استدلال علمی) نیز با اشاره به اینکه مردم دوران باستان قادر به خلق چنین خطوطی با استفاده از ابزارهای ابتدایی نبوده‌اند آن ها را به موجودات فرازمینی نیز نسبت می‌دهند.

بسیاری محققان عقیده دارند که انگیزه مردم نازکا، مذهبی بوده. یعنی خلق اشکالی که تنها خدایان از آسمان قادر به دیدن آن ها بطور واضح هستند.
فرضیه دیگری وجود دارد که مردم نازکا می‌خواستند تا به مناطقی که در افق دور واقع شده، جایی که خورشید و دیگر اجرام آسمانی طلوع یا غروب می‌کنند، اشاره کنند. این فرضیه توسط دو محقق ارزیابی و بررسی شد و هر دو نتیجه گرفتند که مدارک کافی برای توجیه نجومی وجود ندارد.

دیوید جوهانسون پژوهشگر دیگری بود که خطوط نازکا و ارتباط آشکار آن ها را با آبراه‌های زیر زمینی مورد بررسی قرار داده. جوهانسون برای ردیابی این تونل‌های آبی، گمانه زنی کرد و ادعا کرد که خطوط بیانگر این است که آیا زمین دارای آب هست یا نه. مناطق با بیشترین اشکال در حدود مناطقی با بیشترین مقدار آب زیرزمینی تمرکز یافته اند و معمولاً نزدیک به چاه‌ها و دیگر منابع آبی هستند. نظری که جوهانسون ابراز می‌کند اینست که ساکنانی که در یک چنین منطقه خشکی زندگی می‌کنند باید زمان زیادی را برای یافتن منابع آبی می‌گذراندند. به وسیله خلق یک نقشه با مقیاس بزرگ، می‌توانستند بطور دقیق بفهمند که کجا می‌توانند آب پیدا کنند. این خطوط بعداً اشکال مذهبی برای خدایان یا نام‌هایی که به هر یک از منابع آبی داده شد، تبدیل شد.

رابین ادگا (کسوف‌شناس) فرضیه داد که خطوط نازکا، خصوصاً اشکال حیوانی، انسانی و گل‌ها یک واکنش باستانی به اصطلاح «چشمان خدا» است که در طی یک کسوف کامل در آسمان آشکار می‌شود. یک سلسله از کسوف کامل که در سرتاسر جنوب پرو به وقوع پیوست، با زمانیکه خطوط و اشکال نازکا خلق شده بود، هم زمان بوده. یک خورشید گرفتگی کامل بطور واضح شبیه مردمک چشم و عنبیه یک چشم غول پیکر است در حالیکه به پایین نگاه می‌کند. تئوری دیگری ادعا می‌کند که خطوط نازکا باقی‌مانده «معابد راه رونده» هستند، جاییکه یک گروه بزرگ از عبادت کنندگان در امتداد یکی از خطوط که وقف شده برای یک ذات مقدس بوده، راه می‌رفتند. ساکنان دهکده‌های محلی می‌گویند که ساکنان قدیمی، تشریفاتی را روی این راه ها و اشکال انجام می‌دادند تا از خدایان تشکر کنند و ادامه داشتن باران و آب را از کوه های آند تضمین کنند.

همچنین بر طبق یک فرضیه از مایکل ویلانت، رساناهایی از جنس طلا یا مس روی زمین کشیده شده بود. این رساناها، به عنوان آنتن هایی برای جمع آوری فرکانس‌های بسیار پایین مگنت تلوریوم که در مناطق لرزه‌نگار مشخص تولید می‌شود، بوده است و این، چند روز قبل از وقوع زلزله اتفاق می‌افتاد. جنجالی ترین فرضیه مطرح شده درباره این خطوط توسط اریک فون دنیکن و در کتاب ارابه خدایان می‌باشد. او ادعا کرده که این خطوط در حقیقت فرودگاهی برای سفینه‌های فضایی بیگانه بوده.

 

منبع: دریاتور

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


پنج شنبه 14 فروردين 1399
ن : بنفشه

بسته حمایت از گردشگری رونمایی و اعلام شد

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی,گردشگری و صنایع دستی درباره جزئیات بسته حمایتی که به واسطه خسارت‌های وارد شده در زمان شیوع ویروس کرونا، به صنعت گردشگری بیان کرد: دولت سرانجام با بسته حمایت از واحدها و فعالان گردشگری موافقت کرد. پس از پیگیری‌های مستمر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دولت با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری با بسته حمایتی موافقت کرد.

بسته حمایت از گردشگری شامل موارد زیر می شود:

  •  تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی.
  • امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرح ۱۲ درصد.
  • امهال سه ماهه مالیات، اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده است
  • امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری.
  • تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی (آب، برق، گاز) به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی.
  • امکان استفاده از اوراق سرمایه در گردش طرح «گام» (گواهی اعتبار مولد با هدف تامین نقدینگی بنگاه‌های مالی بدون افزایش تورم)

همچنین تمدید دوره امهال موارد ذکر شده از سه ماه به شش ماه در دست پیگیری می باشد.

معاون گردشگری در همین باره تاکید کرد: واحدهای (گردشگری) که نیروی انسانی خود را در این مدت اخراج کرده‌اند نمی‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

آمار جمعیت بیکار شده در صنعت گردشگری به طور دقیق مشخص نیست اما با تعطیلی بسیاری از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی، تعداد زیادی از فعالان این حوزه بیکار شده اند.

آژانس داران از بسته حمایتی ناراضی بوده و معتقدند با توجه به حجم خسارات وارد شده به صنعت گردشگری این بسته برای جبران خسارت‌ها ناکارآمد است و این صنعت به تسهیلاتی مانند وام‌ کم بهره‌تر نیازمند است و باید راهکارهای اساسی تر ارائه شود.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 14 فروردين 1399
ن : بنفشه

تاریخ جدید المپیک توکیو مشخص شد!

تاریخ جدید المپیک توکیو مشخص شد

تاریخ جدید المپیک توکیو مشخص شد 

چندی پیش در خبرها خواندیم که المپیک ۲۰۲۰ ژاپن به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است. به گزارش سایتهای خبری امروز مطلع شدیم که کمیته بین المللی المپیک و برگزاری باز های المپیک بر سر تاریخ برگزاری بازی ها به توافق رسیده اند.

بر همین اساس قرار شد در تاریخ ۲۳ جولای سال ۲۰۲۱ بازی های المپیک توکیو برگزار شود و تاریخ اختتامیه بازی ها ۸ آگوست ۲۰۲۱ تعیین شد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


سه شنبه 12 فروردين 1399
ن : بنفشه

دمنوش هایی برای روزهای کرونایی

 دمنوش هایی برای روزهای کرونایی

این روزها با شیوع ویروس کرونا و قرارگرفتن در معرض انبوهی از اخبار و اطلاعات صحیح و ناصحیح در زمینه  ویروس کرونا  بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش داریم تا هم سیستم ایمنی بدن مان تقویت شود و هم بتوانیم تصمیم‌های درست بگیریم. برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید از غذا و دمنوش‌هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، استفاده کنیم.

انسان‌ها گاهی اوقات دچار اضطراب و استرس می‌شوند و این احساس اضطراب و ناراحتی برای هیچ فردی بیگانه نیست. زمان استرس، خوردن برخی گیاهان به صورت دمنوش می‌تواند به کاهش اثر این حالت و عوارض ناشی از آن، کمک کند. این دمنوش‌ها هم آرام‌بخش است و هم به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کند.

دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، جینسینگ، اکیناسه (سرخارگل)، گل پنیرک، ختمی و زوفا، بارهنگ، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند، نوشیدن این دمنوش‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیشگیری و به درمان این عارضه کمک می‌کند.

دمنوش کرونا

دمنوشی مناسب برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا

نوشیدن دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی، اسطوخودوس، بارهنگ و عناب نقشی مؤثر در بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا، رفع عفونت سینوس‌ها (سینوزیت) معده، سرفه و خارج کردن خلط از ریه‌ها دارد. برای این منظور باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و ۷عدد عناب داخل قوری ریخته و پس ز اضافه کردن آب‌جوش به آن صبر کنند تا دمنوش به خوبی دَم بکشد. هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کنید، این دَم‌کرده را می‌توان روزانه  چهار تا پنج لیوان میل کرد.

دمنوشی برای رفع عفونت بدن

افرادی که دچار عفونت بدن هستند باید یک قاشق غذاخوری از ترکیب گیاهان آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی و اسطوخودوس را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ مبتلایان به عفونت می‌توانند روزانه سه لیوان از این دمنوش را به همراه یک قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

دمنوش برای کرونا

دمنوش آویشن و شیرین بیان 

دمنوش دیگری که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد، دمنوشی از آویشن و شیرین بیان که می‌توانید آن را با عناب مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چایخوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب را در یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید. توجه کنید که این دستور دو بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار است.

البته برای کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف شیرین‌بیان بیش از ۳ تا ۴ هفته توصیه نمی‌شود.

گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان از قدیمی‌ترین و پر مصرف‌ترین دم کردنی‌ها در بین مردم ایران است.

آرام بخش اعصاب، تقویت کننده کلیه و کبد، نشاط آور و پیشگیری کننده از افسردگی است.
گل گاو زبان، سنبل‌الطیب و به لیمو را به همراه آب جوش در قوری دم کنید. اگر از رنگ سیاه گل گاوزبان خوش تان نمی‌آید چند لیمو عمانی را به قوری اضافه کنید.

 

دمنوش برای کرونا

عناب

این گیاه برای رفع استرس و اضطراب بسیار مفید است و به علت مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان، روند پیری پوست را کند می‌کند. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده‌ گلو و سینه است و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. این گیاه گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و سبب تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

 ۱۰تا ۱۵ عدد عناب را در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم و سپس از صافی رد کنید. از آن جا که عناب شیرین است، نیاز به شیرین کردن دمنوش آن ندارید اما می‌توانید از عسل و نبات نیز استفاده کنید.

دمنوش میوه گل رز

 میوه گل رز منبع خوبی برای ویتامین C است. حتی می‌توان گفت که این بهترین منبع ویتامین C است. شما می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را با یک فنجان میوه گل رز در روز به خصوص در این شرایط تقویت کنید.

دمنوش زنجبیل و عسل و لیمو

این دمنوش مانند معجزه‌ای سبب تقویت سیستم ایمنی بدنتان می شود. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این روزها نوشیدن این دمنوش را فراموش نکنید و برای اثربخشی بیشتر به آن مقداری عسل و لیمو اضافه کنید.

دمنوش دارچین ، فلفل سیاه و زنجبیل

این دمنوش با دارا بودن دارچین، فلفل سیاه و زنجبیل می‌تواند دمای بدن را حفظ کند. با نوشیدن این دمنوش بیماری‌ها نمی‌توانند به شما نزدیک شوند.

منبع: گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


یک شنبه 10 فروردين 1399
ن : بنفشه

نکته ای در مورد آمار گیر وبلاگ

دوستان سلام!

هنوز در ایام ابتدایی سال نو هستیم و خیلی از مشاغل بالاجبار تعطیل شدن و خیلی از افراد هم از جمله مثل من با اینکه دلمون میخواست قرنطینه بمونیم و توی خونه هامون باشیم تا کمکی کرده باشیم  در قطع زنجیره ویروس  کرونا و حمایت از کمپین بزرگ #در_خانه_بمانیم بالاجبار مجبوریم بریم سر کار !!!

از فرصت استفاده میکنم و دوباره سال نو رو تبریک میگم و در سال نو برای همه تندرستی و شادکامی آرزومندم.

و اما بعد...

این آمارگیر وبلاگ خیلی برنامه سرگرم کننده ایه .هر روز که میام و به وبلاگ سر میزنم آمار هفتگی و کلی ریست شده و کلان انگار هر چی دل خودش خواست نشون میده.حدود یه ماه قبل با در نظر گرفتن اینکه وبلاگم تازه تاسیس هست امار کلی بیشتر 1400 نفر بود الان شده 450 نفر! دیروز فکر کنم حدود 700 نفر بود(اگه درست یادم مونده باشه) خلاصه اینکه ما سر در نیاوردیم ولی کماکان به آمار های اعلامی اعتماد می کنیم!!

از دوستان اگه کسی داستان این آمارگیر رو میدونه اینجا تو کامنتها بزاره تا اگه احیانا سوال سایرین هم بوده باشه همگی مستفیض بشیم.

ممنون

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


یک شنبه 10 فروردين 1399
ن : بنفشه

حقایق جالب درباره مسجد جامع یزد مسجدی با بلندترین مناره جهان

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین بناهای تاریخی شهر یزد، مسجد جامع آن است. اصلاً این طور بگوییم که نماد این شهر مناره‌های بلند مسجد جامع یزد است که از دور دست هم قابل دیدن است. این مسجد با قدمت ۹۰۰ ساله‌اش توانسته به یکی از باارزش‌ترین مکان‌های دیدنی ایران تبدیل شود و گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را مجذوب خودش کند. خوشبختانه مسجد جامع یزد به عنوان یک اثر ملی در لیست آثار ملی ایران ثبت شده و برای حفظ و نگهداری از آن اقدامات لازم انجام می‌شود.

مسجد جامع یزد

تاریخچه مسجد جامع یزد

قدمت دور و دراز این مسجد باعث شده ساخت آن به دست افراد مختلفی بیافتد. در واقع تکمیل این بنا به دوره‌های صفویان، تیموریان، ایلخانیان و قاجاریان برمی‌گردد. بخش‌های مختلف مسجد جامع یزد در بازه‌ی زمانی ۱۰۰ ساله ساخته شدند و همین باعث شد که ساخت آن به افراد مختلفی نسبت داده شود. اما در بین آن‌ها شخصی به نام علاءالدوله کالنجار معروف‌ترین کسی است که در ساخت‌وساز مسجد جامع یزد نقش داشته است. کالنجار به عنوان حاکم یزد بین سال‌های ۴۷۴ تا ۴۹۸ شمسی برای احداث این مسجد عظیم نقشه‌های زیادی کشید ولی با فوت او پروژه نیمه تمام ماند تا چند سال بعد شخص دیگری ادامه این فعالیت را به عهده گرفت. شهر یزد در دوران زرتشتیان میزبان آتشکده‌های زیادی بوده؛ بعد ورود اسلام به ایران اکثر این آتشکده‌ها به مسجد تبدیل شدند. مسجد جامع یزد هم یکی از همین موارد است. با احتساب این موارد محل کنونی مسجد جامع یزد قرن‌هاست که محل عبادت پروردگار بوده است.

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

معماری اسلامی مسجد جامع یزد

این مسجد با مساحت ۹۸۰۰ مترمربعی در بخش مرکزی شهر یزد قرار دارد؛ طول آن ۱۰۴ متر و عرضش ۹۹متر است. چندین در ورودی و خروجی برای رفت و آمد به این مسجد بزرگ در نظر گرفته شده است. معماری خارق‌العاده‌ای که در ساخت این بنا پیاده‌سازی شده و ترکیب رنگ بی‌نظیر کاشی‌های این مسجد، توانسته آن را مثل یک نگین آبی رنگ، بین رنگ خاکی سطح شهر به رخ بکشاند. مسجد جامع یزد از یک ایوان، ۲ گرمخانه، گنبدخانه، ۲ شبستان و یک صحن بسیار بزرگ تشکیل شده است. مناره‌های مسجد جامع یزد ۵۲متر ارتفاع و ۸متر قطر دارند. گنبد مسجد جامع دوپوسته است و قطر لایه بیرونی آن ۱۷ متر می‌باشد.  پلان اصلی مسجد چهارگوش است، به همین دلیل آن را تقلیدی از پلان کعبه می‌دانند. مسجد جامع یزد امروز در ضلع غربی خیابان امام خمینی، محله دروازه شاهی واقع‌شده است.

سبک معماری این مسجد سبک آذری است که با نظر استاد پیرنیا برای ساخت مسجد جامع یزد از آن استفاده شده است. نمونه‌های این نوع از معماری را در هرات و بخارا هم می‌توان دید. به این روش، سبک مغول یا ایرانی-مغول هم گفته می‌شود. در طول تاریخ تغییرات زیادی روی این مسجد اتفاق افتاده است؛ مثلاً اضافه شدن ایوان مرمر، نصب کتیبه‌های جدید و ساخت رواق با گچ و آجر از جمله این موارد هستند. لازم به ذکر است مسجد کنونی از دوره قاجار تا به امروز تغییر نداشته است. قدیمی‌ترین کتیبه‌ای که در این مسجد وجود دارد به سال ۷۶۵ هجری قمری برمی‌گردد. این کیبه در ورودی شرقی مسجد قرار دارد و متن وقف‌نامه مسجد در آن نوشته شده است. مسجد جامع یزد یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های معماری در قرن نهم هجری به شمار می‌رود.

نکته‌ی جالبی که در مورد این مسجد وجود دارد این است که در مصالح آن از خاک کربلا و گلاب استفاده شده است. نمادهای زیادی در سرتاسر این مسجد وجود دارد که شیعی بودن آن را اثبات می‌کند. مثلاً ستاره پنج پری که نام‌های پنج تن آل عبا بر آن حک شده از جمله طرح‌هایی است که در کاشی‌های مسجد جامع یزد دیده می‌شود. برای نورپردازی و روشن شدن این مسجد هم از انعکاس نور و گچ‌بری‌های مخصوص کمک گرفته شده است. در تزئینات بی‌نظیر کار شده روی دیوارهای مسجد جامع، از کاشی‌کاری و طرح‌هایی با نام امام علی (ع) استفاده شده است. همین‌طور نمادهای مقدس مربوط به دوران ایران باستان که در تخت جمشید هم دیده شده، ما بین کاشی‌های این مسجد وجود دارد.

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 8 فروردين 1399
ن : بنفشه

همه چیز درباره میدان نقش جهان اصفهان

نام قبلی این میدان، میدان شاه بوده است و در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. این میدان و آثار تاریخی اطراف آن در زمان سلسله صفویه و به دستور شاه عباس اول و با الگو گرفتن از باغ نخجوان آذربایجان، ساخته شد. قبل از احداث مجموعه نقش جهان در محل کنونی باغی به نام “باغ نقش جهان” قرار داشته است که این باغ همچنین محل استقرار ساختمان‌های دولتی و کاخ فرمانروایان تیموری و آق‌قویونلوها بود.  این میدان، میدانی مستطیل شکل به درازای ۵۶۰ متر و پهنای ۱۶۰ متر است.

بسیاری از سیاحان و جهانگردانی که در زمان‌های گذشته به توصیف شهر اصفهان پرداخته‌اند از شکوه و عظمت میدان نقش جهان سخن بسیار گفته‌اند و از بازدیدهای سفیران و نمایندگان خارجی و اتباع کشورهای دیگر در این میدان خاطراتی را شرح داده‌اند.

Naqsh-e-Jahan-Square میدان نقش جهان

بناهای تاریخی اطراف میدان شامل این آثار است: کاخ عالی قاپو که در واقع درب ورودی دولت خانه صفوی بوده است، مسجد شاه که مهمترین مسجد تاریخی اصفهان است و به دستور شاه عباس و به عنوان خیراتی برای شادی روح جدش شاه طهماسب بنا شد، مسجد شیخ لطف الله که شاهکاری است از معماری و کاشی کاری و در عهد صفوی به وسیله استاد محمدرضا اصفهانی ساخته شد، سر در قیصریه که در واقع در ورودی اصلی بازار اصفهان می‌باشد و حجره‌ها که در دو طبقه ساخته شده اند و جلوه میدان را دو چندان کرده اند.

Naqsh-e-Jahan-Square بازار میدان نقش جهان اصفهان

کاخ عالی قاپو: قاپو یا قاپی در زبان ترکی به معنی در، درگاه و ورودی است و عالی به معنی باشکوه، بزرگ و با ارزش است پس اسم بنا به معنی درگاه باشکوه است. این بنا پس از انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان توسط شاه عباس اول بین سالهای ۹۷۳ تا ۹۷۷ خورشیدی بعنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی ساخته شد. در روزگاران صفوی به این کاخ “دولتخانه مبارکه نقش جهان” و “قصر دولتخانه” می‌گفتند. عمارت در ابتدا ساده تر بوده است و به مرور زمان بخش‌هایی بر آن اضافه شده. مثلا ایوان رو به روی عمارت که با ستون هایی محصور شده در زمان حکومت شاه عباس دوم به بنا اضافه شده است.

Naqsh-e-Jahan-Square میدان نقش جهان اصفهان

مسجد شاه (مسجد امام): این مسجد، مهم‌ترین مسجدی است که از دوره صفویان در ایران برجای مانده ‌است که به نام‌های مسجد سلطانی، مسجد جامع و مسجد امام نیز خوانده می‌شود. همانطور که قبلا ذکر شد این مسجد به دستور شاه عباس ساخته شد اما تزئینات و الحاقات آن در دوره شاهان بعد از او انجام شد. کاشی کاری‌ها و معماری بی‌نظیر این مسجد شما را شگفت زده می‌کند. شبستان غربی مسجد که با کاشی های خشت هفت رنگ تزئین شده و هوش از سر هر بیننده‌ای می‌رباید!

Naqsh-e-Jahan-Square میدان نقش جهان

مسجد شیخ لطف الله: این بنا که در سمت شرق میدان قرار دارد، در دوره قاجار به شدت تخریب شد و در زمان رضا شاه بازسازی گردید. نکته جالب درباره این مسجد این است که مناره ندارد! قبل از اسلام از مناره برای جهت یابی و مسیریابی استفاده می‌شده است و وجود مناره در جایی نشان دهنده وجود یک شهر بوده است. بعد از اسلام مناره نمادی برای دعوت مردم به مسجد و ادای نماز بوده است. اما چون مسجد شیخ لطف الله، مسجدی مخصوص درباریان و خانواده شاه عباس بوده از این جهت نیازی به مناره نداشته است.

Naqsh-e-Jahan-Squareنقش جهان اصفهان

سر در قیصریه: این بنا در گذشتهٔ نه‌چندان دور دارای سه طبقه و اکنون دارای دو طبقه است. طبقهٔ سوم آن که تخریب شده، نقاره‌خانه را تشکیل می‌داده‌است که در آن با صدای موسیقی، اوقات روز را اعلام می‌کرده‌اند. گفته می‌شود که علت نامگذاری این بنا، شباهت آن به یکی از بناهای شهر قیصریه بوده ‌است. سردر قیصریه که ورودی اصلی بازار است شامل چهار درب فرعی، یک دروازه اصلی و یک حوض بوده که حوض آن حدود دهه ۱۳۴۰ شمسی به باغچه تبدیل شد ولی اکنون دوباره به صورت حوض درآمده است.

اگر میدان و بناهای آن را حسابی گشته اید و حالا می‌خواهید تفریح کوتاهی کنید، درشکه‌هایی که در اطراف میدان می‌رانند می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند!

Naqsh-e-Jahan-Square تصاویر میدان نقش جهان

علاوه بر بناهای دیدنی و درشکه سواری و … از خوراکی‌های اصفهان هم نمی‌شود گذشت! بریانی، خورشت ماست، حلیم بادمجان و … غذاهایی که نظیرشان را پیدا نمی‌کنید! خبر خوب این است که رستوران‌های بسیاری در بین غرفه های میدان و حتی در خارج از محوطه آن هستند که این غذاهای محلی اصفهان را سرو می‌کنند! از سر زدن به آنها هم غافل نشوید!

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 8 فروردين 1399
ن : بنفشه

تجربه های یک زن در سفرهای تنهایش بدست آورده است


 سفر همیشه باعث می‌شود تا علاوه بر لذت و تفریح، فرصتی برای خودسازی نیز در اختیارمان بگذارد.
همانطور که همه ما شنیده‌ایم بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، خوب در سفر چه به صورت تنهایی چه به صورت جمعی همیشه نکات و مواردی به وجود می‌آید که تجربه ما را برای زندگی افزایش می‌دهد.
شاید برای بانوان ما سفر رفتن به صورت تنهایی کاری سخت و غیرقابل انجام باشد. اما شاید با توجه به این نکات شما هم فرصت تجربه تنهایی را برای خود مهیا سازید و بهتر است در نهایت بگوییم که برخی از تجارب سفرها فقط زمانی محقق می‌شود که به تنهایی پا به سفر بگذارید.

غذاهای جدید هر منطقه را تجربه کنید به جای آنکه به فکر خوردن غذاهای فست فودی و اسنکی باشید که در مغازه های اطراف منزلتان نیز فروخته می شوند.
برای حس آرامش بیشتر در خوردن غذاهای جدید بهتر است در حالیکه کفش های خود را در آورده و روی زمین نشسته اید، از دستانتان برای صرف غذا استفاده کنید. به این ترتیب امنیت بیشتری در تجربه غذای جدید خواهید داشت.
هیچ وقت نگذارید نیش یک پشه از دیدن یک ساحل بندر استوایی یا مدیترانه ای را چه به صورت تنهایی چه با دوستانتان ارزش بیشتری داشته باشد.
همیشه از واژگان سلام و تشکر به زبان انگلیسی در هر منطقه استفاده کنید. حتی حالات دست طبیعی برای سلام و عرض تشکر را به کار ببرید. ارتباط خود را حتی بدون زبان با دیگر مردمان حفظ کنید.
بازی با کودکان از رنگ و نژادی نیاز به آموختن و یاد دادن ندارد. ارتباط خود با مردمان منطقه را از ارتباط با کودکان شروع کنید.
زیبایی های همه مردم دنیا از هر رنگ و نژاد و دین و فرهنگ ببینید و در موردشان با مردم صحبت کنید. هیچ برتری از هیچ لحاظی برای هیچکسی وجود ندارد.
برای تهیه بلیت سفر خود عجله داشته باشید اما برای زمان ماندن خود در سفر صبر و تحمل بیشتری به خرج دهید.
به نظر ما پاسپورتی با مهرهای ورود و خروج متعدد خیلی جذابتر و دلنشین تر است.
شکر همه جا شیرین است اما شاید شیرینی یک شکلات، چای شیرین و یا حتی شکر خالی در بعد از یک روز پر ماجرا در سفر تنهایی به اروپا یا شرق دور بیشتر و لذت بخش تر باشد.
اینکه توی کمد لباس ما چه لباس هایی است یا در چه خانه‌ای زندگی می‌کنیم یا اینکه در حساب بانکی خود چقدر پس انداز داریم برای مردمی که ما را در خیابان می‌بینند اصلاً مهم نیست، بلکه برای آن‌ها پختگی کلام و ارتباط سالم و انسانی که با ایشان ایجاد می‌کنیم ملاک توجه و کسب رابطه است. این پختگی و ارتباط سالم در تعامل با انسان‌ها در سفر بهتر و کاملتر شکل می‌گیرد.
اسپرسو در ایتالیا واقعاً خوشمزه تر از اسپرسو محله و کافه خودتان است.
توانایی انجام کارهایی را خواهید داشت که قبلاً فکر می‌کردید هرگز نمی توانید.

پس فرصت سفر کردن را از خود نگیرید.
اعتماد به نفس خود را زیاد کنید.
ترسها همیشه هستند، بهتر است آن‌ها را پله های ترقی کنید تا اینکه دیوار سرکوب و گوشه گیری از آن‌ها برای خود بسازید.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


چهار شنبه 6 فروردين 1399
ن : بنفشه

صنعت متفاوت توریسم در ترکیه

قطب گردشگری آسیا اروپایی

صنعت توریسم ترکیه از محبوب ترین صنایع در حال رشد می باشد که سالانه بالغ بر ۴۰ میلیون گردشگر را به خود اختصاص داده است. ترکیه رتبه ۶ جهانی را در جذب گردشگر به خود اختصاص داده است. افراد زیادی هر سال ترجیح می دهند که ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود در نظر بگیرند. دولت ترکیه تسهیلات ویژه ای را برای گسترش این صنعت برداشته است به خصوص برای سرمایه گذاری در ترکیه در این بخش امکانات زیادی را در نظر گرفته است تا بتواند صنعت توریسم در ترکیه را به یکی از ایده آل ترین صنایع برساند.

ترکیه را می توان کشوری نامید که شما می توانید تلاقی قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و البته که خاورمیانه را در آن مشاهده نمایید و البته که می توانید ۴ فصل در همان زمان، با توجه به حضور در محل اقامت خود تجربه نمایید. تجربه چهار فصل زیبا در ساحل های منحصر به فرد که از دریای سیاه تا کوه های باشکوه جنوب و همچنین مکان های تاریخی که به مدت ده ها قرن در آناتولی حضور داشته اند را برای شما به یاد ماندنی می نماید.

استانبول و آنتالیا در صدر جدول صنعت توریسم در ترکیه

بسیاری از گردشگران بیشترین جایی که برای سفر به ترکیه ترجیح می دهند شهرهای استانبول و آنتالیا می باشد. استانبول به دلیل شهرت جهانی خودش هر ساله میلیون ها گردشگر را از کشورهای مختلف به خود جذب می نماید.  این در حالی است که آنتالیا به دلیل طبیعت بی نظیر خودش، گردشگرانی را به خود جذب می نماید که در پی تعطیلات ساکت و آرام در یک شهر ساحلی می باشند.  تعداد گردشگران هر ساله افزایش پیدا می کند مثلا در سال ۲۰۱۵ تعداد گردشگران کل در ترکیه بالغ بر ۲۵.۳ میلیون نفر بوده است در حالی که در سال ۲۰۱۶ به ۳۶.۲۰۰ میلیون و در حال حاضر به بالای ۴۰ میلیون گردشگر در سال رسیده است. البته نوسانات سیاسی در تعداد گردشگران و کلا در صنعت توریسم در ترکیه تاثیر گذار می باشد.

هتل های ۵ ستاره

ترکیه با دارا بودن بیش از ۶۰۰ هتل بین المللی ۵ ستاره در سطح بین الملل گام بزرگی را در جذب گردشگران خارجی برداشته است. البته نیمی از این هتل ها در شهر توریستی آنتالیا قرار دارد. بهترین زمین های گلف اروپا، زمین های فوتبال، چشمه های آب گرم و …  در آنتالیا واقع شده است که سبب گردیده یکی از مقصدهای مورد علاقه گردشگران خارجی باشد.بر اساس اطلاعات گردشگری Euromonitor International، آنتالیا در میان۱۰۰ شهر پربازدید دنیا در سال ۲۰۱۵  با تعداد ۱۱.۱ میلیون بازدی کننده و گردشگر معرفی شده است.

مکان منحصر به فرد برای گردشگری در طبیعت

در ترکیه می توانید مناظری را ببینید که در کشورهای دیگر چنین زیبایی های طبیعی یا وجود ندارد و یا انگشت شمار می باشد. مکان هایی که در فصل تابستان مملو از توریست می باشد به مانند پاموک کالا، کاپودوکیا، کارادنیز و جاهای دیگر که بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که فصل زمستان را در آن جا بگذرانند و از چشمه های آب گرم، پیست های اسکی  کوههای اولوداغ و پالاندوکن و … لذت ببرند.

دریا، شن و ماسه به همراه خورشید

کشور ترکیه، یک کشوری می باشد که  از سه طرف توسط دریا احاطه شده است سواحل دریای اژه به همراه سواحل زیبای دریای مدیترانه و همچنین سواحل دریای اژه جنوبی که معیارهای لازم و استانداردهای مکفی را برای پاکیزگی و ایمنی  از ویژگی های آن به حساب می آید. در سال ۲۰۱۷ در سواحل اژه بالغ بر ۴۵۴پلاژ وجود داشت که در طول خط ساحلی ۷۲۰۰ کیلومتر ترکیه توانسه بود جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده بود. البته که یونان و اسپانیا را می توان از رقبای اصلی ترکیه به حساب آورد.

آلتین‌قلعه؛ قطب جدید گردشگری ترکیه

تراورتن‌های زرد رنگ منطقه آلتین‌قلعه استان سیواس ترکیه توجه گردشگران و دوستداران طبیعت گردی را به خود جلب می کند.

تراورتن‌های استخرهای آب‌گرم منطقه آلتین‌قلعه استان سیواس ترکیه به دلیل گوگرد موجود در آب زرد رنگ است و شباهت آن به پاموک قلعه باعث شده تا توجه گردشگران و دوستداران طبیعت گردی را به خود جلب کند.

صالح آیحان استاندار سیواس در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: به دلیل آب زرد رنگ٬ این منطقه به آلتین قلعه (قلعه طلایی) شهرت دارد. برای معرفی جاذبه های گردشگری آلتین‌قلعه سرمایه گذاری های زیادی انجام دادیم. اینجا پاموک‌قلعه زرد رنگ ترکیه است.

وی افزود: پروژه های جدیدی در این منطقه احداث می کنیم و حدود هفتاد درصد از فعالیت ها در این زمینه به پایان رسیده است. اینجا مروارید زرد رنگ استان سیواس است.

عید نوروز متفاوت با سفر به کشور ترکیه

ترکیه کشوری است مملو از زیبایی و جاذبه گردشگری که جاذبه های تاریخی و توریستی آن در سرتاسر شهرهای آن پراکنده شده است. به هر جای این کشور که بنگرید می توانید گنجینه ای دل انگیز از تاریخ و آداب و رسوم مردم آن را بیابید. این گنجینه ها در فصل بهار و یا همان نوروز جلوه ای خاص دارند که با شکوفه های رنگارنگ بهاری جذاب تر می شوند.

استانبول، شهری زیبا و باشکوه است که در واقع پایتخت فرهنگی ترکیه محسوب می شود. این شهر در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد و جذابیت های متفاوتی را برای توریستان ارائه می دهد. کاخ ها و قصرها، مساجد، پارک های ملی و تاریخی، موزه ها، پل ها، کلیساها، مراکز خرید و ... 

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه یکی از بزرگ ترین کلیساهای جهان به شمار می آید که قدمت آن به دوران سلسله عثمانی بازمی گردد. امروزه این مسجد تبدیل به موزه ای شده است که فرهنگ و هنر ترکیه را برای همگان به تصویر می کشد. این مسجد نماد اصلی شهر استانبول است که بوی معنویت و تاریخ را به مشام علاقمندان تاریخ می رساند.

شهر کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی یک شهر ساحلی است که در جنوب شهر ازمیر قرار دارد. طبیعت زیبا و رویایی، سواحل دوست داشتنی، تفریگاه های متنوع و .. در این شهر هر ساله مملو از گردشگرانی است که از نقاط مختلف جهان برای گذراندن اوقات فراغت خود این شهر را انتخاب می کنند. مکان هایی مانند دروازه قلعه، دیوارها، ارگ قلعه، کاروانسرای و ...

پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی

این پارک ملی در استان آیدین واقع شده است و تا شهر کوش آداسی فاصله کمی دارد. این پارک از پیشروی دریای اژه ایجاد شده است که در واقع یکی از نواحی مندرس است. پوشش گیاهی بی نظیر این پارک در کنار لاژهای شنی و دره های سنگی صحنه های فوق العاده را ایجاد کرده اند.

شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا در جنوب غرب ترکیه واقع شده است و آوازه زیبایی های آن در سرتاسر دنیا پراکنده شده است. این شهر ساحلی توسط شخصی به نام آتالوس احداث گردیده و قدمت زیادی دارد. فرهنگ ترکیه را می توان کوچه و خیابان های آنتالیا و حتی در وجود مردم مهربان و خونگرم آن احساس کرد.

منطقه بلک آنتالیا

اگر به دنبال آن هستید که در یک منطقه لوکس و شیک تفریح و استراحت کنید، بلک همان جای ایده آل است. بلک دارای کلوپ ملی گلف است و در طی سال ها توانسته است نام بهشت گلف بازان را به خود اختصاص دهد. در بلک می توانید از تفریحات ساحلی لذت ببرید و از بهترین غذاهای سنتی ترکی بچشید. هر چیزی که برای تفریح لازم است در این شهر فراهم شده است تا مسافرین بتوانند اقامتی رویایی داشته باشند.

منبع: تیتر برتر

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


چهار شنبه 6 فروردين 1399
ن : بنفشه

معرفی اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines + لینک دانلود

در کنار گونه های مختلف و مشهور نرم افزارها و اپلیکیشن های موجود در زمینه سفر و گردشگری و بویژه رزرواسیون هتل ها ، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های هتلداری رزرو لحظه آخری هتل و اقامت HotelsCombines است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا قیمت تمامی سایت‌های برتر رزرواسیون هتل دنیا را با یکدیگر مقایسه کنند.این اپلیکیشن اخیرا موفق شده که عنوان بهترین سایت در زمینه مقایسه هتلها را از آن خود نماید.

اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines همچنین دسترسی به بیش از 800 هزار هتل در سراسر جهان را فراهم می‌سازد و علاوه بر بررسی و رتبه‌بندی هتل‌ها، ضمانت بهترین نرخ و فیلترهای متعددی برای جستجو را نیز ارائه می‌دهد تا بتوان در کمترین زمان، بهترین هتل را انتخاب و رزرو کرد.

اطلاعات بیشتر در خصوص اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines را از طریق لینک زیر و در وب‌سایت این شرکت مشاهده فرمائید.

وب‌سایت اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines

جهت دانلود اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines برای استفاده در سیستم عامل‌های Android و IOS از طریق لینک‌های زیر اقدام فرمائید:

 

دانلود اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines برای سیستم عاملAndroid

دانلود اپلیکیشن هتلداری HotelsCombines برای سیستم عامل IOS

منبع: هتل نیوز

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

اماکن گردشگری ایران را در دوستداران ایران بشناسید

اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم حتما متوجه خواهیم شد که بسیاری از انسان‌های بزرگ، علت پختگی و برخورداری از تجارب باارزش خود را مدیون سفرهایی می‌دانند که در زندگی تجربه کرده‌اند و مسلما تقریبا همه ما با جملاتی از این دست آشنا هستیم که «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی»، «اگر میخواهی واقعا کسی را بشناسی، با او به سفر برو و او را در سفر بشناس»، «همه آنهایی که عاشق سفر هستند، نمرده‌اند»، «سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند، زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می‌کنند را کشف می‌کنید» و غیره.

اما موضوعی که در این فرآیند بسیار مهم است و می‌تواند بیش ازپیش به ما در داشتن سفری لذت‌بخش و جذاب کمک کند، داشتن شناخت و آگاهی از مقصدی است که قصد سفر به آن را داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با همراهی شما عزیزان و در قالب مقاله حاضر توضیحاتی در خصوص گردشگری ایران ارائه دهیم تا شما دوستان را در انتخاب مقصد مناسب یاری دهیم. پس اگر قصد سفر دارید و نمی‌دانید کدام شهر زیبای این سرزمین را به عنوان مقصد انتخاب کنید، با ما همراه باشید:

اگر شما فردی ایرانی هستید یا در کشور ایران مدتی زندگی کرده‌اید و یا حتی در مورد آن اطلاعاتی دارید، مسلما در جریان هستید که این کشور تمامی چهار فصل را دارا بوده و هر گوشه و کنار آن سرشار از جاذبه‌های گردشگری است؛ به‌طوری‌که به هر شهر و دیاری که برویم، می‌توانیم این آثار گردشگری را مشاهده کنیم. آثاری که تمامی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، ملی و غیره را در برگرفته و تقریبا نیاز هر گردشگری را با سلایق و علایق مختلف برآورده می‌کند. این آثار و جاذبه‌های زیبای گردشگری به قدری تعدادشان زیاد است که امکان معرفی تمامی آن‌ها در این مقاله ممکن نمی‌باشد و ما تنها به معرفی دو شهر از شهرهای کشور زیبای ایران پرداخته‌ایم ولی در سایت «ایران لاور / دوستداران ایران» تمامی این اطلاعات را به تفصیل و تفکیک برای شما عزیزان جمع‌آوری کرده‌ایم تا با خیالی آسوده و به دور از صرف زحمت و زمان زیاد، تمامی آن‌ها را به راحتی در اختیار خود داشته باشید.

سایت دوستداران ایران -ایران لاور برای عاشقان سفر و گردشگری

۱. تهران

شهر زیبای تهران که در دامنه و دشت هموار رشته کوه‌های البرز قرار دارد، از نظر پیشینه زندگی به دوران نوسنگی بازمی‌گردد؛ به‌طوری‌که کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در این شهر منجر به کشف اسکلت‌های ۷۰۰۰ ساله انسان و ابزارهای سنگی شده است. شهر تهران در زمان سلسله قاجاریه و آقا محمدخان قاجار، در نوروز سال ۱۱۶۵هجری شمسی، به پایتختی انتخاب شد و از آن پس سرعت شکوفایی و پیشرفت این شهر به طرز چشمگیری افزایش یافت.

امروزه شهر تهران علاوه بر داشتن اهمیت به عنوان پایتخت و نهاد سیاسی – اداری کشور، دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی مختلف نیز بوده و همیشه مورد توجه ساکنان شهرهای دیگر می‌باشد. پس اگر شما هم با هر هدفی به این شهر سفر کردید از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن غافل نشوید زیرا گردشگری تهران بسیار متنوع بوده و می‌تواند طیف گسترده‌ای از سلایق مختلف را دربربگیرد.

برای نمونه بافت مرکزی تهران پر از جاذبه‌های تاریخی و زیبا است و می‌توانیم با قدم زدن در کوچه پس کوچه مرکز تهران از این آثار تاریخی لذت ببریم. همچنین جنوب تهران و در منطقه شهر ری نیز جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد. در شرق و غرب آن نیز جاذبه‌های تفریحی زیبایی مانند پارک پرندگان، پارک کوهستانی شیان، دریاچه خلیج فارس، شهربازی و باغ‌وحش ارم، پارک جنگلی چیتگر و غیره وجود دارد. همچنین اگر که مایل به دیدن آثار طبیعی هستیم، میتونیم در شمال تهران از ارتفاعات رشته کوه البرز بهره‌مند شده و از کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی در دربند، درکه، فرحزاد، لواسان، فشم، جاده امامزاده داوود، کن و حتی اسکی در فصل زمستان لذت ببریم.

معرفی ایران لاور سایت دوستداران گردشگری ایران در سفرنامه

۲. اصفهان

شهر زیبای اصفهان نصف جهان نیز به‌دلیل داشتن رودخانه زاینده‌رود و شرایط طبیعی مناسبی که از گذشته تا کنون داشته است پیشینه‌ای طولانی و قدیمی دارد به‌طوری‌که احتمالاً از نیمه دوم هزاره چهار قرن میلادی شاهد شکل‌گیری آبادی‌های بسیاری بوده‌است. همچنین نام شهر اصفهان از روزگاران قدیم تاکنون با اسامی مختلفی مانند جی، گی، رشورجی، دارالمومنین، سپانه، شهرستان، صفاهان، صفاهون، گابا، گابیان، گابیه، گبی، اِسپادانا، سپاهان، اسپهان و اصفهان نامیده ‌شده است.

شهر اصفهان در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به‌ویژه در سده شانزدهم میلادی در هنگام پادشاهی صفویان، پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعدد و با معماری زیبای ایرانی همچون پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فرد در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند و سبب شده‌اند تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد.

همانطور که اشاره شد، گردشگری اصفهان آنقدر زیبا و متنوع است که یکی از مقاصد اکثر گردشگران خارجی از سراسر دنیا است. حتی اکثر ایرانی‌ها نیز یکبار هم که شده از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. پس اگر به عنوان یک ایرانی به این شهر سفر نکرده‌اید، حتما در آینده نزدیک این کار را انجام دهید و از زیبایی‌های اصفهان لذت ببرید.

گردشگری ایران را در ایران لاور سایت دوستداران ایران

منبع: سایت سفرنامه/ شبکه تخصصی سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ایران لاور, دوستداران ایران, سفرنامه, سفرانه, گردشگری ایران, تهران, اصفهان, مجله سفر و گردشگری, ایرانگردی, اطلاعات جامع سفر,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

شیرها یک راهنمای گردشگری را خوردند

خورده شدن یک راهنمای گردشگری و سفر توسط شیر ها
 

راهنمایان گردشگری در سراسر جهان در معرض انواع مخاطرات کوچک و بزرگ هستند .دو شیر گرسنه پس از حمله به یک راهنمای گردشگری۲۷ ساله در طبیعت آفریقای جنوبی بنام مالینونگ ماهیلا، او را طعمه خود ساخته و خوردند.

 Malibongwe Mahila از ردیاب‌های پارک سافاری و راهنمای گردشگران در آفریقای جنوبی بود که در روز یکشنبه ۶ مارس ۲۰۲۱ به‌ دست شیران گرسنه کشته شد.

 

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که این تور لیدر جوان به‌دنبال رد پای یک یوزپلنگ چیتا برای گردشگران ثروتمند بود تا آن را شکار کند اما شیرها در کمینش نشسته بودند.

 

در زمان حمله شیرها، همراه  ماهیلا در خودرو نشسته و در انتظار وی بوده که از موضوع باخبر شده و با اورژانس و تیم امداد تماس گرفته و درخواست کمک کرده است.با این وجود تلاش ها برای نجات جان تورلیدر جوان نتیجه نداده و توسط شیرها خورده شده بود!

 

همراه این راهنمای گردشگری بیان کرد که ما با خودرو به‌ دنبال یوزپلنگ چیتا بودیم و به‌دنبال ردپای حیوان، «ماهیلا» از خودرو پیاده شد اما پس از مدت زمان کوتاه هنگامی که در جستجوی چیتا بود شیرهای جوان او را غافلگیر کردند.

 

گردشگرانی که برای تور های سافاری و مشاهده حیات وحش آفریقا به این مکان مراجعه و معمولا در هتل های مجلل اقامت دارند  اغلب ترجیح می دهند از تورلیدرهای ردیاب و آشنا به محیط برای همراهی در محیط های پر مخاطره استفاده کنند.

 

بر اساس اعلام مسولین پارک هر دو شیر پس از این اتفاق کشته شدند و اقدامات برای بررسی علت حادثه و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده در دست بررسی می باشد. در اینجا تصویری از این راهنمای گردشگری نگون بخت را مشاهده می کنید که توسط شیر ها خورده شد:

خورده شدن راهنمای گردشگری یا تورلیدر توسط دو شیرمنبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: راهنمای گردشگری, خطرات راهنمایان گردشگری, خورده شدن توسط شیر, سفرانه, شیرها راهنمای گردشگری را خوردند, مجله سفر و گردشگری, آفریقا,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

کلوت های شهداد ؛ شگفتی های طبیعت ایران

در سفر به استان کرمان اگر از شهر شهداد به سمت شهرستان نهبندان به راه بیفتید، پس از مدتی در مسیر راه  به تابلویی بر خواهید خورد  که شما را به سمت کلوت های شهداد راهنمایی می کند .

 کلوت های شهداد در گستره ای به وسعت یازده هزار کیلومترمربع و در کویر لوت که خود نیز یکی از شگفتی های طبیعت ایران محسوب می گردد شکل گرفته اند و برخی این منطقه را شهر افسانه ای کلوت ها می نامند. این عارضه طبیعی حدود 20 هزار سال قبل در اثر فرسایش آبی و بادى ایجاد شده است.

زمین شناسان این منطقه را یکی از قطب های گرمایی زمین می دانند و ساکنان اروپای سبز برای دیدن آن به ایران می آیند. طی سالیان اخیر و به مدد شناخته شدن منطقه در رسانه های اجتماعی طرفداران سفر به این منطقه  بقدری زیاد شده اند که یک کمپ کویری هم در حوالی کلوت ها احداث شده است تا گردشگران به امکانات مناسب دسترسی داشته باشند.

راهنمای سفر به کلوت های شهداد در کویر لوت

کلوت چیست؟

کلوت‌ های شهداد از لحاظ شکل ناهمواری و شرایط پیدایش، پدیده ای بی نظیر در دنیا به شمار می روند و هنوز اصول و خواص پیدایش آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد. این کلوت ها که از شمال به جنوب کشیده شده اند، حدود ۱۴۵ کیلومتر طول دارند و  عرض شان از غرب به شرق به ۷۰ کیلومتر می رسد.

این سازه های طبیعی در موازات تل ماسه‌های بزرگ شرق دشت لوت واقع شده اند؛ دشتی که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می خورد. در نزدیکی کلوت های شهداد و در دل کویر لوت، تمدنی با قدمت بیش از 6 هزار سال کشف شده است. کارشناسان آثار بسیاری از جمله سفال، مجسمه و زیورآلات و قدیمی ترین درفش جهان با نام «درفش شهداد» را از همین منطقه به دست آورده اند.

کویر گردی در کلوت شهداد کرمان

این منطقه هم از نظر طبیعی پدیده ای منحصر به فرد است و هم از نظر تاریخی اهمیت فراوانی دارد. تنگه زبان مار بعنوان یکی دیگر از زیبایی های شگفت انگیز طبیعت کویر ایران در همان نزدیکی ها واقع شده و بهشت دوستداران طبیعت گردی و طرفداران آفرود های کویری محسوب می گردد.

لازم به ذکر است که کویر لوت حدود ۱۰ درصد از وسعت ایران را در بر می گیرد و بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان محسوب می شود.فراموش نکنید که در سفر به کویر حتما از دانش و تجربیات اهل فن و آگاه در این زمینه استفاده نمایید.

سفر بهکلوت شهداد طبیعت شگفت انکیز ایران

 

منبع: مجله گردشگری چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: کلوت, کلوت شهداد, کلوتهای شهداد, کویر, کویرگردی, سفر به کویر, اکوتوریسم, چرخ فلک, کرمان, کویر لوت, نهبندان,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

عمارت موزه مردم شناسی ارومیه

ساختمان زیبای موزه مردم شناسی ارومیه که قبلا بنام عمارت شهربانی اروميه نامیده میشد در میدان انقلاب ارومیه یا بقول مردم شهر ارومیه ایالت (میدان ایالت) واقع شده است.

عمارت موزه مردم شناسی ارومیه که در بین گروهی از نسل قدیمی به نام  عمارت کلاه فرنگی اروميه هم معروف است، از ساختمان‌های قديمی شهر به شمار می رود که سال ساخت آن به سال ۱۳۰۷ بر می گردد و در حال حاضر به يکی از جاذبه های تاريخی اروميه تبديل شده است.

این بنا بدلیل اینکه تا چندین سال عملکرد نظامی داشته و علی رغم تغییر کاربری از نظامی به اداری-مسکونی در دهه 60 تا اواسط دهه 70 شمسی محل استقرار نیروی انتظامی ( شهربانی ارومیه یا نظمیه سابق) بوده در قسمت های داخلی فاقد تزیینات چشمگیری بوده و عمده تزیینات این بنا را تنها می توان در سر در ورودی مشاهده کرد که با ستون و گچ کاری های زیبایی تزیین یافته است . لیکن پس از تبدیل کاربری به موزه مردم شناسی در چند سال اخیر در قسمت های داخلی مرمت هایی متناسب با دوره تاریخی بنا صورت گرفته است.

آجر کاری و  سنگ نما های  قدیمی ورودی نیز از دیگر عوامل تزیینی عمارت شهربانی ارومیه محسوب می شود.در میدان انقلاب یا ایالت ارومیه که مشهور ترین میدان این شهر محسوب می شود به فاصله حدود دو سه سال بعد از احداث ساختمان مشهور شهرداری، عمارت شهربانی (نظمیه سابق) توسط ملا اوستا در ضلع شرقی میدان اجرا شد. مصالح عمده بکار رفته در این بنا آجر، چوب، سنگ، و ملات به کار رفته در آن شفته آهک است؛ ساختار سقف بنا چوبی و پوشش بیرونی آن، شیروانی است.

عمارت موزه مرم شناسی ارومیه در میدان مشهور ایالت

رضا شاه پس از ورود خود به شهر ارومیه در سال ۱۳۰۷ دستور احداث بناهای اطراف میدان توپخانه (ایالت ) از جمله ساختمان شهربانی را صادر نمود . در سال های ۱۳۱۰ – ۱۳۰۹ ه.ش ساخت این بنا به اتمام رسید . این عمارت که مکمل ساخت و ساز فضای کالبدی اطراف میدان بود توسط معماری به نام مشهدی محمد حسین معمار معروف به ملا اوستا بنا نهاده شد . این بنا که در حاشیه میدان قرار گرفته ، در جهت شرقی – غربی است .

نمای اصلی این بنا رو به میدان قرار گرفته و با توجه به نوع کاربری اولیه بنا با فضاهای داخلی زیادی ساخته شده است که به وسیله راهروی مرکزی به هم متصل می شوند . پلان بنا به شکل مدور ساخته شده است به طوری که ورودی بنا در مرکز و دو طرف آن دو بال را تداعی می کند که در نوع خود حائز اهمیت است.قوس های به کار رفته در این بنا از نوع قوس شکسته می باشد .

عمارت شهربانی ارومیه  که هم اکنون به موزه مردم شناسی ارومیه تبدیل شده  به شماره ۲۷۶۱ در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده و در مالکیت سازمان میراث فرهنگی است.

این بنای تاریخی بدلیل موقعیت مکانی،واقع شدن در جوار سایر بناهای تاریخی و نیز نورپردازی زیبای آن مکانی برای عاشقان عکاسی محسوب می شود ولی به هنگام سفر به شهر ارومیه یادتان باشد که در کنار عکاسی از بنای موزه مردم شناسی ارومیه حتما از خود موزه هم بازدید نمایید.

راهنمای بازدید از ساختمان موزه مردم شناسی ارومیه یا عمارت شهربانی

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: موزه مردم شناسی ارومیه, ارومیه, میدان ایالت ارومیه, میدان ایالت, شهربانی ارومیه, چرخ فلک, سفر و گردشگری, موزه مردمشناسی, اورمیه, ,


یک شنبه 1 فروردين 1399
ن : بنفشه

سال نو مبارک باد

سال نو همه دوستان و عزیزان مخصوصا عاشقان و شیفتگان سفر و گردشگری مبارک. سال 99 که بخاطر ویروس کرونا نتونستیم سفر و گردش بریم ولی ان شا الله امسال بتونیم همه سختی های سال قبل رو جبران کنیم و دوباره بترکونیمآرام

براتون بهترین آرزو ها رو دارم و سال نو و بهار نو رو بهتون تبریم میگم.

بنفشه مصلحی

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،
:: برچسب‌ها: سال نو مبارک, سفرنگار, سفر و گردشگری, عاشقان سفر, نوروز 1400, نوروز مبارک, بهار نو مبارک, وضعیت گردشگری در سال 1400,


دو شنبه 4 فروردين 1398
ن : بنفشه

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سلام به همراهان گرامی شیراز یاب، تیم شیرازیاب خرسند است ازاینکه با ارائه مطالب به روز درباره مشاغل شهر شیراز در خدمت شما همراهان همیشگی این وب سایت می باشد. در این مطلب به معرفی سوپرمارکت اینترنتی شیراز می پردازیم، از اینکه تا آخر همراه ما خواهید بود سپاسگزاریم. در ادامه لیستی از سوپرمارکت های اینترنتی در شیراز به همراه وب سایت، آدرس، شماره تماس، ایمیل و اطلاعات تکمیلی آورده شده است. امیدواریم این پست نیاز شما همراهان گرامی را برطرف نماید.

سوپرمارکت اینترنتی شیراز

سوپرمارکت اینترنتی در شیراز

با توجه به گسترش زیر ساخت های اینترنت کشور و دسترسی روز افزون جامعه به اینترنت و فضای مجازی، کسب و کارهای سنتی به مرور جای خود را به نسخه‌های نوین تجارت، یعنی تجارت الکترونیک می‌دهند. این تغییر مدل کسب و کار به سرعت درحال پیشرفت است و تجارت سنتی به تدریج در حال منسوخ شدن می باشد.

ویترین ها و قفسه های عظیم و سردرگم کننده ی فروشگاه های بزرگ جای خود را به صفحات جذاب وب و اپلیکیشن هایی با قابلیت جستجوی آسان و دسترسی سریع و راحت به انواع کالاها را در فروشگاه های اینترنتی داده اند.

امروزه فروشگاه های اینترنتی، در زمینه های مختلف، محصولات متنوع و گوناگونی را به مشتریان ارائه می دهند. در حال حاضر، خدمات فروشگاه های اینترنتی تنها به فروش کیف و کفش، لباس، ظرف، لوازم منزل اختصاص ندارند، بلکه اخیراَ، سوپر مارکت های آنلاین در نقاط مختلف کشور نیز جای خود را در میان مشتریان باز کرده اند. این سوپر مارکت ها با عرضه اقلام مصرفی روزانه، در شهر های مختلف کشور در حال گسترش می باشند.
مشتریان سوپرمارکت اینترنتی شیراز، مانند مشتریان تمام فروشگاه ها با خرید آنلاین در شیراز از مزایای بسیاری بهره مند می شوند، بیشترین مزیت این نوع خرید زمانی است که مشتریان سری  به یک فروشگاه آنلاین زده و اقلام مورد نیاز خود را با مناسب ترین قیمت، درب منزل تحویل بگیرند.

 

 

عکس تصویر زمینه پاندا

عکس پاندا برای تصویر زمینه کامپیوتر

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، زندگی و محیط، ،


دو شنبه 4 فروردين 1398
ن : بنفشه

عکس پاندا

پاندا

پاندا نوعی خرس است که در نواحی مرکزی و جنوب غربی چین زندگی می‌کند. پاندا به سادگی توسط لکه‌های سیاه روی گوش و دور چشم و دور بدنش قابل شناسایی است. این حیوان هرچند در راسته زیستی گوشتخوارسانان قرار دارد اما ۹۹٪ رژیم غذایی آن را گیاه خیزران تشکیل می‌دهد. پانداهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند غذاهایی مانند عسل، تخم پرندگان، ماهی، مرکبات، موز، برگ گیاهان و سیب زمینی را هم مصرف می‌کنند.

چرخه زندگی یک پاندا در طبیعت حدود ۲۰ سال می باشد

در جهانی که در آن زندگی می کنیم، حیوانات زیادی نیز وجود دارند که هریک به نوعی برایمان شگفت انگیز هستند.

عکس های پاندا ی کونگ فو کار

عکس پاندا

در حالی که همچنان اژدها نماد ملی و تاریخی چین است در این اواخر پاندای بزرگ نیز به یک علامت و مشخصه برای چین تبدیل شده‌است. تصویر خرس پاندا روی بسیاری از سکه‌های نقره و طلا و پلاتین مربوط به چین مدرن حک شده و حتی تمبر با عکس و اسم خرس پاندا منتشر شده‌است. حالت خوردن گیاه بامبو توسط خرس پاندا به یک نماد صلح‌جویی در مقابل شکارچیان تبدیل شده‌است. گفته شده خرس پاندا یک حیوان اهلی و آموزش‌پذیر است و حمله آن به انسان اغلب به خاطر آزار و اذیتی بوده که از انسان به آن رسیده تا به علت خوی وحشی خود جانور.

عکس ببری در پاندای کونگ فو کار

عکس ببری در پاندای کونگ فو کار

عمر پانداها


. عمر پاندا ها در طبیعت وحشی حدود ۲۰ سال است. پاندا هایی که در قفس نگهداری می شوند می توانند از ۲۵ تا ۳۰ سال عمر کنند.

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، زندگی و محیط، ،


یک شنبه 3 فروردين 1398
ن : بنفشه

پایتخت آذربایجان پس از شیوع کرونا

تصویری از خیابان مشهور نظامی در شهر باکو پایتخت آذربایجان در آستانه سال نو و روزهای کرونایی! خیابانی همیشه شلوغ و 24 ساعته که کرونا ویروس اونو به این روز انداخته!

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


یک شنبه 3 فروردين 1398
ن : بنفشه

سال نو مبارک

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


یک شنبه 3 فروردين 1398
ن : بنفشه

سرولات روستایی زیبا در چابکسر

 

سرولات، روستای مرتفع، زیبا و دیدنی چابکسر

در ۳۷ کیلومتری رودسر روستایی قرار گرفته است که از نعمت‌های الهی همه را دارا می‌باشد! از جنگل و کوه گرفته تا رودخانه و آبشار. این روستا در نزدیکترین فاصله به  بخش چابکسر در حدود ۳ کیلومتری آن قرار دارد. بیشترین پدیده‌ی طبیعی که در این روستا نقش پررنگی ایفا می‌کند، رودخانه‌ی آچی رود است که در کنار آب و هوای خاص این روستا، بسیار حائز اهمیت است. روستای سرولات درواقع دره‌ای است که بر اثر فعل و انفعالات رودخانه و برش کوه توسط آن به وجود آمده است.

 

اینجا همه چیز شما را مشتاق می‌کند که در کوچه پس کوچه‌هایش قدم بزنید، چشمانتان حتی از دیدن دیوارهای خانه‌های سرولات سیر نخواهدشد و شما را به سمت جاده جنگلی سوق می‌دهد. پیاده‌روی در این منطقه به شما این فرصت را می‌دهد که با مردم محلی آشنا شوید، از مناظر اطراف لذت بیشتری ببرید و هوای پاک سرولات را استشمام کنید. شما می توانید از سرولات به سمت روستاهای کوهستانی، لیکام، لیمه سرا، منه سئه و پشتاسران و چند روستای دیگر جنگل نوردی و کوه نوردی کنید. در اینجا به دلیل کوهستانی بودن فضا، خبری از رطوبت آزاردهنده‌ی ساحل نیست و از طرفی دیگر، نسیمی خنک و دایمی روح تان را تازه می‌کند. در این نقطه از ایران، سفر با دغدغه‌های زندگی روزمره، توقیف است! اگر قصد دارید کوله‌بار دغدغه‌هایتان را هم همراهتان داشته باشید، پس به این نقطه‌ی بهشتی سفر نکنید!

در فصل تابستان سفر به شمال بخاطر آب و هوای آن بسیار پر رونق است پس حواستان باشد روزهایی را برای سفر انتخاب کنید که دمای هوا پایین باشد. بهار، اواخر تابستان و پاییز بهترین وقت سفر نه تنها به اینجا که همه ایران است.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.